απεργία εκπαιδευτικών: γράμμα προς τους γονείς

Δημήτρης Αντωνόγλου said:
Ε τι να σου κάνουμε που έχεις τέτοια αυτιά;:lehrer: :p

1. Οι περισσότεροι από εμάς και ειδικά οι νέοι φτύσαμε αίμα για να "βολευτούμε". Τώρα αν σου αρέσει τόσο πολύ η δουλειά μας μπορείς να δώσεις εξετάσεις στον επόμενο ΑΣΕΠ. Καλή επιτυχία !

2. Προσωπικά είμαι υπερ της αξιολόγησης και της προαγωγής με βάση τα προσόντα και την παραγωγικότητα. Πρέπει να γίνει με όμως τέτοιο τρόπο που να εξασσφαλίζει ότι δε θα γίνονται αδικίες.

Επίσης είμαι υπερ της διαρκούς κατάρτισης και ελπίζω κάποτε να θεσμοθετηθεί. Στο δικό μου Νομό η διευθυνση δευτεροβάθμιας διοργανώνει σεμινάρια κάθε χρόνο για ξένες γλώσσες, πληροφορική, παιδαγωγικά και πολλά άλλα θέματα.

-------------------------------------------------------------
Είναι τουλάχιστον ντροπή & αίσχος...
-------------------------------------------------------------
Αυτά τα λόγια δεν προάγουν τη συζήτηση. Ντροπή & αίσχος είναι να προσβάλλεις τον άλλο κρυμμένος πίσω από τυν ανωνυμία

κ. Αντώνογλου μη θίγεστε επειδή βολευτήκατε. Ούτε ο πρώτος είστε και δυστυχώς ούτε ο τελευταίος. ΑΣΕΠ - ΞεΑΣΕΠ παίρνουν πολλοί σειρά μετά απο εσάς για να συνεχίσουν το κοινωνικό σας λειτούργημα...όπως και αυτό των γιατρών και των ταξιτζήδων εξάλλου...δεν υπάρχει λόγος ευθιξίας.

Το ονομά μου είναι Σπύρος Κωνσταντινίδης και ίσως με θυμάστε απο το προηγούμενο forum. Τώρα όσο για τα αυτιά μου...αυτά εξακολουθούν να "μεταφράζουν" πίσω απο τις λέξεις "μόνιμη & σταθερή δουλειά για όλους". Και εξακολουθώ να λέω πως ειναι ντροπή και αίσχος για όλους αυτούς αρνούνται την αξιολόγηση, αρνούνται να κρίνονται καθημερινά για αυτό για το οποίο πληρώνονται όπως γίνεται σε όλες τις υγιείς κοινωνίες. Όσο για το επαγγελμά σας...κρατήστε το...εκεί που το έχετε καταντήσει...
 
spycon69 said:
κ. Αντώνογλου μη θίγεστε επειδή βολευτήκατε. Ούτε ο πρώτος είστε και δυστυχώς ούτε ο τελευταίος. ΑΣΕΠ - ΞεΑΣΕΠ παίρνουν πολλοί σειρά μετά απο εσάς για να συνεχίσουν το κοινωνικό σας λειτούργημα...όπως και αυτό των γιατρών και των ταξιτζήδων εξάλλου...δεν υπάρχει λόγος ευθιξίας.

Το ονομά μου είναι Σπύρος Κωνσταντινίδης και ίσως με θυμάστε απο το προηγούμενο forum. Τώρα όσο για τα αυτιά μου...αυτά εξακολουθούν να "μεταφράζουν" πίσω απο τις λέξεις "μόνιμη & σταθερή δουλειά για όλους". Και εξακολουθώ να λέω πως ειναι ντροπή και αίσχος για όλους αυτούς αρνούνται την αξιολόγηση, αρνούνται να κρίνονται καθημερινά για αυτό για το οποίο πληρώνονται όπως γίνεται σε όλες τις υγιείς κοινωνίες. Όσο για το επαγγελμά σας...κρατήστε το...εκεί που το έχετε καταντήσει...

Η λογική σας είναι λογική σαλαμοποίησης και ισοπέδωσης. Δεν είναι λογική επιχειρημάτων.
Άν νομίζετε ότι με το να προσβάλλετε ανθρώπους που δε γνωρίζετε ενισχύετε τις θέσεις σας κάνετε λάθος.
Σκεφτείτε σας παρακαλώ αν είστε 100% σίγουρος ότι γνωρίζετε την ποιότητα δουλειάς και το χαρακτήρα των συνομιλητών σας μόνο και μόνο από το επάγγελμα τους, ή απο που πηγάζει η γνώση σας για τη φύση του κάθε επαγγέλματος.

Ειλικρινά προσπαθώ να κρατήσω τη συζήτηση σε ένα ουσιαστικό επίπεδο με επιχειρήματα, αλλά το flame και οι προσβολές πέφτουν σύννεφο
 
Last edited:
Δημήτρης Αντωνόγλου said:
Η λογική σας είναι λογική σαλαμοποίησης και ισοπέδωσης. Δεν είναι λογική επιχειρημάτων.
Άμα νομίζετε ότι με το να προσβάλλετε ανθρώπους που δε γνωρίζετε ενισχύετε τις θέσεις σας κάνετα λάθος.

Γνωρίζω πολλούς εκπαιδευτικους κ. Αντώνογλου...Όμως δε χρειάζεται κάποιος να γνωρίζει ή να έχει στην οικογενειά του εκπαιδευτικούς για να διαπιστώσει τα αυτονόητα...
 
Απάντηση: Re: απεργία εκπαιδευτικών: γράμμα προς τους γονείς

Δημήτρης Αντωνόγλου said:
Υπεύθυνος Εργαστηρίου Πληροφορικής (service, διαχείρηση δικτύου)
καταρτισμός προγράμματος
Προσυπογράφω όλο το μήνυμα του Δημήτρη παρόλο που παραθέτω ένα μόνο κομμάτι για να μην μεγαλώνει το thread.
Ειδικά για τις παραπάνω εξωδιδακτικές υπηρεσίες (έχω αναλάβει αυτές τα τελευταία χρόνια) ο χρόνος που χρειάζεται είναι αρκετός.
Οταν με παίρνουν τηλέφωνο να πάω στο σχολείο σε ώρα που λειτουργεί άλλη βάρδια (έχει χρειαστεί πολλές φορές) ποιός μπορεί να μου απαντήσει σε πόσες ώρες αντιστοιχούν;
 
Απάντηση: Re: απεργία εκπαιδευτικών: γράμμα προς τους γονείς

Δ. Παναγιωτίδης said:
με εργαζόμενο εκπαιδευτικό εννοούσα, αλλά ταιριάζει και αυτό.
και να το αναλύσω....
για να μη λετε ότι πετάω κάτι.... και φεύγω...

αφού γυρίσω στο σπίτι, η γυναίκα μου μπορεί να διορθώνει τετράδια μέχρι και μετά δυό ώρες, ενώ μέχρι τότε έχει ασχοληθεί περίπου 2 ώρες γιά προετοιμασία.
Τα 3ωρα και 4ωρα που επικαλούνται ορισμένοι έξω από το χορό δεν ισχύουν.
Κάθε μέρα είναι 6ωρο και η παρουσία είναι επιβεβλημένοι από το διευθυντή ακόμα και στα κενά.
Όταν δε έχει υπηρεσία, κοινώς να είναι έξω στα διαλείμματα, το άγχος χτυπάει κόκκινο.
Οι δε τρείς μήνες το καλοκαίρι ουσιαστικά είναι 2.
Τώρα αν νομίζουν κάποιοι που δουλεύουν 8ωρο με τα τσιγάρα τους και τους φραπέδες τους ότι 25 ώρες διδασκαλία την εβδομάδα συν δυό υπηρεσίες είναι εύκολη δουλειά να έρθουν να την κάνουν...

Να και μία σωστή αντιμετώπιση του θέματος από μη εκπαιδευτικό ( ο Δημήτρης απ' όσο ξέρω είναι όλη μέρα στο γραφείο του).
Τελικά αν έχεις στο άμεσο περιβάλλον σου εκπαιδευτικό τότε καταλαβαίνεις τη διαφορά ωραρίου και ωρών απασχόλησης.
 
Απάντηση: Re: απεργία εκπαιδευτικών: γράμμα προς τους γονείς

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ said:
Και για να αποσαφηνίσω την θέση μου, δεν μου είναι αντιπαθής η τάξη των εκπαιδευτικών και ούτε είναι ξεκούραστο επάγγελμα για τους ευσυνείδητους, όχι όμως και το πιό αδικήμενο επάγγελμα στην Ελλάδα, αυτό που με ενόχλησε είναι ότι καταχρώνται της απεργίας λες και φτάσανε στο αμήν, και μάλιστα όταν ο κόσμος δεν έχει και δικαίωμα επιλογής ή αντίδρασης.
Δεν είναι κατάχρηση το δικαίωμα της απεργίας Βαγγέλη.
Αυτό που λες για μη δικαίωμα αντίδρασης δεν ισχύει στους εκπαιδευτικούς.
Οταν κάποιος κλείνει τους δρόμους ή κατεβάζει το διακόπτη τότε ναι, χρησιμοποιιεί την μη εργασία του για "να εκβιάσει" και να πετύχει τους στόχους του. Σκέψου ότι δεν έχουμε χρησιμοποιήσει το "όπλο μας": Απεργία στις Πανελλαδικές εξετάσεις. Πρόκειται απλώς για απεργία ως αποτέλεσμα διαφωνίας σε κάποια ζητήματα.
 
υπενθυμίζω ότι στις 19:30 σήμερα το απόγευμα λαμβάνει χώρα η συναυλία που έχει διοργανωθεί από κοινού από ΔΟΕ και ΟΛΜΕ στα προπύλαια του πανεπιστημίου. όσοι το επιθυμείτε, είστε ευπρόσδεκτοι.


να ενημερώσω επίσης ότι από χθες - και όλη τη βδομάδα ετούτη - όλοι οι σύλλογοι πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης έχουν οργανώσει συναντήσεις με τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων. θέμα - τι άλλο; - τα προβλήματα της παιδείας. κι εκεί όσοι το επιθυμούν είναι ευπρόσδεκτοι.
 
Σκέψου ότι δεν έχουμε χρησιμοποιήσει το "όπλο μας": Απεργία στις Πανελλαδικές εξετάσεις.

αυτό δεν το περίμενα να το ακούσω ποτέ απο καθηγητή.
Σαν να λέει ο γιατρός.... " δεν χρησιμοποιήσαμε ακόμα το όπλο μας, απεργία στην εντατική με 100 άτομα να ψυχομαχούν "
 
Mία μόνον παρατήρηση - διότι τα περισσότερα έχουν συζητηθεί ήδη . Ορισμένοι εκ των όσων συμμετείχαν μέχρι στιγμής στην συζήτηση , δίδουν την εντύπωση ότι είναι μέλη του ΣΕΒ , έχοντας τουλάχιστον μιά δυο μεγάλες βιομηχανίες στην ιδιοκτησία τους . Ελπίζω και εύχομαι - για το καλό το δικό τους - ότι πράγματι τις έχουν , γιατί αλλοιώς μιά μέρα θα ξυπνήσουν άσχημα.
Από την άλλη δεν γνωρίζω κανέναν εκπαιδευτικό και στέλνω την κόρη μου σε ιδιωτικό σχολείο , οπότε είμαι αρκετά μακριά από τον προβληματισμό των υπολοίπων .
 
Δημήτρη μάλλον δεν ξέρεις τους μισθούς των πωλητριών και εκεί ακριβώς είναι η ένστασή μου, ότι η οικονομική απαίτηση είναι για τώρα τουλάχιστον εξωπραγματική. Γιατί ποιός θα πληρώσει το μάρμαρο; η πωλήτρια, εγώ και οι λοιποί..............................
 
Φέτος οι φιλόλογοι έχουν καινούρια βιβλία και ύλη σε όλα τα μαθήματα του γυμνασίου (δηλ. 15 αντικείμενα). Υποχρεωτικά θα πρέπει να βάλουν σε κάθε παιδί 8 διαθεματικές εργασίες (μαζί με καθηγητές μουσικής, φυσικής, κλπ.) σε συγκεκριμένα αντικείμενα. Η κάθε μια διαφορετική. Από τις 14 Ιουλίου η γυναίκα μου ετοιμάζεται (σύνολο περίπου 580 ώρες), 870 ευρώ σε υλικό εποπτικό (τουλάχιστον αυτά γνωρίζω εγώ) και έχω κάνει 7 αποστολές φωτογραφικές για να φωτογραφίσω γεφύρια στα Γρεβενά, παλιά εργοστάσια στη Νάουσα, μονοπάτια και στάβλους στο Άγιο Όρος, καπναποθήκες στην Καβάλα, διότι αυτά απαιτούνται τόσο από τους καθηγητές όσο και από τους μαθητές. Και φυσικά να είναι καλά οι βάσεις δεδομένων για το φάκελο που θα παραλάβει το κάθε παιδί.

Το σύστημα και την ποσότητα της ύλης που θυμάστε από´τότε που είμασταν μαθητές, παρακαλώ να την ξεχάσετε. Τα σημερινά παιδιά εργάζονται πολύ περισσότερο από εμάς. Ώρες στο σχολείο +20%, μαθήματα +40%, ύλη μαθημάτων +100%, και δραστηριότητες συνέχεια (εμείς δεν είχαμε).

Όποιος δάσκαλος και καθηγητής και πολύ περισσότερο μαθητής θέλει να ανταποκριθεί πλήρως στα καθήκοντά του, απλά δεν έχει χρόνο για τίποτε άλλο. Το βλέπω στο σπίτι μου. Έχω γυναίκα φιλόλογο καθηγήτρια, κόρη μαθήτρια στη Β' Γυμν., κόρη μαθήτρια στην Ε' Δημ. κόρη στην Α´Δημ. και γιο στα Νήπια. Αυτός είναι ελεύθερος. Η μικρή μέχρι τα Χριστούγεννα. Οι υπόλοποι πήζουν.
 
Το 2000 είχα ήδη προβολέα στο σαλόνια. Τον κατέβασα στα τέλη του 2001. Με σύζυγο καθηγήτρια και παιδιά που θέλουν και προσπαθούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, απλά δεν άναβε ποτέ. Και για να καταλάβετε μιλώ για 7 ώρες το τετράμηνο.
 
Απάντηση: Re: απεργία εκπαιδευτικών: γράμμα προς τους γονείς

anasthom said:
αυτό δεν το περίμενα να το ακούσω ποτέ απο καθηγητή.
Σαν να λέει ο γιατρός.... " δεν χρησιμοποιήσαμε ακόμα το όπλο μας, απεργία στην εντατική με 100 άτομα να ψυχομαχούν "

Δεν φταίω εγώ που αυτό κατάλαβες από το μήνυμά μου ...
 
Απο τον μεγάλο εκσυγχρονιστή Σημίτη ,που στην εποχή του τα Μ.Α.Τ,εδερναν τους συνταξιούχους,ξεφούσκωναν τα λάστιχα τών αγροτών,και τα ´νέα στελέχη του´που απεχθάνονταν κάθε τι το λαϊκό,μέχρι και την σημερινή κυβέρνηση ,έχει αρχίσει μιά πολύ μεγάλη επίθεση εναντίον δικαιωμάτων τών εργαζομένων,όπου λίγο-πολύ το μήνυμα είναι ´Οι απεργίες και οι διεκδικήσεις διαταράσσουν την κοινή ησυχία´δηλαδή τον ´βαθύ ύπνο´τής περίφημης σιωπηλής πλειοψηφίας ,τών πολιτών δηλαδή εκείνων ,που απο πολίτες έχουν γίνει αφασικά άτομα,που δεν κατανοούν το κλασσικό´οταν καιγεται το σπίτι τού γείτονα,μπορεί και να καεί και το δικό μου´.
Οι κυβερνώντες κατάντησαν μιά κοινωνία να επιθυμεί την εξομοίωση πρός τα κάτω,εξυπηρετώντας έτσι την μόνιμη και περίφημη ´πολιτική λιτότητας ´για το καλό όλων.
Συμφωνώ με τον Κυριο Αντώνογλου για τίς απόψεις του περί αξιολογήσεως τών εκπαιδευτικών,αλλά μού αρέσει και η μαχητικότητά του.
Συμφωνώ με τον Εκτορα,για την συμπαράσταση ακόμα και με επιφυλάξεις στον κλάδο-τον Εκτορα τον έχω γνωρίσει και προσωπικά και μακάρι να δίδασκε τον γιό μου-.
Δεν έχω καμία εμπιστοσύνη στην Δ.Ο.Ε,και στην Ο.Λ.Μ.Ε.Θα επιθυμούσα φωτισμένους εκπαιδευτικούς στην κεφαλή τόσο μαζικών Ομοσπονδιών,και όχι ανθρώπους ξεζουμισμένους και χωρίς ιδέες,και λιγότερο εξαρτημένους απο τα κόμματά τους.Δεν εννοώ ,να μην ανήκουν σε κόμματα-σαν αυτό το απαράμιλλο που δηλωσε ο Σουφλιάς ,προφανώς αναφερόμενος στην φεουδαρχία-,αλλά να μην λαμβάνουν πάντα υπ´όψιν την επιθυμία τών κομμάτων τους,αυτό που παλιά λεγόταν αυτονομία τού μαζικού χώρου.
Ειμαι υπέρ κάθε μαζικής απεργίας.Η συμετοχή πάντα ´ζορίζει ´την εξουσία.
Σε προηγούμενα ποστ ,έχω αναφέρει τίς επιφυλάξεις μου,για την έλλειψη πλούτου στίς προτάσεις τών εκπαιδευτικών.Ευχομαι να μην συμβάλλουν σε μία παιδεία εντελώς αφελληνισμένη χάριν της ´φιλίας τών λαών´και της πολιτισμικης ισοπέδωσης της παγκοσμιοποίησης.Δεν το γράφω με εθνικιστική διάθεση αυτό ,αλλά απο αγάπη πρός την Ελληνική Γραμματεία και την Ιστορία τής πατρίδας μου.
Τα παιδιά που μιλούν καλά Ελληνικά και ξέρουν την ιστορία τής χώρας τους με ένα κριτικό πνευμα, θά γίνουν πολίτες ,που δεν θα φοβούνται τον ξένο,και θα κατανοούν το αληθινό κοσμοπολίτικο πνευμα της Ελλάδας που τεινει να χαθεί παρά τίς γενικόλογες ´αντιρατσιστικές ´διακηρύξεις.
Σε κάθε μαζική αντίδραση πάντα οργανώνεται προπαγάνδα,που συνεγείρει τούς φιλήσυχους πολίτες.Τωρα το μότο είναι ´πού θα αφήσουμε τα παιδιά μας´.Μα κάθε μαζική απεργία προκαλεί αναστάτωση.Αν δεν προκαλεί αναστάτωση δεν ειναι μαζική.Αν ειναι μαζική ,δεν μπορεί όσοι συμμετέχουν ναναι παραπλανημένοι.Κατι τούς καίει προφανώς.
Ξέρω ότι κάποιοι θά πούν ότι δεν ασχολούνται με κοινοτοπίες.Η χαζοχαρούμενη νεοφιλελεύθερη λαίλαπα ,προφανώς συγκινεί ορισμένους.(δικαιωμά τους).Ομως οι άλλοι οι οπισθοδρομικοί που δεν μασάνε απο ´Νεες Ιδέες´,και παραμένουν προσκολλήμένοι σε κοινοτοπίες ένα μόνον μπορουν να κάνουν.Να προστατευουν τα στοιχειώδη δικαιώματα τών εργαζομένων,απο την επίθεση αυτών πού επιθυμούν εναν νέο εργασιακό μεσαίωνα.Οποιοι δεν το βλέπουν ,να ευχονται αυτός ο Μεσαίωνας να μην τούς χτυπήσει τήν πόρτα.
Υ.γ
Οτι συμβαινει στη Ελλάδα συμβαινει σε όλη την Ευρώπη είτε κυβερνουν δεξιές είτε σοσιαλδημοκρατικές κυβερνήσεις.Σε λίγο το ´Κράτος Δικαίου´θά το μαθάνουμε μονον απο τα μαθήματα Ιστορίας.
 
Να αναφέρω επίσης απαντώντας σε προηγούμενα ποστ,ότι η μεγαλύτερη και ´σκληρότερη ´απεργία γιατρών έγινε στις Η.Π.Α,οπου επί 48 ώρες κανένας γιατρός σε δημόσιο ή ιδιωτικό Νοσοκομείο,δεν δεχόταν περιστατικό.Η Αμερικανική Κυβέρνηση έκανε δεκτά τα αιτήματα τών γιατρών,γιατί ακόμα και η οπισθοδρομική Αμερικανική κοινή γνώμη,κατάλαβε το ότι για να καταφύγουν οι γιατροί σε ένα τόσο ακραιο μέτρο κάποιο δίκιο θάχαν.
 
Απάντηση: Re: απεργία εκπαιδευτικών: γράμμα προς τους γονείς

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ said:
Δημήτρη μάλλον δεν ξέρεις τους μισθούς των πωλητριών και εκεί ακριβώς είναι η ένστασή μου, ότι η οικονομική απαίτηση είναι για τώρα τουλάχιστον εξωπραγματική. Γιατί ποιός θα πληρώσει το μάρμαρο; η πωλήτρια, εγώ και οι λοιποί..............................


το κακο ειναι πως μαλον εχεις δικιο ...... :grinning-smiley-043

ευχομαι να οντως την απαιτηση των εκπαιδευτικων για 1400 μισθο να μην την πληρωσει ο ελευθερος Επαγγελματιας η η εργαζομενη στο Σουπερ μαρκετ με τα 400 ευρω...η ο υπαλληλος λαστιχο με τα 600 !!!!!!!!!

ρε παιδια ολα καλα και αγια που ζητατε εσεις οι Εκπαιδευτικοι και εγω συμφωνω να ειναι ο κατωτερος μισθος στα 1400.... αλλα ποιος ιδιωτικος υπαλληλος περνει 1400 ;;;;;;

απο που θα βρεθουνε ολα αυτα τα λεφτα ;;;; .....και καλα ο αλλος ο ΚΩΤΣΟΣ σας εταζε ασυστολα ..... εσεις τον πιστεψατε ;;;;

που ζουμε βρε παιδια στη Σουηδια ;;;;;

μακαρι να παρετε οτι ζητατε αλλα πολυ φοβαμε αν θα το παρετε να συνβει αυτο που λεει ο φιλος Κυριτσης πιο πανω : οτι ο απλος εργαζομενος θα πληρωσει ΚΑΙ αυτο το Μαρμαρο.......
 
Υπάρχει κανείς πού μπορεί να απαντήσει στο ερώτημα ,´Απο ποιά χρονική στιγμή και μετά ,επιτρέπεται οι εργαζόμενοι να ζητούν αύξηση??'
Και τι μανία είναι αυτή ότι την αυξηση τού ενός θά την πληρώσει ο άλλος εργαζόμενος.??Ποιά οικονομική θεωρία τα λέει όλα αυτά???
Δηλαδή ´εργασιακή ειρήνη´επιτυγχάνεται με την μισθολογική καθήλωση??
Mαλλον έχει δίκιο ο Δημήτρης ο Ντοκατζής.Σαν πολύ Σ.Ε.Β. πλάκωσε εδώ μέσα.
 
Σπύρος Σούρλας said:
Υπάρχει κανείς πού μπορεί να απαντήσει στο ερώτημα ,´Απο ποιά χρονική στιγμή και μετά ,επιτρέπεται οι εργαζόμενοι να ζητούν αύξηση??'
Και τι μανία είναι αυτή ότι την αυξηση τού ενός θά την πληρώσει ο άλλος εργαζόμενος.??Ποιά οικονομική θεωρία τα λέει όλα αυτά???
Δηλαδή ´εργασιακή ειρήνη´επιτυγχάνεται με την μισθολογική καθήλωση??
Mαλλον έχει δίκιο ο Δημήτρης ο Ντοκατζής.Σαν πολύ Σ.Ε.Β. πλάκωσε εδώ μέσα.

Τους εργαζόμενους τους πληρώνουν οι εργοδότες ξέρω εγώ. Και έχει αρκετούς εργοδότες αυτή η κοινωνία που συνεχίζουν να αυξάνουν τα κέρδη τους...

Και αν κάποιοι φοβούνται τώρα ότι θα πληρώσουν αυτοί την αύξηση που θα πάρουν (ας πούμε) οι δάσκαλοι, τους έχω άσχημα νέα: Τα σχέδια των εργοδοτών για το μέλλον είναι να τους βάλουν κάποια στιγμή να πληρώσουν όχι μόνο τις κάποιες αυξήσεις στους μισθούς των δασκάλων αλλά τα πάντα που αφορούν την παιδεία των παιδιών τους.

Μήπως να αφήναμε τους κοντόφθαλμους και εγωιστικούς ανταγωνισμούς και να βγαίναμε όλοι στους δρόμους;

:music-smiley-005:
 
5η Οκτωβρίου 2006: Παγκόσμια Ημέρα των Εκπαιδευτικών

Διακήρυξη των Εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών Ελλάδας και Κύπρου

«Ποιότητα στην εκπαίδευση σημαίνει ενδιαφέρον για τον/την εκπαιδευτικό»
Ποιότητα στην εκπαίδευση σημαίνει ενδιαφέρον για τον/την εκπαιδευτικό είναι το σύνθημα με το οποίο εορτάζεται σε όλο τον κόσμο η 5η Οκτωβρίου, Παγκόσμια Ημέρα των Εκπαιδευτικών.
Με την ευκαιρία αυτή, οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της Ελλάδας και της Κύπρου απευθυνόμαστε στους/τις εκπαιδευτικούς, στους μαθητές και μαθήτριες, στους φοιτητές και φοιτήτριες, στους γονείς τους, στην κοινωνία στο σύνολό της, για να τονίσουμε ακόμη μια φορά τη σημασία του έργου που προσφέρουν οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης για την ανάπτυξη και την πρόοδο των σύγχρονων κοινωνιών, για την επιστημονική εξέλιξη, για την ατομική και συλλογική πρόοδο και ευημερία.
Η εκπαίδευση είναι θεμελιώδες δικαίωμα για κάθε άνθρωπο, προαπαιτούμενο και δείκτης μιας σύγχρονης, δημοκρατικής κοινωνίας, μέσο για την προσωπική ανέλιξη, την επαγγελματική προοπτική και τη συνεχή μόρφωση των πολιτών. Ο ρόλος που διαδραματίζει είναι αποφασιστικός για τη διαμόρφωση πολιτών που θα μπορούν να αντιμετωπίσουν κριτικά την κοινωνία και τις δομές της, και θα έχουν τη θέληση και τη δυνατότητα να επηρεάσουν θετικά τις εξελίξεις, σε τοπικό και σε παγκόσμιο επίπεδο, με στόχο τη διασφάλιση των ανθρώπινων δικαιωμάτων και την ατομική και συλλογική ευημερία.
Απευθύνουμε έκκληση προς κάθε κατεύθυνση να λαμβάνονται όλα τα αναγκαία μέτρα, ώστε να διασφαλίζεται η εκπαίδευση όλων των παιδιών χωρίς διακρίσεις φύλου, φυλής, χρώματος, θρησκείας, πολιτικών πεποιθήσεων, εθνικής ή κοινωνικής προέλευσης ή οικονομικών συνθηκών. Πεποίθησή μας είναι ότι η μορφωτική λειτουργία δεν πρέπει να υποτάσσεται στις απαιτήσεις της αγοράς. Αντίθετα, πρέπει να στοχεύει στη βασική της επιδίωξη, τη συμβολή στη δημιουργία ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων, που θα είναι σε θέση να συμμετέχουν ενεργά σε όλα τα επίπεδα της κοινωνικής δραστηριότητας.
Τονίζουμε, επίσης, τη σημασία που έχει η εκπαίδευση για τη διασφάλιση της ειρήνης σε όλο τον κόσμο, για μια παγκόσμια κοινότητα χωρίς πόλεμο, θεμελιωμένη στις αρχές της ελευθερίας, της δημοκρατίας, της ισότητας και της κοινωνικής δικαιοσύνης. Για το λόγο αυτόν, άλλωστε, αποφασίσαμε εφέτος να αναδείξουμε την ιδιαίτερη σημασία του έργου των εκπαιδευτικών για τη διάπλαση αυριανών πολιτών που θα σέβονται και θα εκτιμούν την προσφορά όλων των λαών του κόσμου στη δημιουργία του παγκόσμιου πολιτισμού, και θα ενστερνίζονται αξίες όπως η ειρήνη, η ελευθερία, η δημοκρατία, η κοινωνική δικαιοσύνη, η συνεργασία, η αλληλεγγύη ανάμεσα στους λαούς και τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Πιστεύουμε, ωστόσο, ότι, για να μπορούν οι εκπαιδευτικοί να ανταποκρίνονται με επάρκεια στις απαιτήσεις του έργου τους, πρέπει να επιλυθούν μια σειρά προβλήματα που αφορούν τους όρους και τις συνθήκες διαβίωσής τους. Το αίτημα «να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας» συμπυκνώνει εύστοχα τα πιο βασικά οικονομικά αιτήματα του κλάδου. Καθώς μάλιστα ο εορτασμός της 5ης Οκτωβρίου συμπίπτει εφέτος με απεργιακές κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα, τονίζουμε με ιδιαίτερη έμφαση ότι η άμεση και ουσιαστική αντιμετώπιση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος των εκπαιδευτικών είναι αναγκαία για να μπορούν να αφοσιωθούν απερίσπαστοι στο έργο τους.
Οι ποικίλες μορφές εργασιακής ανασφάλειας και αβεβαιότητας έχουν σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις στο εκπαιδευτικό έργο, αλλά και στο ίδιο το εκπαιδευτικό προσωπικό. Πρακτικές όπως η πρόσληψη ωρομισθίων, αναπληρωτών ή εκτάκτων εκπαιδευτικών δημιουργούν σοβαρά προβλήματα όπου εφαρμόζονται και υπονομεύουν βασικές κατακτήσεις των εργαζομένων. Η μονιμότητα της εργασιακής σχέσης και ο πλήρης σεβασμός των εργασιακών δικαιωμάτων για όλους τους εκπαιδευτικούς είναι αναγκαίες προϋποθέσεις για τη διασφάλιση της ποιότητας στην εκπαίδευση.
Θεωρούμε ζήτημα άμεσης προτεραιότητας να προωθηθούν πολιτικές που θα αντιμετωπίζουν, τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα, την ανεργία στο χώρο της εκπαίδευσης. Η αύξουσα προσφορά, όπου υπάρχει, πρέπει να αξιοποιείται για τη βελτίωση των όρων παροχής της δημόσιας εκπαίδευσης με μέτρα όπως είναι η μείωση του αριθμού των μαθητών/μαθητριών στις σχολικές τάξεις και η πιο αποτελεσματική στήριξη των παιδιών που συναντούν ιδιαίτερες δυσκολίες.
Είναι αναγκαίο, ακόμη, να εξασφαλιστούν από την Πολιτεία οι προϋποθέσεις ώστε οι εκπαιδευτικοί να προετοιμάζονται σωστά για το έργο τους, να εργάζονται σε κατάλληλες συνθήκες, να διασφαλίζεται η παιδαγωγική αυτονομία στην άσκηση του έργου τους και να διαδραματίζουν βασικό ρόλο στη λήψη των αποφάσεων για τα ζητήματα που τους αφορούν. Γι’ αυτό και πρέπει να δοθεί ακόμη μεγαλύτερη σημασία στην αρχική εκπαίδευση και τη συνεχή επιμόρφωση και την επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευτικών της γενικής εκπαίδευσης.
Πέρα από τους ως τώρα οργανωμένους επιμορφωτικούς θεσμούς, είναι σημαντικό να συσταθούν Κέντρα Στήριξης του Εκπαιδευτικού Έργου, που θα παρέχουν υποστήριξη στον/την εκπαιδευτικό τόσο με επιμορφωτικά προγράμματα όσο και με διδακτικά υλικά και βοηθήματα.
Η πολιτεία, από την πλευρά της, οφείλει επίσης να υποστηρίξει χωρίς φειδώ την εκπαίδευση και το εκπαιδευτικό προσωπικό, ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες, στις οποίες η γνώση αναγνωρίζεται ως βασική κοινωνική αξία. Οι εκπαιδευτικές δαπάνες αποτελούν την καλύτερη επένδυση για την πρόοδο και την ευημερία των σύγχρονων κοινωνιών. Είναι απαράδεκτο για μια σύγχρονη χώρα να βρίσκεται σε τόσο χαμηλή θέση στον τομέα των εκπαιδευτικών δαπανών.
Οι εκπαιδευτικοί της Ελλάδας και της Κύπρου αγωνιζόμαστε για μια εκπαίδευση που χωράει όλα τα παιδιά και όλη τη γνώση, λειτουργεί δημοκρατικά, είναι δημόσια και παρέχεται δωρεάν σε όλα τα παιδιά και τους νέους/νέες.
Το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών πρέπει να αντιμετωπίσει άμεσα τον κίνδυνο να εμπορευματοποιηθούν οι εκπαιδευτικές υπηρεσίες και να διαμορφωθεί ένα σχολείο υποταγμένο στις δυνάμεις της αγοράς. Γι’ αυτό και είναι αναγκαίο σήμερα, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, να συζητηθεί και να προωθηθεί μια εναλλακτική εκπαιδευτική πρόταση, με την αξιοποίηση των αναλυτικών επεξεργασιών των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών και την αναντικατάστατη εμπειρία των εκπαιδευτικών της μαχόμενης έδρας.
Η τριτοβάθμια εκπαίδευση δέχεται ισχυρές πιέσεις από ισχυρά συμφέροντα με στόχο τη στροφή της προς την ιδιωτική εκπαίδευση και την υποταγή της στις κερδοσκοπικές διαθέσεις των αγορών. Πρόκειται για μια άκρως ανησυχητική και επικίνδυνη προοπτική. Αυτό που έχει άμεση ανάγκη σήμερα η τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι η αφειδώλευτη στήριξη και η ουσιαστική αναβάθμισή της από την Πολιτεία, ώστε να μπορεί να ανταποκρίνεται στις αναπτυξιακές ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας και στις μορφωτικές αναζητήσεις των νέων. Πάγια θέση του εκπαιδευτικού κινήματος ήταν και παραμένει η διαφύλαξη του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες της. Γι’ αυτό και οι όποιες προτάσεις αναθεώρησης του Ελληνικού Συντάγματος προς την αντίθετη κατεύθυνση θα συναντήσουν ισχυρή αντίσταση από το εκπαιδευτικό κίνημα και τους εργαζομένους.
Η προώθηση μιας τέτοιας πρότασης προϋποθέτει ένα ευρύτερο κοινωνικό κίνημα, που μπορεί να διεκδικήσει ένα σχολείο που θα γεφυρώνει το χάσμα ανάμεσα στη χειρωνακτική και τη διανοητική εργασία, ένα σχολείο δημοκρατικό, ανοιχτό σε όλους τους μαθητές, που θα συμβάλει στη χειραφέτηση των υλικών και πνευματικών παραγωγικών δυνάμεων της ανθρωπότητας από τα δεσμά της εκμετάλλευσης και της χειραγώγησης.

Αθήνα - Λευκωσία, 5 Οκτώβρη 2006