Από Olympus σε Sony

Στις 14 του Ιούλη κατέβηκα Αθήνα αεροπορικώς και στις 15 επέστρεφα.
Στο δρόμο της επιστροφής ξέχασα στο πορτ μπαγκάζ του ταξί την τσάντα μου.
Το ίδιο και ο ξάδερφος που ήταν μαζί μου.
Ο ταξιτζής έφυγε κάπως βιαστικά και μέχρι να το σκεφτούμε πάνε τα πράγματά μας.
Μέσα είχα και την ψηφιακή μου, μια Olympus C765 ultra zoom 10X με 4mpixel. Πάει η μηχανούλα μου.
Κι έτσι έπρεπε να πάρω άλλη ψηφιακή.

Αποφάσισα να πάρω μια Sony να δω κι αυτή η εταιρία τι βγάζει.
Πήρα την W70 σε προσφορά πακέτο με τσαντάκι μεταφοράς, μνήμη 512 και έξτρα μπαταρία λιθίου στα 300 ευρώ.
Τη θεώρησα καλή τιμή.

Από τις πρώτες εντυπώσεις μου είναι η πολύ γρήγορη εστίαση.
Την βλέπαμε μαζί με τον Αλέξη Τρυφωνίδη και μας έκανε εντύπωση.
Στα σκοτεινά εστιάζει επίσης γρήγορα αλλά έχει θόρυβο.
Οι φωτογραφίες της είναι πολύ καλές και παρά την μεγαλύτερη ανάλυση σε σχέση με την Olympus δεν είδα διαφορά σε κανονικές διαστάσεις.
Το ζουμ είναι τυπικό 3Χ. Η κατασκευή της είναι "μη μου άπτου". Νομίζω ότι αν την ζορίσω θα την σπάσω.
Η οθόνη μεγάλη και ευκρινής, ενώ το οπτικό σκόπευτρο είναι για κλάματα.
Είναι μικρή και όμορφη και η μπαταρία φαίνεται να αντέχει πολύ.
Μου φαίνεται περίεργο το να κρατάω ένα τόσο μικρό πραγματάκι για να φωτογραφίζω, ενώ είχα την πολύ μεγαλύτερη σε μέγεθος Olympus με έναν φακό που τον βλέπεις και σου εμπνέει σεβασμό.
Ενώ σ´αυτήν βλέπεις μια τρυπίτσα και λες "αυτό βγάζει τέτοια φωτογραφία;"
Πάντως μου λείπει το μεγάλο ζουμ και με βλέπω σύντομα να παίρνω κάποια τέτοια με 10Χ.
Καμμιά ιδέα;
 
Panasonic FZ7. 190 ευρώ και φακός Leica 35-432 2.8-3.3 με σταθεροποιητή.

Οι SONY είναι όπως τις περιέγραψες, και δυστυχώς γρήγορες αλλά ευαίσθητες. Οι φωτογραφίες έχουν οξύτητα. Τα χρώματα είναι συνήθως εντυπωσιακά, αλλά πολλές φορές λάθος (δηλ. ψεύτικα). Οι μπαταρίες τους αθάνατες. Θόρυβο οι μικρές έχουν σχεδόν πάντα.

Η αντιπροσωπεία, αν χρειαστείς επισκευή, εύχεσαι να είχες πάρει άλλη κάμερα.
 
πραγματι η παραπανω πανασονικ ειναι η καλυτερη επιλογη για τα χρηματά της

αλλά αν θελουμε κατι παραπανω...
δυστυχως ολες οι compact μηχανες με ζοuμ υποφερουν απο θορυβο στα υψηλα ISO. Μόνο η Fuji τα καταφερνει καλα με τους αισθητηρες της, αλλα δεν εχει σταθεροποιητή, που δεν χρειάζεται τοσο πολυ (απλα χρειάζεται ενα καλο κρατημα, σταθεροποιηση στο προσωπο και με αυτοματη ληψη μετα απο 2'' μετά το πατημα του κουμπιου, αποφευγουμε την κουνημενη εκει που υπαρχει δυσκολια)
παρε ενα review της Fuji 9500 (9600 στα μέρη μας)
http://www.trustedreviews.com/digital-cameras/review/2005/11/01/Fujifilm-FinePix-S9500/p1

αν θελεις μικρη σε ογκο, με 10Χ οπτικο, υπαρχει μονο μια επιλογη, η panasonic TZ3
ένα review
http://www.megapixel.net/reviews/panasonic-tz3/tz3-gen.php
 
Last edited:
Από Sony σέρβις έχω κακή εμπειρία και είπα ότι αν ξαναχρειαστεί κάτι σέρβις καλύτερα να το πετάξω.

Μπήκα στο site και είδα την FZ7. Αμάν τι μηχανάρα είναι αυτή; Love at first sight!!
Kαι κάνει μόνο 190 ευρώ; Εκεί γράφει 340 τόσα δολλάρια.
Mε βλέπω την Δευτέρα να πηγαίνω στο Mediamarkt.
 
Re: Απάντηση: Από Olympus σε Sony

Μπήκα στο site και είδα την FZ7. Αμάν τι μηχανάρα είναι αυτή; Love at first sight!!
Kαι κάνει μόνο 190 ευρώ; Εκεί γράφει 340 τόσα δολλάρια.

Έχει βγει ήδη η FZ8 με 1 mega pixel παραπάνω και μικροδιαφορές στα menu.
Γι αυτό έχει πέσει τόσο η τιμή της FZ7, όσο υπάρχει ακόμα σε stock φυσικα! ;)

Έχω την FZ7 ενάμισι χρόνο με ιδιαίτερα θετικές εντυπώσεις. Για γενική χρήση με super-zoom και σχετικά συμμαζεμένες διαστάσεις είναι μια χαρά. Αν την έχανα θα την ξανα αγόραζα ίδια!

Aν την αλλάξω στο επόμενο μοντέλο θα ψάξω για υποστήριξη raw, λιγότερο θόρυβο από μεγαλύτερο ccd, καί ίσως καλύτερο macro. Αλλά απ' ότι βλέπω το επόμενο βήμα είναι μάλλον για DSLR. Σε αυτή την κατηγορία τα πράγματα είναι πια οριακά...
 
dcsource review για την FZ7 : At ISO 200, the noise levels pick up rapidly, and details start looking like they've painted instead of photographs

ενω με τις Fuji μπορεις να χρησιμοποιησεις ανετα ακομα και τα 800 iso
 
Το 1 επιπλέον μεγα της FZ 8 σε σχέση με την FZ7 δεν έχει καμιά πρακτική διαφορά στο τελικό αποτέλεσμα. Πολύ πιο σημαντική είναι η δυνατότητα φωτογράφηση σε .RAW και όχι σε .JPG. Όμως αυτό συνεπάγεται πολύωρη επεξεργασία στον ΗΥ.

FZ7 θα βρεις σε αυτή την τιμή και στο κέντρο της πόλης. Στον Ρεπέλλα στην Αριστοτέλους σίγουρα, πέρασα από εκεί Σάββατο.

Oi superzoom FUJI είναι πιο ακριβές από τα περίπου 200 ευρώ που στοιχίζει μια κορυφαία PANASONIC υπερζουμ (μην ξεχνούμε ότι φορά εξαιρετικό φακό). Φυσικά οι FUJI έχουν την απολύτως καλύτερη συμπεριφορά εκεί που φωτιστικές συνθήκες δεν είναι καλές (έχω και μια FUJI F20 ειδικά για τέτοιες περιπτώσεις).

Οι OLYMPUS 510, 550 δεν δίνουν αντάξια αποτελέσματα. Η 510 πάσχει από υπερβολικό κοντράστ και δόντι (oversharpening) και η 550 δεν έχει φακό που να μπορεί να καλύψει τις δυνατότητες του αισθητήρα.

Όλα τα παραπάνω δεν βασίζονται στις δοκιμές που διαβάζω κάπου, αλλά σε προσωπικά μου συμπεράσματα, από λήψεις που έκανα εγώ προσωπικά σε συγκεκριμένες συνθήκες με τις συγκεκριμένες μηχανές.

Τώρα αν θέλει ο Μιχάλης την καλύτερη υπερζουμ, μάλλον θα πρέπει να στραφεί στην CANON S5 (με επιφύλαξη, διότι δεν την έχω πιάσει στα χέρια μου).
 
Θα συμφωνήσω σε όλα με το Βλάση. Ως κάτοχος της FZ7 θα έλεγα πως για τα λεφτά της είναι jet!!!
και για το service της SONY θα προσθέσω πως πρόκειται για την χειρότερη πολιτική όσον αφορά εταιρεία παροχής υπηρεσιών και μάλιστα σε είδη με τόσο μεγάλη απήχηση.Κοινώς ΜΑΚΡΙΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!!!
 
Είμαι και εγώ στο ψάξιμο για αντίστοιχη μηχανή με περιοριμένο μπάτζετ, έπεσε πολύ διάβασμα στο διαδίκτυο, έκανα και μια επίσκεψη στο MediaMarkt όπου είδα και πήρα μια γεύση των μοντέλων με τα ματάκια μου και τα χεράκια μου .. και .... σχεδόν κατέληξα.

Panasonic FZ 7 στα 200 .. εαν δεν ενδιαφέρει το raw αρχειο και το περιοριμένο ευρυγώνιο του φακού (36mm για την FZ 7).

Επειδή όμως με ενδιαφέρει και το raw (σε σπάνιες εξειδικευμένες περιπτώσεις) και το 28mm ευρυγώνιο και η πολύ καλή συμπεριφορά στα ψηλά ISO και η ανυπαρξία προβλήματος με τα κόκκινα μάτια ...
FUJI S6500fd στα 300. Το πολύ μέτριο ματάκι (EVF) και την έλειψη σταθεροποίησης θα την ... καταπιώ. Αυτό που με ενοχλεί ώστε να μην έχω καταλήξει 100% είναι το μέγεθος. Η Fuji S6500fd είναι ΠΟΛΥ ΟΓΚΩΔΗΣ.

Η Canon S5is είναι απλά πολύ ακριβή για μένα.

Υ.Γ. Οι τιμές δεν είναι απο MediaMarkt
 
Last edited:
Είμαι και εγώ στο ψάξιμο για αντίστοιχη μηχανή με περιοριμένο μπάτζετ, έπεσε πολύ διάβασμα στο διαδίκτυο, έκανα και μια επίσκεψη στο MediaMarkt όπου είδα και πήρα μια γεύση των μοντέλων με τα ματάκια μου και τα χεράκια μου .. και .... σχεδόν κατέληξα.

Panasonic FZ 7 στα 200 .. εαν δεν ενδιαφέρει το raw αρχειο και το περιοριμένο ευρυγώνιο του φακού (36mm για την FZ 7).

Επειδή όμως με ενδιαφέρει και το raw (σε σπάνιες εξειδικευμένες περιπτώσεις) και το 28mm ευρυγώνιο και η πολύ καλή συμπεριφορά στα ψηλά ISO και η ανυπαρξία προβλήματος με τα κόκκινα μάτια ...
FUJI S6500fd στα 300 . Το πολύ μέτριο ματάκι (EVF) και την έλειψη σταθεροποίησης θα την ... καταπιώ. Αυτό που με ενοχλεί ώστε να μην έχω καταλήξει 100% είναι το μέγεθος. Η Fuji S6500fd είναι ΠΟΛΥ ΟΓΚΩΔΗΣ.

Η Canon S5is είναι απλά πολύ ακριβή για μένα.

Υ.Γ. Οι τιμές δεν είναι απο MediaMarkt


Επομένως;
 
δηλαδή ποιο θα πρέπει να είναι το μέγεθος μίας μηχανής σουπερ-ζουμ η οποία να ξεκινά από τα 28mm, να έχει καλούτσικη συμπεριφορά σε ψηλά iso (άρα μεγαλούτσικο σχετικά αισθητήρα, επομένως και φακό) και φουλ επιλογές (προγράμματα, raw κλπ); Εγώ μπορεί να θέλω να τα έχω αυτά και με ένα κινητό τηλέφωνο, αλλά ας μην είμαστε και πλεονέκτες (που έλεγε ο συγχωρεμένος ο Χατζηχρήστος). Στην ανάγκη παίρνουμε και μία μικρή κάτω των 200 για να την έχουμε πάντα μαζί μας, και μία για να βγάζουμε τις φωτογραφίες όπως τις θέλουμε.
 
δηλαδή ποιο θα πρέπει να είναι το μέγεθος μίας μηχανής σουπερ-ζουμ η οποία να ξεκινά από τα 28mm, να έχει καλούτσικη συμπεριφορά σε ψηλά iso (άρα μεγαλούτσικο σχετικά αισθητήρα, επομένως και φακό) και φουλ επιλογές (προγράμματα, raw κλπ); Εγώ μπορεί να θέλω να τα έχω αυτά και με ένα κινητό τηλέφωνο, αλλά ας μην είμαστε και πλεονέκτες (που έλεγε ο συγχωρεμένος ο Χατζηχρήστος). Στην ανάγκη παίρνουμε και μία μικρή κάτω των 200 για να την έχουμε πάντα μαζί μας, και μία για να βγάζουμε τις φωτογραφίες όπως τις θέλουμε.

Όταν διαπιστώνουμε ότι οι περιορισμοί που κάνουν τις φωτογραφίες μας χειρότερες δεν είναι τόσο απ' την μηχανή, αλλά όσο απ' το τι βάζουμε εμείς στο σκόπευτρό της, και ίσως και πόση ώρα είμαστε διατεθειμένοι να ασχοληθούμε πριν και μετά την λήψη, πάρα πολλά πράγματα μπαίνουν σε άλλη βάση.
Η αγορά ενός νεώτερου καλύτερου μοντέλου είναι η εύκολη επιλογή, η γνώση της βέλτιστης χρήσης οποιουδήποτε μοντέλου παραβλέπεται συστηματικά...

Αν σε 2 χρόνια όσα περιγράφεις υπάρχουν σε κάποιο κινητό τηλέφωνο, δεν θα μου προκαλέσει έκπληξη. Αν θα καταφέρω να βγάλω καλύτερες φωτογραφίες μ' αυτό είναι όμως μια άλλη πονεμένη ιστορία...
 
Επομένως,

Fuji 6500fd που καλύπτει τις προδιαγραφές που ζητώ, μου άρεσε και πιό πολύ απο όλες σαν αίσθηση στα χέρια μου (βάρος-λαβή), με ενθουσίασε και το χειροκίνητο Ζοομ (με δαχτυλίδι) κλπ..κλπ.

Τις ώρες που πέρασαν απο το πρώτο ποστ είχα μια συζήτηση που κατέληξε στο συμπέρασμα οτι εφόσον ξεφεύγει κανείς απο μέγεθος τσέπης μετα η διαφορά στην πράξη είναι μικρή και ας έχει η s6500fd διπλάσιο ογκο απο την FZ 7.

Αυτό που θέλω να ρωτήσω είναι:
α) πόσο αποτελεσματική είναι η σταθεροποίηση των Panasonic/Canon/Sony SuperZoom.
β) πόσο καλό υποκατάστατο αυτης της σταθεροποίησης είναι η χρήση ψηλότερου ISO όπως κάνει η Fuji στο "Picture stabilization mode".
 
Αυτό που θέλω να ρωτήσω είναι:
α) πόσο αποτελεσματική είναι η σταθεροποίηση των Panasonic/Canon/Sony SuperZoom.

H FZ7 έβγαινε η καλύτερη σε οπτικό σταθεροποιητή όταν κυκλοφόρησε. Δεν ξέρω αν άλλαξε κάτι μετά απ' αυτό.

β) πόσο καλό υποκατάστατο αυτης της σταθεροποίησης είναι η χρήση ψηλότερου ISO όπως κάνει η Fuji στο "Picture stabilization mode".

Μάλλον ίδια πράγματα, μιας και οι δύο μιλάνε για περίπου 2 στοπ κέρδος.
 
Όταν διαπιστώνουμε ότι οι περιορισμοί που κάνουν τις φωτογραφίες μας χειρότερες δεν είναι τόσο απ' την μηχανή, αλλά όσο απ' το τι βάζουμε εμείς στο σκόπευτρό της, και ίσως και πόση ώρα είμαστε διατεθειμένοι να ασχοληθούμε πριν και μετά την λήψη, πάρα πολλά πράγματα μπαίνουν σε άλλη βάση.
Η αγορά ενός νεώτερου καλύτερου μοντέλου είναι η εύκολη επιλογή, η γνώση της βέλτιστης χρήσης οποιουδήποτε μοντέλου παραβλέπεται συστηματικά...

Αν σε 2 χρόνια όσα περιγράφεις υπάρχουν σε κάποιο κινητό τηλέφωνο, δεν θα μου προκαλέσει έκπληξη. Αν θα καταφέρω να βγάλω καλύτερες φωτογραφίες μ' αυτό είναι όμως μια άλλη πονεμένη ιστορία...

Νομίζω ότι δεν είναι ακριβώς έτσι...

Έστω ότι γνωρίζουμε 3 πράγματα περί των τεχνικών της φωτογράφησης, και ότι μέσω δοκιμής και λάθους έχουμε μάθει να καδράρουμε έστω επιεικώς αποδεκτά, γιατί να καθόμαστε να παιδευόμαστε με μία μηχανή προφανώς υποδεέστερη, ακόμη και για μία απλή snapshot; Για να λέμε ότι ακόμη και έτσι δεν εξαντλούμε τις δυνατότητες της μηχανής και ότι εάν την είχε λχ ένας Cartier-Bresson θα έκανε θαύματα;

Συμφωνώ πάντως ότι το νεώτερο μοντέλο δεν είναι απαραίτητα και καλύτερο, με την έννοια ότι δεν είναι απαραίτητο ότι θα έχει τις βελτιώσεις εκείνες που πραγματικά χρειαζόμαστε, αλλά τις βελτιώσεις εκείνες που η εκάστοτε εταιρία πιστεύει ότι θα κάνουν το μοντέλο της να πουλήσει. Και ακριβώς για το λόγο αυτό, δεν πρόκειται ποτέ (έστω, όχι προσεχώς) να δούμε κινητά τηλέφωνα με αξιόλογες φωτογραφικές δυνατότητες, καθώς η βιομηχανία ακολουθεί απλώς μία checklist πιασάρικων χαρακτηριστικών.
 
Τις ώρες που πέρασαν απο το πρώτο ποστ είχα μια συζήτηση που κατέληξε στο συμπέρασμα οτι εφόσον ξεφεύγει κανείς απο μέγεθος τσέπης μετα η διαφορά στην πράξη είναι μικρή και ας έχει η s6500fd διπλάσιο ογκο απο την FZ 7.

αυτό είναι κάτι στο οποίο συμφωνώ απολύτως. Τα 250 από τα 500 γραμμάρια έχουν ελάχιστη διαφορά στην πράξη.
 
αυτό είναι κάτι στο οποίο συμφωνώ απολύτως. Τα 250 από τα 500 γραμμάρια έχουν ελάχιστη διαφορά στην πράξη.

Πράγματι το βάρος δεν είναι πρόβλημα, αλλά ο όγκος συνήθως είναι. Καταλήγουμε σε τσέπες, τσάντες και τσαντάκια που θα χωρέσουν ή όχι την μηχανή κάνοντας ευκολότερο ή δυσκολότερο να την πάρουμε μαζί μας.
Εξαρτάται κι απ' τις συνήθειες του καθενός φυσικά...