απεργία εκπαιδευτικών: γράμμα προς τους γονείς

Σπύρος Σούρλας said:
'H απεργία αυτή πλήττει την πλειοψηφία τής σπουδαζούσης νεολαίας,απαξιώνει την δημοσίαν εκπαιδευσιν και ισχυροποιεί τον ´Κορβανάν´τής ιδιωτικής εκπαιδεύσεως,

Μην το γελάς καθόλου . Δυστυχώς έτσι ακριβώς είναι .
 
Δημήτριος Ντοκατζής said:
που το βρήκες ;


Είναι η προσφυγή γονέος στο δικαστήριο για να κηρυχθεί η απεργία παράνομη και καταχρηστική.Στα ψιλά τών εφημερίδων το βρήκα.Αλλά τον έδειξε και η ΕΡΤ ,πού έκανε δηλώσεις,στο δελτίο τών 11
 
ας ικανοποιηθούν λοιπόν τα αιτήματα των απεργών, ώστε να λήξει και η απεργία και να σταματήσει να ενισχύεται ο "κορβανάς της ιδιωτικής εκπαιδεύσεως" ...

σε κάποια θέματα, η λύση είναι απλή.
 
Αθήνα 25/ 10/ 2006
Αρ. Πρωτ: 1155


Προς
τις Γ.Σ. των Συλλόγων Εκπ/κών Π.Ε.

ΑΠΟΦΑΣΗ – ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΗΣ Δ.Ο.Ε.

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΑΤΑΛΑΝΤΕΥΤΑ
ΤΟΝ ΑΠΕΡΓΙΑΚΟ ΜΑΣ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ
ΤΗΣ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στη σημερινή του συνεδρίαση εκτίμησε τα παρακάτω:
1. Ο μεγαλειώδης αγώνας, για 6η εβδομάδα, των εκπαιδευτικών της Π.Ε. που βρίσκεται σε εξέλιξη αναδεικνύει την αυταπάρνηση και τη δύναμη των απεργών, τη δύναμη της συλλογικότητας, τη δύναμη της διεκδίκησης απέναντι στα ρεύματα της υποταγής και του συμβιβασμού. Απέναντι στη μελωδία της παρακμής αναδεικνύει την ανάγκη αποφασιστικών, παρατεταμένων αγώνων διάρκειας.
2. Ο αγώνας αυτός ανέδειξε συνολικά το αίτημα του να ζούμε με αξιοπρέπεια μόνο από το μισθό μας, το αίτημα των 1400 καθαρά στο νεοδιόριστο με ενσωματωμένα όλα τα επιδόματα στο βασικό μισθό, αίτημα πανεκπαιδευτικό, αίτημα πανεργατικό, αίτημα δίκαιο σ’ολόκληρη την κοινωνία. Απέναντι σ’αυτό η κυβέρνηση και δια στόματος του πρωθυπουργού αντέταξε τη λογική του Συμφώνου Σταθερότητας της Ε.Ε., τη λογική της προσαρμογής στους δείκτες και στους κανόνες της οικονομικής επιτήρησης με την ΟΝΕ, τη συνέχιση της μακρόχρονης λιτότητας για άλλα 7 χρόνια. Σαφέστατα «πέταξε το γάντι» στους εργαζόμενους βάζοντας αυτή το δίλημμα ή υποταγή στις παραπάνω πολιτικές ή αγώνας για την ανατροπή τους, ώστε να υπάρξουν πραγματικές αυξήσεις για τους εργαζόμενους.
3. Ο αγώνας αυτός αναδεικνύει στην πρώτη γραμμή το ζήτημα της δημόσιας, δωρεάν εκπαίδευσης, το ζήτημα της κρατικής επιχορήγησης για την παιδεία. Απέναντι σ’αυτό το αίτημα που αγκαλιάστηκε και αγκαλιάζεται από χιλιάδες γονείς, από τους εργαζόμενους, από τους μαθητές και τους φοιτητές, η κυβέρνηση αντιτάσσει τον οικονομικό στραγγαλισμό της παιδείας και στο νέο προϋπολογισμό με το ακόμα πιο μειωμένο ποσοστό που προβλέπει. Διά στόματος πρωθυπουργού έθεσε ευθέως το ζήτημα της ιδιωτικοποίησης, της εισόδου των χορηγών στην εκπαίδευση (π.χ. για τις σχολικές βιβλιοθήκες) μετατρέποντας την παιδεία από κοινωνικό δικαίωμα, που το κράτος είναι υποχρεωμένο να παρέχει, σε ατομική υπόθεση του καθενός και σε υπόθεση κερδοσκοπίας των ιδιωτών. Τρανή απόδειξη για τα παραπάνω είναι και η εμμονή της, παρά τη λαϊκή κατακραυγή, να προχωρήσει στην αντιδραστική συνταγματική αναθεώρηση ιδιαίτερα του άρθρου 16 που κατοχυρώνει το δημόσιο, δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Η πάλη ενάντια στην εμπορευματοποίηση, την ιδιωτικοποίηση της παιδείας, προμετωπίδα του αγώνα μας, δε συνάδει με τη λογική των χορηγών.
4. Ο αγώνας μας δείχνει την ανάγκη ενός ενιαίου πανεκπαιδευτικού, πανεργατικού αγώνα από συλλόγους, σωματεία, ομοσπονδίες και το συντονισμό τους, ώστε να απαντήσει αποφασιστικά, μαχητικά και νικηφόρα στην αντιεκπαιδευτική και αντιλαϊκή επίθεση.
Χρειάζεται η συμπαράταξη τόσο χρονικά όσο και από την άποψη του περιεχομένου.
Αγώνας για την ανατροπή της μακρόχρονης λιτότητας, για τη ρήξη και την ανατροπή με τη σιδερένια φτέρνα της «οικονομικής προσαρμογής» με τα κέρδη των εταιρειών και τους δείκτες και τους κανόνες της ΟΝΕ-ΕΕ. Για 1400 καθαρά βασικό μισθό για όλους τους εργαζόμενους, για την υπεράσπιση και τη διεύρυνση της δημόσιας δωρεάν παιδείας για όλα τα παιδιά χωρίς φραγμούς και αποκλεισμούς. Αγώνας ενάντια στην εμπορευματοποίηση και την ιδιωτικοποίηση της παιδείας, ενάντια στην αντιδραστική συνταγματική αναθεώρηση του άρθρου 16 και των νόμων – πλαισίων για ιδιωτικά ΑΕΙ που προωθεί η κυβέρνηση.
Αγώνας για σταθερή και μόνιμη εργασία για τη διεύρυνση των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων.
5. Ο αγώνας μας είναι δίκαιος, είναι αγώνας αξιοπρέπειας γι’ αυτό έχουμε δίπλα μας τους γονείς, γι’ αυτό όλο το επόμενο χρονικό διάστημα θα αναπτύξουμε κοινές αγωνιστικές πρωτοβουλίες μαζί τους, για το σχολείο που όλοι ονειρευόμαστε.
6. Ο αγώνας μας είναι αγώνας διαρκείας, παρατεταμένος, πανεκπαιδευτικός και πανεργατικός. Οι εκπαιδευτικοί είναι περήφανοι για τον αγώνα που έδωσαν. Συνεχίζουν αποφασιστικά, συνεχίζουν μαχητικά προσπαθώντας να οικοδομήσουν στην πράξη εκείνο το μέτωπο παιδείας – εργασίας που θα μπει φραγμός στην αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης.

Στην κατεύθυνση αυτή, στα πλαίσια του παρατεταμένου αγώνα:
• Παίρνουμε πρωτοβουλία αγωνιστικής συμπαράταξης και συντονισμού με τους άλλους χώρους της εκπαίδευσης και τους εργαζόμενους.
• Πραγματοποιούμε καμπάνια πανελλαδικά αλλά και σε τοπικό επίπεδο για ενημέρωση γονιών και κοινές πρωτοβουλίες.
• Κηρύσσουμε 24ωρες απεργίες στις 3/11 και 9/11 για τη διενέργεια πανεκπαιδευτικών συλλαλητηρίων.
• Συμμετέχουμε ως απεργιακό μέτωπο στην πορεία του πολυτεχνείου στις 17/11 για το σύγχρονο σύνθημα ψωμί – παιδεία – ελευθερία.
Πραγματοποιούμε νέες Γ.Σ. στην περίοδο 10-24 Νοεμβρίου για αγώνα με διάρκεια και προοπτική και σε συντονισμό με όλο το εκπαιδευτικό κίνημα και τους εργαζόμενους, με στόχο την ανατροπή της λιτότητας και της συνταγματικής αναθεώρησης που πλήττει το δημόσιο δωρεάν χαρακτήρα της παιδείας.
(Προτείνουμε στους Συλλόγους να προγραμματίσουν τις τακτικές Γενικές Συνελεύσεις, στις παραπάνω ημερομηνίες).
7. Σ’ αυτόν τον αγώνα απομονωμένη και στη γωνία βρέθηκε η ανάλγητη κυβερνητική πολιτική, η συντηρητική πολιτική του αυταρχισμού, της βίας και της αδιαλλαξίας


Για το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας​

Μπράτης Δημήτρης Μπαμπούρας Πολυζώης​



www.doe.gr






Υ.Γ. η γνώμη μου: κάπως έτσι έπρεπε να είχαμε αρχίσει τον αγώνα, ώστε να υπήρχε νωρίτερα η δυνατότητα κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων, με ταυτόχρονη συνεννόηση με τις άλλες ομάδες εργαζομένων. ποτέ όμως δεν είναι αργά, όταν έχεις ένα στόχο...​
 
Last edited:
O.​
Λ.Μ.Ε.

Ερ​
μού & Κορνάρου 2

ΤΗΛ​
: 210 32 30 073 - 32 21 255
FAX: 210 32 27 382 – 33 11 338

e-mail:​
[email protected] Αθήνα, 25-10-06

ΠΡΟΣ​
:

-​
τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ​
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ στη συνεδρίασή του που πραγ​
ματοποιήθηκε το βράδυ της
Τετάρτης
25 Οκτώβρη 2006, ολοκλήρωσε την εισήγηση πρότασή του για την
συνέχιση των απεργιακών κινητοποιήσεων το επό
μενο διάστημα. Συγκεκριμένα
αποφασίστηκε να προταθεί στις Γ
.Σ. των ΕΛΜΕ το παρακάτω πρόγραμμα δράσης:
1. 24
ωρη απεργία την Παρασκευή 3 Νοέμβρη 2006 και
συνδιοργάνωση πανεκπαιδευτικών συλλαλητηρίων
.
2. 24
ωρη απεργία την Πέμπτη 9 Νοέμβρη 2006 και συνδιοργάνωση
πανεκπαιδευτικών συλλαλητηρίων
.
3.
Τριήμερο παιδείας με πολύμορφες εκδηλώσεις για την υπεράσπιση
της δη
μόσιας δωρεάν εκπαίδευσης στις 15-17 Νοέμβρη 2006.
4.
Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ, εκτίμησης, στήριξης και
ενίσχυσης του αγώνα
μας, το επόμενο διάστημα σε χρόνο που θα
προσδιορίσει το Δ
.Σ. της ΟΛΜΕ. Αυτές οι Γ.Σ. θα αποφασίσουν τη
συ
μμετοχή μας στα επόμενα κορυφαία γεγονότα του κοινού
πανεκπαιδευτικού αγώνα
.
5.
Σε κάθε περίπτωση θα πραγματοποιηθούν Γ.Σ. των ΕΛΜΕ το
δεύτερο δεκαή
μερο του Γενάρη με στόχο την κλιμάκωση των
απεργιακών κινητοποιήσεων του κλάδου
μας με ένταση και
διάρκεια
μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς, τόσο για το σύνολο
των διεκδικήσεών
μας όσο και για το κορυφαίο ζήτημα της
αναθεώρησης του άρθρου
16 του Συντάγματος..

Την Πέ​
μπτη το πρωί θα σας σταλεί το πλήρες κείμενο της εισήγησης.

Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΩΝ ΕΛΜΕ ΘΑ
ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ​
27 ΟΚΤΩΒΡΗ 2006 ΣΤΙΣ 10 Π.Μ.

ΣΤΟ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ​
NOVOTEL (Μιχ. Βόδα 4 – 6).


www.olme.gr

 
Καλημέρα, παιδιά, είναι χτες

της Νίνας Γεωργιάδου

Λοιπόν, πρέπει να προετοιμαστώ πολύ για να μπω ξανά στην τάξη.
Στην τάξη που τόσο αγωνίστηκε ο Πολύδωρας να διαφυλάξει, ψεκάζοντας με χημικά το δάκο της κοινωνικής αναστάτωσης, υπερασπίζοντας τη σιδερογροθιά ως αυτοάμυνα και
παρατάσσοντας τα ‘ακίνητα στρατιωτάκια’ του απέναντι στους ανέντιμους δασκάλους και τους υποκινούμενους μαθητές,
Στην τάξη, τη μικρομεσαία και προβληματική που κατρακυλά όλο και πιο βαθειά στη φτώχεια, που παίρνει παράταση με δάνεια, που επιτρέπεται να μπαλώνει τα κουρέλια της με ιδιαίτερα και delivery, αλλά σε καμιά περίπτωση να διεκδικεί την αυτονόητη αξιοπρέπεια.

Πρέπει να προετοιμαστώ πολύ για να μπω ξανά στην τάξη.
Στην τάξη των καλών και πειθήνιων πολιτών, των επίδοξων αυτόχειρων, που δεν διαμαρτύρονται, δεν απαιτούν, γκρινιάζουν μόνο καμιά φορά, κομψά και με ευπρέπεια, κατά που πρέπει σε «υπαλληλίσκους, φοβητσιάρηδες, δούλους παχείς», όπως λέει και ο Μπίρμαν.
Στην ίδια τάξη και στον ίδιο μαυροπίνακα μαζί με όσους αρνήθηκαν να καταθέσουν έστω κι ένα μεροκάματο σ´ αυτό τον αγώνα, προσβλέποντας με κουτοπονηριά σε πιθανό κέρδος, που έτσι κι αλλιώς πάντα μοιράζονται, και σε πιθανή ήττα που ανέξοδα πάντα κριτικάρουν. Σ´αυτούς που δεν ανέχονται το χαρακτηρισμό του απεργοσπάστη και απονευρώνουν τη γλώσσα για να μη «λέμε πια τα σύκα, σύκα και τη σκάφη, σκάφη» και να φλυαρούμε έτσι άκοπα με απονεκρωμένες έννοιες και κακοποιημένες λέξεις.

Πρέπει να προετοιμαστώ πολύ για να μπω ξανά στην τάξη
Στην τάξη της δημοσιονομικής ευρυθμίας που τόσο απρεπώς κινδύνεψε να διαταραχτεί, όχι από τα ληστρικά υπερκέρδη των τραπεζών, όχι από τον πλουτισμό των ημετέρων ή την ‘τακτοποίηση των δικών μας παιδιών’, όχι από τις κουμπαριές, τις μίζες, τις υπόγειες αμοιβές των επιτρόπων, τις βουλευτικές υπερωρίες, αλλά από εμένα την απερίσκεπτη απεργό.
Στην τάξη των μετεκλογικών μηνυμάτων, που η άσκηση του ιερού μου ανά τετραετία δικαιώματος απέστειλε σε μπουκάλι ναυαγού, για να μένει και να αρμενίζει μεσοπέλαγα, ως εσαεί ανεπίδωτο, σε άγνωστο παραλήπτη.

Πρέπει να προετοιμαστώ πολύ για να μπω ξανά στην τάξη
Στη σχολική τάξη που έφραξε τα παράθυρά της με σταυρωτά κάγκελα, για να μη δραπετεύσουν οι έγκλειστοι από την αποστράγγιση της εφηβείας τους, την πρώιμη κατηγοριοποίησή τους, την άνοστη φλυαρία, τα βαθιά χασμουρητά, την κατακερματισμένη πληροφορία, την κονσερβοποιημένη και με πολλά συντηρητικά μηχανοποιημένη αναπαραγωγή όλο αυτό που με λίγα λόγια ονομάζουμε εύρυθμη πορεία της εξεταστέας ύλης.
Στην τάξη των παραταγμένων με στρατιωτική πειθαρχία μαθητών, που θα παρελαύνουν μεθαύριο, με συντονισμένο βηματισμό, δίπλα στα ακριβοπληρωμένα τεθωρακισμένα, υπό τον ήχο ηρωικών εμβατηρίων και μπροστά από τα κορδωμένα παραστήματα στην πασαρέλα των επισήμων, που θα δηλώσουν στη συνέχεια πόσο υπερήφανοι αισθάνονται για τα νιάτα του τόπου, τα τόσο αναλώσιμα στην κρεατομηχανή ξένων πολέμων και στη μυλόπετρα της ανεργίας, και πόσο η παιδεία είναι στην πρώτη προτεραιότητα της πολιτικής τους υστεροβουλίας. Και όλα αυτά βέβαια αφού θα έχει προηγηθεί το ετήσιο μαλλιοτράβηγμα και η πλειοδοσία πατριωτισμού για το ποιοι δικαιούνται να κρατούν την ελληνική σημαία.

Πρέπει λοιπόν να προετοιμαστώ για να μπω ξανά στην τάξη.
Στην τάξη αυτών που θα συνωθούνται να καταθέσουν στεφάνι στους αγωνιστές του Πολυτεχνείου και θα ξεθάψουν σε πανηγυρικούς της δεκάρας τις ‘προσωπικές’ αγωνιστικές τους μνήμες διανθισμένες με φρέσκα δάκρυα και το πόσο τους εκφράζει το σύνθημα ψωμί-παιδεία-ελευθερία. Όλα αυτά δηλαδή που με επιμέλεια φυλάνε στη ναφθαλίνη για επετειακή χρήση.
Πρέπει να προετοιμαστώ πολύ για να μπω ξανά στην τάξη.
Και τελικά θα πάω απροετοίμαστη και ίσως μόνο πω, καλημέρα, παιδιά, είναι χτες.


Νίνα Γεωργιάδου. Κάλυμνος, η επόμενη μέρα.


www.alfavita.gr
 
Oπισθεν για τις συντάξεις
«E» 26/10
ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
- Αντιδράσεις για τις συντάξεις βουλευτών «E» Online 16:11
PEΠOPTAZ: Λ. Γαλανός
[email protected]

Σε πλήρη αναδίπλωση υποχρεώθηκε χθες βράδυ η κυβέρνηση, αποσύροντας εσπευσμένα μετά την αποκάλυψη του «Eθνους» και τη θύελλα των αντιδράσεων από σύσσωμη την αντιπολίτευση, τις ρουσφετολογικές διατάξεις που εξασφάλιζαν με προνομιακούς όρους δικαίωμα συνταξιοδότησης σε βουλευτές, δημάρχους και κοινοτάρχες.

Mε φανερά τα σημάδια του πανικού και μπροστά στον κίνδυνο να αντιμετωπίσει την κατακραυγή της κοινής γνώμης -τη στιγμή μάλιστα που η κυβέρνηση αρνείται να ικανοποιήσει τα οικονομικά αιτήματα των δασκάλων- το υπουργείο Oικονομίας αναγκάστηκε να πάρει πίσω τις επίμαχες ρυθμίσεις που περιλαμβάνονταν στο συνταξιοδοτικό νομοσχέδιο, οι οποίες ήταν προϊόν έντονου παρασκηνίου με πρωταγωνιστές στελέχη του κυβερνώντος κόμματος και οι οποίες «φωτογράφιζαν» πρώην και νυν αξιωματούχους της κυβέρνησης της NΔ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η επίμαχη διάταξη, η οποία προέβλεπε ότι για τη θεμελίωση δικαιώματος βουλευτικής σύνταξης -εφόσον υπάρχει βουλευτική θητεία 3 ετών- συνυπολογίζονταν και τα χρόνια υπηρεσίας σε θέσεις γ.γ. Bουλής, υπουργείων, υπουργικού συμβουλίου κ.ά., αφορούσε περίπου 20 πρόσωπα -πρώην βουλευτές. Mεταξύ αυτών που έπαιξαν ρόλο στο παρασκήνιο για την προώθηση της ρύθμισης από την κυβέρνηση, ήταν εν ενεργεία γενικός γραμματέας υπουργείου, που έχει διατελέσει στο παρελθόν βουλευτής νησιωτικής περιοχής αλλά και πολιτικός που ανήκει στο «λόμπι» των απόστρατων βουλευτών, έχει στενές σχέσεις με την Eκκλησία και ενεργή συμμετοχή στην Eνωση τέως Bουλευτών.

Eπιπλέον, κοινοβουλευτικοί κύκλοι συνέδεαν τις ρυθμίσεις αυτές με το ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών, οι οποίες θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν αύριο από τη NΔ ως «δώρο» στους νεοεκλεγέντες της σημερινής Bουλής, που δεν θα κατάφερναν να επανεκλεγούν. H κυβέρνηση δηλαδή θα προσέφερε σε αυτούς ένα «μπόνους» μη επανεκλογής, με την τοποθέτησή τους αύριο σε μια θέση γενικού γραμματέα που θα τους εξασφάλιζε το δικαίωμα βουλευτικής συνταξιοδότησης.

H αρχική κίνηση της κυβέρνησης προσέκρουσε στις έντονες αντιδράσεις της αντιπολίτευσης. H υπεύθυνη Kοινωνικών Yποθέσεων του ΠAΣOK, Mαρία Δαμανάκη, σε δηλώσεις της εξέφρασε την αντίθεση του κόμματός της σε αυτές τις «περιπτωσιολογικές και ευνοϊκότερες» -όπως τις χαρακτήρισε- ρυθμίσεις για βουλευτικές συντάξεις. «Tο ΠAΣOK», επεσήμανε, «δεν συμφωνεί, σε αυτή τη δύσκολη οικονομική κατάσταση των εργαζομένων και του ασφαλιστικού συστήματος, να προωθούνται τέτοια θέματα» και κάλεσε με κατηγορηματικό τρόπο την κυβέρνηση να τις αποσύρει.

«Πρόκληση»
«Oι αλλαγές αυτές προκαλούν το κοινό αίσθημα, δεδομένου μάλιστα ότι προωθούνται σε μια στιγμή που τα συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων βρίσκονται στο στόχαστρο της κυβέρνησης», ήταν η δήλωση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του KKE, Aντ. Σκυλλάκου. «Δεν είναι δυνατόν τη μια μέρα ο πρωθυπουργός να επικαλείται την «αντοχή της οικονομίας», για να απορρίψει εύλογα αιτήματα των δασκάλων και την επομένη να έρχονται προς ψήφιση ρυθμίσεις που προκαλούν το περί δικαίου αίσθημα των πολιτών», τόνισε από την πλευρά του Συνασπισμού ο Γ. Δραγασάκης.

H σύγχυση της κυβέρνησης φάνηκε από νωρίς χθες το μεσημέρι. Στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, ο αναπληρωτής κυβερνητικός εκπρόσωπος, B. Aντώναρος, απέφυγε να πάρει σαφή θέση, ρίχνοντας «το μπαλάκι» στα αρμόδια υπουργεία. «Θα τοποθετηθούν», είπε, «οι υπουργοί στη Bουλή». Λίγο μετά τις επτά το απόγευμα, από το γραφείο του υφυπουργού Oικονομίας και Oικονομικών, Π. Δούκα, εκδόθηκε η γραπτή ανακοίνωση, η οποία επιβεβαίωνε τη φήμη που υπήρχε στα γραφεία των κοινοβουλευτικών συντακτών για απόσυρση των διατάξεων.

Eπέρριψε δε την ευθύνη στο ΠAΣOK ότι με «περισσή υποκρισία» και «μικροκομματικούς λόγους» δεν θέλει να επιλυθούν θέματα βουλευτών με αναπηρία, αποφεύγοντας να αναφερθεί στις άλλες προκλητικές περιπτώσεις. Tο υπουργείο Oικονομίας αργότερα διευκρίνισε ότι αποσύρεται και η διάταξη που έδινε το δικαίωμα σε δημάρχους - κοινοτάρχες να παίρνουν σύνταξη με μία τετραετία αντί για 20 χρόνια στις θέσεις αυτές.

Aξίζει να σημειωθεί ότι οι επίμαχες διατάξεις αντιμετωπίστηκαν θετικά από βουλευτές της NΔ, όπως από τον αναπληρωτή κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο K. Tασούλα: «Ή θέλουμε βουλευτές με αξιοπρεπείς απολαβές ή γόνους οικογενειών». Aντίθετος πάντως εμφανίστηκε από τη NΔ ο I. Mανώλης.

Mετά την εξέλιξη αυτή παραμένει σε ισχύ η προηγούμενη ρύθμιση, που δίνει το δικαίωμα θεμελίωσης βουλευτικής σύνταξης, εφόσον έχουν συμπληρωθεί 4 χρόνια βουλευτικής θητείας.

ME TPIA XPONIA ΘHTEIA ΘA KEPΔIZAN ΣYNTAΞH
Tο... βολευτικό άρθρο 4, το οποίο -όπως αποκάλυψε χθες το «Eθνος»- έκανε δώρο συνταξιοδότηση-εξπρές σε βουλευτές και δημάρχους, προέβλεπε τα ακόλουθα:

- «Eφόσον υπάρχει βουλευτική θητεία τριών ετών, για τη θεμελίωση δικαιώματος βουλευτικής σύνταξης, συνυπολογίζεται και ο χρόνος υπηρεσίας επί κοινοβουλευτικών κυβερνήσεων σε θέσεις γενικού γραμματέα Bουλής, υπουργείων, γενικού γραμματέα προϊσταμένου γενικών γραμματειών, καθώς και γενικού γραμματέα περιφερειών».

H επιβάρυνση του προϋπολογισμού του 2007 έφθανε στις 382,48 χιλιάδες ευρώ.

Aνάλογο δώρο, που θα κόστιζε 1,68 εκατ. ευρώ έδινε στους αιρετούς δημάρχους ή προέδρους κοινοτήτων.

Για να πάρουν σύνταξη δημάρχου ή προέδρου αντί για 20 χρόνια στις θέσεις αυτές, αρκούσε μόνο να έχουν μία πλήρη τετραετία ως τοπικοί άρχοντες και άλλα 16 ως δημοτικοί ή κοινοτικοί σύμβουλοι καθώς και να έχουν συμπληρώσει το 65ο έτος της ηλικίας τους.

AΣΦAΛIΣTIKO
Tι ισχύει για δημάρχους - κοινοτάρχες

Δικαίωμα σύνταξης (χορηγίας) θεμελιώνουν, σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, μόνον όσοι εκλέγονταν ως δήμαρχοι ή κοινοτάρχες για δύο τετραετίες (επτά χρόνια, έξι μήνες και μία μέρα).

Παλιότερα υπήρχε μεταβατική διάταξη που προέβλεπε δικαίωμα δημαρχιακής σύνταξης στους δημοτικούς και κοινοτικούς συμβούλους μόνο που αυτή η διάταξη θεσπίστηκε για μία μόνο συγκεκριμένη περίοδο (το 1980). Aλλά ακόμα και η παλιά διάταξη υποχρέωνε όσους επιδίωκαν δημαρχιακή σύνταξη να έχουν διατελέσει 20 χρόνια -και όχι 16- σε θέση δημοτικού συμβούλου.





.......... ας βαλω και εγω ενα κατεβατο απο το ΕΘΝΟΣ σημερα ......

βρε τους ΑΘΛΙΟΥΣ !!!!!!!!!

δεν εχουμε για τους Δασκαλους αλλα για συνταξεις σε Βουλευτες και λοιπους εχουμε ........



αισχος παιδια !!! αισχος ....
 
οχι τιποτα αλλο αλλα ξερω ανθρωπο με σοβαρο προβλημα υγειας καθηλομενο σε κρεβατι που του επανεξετασαν τη συνταξη και απαντηση δεν παιρνει εδω και καιρο .....

αλλα ΟΙ ΚΑΗΜΕΝΟΙ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ πρεπει να αποκατασταθουν .. κριμα !!!

οι αλλοι που εμειναν αναπηροι για το μεροκαματο στον αγυριστο .
 
οι βουλευτές στοιχίζουν στο ελληνικό δημόσιο 30.000 ευρώ ο καθένας κάθε μήνα, εκ των οποίων ΜΟΝΟ 6.000 φτάνουν στα χέρια τους (κατά δήλωση βουλευτή της ΝΔ που φιλοξενείται στη χθεσινή city press και του οποίου δυστυχώς δε θυμάμαι το όνομα). τα υπόλοιπα είναι για τις διάφορες "ατέλειες" (χάρτου, επικοινωνιών, ταξιδίων κ.λ.π). ο βουλευτής παραπονιόταν και ζητούσε να παίρνουν εν τη παλάμη το ποσόν, και να το διαθέτουν όπως αυτοί θεωρούν καλύτερα. λογικό μου φαίνεται ...:grinning-smiley-043
 
ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ
Βουλευτής Ηρακλείου – ΠAΣΟΚ

Ηράκλειο 26-10-2006


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Στη Βουλή έφερε ο Βουλευτής Ηρακλείου Βασίλης Κεγκέρογλου το θέμα της μεγάλης καθυστέρησης που παρατηρείται στην επιλογή αναδόχου για τη σίτιση των φοιτητών του Πανεπιστημίου Ηρακλείου με ερώτηση που κατέθεσε προς τους Υπουργούς Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων και Οικονομίας & Οικονομικών, το κείμενο της οποίας έχει ως εξής:
Στον αέρα βρίσκεται η σίτιση των φοιτητών του Πανεπιστημίου Ηρακλείου καθώς δεν έχει ακόμα ανακηρυχθεί ανάδοχος του έργου.
Όπως καταγγέλλουν οι φοιτητές, το σχετικό κονδύλι για τη σίτιση τους, είναι φέτος μόνο 1.420.000 € μειωμένο κατά 280.000€ από 1.700.000€ που ήταν πέρυσι.
Με το περυσινό κονδύλι σιτίστηκαν 1600 φοιτητές ενώ με το φετινό και λαμβάνοντας υπόψη και τις υψηλές τιμές που πρόσφεραν οι ανάδοχοι του έργου, υπολογίζεται ότι θα σιτιστούν μόνο 1000 φοιτητές.
Επειδή από τα στοιχεία που έχουν οι φοιτητές, προκύπτει ότι κάθε χρόνο μειώνεται το κονδύλι για τη σίτιση τους, με αποτέλεσμα να σιτίζονται όλο και λιγότεροι φοιτητές και
επειδή η σίτιση των φοιτητών είναι κοινωνική παροχή απόλυτης ανάγκης, αφού προέρχονται από οικονομικά ασθενείς οικογένειες

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί

- Γιατί είναι μειωμένο φέτος το σχετικό κονδύλι για τη σίτιση των φοιτητών του Πανεπιστημίου Ηρακλείου;

- Προτίθενται να αυξήσουν το φετινό κονδύλι προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα σίτισης σ’ όλους τους φοιτητές του Πανεπιστημίου Ηρακλείου που την έχουν ανάγκη;


www.alfavita.gr



φοιτητές στην πείνα, βουλευτές στη λιμουζίνα ...
icon8.gif
 
26/10/2006

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

Μια ανάσα αγώνα ακόμη!


Του ΝΑΣΟΥ ΓΚΟΛΕΜΗ
Είναι πια ξεκάθαρο: οι έξι εβδομάδες απεργίας στην Παιδεία δεν αρκούν! Οσων οι ψυχές έκλεισαν ραντεβού μ' αυτή τη συγκλονιστική κινητοποίηση, της δίνουν ζωή, έμπνευση και όραμα, το γνωρίζουν πλέον καλά.
Οι δάσκαλοι ξεκίνησαν ολομόναχοι, έναν αγώνα που ξεσκόνισε συνθήματα δεκαετιών, που έβγαλε από την ντουλάπα του παππού, του πατέρα, του γιου, τα πλακάτ που ματαιώθηκαν και ματαιώνονται τόσα και τόσα χρόνια: 15% για την Παιδεία, Σχολειό για όλους, Μόρφωση-δουλειά, Ψωμί - Παιδεία - Ελευθερία.

Σήμερα καλούνται να πάρουν τη μεγάλη απόφαση: και τώρα τι; Μία - μία και ένας - ένας από το περίσσευμα της ψυχής, καλούνται να συμπυκνώσουν αγωνίες και αιτήματα μιας ολόκληρης κοινωνίας. Γιατί η αύξηση του κατώτατου μεροκάματου αφορά κάθε εργαζόμενο.

Το χθεσινό συγκλονιστικό συλλαλητήριο ήταν οργής και ανάσας. Οργής για το πολιτικό θέατρο σκιών που παίζεται στη χώρα, αφού η μόνη αντιπολίτευση που είδαμε τα τελευταία χρόνια είναι των δασκάλων τα συνθήματα.

Αλλά και ανάσας. Πλημμύρισε το κέντρο της Αθήνας ανάσες. Είναι κρυφός και φανερός πόθος του καθένα μας: Μια ανάσα αγώνα ακόμα και τα... άδεια πουκάμισα θα πέσουν στη γη.

Η υπόθεση της γενικής απεργίας στην Παιδεία δεν είναι σπίθα στο σπιρτόκουτο του τυχαίου. Είναι πια συνείδηση. Ξεπερνά περιλάλητες συνδικαλιστικές ηγεσίες που χρόνια τώρα έμαθαν να συνδιαλέγονται σαν προέκταση του διαχειριστικού συστήματος. Σαν μικρό δαχτυλάκι που κουνά τις μαριονέτες-απεργούς και τους μαθαίνει πού και πού να χορταίνουν με αποφάγια.

Γίνεται καθαρό στις μέρες μας ότι, για να γυρίσουν πράγματα, χρειάζονται χιλιόμετρα πορείας και στάση - κατεύθυνση ανατροπής. Γιατί δεν αρκεί να έχεις δίκιο! Δίκιο έχουν και στο Ιράκ και μετρούν 650.000 νεκρούς. Δίκιο έχουμε για τα δικαιώματα και τραβάμε το καζανάκι του σπιτιού μας αγκαλιά με τις κάμερες. Δίκιο έχουμε όταν λέμε ότι είμαστε φτωχοί και μας προτείνουν μη κυβερνητικές φιλανθρωπικές οργανώσεις. Αλήθεια, υπάρχει καμία -έστω και επιδοτούμενη- που να ενδιαφέρεται για το οκτάωρο, την υπερεργασία, τους ανέργους, τα εργατικά ατυχήματα, το κατώτατο μεροκάματο στην Ε.Ε., εκτός από αυτές που νοιάζονται για το πέταγμα της πεταλούδας στην Κίνα, πιστεύοντας ότι έτσι θα γίνει επανάσταση στη... Γούβα; Η γενική απεργία στην Παιδεία στέλνει μήνυμα και στα κόμματα. Οχι για διαβόητες συναινέσεις, που τόσο εύστοχα μας πλασάρουν, και είναι αυτοί όλοι, μαζί και εμείς και τα προβλήματά μας, απ' έξω. Απαιτεί θέσεις. Ούτε πράσινους ελιγμούς, αλλά ούτε και μικροψυχία για το ποιος είναι πιο «μπροστάρης» και ποιος κατέχει την «αλήθεια».

Οποιος προσπαθεί να παγιδεύσει αυτήν την κινηματική μορφή στην Παιδεία σε όρους «προσμονής» συναντήσεων με υπουργούς - πρωθυπουργούς και πρωτοβουλιών, να ξέρει ότι θα ξαναβρεί μπροστά του αυτό το μάγμα κινητοποιήσεων να διαπερνά όλο το φάσμα της κοινωνίας. Κι αν δεν το καταλάβουν, θα ψάχνουν για «άφθαρτους» υποψηφίους, επικοινωνιακά τρικ, ντιμπέιτ πολιτικού πολιτισμού, αλλά σίγουρα θα 'ρθει η ώρα που το «κοινοβούλιο της τηλεδημοκρατίας» δεν θα παίρνει ψήφο εμπιστοσύνης. Θα κλείσει το τηλεκοντρόλ και τότε θα ψάχνουμε να εφεύρουμε και πάλι την πολιτική...

Μένουν και δύο εικόνες για το τέλος:

Η μία αφορά την ώρα του καφέ, στην αίθουσα των δασκάλων. Να γυρίζεις απεργός τόσων εβδομάδων και να ψάχνεις το βλέμμα των υπολοίπων με τα ίδια μισοάδεια στομάχια που δεν απήργησαν ή μισοαπήργησαν. Να μη σε καίει η κούπα. Να είναι ζεστή και ψυχωμένη η καρδιά σου και να παγώνει η ατμόσφαιρα με ένα «γιατί;». Δεν ξέρω αν θα τους το ρωτήσεις ποτέ, είναι και το μπόι της ψυχής που δεν σ' αφήνει. Στην τάξη, τα παιδιά θα φαίνονται πιο γλυκά, πιο οικεία, πιο δικά σου. Κι οι συνάδελφοι πιο θλιμμένοι, πιο χαμένοι, πιο απρόσωποι.

- Κυρία, κυρία, να πω;

Ας μιλήσουν τα παιδιά. Γιατί οι άλλοι...

Και μια εικόνα για μας, όλους:

Καμιά φορά, σαν σταθείς απέναντι στον καθρέφτη, επιτρέπεται να κοιταχτείς και να ρωτήσεις για σένα. Ωμά τον εαυτό σου:

- Εχεις φιλότιμο, ρε; Κι αν απαντήσεις καταφατικά, ένα δυνατό «ναι» δηλαδή και το ακούσεις ότι το είπες, τότε να σκεφτείς:

Θα αφήσουμε να σπάσουν, να σκύψουν το κεφάλι οι δάσκαλοι, γιατί είναι φτωχοί, γιατί πεινάνε και δεν άντεξαν άλλο;

Θα περάσει ο «ψευτοτσαμπουκάς» που χρόνια τώρα στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα μάς πετάνε κατάμουτρα: Τόσα· κι αν σ' αρέσει κι αν ζεις.

Για τούτο και η ανάγκη για συνέχιση της απεργίας χτυπά πόρτα - πόρτα όλο το φάσμα της ελληνικής κοινωνίας, ακουμπά όσους δεν βολεύονται, είναι προσκλητήριο συμπαράταξης και έχει σημαία του εμάς και τα προβλήματά μας.

Τετάρτες στα συλλαλητήρια, αναμετρώνται αγωνιστές της διπλανής πόρτας με τους φτηνούς επικοινωνιακούς ελιγμούς πρωθυπουργικού επιπέδου.

Και το ραντεβού κλείνεται στο Σύνταγμα. Απέναντι από το Κοινοβούλιο. Δυστυχώς, απέναντι...



ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
 
26/10/2006

«Αυτή η απεργία γράφει ιστορία»


ΛΙΑ ΝΕΣΦΥΓΕ, ΦΩΤΕΙΝΗ ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΥ


typos60.jpg

«Μια ματιά σου μόνο φθάνει, απεργούς για να μας κάνει». Ευρηματικό πανό των εκπαιδευτικών - απάντηση στον Κ. Καραμανλή, που «τους κοίταξε στα μάτια» και τους έδωσε ψίχουλα

ΜΑΖΙΚΟΤΕΡΑ από τα προηγούμενα, με εντυπωσιακή και δυναμική παρουσία φοιτητών και μαθητών, ήταν τα χθεσινά πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Με συνθήματα για δημόσια και δωρεάν Παιδεία, για τους αγώνες τους - «αυτή η απεργία γράφει ιστορία, εμείς θα τη διδάξουμε μέσα στα σχολεία» - οι χιλιάδες διαδηλωτές, αφού πορεύθηκαν στο κέντρο της Αθήνας, επέστρεψαν στην Πλατεία Συντάγματος όπου παρακολούθησαν συναυλία του Βασίλη Παπακωνσταντίνου.

Στη Θεσσαλονίκη, οι διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν στο άγαλμα του Βενιζέλου και με πανό και συνθήματα, κυρίως εναντίον της υπουργού Παιδείας Μαριέττας Γιαννάκου, διέσχισαν κεντρικούς δρόμους της πόλης, για να καταλήξουν στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης. Τα μέλη του συντονιστικού Οργάνου των δασκάλων δεν σταματούσαν να εκφράζουν την απογοήτευσή τους για τα αποτελέσματα της συνάντησής τους με τον Κώστα Καραμανλή. Όπως έλεγαν, δεν ήταν ικανοποιητικές οι προτάσεις του και εξέφραζαν την πεποίθηση ότι ο αγώνας τους «θα συνεχιστεί με άλλη μορφή πάλης».

Μικροεπεισόδια
Στα Προπύλαια αστυνομικοί των ΜΑΤ απώθησαν νεαρούς κουκουλοφόρους που τους επιτέθηκαν με πέτρες, κάνοντας χρήση δακρυγόνων. Κατά τη διάρκεια των επεισοδίων συνελήφθησαν δύο νεαροί, ενώ άλλοι δύο προσήχθησαν στην Ασφάλεια, προκειμένου να εξετασθεί αν συμμετείχαν στα επεισόδια. Τα σοβαρότερα επεισόδια έγιναν στη διασταύρωση της Πανεπιστημίου με την οδό Σίνα, όταν κουκουλοφόροι επιτέθηκαν με πέτρες και καδρόνια εναντίον αστυνομικών διμοιριών ΜΑΤ, οι οποίοι απάντησαν με δακρυγόνα.

Τον ξυλοδαρμό από αστυνομικούς των δύο συλληφθέντων για τα επεισόδια καταγγέλλουν το Δίκτυο για τα Πολιτικά και Κοινωνικά Δικαιώματα και η Αντιεξουσιαστική Κίνηση. Από την Αστυνομία έγινε γνωστό, ότι ο ένας εκ των δύο συλληφθέντων, όταν οδηγήθηκε στη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση, είπε ότι έχει πόνους στο πόδι του και μεταφέρθηκε στο Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο Αθηνών. Εξετάσθηκε από τους γιατρούς και ύστερα από λίγο επέστρεψε στην Αστυνομία.

Ο δικηγόρος ενός εκ των συλληφθέντων, κ. Κ. Παπαδάκης, δήλωσε στα «ΝΕΑ»: «Στην πρώτη μου επίσκεψη στην Αστυνομία, είδα τους συλληφθέντες μόνο για τρία λεπτά. Ο ένας κούτσαινε στο αριστερό πόδι και υποβασταζόταν. Και ο άλλος είχε στο πρόσωπο κοκκινίλες και έλεγε ότι έχει πονοκέφαλο και ότι ζαλίζεται. Είναι βέβαιο ότι έχουν χτυπηθεί».

Κουκουλοφόροι
Στην οδό Πεσματζόγλου κουκουλοφόροι προκάλεσαν ζημιές σε αυτοκίνητο του Κοινοβουλίου, το οποίο χρησιμοποιούσε στις μετακινήσεις του ο πρώην Πρόεδρος της Βουλής κ. Απ. Κακλαμάνης. Ο ίδιος την ώρα εκείνη βρισκόταν σε εκδήλωση στη Στοά του Βιβλίου. Ο οδηγός του κατάφερε να απομακρυνθεί εγκαίρως, χωρίς να τραυματισθεί. Οι δράστες, για ώρα ανενόχλητοι, έσπαζαν τα τζάμια του αυτοκίνητου, πηδούσαν πάνω στο καπό και κατέστρεψαν την οροφή.

«Δεν φθάνουν οι ωραίες ματιές»
Γιώργος Μαγκάκης, καθηγητής «Για μια ακόμα φορά βρεθήκαμε αντιμέτωποι με την αδιαλλαξία της κυβέρνησης. Ο Πρωθυπουργός δεν δεσμεύτηκε για τίποτα. Πέρα από ωραίες ματιές, τίποτε άλλο. Με συμπάθεια δεν γίνεται Παιδεία. Χρειάζονται χρήματα, σχέδιο και πρόγραμμα».

«Καζάνι που βράζει η Παιδεία»
Τώνια Φραγκεδάκη, εκπαιδευτικός Ανεξάρτητα από την αντιμετώπιση της κυβέρνησης, τα προβλήματα είναι υπαρκτά. Οι κινητοποιήσεις και η αναταραχή θα συνεχίσουν να υπάρχουν, εφόσον δεν λύνονται προβλήματα. Είτε τώρα ξαναγυρίσουμε στο σχολείο είτε όχι, η Παιδεία εξακολουθεί να είναι καζάνι που βράζει και κάποιοι προσπαθούν να βάζουν συνέχεια φωτιά».

ΤΑ ΝΕΑ
 
εχθές το πρωί, κατά τη διάρκεια της συνέλευσης του συλλόγου μου, ώστε να παρθεί απόφαση για τον τρόπο συνέχισης του απεργιακού μας αγώνα, κατέφθασαν 4 κανάλια κι έστησαν τις κάμερες. πήραν δηλώσεις από συναδέλφους - μεταξύ αυτών, κι εγώ - για θέματα όπως η επιστροφή στα θρανία, αναπλήρωση χαμένων ωρών, παρέλαση. δε μου κάνει εντύπωση που σε κανένα κανάλι δεν έδειξαν τίποτε απ'αυτά, τουλάχιστον όχι ακόμη ...
 
Μην σου κάνει εντύπωση. Feed in 100%, feed out 4%. Δηλ. για κάθε 100 ειδήσεις που δέχεται το κάθε κανάλι προβάλλει τις 4. κανόνας ανά τον κόσμο. Όταν μεγαλώσει το ποσοστό μιλούμε για ένδοια ειδήσεων. Όταν μικρύνει, τότε μιλούμε για υπερπαραγωγή.
 
Κάπου διάβασα ότι τα κανάλια σαν είδηση, "προσφέρουν" στο γεγονός εφόσον προβληθούν μόνο την πρώτη ημέρα του γεγονότος, μετά το γεγονός πρέπει να αυτοσυντηρηθεί, το κανάλι μετά φέρνει ανεξέλεγκτα αποτελέσματα. Αυτοσυντήρηση εννοούν γκρίζα διαφήμηση, στρόγγυλα τραπέζια κλπ. Οπότε Βαγγέλη μάλλον δεν προσφέρατε κάτι καινούριο. Πρσλάβετε επικοινωνιολόγους.
 
28/10/06

Τα ψίχουλα και τα εκατομμύρια!

Του ΘΑΝΟΥ ΤΣΙΡΟΥ

Αν η κυβέρνηση αποφάσιζε να αναστείλει για έναν χρόνο τη μείωση του φορολογικού συντελεστή για τις επιχειρήσεις, θα μπορούσε «εδώ και τώρα» να αυξήσει τις αποδοχές όλων των εκπαιδευτικών -πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης- τουλάχιστον κατά 150 ευρώ τον μήνα. Κι όμως, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να υποδεχτούν το 2007 με αυξήσεις «ψίχουλα» 1,5-2 ευρώ ημερησίως.

*Εξι εβδομάδες απεργία και η αύξηση δεν θα φτάσει παρά μόνο για μισό πακέτο τσιγάρα. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει επίσης να «συμβιβαστούν» με την ιδέα ότι η Ν.Δ. θα διαθέσει το 2007 οκτώ φορές περισσότερα χρήματα για να μειώσει τον φορολογικό συντελεστή των επιχειρήσεων από αυτά που θα δώσει για να διανεμηθούν στους εκπαιδευτικούς οι δύο πρώτες δόσεις από το περίφημο επίδομα των 105 ευρώ.

Αύξηση κρατήσεων


Ο εμπαιγμός δεν σταματάει εδώ: οι αυξήσεις δεν θα φτάσουν ποτέ ολόκληρες στην τσέπη των εκπαιδευτικών, καθώς σημαντικό ποσοστό τόσο από τις δύο πρώτες δόσεις του επιδόματος όσο και από την αύξηση στο βασικό μισθό, όπως αυτή θα αποφασιστεί από την εισοδηματική πολιτική της κυβέρνησης, θα πάει αυτομάτως στα ταμεία της εφορίας λόγω υψηλότερης παρακράτησης φόρου.

*Η κυβέρνηση θα «επιβαρύνει» με 55 εκατ. ευρώ τον προϋπολογισμό του 2007 για να δώσει ένα μέρος του επιδόματος στους εκπαιδευτικούς. Ομως, τη στιγμή που ισχυρίζεται ότι οι αντοχές της οικονομίας δεν επιτρέπουν παροχές, θα επιβαρύνει τον προϋπολογισμό με περίπου οκτώ φορές περισσότερα χρήματα -περί τα 400 εκατ. ευρώ- για να αυξήσει τα καθαρά κέρδη των επιχειρήσεων και τα μερίσματα που θα μοιραστούν κυρίως σε μερικές εκατοντάδες μεγαλομετόχους και επιχειρηματίες.

Για την ακρίβεια, θα στερήσει περίπου 400 εκατ. ευρώ από τα φορολογικά έσοδα του κράτους, για να μειώσει τη φορολογία των επιχειρήσεων. Ως γνωστόν, το 2007 μειώνεται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ο φορολογικός συντελεστής για τις επιχειρήσεις. Μάλιστα, η εμπειρία από την πρώτη μείωση δείχνει ότι οι επιχειρήσεις δεν αξιοποιούν το κυβερνητικό «δώρο» για να κάνουν επενδύσεις, αλλά για να φουσκώσουν τα μερίσματα που μοιράζουν στους μετόχους τους.

*Ο επί έξι εβδομάδες απεργός εκπαιδευτικός θα πάρει επίδομα 105 ευρώ στην 3ετία 2007-2009, το οποίο θα καταβληθεί σε τέσσερις δόσεις, δύο εξαμηνιαίες και δύο ετήσιες.

Η πρώτη δόση -ύψους 17,5 ευρώ- θα δοθεί την 1η Ιανουαρίου 2007 και η δεύτερη -επίσης 17,5 ευρώ- την 1η Ιουλίου 2007.

Τι θα πάρουν

Αυτές οι δύο αυξήσεις επιβαρύνουν με 55 εκατ. ευρώ τον κρατικό προϋπολογισμό. Επιπρόσθετα, ο εκπαιδευτικός -όπως και όλοι οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι του Δημοσίου- θα πάρει αύξηση 3,5% στον βασικό του μισθό αλλά και το εξωδιδακτικό επίδομα. Με τι ισοδυναμεί όμως η «διπλή παροχή» στην οποία στάθηκε ακόμη και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος;

Με αύξηση 3,5% την 1η Ιανουαρίου 2007 αλλά και μια διορθωτική αύξηση ύψους 1% από την 1η Ιουλίου 2007. Οι εκπαιδευτικοί θα έχουν κερδίσει δηλαδή αύξηση μια μονάδα υψηλότερη από τον προβλεπόμενο πληθωρισμό της επόμενης χρονιάς.

Χαρακτηριστικό είναι το ακόλουθο παράδειγμα:


* Εκπαιδευτικός με 5 χρόνια προϋπηρεσίας, παίρνει σήμερα 1.481 ευρώ μεικτά. Στο χέρι, του μένουν 1.137 ευρώ αν αφαιρεθούν φόροι και ασφαλιστικές κρατήσεις. Την 1η Ιανουαρίου 2007, ο μεικτός μισθός θα φτάσει στα 1.545 ευρώ.

Ομως, λόγω αύξησης των εισφορών και των φόρων, καθαρά θα απομείνουν 1.176 ευρώ. Δηλαδή, από τα 64 ευρώ που θα είναι η μεικτή αύξηση, ο εκπαιδευτικός θα βάλει στην τσέπη του τα 39 ευρώ. Οσο για την 1η Ιουλίου 2007, θα πάρει και δεύτερη αύξηση 12 ευρώ. Συνολικά, οι ετήσιες καθαρές αποδοχές του θα αυξηθούν περίπου κατά 650 ευρώ ή 1,77 ευρώ ημερησίως.

* Και το 2008, θα επαναληφθεί το ίδιο σκηνικό: πενιχρές αυξήσεις για τους εκπαιδευτικούς και πλούσιες παροχές για τις εταιρείες. Στις αρχές του χρόνου θα γίνει η τρίτη αύξηση του επιδόματος των εκπαιδευτικών, αυτή τη φορά κατά 35 ευρώ.

Το κόστος για τον προϋπολογισμό; Περίπου 150 εκατ. ευρώ. Το 2008 είναι η χρονιά που ολοκληρώνεται η μείωση του φορολογικού συντελεστή για τις επιχειρήσεις από το 35% στο 25% μέσα σε μια τριετία. Το δημοσιονομικό κόστος έχει υπολογιστεί στα 600 εκατ. ευρώ.

Δηλαδή, ένα ευρώ θα πάρουν οι εκπαιδευτικοί -από το οποίο και πάλι θα αφαιρεθεί το 30% λόγω φόρου- και τέσσερα οι επιχειρήσεις.

Υπομονή 2 χρόνια

* Οι δάσκαλοι θα περιμένουν το 2009 για να τους καταβληθεί ολόκληρο το επίδομα των 105 ευρώ, το οποίο η κυβέρνηση είχε υποσχεθεί ότι θα το δώσει από το 2005. Στον κρατικό προϋπολογισμό θα εγγραφεί πρόβλεψη 200-220 εκατ. ευρώ, τη στιγμή που και πάλι οι επιχειρήσεις θα κερδίσουν τουλάχιστον 600 εκατ. ευρώ.

* Οσο για το αίτημα αύξησης των καθαρών αποδοχών του πρωτοδιόριστου στα 1.400 ευρώ (από περίπου 1.000 ευρώ σήμερα); Φαίνεται ότι οι εκπαιδευτικοί θα χρειαστεί να περιμένουν πολλά χρόνια ακόμη, καθώς το μέτρο στοιχίζει κοντά στο ένα δισ. ευρώ.



ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
 
30/10/06

ΡΙΓΜΕΝΗ Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ
πριμ στην ΕΛ.ΑΣ. και όχι στα σχολεία

Ο προϋπολογισμός του 2007 πριμοδοτεί την ΕΛ.ΑΣ. και κόβει χρήματα από τα σχολεία
Του Χρήστου Κάτσικα

Η μεγάλη αναταραχή στους σχολικούς χώρους έφερε στο προσκήνιο το θέμα της υποχρηματοδότησης της Εκπαίδευσης, καθώς το υπουργείο Παιδείας με το Προσχέδιο του Κρατικού Προϋπολογισμού που κατατέθηκε τις προηγούμενες μέρες στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής ουσιαστικά μειώνει (!) περαιτέρω την κρατική χρηματοδότηση της Παιδείας.

Ενώ το 2006 σε σχέση με το 2005 είχαμε μια αύξηση της τάξης του 8,1%, στον Προϋπολογισμό του 2007 η αύξηση αυτή μειώνεται σε σχέση με το 2006 στο 5,9%. Την ίδια στιγμή η αντίστοιχη αύξηση για το υπουργείο Δημόσιας Τάξης απογειώνεται στο 8,1%!

Η επιμονή της κυβέρνησης στην υποχρηματοδότηση της δημόσιας Παιδείας αναδεικνύει δυο σοβαρά ζητήματα:

Πρώτον, την τύχη της δέσμευσης του Πρωθυπουργού, πριν από ακριβώς δύο χρόνια.

Δεύτερον, την απογείωση των ήδη μεγάλων ιδιωτικών εκπαιδευτικών δαπανών το 2007.

Τα λόγια τα μεγάλα

Πριν από ακριβώς δύο χρόνια, στις 8 Νοεμβρίου 2004, στην Ελληνική Βουλή, στη συζήτηση προ ημερησίας διατάξεως, με θέμα «Η Παιδεία», ο Πρωθυπουργός της χώρας Κ. Καραμανλής τόνιζε κατά λέξη: «Και βεβαίως θέλω να επαναλάβω τη δέσμευση σταδιακής αύξησης των κρατικών δαπανών για την Παιδεία στο 5% μέσα στην τετραετία» (Κ. Καραμανλής, «Συζήτηση προ Ημερησίας Διατάξεως, με θέμα Η Παιδεία», ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ, ΙΑ' ΠΕΡΙΟΔΟΣ, ΣΥΝΟΔΟΣ Α' ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΝΣΤ', Δευτέρα 8 Νοεμβρίου 2004 ).

Η «υποσχετική» αυτή είναι φανερό ότι όχι μόνο δεν γίνεται πράξη, αλλά στην ουσία έχουμε ακόμη μεγαλύτερη ένταση της κρατικής υποχρηματοδότησης με αποτέλεσμα σήμερα να βρισκόμαστε μακρύτερα από ποτέ από τον διακηρυγμένο στόχο για κρατικές δαπάνες για την Παιδεία στο ύψος του 5% του ΑΕΠ. Η κατάσταση αυτή διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών δαπανών οι οποίες, σύμφωνα με όλα τα στοιχεία. αναμένεται να απογειωθούν.

Κι όμως. Στην ίδια συζήτηση στη Βουλή ο Πρωθυπουργός της χώρας είχε επισημάνει τα παρακάτω: «Πρώτον, η δήθεν δωρεάν Παιδεία σήμερα κατάντησε το πιο βαρύ οικονομικό φορτίο για κάθε ελληνική οικογένεια και ακόμα περισσότερο για τις οικονομικά ασθενέστερες. Κοστίζει σχεδόν 4,5 χιλιάδες ευρώ τον χρόνο για κάθε παιδί στο Λύκειο. Είμαστε στις τελευταίες θέσεις των παλαιότερων μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και των χωρών του ΟΟΣΑ σε ό,τι αφορά τις δημόσιες δαπάνες για την Παιδεία και την έρευνα».

Ροκανίζει την οικογένεια
Την ίδια στιγμή η δημόσια υποχρηματοδότηση της «δωρεάν Παιδείας» θα ροκανίσει τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς καθώς θα κοστίσει στα ελληνικά νοικοκυριά τη νέα σχολική χρονιά 2006/07 περίπου 4 δισ. #. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πιστώσεις για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσια, Λύκεια, ΕΠΑΛ/ΤΕΕ) με τους περισσότερους από 700 χιλιάδες μαθητές και τους περίπου 80 χιλιάδες εκπαιδευτικούς δεν θα ξεπεράσουν το 2007 τα 2,4 δισ. ευρώ με άμεση συνέπεια να αυξηθούν ακόμη περισσότερο οι ήδη πολύ μεγάλες ιδιωτικές εκπαιδευτικές δαπάνες οι οποίες προβλέπεται να ξεπεράσουν το 1,5 δισ. ευρώ. Παράλληλα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση οι δημόσιες δαπάνες για το 2007 μόλις θα ξεπερνούν τα 1,8 δισ. ενώ οι ιδιωτικές αναμένεται να ξεπεράσουν το 1,1 δισ.

Αν συμπληρωματικά στα παραπάνω στοιχεία προσθέσουμε το γεγονός ότι το εισόδημα των Ελλήνων είναι το χαμηλότερο στην Ευρωπαϊκή Ένωση προσεγγίζοντας το 70% του κοινοτικού μέσου όρου, γίνεται φανερό τι σημαίνει αυτή η τρομερή επιβάρυνση από τις ιδιωτικές εκπαιδευτικές δαπάνες για κάθε νοικοκυριό της χώρας μας


ΤΑ ΝΕΑ