απεργία εκπαιδευτικών: γράμμα προς τους γονείς

ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ στις 12 στα ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ

Μέρα πανεκπαιδευτικής κινητοποίησης είναι η Παρασκευή, με εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, μαθητές, και φοιτητές, οι οποίοι μαζί με εργαζόμενους θα διαδηλώσουν για μια ακόμα φορά ενάντια στην πολιτική της υποχρηματοδότησης και υποβάθμισης της Παιδείας.
Το συλλαλητήριο της Αθήνας θα γίνει στα Προπύλαια στις 12 το μεσημέρι. Συλλαλητήρια θα πραγματοποιηθούν και σε άλλες πόλεις της χώρας.
Οι δάσκαλοι πραγματοποιούν αύριο την πρώτη από τις δύο 24ωρες απεργίες που έχουν εξαγγείλει με επόμενη αυτή στις 9 Νοέμβρη. Οι καθηγητές συμμετέχουν στην αυριανή κινητοποίηση με πανελλαδική τρίωρη στάση εργασίας (από 11.00- 14.00, από 14.00 - 17.00 και από 19.00 - 22.00, αντίστοιχα, για τους τρεις κύκλους λειτουργίας των σχολείων). Στην αυριανή κινητοποίηση συμμετέχει η ομοσπονδία των πανεπιστημιακών (ΠΟΣΔΕΠ) με 24ωρη απεργία και η ΟΕΠ-ΤΕΙ.
Στάση εργασίας έχει κηρύξει για αύριο από τις 11.30 το πρωί έως και τη λήξη της βάρδιας για τους εργαζόμενους στο Δημόσιο η ΑΔΕΔΥ.
Το «παρών» στο συλλαλητήριο στην Αθήνα δίνουν και οι μαθητές με τη μαζική τους συμμετοχή. Πρωτοστατούν στον αγώνα για Παιδεία πραγματικά δημόσια και δωρεάν, Παιδεία που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει, όπως τονίζουν σε ένα από τα συνθήματα των κινητοποιήσεών τους.
Μαζί στο συλλαλητήριο στην Αθήνα δίνουν και οι φοιτητές. Περισσότεροι από δέκα φοιτητικοί σύλλογοι και πέντε σπουδαστικοί σύλλογοι θα συγκεντρωθούν αύριο στις 12 το μεσημέρι, στα Προπύλαια. Με αιχμή την αντίθεση στην αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος και το αίτημα να μην κατατεθεί ο νόμος - πλαίσιο, στην κινητοποίηση συμμετέχουν οι σύλλογοι: Μαθηματικού, Πληροφορικής, Γεωπονικής, Παντείου, Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών (ΣΤΕΦ) και Διοίκησης Οικονομίας (ΣΔΟ) ΤΕΙ Πειραιά, Σχολής Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών (ΣΓΤΚΣ) και Επαγγελμάτων Υγείας Πρόνοιας (ΣΕΥΠ) του ΤΕΙ Αθήνας.



από www.alfavita.gr

για να μην ξεχνιόμαστε ...
icon12.gif
 
Και νέες καταλήψεις εν όψει συλλαλητηρίου

Ήδη έκλεισαν 75 σχολές , ενώ σήμερα γίνονται δεκάδες συνελεύσεις
ΝΙΚΟΣ ΜΑΣΤΟΡΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΑΚΗΣ

Αυξάνουν μέρα με τη μέρα οι καταλήψεις πανεπιστημιακών σχολών. Έως χθες, 75 σχολές τελούσαν υπό κατάληψη σε όλη την Ελλάδα, ενώ ο αριθμός τους αναμένεται να αυξηθεί, αφού γενικές συνελεύσεις πραγματοποιούνται και σήμερα σε αρκετά Πανεπιστήμια.

Μάλιστα, ήδη οι σχολές έχουν αρχίσει να συντονίζονται, αφού έχει προγραμματιστεί και πάλι μετά το αυριανό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο, ενιαίο συντονιστικό γενικών συνελεύσεων και καταλήψεων, στο Πολυτεχνείο.

Κοινό χαρακτηριστικό πάντως των περισσότερων γενικών συνελεύσεων είναι η μαζικότητά τους, ενώ σε αρκετές δεν λείπουν οι εντάσεις και τα επεισόδια. Κι αυτό διότι τις τελευταίες ημέρες, μέσα και έξω από τα αμφιθέατρα, διεξάγεται μία... μάχη - ακόμα και σώμα με σώμα - μεταξύ της ΔΑΠ και των άλλων φοιτητικών παρατάξεων. Η πρώτη προσπαθεί να πείσει τους φοιτητές να μην κρατούν κλειστά τα Πανεπιστήμια και να μην προχωρούν σε κινητοποιήσεις. Οι δεύτεροι καλούν τους συμφοιτητές τους να κατέβουν στους δρόμους και να προχωρήσουν σε καταλήψεις, για να μην περάσει ο νόμος πλαίσιο και να μην ιδιωτικοποιηθεί η Ανώτατη Παιδεία.

Σε διήμερες καταλήψεις προχώρησαν χθες οι Σχολές του Χημικού και Βιολογικού του Πανεπιστημίου Αθήνας, καθώς και των ηλεκτρολόγων του Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Στο Χημικό μάλιστα, στο τέλος της συνέλευσης και ενώ είχε αποφασιστεί με 159 ψήφους υπέρ και 120 κατά από τη ΔΑΠ, η Σχολή να κλείσει για δύο ημέρες και οι φοιτητές να συμμετάσχουν στο αυριανό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο, μέλη της ΔΑΠ και άλλων παρατάξεων πιάστηκαν στα χέρια.

Το επεισόδιο άρχισε όταν ένας φοιτητής, μέλος της ΔΑΠ, προσπάθησε να σβήσει από τον πίνακα τα αποτελέσματα της συνέλευσης και άλλοι φοιτητές προσπάθησαν να τον απομακρύνουν.

Με οριακή διαφορά δύο ψήφων αποφασίστηκε εν τω μεταξύ κατάληψη χθες και στο Τμήμα Βιολογίας (121 - 119).

Απεργία αύριο στα Δημοτικά
ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο αύριο το μεσημέρι στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη κορυφώνονται οι αντιδράσεις εκπαιδευτικών, μαθητών και φοιτητών στις κυβερνητικές επιλογές για την Παιδεία, ενώ η επόμενη εβδομάδα θα είναι κρίσιμη για την εξέλιξη των καταλήψεων. Χθες, το συντονιστικό των υπό κατάληψη σχολείων έδινε εικόνα στασιμότητας των καταλήψεων σε κάτω από χίλιες, αν και σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας είναι πολύ λιγότερες. Οι μαθητές θα συνεδριάσουν το Σάββατο ­ ωστόσο οι καταλήψεις αναμένεται σιγά σιγά να σταματήσουν, καθώς οι γονείς, θορυβημένοι και από τις εικόνες καταστροφής σε αρκετά σχολεία, ζητούν από τα παιδιά να αλλάξουν τρόπους κινητοποίησης. Οι μαθητές πάντως κάνουν λόγο για συκοφάντηση του αγώνα τους και υποστηρίζουν ότι όσον αφορά τις καταστροφές, αυτές οφείλονται σε εξωσχολικούς.

Ληστεία σε σχολείο
Εισβολή σε Λύκειο που βρίσκεται υπό κατάληψη, έκαναν χθες μετά τα μεσάνυχτα δύο άγνωστοι που επιτέθηκαν σε μαθητές, τους απείλησαν με μαχαίρι και τους λήστεψαν.

Η ληστεία έγινε στο 7ο Ενιαίο Λύκειο Περιστερίου. Οι δράστες που κρατούσαν μαχαίρι επιτέθηκαν σε τρεις μαθητές, καθώς σε σε δύο νεαρούς εξωσχολικούς και τους άρπαξαν πέντε κινητά τηλέφωνα και 32 ευρώ.


ΤΑ ΝΕΑ
 
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (Α.Σ.Γ.Μ.Ε.)
Βερανζέρου 22, 6ος όροφος, ΤΗΛ – ΦΑΞ : 210 3845434, 210 3835093,
210 5242386, [email protected] , www.omosp-goneon-athinas.org
Αθήνα Τετάρτη 1 -11 - 2006
Αρ. Πρωτ. 32 / 2005 - 2007


Προς: 1. Υπουργό Παιδείας κ. Μαριέτα Γιαννάκου
2. Υφυπουργό Παιδείας κ. Γεώργιο Καλό
Κοιν.: 1. Ομοσπονδίες, Ενώσεις, Συλλόγους Γονέων
2. Δ.Ο.Ε. – Ο.Λ.Μ.Ε.

ΘΕΜΑ: «Αναπλήρωση μαθημάτων που χάθηκαν λόγω της απεργίας δασκάλων »

Τα συσσωρευμένα καθημερινά προβλήματα των οικογενειών μας από το κακό εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας, το άγχος και η ανασφάλεια για την προοπτική των παιδιών, μας οδήγησαν στη στήριξη του δίκαιου αγώνα των δασκάλων για την προάσπιση της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης και του ρόλου του εκπαιδευτικού στο δημόσιο σχολείο.
Οι γονείς έχουμε πικρή πείρα, και χωρίς απεργία, σ’ όλες τις βαθμίδες, για το πώς τρέχει η «διδακτέα ύλη» και τι αφήνει πίσω της.
Γνωρίζουμε πως τυραννιούνται τα παιδιά, πώς προχωρεί η σχολική τάξη με τους «ενισχυμένους» από το σπίτι και δημιουργεί πίσω πλήθος «ακατάλληλους» μαθητές, πώς απαξιώνεται η μορφωτική και διαπαιδαγωγητική αποστολή του δασκάλου και του σχολείου από την ταχύτητα που επιβάλλει το «βιβλίο ύλης».
Γι’ αυτό ανησυχούμε μ’ όλη αυτή τη συζήτηση για την αναπλήρωση.
Γιατί καταλαβαίνουμε πως δεν συζητούν για το τι θα μάθουν τα παιδιά αλλά πως προσχηματικά θα πει το Υπουργείο Παιδείας πως δεν χάθηκαν μαθήματα.
Αν το ΥΠΕΠΘ θέλει να επιστρέψει τα χρήματα της απεργίας στους δασκάλους, δεν χρειάζεται να το κάνει κάτω από το μανδύα της δήθεν αναπλήρωσης με υπερωρίες και αργίες, σε βάρος των μικρών παιδιών και της λειτουργίας του σχολείου.
Δεν αποδεχόμαστε να επιβάλλει υπερωρίες και μάθημα στις αργίες και τα Σαββατοκύριακα, με την ίδια ευκολία που έβαλε να «διδαχτούν» οι μικροί μαθητές επιπλέον ύλη μαθηματικών άλλης μιας τάξης σε ένα μήνα(! ), με τα νέα βιβλία.
Η αναπλήρωση δεν είναι ποσοτική υπόθεση, δεν υπάρχει θέμα αναπλήρωσης όλων των ωρών, όλων των μαθημάτων, από τα τεχνικά ως τη γυμναστική! Είναι μέγιστη υποκρισία να ισχυρίζεται κανείς κάτι τέτοιο.
Αυτό που επιβάλλεται είναι η αναπλήρωση των βασικών γνωστικών αντικειμένων.
Επιβάλλεται να χρησιμοποιηθεί για τα λόγο αυτό το εβδομαδιαίο τρίωρο της ευέλικτης ζώνης, που έτσι κι αλλιώς είμαστε κι εμείς αντίθετοι στην εφαρμογή του και το έχουν προτείνει οι δάσκαλοι.
Χρειάζεται να συνυπολογιστούν οι δυσκολίες από τα ακατάλληλα βιβλία που εισάγονται φέτος και να αντιμετωπιστούν οι βλαβερές επιπτώσεις τους στα παιδιά και τις οικογένειες, με αξιολόγηση και αναδιάταξη της ύλης.
Επιβάλλεται να συνεδριάσουν σ’ όλα τα σχολεία τα Σχολικά Συμβούλια και να συζητήσουν όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
Να συνεργαστούν στενά οι δάσκαλοι με τους γονείς κάθε τμήματος, σ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, ώστε να πετύχουν τα καλύτερα αποτελέσματα για όλους τους μαθητές.
Στόχος μας είναι να εξασφαλιστεί η πρόοδος κάθε μαθητή, να κατακτήσουν όλα τα παιδιά την μόρφωση.

anak236.jpg
 
Ο.Λ.Μ.Ε.
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255
FAX: 210 32 27 382 – 33 11 338
e-mail: [email protected]
Αθήνα, 31/10/06


ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΧΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΑ
ΣΤΑ ΝΕΑ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΑ
ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ, 3 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2006
Αθήνα: Προπύλαια
Θεσσαλονίκη: Αγαλμα Βενιζέλου
στις 12 το μεσημέρι

ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΑ ΜΕΡΟΣ
ΣΤΗN ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ 3ΩΡΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
(από 11.00 έως 14.00, από 14.00 έως 17.00 και από 19.00 έως 22.00 αντίστοιχα
για τους 3 κύκλους λειτουργίας των σχολείων)

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Η πρόσφατη Γεν. Συνέλευση των ΕΛΜΕ όλης της χώρας, εκτιμώντας τη νέα φάση των εξελίξεων, που καθορίζεται τόσο από την ισχυρή δυναμική του νέου πεδίου μετωπικής δράσης και συντονισμού που συγκροτούν οι μαθητικές και φοιτητικές κινητοποιήσεις, όσο και από το αντικειμενικό όριο αντοχής και δυνατοτήτων του κινήματος των εκπαιδευτικών, αποφάσισε τη συνέχιση του αγώνα με αναπροσαρμοσμένες μορφές, ικανές να λειτουργήσουν προωθητικά στο πλαίσιο του κοινού πανεκπαιδευτικού αγώνα.
Συνάδελφοι, /-ισσες
Πρέπει να κατανοηθεί ότι οι νέες μορφές συνέχισης του αγώνα μας συγκροτούν ένα πλαίσιο μαχητικής συμμετοχής του κλάδου μας σε όλα τα επόμενα κορυφαία γεγονότα, όπως αυτά θα διαμορφώνονται με βάση τους σχεδιασμούς του κοινού πανεκπαιδευτικού αγώνα. Η αγωνιστική αυτή πορεία του κλάδου μας δεν θέλουμε να αποτελεί μορφή διαμαρτυρίας. Θέλουμε, ενταγμένη στο πανεκπαιδευτικό μέτωπο, να έχει ουσιαστικό χαρακτήρα, ώστε να μας επιτρέπει τη διαρκή διεκδίκηση του συνόλου των αιτημάτων μας, τη συγκέντρωση δυνάμεων, αφήνοντας ταυτόχρονα ανοικτή τη δυνατότητα επανακλιμάκωσης των κινητοποιήσεών μας. Κομβικό σημείο εξελίξεων αποτελεί ο Ιανουάριος του 2007, περίοδος κατά την οποία θα επιχειρηθεί η αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος.
Ο γενικός σχεδιασμός της αγωνιστικής πορείας του κλάδου μας, όπως αποφασίστηκε στην πρόσφατη Γεν. Συνέλευση των ΕΛΜΕ της χώρας περιγράφεται από τα παρακάτω σημεία.
1. Συμμετέχουμε στα προκαθορισμένα ήδη από το μαθητικό κίνημα συλλαλητήρια στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τις άλλες πόλεις, την Παρασκευή, 3/11/06. Πραγματοποιούμε, μετά από απόφαση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, πανελλαδική τρίωρη στάση εργασίας από τις 11.00 έως 14.00 για τον πρωινό κύκλο, από τις 14.00 έως 17.00 για τον απογευματινό κύκλο και από 19.00 έως 22.00 για τον εσπερινό κύκλο λειτουργίας των σχολείων.
2. Συμμετέχουμε στο επόμενο κορυφαίο αγωνιστικό γεγονός, που είναι τα συλλαλητήρια της Πέμπτης, 9/11/06, με βάση τις προτάσεις των Γ.Σ. των φοιτητικών συλλόγων, όπου με την ίδια απόφαση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ πραγματοποιούμε νέα πανελλαδική τρίωρη στάση εργασίας.
3. Επιπλέον, στο πλαίσιο της ίδιας πρότασης συνδιοργανώνουμε 3ήμερο Παιδείας από 15 έως και 17/11. Απευθυνόμαστε με οργανωμένο τρόπο σε γονείς και ευρύτερα σε όλους τους εργαζόμενους για την υπόθεση της υπεράσπισης της δημόσιας και δωρεάν Παιδείας. Συμμετέχουμε σε διακριτό μπλοκ αγώνα μαζί με όλες τις συνιστώσες της εκπαίδευσης στις μεγάλες πορείες για το Πολυτεχνείο. Τέλος, προτείνουμε την οργάνωση τις μέρες αυτές, με όλες τις Ομοσπονδίες των Εκπαιδευτικών, ενός Συνεδρίου Αγώνα για τη Δημόσια Εκπαίδευση, που θα καταλήξει σε μια κοινή Διακήρυξη για τη Δημόσια Παιδεία.
4. Συνεχίζουμε με νέες Γ.Σ. των ΕΛΜΕ και Γ.Σ. Προέδρων, που εκτιμούν την κατάσταση, στηρίζουν και ενισχύουν το πρόγραμμα του αγώνα μας με σκοπό την αγωνιστική συμμετοχή του κλάδου στα επόμενα κορυφαία γεγονότα του κοινού πανεκπαιδευτικού και πανεργατικού αγώνα.
5. Σε κάθε περίπτωση, πραγματοποιούμε Γ.Σ. στο 2ο 10ήμερο του Ιανουαρίου, με στόχο την κλιμάκωση των αγωνιστικών κινητοποιήσεων του κλάδου στο 3ο 10ήμερο του Ιανουαρίου με τα χαρακτηριστικά της έντασης και της διάρκειας.
Τέλος, διασαφηνίζουμε ότι η προοπτική ανάπτυξης των αγώνων μας δεν
μπορεί παρά να διατρέχει ολόκληρη τη σχολική χρονιά μέχρι το τέλος της.

Συνεχίζουμε να διεκδικούμε:
• Αύξηση των δημόσιων δαπανών για την παιδεία τουλάχιστον στο 5% του ΑΕΠ
• 1.400 ευρώ καθαρά στο εισαγωγικό μισθολογικό κλιμάκιο
• Σύνταξη στα 30 χρόνια υπηρεσίας χωρίς όριο ηλικίας – Όχι στους αντιασφαλιστικούς νόμους και τις σχεδιαζόμενες νέες αντιασφαλιστικές ανατροπές
• Γνήσιες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας
• Μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους. Κατάργηση του θεσμού του ωρομίσθιου αλλά και του αναπληρωτή με εξαίρεση τις περιπτώσεις πραγματικής αναπλήρωσης
• Κατάργηση του Ν. 3475 για την ΤΕΕ
• Καμιά κατάργηση σχολείου – Διασφάλιση της μόνιμης εργασίας όλων των εκπαιδευτικών της ΤΕΕ
• Καθιέρωση ολοκληρωμένου συστήματος επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σύμφωνα με τις προτάσεις του κλάδου
• Κατάργηση του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης – Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο
• 25 μαθητές στο τμήμα, 20 στις κατευθύνσεις και 10 στα εργαστήρια
• Άμεση καθιέρωση 12χρονης υποχρεωτικής δημόσιας εκπαίδευσης με προοπτική το Ενιαίο 12χρονο Σχολείο
• Κατάργηση της βαθμολογικής βάσης του 10 ως προϋπόθεσης εισαγωγής σε ΑΕΙ-ΑΤΕΙ
• Κατάργηση της περιβόητης Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Ν.2811/2000), που ποινικοποιεί τις μαθητικές κινητοποιήσεις
• Απόσυρση του απαράδεκτου σχεδίου νόμου – πλαισίου για τα ΑΕΙ
• Κατάργηση του νόμου για την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης και ψήφιση νέου νόμου, αντικειμενικού και αξιοκρατικού, για την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης
• Όχι στην αντιδραστική αναθεώρηση του Συντάγματος.

ΟΛΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΚΑΙ ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ!

- ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΥΜΕ ΤΗ ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ.
- ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΜΦΘΕΙ Η ΑΔΙΑΛΛΑΞΙΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΣΠΑΣΕΙ Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΗΣ ΑΕΝΑΗΣ ΛΙΤΟΤΗΤΑΣ!

Από το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ



www.olme.gr
 
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Τ.Ε.Ι. (Ο.Σ.Ε.Π. - Τ.Ε.Ι.)

ΑΓ. ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ & ΔΗΜΗΤΣΑΝΗΣ, ΑΙΓΑΛΕΩ Τ.Κ. 12 210
Τηλ - fax : 210 - 5385142 e-mail : [email protected]
Αρ. Πρωτ. ....................

Αθήνα, 31 / 10 / 06

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Το ΚΔΣ της ΟΣΕΠ-ΤΕΙ καλεί τα μέλη ΕΠ να συμμετάσχουν στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο που οργανώνεται στην Αθήνα στις 3 Νοεμβρίου 2006, στις 12:00 στο Σύνταγμα, καθώς και στα τοπικά συλλαλητήρια που οργανώνονται από τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες στις άλλες πόλεις της χώρας.
Στηρίζουμε τον αγώνα για τη δημόσια δωρεάν παιδεία και τις αξιοπρεπείς αποδοχές των εκπαιδευτικών.


 
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (Α.Σ.Γ.Μ.Ε.)


Βερανζέρου 22, 6ος όροφος, ΤΗΛ – ΦΑΞ : 210 3845434, 210 3835093,


210 5242386, [email protected] , www.omosp-goneon-athinas.org
Αθήνα Πέμπτη 2 - 11 - 2006​

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Εδώ ή εκεί έξω γίνονται τα Σόδομα και Γόμορα;
Γιατί άραγε έφριξαν όλοι οι «ηθικοί» άνθρωποι;
Τα μαθήματα επιχειρηματικότητας του Υπουργείου Παιδείας, των κυκλωμάτων των εκδρομών, των καναλιών και άλλων επιχειρηματικών κύκλων, που έχουν αναλάβει να συνδέσουν το σχολείο με την αγορά εργασίας, έδωσαν καρπούς.
Τα προηγούμενα χρόνια, λίγα παιδιά, πουλούσαν τις εκδρομές των συμμαθητών τους στα πρακτορεία και έπαιρναν μίζες, κανόνιζαν τις εξορμήσεις στα κλαμπ και τα σκυλάδικα, οργάνωναν επιδείξεις εσωρούχων σε ξενοδοχεία για να βγάλουν, λέει, χρήματα για την εκδρομή.
Αφού οι καταλήψεις σταμάτησαν αυτή τη μπίζνα, που τέτοια εποχή θα απλωνόταν σ’ όλη την Ελλάδα, όπως καταγγέλλουν και οι καθηγητές της ΕΛΜΕ Χαλκιδικής, άλλαξε η δουλειά.
Αλλά ο καλός έμπορος ξέρει ν’ ανοίγει κι άλλες δουλειές.
Αφού «οι καταστροφές στα σχολεία είναι περιορισμένες» όπως δηλώνουν οι αρμόδιοι και δεν δίνουν υλικό, τώρα βιντεοσκοπούν σκηνές σεξ σε σχολεία και τις πουλούν στα κανάλια!
Την ίδια ώρα που στον ΑΝΤΕΝΑ καταδικάζουν τα Σόδομα και Γόμορα που τάχα γίνονται στα σχολεία, το ΕΧΤRΑ, το STAR … προβάλλουν στους νέους αχαλίνωτο σεξ και οι «ροζ» αγγελίες δίνουν και παίρνουν.
Φανταστείτε πόσο περισσότερο θα προοδεύσει η επιχειρηματικότητα, όταν αναλάβουν τη διδασκαλία από το Δημοτικό ήδη, τα μέλη του μη κερδοσκοπικού Σωματείου που ίδρυσε ο ΣΕΒ, με στελέχη επιχειρήσεων για να τη διδάξουν.
Το Υπουργείο Παιδείας βέβαια θα δώσει λύσεις στο φαινόμενο με «πνεύμα και ηθική»: Προτείνει αλλαγή περιβάλλοντος για τα παιδιά της Αμαρύνθου. Θα μεταφερθούν σε διαφορετικούς τέσσερις τοίχους, θ’ αλλάξουν κελί!
Και θα γίνουν ημερίδες και «Συμβουλευτικοί Σταθμοί» και άλλες «απορροφήσεις» πολλών εκατομμυρίων ΕΥΡΩ! Οι θαμώνες των μπουφέδων θα μάθουν στα παιδιά να «διαχειρίζονται το θυμό, το φόβο και το φθόνο», όπως λέει το σχετικό δελτίο τύπου του ΥΠΕΠΘ!
Γιατί κατά τα άλλα η ζωή τους και το περιεχόμενο της εκπαίδευσής τους θα είναι το ίδιο και χειρότερο. Θα συνεχίσει να τα προετοιμάζει για εξετάσεις. Αν προχωρήσει δε η «νέα μεταρρύθμιση» της κυβέρνησης, ατελείωτες εξετάσεις! Από την Ε´και Στ´ Δημοτικού και σ’ όλη τη σχολική διαδρομή. Εξετάσεις και φροντιστήρια παντού κι όποιος αντέξει. Τα δεκάδες σχολικά «βοηθήματα» απαντούν σε θέματα εξετάσεων αλλά δεν απαντούν στις αγωνίες της ζωής, ούτε αφήνουν χρόνο και χρήματα για άλλες αναζητήσεις.
Καθόλου δεν θα ασχοληθεί το Υπουργείο με την ευθύνη του να εξασφαλίσει τη μόρφωση όλων των παιδιών. Να τα μάθει να σέβονται τον εαυτό τους και το διπλανό τους. Να τους μάθει πως το κορμί τους δεν είναι εμπόρευμα, ούτε οι σχέσεις τους.
Ποιος θα μάθει στους μαθητές τη διαφορά του έρωτα από το σεξ. Τη διαφορά της ανθρώπινης σχέσης από την πληρωμένη σχέση.
Ποιος θα μάθει στα παιδιά την αξία της αλληλεγγύης, της φιλίας, της εργασίας, της δημιουργικής ζωής;
Οι γονείς, που «δεν προλαβαίνουν να πάρουν τη σκούφια τους», αφού φρόντισαν οι διαμεσολαβητές «διαλόγων» να γυρίζουν σε τρεις δουλειές για να συμπληρώσουν ένα μισθό;
Οι εκπαιδευτικοί, που δηλώνουν αβοήθητοι στο χαλασμό που γίνεται γύρω τους, αφού «η ψυχολογική και παιδαγωγική προετοιμασία τους με ευθύνη της πολιτείας είναι ανύπαρκτη»;
Σε άλλη χώρα λειτουργούν τα σχολεία κι όχι στο σκουπιδότοπο της «ανταγωνιστικής» κοινωνίας μας;
Πού να χωρέσει σ’ αυτόν τον παραλογισμό η κραυγή του αγώνα των μαθητών: « Θέλουμε να μάθουμε – Θέλουμε να ζήσουμε».
Των «καταληψιών» μαθητών που σφουγγαρίζουν τα καταθλιπτικά σχολικά κτίρια, που πολλά απ’ αυτά δεν είχαν δει ποτέ σφουγγάρισμα, αντί να «σαπίζουν» στον καναπέ βλέποντας ριάλιτυ.
Των μαθητών που τα σχολεία τους δεν έχουν «κωδικό» στην επιχορήγηση για πολιτιστικές δραστηριότητες, αφού ο πολιτισμός είναι πολύ ακριβό εμπόρευμα!
Των μαθητών που «απειλούνται» από κάποιους Διευθυντές και καθηγητές πως δεν θα πάνε πενταήμερη! Και λένε «δεν πειράζει! έχουμε σοβαρότερα προβλήματα να λύσουμε».
Των μαθητών που κανείς δεν ρωτά τη γνώμη τους, αλλά αυτοί ρωτάνε σε Γενικές Συνελεύσεις τους συμμαθητές τους αν θα πάρουν αυτή ή την άλλη απόφαση.
Και σε τελευταία ανάλυση όταν τους τάζουν πως η ζωή τους θα είναι κινούμενη άμμος που πάνω της πρέπει να ισορροπούν, γιατί το πρώτο μάθημα δεν πρέπει να είναι το μάθημα του αγώνα;
Με ποιον άλλο τρόπο τους προτείνουμε να αντιμετωπίσουν την «ανασφάλεια, την περιπλάνηση, την αβεβαιότητα και την ανεργία» που τους περιμένει;
Εκτός κι αν θεωρούμε σοφότερη λύση, αυτήν που επιλέγουν κάποιες φοιτήτριες και φοιτητές σε Γαλλία και Αγγλία, όπως διαβάσαμε σε απογευματινή εφημερίδα, να εκδίδονται για να εξασφαλίσουν τα δίδακτρα και τα προς το ζην!
Εμείς οι γονείς της Ελλάδας, που είμαστε «παθολογικό φαινόμενο» και επιμένουμε με κάθε θυσία να μορφωθούν τα παιδιά μας και να ορίσουν τη ζωή τους σ’ έναν καλύτερο κόσμο, γνωρίζουμε καλά πως όσο περισσότερα παιδιά διώχνονται από τα σχολεία, όσο λιγότερο μορφώνονται, το μόνο βέβαιο είναι πως η βία και η παραβατικότητα θα αυξάνονται και θα γεμίζουν οι φυλακές.
Δε θέλουμε «να γίνουμε Σικάγο», όπου δε γίνονται καταλήψεις στα σχολεία, αλλά οι φυλακές απορροφούν περισσότερα χρήματα του κράτους από τα σχολεία!

Γι’ αυτό αύριο (σήμερα) θα είμαστε στο συλλαλητήριο μαζί με τα παιδιά μας για να διεκδικήσουμε μαζί τους τα δικαιώματά τους στη μόρφωση και στη ζωή.
Καθήκον των γονιών και των εκπαιδευτικών είναι, μαζί με τα παιδιά, να αγωνιστούμε για να φέρουμε την κοινωνία στα ανθρώπινα μέτρα.

Η ΜΟΡΦΩΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΖΗΤΗΜΑ ΓΝΩΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΖΗΤΗΜΑ ΖΩΗΣ

Το Δ.Σ.

Εκπρόσωπος Τύπου: Γεωργία Καλαμποκά τηλ: 6944712162


www.alfavita.gr
 
...ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (Α.Σ.Γ.Μ.Ε.)...
Πως παίρνει αποφάσεις αυτό το όργανο, πως εκλέγεται; μήπως το προεδρείο είναι δάσκαλoi; Πάντως εγώ δεν ρωτήθηκα για να πάρει; απόφαση για τέτοια ψηφίσματα και ούτε το εξουσιοδότησα να βγάζει τέτοια ψηφίσματα.
....το συντονιστικό των υπό κατάληψη σχολείων.....
αυτό πάλι τι είναι, εκλεγμένο όργανο; απο πού και απο ποιόν; και πως παίρνει αποφάσεις;
 
ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ said:
...ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (Α.Σ.Γ.Μ.Ε.)...
Πως παίρνει αποφάσεις αυτό το όργανο, πως εκλέγεται; μήπως το προεδρείο είναι δάσκαλoi; Πάντως εγώ δεν ρωτήθηκα για να πάρει; απόφαση για τέτοια ψηφίσματα και ούτε το εξουσιοδότησα να βγάζει τέτοια ψηφίσματα.

εκλέγεται όπως όλα τα συνδικαλιστικά όργανα, από τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων των σχολείων. παίρνουν αποφάσεις κατόπιν συνελεύσεων κι εκδίδουν ψηφίσματα. τέτοιου είδους δελτία τύπου ή φηφίσματα συμπαράστασης έχουν φτάσει και στους τοπικούς συλλόγους εκπαιδευτικών, αλλά και στη ΔΟΕ.
....το συντονιστικό των υπό κατάληψη σχολείων.....
αυτό πάλι τι είναι, εκλεγμένο όργανο; απο πού και απο ποιόν; και πως παίρνει αποφάσεις;

από τα δεκαπενταμελή συμβούλια των σχολείων της δευτεροβάθμιας. κατόπιν συνελεύσεων, συνήθως στο συγκρότημα της Γκράβας, αποφασίζουν για το πώς θα κινηθούν μελλοντικά.

...
 
...από τα δεκαπενταμελή συμβούλια των σχολείων της δευτεροβάθμιας. κατόπιν συνελεύσεων, συνήθως στο συγκρότημα της Γκράβας, αποφασίζουν για το πώς θα κινηθούν μελλοντικά.
Ποια 15μελή, αφού φέτος δεν έγιναν εκλογές, αυτοί που πέρυσι ήταν Γ´ γυμνασίου φέτος πήγαν Λύκειο και οι Γ λυκείου μας δώσαν χαιρετίσματα. Που έγιναν συνελεύσεις, στην Ελλάδα; και κατέβηκαν αντιπρόσωποι απο όλα τα γυμνάσια και λύκεια της χώρας σύστησαν το συντονιστικό (όργανο, επιτροπή, τι οντότητα έχει αυτό;) και αποφάσισαν; Πότε έγινε αυτό; Και αυτό που μου έκανε μεγαλίτερη εντύπωση είναι ότι το συντονιστικό είχε τέτοια οργάνωση που κάθε μέρα ανακοίνωνε στα ΜΜΕ και Πανελλήνια στοιχεία!!!
Δηλαδή η ΑΣΓΜΕ πήρε το μήνυμα απο τους τοπικούς συλλόγους για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα, οι οποίοι έκαναν συνελεύσεις γονέων και κηδεμόνων και βγάλαν ψήφισμα συμπαράστασης, σύλλογοι οι οποίοι δεν υφίστανται διότι δεν έκαναν ακόμη εκλογές για φέτος, όποτε ισχύει το ίδιο πρόβλημα με τα 15μελή.
 
ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ said:
...από τα δεκαπενταμελή συμβούλια των σχολείων της δευτεροβάθμιας. κατόπιν συνελεύσεων, συνήθως στο συγκρότημα της Γκράβας, αποφασίζουν για το πώς θα κινηθούν μελλοντικά.
Ποια 15μελή, αφού φέτος δεν έγιναν εκλογές, αυτοί που πέρυσι ήταν Γ´ γυμνασίου φέτος πήγαν Λύκειο και οι Γ λυκείου μας δώσαν χαιρετίσματα. Που έγιναν συνελεύσεις, στην Ελλάδα; και κατέβηκαν αντιπρόσωποι απο όλα τα γυμνάσια και λύκεια της χώρας σύστησαν το συντονιστικό (όργανο, επιτροπή, τι οντότητα έχει αυτό;) και αποφάσισαν; Πότε έγινε αυτό; Και αυτό που μου έκανε μεγαλίτερη εντύπωση είναι ότι το συντονιστικό είχε τέτοια οργάνωση που κάθε μέρα ανακοίνωνε στα ΜΜΕ και Πανελλήνια στοιχεία!!!
Δηλαδή η ΑΣΓΜΕ πήρε το μήνυμα απο τους τοπικούς συλλόγους για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα, οι οποίοι έκαναν συνελεύσεις γονέων και κηδεμόνων και βγάλαν ψήφισμα συμπαράστασης, σύλλογοι οι οποίοι δεν υφίστανται διότι δεν έκαναν ακόμη εκλογές για φέτος, όποτε ισχύει το ίδιο πρόβλημα με τα 15μελή.


όσον αφορά το συντονιστικό όργανο των μαθητών, σε πληροφορώ ότι και στο σημερινό, αλλά και στα δυο προηγούμενα συλλαλητήρια, όπου κατέβηκαν μερικές χιλιάδες μαθητές, λειτούργησε άψογα, απομονώνοντας τους ταραξίες και διαδηλώνοντας με ήθος και κόσμια. προφανώς λοιπόν, υπάρχει κάποια οργάνωση στις κινητοποιήσεις τους. άλλο αν δε θέλουμε - ή δε μας αρέσει - να το παραδεχτούμε.

για την ΑΣΓΜΕ, και το πώς λειτουργεί, θα σου κάνω μια ερώτηση: οι 300 - ή μάλλον, οι 151 - της βουλής, σε ρωτάνε κάθε μέρα για τα νομοσχέδια που θα ψηφίσουν την επόμενη;
 
Σχετικά με την «αναπλήρωση των χαμένων ωρών»



Θωμάς Γκραντγκράιντ, κύριε. Ο πραγματιστής. Ο άνθρωπος των έργων και των υπολογισμών.
Ο άνθρωπος που στηρίζεται στην αρχή ότι δύο και δύο κάνουν τέσσερα και τίποτα περισσότερο, και που κανείς
ποτέ δε θα μπορέσει να τον πείσει να δεχτεί κάτι παραπάνω...
Με μια μεζούρα και μια ζυγαριά και την προπαίδεια πάντα στην τσέπη, κύριε, έτοιμος να ζυγιάσει και να μετρήσει
κάθε ανθρώπινο φορτίο και να σου πει ακριβώς την αξία του... Μ’ αυτό τον τρόπο και τώρα, αντικαθιστώντας τη λέξη «κύριε»
με τις λέξεις «παιδιά και κορίτσια», ο Θωμάς Γκραντγκράιντ παρουσίασε το Θωμά Γκράντγκράιντ στα μικρά σταμνάκια
που αραδιασμένα μπροστά του περίμεναν να γεμίσουν ως απάνω με πραγματικότητες.
Κάρολος Ντίκενς, Δύσκολα Χρόνια

Η «αναπλήρωση των χαμένων ωρών» είχε αρχίσει ήδη από την 2η και 3η βδομάδα της μεγάλης απεργίας μας να μονοπωλεί το ενδιαφέρον των ΜΜΕ και του ΥΠΕΠΘ με σαφώς εχθρική σκοπιμότητα τόσο για να εκβιάσει τους απεργούς όσο και να τρομοκρατήσει και ν’ αγχώσει τους γονείς στρέφοντάς τους ενάντια στην απεργία. Αίφνης, κι ενώ ακόμα απεργούσαμε, ένας τρίτος παράγοντας έκανε την εμφάνισή του στο show περί «αναπλήρωσης»: μέλη του ΔΣ της ΔΟΕ αναφέρονταν «με υπευθυνότητα» στο πως θα καλυφθούν «οι χαμένες ώρες», υπονομεύοντας τον αγώνα μας. Ακύρωναν μ’ αυτόν τον τρόπο όχι μόνο την ίδια την πράξη της απεργίας (δεν μπορεί ν’ απεργείς και ταυτόχρονα να σκέφτεσαι τις δήθεν κακές συνέπειες της απεργίας σου), αλλά σαμποτάριζαν και το περιεχόμενό της: όλα τα ποιοτικά ζητήματα αυτού του αγώνα μεταφράζονταν σε ποσότητα ύλης που θα έπρεπε να διοχετευθεί στους μαθητές-μικρά σταμνάκια ταχύρρυθμα και εντατικά τα Σάββατα, τις αργίες, στο επιμηκυμένο καθημερινό ωράριο, στην παράταση του σχολικού έτους και οι προτάσεις επ’ αυτού συναγωνίζονταν σε ταχύτητα τις τηλεοπτικές διαφημίσεις!

Κάθε συζήτηση περί «αναπλήρωσης» πρέπει ν’ αντιμετωπιστεί μέσα απ’ το πρίσμα της περικοπής της ύλης: τα καινούργια βιβλία με την αυξημένη τους ύλη και το μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας ήδη αποτέλεσαν ένα από τα ζητήματα αιχμής της απεργίας μας, συνεπώς η περικοπή της ύλης και η προσαρμογή της στις ανάγκες των μαθητών μας πρέπει ν’ αποτελούν την πρωταρχική βάση συζήτησης. Ο κάθε εκπαιδευτικός γνωρίζει τι πρέπει να διδαχθεί και τι πρέπει να περικοπεί ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες της τάξης του και με παιδαγωγικά κριτήρια. Είναι εξάλλου μια καλή ευκαιρία έστω και τώρα να μελετηθούν κριτικά τα καινούργια βιβλία που, και χωρίς την απεργία, με τους εντατικούς τους ρυθμούς θα δημιουργήσουν στρατιές «αργόστροφων» μαθητών. Και όποιος είτε αφελώς είτε εκ του πονηρού αναμασά το ιδεολόγημα του «λειτουργού», ας τοποθετηθεί τώρα πάνω στην «παιδαγωγική αξία» της εντατικής κατανάλωσης κεφαλαίων και σελίδων επί σελίδων μέσα σε 7ωρα, 8ωρα και αργίες. Είναι εξάλλου μια καλή ευκαιρία έστω και τώρα να τοποθετηθούμε ενάντια στην εισαγωγή του 7ωρου από φέτος με την προσθήκη δεύτερης ξένης γλώσσας και του νέου ωρολόγιου προγράμματος που μας φορέθηκε πριν αρχίσει η απεργία.

Οποιαδήποτε νύξη περί παράτασης του έτους, περικοπής σχολικών εκδρομών (π.χ. θεατρικές παραστάσεις, που κάποια παιδιά μπορούν να παρακολουθήσουν μόνο μέσω του σχολείου), περικοπής διακοπών, μαθημάτων τα Σαββατοκύριακα κλπ θ’ αποτελεί τιμωρία τόσο για τους μαθητές όσο και για τους απεργούς των 30 αυτών ημερών. Είναι βέβαιο δε ότι μια τέτοια εντατικοποίηση και εξόντωση των μαθητών θα βρει ενάντιους τους γονείς που θα στραφούν δικαιολογημένα εναντίον μας.
Στην περίπτωση δε που τέτοιες προτάσεις συνδεθούν με αποζημίωσή μας, μπαίνει επιπρόσθετα και ζήτημα ηθικής τάξης. Η απεργία είχε ένα κόστος που το αποδεχτήκαμε με την ίδια μας την πράξη και σε τελευταία ανάλυση η οικονομική του διάσταση είναι η λιγότερο σημαντική. Τα δε «αγωνιστικά» που ακούγονται από τη ΔΟΕ περί «ανοίγματος του δρόμου» για να διεκδικήσουν κι άλλοι εργαζόμενοι τα «λεφτά της απεργίας» είναι εκ του πονηρού: δε γνωρίζουμε πολλούς απεργούς οδηγούς λεωφορείων, μεταλλεργάτες, βιβλιοϋπάλληλους κ.λπ. που απαίτησαν τα παρακρατηθέντα λεφτά τους με την υποχρέωση να κάνουν εντατικά δρομολόγια, αμμοβολές, κουβαλήματα βιβλίων κ.λπ. υπερωριακά ή τα Σάββατα, για να «αποζημιώσουν» έτσι όσους «ζημίωσαν» με τη στέρηση των υπηρεσιών τους!

Κάθε αγώνας είναι συσχετισμός δυνάμεων. Το ίδιο και η έκβασή του. Αν γυρίσουμε πίσω στο χρόνο, το χειμώνα του 90-91 οι καταληψίες μαθητές δεν έστειλαν απλά τον Κοντογιαννόπουλο σπίτι του και τα σχέδια που τότε αυτός είχε αναλάβει να προωθήσει στο χρονοντούλαπο. Κατοχύρωσαν επίσης την αξιοπρέπεια των όρων του αγώνα τους: καμιά απειλή «αναπλήρωσης» δεν τους καταδίωκε. Αντίθετα, οι ηττημένοι απεργοί καθηγητές του ’97 επέστρεψαν στην ταπείνωση των υπερωριών (και όλοι θυμόμαστε το άθλιο θέαμα των απεργοσπαστών που έτρεχαν κι’ αυτοί να αναλάβουν μερικές!)

Πρακτικά, θεωρούμε ότι ο συνδυασμός περικοπής της ύλης με αναδιαμόρφωση του ισχύοντος διδακτικού ωραρίου (πχ αξιοποίηση δευτερευόντων μαθημάτων) θα είναι επαρκής για τη διδασκαλία των κύριων μαθημάτων της Γλώσσας και των Μαθηματικών. Εξάλλου θα προέκυπταν πολλά τεχνικά προβλήματα (και άφθονη γελοιότητα), αν αυτό συμπεριελάμβανε και τα μαθήματα των ειδικοτήτων ή και το ολοήμερο(!)

Κι επειδή τα ενοχικά σύνδρομα περισσεύουν στον κλάδο μας, είναι σίγουρο ότι αν κάποιοι εκπαιδευτικοί θεωρήσουν, καλή τη προθέσει, ότι πρέπει να προστεθούν έστω και λίγες υπερωριακές διδασκαλίες, αυτό θα έχει τη σύμφωνη γνώμη των γονιών και δε θα χρησιμοποιηθεί μπούμεραγκ εναντίον τους;
Όποιος δεν μπορεί με σθένος να στηρίξει τον αγώνα που έδωσε, δε θα φανεί απολογούμενος τώρα προσπαθώντας να αποδείξει την «υπευθυνότητά» του με μπαλώματα «αναπλήρωσης» στην πλάτη πιτσιρικιών;
Είναι επίσης σίγουρο ότι η συζήτηση περί «αναπλήρωσης» και οι τεχνικές λεπτομέρειές της είναι τόσο αθώα και δε ναρκοθετούν κάθε μελλοντικό αγώνα -αρχής γενομένης από τη σημερινή 24ωρη- είτε στη συνείδηση των απεργών είτε από την πλευρά του αντιπάλου μας; Πριν μόλις μερικές μέρες (29/10), ο γ.γραμματέας του ΥΠΕΠΘ δήλωσε απροκάλυπτα ότι το ζήτημα της «αναπλήρωσης» θα «διευθετηθεί» αρκεί να μην υπάρξουν περαιτέρω απεργιακές κινητοποιήσεις!

Το μόνο σίγουρο για μας είναι ότι σε κάθε περίπτωση το ζήτημα αυτό πρέπει να είναι απόφαση του συλλόγου των εκπαιδευτικών που θα δώσει τις γενικές κατευθυντήριες γραμμές και όχι μεμονωμένα των συλλόγων διδασκόντων.

ΚΑΜΙΑ «ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗ ΧΑΜΕΝΩΝ ΩΡΩΝ»
ΓΙΑΤΙ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ «ΧΑΜΕΝΕΣ ΩΡΕΣ»

AΠEPΓOI ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΕΧΟΥΝ «ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ».



www.alfavita.gr
 
Βαγγέλη έχετε ισοπεδώσει τα πάντα, γιαυτό προκαλείτε. Εχε γούστο τώρα να εξομοιώσουμε την ΑΣΓΜΕ με την Βουλή, και με τις ίδες διαδικασίες. Οχι Βαγγέλη δεν μου αρέσει 13χρονα έως και 17χρονα να οργανώνονται σαφώς υποκινούμενα, γιατί τουλάχιστον στο αναλυτικό πρόγραμμα δεν έχουν διδαχθεί οργάνωση κατάληψης, άρα η απο την οικογένεια ή απο κομματικούς χώρους αντλούν-αγοράζουν την εμπειρία και αυτό το σιχαίνομαι, γιατί έτσι δεν είναι παιδιά, είναι πιόνια.
Οταν εγώ έγραφα ότι δεν ξέρετε τι κάνετε στραφήκατε όλοι εναντίον μου. Οταν έγραφα ότι δεν ξέρετε να χρησιμοποιείτσαι τα ΜΜΕ, εναντιωθήκατε. Όταν έγραφα ότι φεφτιλίζετε την απεργία γράφατε λαυρους εναντίον μου και δημοσιεύατε σεντόνια, με βγάλατε φιλικυβερνητικό. Εκ του αποτελέσματος, το οποίο τελικά αποδείχθηξε προβλέψιμο, δεν πετύχατε τίποτα, ξεσηκώσατε την λαική μήνη και είστε και απο κάτω (άντε τώρα να βρείτε λύση για τις χαμένες ώρες). Τώρα άπόψεις σαν των 'συνεχιζόντων αγωνιζόμενων δασκάλων' (καλά αυτοί δεν πήραν χαμπάρι τι έγινε) καταντούν γραφικές. Βαγγέλη δυστυχώς ευθύνεσαι για την αποτυχημένη έκβαση των κινητοποιήσεων και όπως είδες πλέον δεν έχετε την συμπαράσταση του κλάδου σας ακόμη και το προεδρείο άρχισε να έχει φαγωμάρα. Ενώ μπορούσατε να κερδίσετε, και ακόμη δεν παραδέχεστε ότι διαλέξατε λόθος μορφή αγώνα. Οι εκπαιδευτικοί μπορούσαν, και έπρεπε να δείξουν τον δρόμο για τον αγώνα και όχι να απαξιώνουν την απεργία, το έσχατο μέσο αγώνα πριν την επανάσταση.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: απεργία εκπαιδευτικών: γράμμα προς τους γονείς

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ said:
δεν μου αρέσει 13χρονα έως και 17χρονα να οργανώνονται σαφώς υποκινούμενα, γιατί τουλάχιστον στο αναλυτικό πρόγραμμα δεν έχουν διδαχθεί οργάνωση κατάληψης, άρα η απο την οικογένεια ή απο κομματικούς χώρους αντλούν-αγοράζουν την εμπειρία και αυτό το σιχαίνομαι, γιατί έτσι δεν είναι παιδιά, είναι πιόνια.

και μαλιστα πιονια που δε γνωριζουν καν σε ποιο παιχνιδι συμμετεχουν.
 
Παρ´ότι και εγώ έχω πολλές επιφυλάξεις γιά τίς ´καταλήψεις´,έχω μιά απορία.Απο ποιά ηλικία και μετά παύουμε να είμστε ´πιόνια´???Γιατί γνωρίζω χιλιάδες ´πιόνια´πού είναι ενήλικα αλλά έχουν κυριολεκτικά αλλοτροιωθεί,πολιτιστικά,πολιτικά-κομματικά καί σε επίπεδο προσωπικότητας ,μή αντιδρώντας σε οτιδήποτε συμβαίνει γύρο τους.
Οι έφηβοι πάντα θα αντιδρούν και μερικές φορές αναίτια.Ειναι στήν φύση τής ηλικίας τους.Η προσέγγιση τών ενηλίκων είναι το πρόβλημα.Και δεν πρέπει νάμαστε αφοριστικοί και απορριπτικοί απέναντί τους.Ουτε όμως να υμνούμε γενικώς και αορίστως τήν νεότητα σαν πρωτοπορία πού έχει πάντα δίκιο και θέλει να ´γκρεμίσει τον παλιό κόσμο´,όπως ορισμένοι διατείνονται.
 
Κε Σούρλα δεν διαφωνώ και δεν νομίζω ότι υπάρχει ηλικιακό όριο, σίγουρα όμως όχι απο τα 13 να τα βάζουμε ντε και καλά σε συγκεκριμένα κομματικά, θρησκευτικά, πολιτικά κ.α. κανάλια.
Υπάρχει καλίτερο μίγμα απο την φρεσκάδα των νέων με την εμπειρία των ωρίμων. Δεν ξέρω βέβαια κατά πόσον είναι εφικτό. Και να κάνω μια ερώτηση; η οικογένεια δεν έχει λόγο το τι κάνει το παιδί; αυτά τα παιδιά συζητήσαν τα προβλήματα με τους γονείς τους και βγάλαν όλοι μαζί το συμπέρασμα ότι η καλίτερη λύση είναι η κατάληψη; Δηλαδή είμαστε κοθώνια δεν είδαμε ποιοί οργάνωσαν τις καταλήψεις;
 
Last edited:
Οι εφηβικές ηλικίες είναι πολύ ´εύκολες´στό να θεωρήσουν τα παιδιά ότι αυτά ´ξέρουν καλύτερα´.Ειλικρινά είναι πολύ ιδιόρρυθμες ηλικίες.Οι απόλυτοι περιορισμοί έχουν συνήθως αντίθετα αποτελέσματα.Ισως κάποιοι θά πρέπει να πούν στούς εφήβους ότι ναι μέν μπορεί να ´αντιδρούν´,αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έχουν και πλήρη επίγνωση τών όσων αντιμετωπίζουν.Δυστυχώς ή τούς επικρίνουμε πλήρως ή τούς αποθεώνουμε.Και οι έφηβοι μένουν μετέωροι και συχνά ´αντιδραστικοί´.
Πάντως,κατά τήν γνώμη μου ελάχιστες αλλαγές προκαλεί η στάση τους στήν κοινωνία.Υπάρχουν πολλά στερεότυπα πού επικρατούν για την νεολαία ,για τα οποία τήν κύρια ευθύνη τήν έχει η αριστερά ,πού δυστυχώς στήν ελλάδα ,προσεταιρίζεται κάθε ´διεκδίκηση´τών νέων θεωρώντας τους κάτι σάν αγίους.
 
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

σε Ανοιχτή Πανεκπαιδευτική Αγωνιστική Συνέλευση

ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 15 ΝΟΕΜΒΡΗ 2006
ΣΤΙΣ 5 μ.μ. ΣΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ
Κτήριο Γκίνη – Αμφιθέατρο 20
Συνάδελφοι, συναγωνιστές,
Όλα τα μαχόμενα τμήματα του κοινού πανεκπαιδευτικού αγώνα, οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές, οι φοιτητές και οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, αλλά και συλλογικότητες γονέων και εργαζόμενων που στάθηκαν αλληλέγγυοι θα βρεθούν την Τετάρτη 15 Νοέμβρη στο χώρο του Πολυτεχνείου. Αυτός ο ζωντανός κόσμος του αγώνα με όλο το φορτίο του ιστορικού συμβολισμού των χώρων και των ημερών θα συζητήσει, θα αποτιμήσει τις πλευρές και τα μηνύματα των μεγάλων κοινών αγώνων στην εκπαίδευση από την άνοιξη μέχρι σήμερα. Ταυτόχρονα, θα επιβεβαιώσει την κοινή βούληση της αγωνιστικής συνέχισης και κυρίως της κορύφωσης των αγώνων τον Γενάρη του 2007 με διευρυμένα πανεργατικά και παλλαϊκά χαρακτηριστικά τότε που ξεκινά η συζήτηση για την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, το οποίο κατοχυρώνει νομικά τη δωρεάν δημόσια εκπαίδευση.
Οι αγώνες στην εκπαίδευση, που χρωμάτισαν από την άνοιξη μέχρι τώρα τις εξελίξεις στη χώρα μας, άνοιξαν όλη τη βεντάλια των μεγάλων ζητημάτων και διεκδικήσεων: την ανατροπή της αέναης λιτότητας, την υπεράσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης και την αντίθεση στα σχέδια άλωσής της από τις δυνάμεις της αγοράς, αλλά και την περιστολή των δημοκρατικών ελευθεριών και δικαιωμάτων όπως φάνηκε από την ενορχηστρωμένη προσπάθεια αστυνομικής, νομικής και τηλεοπτικής καταστολής τους.
Είναι ακριβώς αυτοί οι σπουδαίοι αγώνες της εκπαίδευσης που επικαιροποίησαν στην πράξη και με νέους όρους το κλασικό κινηματικό σύνθημα του Πολυτεχνείου: ΨΩΜΙ – ΠΑΙΔΕΙΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ!

Συνάδελφοι, συναγωνιστές,
Ας μην ξεχνάμε δεν είμαστε μόνοι στη μικρή μας χώρα! Οι αγώνες για την υπεράσπιση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης ενάντια στις πολιτικές της ιδιωτικοποίησης και της υπαγωγής της εκπαίδευσης στις επιδιώξεις των επιχειρήσεων εμφανίζονται ορμητικά στο διεθνές πεδίο από την Ιταλία και τη Γαλλία μέχρι το μακρινό Μεξικό και τη Χιλή!
Να βρεθούμε όλοι εκεί στο Πολυτεχνείο την Τετάρτη 15 Νοέμβρη και να συζητήσουμε, όπως ταιριάζει στους αγωνιστές, με κριτική σκέψη και αισιόδοξη βούληση για το παρόν και το μέλλον των κοινών μας αγώνων.

Αθήνα, 9/11/06

ΟΛΜΕ – ΔΟΕ – ΠΟΣΔΕΠ– ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ



www.alfavita.gr