Andrei Tarkovsky

Απάντηση: NOΣTAΛΓΙΑ - Αντρέι Ταρκόφσκι

υπεροχο κειμενο Σπυρο για τον μεγαλο ποιητη
των γηινων ονειρων μας

Yπαρχουν δυο theard για το ιδιο θεμα ο κυριος διαχειρηστης
ασ τα ενωσει ....

Συμφωνώ Στέλιο μου γιά την Ένωση...
Μάλιστα είχα την εντύπωση όταν προσέθετα το σχόλιο ,πώς θα πήγαινε δίπλα στό ωραιότατο κείμενο τού Γιώργου τού Κυριακαράκου.
 
αλογο πεταξε απο σκαλες για μια σκηνη για το andrey rublev
απο το imdb
For the scene where the cow is on fire, it was covered in asbestos, which protected it from actually being burned. But for the scene where the horse falls down the stairs, it was shot in the head. The crew acquired the horse from a slaughterhouse, and it was going to be shot the next day, so they decided to use it for the film.
 
Υπηρξε και το γεγονος με τις γελαδες σε βιβλιο μετα το θανατο του Ταρκοφσκι. Το ανεφερε καποιος απο το συνεργειο του αλλα δεν θυμαμαι το βιβλιο .
 
Re: Απάντηση: Re: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?

Aμαν πια...
Τι κακο ειναι αυτο που τους πιανει ολους με τις θρησκευτικες-μεταφυσικες αναζητησεις μολις αρχισουν
να νιωθουν μεγαλοι? Ακομα δεν εχω δει το Tree of life επειδη ακουσα και γι'αυτο ακριβως τα ιδια πραγματα
και δεν ηθελα να απογοητευτω απο ενα σκηνοθετη που τον εχω ψηλα στην εκτιμηση μου.
Νισαφι... Αμα θελουν ας διαλεξουν ο καθενας μια θρησκεια και ας ξημεροβραδιαζονται σε ενα ναο
οταν δεν γυριζουν ταινιες. Αλλα αν αυτη τους τη μεταστροφη την κουβαλανε και στις ταινιες τους...
ευχαριστω αλλα δεν θα παρω.
ps. Προτιμω να ξαναδω κανενα Bunuel :devil-smiley-029:

Αν θέλεις να δεις ταινία με θρησκευτικές αναζητήσεις, δες καλύτερα Ταρκόφσκι.
Υ.Γ. Εννοείται ότι θα προτιμήσεις να ξαναδείς Μπουνιουέλ...
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?

Αν θέλεις να δεις ταινία με θρησκευτικές αναζητήσεις, δες καλύτερα Ταρκόφσκι.
Υ.Γ. Εννοείται ότι θα προτιμήσεις να ξαναδείς Μπουνιουέλ...

Am i that obvious?:flipout:
Eχω δει Ταρκοφσκι. Μολις μου θυμισες το αχρηστο piece of info no324:
Ειχαν ρωτησει το Στανισλαβ Λεμ (καταξιωμενο συγγραφεα του Σολαρις) τη γνωμη του για τον Ταρκοφσκι.
Δεν ηταν και πολυ κολακευτικη...:devil-smiley-029:

Αιμιλ :ernaehrung004:
 
Re: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?

Μάλιστα ... ελπίζω να μου επιτρέψεις να θεωρώ τον δεύτερο κατά κάποιες κλάσεις μεγαλύτερο ως καλλιτέχνη από τον (καταξιωμένο) πρώτο ...
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?

Μάλιστα ... ελπίζω να μου επιτρέψεις να θεωρώ τον δεύτερο κατά κάποιες κλάσεις μεγαλύτερο ως καλλιτέχνη από τον (καταξιωμένο) πρώτο ...

Γιατι φιλε μου να μην σου το επιτρεψω? Ακου λεει.
Προβλημα δεν εχω με τη γνωμη κανενος, ποσο μαλλον με τη γνωμη ατομων που απο οσα εχουν γραψει
τα εκτιμω κι ολας (οπως εσενα).
Ισα ισα που ο Ταρκοφσκι ειναι ενας καλλιτεχνης που εχει μεινει στην ιστορια και εχει πολλους πιστους
κινηματογραφικους φιλους, οποτε μαλλον η αποψη του Λεμ ακουγεται πιο "αιρετικη", και εγω
που την αναπαραγω. Για την ικανοτητα του σαν σκηνοθετη, την ξεχωριστη ματια του, και το οτι ηταν ενας αληθινος καλλιτεχνης δεν μπορω σιγουρα να φερω καμμια αντιρρηση.
Θα μου επιτρεψεις μονο και εσυ , με ολο το σεβασμο, να ειμαι λιγο διστακτικος απεναντι στο να βαζουμε δυο τετοιες μορφες σε ζυγαρια. Πιστευω οτι απλα δεν γινεται.
Καθενας μπορει απλως να επιλεξει τον ενα απο τους δυο, ή να κανει κατι ακομα καλυτερο:
Να παρει απο την τεχνη και των 2 ο,τι θετικο μπορει να βρει.:ernaehrung004:
 
Re: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?

Μια χαρά τα λες ! Απλά, τους ζύγισα γιατί με ''γαργάλησε'' η γνωμοδότηση του Λεμ ... γνωμοδότηση με την πάντοτε παρούσα ιδιόρρυθμη κρεμ-καραμελέ επίφαση των καλλιτεχνών, που πρέπει να βράσουν/φιλτροποιήσουν αποξηραμένους μπούμπουρες για να εξαφανίσουν κάθε άλλο 'εγώ' από τον χάρτη...

Μιας και πιάσαμε την κουβέντα και δεδομένου ότι ίσως υπάρχουν και νεαροί φίλοι που μας διαβάζουν και κάνουν τα πρώτα βήματα τους στους μαγικούς αυτούς κόσμους, έψαξα και βρήκα και την γνωμοδότηση του Μπέρκμαν, έτσι να υπάρχει :

'' Όταν ο κινηματογράφος δεν είναι ντοκουμέντο είναι όνειρο. Γι’ αυτό ο Ταρκόφσκι είναι ο μεγαλύτερος απ´όλους. Κινείται με απόλυτη άνεση στο χώρο των ονείρων, χωρίς να εξηγεί αλλά και τι να εξηγήσει; Είναι ένας μάντης, που έχει καταφέρει να σκηνοθετήσει τις οπτασίες του με το πιο βαρύ, αλλά και πιο πρόθυμο μέσο. Σ’ όλη μου τη ζωή έχω χτυπήσει τις γροθιές μου πάνω στις πόρτες των δωματίων, όπου αυτός κινείται με τη μεγαλύτερη άνεση. Εγώ, μόνο μερικές φορές κατάφερα να μπω μέσα. Οι περισσότερες από τις συνειδητές μου προσπάθειες τελείωσαν με εξευτελιστικές αποτυχίες».
 
Re: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?

Μια χαρά τα λες ! Απλά, τους ζύγισα γιατί με ''γαργάλησε'' η γνωμοδότηση του Λεμ ... γνωμοδότηση με την πάντοτε παρούσα ιδιόρρυθμη κρεμ-καραμελέ επίφαση των καλλιτεχνών, που πρέπει να βράσουν/φιλτροποιήσουν αποξηραμένους μπούμπουρες για να εξαφανίσουν κάθε άλλο 'εγώ' από τον χάρτη...

Μιας και πιάσαμε την κουβέντα και δεδομένου ότι ίσως υπάρχουν και νεαροί φίλοι που μας διαβάζουν και κάνουν τα πρώτα βήματα τους στους μαγικούς αυτούς κόσμους, έψαξα και βρήκα και την γνωμοδότηση του Μπέρκμαν, έτσι να υπάρχει :

'' Όταν ο κινηματογράφος δεν είναι ντοκουμέντο είναι όνειρο. Γι’ αυτό ο Ταρκόφσκι είναι ο μεγαλύτερος απ´όλους. Κινείται με απόλυτη άνεση στο χώρο των ονείρων, χωρίς να εξηγεί αλλά και τι να εξηγήσει; Είναι ένας μάντης, που έχει καταφέρει να σκηνοθετήσει τις οπτασίες του με το πιο βαρύ, αλλά και πιο πρόθυμο μέσο. Σ’ όλη μου τη ζωή έχω χτυπήσει τις γροθιές μου πάνω στις πόρτες των δωματίων, όπου αυτός κινείται με τη μεγαλύτερη άνεση. Εγώ, μόνο μερικές φορές κατάφερα να μπω μέσα. Οι περισσότερες από τις συνειδητές μου προσπάθειες τελείωσαν με εξευτελιστικές αποτυχίες».


καλα τωρα τι συζηταμε για τα αυτονοητα?
Ο κινηματογραφος ολοκληρος σαν τεχνη χωρις Ταρκοφσκι θα ηταν πολυ-πολυ φτωχοτερος
 
Re: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?

'' Όταν ο κινηματογράφος δεν είναι ντοκουμέντο είναι όνειρο. Γι’ αυτό ο Ταρκόφσκι είναι ο μεγαλύτερος απ´όλους. Κινείται με απόλυτη άνεση στο χώρο των ονείρων, χωρίς να εξηγεί αλλά και τι να εξηγήσει; Είναι ένας μάντης, που έχει καταφέρει να σκηνοθετήσει τις οπτασίες του με το πιο βαρύ, αλλά και πιο πρόθυμο μέσο. Σ’ όλη μου τη ζωή έχω χτυπήσει τις γροθιές μου πάνω στις πόρτες των δωματίων, όπου αυτός κινείται με τη μεγαλύτερη άνεση. Εγώ, μόνο μερικές φορές κατάφερα να μπω μέσα. Οι περισσότερες από τις συνειδητές μου προσπάθειες τελείωσαν με εξευτελιστικές αποτυχίες».


αυτο βρε καθαρματακι πρεπει να γινει στικι
ειναι η αναφορα ενος αγιου προς εναν αλλο αγιο !!
ο ενας ειναι η ψυχη ο αλλος το ονειρο
και οι δυο μαζι ειναι η αλλη ζωη


ΥΓ για τον Περσικο χωρισμο
:worshippy::grinning-smiley-043
 
καλα τωρα τι συζηταμε για τα αυτονοητα?
Ο κινηματογραφος ολοκληρος σαν τεχνη χωρις Ταρκοφσκι θα ηταν πολυ-πολυ φτωχοτερος

Για κάντε καμία πρόταση για μας τους άσχετους!
 
Re: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?

Για κάντε καμία πρόταση για μας τους άσχετους!

Φίλε, ο Αντρέι 7 ταινίες γύρισε όλο κι' όλο ... αν σε ενδιαφέρει να μπεις σε έναν διαφορετικό κόσμο, θα πρότεινα να τις δεις όλες, με την σειρά τους... σε ένα ενημερωμένο βίντεο κλαμπ θα τις νοικιάσεις όλες με το πολύ 10 ευρώ για έναν μήνα...
Επίσης, αν ενδιαφέρεσαι σοβαρά θα σου πρότεινα να διαβάσεις και το ''σμιλεύοντας τον χρόνο'', ένα ημερολογιακής υφής χρονογράφημα του ...
 
Ευχαριστώ, θέλω να ξεφυγω λίγο απο τα στερεότυπα, θα τις βάλω στη συλλογή μου και όταν βρω ελεύθερο χρόνο θα τις δώ.
 
Απάντηση: Re: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?

Μια χαρά τα λες ! Απλά, τους ζύγισα γιατί με ''γαργάλησε'' η γνωμοδότηση του Λεμ ... γνωμοδότηση με την πάντοτε παρούσα ιδιόρρυθμη κρεμ-καραμελέ επίφαση των καλλιτεχνών, που πρέπει να βράσουν/φιλτροποιήσουν αποξηραμένους μπούμπουρες για να εξαφανίσουν κάθε άλλο 'εγώ' από τον χάρτη...

Μιας και πιάσαμε την κουβέντα και δεδομένου ότι ίσως υπάρχουν και νεαροί φίλοι που μας διαβάζουν και κάνουν τα πρώτα βήματα τους στους μαγικούς αυτούς κόσμους, έψαξα και βρήκα και την γνωμοδότηση του Μπέρκμαν, έτσι να υπάρχει :

'' Όταν ο κινηματογράφος δεν είναι ντοκουμέντο είναι όνειρο. Γι’ αυτό ο Ταρκόφσκι είναι ο μεγαλύτερος απ´όλους. Κινείται με απόλυτη άνεση στο χώρο των ονείρων, χωρίς να εξηγεί αλλά και τι να εξηγήσει; Είναι ένας μάντης, που έχει καταφέρει να σκηνοθετήσει τις οπτασίες του με το πιο βαρύ, αλλά και πιο πρόθυμο μέσο. Σ’ όλη μου τη ζωή έχω χτυπήσει τις γροθιές μου πάνω στις πόρτες των δωματίων, όπου αυτός κινείται με τη μεγαλύτερη άνεση. Εγώ, μόνο μερικές φορές κατάφερα να μπω μέσα. Οι περισσότερες από τις συνειδητές μου προσπάθειες τελείωσαν με εξευτελιστικές αποτυχίες».

Aν ξεκινουσαμε την (πολυ ενδιαφερουσα) κουβεντα περι adaptation και διαφορετικων αναγκων σε καθε
μεσο, δεν θα τελειωναμε ποτε μαλλον. Εγω συμφωνω με τη γνωμοδοτηση του Λεμ (αν και το Σολαρις ειναι
για μενα η καλυτερη ταινια του Ταρκοφσκι), αλλα για αλλους λογους.

Ο Ταρκοφσκι μου δινει τη σαφεστατη εντυπωση οτι δεν ενδιαφεροταν να σεβαστει το αρχικο υλικο. Παραθετω τα λογια του και πες μου τι συμπερασμα βγαζεις:
"[SIZE=+1]M[/SIZE]y decision to make a screen adaptation of Stanisław Lem's Solaris was not a result of my interest in science fiction. The essential reason was that in Solaris Lem undertook a moral problem I can closely relate to. The deeper meaning of Lem's novel does not fit within the confines of science fiction"

Eιναι προφανες απο τα λογια αυτα οτι ο ανθρωπος ειχε μια ελιτιστικη υπεροψια απεναντι στην επιστημονικη φαντασια. Με τη γνωμη αυτη που ειχε, το καλυτερο θα ηταν να μην ειχε ασχοληθει ποτε με αυτην.
Επ αυτου θα συγκρατηθω να μην πω τιποτα παραπανω γιατι πραγματικα νευριαζω με ανθρωπους που βλεπουν
την επιστημονικη φαντασια σαν κατι πιο ρηχο απο την τεχνη που κανουν αυτοι. Επισης και ο λογος που
στραφηκε σε αυτην μετα απο εμπορικες επιτυχιες (βλ. wikipedia σχετικα) με κανει ακομα πιο καχυποπτο απεναντι του.

Συμφωνω λοιπον οτι ο Λεμ σαν συγγραφεας θα ηθελε μαλλον να δει το εργο του μεταφερμενο μεχρι και τις
τελειες, για να ικανοποιηθει το εγω του. Συμφωνω επισης οτι καθε adaptation προυποθετει οτι πρεπει να γινουν αλλαγες, γιατι ειναι αλλα τα εκφραστικα μεσα στο βιβλιο και αλλα στο σινεμα.
Ομως ο Ταρκοφσκι επελεξε να μεταφερει ενα συγκεκριμενο ειδος,
1.για συγκεκριμενους μη καλλιτεχνικους αλλα εμπορικους λογους.
2.ειδος το οποιο δεν εκτιμουσε αρκετα και (οπως συναγεται απο τα λογια του) δεν κατανοουσε εις βαθος
και τελικα το εκανε αυτο επιλεγοντας η ταινια του να απεχει οπτικα οσο το δυνατον περισσοτερο απο το ειδος αυτο.

Απο τα παραπανω και μονο πιστευω οτι και λιγα του εσουρε ο Λεμ και σιγουρα δεν αξιζει να τον αγιοποιουμε
στη συγκεκριμενη περιπτωση. Εν προκειμενω δηλαδη πιστευω πως ηταν το δικο του εγω που εκτροχιασε την κατασταση.
Μεταξυ μας βεβαια, τωρα που το σκεφτομαι, δεν νομιζω να εχουν υπαρξει πολλοι μεγαλοι καλλιτεχνες
που δεν διεθεταν και ενα υπερτροφικο εγω.;)
 
Last edited:
Re: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?

Κοίταξε, ουσιαστικά αρχίζεις μια άλλη κουβέντα ... όντως ενδιαφέρουσα ... δεν έχω διαβάσει το βιβλίο, οπότε δεν έχω άποψη ... ούτε έχω δει και το remake του Σόντερμπεργκ με τον Κλούνεϊ ... Σε κάθε περίπτωση αναφέρθηκα γενικότερα στον Ταρκόφσκι, παρότι ειδικότερα και το Σολάρις του το έχω περί πολλού ... όχι σαν τον Αντρέι Ρουμπλιώφ, την Θυσία ή τον Καθρέπτη ... αλλά περί πολλού ... Μη θέλοντας τώρα να ανατρέξω στην εγκυρότητα της Βικι, ευνόητο είναι για μένα ότι η 'γραφή' του Ταρκόφσκι δεν είναι δυνατόν να είχε εμπορικές απαιτήσεις ούτε να προσδοκά ευρύτερα γκελ αποδοχής, πέραν του κοινού που ήδη είχε... οπότε δεν μπορώ να θεωρήσω ότι το Σολάρις έγινε στα πλαίσια του να ''σπάσουν'' τα ταμεία ...

'Ολα τα ανωτέρω με εκτίμηση και βεβαιώντας σε ότι χαίρομαι την παρούσα συζήτηση ...
 
Απάντηση: Re: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?

Λυπαμαι αδερφε αλλα θεωρω οτι πηρες μαλλον στραβα,τη δηλωση του Αντρει.Ο Αντρει δεν απαξιωσε το scifi απλα δηλωνει οτι βρηκε πραγματα που τον αγγιξαν στο βιβλιο.
Αλλωστε το scifi και στο βιβλιο του Λεμ ήταν "περιφερειακο".Η ουσια ηταν αλλου.Και αυτη ηθελε να βγαλει στην επιφανεια.Eιπε απλα οτι δεν ειχε ενδιαφερον για το scifi.Δεν το απαξιωσε.
Το ιδιο ισχυει και για την Οδυσσεια του Κιουμπρικ.Νομιζεις οτι ο Κλαρκ ενθουσιαστηκε απο την ταινια?
Οι διασκευες εχουν να κανουν με την αποψη του καθε σκηνοθετη με το βιβλιο και οχι με την απαξιωση του συγγραφεα.
Η τεχνη ειναι υποκειμενικη.
Τωρα για τους εμπορικους λογους που υπαινισσεται η wiki επετρεψε μου να μην την εμπιστευομαι στο ελαχιστο.
Αλλωστε το μονο που δεν εκανε ποτε ο Ταρκοφσκι ειναι εμπορικο σινεμα...
 
Re: Απάντηση: Re: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?

Aν ξεκινουσαμε την (πολυ ενδιαφερουσα) κουβεντα περι adaptation και διαφορετικων αναγκων σε καθε
μεσο, δεν θα τελειωναμε ποτε μαλλον. Εγω συμφωνω με τη γνωμοδοτηση του Λεμ (αν και το Σολαρις ειναι
για μενα η καλυτερη ταινια του Ταρκοφσκι), αλλα για αλλους λογους.

Ο Ταρκοφσκι μου δινει τη σαφεστατη εντυπωση οτι δεν ενδιαφεροταν να σεβαστει το αρχικο υλικο. Παραθετω τα λογια του και πες μου τι συμπερασμα βγαζεις:
"[SIZE=+1]M[/SIZE]y decision to make a screen adaptation of Stanisław Lem's Solaris was not a result of my interest in science fiction. The essential reason was that in Solaris Lem undertook a moral problem I can closely relate to. The deeper meaning of Lem's novel does not fit within the confines of science fiction"

Eιναι προφανες απο τα λογια αυτα οτι ο ανθρωπος ειχε μια ελιτιστικη υπεροψια απεναντι στην επιστημονικη φαντασια. Με τη γνωμη αυτη που ειχε, το καλυτερο θα ηταν να μην ειχε ασχοληθει ποτε με αυτην.
Επ αυτου θα συγκρατηθω να μην πω τιποτα παραπανω γιατι πραγματικα νευριαζω με ανθρωπους που βλεπουν
την επιστημονικη φαντασια σαν κατι πιο ρηχο απο την τεχνη που κανουν αυτοι. Επισης και ο λογος που
στραφηκε σε αυτην μετα απο εμπορικες επιτυχιες (βλ. wikipedia σχετικα) με κανει ακομα πιο καχυποπτο απεναντι του.

Συμφωνω λοιπον οτι ο Λεμ σαν συγγραφεας θα ηθελε μαλλον να δει το εργο του μεταφερμενο μεχρι και τις
τελειες, για να ικανοποιηθει το εγω του. Συμφωνω επισης οτι καθε adaptation προυποθετει οτι πρεπει να γινουν αλλαγες, γιατι ειναι αλλα τα εκφραστικα μεσα στο βιβλιο και αλλα στο σινεμα.
Ομως ο Ταρκοφσκι επελεξε να μεταφερει ενα συγκεκριμενο ειδος,
1.για συγκεκριμενους μη καλλιτεχνικους αλλα εμπορικους λογους.
2.ειδος το οποιο δεν εκτιμουσε αρκετα και (οπως συναγεται απο τα λογια του) δεν κατανοουσε εις βαθος
και τελικα το εκανε αυτο επιλεγοντας η ταινια του να απεχει οπτικα οσο το δυνατον περισσοτερο απο το ειδος αυτο.

Απο τα παραπανω και μονο πιστευω οτι και λιγα του εσουρε ο Λεμ και σιγουρα δεν αξιζει να τον αγιοποιουμε
στη συγκεκριμενη περιπτωση. Εν προκειμενω δηλαδη πιστευω πως ηταν το δικο του εγω που εκτροχιασε την κατασταση.
Μεταξυ μας βεβαια, τωρα που το σκεφτομαι, δεν νομιζω να εχουν υπαρξει πολλοι μεγαλοι καλλιτεχνες
που δεν διεθεταν και ενα υπερτροφικο εγω.;)

Από τα λεγόμενα του Ταρκόφσκι δεν συνάγεται κατά την άποψή μου κανένας ελιτισμός, απλά ο συγκεκριμένος σκηνοθέτης απλώς δεν ενδιαφερόταν για την επιστημονική φαντασία, πράγμα απόλυτα σεβαστό.
Επίσης δεν νομίζω ότι ο Ταρκόφσκι πέρασε στην ιστορία ως εμπορικός σκηνοθέτης, τουναντίον μάλιστα.

Edit: Σχεδόν τα ίδια έγραψε και ο Πάνος ακριβώς πριν από εμένα.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?

Από τα λεγόμενα του Ταρκόφσκι δεν συνάγεται κατά την άποψή μου κανένας ελιτισμός, απλά ο συγκεκριμένος σκηνοθέτης απλώς δεν ενδιαφερόταν για την επιστημονική φαντασία, πράγμα απόλυτα σεβαστό.
Επίσης δεν νομίζω ότι ο Ταρκόφσκι πέρασε στην ιστορία ως εμπορικός σκηνοθέτης, τουναντίον μάλιστα.

Υ.Γ. Σχεδόν τα ίδια έγραψε και ο Πάνος ακριβώς πριν από εμένα.

άστα ατιμούλικο, από την δική σου παρέμβαση ξεκίνησαν όλα ... αν δεν ήσουν συντονιστής, θα ησηγούμην να πάρεις καμμιά δεκαριά κάμψεις ...