ΑΝΑΤΡΙΧΙΑΖΕΙΣ................

kokar

Supreme Member
8 December 2006
8,243
Αργυρούπολη
ΟΤΑΝ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΕΙΣ ΟΤΙ ΑΠΟ ΤΟ 100 ετών ΠΟΙΗΜΑ,
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙΣ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΣΤΙΧΟ ΩΣ ΞΕΠΕΡΑΣΜΕΝΟ.

Γεώργιος Σουρής (1853-1919)

Ποιος είδε κράτος λιγοστό
σ' όλη τη γη μοναδικό,
εκατό να εξοδεύει
και πενήντα να μαζεύει;

Να τρέφει όλους τους αργούς,
νά 'χει επτά Πρωθυπουργούς,
ταμείο δίχως χρήματα
και δόξης τόσα μνήματα;

Νά 'χει κλητήρες για φρουρά
και να σε κλέβουν φανερά,
κι ενώ αυτοί σε κλέβουνε
τον κλέφτη να γυρεύουνε;

Όλα σ' αυτή τη γη μασκαρευτήκαν
ονείρατα, ελπίδες και σκοποί,
οι μούρες μας μουτσούνες εγινήκαν
δεν ξέρομε τί λέγεται ντροπή.

Σπαθί αντίληψη, μυαλό ξεφτέρι,
κάτι μισόμαθε κι όλα τα ξέρει.
Κι από προσπάππου κι από παππού
συγχρόνως μπούφος και αλεπού.

Θέλει ακόμα -κι αυτό είναι ωραίο-
να παριστάνει τον ευρωπαίο.
Στα δυό φορώντας τα πόδια που 'χει
στο 'να λουστρίνι, στ' άλλο τσαρούχι.

Σουλούπι, μπόϊ, μικρομεσαίο,
ύφος του γόη, ψευτομοιραίο.
Λίγο κατσούφης, λίγο γκρινιάρης,
λίγο μαγκούφης, λίγο μουρντάρης.

Και ψωμοτύρι και για καφέ
το «δε βαρυέσαι» κι «ωχ αδερφέ».
Ωσάν πολίτης, σκυφτός ραγιάς
σαν πιάσει πόστο: δερβέναγάς.

Δυστυχία σου, Ελλάς,
με τα τέκνα που γεννάς!
Ώ Ελλάς, ηρώων χώρα,
τί γαϊδάρους βγάζεις τώρα;
 
Απο καποιο blog...

Greece that whole Europe is observing

What is actually happening in this small country that not even Stalin did not want to add to his 'trophies' after 2WW despite Greek leftists efforts to join him and the fact that all Balcans were becoming 'red'..


The only country that Hitler asked from Greek officers not to surrender their arms after greek defeit as a way to express his respect for their bravery and passion...


I remember once a contest held in Washington (attended by around one million people) for the most appropriate description of a people, who will present the best psychology of a nation. A panel of fifteen scientists chosen unanimously and awarded Judge N. Kelly for the successful characterization of the Greek.


"Confronting the court of impartial history, writes the judge, the Greek was not to the occasion, always "below the circumstances", but from a mental point of view, always had primacy. The Greek is brilliant and selfish, active and unmethodical, sportsmanlike, but full of superstitions, hot-blooded, impatient and a warrior.


Built the Parthenon and after having drunk from the prestige, left it later to become targets of contention..,
Highlighted Socrates to poison him, admired Themistocles to exile him, he served Aristotle and then hunt him, gave birth to Venizelos in order to murder him. Built the Byzantine Empire in order to enslave to the Turks, brought the '21 and then compromised it, created 1909 in order to forget it. Tripled Greece but also nearly buried it.

One moment is cut for the truth but the same time hates the person who refuses to serve the lie.


A Greek is a strange creature, wild, weird, and egopathe. Pity him or if you want admire him. And if you can, try to classify him.'


Is it ok not to to play by the rules?

Με αλλα λογια ειμαστε ικανοι για το καλλιστο αλλα και για το χειριστο.
Και επειδη η ιστορια αυτη κρατα χιλιαδες χρονια, και καταφερνουμε παντοτε, εστω και την τελευταια στιγμη να κρατιωμαστε ζωντανοι - ψυχη τε και σωματι- ειμαι σιγουρος οτι θα συνεχισουμε την ισχυρη αυτη 'παραδοση,, ουτως η αλλως...
 
Last edited:
Re: Απο καποιο blog...

impatient and a warrior.
αυτο αγαπητε μενει να αποδειχτει για αλλη μια φορα...Προσωπικα πιστευω οτι τοση υπομονη δεν εχει επιδειξει ποτε αλλοτε λαος που ζεματιστηκε τοσο πολυ σε ενα χρονο...αν φυσικα προκειται περι υπομονης..
 
Re: Απο καποιο blog...

αυτο αγαπητε μενει να αποδειχτει για αλλη μια φορα...Προσωπικα πιστευω οτι τοση υπομονη δεν εχει επιδειξει ποτε αλλοτε λαος που ζεματιστηκε τοσο πολυ σε ενα χρονο...αν φυσικα προκειται περι υπομονης..

Ολοι αυτη η υπομονη προερχεται γιατι δεν εχουν ακουμπησει τον Δημοσιο Υπαλληλο? Ενω ο Ιδιωτικος Υπαλληλος δεν εχει πολλες επιλογες, εαν παει να κανει κατι του δινουν το χαρτι της απολυσης και εξω απο την πορτα, και αντε μετα να βρεις αλλου δουλεια..

Μολις γινουν απολυσεις στο Δημοσιο τοτε να δουμε τις αντιδρασεις. Ακομα και οι "περικοπες επιδοματων" δεν χανονται αλλα ενσωματονωνται στον βασικο μισθο!.
 
ο δικαστής γιατί δεν έδωσε και τον ορισμό του Ελληνάρα?
 
Re: Απο καποιο blog...

αυτο αγαπητε μενει να αποδειχτει για αλλη μια φορα...Προσωπικα πιστευω οτι τοση υπομονη δεν εχει επιδειξει ποτε αλλοτε λαος που ζεματιστηκε τοσο πολυ σε ενα χρονο...αν φυσικα προκειται περι υπομονης..

Αγαπητε Νικο, η υπομονη πραγματι δεν ηταν ποτε ιδιωμα του 'Ελληνα' ομως "impatient" σημαινει "ανυπομονος" και οχι υπομονετικος. Φανταζομαι λοιπον οτι συμφωνεις οτι οι Ελληνες ειναι και ανυπομονοι και πολεμιστες.
 
ο δικαστής γιατί δεν έδωσε και τον ορισμό του Ελληνάρα?

Γιατι καλως (η κακως) η εννοια του Ελληνα εμπεριεχει την εννοια του Ελληναρα και το αντιστροφο. Ειδαλλως μαλλον θα ημασταν μια απο τις αοσμες και αγευστες Ευρωπαικες η αλλες ρατσες και το DNA μας θα ειχε οριστικα εκφυλιστει.

Το ζητημα ειναι να υπαρχει το σωστο μιγμα Ελληνα/Ελληναρα, πχ 5 μεζουρες Ελληνα και 1.5 Ελληναρα :grinning-smiley-043
 
don-quixote-windmill3.jpg
 
Καλησπέρα σε όλους

Εδώ, σ' αυτή την κατηγορία, διαβάζω συχνά και γράφω λίγο. Γράφω κυρίως όταν η συνείδησή μου και το εσωτερικό μου είναι μου λένε: "τώρα είναι ώρα να γράψεις".

Κι επειδή το ποίημα του Σουρή είναι όντως επίκαιρο και θα είναι επίκαιρο συνεχώς, ώσπου να ξεκουμπιστεί αυτό το αδηφάγο, απάνθρωπο και στρεβλό πολιτικό-οικονομικό-κοινωνικό σύστημα, που έχει όνομα και λέγεται "καπιταλισμός" και είναι μάλιστα στο τελευταίο του στάδιο, το κρατικο-μονοπωλιακό, θα παραθέσω κι εγώ ένα επίσης επίκαιρο ποίημα, που γράφτηκε πριν, όχι 100, αλλά περίπου 50 χρόνια (η ακριβής περίοδος δεν είναι γνωστή - πρωτοδημοσιεύτηκε το 1956, από τις εκδόσεις "Κέδρος", μαζί με άλλα ποιήματα σε μια ενιαία έκδοση με τίτλο "Ποιητικά"). ¨Ενα ποίημα, που οι περισσότεροι από μας έχουμε γνωρίσει στη μελλοποιημένη του μορφή με τον αξέχαστο Νίκο Ξυλούρη. Είναι "Η Μπαλάντα του κυρ-Μέντιου" του Κώστα Βάρναλη:

Δε λυγάνε τα ξεράδια
και πονάνε τα ρημάδια!
Kούτσα μια και κούτσα δυο,
της ζωής το ρημαδιό.

Mεροδούλι, ξενοδούλι!
Δέρναν ούλοι: αφέντες, δούλοι·
ούλοι: δούλοι, αφεντικό
και μ' αφήναν νηστικό.

Tα παιδιά, τα καλοπαίδια,
παραβγαίνανε στην παίδεια,
με κοτρώνια στα ψαχνά,
φούχτες μύγα στ' αχαμνά!

Aνωχώρι, Kατωχώρι,
ανηφόρι, κατηφόρι
και με κάμα και βροχή,
ώσπου μού βγαινε η ψυχή.

Eίκοσι χρονώ γομάρι
σήκωσα όλο το νταμάρι
κ' έχτισα, στην εμπασιά
του χωριού, την εκκλησιά.

Kαι ζεβγάρι με το βόδι
(άλλο μπόι κι άλλο πόδι)
όργωνα στα ρέματα
τ' αφεντός τα στρέμματα.

Kαι στον πόλεμ' "όλα για όλα"
κουβαλούσα πολυβόλα
να σκοτώνονται οι λαοί
για τ' αφέντη το φαΐ.


Kαι γι' αφτόνε τον ερίφη
εκουβάλησα τη νύφη
και την προίκα της βουνό,
την τιμή της ουρανό!

Aλλ' εμένα σε μια σφήνα
μ' έδεναν το Mάη το μήνα
στο χωράφι το γυμνό
να γκαρίζω, να θρηνώ.

Kι ο παπάς με την κοιλιά του
μ' έπαιρνε για τη δουλειά του
και μου μίλαε κουνιστός:
— Σε καβάλησε ο Xριστός!

Δούλεβε για να στουμπώσει
όλ' η Xώρα κ' οι Kαμπόσοι.
Mη ρωτάς το πώς και τί,
να ζητάς την αρετή!


— Δε βαστάω! Θα πέσω κάπου!
— Nτράπου! Tις προγόνοι ντράπου!
— Aντραλίζομαι!... Πεινώ!...
— Σουτ! Θα φας στον ουρανό!

K' έλεα: όταν μιαν ημέρα
παρασφίξουνε τα γέρα,
θα ξεκουραστώ κ' εγώ,
του θεού τ' αβασταγό!

Όχι ξύλο! Φόρτωμα όχι!
Θα μου δώσουνε μια κόχη,
λίγο πιόμα και σανό,
σύνταξη τόσω χρονώ!

Kι όταν ένα καλό βράδι
θα τελειώσει μου το λάδι
κι αμολήσω την πνοή
(ένα πουφ! είν' η ζωή),

η ψυχή μου θενά δράμει
στη ζεστή αγκαλιά τ' Aβράμη,
τ' άσπρα, τ' αχερένια του
να φιλάει τα γένια του!...

Γέρασα κι ως δε φελούσα
κι αχαΐρευτος κυλούσα,
με πετάξανε μακριά
να με φάνε τα θεριά.

Kωλοσούρθηκα και βρίσκω
στη σπηλιά τον Άη Φραγκίσκο:
-"Xαίρε φως αληθινόν
και προστάτη των κτηνών!

Σώσε το γέρο κυρ Mέντη
απ' την αδικιά τ' αφέντη
συ που δίδαξες αρνί
τον κυρ λύκο να γενεί!

Tο σκληρόν αφέντη κάνε
από λύκο άνθρωπο κάνε!..."
Mα με την κουβέντ' αφτή
πόρτα μού κλεισε κι αφτί.


Tότενες το μάβρο φίδι
το διπλό του το γλωσσίδι
πίσου από την αστοιβιά
βγάζει και κουνάει με βια:

— "Φως ζητάνε τα χαϊβάνια
κ' οι ραγιάδες απ' τα ουράνια,
μα θεοί κι οξαποδώ
κει δεν είναι παρά δω.


Aν το δίκιο θες, καλέ μου,
με το δίκιο του πολέμου
θα το βρείς. Oπού ποθεί
λεφτεριά, παίρνει σπαθί.

Mη χτυπάς τον αδερφό σου -
τον αφέντη τον κουφό σου!
Kαι στον ίδρο το δικό
γίνε συ τ' αφεντικό.

Xάιντε θύμα, χάιντε ψώνιο,
χάιντε Σύμβολον αιώνιο!
Aν ξυπνήσεις, μονομιάς
θά ρτει ανάποδα ο ντουνιάς.


Kοίτα! Oι άλλοι έχουν κινήσει
κ' έχ' η πλάση κοκκινήσει
κι άλλος ήλιος έχει βγει
σ' άλλη θάλασσ', άλλη γη".

Με μπλε σημειώνω τους στίχους, οι οποίοι πρέπει να μας προβληματίζουν. Με κόκκινο αυτούς, που πρέπει να μας διδάσκουν.

Βέβαια, ο Βάρναλης, ως κατ' εξοχήν λαϊκός ποιητής, δεν έχει γράψει μόνο τη "Μπαλάντα του κυρ-Μέντιου" ή ακόμα τους "Μοιραίους" και τη "Μπαλάντα του Αντρίκου" που όλοι ξέρουμε. Στη γραφή και στην ποίησή του - και γενικότερα στην ελληνική ποίηση και στα ελληνικά γράμματα - εξέχουσα θέση έχουν "Το Φως Που Καίει" (1921, δηλ. 90 χρόνια πριν), οι "Σκλάβοι Πολιορκημένοι" (1927), η "Αληθινή Απολογία του Σωκράτη" (πεζό - 1931), ο "Άτταλος ο Τρίτος" (θεατρικό - γραμμένο μεταξύ 1950-1954 και εκδοθέν το 1972) κ.α.

Ένα απόσπασμα από "Το Φως που Καίει" (1921)

(Α) Ο ΟΔΗΓΗΤΗΣ

Δεν είμ' εγώ σπορά της τύχης
ο πλαστουργός της νιας ζωής.
Εγώ 'μαι τέκνο της ανάγκης
κι ώριμο τέκνο της οργής.

Δεν κατεβαίνω από τα νέφη,
γιατί δε μ' έστειλε κανείς
Πατέρας, τάχα παρηγόρια
για σένα, σκλάβε, που πονείς.
............................
Μέσα στο νου και στην καρδιά μου
αιώνων φουντώσανε ντροπές
και την παλάμη μου αρματώνουν
με φλογισμένες αστραπές.
........................
Δε δίνω λέξεις παρηγόρια,
δίνω μαχαίρι σ' ολουνούς.
καθώς το μπήγω μές το χώμα
γίνεται φως, γίνεται νους.
.........................
'Οθε περνά, γκρεμίζει κάτου
σαν το βοριά, σαν το νοτιά
όλα τα φονικά ρηγάτα
θεμελιωμένα στην ψεφτιά.

Κ´ένα στυλώνει κι ανασταίνει,
το' να Βασίλειο Της Δουλειάς,
ΕΙΡΗΝΗ ! ΕΙΡΗΝΗ ! Το Βασίλειο
Της Πανανθρώπινης Φιλιάς.

(Β) ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΛΑΟΥ

Βουνά, πελάη αντίμαχα και ριζιμιά καστέλια
και των αιμάτων άβυσσοι, των πατρίδων θεμέλια,
η Νια ζωή τ' αφάνισε και στράτα γίνανε μαβιά,
που την περνά ακατάλυτη τώρα, που ξύπνησε η σκλαβιά.

Ο Γδικιωμός, που χύνεται μαζί φωτιά και μπόρα,
ο καταλύτης Καθαρμός, της Πλερωμής η ώρα
είμαστ' εμείς, που κόψαμε τα που μας δένανε σκοινιά
και την καρδιά ατσαλώσαμε με τη δικιά σου, Οχτρέ, απονιά.
................................................
Ω Πολιτείες, που καθεμιά κι ολάκερ' οικουμένη,
παλάτια και παράδεισοι, παντόγυρα κλεισμένοι,
η πλούσια Γης ολάκερη, τα κόπια μας κλεμμένα ως χτες,
όλα μας ξαναδίνονται με τις αγκάλες ανοιχτές.
...............................................
Στεριά, Θάλασσα κι άνθρωπος, στοιχεία αιώνια τρία,
αφεντικό δεν έχουνε κι αφεντικού ιστορία!
Ήρθε κι εμάς η αράδα μας για να χαρούμε τα πουλιά,
τη θάλασσα και τα βουνά, τον ήλιο και τη σιγαλιά...
.............................................
Και σας, Μορφές και χρώματα, παιχνίδια κι αγωνία,
του Σμιλαριού και του Φωτός διπλή κοσμογονία,
κατάματα σας χαίρεται, της Φαντασιάς ψηλή κορφή,
εκεί, που γήλιος, ουρανός κι άνθρωποι γίνονται αδερφοί.

Βέβαια, σε αντιδιαστολή με τους ποιητές της εποχής του, ο Βάρναλης δεν τήρησε τους κανονες του λυρισμού της εποχής. Μπήκε στα γεμάτα από την αρχή.

Ο Μενέλαος Λουντέμης γράφει:

"Η ποίηση του Βάρναλη, δε μύριζε ποτέ γάλα. Μύριζε από την αρχή μπαρούτι· κατέβηκε δηλαδή στο στίβο χωρίς πάρα πολλά γυμνάσματα και δοκιμές και περιπλανήσεις στους λειμώνες των ασφόδελων. Μ' άλλα λόγια, χωρίς αυτές τις πεισιθάνατες κραυγές που έβγαζαν όλοι οι λυρικοί του καιρού του. Όχι. Η Ποίηση του Βάρναλη ήταν από την αρχή αρσενική, λάσια, μια βολίδα πούπεσε μες στα στεκούμενα νερά του μελίπηχτου λυρισμού".

Γι αυτό και τα ποιήματα που παρέθεσα, μολονότι ξενίζουν κάπως, δεν σκώπτουν απλά, ούτε γελοιοποιούν μόνο. Μυρίζουν μπαρούτι από την πρώτη λέξη. Και για αυτό το λόγο, όχι μόνο σε ανατριχιάζουν, αλλά και σου δείχνουν τον άλλο δρόμο.

Του ξεσηκωμού.

Καλό βράδυ.
-
 
Γιατι καλως (η κακως) η εννοια του Ελληνα εμπεριεχει την εννοια του Ελληναρα και το αντιστροφο. Ειδαλλως μαλλον θα ημασταν μια απο τις αοσμες και αγευστες Ευρωπαικες η αλλες ρατσες και το DNA μας θα ειχε οριστικα εκφυλιστει.

Το ζητημα ειναι να υπαρχει το σωστο μιγμα Ελληνα/Ελληναρα, πχ 5 μεζουρες Ελληνα και 1.5 Ελληναρα :grinning-smiley-043


Δεν υπάρχει κάτι που να λέγεται φυλετικό dna. Dna έχει ο κάθε άνθρωπος, το οποίο είναι διαφορετικό για κάθε άνθρωπο, είναι η γενετική του ταυτότητα. Όλα τα υπόλοιπα παραπέμπουν απλώς σε θεωρίες περί αρείας φυλής κλπ.
 
Δεν υπάρχει κάτι που να λέγεται φυλετικό dna. Dna έχει ο κάθε άνθρωπος, το οποίο είναι διαφορετικό για κάθε άνθρωπο, είναι η γενετική του ταυτότητα. Όλα τα υπόλοιπα παραπέμπουν απλώς σε θεωρίες περί αρείας φυλής κλπ.

Βαλε τοτε τη λεξη DNA σε εισαγωγικα ή αντικατεστησε τη με τη λεξη 'ψυχοσυνθεση'. Τα περι αρειας φυλης μακρυα απο μενα...

Οπως και να το κανεις ο Ελληνας ειναι ξεχωριστο ειδος ανθρωπου με πολλα αρνητικα αλλα και καποια θετικα στοιχεια, τοσο ισχυρα που τον κανουν αληθινα ΜΟΝΑΔΙΚΟ.
 
Όσα εισαγωγικά και να βάλεις ή να αντικαταστήσεις το αποτέλεσμα παραμένει το ίδιο. Όταν κάποιος πιστεύει ότι είναι ξεχωριστός και κάτι τέτοιο περάσει με την κατάλληλη δημαγωγία στη συλλογική συνείδηση ενός λαού, το επόμενο βήμα είναι το κάψιμο βιβλίων, ανθρώπων, τα κρεματόρια κλπ. Η έννοια του "ξεχωριστού" δεν αργεί να εξελιχτεί σε κάτι αποκρουστικό, καθώς μετά συνοδεύεται από περιφρόνηση κάθε διαφορετικότητας, από εξύψωση αυτής της "μοναδικότητας" σε θρησκεία και συνακόλουθα σε όλα τα προαναφερόμενα.
 
Όσα εισαγωγικά και να βάλεις ή να αντικαταστήσεις το αποτέλεσμα παραμένει το ίδιο. Όταν κάποιος πιστεύει ότι είναι ξεχωριστός και κάτι τέτοιο περάσει με την κατάλληλη δημαγωγία στη συλλογική συνείδηση ενός λαού, το επόμενο βήμα είναι το κάψιμο βιβλίων, ανθρώπων, τα κρεματόρια κλπ. Η έννοια του "ξεχωριστού" δεν αργεί να εξελιχτεί σε κάτι αποκρουστικό, καθώς μετά συνοδεύεται από περιφρόνηση κάθε διαφορετικότητας, από εξύψωση αυτής της "μοναδικότητας" σε θρησκεία και συνακόλουθα σε όλα τα προαναφερόμενα.

Πιστευω οτι το να ειναι καποιος περηφανος για την πατριδα του, την καταγωγη του, την ιστορια του και τις παραδοσεις του ειναι υγιες. Εξαιρετικα υγιες!

Την ισοπεδωση και εξομοιωση των παντων την επιδιωκουν, μεχρις στιγμης με επιτυχια, καποιοι κυκλοι που ονειρευονται μια νεα ταξη πραγματων...

Παντως εγω ειμαι περηφανος που ειμαι Ελληνας Νικο, και οντως αισθανομαι οτι οι Ελληνες ειναι ξεχωριστος λαος με μοναδικα χαρισματα παρ'ολες τις οποιες αδυναμιες. Εχω ζησει εκτος πατριδας πολλα χρονια και το εχω διαπιστωσει ιδιοις ομμασι.

Παρεμπιπτοντως, τα κρεματορια και τα αλλα τοιαυτα που αναφερεις δεν ηταν ποτε γνωρισμα των Ελληνων ουτε των παραδοσεων μας.
 
[...]
Παρεμπιπτοντως, τα κρεματορια και τα αλλα τοιαυτα που αναφερεις δεν ηταν ποτε γνωρισμα των Ελληνων ουτε των παραδοσεων μας.

Καλά μην νομίζει και κανένας ότι ήταν και καμμιά παλαιά βαυαρέζικη παράδοση τα κρεματόρια, σαν τα λουκάνικα. Όχι τίποτα άλλο αλλά το αναφέρεις λίγο σαν συνταγή μαγειρέματος, πώς έχουμε εμείς το αρνί στη σούβλα, έ, κάπως έτσι έχουν οι Γερμανοί Εβραίους στον φούρνο, και σε παραλλαγή αν δεν σου βρίσκεται Εβραίος μπορείς να χρησιμοποιήσεις Τσιγγάνο, Κομμουνιστή, Ομοφυλόφιλο, κτλ.
Οι πολιτικές απόψεις που οδήγησαν στα κρεματόρια μια χαρά τις βλέπω να ανθούν και στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες βεβαίως.
 
Last edited: