And the Oscar goes to...........EPSON!!!

χαίρομαι που είσαι ειλικρινής !!!Ειδικότερα σε περίοδο κρίσης χα χα χα Ενα θα σου πω απο φανατικός lsd εγινα φανατικός σε dlp τους λόγους τους ανέφερα πιο πάνω ....Ενα είναι σίγουρο οτι δεν αξίζει να δαπανήσεις πανω από 1000 ευρω σε προβολικό γιατι η τεχνολογία είναι αμείλικτη....Δυστυχώς δεν είναι μόνο η σκόνη αλλα και η θερμοκρασία που αναπτόσουν.... και εικοτερα σε lsd που αλλοιώνουν ολα αυτα τα σκατολοιδια που έχουν μέσα τους συγνώμη για την έκφραση ενοω βέβαια τα χρωματικά καθρεφτακια που έχουν απέναντι απο το πάνελ !!! Είναι μερικές φορές που τα απλά πράγματα κάνουν την ζωή μας πιο εύκολη .....

Humor mode: on :)

Φιλε μου πολλοι εχουν καει με το lsd. To παρακατω βιντεο ειναι μαρτυρια ενος φτωχου ανθρωπου ηταν ηταν φανατικος lsd για αυτο προσοχη :BXVZCBXZ6:

http://www.youtube.com/watch?v=nARluMbYz0Q
 
Last edited:
Απάντηση: Re: And the Oscar goes to...........EPSON!!!

Ομολογώ ότι σας διαβάζω από το άλλο θέμα. Αυτό που έχω να πω είναι πως όσο μαρκετινίστικο είναι το ANSI Lumens για τους μονότσιπους άλλο τόσο είναι το CLO για τους τρίτσιπους.

Ένα άρθρο που τα λέει όπως είναι και - κατά τη γνώμη μου - τα βάζει στη θέση τους τα πράγματα. Με ακαλιμπράριστους και καλιμπραρισμένους προβολείς.

http://www.projectorcentral.com/lcd-dlp-color-light-output.htm


Για να δουμε αλλο ενα απο το cine4home, παλιο, αλλα.....


4.1 A projector ( beamer 3Chip professional )

In the "Projector A" is a bright professional projector that achieved with 3-chip technology according to the manufacturer a maximum light output of 2500Lumen .

In the first step, we measure the maximum light output using a conventional white image.

CLO-Messung_clip_image008_0000.jpg


Conventional measurement with white image


In fact, the projector reaches so ( in high lamp mode), a brightness of 2400 lumens , thus confirming the factory specification , only : The color temperature is much too cold and causes a greenish blueish cast . After calibration to the video standard we measure again and it will remain 1600 lumens , already clearly from the factory specification .


CLO-Messung_clip_image009_0000.jpg
->
CLO-Messung_clip_image010_0000.jpg
->
CLO-Messung_clip_image011_0000.jpg



Now we measure the Color Light Output and achieve for Green 1140Lumen , for red and blue 340Lumen 115Lumen . These individual values ​​add up to 1595 lumens , which proves that the entire brightness of the projector actually completely " plugged in the colors" .

So far so good , now we move on to the color space analysis : The classic color triangle shows that the primary colors are matched in saturation and hue very well on the video standard :

CLO-Messung_clip_image012_0000.jpg


Perfectly balanced color space
according to video standard


The " Color Light Output " But we can only refer to the three-dimensional representation of the color space :

CLO-Messung_clip_image013.jpg


This shows that the color space is spanned evenly with bright colors and added to the " White Peak " in the middle. This causes a bright color display .


4.2 Projector B ( 1Chip entry device)

As a " projector B" , we consider a reasonable presentation projector with 1-chip DLP technology and white segment in the color wheel . For a very reasonable price , the manufacturer promises 2500 lumens light output even here .

CLO-Messung_clip_image008_0001.jpg


Conventional measurement with white image


We repeat the first measurement using a standard white image and actually reaches the projector in the promised White Light Output of 2500 lumens , the manufacturer has so do not lie. He, too, but did not mention that the calibration costs valuable light on the video standard is around 1650 lumens remain correct color temperature. But this is a slightly higher light output than with projector A, this model should be better?


CLO-Messung_clip_image009_0000.jpg
->
CLO-Messung_clip_image010_0000.jpg
->
CLO-Messung_clip_image011_0000.jpg

Color Light Output measurement


Brings clarity only the measurement of Color Light Output using the primary colors : 850Lumen for green, 250Lumen for red and blue for 80Lumen add up to only 1180 lumens. This proves that not all of the brightness of the projector is converted into bright colors, but only about two-thirds .

CLO-Messung_clip_image012_0001.jpg


With the classic color triangle , this difference can , however, do not represent , because our 1Chip projector displays perfectly matched saturation and hues of the primary colors. The fact that the actual color space of the projector smaller fails, you can see only in the three-dimensional representation :

CLO-Messung_clip_image014.jpg


Here you can see that although the white level is very high, the actual color but are very " dark " in relation thereto .
 
Last edited:
....
.....



In order to compare these findings and their implications for image display vivid , let's look more closely at the color space . In the three-dimensional view of the brightness of the primary colors is clear :



CLO-Messung_clip_image016.jpg

Top: color level of projector A
Bottom: color level from projector B
CLO-Messung_clip_image017.jpg


On these charts you can see directly how much more light reaches projector A in the primary colors red , green and blue. This difference will be consequently in the volume of noticeable color spaces :

CLO-Messung_clip_image018_0000.jpg

Top: color space of projector A
Bottom: color space of the projector B
CLO-Messung_clip_image019_0000.jpg


Here you can see how although comparable brightness in the white point can be achieved , but this at the 1Chip projector with white segment in the color wheel with increasing saturation drops much steeper . This applies to all primary and secondary colors :



CLO-Messung_clip_image020_0000.jpg
CLO-Messung_clip_image021_0000.jpg

Each left: color level of the 3-chip projector
To the right : 1Chip projector with white segment
CLO-Messung_clip_image022.jpg
CLO-Messung_clip_image023_0000.jpg
 
The difference can easily be projected graphically by means of a simple test image on the screen : The white level is almost identical high, the brightness of the colors but not :

CLO-Messung_clip_image025_0000.jpg


For an even more practical illustration, we still lead an image analysis using our already used in Chapter 2 Real image by :

CLO-Messung_clip_image026_0000.jpg


Our " demo recording " is a classic design with natural colors (trees / sky) and high contrast without color ( clouds). All common colors of the image are marked by dots in the diagram below :

CLO-Messung_clip_image027_0000.jpg

All shades of the image in the color space
CLO-Messung_clip_image028_0000.jpg


It is easily seen that the image contains vast bright blue, orange and greens without too high saturation. If we now compare the two projectors directly with each other , it becomes clear different bright as they represent these colors :


CLO-Messung_clip_image029_0000.jpg

Links : Color and white level of projector A
Right: B Projector


The above color analysis shows the direct comparison, while the white level ( the clouds ) the same height is two projectors , succeeds much brighter display , as a projector as a result , the image projector A, the color of the picture altogether more harmonious and at the same time illuminating :

CLO-Messung_clip_image026_0001.jpg

Above: A projector
Below projector B
CLO-Messung_clip_image030_0000.jpg


Only in the bright and colorless picture elements , both projectors are equivalent in all other "wins" the projector without white segment or White emphasis because it mixes all the colors of the image entirely from its basic colors and not " nachhellt " with pure white artificial.




5 Conclusion

This great special on brightness and light output points to differentiate that the official factory specifications (Lumen value in the technical data ) are not very informative and does not allow practical conclusions as to the actual image brightness on the home screen. While it is in most cases possible to achieve the promised brightness "somehow" , but make the manufacturers usually no information as to what the circumstances. Be disregarded primarily :

Proper calibration of the color temperature according to video standard ( 6500K / D65)
Light yield of pure primary colors


The former aspect is taken into account in conventional tests for some time , because of the usual brightness measurement using white image , the associated color temperature can easily be determined . The loss of light by a calibration depending on the model and projection between 5 % (very good) and 60 % ( poor).

The second aspect of the brightness contrast is in many cases still too short. Here one can only be determined by separately measuring the basic colors , how much light yield a projector actually achieved in a "color image " .


CLO-Messung_clip_image009_0002.jpg
->
CLO-Messung_clip_image010_0002.jpg
->
CLO-Messung_clip_image011_0002.jpg



The three results are added together to give the so-called " Color Light Output ." We extend the method of measurement nor different measuring points from , we get the Color Light Output according to ANSI :


CLO-Messung_clip_image031.jpg
->
CLO-Messung_clip_image032_0000.jpg
->
CLO-Messung_clip_image033_0000.jpg



The measurement of all nine areas of the image is carried out for a color by three special test images in a row:

CLO-Messung_clip_image035.gif


Only when adding the primary colors accurately in brightness to the brightness of white, a projector can actually fully implement its lumen performance in image brightness. And only if the brightness ratio of the primary colors true to each other , the image composition is original.

From now on we will therefore make measurements to determine and list in tabular form in all upcoming tests in addition to the conventional lumen information at white images and the Color Light Output . For further study of the subject , we will also perform a special with real results for selected test candidates of different genres and publish in the coming weeks.



29 June , 2011
Ekkehart Schmitt




www.Cine4Home.de
 
Απάντηση: Re: And the Oscar goes to...........EPSON!!!

Σιγά-σιγά, θα μας απασχολήσουν και στις τηλεοράσεις όλα αυτά... ;)

Γιατι? Μεχρι τωρα δεν σας εχουν απασχολησει ? :p


Γιατί? Θα βγαίνουν data τηλεοράσεις με τροχό και στόχο τα 1000 νιτς?:Banane0:


Που ξερεις, μπορει να βγαλει η επσον τηλεοραση :flipout:
 
Re: Απάντηση: And the Oscar goes to...........EPSON!!!

Σιγά-σιγά, θα μας απασχολήσουν και στις τηλεοράσεις όλα αυτά... ;)

Γιατί? Θα βγαίνουν data τηλεοράσεις με τροχό και στόχο τα 1000 νιτς?:Banane0:

Έρχονται κάτι διατάξεις RGBW σε OLED και LCD, για άλλα κόλπα... :laugh:

Α, ναι... Είχαμε και κάτι RGBY από Sharp εδώ και λίγα χρόνια, αλλά δεν τις πήρε κανείς στα σοβαρά αυτές... :silly:
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: And the Oscar goes to...........EPSON!!!

Έρχονται κάτι διατάξεις RGBW σε OLED και LCD, για άλλα κόλπα... :laugh:

Α, ναι... Είχαμε και κάτι RGBY από Sharp εδώ και λίγα χρόνια, αλλά δεν τις πήρε κανείς στα σοβαρά αυτές... :silly:


Tα παραπανω οπως ειδες, ειναι μονο για rgb ομως :ears:
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: And the Oscar goes to...........EPSON!!!

Tα παραπανω οπως ειδες, ειναι μονο για rgb ομως :ears:

Δεν το διάβασες καλά το άρθρο, Χρήστο... :silly:

As a " projector B" , we consider a reasonable presentation projector with 1-chip DLP technology and white segment in the color wheel .
 
Εννοειται οτι το διαβασα. Κι οπως ειδες, δεν σχολιασα τιποτα.
Αλλα για να μην παιζουμε τη κολοκυθια, θεωρεις οτι αν δεν υπηρχε διαφανο τμημα στο τροχο, τα πραγματα θα ηταν διαφορετικα ?
 
Φυσικά!

Κανείς προβολέας RGBRGB δεν παρουσιάζει μείωση φωτεινότητας χρωμάτων. Αν θέλεις Χρήστο, σχολιάζουμε και το άρθρο...καθώς επίσης και τις φωτογραφίες που έβαλε ο Γερμανός.

Γιάννη, λες ότι θα έχουν τέτοιο θέμα οι OLED?
 
Last edited:
Μαλιστα.

Και γιατι να μην θελω? Κουβεντα κανουμε. Ετυχε κι επεσα πανω στο αρθρο, το θεωρησα ενδιαφερον και το εβαλα.
 
Re: Απάντηση: And the Oscar goes to...........EPSON!!!

Εννοειται οτι το διαβασα. Κι οπως ειδες, δεν σχολιασα τιποτα.
Αλλα για να μην παιζουμε τη κολοκυθια, θεωρεις οτι αν δεν υπηρχε διαφανο τμημα στο τροχο, τα πραγματα θα ηταν διαφορετικα ?

Ναι, αρκεί να μιλάμε για τροχό χωρίς άλλα segments πέραν των RGB και τεχνάσματα τύπου Brilliant color να είναι απενεργοποιημένα... ;)

Γιάννη, λες ότι θα έχουν τέτοιο θέμα οι OLED?

Οι RGBW έχουν τα φόντα για να έχουν, αλλά μέχρι να δούμε αναλυτικές μετρήσεις δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι. Θα μπορούσαν π.χ. τα λευκά υπο-εικονοστοιχεία να είναι ενεργά μόνο στα mode εντυπωσιασμού και στα ISF modes να απενεργοποιούνται...
 
Μια χαρά ενδιαφέρον είναι το άρθρο και φυσικά δεν αμφισβητώ τις μετρήσεις του. Καλό, όμως, θα είναι να ξεκαθαρίζονται ορισμένα τεχνικά θέματα ώστε να μην αφήνονται εντυπώσεις και παραπλανητικές διαφημιστικές ρεκλάμες όπως έκανε η Έπσον στο συγκεκριμένο ζήτημα. Αφού, λοιπόν, ξαναδώσουμε έμφαση στο κομμάτι ''white segment'' το οποίο είναι καθοριστικό και το μοναδικό υπεύθυνο για την πτώση φωτεινότητας των χρωμάτων καθώς επίσης ότι το άρθρο αφορά και μιλάει για data μηχανάκια των οποίων (σχεδόν) αποκλειστικός σκοπός είναι η απόδοση φωτεινών εικόνων και όχι το color fidelity, μπορούμε να μπούμε και στα περαιτέρω.

Αρχικά, δεν μας αναφέρει πόσο μεγάλο είναι το white segment στο DLP data μηχάνημα που δοκίμασε. Όσο πιο μεγάλο είναι, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η πτώση. Απ' όσο γνωρίζω, δεν υπάρχει φιξ διάσταση γι' αυτό. Κάθε εταιρεία βάζει τα δικά της.

Κατά δεύτερον, μπορούμε να μπούμε και στα ''χωράφια'' του γάτου...

Το ανθρώπινο μάτι αντιλαμβάνεται το 18% του φωτός ως μείωση φωτεινότητας στα μισά (παρότι έχει χαθεί το 82%). Τι άμεση επίπτωση έχει στο μάτι και πως αυτό αντιλαμβάνεται ένα 20% πτώσης? και μάλιστα σε κινούμενες και γρήγορα εναλλασσόμενες εικόνες? Είναι η διάσταση που δίνουν οι φωτογραφίες?
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: And the Oscar goes to...........EPSON!!!

Ναι, αρκεί να μιλάμε για τροχό χωρίς άλλα segments πέραν των RGB και τεχνάσματα τύπου Brilliant color να είναι απενεργοποιημένα... ;)

....

Τη λογικη την καταλαβαινω. RGB η RGBRGB ναι, ΟΚ. Ψαχνω βεβαια να δω αντιστοιχα 3dτριγωνα απο τετοιους προβολεις, αλλα δεν βρισκω (τι γινεται ρε παιδακι μου, δεν ασχολειται κανεις με dlp πλεον ? :p ).
Αν δεις τιποτα , ριχτο.
Και για το BC συνφωνω.

Οσο για τις τηλεορασεις oled ξεled κτλ, δε λεω, το τελευταιο που κοιτανε μαλλον, ειναι η "αναφορα" :flipout:
 
Βρε, 3d τριγωνα εγραψα. Να εχουν και την τριτη διασταση, το φως, και ολες τις ενδιαμεσες διαβαθμισεις , οπως αυτα του cine4home.