And the Oscar goes to...........EPSON!!!

Γραφει στην εικονα που εβαλες τελευταια......

Η φωτεινοτητα ειναι η μετρηση του λευκου. Για να μετρηθει η φωτεινοτητα , οι κατασκευαστες θα πρεπει να περνουν 9 μετρησεις φωτεινοτητας απ ολη την οθονη.
Ο μεσος ορος κτλ κτλ , θα καθοριζουν ποσα λουμεν ειναι.

Η φωτεινοτητα του χρωματος μετριετε με τον ιδιο ακριβως τροπο με αυτον της μετρησης του λευκου, αλλα αντι να μετριεται το λευκο, θα μετρουνται τα 3 χρωματα με 27 μετρησεις κτλ κτλ.

Τι διαφορετικο λεει σε σχεση με αυτο που εχω καταλαβει?
Το παραδειγμα που εφερα πιο πριν, δεν ειχε μεσα τα πολλα σημεια μετρησεων που εχουν να κανουν με την ομοιομορφια, μεσους ορους κτλ.
Κατα τα αλλα , τι διαφορετικο λεει ?
 
Πάμε...αυτό που λέει είναι το εξής:

Για να βγουν τα lumens του προβολέα, προβάλλουμε μια λευκή καρτέλα. Πάμε στην οθόνη μας, στρέφουμε το φωτόμετρο προς τον φακό και παίρνουμε την φωτεινότητα σε 9 σημεία. Π.χ. ας υποθέσουμε ότι έχουμε μια 92άρα οθόνη (2,03 χ 1,14). 2,03 χ 1,14 = 2,31 τ.μ. Μόλις πάρουμε τις 9 μετρήσεις μας, βγάζουμε έναν μέσο όρο...ας υποθέσουμε ότι ο μέσος όρος είναι 300 lux από τη μέτρηση των 9 σημείων. Πολλαπλασιάζουμε τα lux μας με την επιφάνεια του κάδρου μας και βρίσκουμε αμέσως με πόσα λουμιέν παίζει ο προβολέας μας κατά τη μέτρηση. Στο παράδειγμα έχουμε:

300 χ 2,31 = 693 Lumens.


Πάμε στα χρώματα...

Αντί να προβάλλει καρτέλα λευκή και να πάρει μέτρηση 9 σημείων, προβάλλει μια καρτέλα με πράσινο, κόκκινο και μπλε σε 27 κουτάκια. Πρακτικά, το κάθε βασικό χρωματάκι καταλαμβάνει το 33,33% της εικόνας μας. Παίρνει μετρήσεις απ' όλα. Βγάζει μέσο όρο από κόκκινο, πράσινο και μπλε, προσθέτει τις 3 τιμές φωτεινότητας και πολλαπλασιάζει με την επιφάνεια βγάζοντας τα ίδια λουμιέν του λευκού.

Ως γνωστόν, η πρόσθεση των φωτεινοτήτων των 3 βασικών χρωμάτων μας δίνει τη φωτεινότητα του λευκού. 21,2% + 71,5% + 7,2% = 100% (99,99% για την ακρίβεια διότι δεν έβαλα παραπάνω δεκαδικά...αν βάλεις, δίνει 100%).

Κανένα χρώμα ξεχωριστά δεν μπορεί να έχει ή να υπερβαίνει την φωτεινότητα του λευκού από μόνο του. Όταν ο προβολέας είναι ακαλιμπράριστος, οι φωτεινότητες, μάλλον τα ποσοστά αυτά, παίζουν. Προσπαθούμε να τα φέρουμε ώστε να πάρουμε την παραπάνω σχέση. Όπως και να 'χει, ωστόσο, ακόμα και λάθος να είναι, αν τα προσθέσεις, θα σου δώσουν την φωτεινότητα του λευκού.

Το έγραψα και σε άλλο ποστ. Άλλο πράγμα ήθελε να πει η Έπσον, άλλη λειτουργία ήθελε να ''χτυπήσει'' στους DLP και άλλο πράγμα έγραψε στη διαφήμιση. Δεν συζητάω καν για τις εικόνες που έχει βάλει γιατί είναι απλά για γέλια. Τουλάχιστον, ας το έγραφε σωστά...η πρόσθεση της φωτεινότητας και των τριών βασικών χρωμάτων, και όχι να κάθεται να γράφει για color brightness ώστε να καταλαβαίνεις και 'συ και αρκετοί άλλοι ότι αν ρίξουμε μια καρτέλα μπλε και τη μετρήσουμε θα πάρουμε φωτεινότητα ίση με μια λευκή. Γι' αυτό γράφω για απαράδεκτα πράγματα...
 
Νταξ, λαθος το ειχα καταλαβει τελειως ομως. Με παρεσυρε και καλα να παθω.....:slapface:
 
Δηλαδη με αυτα που εχεις καταλαβει, γιατι εγω ειπαμε τοχασα, τι διαφημιζει οτι προσφερει στην εικονα αυτο το ισο color brightness με το white brightness ?
 
Δηλαδη με αυτα που εχεις καταλαβει, γιατι εγω ειπαμε τοχασα, τι διαφημιζει οτι προσφερει στην εικονα αυτο το ισο color brightness με το white brightness ?

Θέλει να ''χτυπήσει'' τους DLP data, οι οποίοι έχοντας ανάγκη πολύ φως, φτιάχνουν μια μεγάλη περιοχή λευκού στον τροχό. Αυτό έχει ως επακόλουθο, οι φωτεινότητες των τριών χρωμάτων να είναι μειωμένες καθώς ο τροχός γυρίζει για να φτιάξει το χρώμα και η πρόσθεσή τους να μην φτάνει το λευκό. Σε όλες τις υπόλοιπες υλοποιήσεις (όσες δεν αντιμετωπίζουν τέτοια θέματα στον τροχό π.χ. αυτούς με τα 6 χρώματα (3+3)), δεν υπάρχει κανένα απολύτως θέμα.

Επομένως, πρακτικά, η διαφήμιση της Έπσον δεν σημαίνει τίποτα. Όταν πάρω τον προβολέα μου και τον καλιμπράρω χρωματικά, η φωτεινότητα των 3 χρωμάτων μου θα μου δώσει τα lumens του προβολέα μου. Η διαφήμιση αφορά μονάχα συγκεκριμένη κατηγορία και ειδικές συνθήκες (Data + out of the box + παίξε έτσι...).

Ασφαλώς, ακόμα και αυτό, δεν δικαιολογεί επουδενί τις γελοίες φωτογραφίες που έβαλε για να στηρίξει τις θεωρίες της.

Να προσθέσω επίσης και ένα άλλο λόγο γιατί είναι παραπλανητική. Το μάξιμουμ της φωτεινότητας ενός βιντεοπροβολέα δίνεται κάτω από extreme συνθήκες θέασης!! Ειδικά, να μιλάει η Έπσον (που όντως δίνει 2 και 2,5 χιλιάδες lumens και όταν καλιμπράρονται πέφτουν στα 600 και 700) για φωτεινότητες χρωμάτων κ.λ.π. είναι κυριολεκτικά αστείο.
 
Last edited:
Θέλει να ''χτυπήσει'' τους DLP data, οι οποίοι έχοντας ανάγκη πολύ φως, φτιάχνουν μια μεγάλη περιοχή λευκού στον τροχό. Αυτό έχει ως επακόλουθο, οι φωτεινότητες των τριών χρωμάτων να είναι μειωμένες καθώς ο τροχός γυρίζει για να φτιάξει το χρώμα και η πρόσθεσή τους να μην φτάνει το λευκό. Σε όλες τις υπόλοιπες υλοποιήσεις (όσες δεν αντιμετωπίζουν τέτοια θέματα στον τροχό π.χ. αυτούς με τα 6 χρώματα (3+3)), δεν υπάρχει κανένα απολύτως θέμα.

Επομένως, πρακτικά, η διαφήμιση της Έπσον δεν σημαίνει τίποτα. Όταν πάρω τον προβολέα μου και τον καλιμπράρω χρωματικά, η φωτεινότητα των 3 χρωμάτων μου θα μου δώσει τα lumens του προβολέα μου. Η διαφήμιση αφορά μονάχα συγκεκριμένη κατηγορία και ειδικές συνθήκες (Data + out of the box + παίξε έτσι...).

Ασφαλώς, ακόμα και αυτό, δεν δικαιολογεί επουδενί τις γελοίες φωτογραφίες που έβαλε για να στηρίξει τις θεωρίες της.

Να προσθέσω επίσης και ένα άλλο λόγο γιατί είναι παραπλανητική. Το μάξιμουμ της φωτεινότητας ενός βιντεοπροβολέα δίνεται κάτω από extreme συνθήκες θέασης!! Ειδικά, να μιλάει η Έπσον (που όντως δίνει 2 και 2,5 χιλιάδες lumens και όταν καλιμπράρονται πέφτουν στα 600 και 700) για φωτεινότητες χρωμάτων κ.λ.π. είναι κυριολεκτικά αστείο.


Μαλιστα.
Αυτο που μπορω να καταλαβω εγω σαν προτερημα πλεον, κι αν ειναι σωστο κι αυτο, ειναι οτι αν παρω ενα μηχανημα που λεει οτι ειναι χ φωτεινο, αμα το καλιμπραρω θα παρω καλιμπραρισμενη εικονα 7/10 του χ, ενω σε ενα μηχανημα με τετοιες ιδιοτητες μετα το καλιμπραρισμα θα εχω 9/10 του χ ας πουμε.
 
Λεω οτι σε ενα μηχανημα που εχει δηλωμενο brightness 1000 και color brightness 500, δεν εξεταζω τωρα αν ειναι data η home cinema, αν καλιμπραριστει θα χασει φως στην εικονα ας πουμε 25%-τυχαια τα νουμερα. Ενα αλλο που δηλωνει brightness 1000 και color brightness 1000, αν καλιμπραριστει θα χασει πολυ λιγοτερο.
Αυτο τουλαχιστον καταλαβαινω, μπορει να κανω και λαθος, αλλα με τη μεθοδολογια μετρησης του color brightness που ειδαμε, και τα δυο νουμερα ιδια (brightness και color brightness) αυτο θεωρω ως πιθανοτερο.
 
Λεω οτι σε ενα μηχανημα που εχει δηλωμενο brightness 1000 και color brightness 500, δεν εξεταζω τωρα αν ειναι data η home cinema, αν καλιμπραριστει θα χασει φως στην εικονα ας πουμε 25%-τυχαια τα νουμερα. Ενα αλλο που δηλωνει brightness 1000 και color brightness 1000, αν καλιμπραριστει θα χασει πολυ λιγοτερο.
Αυτο τουλαχιστον καταλαβαινω, μπορει να κανω και λαθος, αλλα με τη μεθοδολογια μετρησης του color brightness που ειδαμε, και τα δυο νουμερα ιδια (brightness και color brightness) αυτο θεωρω ως πιθανοτερο.

Ένα μηχάνημα με R+G+B=W είναι διαφορετικό ασφαλώς από ένα άλλο με R+G+B=80%W. Από 'κει και πέρα, στο παράδειγμα που φέρνεις, η πτώση θα είναι αναλογική. Υπάρχουν μηχανήματα που χάνουν λίγο φως κατά το καλιμπράρισμα διότι out of the box είναι με μικρό λάθος και άλλα τα οποία χάνουν πάρα πολύ. Όπως και να 'χει, προσωπικά, δεν βλέπω κανένα όφελος από τη δήλωση της Έπσον στον τομέα home cinema. Απλά, έκαναν την τρίχα τριχιά γενικεύοντας (ή μάλλον για να ακριβολογώ, μην εξειδικεύοντας..) μια απίστευτη και άχρηστη πρακτικά θεωρία.
 
Ομολογώ ότι σας διαβάζω από το άλλο θέμα. Αυτό που έχω να πω είναι πως όσο μαρκετινίστικο είναι το ANSI Lumens για τους μονότσιπους άλλο τόσο είναι το CLO για τους τρίτσιπους.

Ένα άρθρο που τα λέει όπως είναι και - κατά τη γνώμη μου - τα βάζει στη θέση τους τα πράγματα. Με ακαλιμπράριστους και καλιμπραρισμένους προβολείς.

http://www.projectorcentral.com/lcd-dlp-color-light-output.htm
 
Απάντηση: Re: And the Oscar goes to...........EPSON!!!

Ομολογώ ότι σας διαβάζω από το άλλο θέμα. Αυτό που έχω να πω είναι πως όσο μαρκετινίστικο είναι το ANSI Lumens για τους μονότσιπους άλλο τόσο είναι το CLO για τους τρίτσιπους.

Ένα άρθρο που τα λέει όπως είναι και - κατά τη γνώμη μου - τα βάζει στη θέση τους τα πράγματα. Με ακαλιμπράριστους και καλιμπραρισμένους προβολείς.

http://www.projectorcentral.com/lcd-dlp-color-light-output.htm

Ενδιαφέρον συγκριτικό, που αναδεικνύει το θεματάκι που έχουν οι μονοτσιποι DLP στην φωτεινότητα των χρωμάτων, λόγω χρωματικού τροχού..
 
Re: Απάντηση: Re: And the Oscar goes to...........EPSON!!!

Υπάρχει μια άλλη παράμετρος που δεν δίνει κανένας σημασία....και αυτή είναι το θέμα της αξιοπιστίας σε βάθος χρόνου εκτός από τα τεχνικά χαρακτιριστικα!!!Αν και ήμουν κάτοχος lsd θα ήθελα λοιπόν να ανοιξεται τα προβολικά σας μετά απο 1000 ώρες για να δούμε τα μαύρα τα κόκκινα και τα άσπρα ....Εδώ λοιπόν υπερέχει η τεχνολογία dlp απλη ....χωρίς τεχνάσματα .....και αξιόπιστη σε βάθος χρόνου.ΝΑΙ είναι καλύτερη και σε 3d λόγο τεχνολογίας ακόμη και με ένα προβολικό του χιλιάρικου ....
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: And the Oscar goes to...........EPSON!!!

Αν και ήμουν κάτοχος lsd ....


...μαλλον θα εβλεπες παραισθησεις.! :laugh:


Ναι εχεις δικιο για τον τομεα αξιοπιστιας.
Μενει να περασει και καμποσος καιρος για να δουμε ποσο π.χ. αντεχει ενα οργανικο πανελ τελευταιας γενιας lcd.
Αλλα σαν γενικος κανονας ισχυει για τους dlp αυτο που λες.

Απο την αλλη ομως, εχουμε φτασει και σε μια εποχη οπου επιθυμουμε οσο το δυνατον καλυτερο μαυρο (απο αυτο που μας καλομαθαν οι πλασμα και οπως θα κανουν αργα ή γρηγορα και οι oled) και οι dlp εμειναν πισω σε αυτο.!

Πιστευω οτι ο καθε χρηστης πρεπει να ζυγιζει τις αναγκες του, τι θυσιαζει, τι κερδιζει και να πηγαινει στην τεχνολογια εκεινη οπου τον βολευει.!
LCD, LCOS, DLP, το καθενα εχει προτερηματα και ελαττωματα.

Ο καθενας μας δινει και αλλου τη μεγαλυτερη βαρυτητα, αναλογως γουστου, αναγκων και οικονομικης προτιμησης.
 
θα συμφωνήσω μαζί σου εν μέρη ....ναι το μαύρο είναι καλύτερο ....αλλά είναι μόνο το μαυρο .....γιατί πολύ απλά βλέποντας μαζί τον οπτομα 33 και τον epson 9100 kaliprarirismenous ομολογώ οτι τα έχασα βλέποντας οτι δεν έχουν τις τρομαχτικές διαφορές για να δαπανήσεις σχεδόν τα διπλάσια χρήματα και σε εποχή κρίσης .... αντοχή πανελ αστο καλύτερα είμαι απο τους καμενους ....ένα είναι σίγουρο και να άντεχαν εχουν θεμα με την σκόνη γιατι πολύ απλα δεν ειναι σφραγισμένα τα πανελ τους άντε μετά να φέρεις την συγλιση .....οχι τίποτα αλλο εδω απο το εργοστάσιο ειναι αλλου για αλλου ....Ένα είναι σίγουρο υπάρχουν dlp με σφραγισμένο τον χρωματικό τροχό,και επέτρεψε μου φαν τις 3d προβολής να σου πω οτι υπερέχουν καθαρά με προβολικά πολλαπλάσιας τιμής !!!!Είναι καθαρά θεμα τεχνολογίας απλή και αξιόπιστη και δεν πουλάνε μούρη με σασί και πόσα κιλά είναι ....
 
Απάντηση: Re: And the Oscar goes to...........EPSON!!!

θα συμφωνήσω μαζί σου εν μέρη ....ναι το μαύρο είναι καλύτερο ....αλλά είναι μόνο το μαυρο .....γιατί πολύ απλά βλέποντας μαζί τον οπτομα 33 και τον epson 9100 kaliprarirismenous ομολογώ οτι τα έχασα βλέποντας οτι δεν έχουν τις τρομαχτικές διαφορές για να δαπανήσεις σχεδόν τα διπλάσια χρήματα και σε εποχή κρίσης .... αντοχή πανελ αστο καλύτερα είμαι απο τους καμενους ....ένα είναι σίγουρο και να άντεχαν εχουν θεμα με την σκόνη γιατι πολύ απλα δεν ειναι σφραγισμένα τα πανελ τους άντε μετά να φέρεις την συγλιση .....οχι τίποτα αλλο εδω απο το εργοστάσιο ειναι αλλου για αλλου ....Ένα είναι σίγουρο υπάρχουν dlp με σφραγισμένο τον χρωματικό τροχό,και επέτρεψε μου φαν τις 3d προβολής να σου πω οτι υπερέχουν καθαρά με προβολικά πολλαπλάσιας τιμής !!!!Είναι καθαρά θεμα τεχνολογίας απλή και αξιόπιστη και δεν πουλάνε μούρη με σασί και πόσα κιλά είναι ....


Μακη ειχα αλλαξει 3 κομματια epson 9000 επειδη ειχα προβλημα με το focus. (το γνωστο προβλημα με το εσωτερικο οπτικο οπου εφευγε απο τη θεση του) Και κατεληξα στον benq w7000.

Κερδισα τα κλασσικα ενος dlp, αλλα εχασα το μαυρο του epson.(και κατι ψιλα)
Βεβαια νιωθω μια εξτρα σιγουρια απο τις σκονες, συγκλιση πανελ, καταστροφη πανελ κλπ

Ειναι ομως οπως το ειπα. Τι ο καθενας μας θυσιαζει, για να παρει τι.

Θα μπορουσε καποιος να πει: Διαθετω τα χρηματα ενος ακριβοτερου jvc και ειμαι διατεθειμενος να αλλαζω και συχνοτερα τη λαμπα αν χρειαστει, αρκει να παρω αυτα που ζητω απο τον προβολεα.
(αξιοπιστια, μαυρο κλπ)

Λιγο πολυ, ειναι γνωστα πλεον τα γνωρισματα καθε προβολεα, τα υπερ και τα κατα του.
Το θεμα ειναι να επιλεγουμε αυτον, οπου θα θυσιασουμε αυτο που αντεχουμε να χασουμε και να παρουμε αυτο που επιζηταμε οπωσδηποτε.

(μαυρο, ευκρινεια, συχνοτητα βλαβων, ποιοτητα εικονας, συνδεσεις, τιμη κλπ κλπ)

Εμενα για παραδειγμα, δεν με πειραζαν καθολου τα λιγο παστελ χρωματα του επσον, αλλα προτιμησα να χασω μαυρο, γιατι δεν αντεχα να εχω ενα μοντελο που επαιζε θολα. (δεν ηξερα τοτε αν προκειται για αστοχια υλικου ή τι)


Tον epson τον θεωρω μηχανακι που τα κανει ολα καλα και ειναι πολυ vfm στην Ελλαδα για αυτα που προσφερει. Αν βελτιωσουν τις οποιες ατελειες στο θεμα βλαβων κυριως (και φανει ποσο αντεχει το πανελ εν καιρω) θεωρω οτι με τα σωστα χρηματα παιρνεις σωστα πραγματα.

Τωρα το θεμα μαρκετινγκ ειναι ενα αλλο κεφαλαιο που ολοι ξερουμε πως λειτουργει σε ολα τα καταναλωτικα αγαθα.!

Τελος θα συμφωνησω μαζι σου οτι υπαρχουν μοντελα/μαρκες οπου για την διαφορα εικονας σε σχεση με την τιμη εχουν τσουχτερη διαφορα.!
Ομως δεν ξερεις αν καποιος δινει ιδιαιτερη βαρυτητα σε κατι που εσενα δεν σε ενοιαξε ή δεν το εντοπισες με την πρωτη ματια.

Π.χ. 2 μηχανακια με ιδια εικονα, με πολλαπλασια ομως διαφορα τιμης για ενα lens shift. Ελα ομως που ο αλλος το χρειαζεται και αναγκαζεται να το πληρωσει.

Και φυσικα ισχυει παντα το: " δες πριν αγορασεις".


Φυσικα μερικες φορες διυλιζουμε τον κωνωπα για να κανουμε και κουβεντα.
Η αληθεια ειναι οτι η εικονα που παιρνουμε σημερα απο entry level μηχανακια σε αυτη την τιμη, καποτε σου αδειαζε τις τσεπες για να παρεις την ιδια ή χειροτερη μαλλον εικονα.
Αν αρχισουν να λενε τιμες και χρηματα που εχουν ξοδεψει πολυ παλαιοτεροι αγοραστες προβολεων...:bigcry:
 
Απάντηση: Re: And the Oscar goes to...........EPSON!!!

Βεβαια νιωθω μια εξτρα σιγουρια απο τις σκονες....

Μην είσαι τόσο σίγουρος γι αυτό...δυστυχώς:frown:

Το θεμα ειναι να επιλεγουμε αυτον, οπου θα θυσιασουμε αυτο που αντεχουμε να χασουμε και να παρουμε αυτο που επιζηταμε οπωσδηποτε.

:SFGSFGSF:
 
Απάντηση: Re: And the Oscar goes to...........EPSON!!!

Μην είσαι τόσο σίγουρος γι αυτό...δυστυχώς:frown:



:SFGSFGSF:

Ειχα βαλει σε παρενθεση στην προταση και το: "Θεου θελοντος", αλλα το αφαιρεσα. :D
Συμφωνω , αλλα στατιστικα και μονο λογω μη σφραγισμενων οπτικων οι lcd κινδυνευουν περισσοτερο.
Εξ'αλλου ολοι οι προβολεις θελουν το καθαρισματακι τους μετα απο καποιο χρονικο διαστημα. Οτι και να κανεις, σκονη θα περασει παντα, ειτε στον χρωματικο τροχο, ειτε αλλου.

Απλα μην σκασει καμια κουκιδα σκονης σαν καρπουζι στην οθονη απο τις πρωτες ωρες. Σε αυτο αναφερομουν.
Σπανιο σχετικα, αλλα συμβαινει με τους LCD.
 
χαίρομαι που είσαι ειλικρινής !!!Ειδικότερα σε περίοδο κρίσης χα χα χα Ενα θα σου πω απο φανατικός lsd εγινα φανατικός σε dlp τους λόγους τους ανέφερα πιο πάνω ....Ενα είναι σίγουρο οτι δεν αξίζει να δαπανήσεις πανω από 1000 ευρω σε προβολικό γιατι η τεχνολογία είναι αμείλικτη....Δυστυχώς δεν είναι μόνο η σκόνη αλλα και η θερμοκρασία που αναπτόσουν.... και εικοτερα σε lsd που αλλοιώνουν ολα αυτα τα σκατολοιδια που έχουν μέσα τους συγνώμη για την έκφραση ενοω βέβαια τα χρωματικά καθρεφτακια που έχουν απέναντι απο το πάνελ !!! Είναι μερικές φορές που τα απλά πράγματα κάνουν την ζωή μας πιο εύκολη .....