απεργία εκπαιδευτικών: γράμμα προς τους γονείς

Ειπα πως δε ξερω κανεναν. Για την δικη μου εμπειρια πανω στο ζητημα μιλησα Βλεπω αρκετους υποστηρικτες στην τηλεοραση βεβαιως. Και γονεις σε συνεντευξεις αλλος να λεει να γινουν απεργιες και αλλους να σταματησουν. Αυτα τα ιμπρεσιονιστικα της τηλεορασης δε μου λενε τιποτα. Καλη συνεχεια στις απεργιες λοιπον.
 
Δεδουλευμένη εργασία απλήρωτη, και μάλιστα απο το δημόσιο είναι τουλάχιστον αίσχος. Θέλετε να σας απαριθμήσω τι πρόστιμα επιβάλλει το δημόσιο στον ιδιώτη που δεν πληρώνει το προσωπικό;
Στον ιδιωτικό τομέα όταν προσλάβεις ωρομίσθιο έχει όλα τα δικαιώματα του μισθολογικού κλιμακίου που προβλέπεται απο την προυπηρεσία και τυχόν άλλα προσόντα απλά γίνεται αναγωγή σε ωρομίσθιο. Αν αυτό δεν γίνεται με τους δασκάλους είναι τουλάχιστον αντιεργατικό και κλέψιμο.
Τώρα οι συμπτύξεις-συγχωνεύσεις είναι θέμα που χωράει πολύ συζήτηση.
Δεν είδα όμως την ΔΟΕ να κάνει απεργία διαρκείας με μοναδικό αίτημα την μη ύπαρξη ωρομισθίων, απλά το βλέπω και αυτό μαζί με τα επαγγελματικά και θεσμικά αιτήματά της για να γεμίζει η λίστα.
Φυσικά την μεγαλύτερη ευθύνη φέρει το ΥΠΕΠΘ αλλά και η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ δεν είναι άμοιρες ευθυνών.
 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΑΘΗΝΑ, 23-10-06

Οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, ΠΟΣΔΕΠ, η ΑΣΓΜΕ και Φοιτητές από Συλλόγους Σχολών του Λεκανοπεδίου Αττικής, που συμμετείχαν σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα στα γραφεία της ΟΛΜΕ, καλούν τους εκπαιδευτικούς, τους φοιτητές, τους γονείς και όλους τους εργαζόμενους να πάρουν μαζικά και μαχητικά μέρος στα Πανεκπαιδευτικά - Παλλαϊκά Συλλαλητήρια την Τετάρτη, 25 – 10 – 06, στις 12 το μεσημέρι στην Αθήνα (Πλατεία Συντάγματος) και στη Θεσσαλονίκη.
Χαιρετίζουμε τον παρατεταμένο απεργιακό αγώνα των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τις κινητοποιήσεις των μαθητών. Τα μεγαλειώδη συλλαλητήρια που έγιναν το τελευταίο διάστημα στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη και σε άλλες πόλεις της χώρας αποδεικνύουν ότι ένα πανίσχυρο μέτωπο παιδείας – εργασίας γίνεται ήδη πραγματικότητα.
Η κυβερνητική πολιτική της λιτότητας χωρίς τέλος και έλεος, των αντιεκπαιδευτικών «µεταρρυθµίσεων», των αντεργατικών µέτρων και σχεδιασµών, της αδιαλλαξίας και του αυταρχισµού συνεχίζει και στέκεται απειλητικά απέναντί µας. Όλα, ακόµη και οι διεργασίες και οι φόβοι στο αντίπαλο στρατόπεδο, δείχνουν ότι µπορεί και πρέπει η «σιδηρά» αυτή πολιτική να υποστεί ρήγµατα και ήττες, και το εκπαιδευτικό κίνηµα να µετρήσει ΤΩΡΑ υπολογίσιµες κατακτήσεις.
Ο µετασχηµατισµός των αγώνων μας σε γενικευµένη κοινωνική διεκδίκηση, µε επίδικα ζητήµατα την ανατροπή της λιτότητας και την υπεράσπιση της δηµόσιας εκπαίδευσης, θα υποχρεώσει την κυβέρνηση να εγκαταλείψει την αδιαλλαξία της.
Ο ενωτικός και αποφασιστικός αγώνας μας δεν μπορεί παρά να φέρει καρπούς. Ήδη η μετάθεση της συζήτησης για το άρθρο 16 του Συντάγματος ανακοινώθηκε αμέσως μετά την απόφαση συνέχισης των απεργιακών κινητοποιήσεων της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ και μετά την εξαγγελία κινητοποιήσεων από τους φοιτητές και την ΠΟΣΔΕΠ. Μπροστά στο διευρυνόμενο πανεκπαιδευτικό μέτωπο και ενόψει των συλλαλλητηρίων αποφασίστηκε εσπευσμένα η αναβολή της συζήτησης στη Βουλή.
Αυτή την ώρα, που ο αγώνας των εκπαιδευτικών διανύει την πιο κρίσιμη περίοδο, προχωρούμε στη διεύρυνση του μετώπου απαιτώντας την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής και αντιλαϊκής πολιτικής.
Διεκδικούμε:
• Την άμεση αύξηση των δημόσιων δαπανών για την παιδεία στο 5% του ΑΕΠ τουλάχιστον ή στο 15% του Κρατικού Προϋπολογισμού.
• Αξιοπρεπείς αποδοχές για τους εκπαιδευτικούς
• Τη μόνιμη και σταθερή εργασία με την κατάργηση όλων των μορφών ελαστικής και επισφαλούς εργασίας.
• Να μπει φραγμός στην υποταγή της εκπαίδευσης στις ανάγκες της αγοράς, που προωθείται με την αξιολόγηση – κατηγοριοποίηση σχολείων και σχολών.
• Την οριστική ματαίωση της συνταγματικής αναθεώρησης και ιδιαίτερα τη μη τροποποίηση του άρθρου 16 του Συντάγματος,
• Την κατάργηση της βαθμολογικής βάσης του 10 ως προϋπόθεσης εισαγωγής σε ΑΕΙ-ΑΤΕΙ και αποδέσμευση του Λυκείου από την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
• Τη μη κατάργηση σχολικών μονάδων και τη διασφάλιση της μόνιμης εργασίας όλων των εκπαιδευτικών της ΤΕΕ.
• Απόσυρση του απαράδεκτου σχεδίου νόμου για τα ΑΕΙ.
Οι παραπάνω φορείς αποφασίζουμε να συνεχίσουμε και να εντείνουμε την κοινή μας δράση για την υπεράσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης, τη βελτίωση της θέσης των εκπαιδευτικών και τη ματαίωση της συνταγματικής αναθεώρησης.

ΔΟΕ - ΟΛΜΕ – ΠΟΣΔΕΠ


www.alfavita.gr
 
Ολοκληρώθηκε η συνάντηση πρωθυπουργού - ΟΛΜΕ, ΔΟΕ. Καμία νέα πρόταση από τη μεριά της κυβέρνησης
Μόλις ολοκληρώθηκε η συνάντηση των Διοικητικών Συμβουλίων της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ με τον πρωθυπουργό Κωνσταντίνο Καραμανλή και την υπουργό παιδείας Μ. Γιαννάκου στο Μέγαρο Μαξίμου.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΔΟΕ δεν υπήρξε ουσιαστική αλλαγή στην κυβερνητική πρόταση όπως την είχε διατυπώσει τις προηγούμενες μέρες η υπουργός παιδείας. Στο μισθολογικό ουσιαστικά η "νέα" πρόταση δεν αποτελεί παρά αναπαραγωγή της προηγούμενης καθώς προβλέπει βάθος 5 ή 7 χρόνων στα πλαίσια του μισθολογίου της ΑΔΕΔΥ.
Σχετικά με το επίδομα των 105 ευρώ η νέα πρόταση προβλέπει δύο 6μηνιαίες δόσεις για το 2007 και δύο ετήσιες δόσεις για το 2008 και το 2009 με την επιφύλαξη ότι δεν θα στραβώσουν δημοσιονομικά τα πράγματα. Σύμφωνα με τις πρώτες κρίσεις μελών του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ ουσιαστικά δεν υπήρξε καμία νέα πρόταση.
 
Πανελλαδική στάση εργασίας (ΑΔΕΔΥ 25/10/2006)





ΑΔΕΔΥ

ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Αθήνα 23/10/2006
Αρ. πρω: 487
Προς
1.- Ομοσπονδίες – Μέλη Α.Δ.Ε.Δ.Υ.
2.- Νομαρχιακά Τμήματα Α.Δ.Ε.Δ.Υ.​


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ​
Η εμμονή της Κυβέρνησης στην αρνητική αντιμετώπιση των δίκαιων διεκδικήσεων της Δ.Ο.Ε., του συνόλου των εκπαιδευτικών, οδηγεί στη συνέχεια των αγώνων, της πανδημοσιοϋπαλληλικής υποστήριξης και ενίσχυσης του ευρύτερου κοινωνικού χαρακτήρα τους.
Η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. πραγματοποιεί την ΤΕΤΑΡΤΗ 25/10/2006 και από 11.30 π.μ. έως το τέλος της εργασίας ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.
Καλούμε την Κυβέρνηση να ανοίξει δρόμο επίλυσης των προβλημάτων στην εκπαίδευση, με την : ενίσχυση του δημόσιου τομέα και τη χρηματοδότηση στο 5% του ΑΕΠ, αποτελεσματική φραγή στην εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση, θεσμική και οικονομική αναβάθμιση της θέσης των εκπαιδευτικών.
Ο αγώνας για δημόσια παιδεία με ποιότητα, για σύγχρονη και πλήρη εκπαίδευση στη νεολαία είναι βαθιά κοινωνικός, μας αφορά όλους. Είναι αγώνας για καλύτερο, ανοιχτό μέλλον.
Οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο αγωνιζόμαστε ενάντια στη συνεχιζόμενη πολιτική της λιτότητας, για να μην περάσουν τα σχέδια σε βάρος της μονιμότητας, για προστασία και αναβάθμιση των αποδοχών, για νέο μισθολόγιο, για επέκταση του θεσμού των ΒΑΕ στο Δημόσιο.
Καλούμε κάθε εργαζόμενο, κάθε πολίτη σε ενεργή συμμετοχή στα συλλαλητήρια της Τετάρτης 25/10/2006 σε κάθε πόλη και στο ΣΥΝΤΑΓΜΑ στις 12.00.
Παράλληλα Α.ΔΕ.Δ.Υ. και Γ.Σ.Ε.Ε. προχωρούν την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 27/10/2006 και ΩΡΑ 10.00 π.μ. (στο ξενοδοχείο ΠΑΡΚ) σε συνεδρίαση του Εθνικού Συνδικαλιστικού Συμβουλίου για την παιδεία και τον αγώνα των εκπαιδευτικών.

Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.


www.doe.gr
 
Αθήνα, 24/10/06

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΟΛΜΕ-ΔΟΕ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ
Στη σημερινή κοινή συνάντηση των Δ.Σ. ΟΛΜΕ – ΔΟΕ με τον πρωθυπουργό της χώρας και την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν υπήρξε καμία ουσιαστική μετακίνηση από τις αρχικές, αρνητικές θέσεις της κυβέρνησης στις κεντρικές διεκδικήσεις των αγωνιζόμενων εκπαιδευτικών τόσο στο οικονομικό μας αίτημα όσο και στο αίτημα της αύξησης των δημόσιων δαπανών για την παιδεία, που αποτέλεσε προβεβλημένη προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης.

Η κυβέρνηση κράτησε για μία ακόμη φορά τη στάση της άκαμπτης αδιαλλαξίας παρά το επιφανειακά συγκαταβατικό ύφος και σ’ αυτήν τη συνάντησης:

· Η απάντηση του πρωθυπουργού στο οικονομικό μας αίτημα για 1.400 ευρώ καθαρά στο νεοδιόριστο ήταν η παραπομπή του στο πλαίσιο διαμόρφωσης του νέου μισθολογίου των δημοσίων υπαλλήλων με συνομιλητή την ΑΔΕΔΥ, που η ολοκλήρωσή του, όπως υπογραμμίστηκε από τον ίδιο, δεν θα πραγματοποιηθεί σε καμία περίπτωση πριν το 2012, σε χρόνο δηλαδή όχι μικρότερο της πενταετίας, χωρίς καν να δεσμεύεται γι’ αυτό.

· Για το περίφημο επίδομα των 105 ευρώ, ο πρωθυπουργός περιόρισε τις δόσεις στο πλαίσιο της τριετίας σε δύο εξαμηνιαίες το 2007 των 17,5 ευρώ η καθεμιά και δύο ετήσιες δόσεις το 2008 και 2009 των 35 ευρώ η καθεμιά υπό την αίρεση μάλιστα ότι «τα δημοσιονομικά της χώρας δεν θα στραβώσουν».

· Για το μεγάλο ζήτημα της αύξησης των δημόσιων δαπανών για την παιδεία στο 5% του ΑΕΠ, που για τρία χρόνια είναι καθηλωμένες στο 3,5% περίπου, ο πρωθυπουργός αναγνώρισε τις προεκλογικές του δεσμεύσεις, αλλά δήλωσε αναγκασμένος να δώσει χρονική παράταση πέραν της τετραετίας για την υλοποίηση της δέσμευσής του. Ως αιτία επικαλέστηκε «τις συμβατικές υποχρεώσεις της χώρας απέναντι στο Σύμφωνο Σταθερότητας».

· Στα υπόλοιπα εκπαιδευτικά και εργασιακά ζητήματα η κυβέρνηση απέφυγε οποιεσδήποτε συγκεκριμένες και σαφείς δεσμεύσεις με μοναδική εξαίρεση την καθιέρωση της ετήσιας προσχολικής αγωγής ως υποχρεωτικής καθώς και την αύξηση της υπερωριακής αποζημίωσης μετά από συνεννόηση με το υπουργείο Οικονομικών. Αξίζει ιδιαίτερα να σημειώσουμε, γιατί αναδεικνύει την «αγοραία» φιλοσοφία της κυβέρνησης, ότι στο αίτημα της ίδρυσης σύγχρονων σχολικών βιβλιοθηκών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση που λείπουν παντελώς, ο πρωθυπουργός υπέδειξε την ανάγκη εξεύρεσης και χορηγών για τη χρηματοδότηση τους, ώστε να μην επιβαρυνθεί υπέρμετρα ο κρατικός προϋπολογισμός.

Μετά και από τη συνάντηση με τον πρωθυπουργό γίνεται σε όλους φανερό πως στόχος και της σημερινής αντιεκπαιδευτικής και αντεργατικής πολιτικής παραμένει η συντριβή κάθε αποφασιστικού αγώνα σε περιεχόμενο και μορφές, υπηρετώντας κυνικά μία και μοναδική σκοπιμότητα: την υποταγή συνολικά του κόσμου της εργασίας, ώστε να περάσει αδιατάρακτα το κύμα των νεοφιλελεύθερων μεταρρυθμίσεων που ανατρέπουν θεμελιώδεις κατακτήσεις και δικαιώματα των εκπαιδευτικών και όλων των εργαζομένων. Μάλιστα για τον «ιερό» αυτό σκοπό η κυβέρνηση θυσιάζει την ομαλή επανέναρξη λειτουργίας των σχολείων αδιαφορώντας στην πράξη για τη μάθηση και τη μόρφωση των παιδιών του ελληνικού λαού παρά τις υποκριτικές κορώνες για «ανοιχτά σχολεία».

Η τακτική και τεχνική της αδιαλλαξίας ως μέθοδος κάμψης του φρονήματος των απεργών εκπαιδευτικών δεν μπορεί να κρύψει το γεγονός ότι μπροστά στη δυναμική του γενικευμένου πανεκπαιδευτικού αγώνα η κυβέρνηση νιώθει εξαιρετικά ευάλωτη. Αυτή είναι η αιτία που την υποχρεώνει σε κινήσεις εντυπώσεων και αναδίπλωσης, κινήσεις που αποδεικνύουν τόσο η συνάντηση αυτή καθεαυτή του πρωθυπουργού με τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών καθώς και η απόπειρα βελτιωμένης δήθεν πρότασης στο οικονομικό μας αίτημα όσο και χρονική μετατόπιση της συζήτησης για την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος που κατοχυρώνει τη Δημόσια Δωρεάν Παιδεία.

Το παραπάνω σκηνικό συμπληρώνει και η σημερινή δικαστική προσφυγή «θιγόμενου πολίτη», σύμφωνα με τις γνωστές άθλιες συνταγές κατά των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών με αίτημα τον χαρακτηρισμό των απεργιακών μας κινητοποιήσεων ως παράνομων και καταχρηστικών. Αξίζει να σημειωθεί ότι ημέρα εκδίκασης ορίστηκε η Τετάρτη, 25 Οκτωβρίου, ημέρα που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα το μεγάλο πανεκπαιδευτικό – πανεργατικό συλλαλητήριο για την υπεράσπιση της δημόσιας δωρεάν παιδείας και την ανατροπή της λιτότητας χωρίς τέλος και έλεος.

Οι αγωνιζόμενοι εκπαιδευτικοί σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να υποστείλουν τους αγώνες τους, αγώνες που έχουν πλέον την ιδιαίτερη δυναμική που τους προσδίδει το γενικευμένο πανεκπαιδευτικό μέτωπο εκπαιδευτικών, μαθητών, φοιτητών. Ο αγώνας μας είναι αγώνας με διάρκεια, αποφασιστικότητα και συνέχεια και θα είναι στο τέλος νικηφόρος.

anak298.gif




www.olme.gr
 
ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ
25 Οκτωβρίου '06

Ο Σύλλογος ΔΕΠ - ΕΜΠ καλεί τα μέλη ΔΕΠ να συμμετάσχουν στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο
που οργανώνεται στην Αθήνα στις 25 Οκτωβρίου '06, 12:00 στο Σύνταγμα.

ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΥΓΚΛΗΤΟΥ ΕΜΠ
Συνεδρίαση 20 Οκτωβρίου 2006
1. Επιβεβαιώνει τις προηγούμενες αποφάσεις της Συγκλήτου αναφορικά με τις νομοθετικές πρωτοβουλίες που αφορούν την ανώτατη εκπαίδευση. Εκφράζει την πλήρη αντίθεσή της για την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος για την ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων.

2. Για τον λόγο αυτόν, και δεδομένου ότι είναι μείζονος σημασίας για τα ΑΕΙ η αναθεώρηση του άρθρου 16, η Σύγκλητος του ΕΜΠ αποφασίζει το ίδρυμα να παραμείνει κλειστό την Τετάρτη 25 Οκτωβρίου 2006 και καλεί τους φοιτητές και τους εργαζόμενους του ΕΜΠ να συμπαρασταθούν στον αγώνα των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων.



www.alfavita.gr
 
Τι είπε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ μετά τη συνάντηση με τον πρωθυπουργό

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τελικά πώς πήγε η συνάντηση;

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΛΜΕ: Το ΔΣ της ΟΛΜΕ θα εκτιμήσει τις προτάσεις που έγιναν από τη μεριά του Πρωθυπουργού και θα υποβάλει στις Γενικές Συνελεύσεις των τοπικών ΕΛΜΕ την εισήγησή του, οι οποίες θα αποφασίσουν τί θα γίνει παραπέρα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ήταν θετικό το κλίμα;

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΛΜΕ: Το κλίμα ήταν θετικό.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα, δηλαδή σταματάτε; Η εισήγηση θα είναι προς την κατεύθυνση αυτή;

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΛΜΕ: Δεν υπάρχει τέτοιο θέμα. Είπα ότι θα αποφασίσει το ΔΣ της Ομοσπονδίας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι σας είπε ο Πρωθυπουργός;

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΛΜΕ: Αντιπρότεινε στις ρυθμίσεις τέσσερις δόσεις, αντί για έξι που είχε προτείνει, μέσα, όμως, στο ίδιο χρονικό διάστημα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για τα θεσμικά σας είπε;

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΛΜΕ: Τα θεσμικά αιτήματα, όπως η επιμόρφωση, συζητήθηκαν.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Οι δόσεις δηλαδή σε πόσα χρόνια θα δοθούν;

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΛΜΕ: Σε τρία χρόνια. Δύο δόσεις το 2007, το 2008 μια και το 2009 άλλη μια.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για τους μισθούς σε βάθος χρόνου;

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΛΜΕ: Στα πλαίσια με την ΑΔΕΔΥ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα αυξηθούν οι μισθοί σε βάθος χρόνου;

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΛΜΕ: Συζήτηση με την ΑΔΕΔΥ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό που θέλω εγώ να καταλάβω είναι ότι το κλίμα ήταν θετικό, άρα η πρότασή σας θα είναι θετική.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΛΜΕ: ΤΟ ΔΣ της ΟΛΜΕ θα εκτιμήσει και θα εισηγηθεί στις Γενικές Συνελεύσεις.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πότε;

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΛΜΕ: Σήμερα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αύριο θα έχουμε συλλαλητήριο;

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΛΜΕ: Αύριο θα γίνει το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο που έχει προγραμματιστεί.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα, ό,τι θα γίνει, θα γίνει μετά τη Δευτέρα; Αν θα ανοίξουν τα σχολεία, θα ανοίξουν τη Δευτέρα;

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΛΜΕ: Η Γενική Συνέλευση των Προέδρων θα είναι την Παρασκευή. Εκεί θα συζητηθεί η πρόταση της Ομοσπονδίας προς τις Γενικές Συνελεύσεις.


www.alfavita.gr
 
24/10/2006

Παρέμβαση Καραμανλή στην κρίση

Σε καλό κλίμα, με μια μικρή παραχώρηση από την κυβέρνηση, αλλά χωρίς ορατό προς το παρόν αποτέλεσμα, διεξήχθη το ραντεβού του πρωθυπουργού με τις ηγεσίες ΔΟΕ και ΟΛΜΕ με στόχο την εκτόνωση της κρίσης στην παιδεία.
Ηταν μια σημαντική συνάντηση, αλλά δεν υπήρξε ουσιαστική αλλαγή στην κυβερνητική πρόταση, δήλωσε ο πρόεδρος των δασκάλων Δημήτρης Μπράτης που διευκρίνισε ότι αύριο το διοικητικό συμβούλιο της ομοσπονδίας θα κάνει τις εισηγήσεις του και την Παρασκευή θα λάβει αποφάσεις η ολομέλεια των προέδρων. Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Δημήτρης Γεώργας που παρέπεμψε και αυτός στις τελικές αποφάσεις των ΕΛΜΕ την Παρασκευή.

Η νέα κυβερνητική πρόταση που παρουσίασε ο πρωθυπουργός προβλέπει την καταβολή του επιδόματος των 105 ευρώ σε τέσσερις αντί 6 εξαμηνιαίων δόσεων, με τις δύο πρώτες να καταβάλλονται εντός του 2007.

Όπως είπε ο πρόεδρος της ΔΟΕ, ο πρωθυπουργός υποσχέθηκε αντιμετώπιση του ευρύτερου οικονομικού προβλήματος των δασκάλων σε βάθος πενταετίας ή επταετίας, στο πλαίσιο του ενιαίου μισθολογίου των δημοσίων υπαλλήλων.
Ο κ. Δημήτρης Μπράτης είπε επίσης ότι οι δάσκαλοι αναλαμβάνουν την κοινωνική τους ευθύνη και θα αναπληρώσουν πλήρως τις χαμένες διδακτικές ώρες με πρόταση που θα υποβάλουν όταν λήξει η απεργία.

Κανονικά θα πραγματοποιηθεί το προγραμματισμένο για αύριο το μεσημέρι πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο, συνεχίζεται μέχρι την Πέμπτη η απεργία δασκάλων και καθηγητών ενώ για αύριο η ΑΔΕΔΥ έχει κηρύξει στάση εργασίας από τις 11.30 μέχρι τη λήξη της βάρδιας.

Την Δευτέρα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Θ. Ρουσόπουλος, ανακοινώνοντας την συνάντηση είχε δηλώσει οτι θα γίνει με «δεδομένες» τις θέσεις της κυβέρνησης και «ο πρωθυπουργός θα εξηγήσει στους δασκάλους και τους καθηγητές γιατί η κυβέρνηση, που σέβεται απολύτως το λειτούργημά τους, έλαβε τις συγκεκριμένες αποφάσεις σε συνάρτηση με την οικονομική κατάσταση της χώρας». Πρόσθεσε ωστόσο ο κ. Ρουσόπουλος ότι δεν θέλει να προκαταλάβει τα αποτελέσματα της αυριανής συνάντησης του Κώστα Καραμανλή με τους εκπαιδευτικούς.

Ο εκπρόσωπος παρατήρησε ότι «ο πρωθυπουργός κοιτώντας στα μάτια τους εκπαιδευτικούς, θα τους ζητήσει να επιστρέψουν στα σχολεία. Αυτό θα γίνει στο ανώτατο δυνατό επίπεδο, γιατί η κυβέρνηση πιστεύει στον διάλογο και πρέπει να είναι απολύτως σαφές προς όλους, ότι τα προβλήματα της οικονομίας δεν λύνονται διαμιάς και δεν είναι προβλήματα που μπορεί κάποιος να παραβλέψει προκειμένου να γίνει πρόσκαιρα ευχάριστος. Οι αποφάσεις δεν ελήφθησαν για να ταλαιπωρηθούν οι δάσκαλοι και οι καθηγητές, αλλά γιατί αυτές είναι οι αντοχές της οικονομίας. Δεν περιμένουμε ότι θα δηλώσουν οι δάσκαλοι και οι καθηγητές ικανοποιημένοι και θα τελειώσει εκεί η υπόθεση. Εμείς θέλουμε, στο ανώτατο δυνατό επίπεδο, να ξεκαθαριστεί ότι είναι η κατάσταση της οικονομίας τέτοια, που οποιαδήποτε κυβέρνηση θα έκανε τις ίδιες επιλογές. Δεν είναι μια αντιπαράθεση προσωπικού ή κομματικού χαρακτήρα».

Σε ερώτηση αν η κυβέρνηση θα ζητήσει τη συνδρομή του προεδρου του ΠΑΣΟΚ Γιώργου Παπανδρέου για την απεμπλοκή του ζητήματος, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος παρατήρησε ότι «η κυβέρνηση δεν χρειάζεται ενδιάμεσο για να συνομιλήσει με παραγωγικές τάξεις ή με συνδικαλιστές, δεδομένου ότι, ύστερα από δυόμισυ χρόνια, έχει ακόμη τεράστια αποδοχή στον κόσμο και συζητά απευθείας με τους πολίτες»,ενώ υπενθύμισε ότι «ο διάλογος για τα θέματα της παιδείας, τρέχει εδώ και 24 μήνες».

Αναφορικά με το ενδεχόμενο να δημιουργηθεί «προηγούμενο» από τη συνάντηση του πρωθυπουργού με συνδικαλιστές που επιμένουν σε κινητοποιήσεις, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος παρατήρησε ότι αυτό «κρίνεται κατά περίπτωση» και υπενθύμισε ότι «αυτή είναι μια πολιτική που ακολουθεί συχνά η ΝΔ.Πέρσι,για παράδειγμα,ο πρωθυπουργός συναντήθηκε με τους συνταξιούχους και τους εξήγησε τα προβλήματα της οικονομίας και τις δυνατότητες της κυβέρνησης για την επίλυση των προβλημάτων. Οι συνταξιούχοι δεν ικανοποιήθηκαν ως προς την επίλυση των αιτημάτων τους, δήλωσαν όμως ικανοποιημένοι από τη συνάντησή τους και από το γεγονός ότι ο πρωθυπουργός συζήτησε μαζί τους».

Σε ό,τι αφορά στην αναβολή της συζήτησης του άρθρου 16 του Συντάγματος,ο κυβερνητικός εκπρόσωπος επανέλαβε τη δήλωση του προέδρου της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Γιάννη Τραγάκη,πως «υπήρξε ένα αίτημα από το ΠΑΣΟΚ και η κυβερνητική πλειοψηφία της Βουλής δεν είχε κανένα πρόβλημα να μη διευκολύνει την αξιωματική αντιπολίτευση. Η κυβέρνηση, εξ άλλου, έχει από ετών μια ξεκάθαρη θέση για το άρθρο 16 και είναι μια ευτυχής συγκυρία, ότι συμπίπτει επ´αυτού σήμερα και η άποψη του κ.Γ. Παπανδρέου».

Αναφορικά, τέλος, με το ενδεχόμενο διεξαγωγής δημοψηφίσματος για τα θέματα της Παιδείας, ο κ. Ρουσόπουλος, ερωτηθείς σχετικά, απάντησε αρνητικά.

Για 24η ημέρα υπολειτουργούν δημοτικά και νηπιαγωγεία. Οι καθηγητές γυμνασίων και λυκείων αρχίζουν από αύριο τριήμερη κινητοποίηση, ενώ την Τετάρτη, όποτε θα πραγματοποιηθεί νέο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο, θα απεργήσουν ΚΑΙ οι πανεπιστημιακοί. Για την ίδια ημέρα, στάση εργασίας από τις 11:30 μέχρι το τέλος της βάρδιας έχει ανακοινώσει η ΑΔΕΔΥ. 800 σχολεία παραμένουν υπό κατάληψη σε όλη τη χώρα. Εκπρόσωποι των γονέων έκαναν σήμερα παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο παιδείας, διεκδικώντας την ικανοποίηση των αιτημάτων των δασκάλων για να ανοίξουν τα σχολεία.

Στο μεταξύ, υπό κατάληψη τελούν τουλάχιστον 800 γυμνάσια και λύκεια στη χώρα.

Στο χορό των καταλήψεων και οι φοιτητές. Την Παρασκευή έβαλαν λουκέτα σε οκτώ ΑΕΙ και ΤΕΙ του Λεκανοπεδίου και δέκα της υπόλοιπης χώρας, ενώ αποφάσεις για καταλήψεις έχουν πάρει φοιτητές άλλων εκατό σχολών, σύμφωνα με δημοσιεύματα.

Ο αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος απηύθυνε το Σάββατο έκκληση προς όλες τις πλευρές για «καταλλαγή και πριμοδότηση του νηφάλιου διαλόγου».

Σύμφωνα με δημοσκόπηση της εταιρείας Metron Analysis, η οποία δημοσιεύεται στο Πρώτο Θέμα, το 67,2% των ερωτηθέντων απορρίπτει τους χειρισμούς της υπουργού Παιδείας Μ. Γιαννάκου και το 50,3% θεωρεί τα μέτρα της κυβέρνησης αποσπασματικές προτάσεις, που δεν αποφέρουν σημαντικά αποτελέσματα.


www.flash.gr
 
ΓΣΕΕ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
24/10/2006

Η ΓΣΕΕ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ

Η ΓΣΕΕ υποστηρίζει τον αγώνα των εκπαιδευτικών για την ουσιαστική αναβάθμιση της δημοσίας εκπαίδευσης.
Συμμετέχουμε στα παν-εκπαιδευτικά συλλαλητήρια που διοργανώνει η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ την Τετάρτη 25/10/06 σε κάθε πόλη και στο Σύνταγμα - Αθήνα στις 12.00 το μεσημέρι γιατί τα προβλήματα των εκπαιδευτικών παραμένουν άλυτα.
Ο αγώνας για δημόσια και δωρεάν παιδεία αφορά το σύνολο της κοινωνίας, γι’αυτό και είναι πανεργατικό αίτημα η αναπροσαρμογή και αύξηση των δαπανών για τη παιδεία στο 5% του ΑΕΠ.
Η πολιτική της λιτότητας και της περικοπής των δαπανών για τη παιδεία δεν οδηγεί σ’ ένα καλύτερο μέλλον για τη νέα γενιά ούτε αναβαθμίζει την παιδεία, για να ανταποκριθεί στις σύγχρονες ανάγκες της χώρας.
Γι’ αυτό και οι εργαζόμενοι θεωρούν και δική τους υπόθεση τον αγώνα των εκπαιδευτικών για την δημόσια και δωρεάν παιδεία.

ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ

www.gsee.gr
 
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ
Αθήνα, 24 Οκτωβρίου 2006

ΔΗΛΩΣΕΙΣ
ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΔΟΕ κ. Δ. ΜΠΡΑΤΗ
ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ
ΜΕΤΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ
ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα ανοίξουν τα σχολεία; Αυτό είναι το ερώτημα.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΟΕ: Δεν υπήρξε ουσιαστική αλλαγή στην κυβερνητική πρόταση, όπως την είχαμε ακούσει ως τώρα. Ελάχιστες διαφοροποιήσεις έκανε ο Πρωθυπουργός. Σε ό,τι μας αφορά, είναι η μείωση των δόσεων, από έξι σε τέσσερις, αλλά σε βάθος τριετίας πάλι και η συγκεκριμένη δέσμευση για τη θεσμοθέτηση της υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής. Θα αναληφθεί, όπως μας είπε, η σχετική πρωτοβουλία μέχρι τα Χριστούγεννα. Σε ό,τι αφορά το κεντρικό οικονομικό μας αίτημα, να ζούμε με αξιοπρέπεια, όπως το έχουμε προσδιορίσει, μας είπε ότι αυτό το βλέπει σε βάθος πενταετίας, ή επταετίας, στα πλαίσια του μισθολογίου της ΑΔΕΔΥ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Πρόεδρε, τελικά τα σχολεία θα ανοίξουν;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΟΕ: Εμείς, το Διοικητικό Συμβούλιο, θα συνεδριάσουμε αύριο το πρωί, θα συνεκτιμήσουμε και αυτές τις απαντήσεις. Θα κάνουμε την πρότασή μας προς τις Γενικές Συνελεύσεις, αύριο το απόγευμα και η Ολομέλεια των Προέδρων, την Παρασκευή θα αποφασίσει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ποια είναι η πρότασή σας;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΟΕ: Η πρότασή μας θα διαμορφωθεί αύριο το πρωί.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Πρόεδρε, είμαστε ένα βήμα πιο κοντά να ανοίξουν τα σχολεία ή πιο μακριά;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΟΕ: Δεν μπορώ να σας πω αυτή τη στιγμή την εκτίμηση. Θα την κάνει το Διοικητικό Συμβούλιο αύριο το πρωί.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα χαρακτηρίζατε θετική, ή όχι, τη συνάντηση;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΟΕ: Σας είπα ότι δεν υπήρξε ουσιαστική αλλαγή στις κυβερνητικές προτάσεις. Από κει και πέρα, το ότι ο Πρωθυπουργός δέχθηκε την Ομοσπονδία, το είπα και χθες, είναι ένα σημαντικό γεγονός.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το κλίμα;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΟΕ: Το κλίμα ήταν καλό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το ερώτημα που απασχολεί τους γονείς είναι αν θα ανοίξουν τα σχολεία, κύριε Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΟΕ: Αυτό κι εμείς το έχουμε εκφράσει, είναι και δική μας αγωνία. Και σας λέω ότι το Διοικητικό Συμβούλιο θα συνεδριάσει αύριο, θα κάνει την πρότασή του. Περιμένετε να το δείτε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η εισήγησή σας κύριε Πρόεδρε;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΛΜΕ: Σας επανέλαβα ότι σήμερα δεν υπήρξε ουσιαστική διαφοροποίηση της Κυβέρνησης σε ό,τι μέχρι τώρα μας έχει ανακοινώσει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν σας τρομάζει το γεγονός ότι πολλοί δάσκαλοι έχουν οικονομική αιμορραγία και δεν αντέχουν;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΛΜΕ: Το ξέρουμε πάρα πολύ καλά αυτό. Και γι´αυτό και ο αγώνας που έδωσαν ήταν μεγαλειώδης. Γι´ αυτό, όπως ξέρετε κι εσείς, η έρευνα του ΑΝΤΕΝΝΑ που παρουσιάστηκε χθες, κατέγραψε ότι η μόνη από τις κοινωνικές ομάδες που σε μια απεργιακή κινητοποίηση τόσων ημερών είχαν τέτοια στήριξη είμαστε εμείς. Αυτό δείχνει ότι η κοινή γνώμη μας βλέπει με μεγάλη συμπάθεια, πιστεύει στον αγώνα μας και όλοι οι εργαζόμενοι πιστεύουν σ’ αυτόν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μήπως όμως η συμπάθεια που εκφράζεται από την κοινωνία, σας οδηγεί ταυτόχρονα στο να αναλάβετε κάποια ευθύνη, μετά από αυτή τη συνάντηση;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΛΜΕ: Την δική μας ευθύνη την είπαμε σήμερα στον Πρωθυπουργό. Εμείς θα αναπληρώσουμε στο ακέραιο όλες τις χαμένες διδακτικές ώρες όταν λήξει η απεργία θα σας παρουσιάσουμε συγκεκριμένη πρόταση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η εισήγησή σας στις γενικές συνελεύσεις υπάρχει πιθανότητα να είναι ένα βήμα πιο προωθημένη;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΛΜΕ: Μου λέτε να προκαταλάβω σήμερα την απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου αύριο. Δεν γίνεται.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Χθες χαρακτηρίσατε αυτή τη συνάντηση πολύ σημαντική. Σήμερα υπάρχει χαραμάδα ελπίδας; Υπάρχει φως στο τούνελ;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΛΜΕ: Όπως ξέρετε μόνο στην πολιτική υπάρχουν τα προσωποκεντρικά. Εμείς είμαστε συλλογικό όργανο και συλλογικά θα αποφασίσουμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ήταν η ύστατη ευκαιρία κύριε Πρόεδρε. Έτσι χαρακτηρίστηκε από πολλούς.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΛΜΕ: Σας είπα την εκτίμησή μας, ότι ουσιαστική διαφοροποίηση από πλευράς Κυβέρνησης, σε ό,τι αφορά την αντιπρότασή της, κατά την εκτίμησή μας, δεν υπήρξε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Μπράτη φέρατε κάποιες φωτογραφίες από το ’98. Ο Πρωθυπουργός έχει αλλάξει από τότε δραματικά στάση. Τί σας είπε;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΛΜΕ: Έφερα στον κ. Πρωθυπουργό, από τότε που είχε επισκεφθεί την Ομοσπονδία μας, αυτά που μας είχε πει τότε και το Δελτίο Τύπου.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τότε σας είχε χαρακτηρίσει ‘’νοικοκυραίους’’;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΛΜΕ: Αυτό ήταν κάτι που είχε ειπωθεί στο παρασκήνιο. Εμείς του θυμίσαμε απλά ότι είμαστε υπέρ του διαλόγου, όπως έλεγε τότε, αλλά δεν ευθυνόμαστε εμείς που, από τις 24 Ιουνίου που εξαγγείλαμε την απεργιακή κινητοποίηση, χρειάστηκαν 3 μήνες για να μας δεχθεί η Υπουργός Παιδείας.

www.edra.gr
 
[COLOR=#00000]Οι... αόρατοι εκπαιδευτικοί

Ανάμεσα στους δεκάδες χιλιάδες, υπάρχουν και περίπου 400 Ελληνες εκπαιδευτικοί που αντιμετωπίζονται από το αρμόδιο υπουργείο ως ...αόρατοι! Ο λόγος για τους αποφοίτους του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, η ειδικότητα των οποίων δεν έχει συμπεριληφθεί σε κανέναν (!) από τους μέχρι σήμερα διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ.
Πραγματικά απίστευτο, αν συνυπολογίσουμε ότι αυτή καθ' εαυτή η ίδρυση του συγκεκριμένου Τμήματος, το 1997, είχε στόχο -υποτίθεται- την κάλυψη των αναγκών των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής με εξειδικευμένο προσωπικό. Στα όρια του εξωφρενικού, εάν λάβουμε υπ' όψιν και τα αρμοδίως ομολογημένα σημαντικά κενά οργανικών θέσεων στις ΣΜΕΑ, όλα τα τελευταία χρόνια... Για τους προαναφερθέντες αόρατους εκπαιδευτικούς, μοναδική εκπαιδευτική διέξοδος -«παρατεταμένη ομηρία» προτιμούν οι ίδιοι να τη χαρακτηρίζουν- είναι η τοποθέτησή τους ως αναπληρωτές στις ΣΜΕΑ με αποφάσεις των κατά τόπους διευθύνσεων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αλλά ακόμη και αυτή η ομηρία τους την τελευταία διετία αποτελεί ζητούμενο! Ενώ πέρσι οι υπουργικές εγκύκλιοι συμπεριελάμβαναν το κριτήριο προϋπηρεσίας ως κρίσιμο για τον διορισμό, αίφνης από φέτος... πετάχτηκε στα αζήτητα! Πορεία επαγγελματικής και επιστημονικής κατοχύρωσης με όρους «κινούμενης άμμου» χαρακτηρίζει την αρμόδια τακτική ο βουλευτής (ΣΥΝ) Φώτης Κουβέλης, που με πρόσφατη επερώτησή του (20/9) έθεσε το όλο θέμα στην υπουργό Παιδείας. «Το ποσοστό των συναδέλφων που σήμερα δεν εργάζονται υπερβαίνει το 75%», δηλώνει οργισμένα η πρόεδρος του συλλόγου Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Αφροδίτη Τζιώτη, προσθέτοντας με έμφαση ότι «δεν ανεχόμαστε η σταδιοδρομία μας, η ζωή μας να αποτελεί έρμαιο των παράλογων αποφάσεων του υπουργείου Παιδείας». «Θα αντισταθούμε μέχρι τέλους», η τελική της κουβέντα, «αρχής γενομένης από τη γενική συνέλευση του συλλόγου μας, 11 Νοεμβρίου στον Βόλο στους χώρους του πανεπιστημίου μας, όπου θα συναποφασίσουμε το περιεχόμενο των από δω και πέρα δράσεών μας». Ενα το βέβαιον: άπλετο φως δημοσιότητας αξιώνουν πλέον οι αόρατοι εκπαιδευτικοί, δύσκολο πλέον να επιστρέψουν στο σκοτάδι...
Α. ΣΚΟΡΔΙΛΗΣ



[/COLOR]
[SIZE=-2]Πηγή: ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ[/SIZE]
 
[COLOR=#00000]Επιμένουν οι Πανεπιστημιακοί παρά την αναβολή για το άρθρο 16

«Η κυβέρνηση προσπαθεί να πείσει την ελληνική κοινωνία ότι εξακολουθεί να έχει ως πρώτο μέλημα τη... δημόσια παιδεία, ενώ συνεχίζει να επιμένει στη "δημοσιονομική πολιτική" της. Στο σχέδιο προϋπολογισμού για το 2007 οι δαπάνες για την Παιδεία αντί του 5% του ΑΕΠ, όπως δεσμεύτηκε προεκλογικά, μειώνονται στο 3,1% (και με το αναθεωρημένο ΑΕΠ στο... 2,5%!).
Ετσι, απαντά στα αιτήματά μας για αναβάθμιση - οικονομική στήριξη του δημόσιου Πανεπιστημίου καθώς και για αξιοπρεπείς αμοιβές και συνθήκες εργασίας των πανεπιστημιακών.
Εξήγγειλε την έναρξη της συζήτησης (25-10-06) για αναθεώρηση του αρθ. 16 του Συντάγματος ώστε να καταργηθεί η δωρεάν δημόσια εκπαίδευση και να ανατεθεί στους ιδιώτες. Και μόνο με την εξαγγελία της κινητοποίησης των πανεπιστημιακών και των φοιτητών ... ανέβαλε τη συζήτηση στη Βουλή [Βλέπε άρθρο] , χωρίς φυσικά να δεσμεύεται για το πότε θα ... αρχίσει», τονίζεται σε ανακοίνωση της ΠΟΣΔΕΠ, που καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων να προκηρύξουν 24ωρη απεργία και να συμμετάσχουν στα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια που οργανώνονται στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τις άλλες πόλεις, στις 25 Οκτωβρίου.
Το ΕΜΠ θα παραμείνει κλειστό στις 25-10-06 με απόφαση της Συγκλήτου, οι δάσκαλοι βρίσκονται στην έκτη εβδομάδα απεργιακής κινητοποίησης, οι καθηγητές Μέσης Εκπαίδευσης συμμετέχουν με τριήμερη απεργία, ενώ 22 σχολές ΑΕΙ και ΤΕΙ και πάνω από 850 σχολεία είναι υπό κατάληψη.



[/COLOR]
[SIZE=-2]Πηγή: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ[/SIZE]
 
κι ένα σχόλιο από μέρους μου: θεωρώ το λιγότερο αστεία - για να μην πω άλλη λέξη - τη δικαιολογία "δεν μπορώ να υποθηκεύσω το μέλλον της χώρας για να γίνω πρόσκαιρα αρεστός" τη στιγμή που το μέλλον αυτών που στηρίζουν αυτή τη χώρα (μισθωτών, συνταξιούχων, εργατών) έχει ήδη υποθηκευθεί κι απ'τους προηγούμενους αλλά και απ'τον τωρινό μας κυβερνήτη εδώ και χρόνια και για χρόνια - και χωρίς τη θέλησή τους - για να γίνονται - οι κυβερνήτες - μόνιμα αρεστοί στους μεγαλοκαρχαρίες.


"...άιντε θύμα, άιντε ψώνιο, άιντε σύμβολο αιώνιο, αν ξυπνήσεις μονομιάς θα'ρθει ανάποδα ο ντουνιάς ..."
icon6.gif
 
Σύλλογος Αδιόριστων Εκπαιδευτικών

(Νηπιαγωγών-Δασκάλων και Καθηγητών)
ν. Θεσσαλονίκης





21 Οκτωβρίου 2006


Ερωτήσεις προς την Υπουργό Παιδείας


1. ΓΙΑΤΙ καθυστερεί η πληρωμή των ωρομισθίων εκπαιδευτικών εδώ και δύο χρόνια ;
(συγκεκριμένα ένα τρίμηνο από την Π.Δ.Σ του 2004-05 κι ένα τρίμηνο του 2005-06 καθώς και τα δεδουλευμένα των ωρομισθίων του κανονικού προγράμματος από το περσινό Πάσχα και μετά.)
ΕΣΕΙΣ δεν παίρνετε κάθε μήνα το μισθό σας ; ΕΜΕΙΣ γιατί να μην παίρνουμε τακτικά τα ψίχουλα που μας δίνετε; ΠΩΣ θα μπορέσουμε να ζήσουμε τις οικογένειες μας ;

2. ΓΙΑΤΙ αρνηθήκατε και φέτος την αύξηση της ωριαίας αντιμισθίας και την παραπέμψατε για την επόμενη χρονιά; ΔΕΚΑ χρόνια τώρα έχει καθηλωθεί η αμοιβή του ωρομίσθιου, γιατί εμείς δεν δικαιούμαστε της αύξησης που κάθε χρόνο δίνεται σ´ όλους τους εργαζόμενους ; Είμαστε πολίτες β´ κατηγορίας;

3. ΓΙΑΤΙ ακόμα (20 Οκτώβρη !!) δεν έχει ξεκινήσει η Π.Δ.Σ κι η ενισχυτική στα σχολεία; Τι περιμένετε να πάνε όλα τα παιδιά στα ιδιωτικά φροντιστήρια ; Έτσι στηρίζεται τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση και τους οικονομικά αδύνατους μαθητές;

4. ΓΙΑΤΙ παρά τις επανειλημμένες δεσμεύσεις σας προσλαμβάνονται εκατοντάδες ωρομίσθιοι την τελευταία βδομάδα; Δεν είναι εξευτελισμός του εκπαιδευτικού να προσλαμβάνεται κάποιος με 5-6 ώρες ; Τέτοιους εκπαιδευτικούς θέλετε να διδάσκουν τα παιδιά μας;

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ

¨ Να καταβληθούν άμεσα όλα τα δεδουλευμένα.
¨ Κατάργηση του θεσμού του ωρομισθίου.
¨ Κάλυψη των έκτακτων κενών με διορισμούς αναπληρωτών.
¨ Μαζικοί διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών για να καλυφθούν όλες οι πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης.



mailto :[email protected]

www.edra.gr
 
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (Α.Σ.Γ.Μ.Ε.)
Βερανζέρου 22, 6ος όροφος, ΤΗΛ – ΦΑΞ : 210 3845434, 210 3835093,
210 5242386, [email protected] , www.omosp-goneon-athinas.org
Αθήνα Δευτέρα 23 -10 - 2006


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η Α.Σ.Γ.Μ.Ε. και οι Ομοσπονδίες Γονέων Αθήνας, Πειραιά και Αν. Αττικής, πραγματοποιήσαμε παράσταση διαμαρτυρίας σήμερα στο Υπουργείο Παιδείας και συνάντηση με τον Ειδ. Γραμματέα.
Καλέσαμε την κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της και να προχωρήσει σε:
- Γενναία χρηματοδότηση της παιδείας, ώστε να απαλλάξει τις οικογένειες από τα βάρη και να μορφώσει όλα τα παιδιά. Καμιά επιχειρηματική δραστηριότητα στα σχολεία.
- Να μορφώνει και να επιμορφώνει τακτικά τους εκπαιδευτικούς, να τους καλοπληρώνει, να καλύπτει έγκαιρα με μόνιμους διορισμούς όλες τις ανάγκες των σχολείων, ώστε να κατακτούν την αναγκαία βασική γενική μόρφωση όλοι οι μαθητές, ως τα 18 τους χρόνια και να γίνονται ολοκληρωμένες κοινωνικές προσωπικότητες.
Εκφράσαμε την αντίθεσή μας γιατί η κυβέρνηση, που οφείλει να υλοποιήσει την υπόσχεσή της για «παιδεία ως πρώτη προτεραιότητα», εμφανίζει τους μαθητές, τους δασκάλους, τους γονείς και τις ανάγκες της παιδείας ως εχθρούς του έθνους, της οικονομίας και της ανάπτυξης.
Η πρόοδος της χώρας κινδυνεύει από τα παιδιά και τη μόρφωσή τους!

Γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί απαιτούμε να είναι ανοιχτά τα σχολεία στη μόρφωση όλων των παιδιών, και κλειστά στα φροντιστήρια και τους επιχειρηματίες.
Τα αιτήματά μας είναι δίκαια, αναγκαία, ρεαλιστικά!
Η υποχρηματοδότηση και ιδιωτικοποίηση μετατρέπει ταχύτατα την εκπαίδευση σε πανάκριβο εμπόρευμα, οδηγεί στα «κλειστά σχολεία» για τους μαθητές και «ανοιχτά» σε κά-θε επιχειρηματική δραστηριότητα.
Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, σαν να μην έχουν την κύρια ευθύνη, περιμένουν να εξαντληθούν οι δάσκαλοι και οι μαθητές στους δρόμους, να απελπιστούν οι γονείς, για να προωθήσουν στα επόμενα, ακόμα χειρότερα σχέδιά τους.
Δηλώσαμε πως είμαστε αντίθετοι στη «νέα μεταρρύθμιση» που, όπως υποσχέθηκε ο πρωθυπουργός στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, θα ανοίξει νέους επενδυτικούς τομείς στην παιδεία. Θα αυξήσει τα κέρδη των επιχειρήσεων και θα φορτώσει μεγαλύτερα βάσανα και απόγνωση εμάς και τα παιδιά μας.
Ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Παιδείας μας δήλωσε πως αυτές είναι οι δυνατότητες της οικονομίας.
Εμείς οι γονείς δεν έχουμε άλλα περιθώρια.
Οφείλουμε να στηρίξουμε τα όνειρα και τις προσπάθειες των παιδιών μας.
Είναι φανερό πως τίποτα δεν θα μας χαριστεί.

Το Δ.Σ.

Εκπρ. Τύπου:Γεωργία Καλαμποκά, τηλ:6944712162


www.alfavita.gr
 
Απάντηση: Re: απεργία εκπαιδευτικών: γράμμα προς τους γονείς

spycon69 said:
χιλιάδες ανακοινώσεις...

όπως επίσης, χιλιάδες ήταν κι ο κόσμος στο σημερινό συλλαλητήριο
 
'H απεργία αυτή πλήττει την πλειοψηφία τής σπουδαζούσης νεολαίας,απαξιώνει την δημοσίαν εκπαιδευσιν και ισχυροποιεί τον ´Κορβανάν´τής ιδιωτικής εκπαιδεύσεως,αναιρουμένης ούτω τής συνταγματικής αρχής καθ´ήν η Παιδεία παρέχεται δωρεάν.Η απεργία είναι παράνομη γιατί δεν έχει προβλεφθεί προσωπικό ασφαλείας δι´αποφυγήν καταστροφών και ατυχημάτων στίς εγκαταστάσεις και ως εκ τούτου η απεργία της ΔΟΕ και τής ΟΛΜΕ,ειναι κλασσική περίπτωσις καταχρήσεως δικαιώματος βάσει τών συνθηκών αίτινες μέχρι σήμερον εκτυλίσσονται(Ητοι:Μη διδασκαλια,κλειστά σχολεία,καταλήψεις τών σχολείων,κινδυνος διά τήν ζωήν τών μαθητών,έλλειψις καταλλήλου φρουρήσεως και ασφαλείας τών σχολικών κτιρίων)...
'Tά αιτήματα τών απεργών είναι αντίθετα πρός τούς Κανόνας Δημοσίας Τάξεως,οι οποίοι προστατεύουν την Παιδείαν και η ικανοποίησις ορισμένων εξ αυτών δημιουργεί ex redus κοινωνικήν αναταραχήν εντονοτέραν λόγω ενασκήσεως απεργιακών κινητοποιήσεων δι´ικανοποίησιν ομοήχων δικαιωμάτων και από άλλες Κοινωνικές Τάξεις.Τα αιτήματα των απεργών είναι ήσσονος σπουδαιότητος αντιπαρατιθέμενα πρός τα καταστροφικά αποτελέσματα που δια της απεργίας λαμβάνουν χώραν εις βάρος τής νεότητας´.
Αυτός είναι αντίλογος στον Κυριο Νικουλουδάκο απο πατέρα τής ευγενούς τάξης τών ´Νοικοκυραίων´.Και όπως θα διαπιστώσετε,απο το παραπάνω κείμενο, αγαπητέ Κυριε Νικολουδάκο, η απεργία σας είναι ´δημόσιος κίνδυνος´γιατί θά κολλήσετε και ´άλλας κοινωνικάς τάξεις´.
Ακολουθεί δημώδες με την φωνή τού αξέχαστου κυρίου Καμπαφλή´Γειά σου Γιώργη Παπαδόπουλε´:flipout: :flipout: