Αρβελερ

Η πορεία της τιμά τον πολιτισμό μας και κατ' επέκταση αυτό ΕΙΝΑΙ προσφορά. Εάν δεν το δέχεσαι δεν έχει νόημα να το κουβεντιάζουμε...

Edit: Εγώ δεν έκανα ποσοτικές συγκρίσεις με το έργο άλλων, μίλησα απλά για κάποια προσφορά. Για μένα είναι αρκετή ακόμη και η επαγγελματική ανέλιξη που αναδεικνύει αξίες και προβάλλει την πνευματικότητα των ανθρώπων.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Αρβελερ

Η ακαδημαϊκή της καριέρα κι οι ανάλογες αναγκαίες διατριβές,είναι η πολιτιστική της προσφορά;




Συγκρίνοντας το έργο που άφησε πίσω του,ένας σύγχρονος Έλληνας ακαδημαϊκός π.χ ο Κ.Τσάτσος http://el.wikipedia.org/wiki/Κωνστα...86.CE.B9.CE.BA.CF.8C_.CE.AD.CF.81.CE.B3.CE.BF
καταλαβαίνει κανείς την...πολιτιστική της συνεισφορά...Το ότι τα κατάφερε κι έγινε πρύτανης,είναι σημαντικό γεγονός γι' αυτήν και κανέναν άλλον...


Η Αρβελέρ είναι μια πολύ σημαντική βυζαντινολόγος κι αποτέλεσε κεφάλαιο για την Ελλάδα. Μετά τα μεγάλα μυαλά του α' μισού του 20ου αι. όπως οι Γάλλοι φιλέλληνες Henri Gregoire και Charles Diehl, τον Άμαντο, τον Ζακυνθηνό και τα επόμενα χρόνια τον Καραγιαννόπουλο, ο οποίος συνέθεσε, αλλά δεν έφερε κάτι καινούριο στην επιστήμη, ήταν η Αρβελέρ που πήρε τη σκυτάλη.

Να θυμίσω ότι η ιστορία δεν είναι μια από θεού διδασκαλία και δεδομένη. Είναι μια ζωντανή θεώρηση του παρελθόντος, μια ερμηνεία. Έτσι κατά τις προηγούμενες δεκαετίες, ειδικά αυτή του 1970-1990 αναπτύχθηκαν διάφορες θεωρίες για το "κακό" Βυζάντιο και τους καλούς σταυροφόρους και κυρίως τους Νορμανδούς, τον αφελληνισμό του χαρακτήρα του Βυζαντίου, χωρίς να στηρίζεται σε πηγές, η βυζαντινοβουλγαρική θεωρία, η θεωρία της πολιτιστικής παρακμής, ακόμα και η θεωρία των προοθωμανικών κρατών και πολιτισμών.

Η Αρβελέρ δεν ήταν ο φανατικός Έλληνας, που έβλεπε μπροστά του Σαρακηνούς, Άραβες, Νορμανδούς και άλλα δαιμόνια και τους έπαιρνε το κεφάλι. Ήταν όμως μια επιστήμονας που δούλεψε σκληρά, είτε προσωπικά, είτε με τη δημιουργία κι άλλων ιστορικών βυζαντινολόγων, οι οποίοι όρισαν ένα χαρακτήρα όσο το δυνατόν πιο κοντά στην πραγματικότητα. Διαβάζοντας ελληνικές πηγές, δυτικοευρωπαικές πηγές, επιγραφές στη γλαγολυτική γραφή, στα αραβικά. Ακόμα έδειξε τη στενή σχέση που είχε και έχει η αρχαιολογία με την ιστορία. Π.χ. ένα ζήτημα που απασχολεί μέχρι σήμερα τους ιστορικούς είναι πού βρίσκονται κάποιες ξακουστές πολιτείες του παρελθόντος. Π.χ. πού ήταν το Αμόριο η πατρίδα του αυτοκράτορα Θεόφιλου; Η Αρβελέρ δημιούργησε συνεργασίες, όχι μόνο με Έλληνες αρχαιολόγους, αλλά και με Βούλγαρους, ´Σέρβους, Τούρκους αρχαιολόγους, οι οποίοι άρχισαν να βλέπουν το παρελθόν μέσα από τα μάτια της κυρίαρχης ιστοριογραφίας, κι όχι μέσα από το δικό τους, πολλές φορές έωλο εθνικό μύθο. Το παράδειγμά της, την σύνθεσης κι όχι της αντιπαράθεσης, ακολουθούν πλέον οι περισσότεροι Βυζαντινολόγοι στην Ευρώπη. Πρέπει να περάσουμε τον Ατλαντικό για να βρούμε πλέον καινοφανείς θεωρίες σχετικά με το Βυζάντιο.

Τώρα αν κάποιος προτιμά τον Τσάτσο, ή τον Παπανικολάου, ή τον Μητρόπουλο, ή κάποιον άλλο, φυσικά και έχει κάθε δικαίωμα να το κάνει. Και τους τιμούμε όλους. Μόνο που οι αποθανόντες δικαιώνονται. Και η Αρβελέρ παραμένει ακόμη εν ζωή.

Και μην πει κανείς τίποτε για τον Τσάτσο, διότι ο πολιτικός Τσάτσος έκανε σφάλματα πολλά περισσότερα από αυτά που σέρνουμε στην Αρβελέρ ή ακόμα και σειρά σύγχρονων πολιτικών.
 
@grio

Mάλιστα...αφού το λές εσύ...

Πάντως για να έχουμε μια άισθηση προσφοράς και μεγεθών αναφέρω τον μέγιστο αστροφυσικό Νανόπουλο,τον Φωκά έναν απο τους μεγαλύτερους μαθηματικούς εγκεφάλους,τον Λαζαρίδη τον εφευρέτη του Black Berry,τον αείμνηστο γιατρό Παπανικολάου...


Βλάση,δεν ανέφερα σαν σημείο αναφοράς τον Τσάτσο...Οχι δα...Πόσο μάλλον σαν πολιτικό...

Σαν μέτρο σύγκρισης του τι άφησε πίσω του σε σχέση με την Αρβελέρ και μόνο...

Σπουδαία Βυζαντινολόγος...Σιγά τα ώα...με το συμπάθειο...
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Αρβελερ

@grio

Mάλιστα...αφού το λές εσύ...

Πάντως για να έχουμε μια άισθηση προσφοράς και μεγεθών αναφέρω τον μέγιστο αστροφυσικό Νανόπουλο,τον Φωκά έναν απο τους μεγαλύτερους μαθηματικούς εγκεφάλους,τον Λαζαρίδη τον εφευρέτη του Black Berry,τον αείμνηστο γιατρό Παπανικολάου...
Διακρίνω μια υποψία ειρωνίας;

Τέλος πάντων, πάλι με πας σε ποσοτικές συγκρίσεις, μάλλον δεν έγινα σαφής... παρότι το λέω εγώ...
 
Γιατί ποσοτικά μόνο...δεν το κατάλαβα...τα πιό πάνω παραδέιγματα εκεί παραπέμπουν;Ο Τσάτσος ήταν μόνο τέτοιο παράδειγμα...


Για να γίνω σαφέστερος,τιμώ και σέβομαι το έργο και την προσφορά στο πεδίο των θεωρητικών επιστημών,ανθρώπων σαν τον αείμνηστο καθηγητή Ανδρόνικο...



Κι άλλοι πολλοί σημαντικοί Έλληνες δάσκαλοι,άγνωστοι στο ευρύτερο κοινό.Βλέπετε δεν είναι ντίβες των βρωμοκάναλων σαν την κα Αβερλέρ...

http://www.tanea.gr/ellada/article/?aid=4767552
 
Εγώ πάντως δεν πιστεύω να έγινε πρύτανης (της Σορβόνης, όχι κανενός ανθυποπανεπιστημίου) για το κορμί της.
Ούτε φυσικά μπορούμε να κρίνουμε το επιστημονικό έργο κάποιου από την απήχησή του στο ευρύ κοινό, και να πούμε Ανδρόνικος, οκεϋ, βρήκε Βεργίνα ενώ βυζαντινολόγος, κλάιν μάιν.
 
Re: Απάντηση: Αρβελερ

Γιατί ποσοτικά μόνο...δεν το κατάλαβα...τα πιό πάνω παραδέιγματα εκεί παραπέμπουν;Ο Τσάτσος ήταν μόνο τέτοιο παράδειγμα...


Για να γίνω σαφέστερος,τιμώ και σέβομαι το έργο και την προσφορά στο πεδίο των θεωρητικών επιστημών,ανθρώπων σαν τον αείμνηστο καθηγητή Ανδρόνικο...



Κι άλλοι πολλοί σημαντικοί Έλληνες δάσκαλοι,άγνωστοι στο ευρύτερο κοινό.Βλέπετε δεν είναι ντίβες των βρωμοκάναλων σαν την κα Αβερλέρ...

http://www.tanea.gr/ellada/article/?aid=4767552
Βρε συ δεν διαφωνώ σε αυτά που αναφέρεις για όλες αυτές τις προσωπικότητες, αντίρρηση έχω με την απαξίωση της κ. Αρβελέρ.

Εγώ πάντως δεν πιστεύω να έγινε πρύτανης (της Σορβόνης, όχι κανενός ανθυποπανεπιστημίου) για το κορμί της.
Ούτε φυσικά μπορούμε να κρίνουμε το επιστημονικό έργο κάποιου από την απήχησή του στο ευρύ κοινό, και να πούμε Ανδρόνικος, οκεϋ, βρήκε Βεργίνα ενώ βυζαντινολόγος, κλάιν μάιν.
+1
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Αρβελερ

Εγώ πάλι, δεν θα προβώ σε βιαστικές κρίσεις για προσωπικότητες που αποδεδειγμένα είχαν μια προσφορά στο Πολιτισμό μας. Εξάλλου δεν έχω αυτό το δικαίωμα. Διατύπωσε, η ακαδημαϊκός κ. Αρβελέρ στα 86 της κάποιες αμφιλεγόμενες και αιρετικές θέσεις, πιθανότατα ασυνεπείς σε σχέση με τη ιστορία της. Και λοιπόν, αυτό αυτόματα την καταδικάζει και ακυρώνει τη μέχρι σήμερα διαδρομή της; Ή πιστεύετε ότι ο λόγος της έχει τόσο βαρύνουσα σημασία που μπορεί να επηρεάσει προς τη μια ή την άλλη κατεύθυνση τις επώδυνες δικές μας εξελίξεις. Ο καθένας κρίνεται από το συνολικό έργο του και τη προσφορά του και όχι από τις δηλώσεις του. Θα μπορούσε μάλιστα στην ηλικία της να έχει και άνοια και να μη ξέρει τι λέει. Αυτά τώρα περί συντηρικοποίησης και αστικοποίησης μου φαντάζουν αστεία και αφελή στην εποχή μας, που όλοι τα διαθέτουμε σε βαθμό βέβαια διαφορετικό ο καθένας.
Έχουμε χορτάσει από εκδηλώσεις πολιτικής ορθότητας αλλά έχουμε έλλειψη από ανθρώπους της προσφοράς και της δημιουργίας...


Γρηγορη δεν εχει να κανει με την απαξιωση του εργου της.
Εχει να κανει με μια διαπιστωση (θλιβερη) οτι κανενας απο την "πνευματικη ελιτ" δεν μιλησε ανοιχτα τοσο καιρο για την καταστροφη που συντελειται στη χωρα.
Ουτε ενας γ...ω τη τρελα μου δηλαδη.Καποιοι ψελησαν κατι μασημενα λογια αλλα γενικα σιωπη.Λες και ζουν σε γυαλα ή μακρια απο εδω.
Αυτο ειναι το γαμωτο.
 
Re: Απάντηση: Re: Αρβελερ

Γρηγορη δεν εχει να κανει με την απαξιωση του εργου της.
Εχει να κανει με μια διαπιστωση (θλιβερη) οτι κανενας απο την "πνευματικη ελιτ" δεν μιλησε ανοιχτα τοσο καιρο για την καταστροφη που συντελειται στη χωρα.
Ουτε ενας γ...ω τη τρελα μου δηλαδη.Καποιοι ψελησαν κατι μασημενα λογια αλλα γενικα σιωπη.Λες και ζουν σε γυαλα ή μακρια απο εδω.
Αυτο ειναι το γαμωτο.
Πάνο μου, δεν έχω αυξημένες προσδοκίες από κανέναν, ακόμη και από τη "πνευματική ελίτ", όπως την αναφέρεις. Τουλάχιστον αυτή "συμπληρώνει" τη προσφορά της στο τομέα ευθύνης της και υποτίθεται ότι έτσι συμβάλλει στην πνευματική μας αποτελμάτωση. Και ούτε προσδοκώ έξοδο από την κρίση με μπροστάρηδες κάποιους πεφωτισμένους σωτήρες. Αυτό ήταν πάντα ευθύνη των απλών και λαϊκών ανθρώπων με τη πλήρη επίγνωση των καταστάσεων. Ας αφήσουμε τώρα τη γιαγιά στη γαλήνη της και στην αναπόληση της ζωής της και ας δεχθούμε την νομοτέλεια του κύκλου της ζωής...
 
Εγώ πάντως δεν πιστεύω να έγινε πρύτανης (της Σορβόνης, όχι κανενός ανθυποπανεπιστημίου) για το κορμί της.
Ούτε φυσικά μπορούμε να κρίνουμε το επιστημονικό έργο κάποιου από την απήχησή του στο ευρύ κοινό, και να πούμε Ανδρόνικος, οκεϋ, βρήκε Βεργίνα ενώ βυζαντινολόγος, κλάιν μάιν.

Φυσικά και δεν έγινε για το...κορμί της...Θα άξιζε να γίνει.

Εγραψα ήδη,πολύ σημαντική επίτευξη,αλλά για την ίδια.

Αλλο όμως,αυτό κι άλλο να μιλάμε για σημαντική πολιτιστική προσφορά της Αρβελέρ.Απλά δεν υπάρχει τέτοια.Δεν έχει έργο,που να έχει εντυπωσιάσει,μόνο τις απαιτούμενες διατριβές για την καριέρα της.

Κατασκεύασμα του υποτιθέμενου σοσιαλιστικού Πασοκικού παρακράτους και των φίλιων καθεστωτικών ΜΜΕ...Επιστρατευμένο "είδωλο",υπόδειγμα "αριστερής" διανοούμενης για τους αφελείς ιθαγενείς....

Α κοίτα τι λέει η τεράστια "αριστερή"...πρυτάνισσα του Σορμπόν!!!....Αρα καλά μας κάνουνε...

Γεμίσανε η οθόνες Αρβελέρ και Γιανναρά...
 
Last edited:
1. Το Βυζάντιο ήταν Ρωμαϊκή αυτοκρατορία
τι σχεση έχει με τον Ελληνισμό?
Αν η Αρβελερ έδωσε διαφορετική διασταση πιο κοντα στη πραγματικότητα, είναι μία προσφορά στην ιστορία και μπραβο της.

2. και ο γαπ είναι στο Χαρβαρντ, δηλωσε προσφατα οτι είναι πιο σημαντικο απο την πρωθυπουργία του στην Ελλάδα (και μιλάμε για τις δηλώσεις του Νότη...)

3. Επειδη η ξαδελφη και ο ξαδελφος διδασκουν στην Σορβόννη...και γενικά στο σόι μου υπάρχει μία....Γαλλική συμπαθεια εως τσουρεκιασμα, ειδικά στο προσωπο της Αρβελερ...από αντιδραση δική μου μαλλον,
τι έχουν κάνει οι Γαλλοι και τους έχουμε τόσο ψηλά?
φιλοσοφίες?
ζωγραφική?
οκ
άλλο?
''ιδεολογία-επανασταση''?...αστο να μεινουμε φίλοι και να μην πουμε τιποτα παραπάνω
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Αρβελερ

Εγώ πάλι, δεν θα προβώ σε βιαστικές κρίσεις για προσωπικότητες που αποδεδειγμένα είχαν μια προσφορά στο Πολιτισμό μας. Εξάλλου δεν έχω αυτό το δικαίωμα. Διατύπωσε, η ακαδημαϊκός κ. Αρβελέρ στα 86 της κάποιες αμφιλεγόμενες και αιρετικές θέσεις, πιθανότατα ασυνεπείς σε σχέση με τη ιστορία της. Και λοιπόν, αυτό αυτόματα την καταδικάζει και ακυρώνει τη μέχρι σήμερα διαδρομή της; Ή πιστεύετε ότι ο λόγος της έχει τόσο βαρύνουσα σημασία που μπορεί να επηρεάσει προς τη μια ή την άλλη κατεύθυνση τις επώδυνες δικές μας εξελίξεις. Ο καθένας κρίνεται από το συνολικό έργο του και τη προσφορά του και όχι από τις δηλώσεις του. Θα μπορούσε μάλιστα στην ηλικία της να έχει και άνοια και να μη ξέρει τι λέει. Αυτά τώρα περί συντηρικοποίησης και αστικοποίησης μου φαντάζουν αστεία και αφελή στην εποχή μας, που όλοι τα διαθέτουμε σε βαθμό βέβαια διαφορετικό ο καθένας.
Έχουμε χορτάσει από εκδηλώσεις πολιτικής ορθότητας αλλά έχουμε έλλειψη από ανθρώπους της προσφοράς και της δημιουργίας...

Επιβεβαιώνεις με τα ποστς σου αυτό ακριβώς που έγραψα κι εγώ και ο by proxy. Αισθάνεσαι άσχημα να κριτικάρεις την Αρβελέρ και θεωρείς εαυτόν "μικρό" για να έχεις το δικαίωμα αυτό ακριβώς διότι έχεις ανεβάσει την Αρβελέρ σε ένα βάθρο λόγω της ακαδημαικής της καριέρας την οποία φαντάζομαι δεν μπορείς επίσης να κρίνεις, εκτός αν είσαι κι εσύ Βυζαντινολόγος.
Δηλαδή αναγνωρίζεις στην Αρβελέρ το δικαίωμα να εκφράζει άποψη για τα πολιτικά δρώμενα της χώρας τα οποία προφανώς δεν έχουν να κάνουν με την επιστημονική της κατάρτιση, αλλά δεν αναγνωρίζεις στον εαυτό σου το αυτονόητο δικαίωμα να κριτικάρει τη δημόσια τοπθέτηση της Αρβελέρ εξαιτίας του ότι την περιβάλλει ο ακαδημαικός μανδύας του "αλάθητου"...
Από την άλλη όταν οι χαρακτηρισμοί "συντηρητικοποίηση" και "αστικοποίηση" σου φαντάζουν αστεία και αφελή στην εποχή μας, δεν απορώ με την παραπάνω θέση. Μάλλον σου φαντάζουν αστεία και αφελή διότι δεν μπορείς να αντιληφθείς τις συνέπειες τους στην πολιτική και κοινωνική καθημερινότητα.

Γενικά και με την τελευταία σου φράση φαίνεται ότι όπως και οι περισσότεροι άλλωστε περιμένεις πολλά απο τους λίγους και όχι το αντίστροφο. Άνθρωποι της "προσφοράς και της δημιουργίας", "πνευματικοί ηγέτες", "μπροστάρηδες" και άλλα καθωσπρέπει ευχολόγια πίσω από τα οποία κρύβονται η απάθεια και ο γνήσιος συντηρητισμός.
 
@ nbull...Γαλλικη Επανασταση και διακυρηξη των δικαιωματων του ανθρωπου και του πολιτη,Παρισινη Κομμουνα,Μαης του 68,Νοεμβρης του 2005,κατι εχουν "κανει" και αυτοι κατα τ αλλα συμφωνω απολυτως με by,mac και dipie..
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: Αρβελερ

Επιβεβαιώνεις με τα ποστς σου αυτό ακριβώς που έγραψα κι εγώ και ο by proxy. Αισθάνεσαι άσχημα να κριτικάρεις την Αρβελέρ και θεωρείς εαυτόν "μικρό" για να έχεις το δικαίωμα αυτό ακριβώς διότι έχεις ανεβάσει την Αρβελέρ σε ένα βάθρο λόγω της ακαδημαικής της καριέρας την οποία φαντάζομαι δεν μπορείς επίσης να κρίνεις, εκτός αν είσαι κι εσύ Βυζαντινολόγος.
Δηλαδή αναγνωρίζεις στην Αρβελέρ το δικαίωμα να εκφράζει άποψη για τα πολιτικά δρώμενα της χώρας τα οποία προφανώς δεν έχουν να κάνουν με την επιστημονική της κατάρτιση, αλλά δεν αναγνωρίζεις στον εαυτό σου το αυτονόητο δικαίωμα να κριτικάρει τη δημόσια τοπθέτηση της Αρβελέρ εξαιτίας του ότι την περιβάλλει ο ακαδημαικός μανδύας του "αλάθητου"...
Από την άλλη όταν οι χαρακτηρισμοί "συντηρητικοποίηση" και "αστικοποίηση" σου φαντάζουν αστεία και αφελή στην εποχή μας, δεν απορώ με την παραπάνω θέση. Μάλλον σου φαντάζουν αστεία και αφελή διότι δεν μπορείς να αντιληφθείς τις συνέπειες τους στην πολιτική και κοινωνική καθημερινότητα.

Γενικά και με την τελευταία σου φράση φαίνεται ότι όπως και οι περισσότεροι άλλωστε περιμένεις πολλά απο τους λίγους και όχι το αντίστροφο. Άνθρωποι της "προσφοράς και της δημιουργίας", "πνευματικοί ηγέτες", "μπροστάρηδες" και άλλα καθωσπρέπει ευχολόγια πίσω από τα οποία κρύβονται η απάθεια και ο γνήσιος συντηρητισμός.
Ώπα ρε συ! Έβγαλες τα ισοπεδωτικά συμπεράσματά σου, αλλά προφανώς δεν κατάλαβες τίποτα από αυτά που έγραψα, και επιπρόσθετα ολίσθησες στην κατηγοριοποίηση και ταξινόμησή μου. Θα σου πω ένα πράγμα μόνο, όποιος έχει τα κότσια να "αποκαθηλώνει" τους άλλους, πρέπει κάπως να φροντίζει με το δικό του παράδειγμα να υποστηρίζει τις θέσεις του. Δεν λέω ότι δεν το κάνεις, αλλά εγώ απλά δε σε γνωρίζω, όπως άλλωστε ούτε και εσύ εμένα...
Και κάτι άλλο δεν με εντυπωσιάζουν οι επαναστατικές κορώνες, μόνο οι ενέργειες και οι προσφορές. Τώρα τι μπορώ να αντιληφθώ εγώ, αυτό άστο καλλίτερα...
 
Πέφτω απ'τα σύννεφα με τον αριθμό αυτών που έπεσαν απ'τα σύννεφα.
Καλά βρε σεις, έπρεπε να κελαηδήσει για να διαγνώσετε "αστικό ελιτισμό" ή "ελιτίστικο αστισμό" ή γουατέβερ;
Φάτσες δεν κόβετε;;; Γίνετε και λίγο μπάτσοι βρε, δεν είναι κακό!
Εκείνοι πώς σε κόβουν στο χιλιόμετρο για κουμουνιστή;;;

Αρβελέρ και Μούσχουρη...
 
@ nbull...Γαλλικη Επανασταση και διακυρηξη των δικαιωματων του ανθρωπου και του πολιτη,Παρισινη Κομμουνα,Μαης του 68,Νοεμβρης του 2005,κατι εχουν "κανει" και αυτοι κατα τ αλλα συμφωνω απολυτως με by,mac και dipie..

Kαλά
δεν τοπα για να συμφωνήσουμε :-))
Εχουνε πάντως ωραία μουσεία