Ασπρόμαυρη φωτογραφία

Re: Ασπρόμαυρο;

Συμφωνώ. Παρα το γεγονός ότι μας έχεις συνηθίσει σε θαλασσινά θέματα, όταν επιλέγεις να φωτογραφίσεις άλλα θέματα είναι και αυτές οι φωτογραφίες σου υψηλού επιπέδου
 
Re: Ασπρόμαυρο;

Συμφωνώ. Παρα το γεγονός ότι μας έχεις συνηθίσει σε θαλασσινά θέματα, όταν επιλέγεις να φωτογραφίσεις άλλα θέματα είναι και αυτές οι φωτογραφίες σου υψηλού επιπέδου
Σ' ευχαριστώ πολύ!
 
Re: Ασπρόμαυρο;

Φίλε anon είδα τις φωτογραφίες, κάθε ένας έχει δικαίωμα να κάνει ότι θέλει όπως θέλει, αλλά η χρήση φίλτρων για να κάνεις out of focus αντικείμενα που βρίσκονται στην ίδια εστιακή απόσταση εκτός από τελείως λάθος φωτογραφική άποψη είναι και έξω από την δυνατότητα των ματιών να κατανοήσουν τι βλέπουν. Έτσι είναι και πέρα από κάθε καλαίσθητη αισθητική αντίληψη. Στο γράφω φιλικά και χωρίς εμπάθεια. Παρατήρησε από μόνος σου τις φωτογραφίες σου και θα δεις ότι κάπου υπάρχει λάθος. Είναι σαν να είναι τραυματισμένα τα "μάτια" σαν να υπάρχει πρόβλημα στο μήνυμα που πρέπει να μεταδοθεί στον θεατή. Θα σε συμβούλευα αν θέλεις να φτιάξεις μια προσωπική άποψη σαν φωτογράφος ερασιτέχνης ή επαγγελματίας να μην κάνεις "εξωπραγματικές" επεμβάσεις με φίλτρα και να τηρείς κάποιους κανόνες και όρια.
 
Re: Ασπρόμαυρο;

Καλημέρα και σ' ευχαριστώ πολύ που καταθέτεις την άποψή σου. Θα σου πω κι εγώ τη δική μου:

1. Εκτός της φωτογραφίας "noon at the Louvre" (η οποία και εδώ και αλλού τυγχάνει μεγάλης αποδοχής), όλες οι άλλες πρόσφατες φωτογραφίες μου δεν φτιάχτηκαν με κάποια out of focus φιλτρα αλλά τραβήχτηκαν με φακούς της Lensbaby, οι οποίοι (σειρές Sweet και Edge) πιθανό να μην γνωρίζεις πως έχουν φτιαχτεί ακριβώς για να δημιουργούν τέτοιο αποτέλεσμα. Τους γνωρίζεις αυτούς τους φακούς; Πιθανό να έπαιρνα σε κάποιες περιπτώσεις το ίδιο αποτέλεσμα με φίλτρα αλλά δεν τα χρησιμοποίησα γιατί αυτό το τελικό αποτέλεσμα θέλω να το παίρνω πάνω στη λήψη. Είναι θέμα αισθητικής προσέγγισης πάνω στη φωτογραφία (περισσότερα επ' αυτού παρακάτω). Επίσης, ανάλογο αποτέλεσμα με αυτό που αναφέρεις (επιλεκτική εστίαση) ότι είναι ακαλαίσθητο, παίρνεις και με τους inverted φακούς αλλά ήταν και αυτό που αγάπησα στη vintage φωτογραφία από τα τέλη του 19ου-αρχές 20ου αιώνα. Δεν θυμάμαι κανέναν να μίλησε για τραυματισμένα μάτια, ακαλαίσθητο αποτέλεσμα ή για λάθος φωτογραφική άποψη...

2. Για τον τρόπο που φωτογραφίζω, αν και αποτελεί προσωπική απόφαση-άποψη που προφανώς δεν σου αρέσει (ακόμα και η επιλογή του α/μ είναι σκόπιμη), αντιθέτως έχουν εκτιμηθεί τα έργα μου δεόντως από την ίδια την εταιρεία Lensbaby η οποία με έχει εντάξει στους διακεκριμένους φωτογράφους της και μου έχει κάνει δύο φορές παρουσίαση. Επίσης το πολύ γνωστό περιοδικό Landscape Photography Magazine έχει κάνει αφιέρωμα στα έργα μου γιατί δεν είχαν δει ποτέ τέτοια φωτογραφική άποψη πάνω σε τοπίο, αστικό και μη (τα links στη διάθεσή σου). Αν αυτά που γράφεις ίσχυαν, τότε ούτε η εταιρεία, ούτε το περιοδικό θα ήθελε να εκτεθεί. Παράλληλα ετοιμάζεται νέα συνέντευξή μου όπου θα παρουσιάσω αυτή την τεχνική. Θεωρώ λοιπόν ότι κατ' αρχήν για το θέμα του "καλαίσθητου" πρέπει να μιλάμε μόνο για τον εαυτό μας και τι αρέσει σε εμάς και να μην θεωρούμε ότι όλοι έχουν την ίδια αισθητική άποψη με τη δική μας ή όλοι θα ασκήσουν την ίδια κριτική με τη δική μας.

3. Με το να μιλάς από τη μία για καλλιτεχνική φωτογραφία και από την άλλη να θέτεις κανόνες και όρια, στην ουσία αυτοαναιρείσαι. Αν εκπροσωπεί κάτι η καλλιτεχνική φωτογραφία, είναι η απόλυτη ελευθερία του να εκφράζεσαι όπως εσύ θέλεις μέσω της εικόνας. Έχω γράψει ολόκληρο άρθρο πάνω σε αυτή τη θέση μου (το οποίο αν θέλεις επίσης σου το στέλνω). Εν ολίγοις, την καλλιτεχνική φωτογραφία (σαν έργο) ή την κατανοείς, τη "νοιώθεις" και σου αρέσει ή δεν την κατανοείς. Είναι θέμα συναισθηματικών αισθητήρων, κάποιοι τους έχουν για τη συγκεκριμένη φωτογραφία και κάποιοι όχι. Όπως κι εγώ, αν δω μία καλλιτεχνική φωτογραφία, δεν είναι σίγουρο ότι θα μου αρέσει. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι έχω την ανώτερη άποψη όλων. Ή μπορείς να συνδεθείς με μία τέτοια φωτογραφία ή όχι.

Αν κάτι έχω μάθει όσο ασχολούμαι με την καλλιτεχνική φωτογραφία, είναι ότι δεν πρέπει να κρίνω τα έργα των άλλων. Πρέπει να τα προσεγγίζω αμιγώς αισθητηριακά. Αν μπορέσω να συνδεθώ με αυτά, έχει καλώς. Αν όχι, απλά την προσπερνάω και δεν ψάχνω να βρω το λάθος στη φωτογραφία αλλά σε εμένα γιατί δεν μπόρεσα να βρω τι θέλει να εκφράσει και πως νοιώθει ο φωτογράφος εκείνη τη στιγμή (κάτι που ποτέ δεν με ρώτησες). Αντίθετα, αν δεν μου αρέσει μία φωτογραφία και αρχίσω να ψάχνω αν τηρεί τον κανόνα των τρίτων, αν έχει υποέκθεση, αν έχει θέμα, αν είναι καλά νεταρισμένη, αν υπάρχουν άνθρωποι στο κάδρο, αν ο ορίζοντας είναι στραβός, αν έχει κόκκο κλπ, τότε έχουμε χάσει την πραγματική ουσία της καλλιτεχνικής φωτογραφίας. Στα πλαίσια του καλλιτεχνικού, μπορεί ο φωτογράφος από πρόθεση να έχει βγάλει τη φωτογραφία σκοτεινή, να είναι ανεστίαστη, να είναι κουνημένη (ICM) κλπ. γιατί θέλει να μεταδώσει ένα μήνυμα, μία άποψη. Μπορείς να μου πεις που είναι γραμμένο ότι όλα αυτά είναι ενάντια στην προσωπική έκφραση; Εδώ δεν πρόκειται για κλασικό τοπίο ή φωτορεπορτάζ όπου έχεις "υποχρέωση" να αποδώσεις όσο πιο πιστά γίνεται αυτό που βλέπεις (κι εδώ φυσικά ο φωτογράφος είναι απλός καταγραφέας, απλός παρατηρητής, δεν υπάρχει πουθενά το προσωπικό του αποτύπωμα). Επομένως, στην καλλιτεχνική φωτογραφία δεν υπάρχει κάτι το "εξωπραγματικό", αντίθετα, όλα της τα στοιχεία είναι πραγματικά και πηγάζουν από κάτι εσωτερικό. Υπάρχουν ολόκληρα καλλιτεχνικά ρεύματα που εκφράζονται μέσω αυτής της "επιλεκτικής εστίασης".

Το λέω ευθέως: οι νόμοι, οι κανόνες και τα όρια στην καλλιτεχνική φωτογραφία είναι για τις σχολές και για όσους την προσεγγίζουν ακαδημαϊκά. Είναι καλό να γνωρίζoυμε αυτούς τους νόμους αλλά είναι καλύτερο να γνωρίζουμε πως είναι μόνο εργαλεία που άλλοτε είναι χρήσιμα κι έχουν επιτυχία και άλλοτε όχι. Γνώμη μου είναι ότι την καλλιτεχνική φωτογραφία πρέπει να την προσεγγίζεις αισθητηριακά. Οι κανόνες και τα όρια σε ελέγχουν και δεν σε αφήνουν ελεύθερο να δημιουργήσεις όπως εσύ θέλεις. Οπότε εγώ προσωπικά, αν δω τέτοια φωτογραφία και παρατηρώντας την τελικά δεν μου αρέσει, απλά την προσπερνάω όχι γιατί την θεωρώ κακή αλλά γιατί δεν την κατανόησα και αν ποτέ καταθέσω άποψη επί φωτογραφίας άλλου, το κάνω γράφοντας πάντα ότι είναι απλά η άποψή μου και ποτέ δεν λέω ότι δεν ακολουθεί τον κανόνα 1, 2, ή 14.

Είναι λοιπόν πολύ δύσκολο και μεγάλη ευθύνη να κρίνεις μία καλλιτεχνική φωτογραφία και ακριβώς αυτό είναι και ο προβληματισμός μου πάνω στους διαγωνισμούς καλλιτεχνικής φωτογραφίας: ποιός τελικά αποτυγχάνει σε αυτούς τους διαγωνισμούς; ο διαγωνιζόμενος γιατί δεν κέρδισε το βραβείο ή οι συγκεκριμένοι κριτές γιατί δεν κατανόησαν αυτό που έβλεπαν; (θυμίσου ότι τα βραβεία πολύ πιθανό να είχαν άλλους αποδέκτες αν υπήρχαν άλλοι κριτές στην επιτροπή επιλογής...).

Αυτά τα "ολίγα" και επίσης καλοπροαίρετα από εμένα (συζήτηση κάνουμε) και αναμένουμε φωτογραφίες σου στο thread :smile:
 
Re: Ασπρόμαυρο;

Συμπληρωματικά θέλω να σου αναφέρω-υπενθυμίσω ότι αυτή η "επιλεκτική εστίαση" αναπαράγει ακριβώς τον ατελή τρόπο που λειτουργούν τα μάτια μας. Επίσης, έργα με out of focus περιοχές στο ίδιο εστιακό μήκος πωλούνται για χιλιάδες ευρώ σε απαιτητικές γκαλλερί. Κάτι θα ξέρουν και αυτοί...
 
Re: Ασπρόμαυρο;

Όχι δεν γνωρίζω τους συγκεκριμένους φακούς ούτε είχα πρόθεση να μειώσω την καλιτεχνική διάσταση των φωτογραφιών σου.
Τελείως απλά δεν μου "κάθονται" στο μάτι αισθητικά. Είναι πάντως εντυπωσιακό αρνητικό για εμένα το θόλωμα που δίνουν λες και έχει εφαρμοστεί ψηφιακά τόσο εξωπραγματικό και μη φυσικό όπως δημιουργείται από νορμάλ φακούς. Δηλαδή δεν υπακούει σε κανένα bokeh είτε με πολλές λεπίδες στο διάφραγμα του φακού είτε με λίγες.
Να έχουμε ένα "μάτι αετού" με οξύ κέντρο και θολότητα μάλιστα επιλεκτικά αυτό σε εκτός του κέντρου σημεία, δηλαδή να υπάρχουν κανόνες τρίτων ή δευτέρων αλλά να μην ισχύει η προοπτική.
Την άποψη μου εξέφρασα δεν τίθεται θέμα αντιπαράθεσης όπως είπες και εσύ η καλλιτεχνική και οικονομική αξία δεν έχει σχέση με κανόνες οπότε απλά συζήτηση γίνεται.
Θα είχε ενδιαφέρον και η άποψη άλλων εδώ στο forum.
 
Re: Ασπρόμαυρο;

Κατ' αρχήν να πούμε ότι στην αισθητική οι κανόνες υπάρχουν για να σπάνε. Καλό είναι να τους γνωρίζουμε, αλλά η εφαρμογή τους ή όχι είναι καθαρά προσωπικό θέμα.

Κατά δεύτερον η επεξεργασία προϋπήρχε της ψηφιακής εποχής, οι λέξεις "μάσκα", "κροπ", "διπλοέκθεση" κ.λ.π. ξεπερνάνε ηλικιακά όλους τους ζώντες... φωτογράφους ή μη.

Τέλος η ανάγνωση του όποιου καλλιτεχνικού έργου είναι... άβυσσος, πολλοί πληρώνουν τεράστια ποσά για κάποια που άλλοι απεχθάνονται ή απλά δεν καταλαβαίνουν (το λέω αφήνοντας στην άκρη το θέμα "η τέχνη ως επένδυση").

Με δυο λόγια, έχουμε κάθε δικαίωμα να εκφράζουμε το προσωπικό μας γούστο "μου αρέσει - δεν μου αρέσει" γιατί... έτσι, αλλά ΔΕΝ έχουμε το δικαίωμα να εκφράσουμε άποψη για το αν κάτι "είναι καλό/ποιοτικό... " αν δεν έχουμε επιχειρήματα... στα οποία βεβαίως μπορεί να υπάρχει αντίλογος και να συνεχίζεται η κουβέντα...
 
Re: Ασπρόμαυρο;

Δεν θεωρώ τον εαυτό καλλιτέχνη μα χειριστή κάμερας όπου όλα τα χρόνια που ασχολούμαι με τη φωτογραφία παλεύω να γίνω καλύτερος μα παραμένω απλός χειριστής.
Βλέποντας τις φωτογραφίες του καλλιτέχνη καθηλώνομαι, τις παρατηρώ ψάχνω κάθε σημείο τους δίνοντας μου διαφορετικά συναισθήματα σε διαφορετικούς χρόνους. Αλλοτε πλημμυρίζω με συναίσθημα λύπης άλλοτε δέους άλλοτε τρυφερότητας, ακόμη και ερωτική διάθεση υπάρχει στα κάδρα του.
Είναι όπως ένας σκηνοθέτης με κατευθύνει κατά το γούστο του.
 
Re: Ασπρόμαυρο;

Πάντως η αλήθεια είναι ότι το τεχνικό αποτέλεσμα των Lensbaby δεν μπορείς να το πάρεις με επεξεργασία στο PS. Όσο για το αισθητικό τους αποτέλεσμα, θα έλεγα ότι ή το λατρεύεις ή το μισείς. Εγώ δεν τους έψαξα αυτούς τους φακούς γιατί απλά ήθελα κάτι διαφορετικό αλλά γιατί το αποτέλεσμά τους το θεωρώ ιδιαίτερα ατμοσφαιρικό, σχεδόν "μεταφυσικό" αναλόγως του θέματος και του πως τους δουλεύεις. Η άλλη μεγάλη αλήθεια είναι ότι αν δεν τους έβαζα σε mirrorless σύστημα για να έχω το manual focus σε μεγένθυνση μέσα στο EVF μάλλον θα ήταν πολύ σύντομη η σχέση μου μαζί τους. Είναι πολύ ιδιότροποι στην εστίαση.
 
Re: Ασπρόμαυρο;

Θεωρώ ότι μπορούμε να πάρουμε καλό αποτέλεσμα μετά από κόπο και εργατοώρες όμως δε θα είναι το ίδιο, ο φωτογράφος μετρά στη συνέχεια ο φακός και τέλος η επεξεργασία.
Παίζοντας με photoshop αρκετά χρόνια όσο και να παιδευτώ δεν έχω την εικόνα που έχεις εσύ πριν φωτογραφίσεις φίλε μου.