Assetto Corsa (PC racing game)

Έρχεται σήμερα!!!

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Με αρκετούς ίππους χαμηλότερα από τη road version (MP12C) αλλά με εκπληκτικά τεχνικά χαρακτηριστικά, είναι σίγουρο ότι θα "σπάσει" όλα τα ρεκόρ από το "μαμά" αδερφάκι του:

  • Chassis: Carbon fibre monocell with aluminium front and rear sub-frames
  • Bodywork: Lightweight carbon fibre body panels
  • Engine manufacturer: McLaren developed by Ricardo, in conjunction with Mercedes-Benz HPE
  • Engine designation: M838T
  • Engine configuration: V8 engine, 90° cylinder angle
  • Engine type: Twin-turbocharged, 32-valve
  • Valvetrain: DOHC, four valves per cylinder
  • Cubic capacity: 3,800 cc (3.8 L; 231.9 cu in)
  • Bore: 93 mm (4 in)
  • Stroke: 70 mm (3 in)
  • Compression ratio: 8.7:1
  • Turbocharger vendor: Mitsubishi Heavy Industries, BorgWarner, Honeywell Garrett
  • RPM rev limit: 8500 rpm
  • ECU: McLaren Electronic Systems interfacing with Bosch ABS and Shiftec transmission control units
  • Fuel: Unleaded 100 RON/Ethanol E15
  • Fuel tank capacity: 26.4 imperial gallons (120 litres; 32 US gallons)
  • Fuel delivery: Fuel injection
  • Gearbox: Xtrac 6-speed sequential motorsport transmission pneumatically actuated via steering wheel mounted paddles
  • Clutch: 2-plate carbon-fibre clutch
  • Differential: Adjustable multi-plate limited-slip differential
  • Drivetrain: Rear-wheel drive
  • Drive shafts: Constant-velocity tripod slip-joint shafts
  • Exhaust: Remus
  • Spark plugs: Vendor chosen by each manufacturer
  • Ignition: McLaren CDI
  • Lubrication: Mobil 1, Gulf, Petronas, Motul dry sump
  • Length: 4,507 mm (177 in)
  • Width: 1,910 mm (75 in)
  • Height: 1,200 mm (47 in)
  • Wheelbase: 2,760 mm (109 in)
  • Track width: 1,900 mm (75 in)
  • Dry weight: 1,100 kg (2,425 lb) excluding driver, fuel and all lubricants
  • Total weight: 1,250 kg (2,756 lb) including driver, fuel and all lubricants
  • Power output: Detuned to 493 hp (368 kW; 500 PS) to comply with the Balance of Performance regulations
  • Steering: Electro-hydraulic power assisted steering
  • Brakes: AP Racing front-6 piston monoblock calliper, iron ventilated disc
  • Suspension: McLaren/Koni double wishbone adjustable for ride height camber and toe
  • Torque: Approx. 600 N·m (440 ft·lbf) @ 3000-7000 rpm
  • Wheels: APP Tech, forged aluminium MESL TPS system compatible
  • Front wheel: 8.5 x 19 inches
  • Rear wheel: 11 x 20 inches
  • Tyres: Michelin Pilot, Pirelli P Zero, Yokohama Advan radial slick dry and treaded rain tyres
  • Front tyre: 235/35 – 19
  • Rear tyre: 305/30 – 19
  • Steering wheel: McLaren’s Lewis Hamilton developed MP4-24 steering wheel
  • Racing seats: Sparco
  • Safety equipment: Sabelt/Sparco/Takata 6-point seat belt, HANS device
 
Last edited:
Assetto Corsa vs Real Life | Mclaren MP4 12C GT3 @ Monza (Video & Audio)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Στο update της Παρασκευής:

1957857_828414583851528_296192417_o.jpg


Η Lotus Exos T125 έρχεται με δύο διαφορετικές εκδοχές μαζί με τη (laser-scanned) Nurburgring GP.


Με ποιο πολλές λεπτομέρειες:
  • New car Lotus Exos 125
  • New upgrade Lotus Exos 125 S1
  • New track Nurburgring GP
  • Less noisy bodywork sound for GT cars
  • Fixed hotlap penalties always on
  • Friends Leaderboard :: filters lap for hotlap mode
  • Some performance improvements
  • Replay size reduced by 25%
  • Gui now restoring hidden apps on exit
  • Fixed Gui issues on apps
  • Fixed smoke issues on replay
  • Tuned low-level settings for smoke
  • Fixed time attack start
  • Some texture update for Autodromo di Monza
  • Anticipated pit limiter when entering pitlane for Silverstone and Silverstone International race circuits
  • “New” badge in UI cars thumbnails
  • New “special tags” filtering. When you select a player car, the AI opponents selection is now suggesting similar cars. You can of course dismiss the special tag and choose more
  • New “add visible” and “clear grid” buttons in custom opponents panel UI
  • Launcher theme optimizations.
  • Personal best lap is now recorded if penalties are off – steam achievements and online leaderboard times are not.
 
Last edited:
Το τριήμερο βρήκα λίγο χρόνο και άναψα ξανά το PS3 (μετά από πολύ καιρό) για να συγκρίνω την Nurburgring GP του GT5 με αυτή στο AC. Η πίστα στο AC κάνει τη διαφορά αμέσως κυρίως για την αίσθηση της υψομετρικής διαφοράς που αποδίδει πολύ ποιο ωραία και των κλίσεων της ασφάλτου.
Παρ' όλο όμως που δείχνει ποιο "φυσική" και εντυπωσιακή από αυτή του GT5, κάτι δεν πάει καλά και θυμήθηκα την κουβέντα που είχαμε κάνει, Γιώργο, για το θέμα ότι στις πίστες του AC δεν μπορείς να δεις καθαρά τις στροφές όταν τις πλησιάζεις.
Συνειδητοποίησα λοιπόν που οφείλεται αυτό! Στο GT5 η άσπρη γραμμή στις άκρες της πίστας είναι υπερτονισμένη όπως σκουρότερη εμφανίζεται και η άσφαλτος σε αντίθεση με το AC και την πραγματική πίστα. Συμφωνώ όμως ότι αυτό που κάνει το GT5 δεν είναι κακό αφού η οδήγηση σε ένα εξομοιωτή στερείται "ντε φάκτο" πολλών χρήσιμων για την οδήγηση πληροφοριών οπότε αυτή η έξτρα βοήθεια των άσπρων γραμμών είναι καλοδεχούμενη ως "αποζημίωση".

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Τα καλά Νέα δεν τελειώνουν... Ανακοινώθηκε σήμερα η μελλοντική προσθήκη στο οπλοστάσιο της AC:

Corvette C7 Stingray

2014-Corvette-Stingray-4.jpg


2014-Corvette-Stingray-5.jpg


The new amazing C7 Stingray 2014 will be added to Assetto Corsa as a free content, and the incredible and beautiful Corvette C7 GT3 race car will be part of the Dream Pack DLC that will include ten cars and the legendary Nurburgring Nordschleife!

1359308416-c7.jpg
 
Last edited:
0.7.2 Update.

- Default Exos setup now has maximum fuel for longer AI races.
- Some minor improvements in Lotus Exos AI
- Improvements on Nurburgring GP AI line for all cars
- Lotus Exos 125 hand gearshift animations
- Traction Control steps for Lotus Exos 125
- Improved downshift revs matching
- Fixed setup differential step on Lotus Exos 125
- Slight modifications on the range of the Lotus Exos 125' rebound dampers
- Default launcher theme: Fixed an issue with personal best times not being saved under certain conditions
- Default launcher theme: Control post-configuration check for required assists (e.g. activate autoclutch when no clutch assigned, etc)
- Added rotation limit option for in-game steering wheel.
 
Έκατσα το Σαβ/κο και έβγαλα χρόνους για το κάθε αυτοκίνητο σε μια συγκεκριμένη πίστα, την Nurburgring GP, για να μπορώ να τα συγκρίνω από θέμα απόδοσης και να δω ποια πιθανών να μπορούσαν να τρέξουν μαζί σε ένα αγώνα. Οι χρόνοι φυσικά δεν είναι απόλυτοι, απλώς ενδεικτικοί, αφού αφιέρωσα μόνο 3-4 γύρους για το κάθε αυτοκίνητο.
Το αποτέλεσμα (με τη βοήθεια του Photoshop):

 
(Ο "παίχτης" είναι με τη Lotus Exos T125 S1 (Red Bull skin) στο Assetto και ο Vettel με RB9 στο Nürburgring GP)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
AC_earlyAccess_paganiHuayra-15.jpg


AC_earlyAccess_paganiHuayra-5.jpg


v0.7.5 changelog

Pagani Huayra new car (turbo related sounds still wip)
TC now does not engage until a car specific speed when launching from stand still
Aero fixes for Lotus Exos T125, corrects nose up excessive top speed
Option for player selective collisions. A small workaround until we properly fix the AI
Collisions only occur around a small distance from the player. All other cars do not collide, limiting CPU occupation
Fixed replay audio bug
Fixed GUI on some apps
Fixed race output
New APP :: Track Description
New APP :: Real Time X360 car controls debug
Damage OFF option
Fixed some glitches in mirror rendering
Improved CPU performance on Monza
Reduced launcher RAM and VRAM consumption while the simulator is active.
Added French translation.
Collision fixes at Monza and Silverstone gp
Physical mesh at Silverstone gp more detailed.
Fixed Concrete size at S-Schumacher, Nurburgring GP
The launcher now keeps a rotating backup store of the local database (found in Documents\Assetto Corsa\launcherdata\backups)

Περισσότερα εδώ
 
Ερώτηση. Το κατέβασα από το "θείο" για να το δοκιμάσω. Ενώ αναγνώρισε κανονικά το χειριστήριο του Xbox που έχω δεν μου έδωσε καμιά επιλογή για αλλαγή των πλήκτρων. Εγώ θέλω στον αριστερό μοχλό το τιμόνι και στο δεξί το γκάζι. Γίνεται κάτι; Αυτός ήταν ο μόνος λόγος που δεν το αγόρασα το προηγούμενο Σάββατο που ήταν σε προσφορά.

Έπαιξα 2 λεπτά και το παράτησα καθώς δεν βρήκα λύση. Επειδή σας βλέπω πολύ ενθουσιασμενους και με τρώει ο ποπος μου είναι κρίμα να μου ξεφύγει σαν παιχνίδι λόγω τέτοιας λεπτομέρειας.
 
Η RUF έρχεται στο AC με τρία μοντέλα (εισακούσθηκαν οι προσευχές μου), με πρώτο το CTR Yellowbird:

YB08.jpg

YB07.jpg

YB05.jpg

YB06.jpg

YB02.jpg

YB03.jpg

YB04.jpg
 
0.7.6

- Further reductions to the launcher's physical RAM usage while the simulator is active.
- Huayra steering wheel lock to lock modification
- Huayra collision boxes adjustments
- Updates and fixes on new skins of BMW 1M S3 and BMW M3 E30 Drift
- Huayra fixed rims orientation
- Collision fixes
- End race report fixes
 
0.7.8
- Default launcher theme: Fixed an issue with assist level naming defaulting to "custom"
- Default launcher theme: Added option for toggling the setting of assists based on controller settings
- Default launcher theme: Added the option to clear the car preview cache and reload the UI
 
Όποιος χρησιμοποιεί gamepad/joypad(ότι προτιμάτε)
ας περάσει απο εδώ

http://www.assettocorsa.net/forum/index.php?threads/we-need-your-opinion-joypad-support.7074/

Για μένα αυτή είναι απο τις σημαντικότερες κινήσεις της kunos
Είναι πολύ θετικό που ενδιαφέρονται και για αυτούς τους χρήστες γιατί κακά τα ψέματα πόσοι έχουν τιμονιέρα των 100 και βάλε ευρώ και πόσοι ένα gamepad των 25.

Οπότε έτσι και οι κάτοχοι gamepad θα έχουν τη δυνατότητα να παίξουν ίσως το καλύτερο racing sim. Και οι developers θα έχουν περισσότερα έσοδα που με τη σειρά τους θα οδηγήσουν σε περισσότερο/καλύτερο content και όλους τους χρήστες.

Έτσι επωφελούνται όλοι