Αρχιτεκτονική φωτογραφία

Re: Φωτογραφιση Κτιριων

Αντικατοπτρισμοί σε κτίριο στον Πειραιά.

Σαν θέμα το είχα βρει πολύ ενδιαφέρον και θα έπρεπε να έχω τραβήξει και άλλες φωτογραφίες, όμως τότε είχα κατέβει βόλτα με τη σύζυγο όταν ήταν έγκυος και δεν ήθελα να τη ταλαιπωρήσω.

(Με D300/Tamron 28-75/2.8 @ 75mm, F/6.3, 1/500 ISO 200)

attachment.php
 

Attachments

  • Antikatoptrismoi.jpg
    Antikatoptrismoi.jpg
    104.8 KB · Views: 250
Re: Φωτογραφιση Κτιριων

Πόσες φορές περνούμε μπροστά από μνημεία που τα θεωρούμε αδιάφορα στη δική μας πόλη; Πόσες φορές έχουμε αρνηθεί μια γρήγορη επίσκεψη σε ένα μνημείο της δικής μας πόλης, όταν το ίδιο μνημείο θα το επισκεπτόμασταν σε κάποια άλλη πόλη;

Κι ακόμη χειρότερα... πόσο φωτογραφικό μπορεί να είναι ένα μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς ενός άλλου λαού;

Στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, στην Πλατεία Αριστοτέλους, πάνω στην Εγνατία υπάρχει το Μπέη χαμάμ (που λειτούργησε μέχρι το 1978 ως Λουτρά ο Παράδεισος). Έχει αναστηλωθεί και λειτουργεί ως ςπισκέψιμος χώρος με δωρεάν είσοδο. Είχα πάει πριν μερικά χρόνια μαζί με το Δημήτρη τον Πανούση. Μας φάνηκε ωραίο θέμα, και την προηγούμενη εβδομάδα ξαναπήγα. Δείτε μερικές εσωτερικές λήψεις....

Βλάση, στο exif των φωτογραφιών βλέπω χαμηλές ταχύτητες διαφράγματος (1/10, 1/15). Χρησιμοποιήσες τρίποδο ή είναι τραβηγμένες στο χέρι; Και εάν είχες τρίποδο γιατί ανέβασες τόσο τα ISO;
 
Re: Φωτογραφιση Κτιριων

Βλάση, στο exif των φωτογραφιών βλέπω χαμηλές ταχύτητες διαφράγματος (1/10, 1/15). Χρησιμοποιήσες τρίποδο ή είναι τραβηγμένες στο χέρι; Και εάν είχες τρίποδο γιατί ανέβασες τόσο τα ISO;

Ηλία το Μπέη χαμάμ, όπω και τα υπόλοιπα στη θεσσαλονίκη (τώρα ετοιμάζουν το Πασά Χαμάμ) έχει ανακηρυχθεί μνημείο. Επομένως δεν μπορώ να στήσω τρόποδο, απαγορεύεται. Γι αυτό και τα υψηλά ISO. Οι ταχύτητες είναι πράγματι χαμηλές. Με έσωσε το MLU που γράφουμε σε διπλανό θέμα. Και όπου μπορούσε έσκυβα κι έβαζα τον ένα αγκώνα πάνω στο γόνατο, ώστε να στηρίζεται καλύτερα η μηχανή.
 
Re: Φωτογραφιση Κτιριων

Μάλιστα, ευχαριστώ Βλάση.

Παρεπιπτόντως, η νομοθεσία αυτή, απαγορεύει και τα μονόποδα;
 
Re: Φωτογραφιση Κτιριων

Πωωωωω...12 μήνες υπηρετούσα εκεί. Είχα μια αυτόματη jenoptik και αρκετές φωτογραφίες σε ένα κουτί στο πατάρι.
Αυτό το ghost που βγάζουν οι hdr δεν μου αρέσει παρά σε ελάχιστες περιπτώσεις.
 
Re: Φωτογραφιση Κτιριων

Δεν είναι hdr. Recovery + μείωση φωτεινότητας + χρήση φίλτρου κατά τη μετατροπή σε α/μ (αυτό ανεβάζει τη φωτεινότητα και εκτινάσει παράλληλα το κόντραστ στη λιθοδομή), εκεί που λες ghost είναι μάλλον σημείο που είχε κλιπάρει ή απλώς κάποιο σύννεφο. Στην έγχρωμη δεν φαίνεται λεπτομέρεια στον ουρανό. Ήταν πολύ μουντή μέρα.
 
Last edited:
Re: Φωτογραφιση Κτιριων

το ίδιο πράγμα λέμε...είναι η μείωση του exposure στον ουρανό.
 
Re: Φωτογραφιση Κτιριων

Εκκλησια στην κεντρικη πλατεια (πλατεια Ειρηνης) της Μακρυνιτσας. Μου διαφευγει ποια εκκλησια ειναι δυστυχως.

imgp1979b.jpg
 
Re: Φωτογραφιση Κτιριων

Ωπ, ωπ, εδώ διαφωνώ. Αν πρόκειται να φωτογραφίσουμε κτήρια κατά μέτωπο ή από 1/3 ή 2/3 τότε δεν επιτρέπεται να έχουμε φαινόμενο σύγκλισης. Θα πρέπει οι τοίχοι να είναι κάθετοι με το έδαφος κι όχι να συγκλίνουν προς τον ουρανό.

Αν τώρα θέλουμε να εκμεταλλευτούμε δημιουργικά τους φακούς,κ κυρίως τους ευρυγώνιους, τότε θα πρέπει να διαλέξουμε περίεργες γωνίες, κι όχι αυτές που βλέπουν τα μάτια όλων μας.

Πολύ φιλικά
Βλάσης
 
Re: Φωτογραφιση Κτιριων

Αυτές οι γωνίες πως σου φαίνονται Βλασίδη?


attachment.php


attachment.php


Η πρώτη από Πράγα, και η δεύτερη από Βιένη...
 

Attachments

  • euB 876 res.jpg
    euB 876 res.jpg
    52.3 KB · Views: 105
  • euD 120 res.jpg
    euD 120 res.jpg
    141 KB · Views: 107
Re: Φωτογραφιση Κτιριων

η δεύτερη καλή η πρώτη όχι. στην πρώτη έχουμε κομμένο παράθυρο στα αριστερά και κομμένο θέμα κάτω δεξιά, το οποίο επίσης είναι στη σκιά. Το δε καμπαναριό επειδή δεν είναι κωνικό, δεν δίνει κάποια δραματικότητα στην εικόνα. Απλώς γέρνει πολύ.

η δεύτερη είναι καλύτερη, καθώς το επαναλαμβανόμενο στοιχείο (παράθυρα) δημιουργεί δικό του θέμα. Όμως θα ήταν πιο καλό αν μπορούσες να ευθυγραμμίσεις τα δοκάρια του αιθρίου (της γυάλινης οροφής) με κάποια από τις γραμμές του κάδρου της φωτογραφίας. Επίσης όταν ασκούμαστε σε ακροβασίες, τότε θα πρέπει να αποφεύγεται το ανθρώπινο στοιχείο μέσα στο κάδρο. Άνθρωποι να στέκονταιο πλάγια δημιουργούν ανισορροπία.

ΥΣΤ. Βλάσης είναι το μικρό μου.
 
Re: Φωτογραφιση Κτιριων

Ωπ, ωπ, εδώ διαφωνώ. Αν πρόκειται να φωτογραφίσουμε κτήρια κατά μέτωπο ή από 1/3 ή 2/3 τότε δεν επιτρέπεται να έχουμε φαινόμενο σύγκλισης. Θα πρέπει οι τοίχοι να είναι κάθετοι με το έδαφος κι όχι να συγκλίνουν προς τον ουρανό.

Αν τώρα θέλουμε να εκμεταλλευτούμε δημιουργικά τους φακούς,κ κυρίως τους ευρυγώνιους, τότε θα πρέπει να διαλέξουμε περίεργες γωνίες, κι όχι αυτές που βλέπουν τα μάτια όλων μας.

Πολύ φιλικά
Βλάσης

Καλη χρονια κατ'αρχην !!!

Με αυτο το διαολο το 10-20mm δεν μπορουσα να φερω τις κολονες στα ισα με τιποτα, εκτος κι αν ημουν ενα μετρο ψηλοτερα ωστε να μην εχει κλιση προς τα πανω η μηχανη (η αν ειχε αναδιπλουμενη οθονη η D300...)
Προσπαθησα στο PS να το φερω στα ψιλο-ισα του, αλλα λιγα πραγματα...:bigcry:
 
Απάντηση: Φωτογραφιση Κτιριων

H λοξή φωτογράφιση χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον απο τα μέσα της 10ετίας του 80 μέχρι τα μέσα του 90 περισσότερο σε life style περιοδικά, δεν ήσουν in εάν δεν έβγαζες λοξές. Βέβαια η μόδα τότε επέβαλε και τις θολές-φλού- φωτογραφίες,αλλά αυτό το αφήνω ασχολίαστο.......:huh2:
Η συνταγή είναι οι ευθείες, πρέπει αυτές να ορίζουν μια φόρμα και να οδηγούν το μάτι, αλλιώς δεν λέει.Δεν πρέπει να υπάρχουν περιττά πράγματα στο κάδρο, όσο πιο λιτό τόσο καλύτερα.
Θέλει πειραματισμό.
 
Re: Φωτογραφιση Κτιριων

Καλη χρονια κατ'αρχην !!!

Με αυτο το διαολο το 10-20mm δεν μπορουσα να φερω τις κολονες στα ισα με τιποτα, εκτος κι αν ημουν ενα μετρο ψηλοτερα ωστε να μην εχει κλιση προς τα πανω η μηχανη (η αν ειχε αναδιπλουμενη οθονη η D300...)
Προσπαθησα στο PS να το φερω στα ψιλο-ισα του, αλλα λιγα πραγματα...:bigcry:

δοκίμασες με το lens correction?
θέλεις να μου τη στείλεις τη δεύτερη να σου την κάνω εγώ; vvlasidis hotmail.com (με χαρά μέχρι 3-4 μέγα)
 
Re: Φωτογραφιση Κτιριων

η πρώτη φωτογραφία είχε όλες τις προυποθέσεις για να γίνει μαι πολύ ωραία φωτογραφία και χωρίς ισιάδες. Προσωπικά θα στεκόμουν πιο δεξιά και χαμηλά έτσι ώστε να ελέγχω καλύτερα τις γραμμές του δαπέδου και κυρίως την αριστερή που θα την έλεγχα καλύτερα. Μετά θα κοιτούσα να βάλω με κάποιο τρόπο όλη την κολώνα στα δεξιά. Κι επίσης έχω την εντύπωση ότι δεν ήσουν τέρμα πίσω στο προαύλιο, τουλάχιστον έτσι φαίνεται.

Επομένως το ιδανικό θα ήταν :
1. Τραβάμε μια πρόχειρη φωτογραφία. Τη βλέπουμε στην οθόνη και ύστερα ψάχνουμε καλύτερα σημεία. Π.χ. να ορίσουμε με τις γραμμές στο πάτωμα και με τις κολώνες ένα κάδρο μέσα στο κάδρο.
2. Τραβάμε τη δεύτερη φωτογραφία με κάτι τέτοιο. Στη συνέχεια ψάχνουμε μήπως μπορούμε να βρούμε ένα θέμα για μπροστά αριστερά που να μας οδηγεί καλύτερα μέσα στη φωτο. Π.χ. ένα σκαλοπάτι θα ήταν ιδανικό. Σε συνδυασμό με τις φάλτσες γραμμές στο έδαφος δημιουργείς μια πολύ καλή σύνθεση.
3. Τραβάμε την τρίτη φωτογραφία. Φεύγουμε κατευθείαν να προλάβουμε τη γυναίκα μας που μόλις τη διακρίνουμε στο βάθος. Τέλειωσα αγάπη μου, λέμε. Ναι, πώς μας απαντά. Εμείς ξανασκεφτόμαστε το κάδρο μας κοιτάζοντας αφηρημένα την πορεία μας.
4. Μόλις σκεφτούμε κάτι καλύτερο, τότε σκάμε τη μπόμπα. Αγάπη μου ξέχασα το πίσω καπάκι του φακού στο έδαφος. Πάω να το πάρω αμέσως για να μη χάσουμε χρόνο πηγαίνοντας στα φωτογραφικά μαγαζιά για να πάρουμε καινούριο.
5. Πηγαίνουμε καρφωτοί στο θέμα μας παρακαλώντας να μην υπάρχει γκρουπ τουριστών στο θέμα. Αν ναι, θρασύτατα τους ζητάμε να φύγουν από τη μέση, διότι Ι αμ α προφέσιοναλ φωτογγραφερ. Τραβάμε τη λήψη και ξκαναγυρνάμε τρέχοντας στη γυναίκα μας κρατώντας ένα καπάκι στο χέρι μας (απαραίτητο για τη σωματική μας υγεία!!!).
6. Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία στο επόμενο μνημείο.
 
Last edited: