Αρβελερ

by proxy

AVClub Addicted Member
29 April 2011
2,571
την συνέντευξη της κ. Αρβελέρ στον Θεοδωράκη την είδε κανείς ; Οσοι την είδαν πως την σχολιάζουν ; Για μένα μια μεγάλη απογοήτευση ενός ανθρώπου που έχει γεράσει τόσο πολύ ώστε να έχει συντηρητικοποιηθεί στο έπακρο. Μόνο σ' εμένα φάνηκε έτσι ;Αλλες γνώμες ;

http://www.youtube.com/watch?v=LqdatID9mdw
 
για να πω την αλήθεια.....νννναί

και μένα μου φάνηκε λίγο νερωμένη, αλλά δεν έδωσα σημασία.
Λες να έχω αρχίσει να συντηρηκοποιούμαι και εγώ?
 
Κι εγω την ιδια αισθηση εχω ,αλλα νομιζω οτι πολλα χρονια ηταν "αστικοποιημενη" Εκανε απο μικρη κακες παρεες .Ο χορτατος ξεχνα πως ειναι να εισαι πεινασμενος .Αυτο δεν αναιρει οτι ειναι πολυ εξυπνη αλλα αντιμετωπιζει τους αλλους απο ασφαλη αποσταση ,δηλαδη εχει μια ματια οτι ελληνες ειναι οι κατεχοντες θεση και μ αυτη τη ματια αναφερεται παντα στην Ελλαδα , ως πραγματικη αστη.
 
Ακριβώς αυτό...


Αστικοποιημένη πρώην αριστερή.Αυτοί είναι οι χειρότεροι.
 
Είναι η ίδια συνέντευξη που έδωσε πριν 2-3 εβδομάδες?

Μου φάνηκε αρκετά καλή σε πολλά σημεία και περισσότερο σαν συμβουλευτικού-ιστορικού χαρακτήρα αυτά που έλεγε..

Την θαυμάζω γιαυτά που κατάφερε περισσότερο και όχι γιαυτά που πίστευε.


Α! Ήταν και απίστευτη κουτσομπόλα!!:2thumb22sup:
 
Αυτό το "ακούστε" με το οποίο άρχιζε σε κάθε ερώτηση, έδινε το στίγμα.
Όπως και ο τόνος αυτομαστιγώματος για όλα τα στραβά της φυλής μας (με την ίδια εννοείται απ' έξω ως παρατηρήτρια εκ Παρισίων). Δεν νομίζω ότι εστίασε παρά στα δευτερεύοντα ζητήματα παραμερίζοντας το φλέγον ως αναπόφευκτα επιλυθησόμενο.
 
Δεν ψηφίζει ποτέ στην Ελλάδα...

Ψήφισε Σαρκοζί,για να...ισορροπήσουν οι ψήφοι με τον Ολάν...


Άντε μαντάμ καλά είσαι εκεί που είσαι...Τυχαία την διάλεξε ο Θεοδωράκης;Ξέρει τι κάνει κι αυτός ο...φιλέλληνας μεγαλοδημοσιογράφος των βρωμοκάναλων...
 
Δεν ξέρω...εμένα πάντως μου φάνηκε σαν χήρα στρατιωτικού - με αδυναμία κατανόησης περίπλοκων σημερινών προβλημάτων, με απόψεις ελαφρώς αφελείς (κάθε ευρωπαίος έχει πληρώσει μέχρι στιγμής 3.500 ευρώ για την Ελλάδα - χαζομάρες αποδεδειγμένα), με ιδεολογική σπίλωση του Μάη του 68 αντίστοιχη των συνταγματαρχών μας....και με περισσή περηφάνεια για την κλήση της αστυνομίας στην Σορβόννη 22 φορές, για να συλλάβει τους αναρχικούς.Μάλλον αυτό που ενδιαφέρει πιά τους "προοδευτικούς" αστούς διανοούμενους είναι η πολιτική ορθότητα, η καταδίκη του "εξτρεμισμού" με λίγο πασάλειμμα για το μίσος της Χρυσής Αυγής χωρίς αναφορά στα πολιτικά αίτια ανόδου της. Κλασσική μετροιπαθής φιλελεύθερη στάση. Κεντρώα θα λέγαμε εδώ.
 
..και με περισσή περηφάνεια για την κλήση της αστυνομίας στην Σορβόννη 22 φορές, για να συλλάβει τους αναρχικούς..

και μετά να ρίξει και ένα σφουγγάρισμα που της λερώσανε το παρκέ....
 
Ελιτισμός..Βασικη αιτια που η Ελλαδα εγκαταληφθηκε βορρά των θηριων,απο τα "πεφωτισμενα" τεκνα της.Το ξαναλεω..με τα Παρισια και τους εκει "αντιστασιακους" εχω θεμα.Μια κουβεντα του Γλεζου η του μεροκαματιαρη βιοπαλαιστη ζυγιαζει οσο ολη η συνεντευξη της χορτατης,οπως πολυ σωστα ειπωθηκε,ακαδημαϊκου.
Ευχαριστω,δε θα παρω.
 
Απάντηση: Re: Αρβελερ

κάθε ευρωπαίος έχει πληρώσει μέχρι στιγμής 3.500 ευρώ για την Ελλάδα

Έχουμε και λέμε, 500 εκ. πολίτες της ΕΕ, πάνω κάτω, επί 3.500 ευρώ έκαστος, ίσον 1,75 τρις ευρώ. Έχει δίκιο πάντως. Οι Κινέζοι είναι πολύ καλοί στα μαθηματικά. Προφανώς δεν είναι Κινέζα.
 
Είπαμε, η κρίση έχει και τα καλά της, αναγκάζονται πλέον όλοι να διαλέξουν πλευρά οπότε πέφτουν οι μάσκες.
Παρόμοια κριτική είχαμε κάνει και για τον Γιανναρά με αφορμή τα άρθρα του στην "Καθημερινή".
Κατανοώ την απογοήτευση κάποιων λόγω του μάλλον εξωραισμένου παρελθόντος της Αρβελέρ, αλλά είναι προφανές ότι ο "ακαδημαισμός" υπερισχύει ως τάση όλων των πολιτικών τοποθετήσεων σε κάποια φάση. Είναι η πεμπτουσία, το "ταβάνι" στο οποίο μπορεί να αγγίξει κάθε εκπρόσωπος της αστικής τάξης. Είναι ακριβώς η ταυτότητα που επιτρέπει σε κάποιον να κάνει κριτική ως "υπεράνω", ως "έξω" από την κατάσταση οπότε ταυτόχρονα αποκτά και την θέση του "μη κρινόμενου".
Γνήσιο τέκνο και η Αρβελέρ όπως και πολλοί άλλοι που όσο περνάει ο καιρός θα επιστρατευτούν ως υπερασπιστές της Τάξης και της καλής πλευράς του συστήματος.
 
( σε συνέχεια του ποστ του πάντοτε εύστοχου McZab)

Το χειρότερο – ή από μια άλλη οπτική γωνία το καλύτερο :smile:– από τα επακόλουθα της μνημονιακής κρίσης που έχει επιβληθεί στην χώρα μας σήμερα, είναι και η κατάρριψη, εκθρόνιση, καταβαράθρωση εκείνου του τμήματος της αστικής εξουσίας, το οποίο συνιστούσε ένα βεμπεριανής εμπνεύσεως «ιδεότυπο» αστού και ενδεχομένως ανήκε στους ανθρωπολογικούς τύπους που κληρονόμησε ο καπιταλισμός αλλά δεν τους δημιούργησε ο ίδιος, όπως εύστοχα υποστήριζε ο Καστοριάδης- γιατί δεν θα μπορούσε να τους δημιουργήσει: αδιάφθορους δικαστές , ακέραιους δημόσιους υπαλλήλους, ευσυνείδητους εκπαιδευτικούς κ.ο.κ.

Βεβαίως, η αναφορά στο χειρότερο γίνεται πιο πάνω με όρους διατήρησης της υφισταμένης κοινωνικής συνοχής, υπό την έννοια ότι, αυτοί οι ανθρωπολογικοί τύποι, περιβεβλημένοι το κύρος των γνώσεων και την σπουδαιότητα και την αυθεντία των ρόλων τους, λειτουργούσαν ως συνεκτικά σημεία αναφοράς για το κοινωνικό σύνολο.

Σ’ αυτούς τους εκθρονισμένους «ιδεότυπους» ανήκει σίγουρα μετά την τελευταία συνέντευξη της η κ. Αρβελέρ. Το μόνο που χρειάζεται για την κατάφαση αυτού του «εξοστρακισμού» είναι η ρήση της : «οι διανοούμενοι της Ευρώπης δε θα μας συγχωρέσουν ποτέ, που εξαιτίας μας έγιναν οι περισσότεροι Ευρωπαίοι αντιευρωπαϊστές», η οποία καταδεικνύει την τεράστια απόσταση που την χωρίζει πλέον από την κοινωνία και γι αυτό δεν έχει την δυνατότητα να λειτουργήσει ως το συνεκτικό σημείο αναφοράς.

Αντιγράφω από τον ημερήσιο εν γένει τύπο :
-Αυξηση αυτοκτονιών από το 2009 έως το 2011 κατά 37% σύμφωνα με το υπουργείο Δημόσιας Τάξης
-Ενας στους δύο νέους ( 57%) είναι άνεργος και το ποσοστό της ανεργίας στην Ελλάδα είναι το δεύτερο υψηλότερο στην Ευρώπη ( στοιχεία Eurostat, Αύγουστος 2012)
-Ο Μαρκ Σπρένγκερ, διευθυντής του Ευρωπαϊκού Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης νοσημάτων προειδοποίησε πως οι ελλείψεις σε βασικά είδη στα νοσοκομεία και η υποβάθμιση του επιπέδου της νοσοκομειακής φροντίδας, αυξάνουν σημαντικά τον κίνδυνο νοσοκομειακών και την εξάπλωση πολυανθεκτικών λοιμώξεων
-3,4 εκατομμύρια άνθρωποι ζούν στα όρια της φτώχειας στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat ( το 31% δηλαδή του πληθυσμού).

Οπότε τίθεται εύλογο και δίκαιο το ερώτημα : Τι λες κυρά μου ; Ποιος δεν θα συγχωρήσει τους Έλληνες που έγιναν αντιευρωπαϊστές οι ευρωπαίοι ; Μήπως το σημαντικό ερώτημα είναι : Ποιος τους χέζει τους ευρωπαίους και τις διανοουμενίστικες αγωνίες τους ; Και ποιος θα συγχωρήσει την Ευρώπη για το ότι οι Έλληνες κατήντησαν χειρότερα από τριτοκοσμικοί ;
 
Last edited:
( σε συνέχεια του ποστ του πάντοτε εύστοχου McZab)

Το χειρότερο – ή από μια άλλη οπτική γωνία το καλύτερο :smile:– από τα επακόλουθα της μνημονιακής κρίσης που έχει επιβληθεί στην χώρα μας σήμερα, είναι και η κατάρριψη, εκθρόνιση, καταβαράθρωση εκείνου του τμήματος της αστικής εξουσίας, το οποίο συνιστούσε ένα βεμπεριανής εμπνεύσεως «ιδεότυπο» αστού και ενδεχομένως ανήκε στους ανθρωπολογικούς τύπους που κληρονόμησε ο καπιταλισμός αλλά δεν τους δημιούργησε ο ίδιος, όπως εύστοχα υποστήριζε ο Καστοριάδης- γιατί δεν θα μπορούσε να τους δημιουργήσει: αδιάφθορους δικαστές , ακέραιους δημόσιους υπαλλήλους, ευσυνείδητους εκπαιδευτικούς κ.ο.κ.

Βεβαίως, η αναφορά στο χειρότερο γίνεται πιο πάνω με όρους διατήρησης της υφισταμένης κοινωνικής συνοχής, υπό την έννοια ότι, αυτοί οι ανθρωπολογικοί τύποι, περιβεβλημένοι το κύρος των γνώσεων και την σπουδαιότητα και την αυθεντία των ρόλων τους, λειτουργούσαν ως συνεκτικά σημεία αναφοράς για το κοινωνικό σύνολο.

Σ’ αυτούς τους εκθρονισμένους «ιδεότυπους» ανήκει σίγουρα μετά την τελευταία συνέντευξη της η κ. Αρβελέρ. Το μόνο που χρειάζεται για την κατάφαση αυτού του «εξοστρακισμού» είναι η ρήση της : «οι διανοούμενοι της Ευρώπης δε θα μας συγχωρέσουν ποτέ, που εξαιτίας μας έγιναν οι περισσότεροι Ευρωπαίοι αντιευρωπαϊστές», η οποία καταδεικνύει την τεράστια απόσταση που την χωρίζει πλέον από την κοινωνία και γι αυτό δεν έχει την δυνατότητα να λειτουργήσει ως το συνεκτικό σημείο αναφοράς.

Αντιγράφω από τον ημερήσιο εν γένει τύπο :
-Αυξηση αυτοκτονιών από το 2009 έως το 2011 κατά 37% σύμφωνα με το υπουργείο Δημόσιας Τάξης
-Ενας στους δύο νέους ( 57%) είναι άνεργος και το ποσοστό της ανεργίας στην Ελλάδα είναι το δεύτερο υψηλότερο στην Ευρώπη ( στοιχεία Eurostat, Αύγουστος 2012)
-Ο Μαρκ Σπρένγκερ, διευθυντής του Ευρωπαϊκού Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης νοσημάτων προειδοποίησε πως οι ελλείψεις σε βασικά είδη στα νοσοκομεία και η υποβάθμιση του επιπέδου της νοσοκομειακής φροντίδας, αυξάνουν σημαντικά τον κίνδυνο νοσοκομειακών και την εξάπλωση πολυανθεκτικών λοιμώξεων
-3,4 εκατομμύρια άνθρωποι ζούν στα όρια της φτώχειας στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat ( το 31% δηλαδή του πληθυσμού).

Οπότε τίθεται εύλογο και δίκαιο το ερώτημα : Τι λες κυρά μου ; Ποιος δεν θα συγχωρήσει τους Έλληνες που έγιναν αντιευρωπαϊστές οι ευρωπαίοι ; Μήπως το σημαντικό ερώτημα είναι : Ποιος τους χέζει τους ευρωπαίους και τις διανοουμενίστικες αγωνίες τους ; Και ποιος θα συγχωρήσει την Ευρώπη για το ότι οι Έλληνες κατήντησαν χειρότερα από τριτοκοσμικοί ;



Τα πες ολα....
Και εδω ταιριαζει η απαντηση του θυμοσοφου λαου στη διατυπωμενη αγωνια της (:flipout:) περι μη συγχωρεσης.
Εδω καραβια χανονται βαρκουλες αρμενιζουν.....
Ρε κατι αγωνιες που εχουν οι διανοουμενοι.....
 
Εγώ πάλι, δεν θα προβώ σε βιαστικές κρίσεις για προσωπικότητες που αποδεδειγμένα είχαν μια προσφορά στο Πολιτισμό μας. Εξάλλου δεν έχω αυτό το δικαίωμα. Διατύπωσε, η ακαδημαϊκός κ. Αρβελέρ στα 86 της κάποιες αμφιλεγόμενες και αιρετικές θέσεις, πιθανότατα ασυνεπείς σε σχέση με τη ιστορία της. Και λοιπόν, αυτό αυτόματα την καταδικάζει και ακυρώνει τη μέχρι σήμερα διαδρομή της; Ή πιστεύετε ότι ο λόγος της έχει τόσο βαρύνουσα σημασία που μπορεί να επηρεάσει προς τη μια ή την άλλη κατεύθυνση τις επώδυνες δικές μας εξελίξεις. Ο καθένας κρίνεται από το συνολικό έργο του και τη προσφορά του και όχι από τις δηλώσεις του. Θα μπορούσε μάλιστα στην ηλικία της να έχει και άνοια και να μη ξέρει τι λέει. Αυτά τώρα περί συντηρικοποίησης και αστικοποίησης μου φαντάζουν αστεία και αφελή στην εποχή μας, που όλοι τα διαθέτουμε σε βαθμό βέβαια διαφορετικό ο καθένας.
Έχουμε χορτάσει από εκδηλώσεις πολιτικής ορθότητας αλλά έχουμε έλλειψη από ανθρώπους της προσφοράς και της δημιουργίας...
 
θα κάνω το συνήγορο του διαβόλου. Είδα προσεκτικά, πολύ προσεκτικά τη συνέντευξη. Τολμώ να πω ότι σας διαφεύγει κάτι. Η Αρβελέρ, όπως πολύ σωστά παρατηρείτε πολλοί, έχει αλλάξει επίπεδο. Όμως αυτό που κάνει, δεν είναι να ασκεί κριτική σε μένα, σε σας, στους πολιτικούς μας. Δεν βλέπει την ελληνική κοινωνία απέξω και την κρίνει. Νιώθει μέσα στη μεγάλη κοινωνία, την ευρωπαική, και βλέπει ότι η περίπτωση της Ελλάδας, μπορεί να δείχνει τα όρια του εγχειρήματος, αλλά ταυτόχρονα απομακρύνει τους πιο πιστούς συνοδοιπόρους των ονειροπόλων, δηλ. τα μεσαία αστικά στρώματα της Ευρώπης.

Γι αυτό κατακρίνει την ελληνική υπόθεση.

Είναι δύσκολο να αποδεχθεί ότι στην Ελλλάδα τα μεσαία στρώματα, δηλ. εγώ κι εσείς δεν είχαμε στην πραγματικότητα τη δυνατότητα, ίσως ούτε και τη θέληση να υπερασπιστούμε το φιλελεύθερο ιδεώδες και την αστική δημοκρατία, όπως έγινε σε άλλες ευρωπαικές χώρες, από τους πολιτικούς. Όμως αυτό ήταν πολύ δύσκολο, διότι η επέλαση του ΠΑΣΟΚ στους θεσμούς ήλθε ταυτόχρονα με την είσοδο στην κοινωνία των στρωμάτων που είαν μείνει εκτός μετά τον ελληνικό Εμφύλιο. Και ίσως κάτι τέτοιο συνέβη και στις άλλες κοινωνίες που δοκιμάζονται.

Δεν είναι τυχαίο νομίζω ότι πρόβλημα έχει η Πορτογαλία που είχε στο κεφάλι της τον Σαλαζάρ, η Ισπανία με τον Φράνκο, η Ιταλία με τις Γκλάντιο και την Π2.
Η Ιρλανδία παραμένει μια εντελώς διαφορετική περίπτωση, όπου κλήθηκε η κοινωνία και το κράτος να πληρώσουν τις ξέφρενες ατασθαλίες των μεγαλοεπενδυτών.
 
Απάντηση: Re: Αρβελερ

Εγώ πάλι, δεν θα προβώ σε βιαστικές κρίσεις για προσωπικότητες που αποδεδειγμένα είχαν μια προσφορά στο Πολιτισμό μας. Εξάλλου δεν έχω αυτό το δικαίωμα. Διατύπωσε, η ακαδημαϊκός κ. Αρβελέρ στα 86 της κάποιες αμφιλεγόμενες και αιρετικές θέσεις, πιθανότατα ασυνεπείς σε σχέση με τη ιστορία της. Και λοιπόν, αυτό αυτόματα την καταδικάζει και ακυρώνει τη μέχρι σήμερα διαδρομή της; Ή πιστεύετε ότι ο λόγος της έχει τόσο βαρύνουσα σημασία που μπορεί να επηρεάσει προς τη μια ή την άλλη κατεύθυνση τις επώδυνες δικές μας εξελίξεις. Ο καθένας κρίνεται από το συνολικό έργο του και τη προσφορά του και όχι από τις δηλώσεις του. Θα μπορούσε μάλιστα στην ηλικία της να έχει και άνοια και να μη ξέρει τι λέει. Αυτά τώρα περί συντηρικοποίησης και αστικοποίησης μου φαντάζουν αστεία και αφελή στην εποχή μας, που όλοι τα διαθέτουμε σε βαθμό βέβαια διαφορετικό ο καθένας.
Έχουμε χορτάσει από εκδηλώσεις πολιτικής ορθότητας αλλά έχουμε έλλειψη από ανθρώπους της προσφοράς και της δημιουργίας...

Ποια είναι η αποδεδειγμένη προσφορά της στον πολιτισμό μας;
 
Re: Απάντηση: Re: Αρβελερ

Ποια είναι η αποδεδειγμένη προσφορά της στον πολιτισμό μας;
Κουβέντα να γίνεται, δηλαδή.
Η ΕΛΕΝΗ ΓΛΥΚΑΤΖΗ-ΑΡΒΕΛΕΡ γεννήθηκε το 1926. Σπούδασε στην Αθήνα και στο Παρίσι και ειδικεύτηκε στη μελέτη του κόσμου της χριστιανικής Ανατολής, και ειδικότερα του κράτους και της κοινωνίας του Βυζαντίου. Μια σειρά εργασίες της πάνω στο Βυζάντιο την έκαναν γνωστή. Αναφέρουμε εδώ μονάχα μερικές: ΕΡΕΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ ΤΟΝ ΕΝΑΤΟ-ΔΕΚΑΤΟ ΑΙΩΝΑ (1960), ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΚΑΙ Η ΘΑΛΑΣΣΑ (1966), ΜΕΛΕΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ (1971), ΒΥΖΑΝΤΙΟ, Η ΧΩΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΔΑΦΗ (1976), κ.λπ. Έλαβε μέρος σε διάφορα παγκόσμια συνέδρια ιστορίας και προσκλήθηκε για διαλέξεις στα μεγαλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου ενώ έχει τιμηθεί με πολλές διακρίσεις. Το 1967 έγινε η πρώτη γυναίκα πρόεδρος του τμήματος Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο της Σορβόνης και το 1976 εκλέχτηκε Πρύτανης στο Πανεπιστήμιο της Σορβόνης (η πρώτη γυναίκα να τιμηθεί με μια τέτοια θέση στα 700 χρόνια παράδοσης του Πανεπιστημίου). Έχει διατελέσει, μεταξύ άλλων, Πρύτανης του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου, Πρόεδρος του Πανεπιστημίου του Παρισίων και του Κέντρου Τέχνης και Πολιτισμού Ζώρζ Πομπιντού-Μπομπούρ. Είναι αντεπιστέλλον μέλος της Ακαδημίας Αθηνών και είναι επίτημη πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου των Δελφών. Θεωρείται μια απ' τις πλέον εξέχουσες πανεπιστημιακές και πνευματικές προσωπικότητες του τόπου μας που τιμούν πραγματικά την πατρίδα μας στο εξωτερικό. (Βιογραφικό της στο greekbooks.gr)
 
Η ακαδημαϊκή της καριέρα κι οι ανάλογες αναγκαίες διατριβές,είναι η πολιτιστική της προσφορά;




Συγκρίνοντας το έργο που άφησε πίσω του,ένας σύγχρονος Έλληνας ακαδημαϊκός π.χ ο Κ.Τσάτσος http://el.wikipedia.org/wiki/Κωνστα...86.CE.B9.CE.BA.CF.8C_.CE.AD.CF.81.CE.B3.CE.BF
καταλαβαίνει κανείς την...πολιτιστική της συνεισφορά...Το ότι τα κατάφερε κι έγινε πρύτανης,είναι σημαντικό γεγονός γι' αυτήν και κανέναν άλλον...
 
Last edited: