Assetto Corsa (PC racing game)

Πρόσφατα δοκίμασα, για πρώτη φορά τη Ferrari 312T του 1975-1976 (κυρίως στην Imola). Τι να πω εκτός από το "Κ α τ α π λ η κ τ ι κ ή"!!! Δωδεκακύλινδρος επίπεδος κινητήρας για χαμηλό κέντρο βάρους με εγκάρσια τοποθετημένο κιβώτιο ταχυτήτων (transverse-mounted gearbox – εξού και το T) και 510 αλογάκια ικανά να στείλουν την αδρεναλίνη στα ύψη! Απόλυτα ουδέτερο ακόμα και με τις "μαμά" ρυθμίσεις, μου επέτρεψε να το οδηγήσω ακόμα και με πλαγιολίσθηση!

ferrari-312-t-1975.jpg

Ο λόγος που γράφω όμως σήμερα είναι άλλος: το νέο mod SHELBY COBRA 427 που αν και αποτελεί μη επίσημο και μη ολοκληρωμένο ακόμα υλικό του παιχνιδιού, έχει μονοπωλήσει το ενδιαφέρον μου τις τελευταίες μέρες με την απερίγραπτη "χάρη" του! Η ιστορία αυτού του αυτοκινήτου ξεκινάει το Σεπτέμβριο του 1961, όταν ο Αμερικανός σχεδιαστής αυτοκινήτων Carroll Shelby απευθύνθηκε στην Βρετανική AC Cars και ζήτησε μια τροποποίηση του μοντέλου τους Cobra ώστε να δεχτεί V8 κινητήρα. Η ιδέα αυτή υλοποιήθηκε τελικά με την συνεργασία της Ford η οποία έδωσε για τον σκοπό αυτό τον V8 2.6 L (Ford Zephyr) κινητήρα της και αργότερα τον 427 FE που φοράει και το μοντέλο μας (με τον κινητήρα αυτό στην έκδοση Super Snake με το διπλό turbo έφτανε τους 800 bhp).

Το αυτοκίνητο είναι αρκετά "δύστροπο" στην street έκδοση καθώς οι αναρτήσεις της εποχής δεν θα μπορούσαν, φυσικά, να δώσουν κάτι καλύτερο, διαφορά που γίνεται άμεσα αντιληπτή στο Replica μοντέλο που είναι εξοπλισμένο με σύγχρονα εξαρτήματα (αναρτήσεις κτλ.) - το S/C (Semi/Competition) δεν πρόλαβα να το δοκιμάσω.

Σας αφήνω με ένα βίντεο από τον φίλο μου τον Άκη που οδηγάει λες και είναι από άλλο πλανήτη - οι γνωστοί μας "alien" - την COBRA του στην Blackwood (άπιαστος ο χρόνος του...) χρησιμοποιώντας με εξαιρετική μαεστρία την Heel & Toe τεχνική:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Στη περιγραφή του βίντεο στο youtube θα βρείτε και ένα εξαιρετικό set up από τον ίδιο για τη πίστα αυτή καθώς και download link για το αυτοκίνητο καθώς και τη πίστα.

Καλή διασκέδαση!:2thumb22sup:
 
Last edited:
Ένα χρήσιμο βίντεο για να μην ξεχνάμε τα βασικά των "online" αγώνων (εν αναμονή του σημερινού update):

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Απάντηση: Re: Assetto Corsa (PC racing game)

ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!!! Καταπληκτικό το βίνtεο Άρη!!! Εγώ ήμουν με το πράσινο το KTM!!!

Εσύ ήσουν ρε καλόπαιδο??? και μου φάνηκε γνωστή η φάτσα του!

Χωρίς πλάκα - για σένα το έβαλα το βίντεο :flipout::ernaehrung004:
 
Update 0.21
- Multiplayer Improvements : New server version available
- Multiplayer Gameplay improvements
- New Post Processing Effects engine implemented
- Implemented booking-less server joining
- Physical Dynamic track implemented
- Shader fixes and improvements
- Time Attack fixed start with too much time
- Fixed AI starting at the same time in qualify
- AI improvements, better gas control and understeer detection
- New Car : Lotus 98T
- lotus elise sc, exige 240R, scura, exige s roadster speedometers corrections
- changes in speedometers visualization depending on UI options and car design
- Tyre damping modifications for all cars
- Ideal Line improvements
- Improved Python Apps error handling on loading
- Dynamic wing controller now use setup value as initial angle value.
- Localization fixes
- Time Difference displayer improved
- Fixed camera triple screen & driver names
- Fixes in Replay for cars with animated suspensions
- Fixed "You have been sent to pits" issue
- GUI forms default position not overlapping with system messages anymore & GUI Improvements
- Showroom updated with the latest graphic engine improvements
- ksEditor updated with the latest graphic engine improvements
- Per-Car New setup option to customize Force Feedback
- Disabled AI in multiplayer events
- Replay size reduced by half
- Fixed crew placement in multiplayer events
- Virtual mirror remembers its last state & virtual mirror improvements on triple screen cfg
- Fixed mirror rendering bug
- Adjustable brake balance while driving, for cars that support the feature
- Adjustable brake balance in the physics brakes.ini file
- Brake balance working with all the control configurations
- Fixed wrong time reported after Booking

10475986_926297014063284_2659893669798297140_o.jpg


Kunos Simulazioni released a new build for their PC simulator on Steam Early Access introducing new updates and features which bridge the gap towards a 1.0 release.

The following press release was sent out by the Italian dev team to guide the launch of the last version of Assetto Corsa.

New content: Classic Team Lotus Type 98T
The legendary single seater with which Ayrton Senna has wrote some of the most beautiful pages in the motorsport history is waiting for you: Equipped with a small 1.5 litres engine that represents the peak of the legendary turbo era, producing over 800bhp at race boost of around 3.5bar and more than 1200bhp at qualifying trim and over 5 bar turbo boost!

The downforce generated by the big wings and massive diffuser is even more than what modern F1 cars are capable of. Nevertheless, the extreme pitch sensitivity, stalling issues of the diffuser and unbelievably exponential power delivery of the twin turbo's, will challenge your skills not only to try and go fast with this car, but to actually keep it on track! Just a single lap will make you understand why there was just one man on the planet, capable of driving this monster close to its limits and on to pole position!

New Multiplayer
We have worked very hard to improve the multiplayer routines: we have recognized that some of the limits of the previous netcode didn't allow gamers to get the maximum satisfaction, in particular when some gamers was performing high ping values. We are glad to announce that the netcode of the new version doesn't represent an improvement of the previous one, but it has been rewrote from scratch. The results of our private betatesting gave us an excellent feedback, and we are confident you will get a very improved multiplayer experience. Please notice that this new version, Assetto Corsa requires increased server bandwidth. Professional dedicated servers shouldn't have any problems at all, but users that wish to host session on their local home connection, should start with a very low client number and slowly raise the number until they find the limits of their connection.
The following bandwidth requirements are a conservative guideline, your results may vary:
Clients = Kilobytes /sec upstream
5 = 23KB/s
8 = 66KB/s
10 = 106KB/s
15 = 247KB/s
20 = 448KB/s
25 = 708KB/s
30 = 1026KB/s

New Multiplayer features
New multiplayer mode without booking request. The number of servers and users wishing to easily join pickup servers has caught us by surprise. We never immagined such a big success of casual multiplayer sessions with Assetto Corsa. As such, it was evident that the actual booking system, specifically thought for leagues and organized racing, was not doing a good job. We’re introducing a new “pickup” multiplayer mode without booking sessions.
The new “pickup” system, permits a server to be configured without booking sessions. An entry list must be configured properly, with only the cars that will be present in the server.
Clients can filter from the UI and search just for non booking servers. Then simply select a car and join the server at whatever session (practice, qualifying or race), at any time as many times as they wish.
At the current state the “pickup” system does not permit a specific skin selection from the client and we’re pretty sure that needs more testing in order to iron out possible bugs. Please help us by pointing out bugs at our official support forums. We are looking to have multiple hotfixes during the following week, in order to deliver a stable version for August vacations.

Artificial Intelligence
Working on the Lotus Type 98T, we have had also the chance to analyze some issues related to the stability of some of the most performing cars that feature a active aero system: the Lotus Type 98T produces very high drag and downforce values, that change costantly and dynamically with pitch, speed and throttle position. All of that, together with the incredible power and speed that this car is capable of, resulted in multiple critical situations for our AI. The new AI improvements, not only manages to mantain the Lotus 98T on track, but also improve the AI behaviour of the other cars. More improvements are on the way, following optimizations of the new code.

Graphics engine
As anticipated some weeks ago, this build performs some new graphics libraries: you will notice some improved post-processing effects, including DOF (depth of field), bloom, tone mapping, FXAA and more. There are some additional features included in the graphics option menu that will allow users to choose different scenarios. This version does not include most of the effects that will be included in future and that will represent a huge step ahead: before to introduce other features, we want to be sure about stability and performance of this upgrade.

Next updates
As always, we'll monitor all the forum activities in order to find and resolve eventual issues and bugs that might show up, due to the numerous new features included in this update. We will provide if needed, multiple hotfixes and feature updates in the following days. The next main build is expected to be released on Friday, 29th of August

FMOD sound engine
The implementation of FMOD sound engine is going well: as soon as we will be able to provide a comparison video between the current version and the new build featuring FMOD, we'll show you the benefits of this upgrade: this step represents a huge challenge, because it requires a total conversion of old samples and the creation of new ones. Also, new effects will be included in order to create an immersive sound environment that can guarantee an immersive experience. We believe that the final result is well worth the investment requested.

Spa Francorchamps Circuit
The modeling of Spa-Francorchamps has been almost completed: as you might know, this track will be included in the 1.0 version of Assetto Corsa (and this might suggest you that 1.0 version isn't too far). During this summer we will release some videos and pictures that will give you an idea of what to expect from this awesome and legendary circuit.

Future upgrades, contents and partnerships
Considering the time involved to schedule and manage the production of new contents, we are working in advance to provide you tons of new contents even after 1.0 release, with new car brands licensed and models to be unveiled soon. We recognize that trying to stay focused on the development of the main build and on some new activities, we haven't shared enough work in progress pics and videos for a while: don't worry, we'll surprise you again.

KUNOS Simulazioni is expanding
The Early Access program has been very successful, exceeding our expectations, and it's about to end. Thanks to this results, KUNOS Simulazioni has welcomed some additional programmers and graphics modellers that are already involved in current and future productions, thanks to their experience matured working on AAA games. We are grateful of the amazing response of the community towards Assetto Corsa and we try our best to give you the best racing game we are able to make. Thank you very much for your incredible support: see you on track!
 
Όχιιιιιιιιιιιιιιιι!!!!!!!!!!
Περίμενα πότε θα βγει αυτό το αυτοκινητάκι για να παίξω και τώρα δεν που δεν μπορώ βγήκε!!!

ΥΓ. Συγχαρητήρια και στον geopan973 για την εμφάνισή του στο βίντεο! Το έχω δει κι εγώ αυτό το βιντεάκι καθώς και τα υπόλοιπα του Άκη, φοβερός!
 
Πλάκα κάνω ρε παιδιά! Σιγά μην έκανα τέτοια καφριλίκια!

Αλλά γιατί το έβαλες για μένα το βίντεο ρε ψηλέ; Αφού ακόμα και όταν με κοπανάνε εγώ δεν διαμαρτύρομαι...

Και όταν κοπανάω εγώ, το παραδέχομαι. (και μερικές φορές το παραδέχομαι και ακόμα όταν δεν κοπανάω :flipout:)
 
Απάντηση: Re: Assetto Corsa (PC racing game)

Πλάκα κάνω ρε παιδιά! Σιγά μην έκανα τέτοια καφριλίκια!

Αλλά γιατί το έβαλες για μένα το βίντεο ρε ψηλέ; Αφού ακόμα και όταν με κοπανάνε εγώ δεν διαμαρτύρομαι...
Και όταν κοπανάω εγώ, το παραδέχομαι. (και μερικές φορές το παραδέχομαι και ακόμα όταν δεν κοπανάω :flipout:)

Εγώ δεν είπα τίποτα, εσύ έκανες πλάκα... και το πίστεψε και ο Σίμος (ή και αυτός συνεχίζει τη πλάκα)

Αυτά είναι λάθη που τα κάνουμε όλοι μας, γι' αυτό και το έβαλα για να μας το θυμίζει να τα αποφεύγουμε. Εσένα αφορά (και εμένα) το κομμάτι που λέει:

"προσπάθησε να ηρεμήσεις και να μην χάσεις την αυτοσυγκέντρωση σου" ενώ είσαι γρήγορος οδηγός, γρήγορα χάνεις και την ψυχραιμία-αυτοσυγκέντρωση σου!

Πότε θα ασχοληθείς επιτέλους με το AC?
 
Πού να ξέρω εγώ να κάνω πλάκα; Νέος οδηγός είμαι. Δεν μου φάνηκε και τόσο περίεργο να πω την αλήθεια!
Τώρα μου ήρθε και ιδέα για mod. Το Ν πίσω στο τζάμι. Εδώ το διαβάσατε πρώτοι.
 
Πού να ξέρω εγώ να κάνω πλάκα; Νέος οδηγός είμαι. Δεν μου φάνηκε και τόσο περίεργο να πω την αλήθεια!
Τώρα μου ήρθε και ιδέα για mod. Το Ν πίσω στο τζάμι. Εδώ το διαβάσατε πρώτοι.

:flipout::flipout::flipout::SFGSFGSF:
 
Απάντηση: Re: Assetto Corsa (PC racing game)

Πού να ξέρω εγώ να κάνω πλάκα; Νέος οδηγός είμαι. Δεν μου φάνηκε και τόσο περίεργο να πω την αλήθεια!
Τώρα μου ήρθε και ιδέα για mod. Το Ν πίσω στο τζάμι. Εδώ το διαβάσατε πρώτοι.

Πολύ καλό, κατοχυρώνεται!!!:grinning-smiley-043
 
Re: Απάντηση: Re: Assetto Corsa (PC racing game)

Το όνειρο γίνεται πραγματικότητα!

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

ΥΓ.Καταλάθος το είχα βάλει σε λάθος κατηγορία
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Assetto Corsa (PC racing game)

Το όνειρο γίνεται πραγματικότητα!

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Με το νέο update μπορείς να το "τουμπάρεις" αν το παρακάνεις στις στροφές...

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Τα παιδία παίζει:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Assetto Corsa (PC racing game)

Τα παιδία παίζει:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Τώρα μάλιστα... :2thumb22sup: :silly: :laugh:
 
Ίσως κάποιοι να παρατήρησαν χειρότερο "κράτημα" στις πίστες μετά το τελευταίο update (21.13). Αυτό οφείλεται στο νέα προσθήκη - παράμετρο, που ρυθμίζει τον συντελεστή τριβής της πίστας.
Αν κάποιος θα ήθελε να έχει τα παλιά επίπεδα θα πρέπει να αναζητήσει την επιλογή Optimum.

Παρακάτω ανφέρω όλες τις πιθανές διαβαθμίσεις στο θέμα "κράτημα" της πίστας όπως μπορούν να επιλεχθούν από το μενού, πριν πατήσετε το start!

Optimum:
Session Start: 100
Ramdomness:
Lap Gain:1

Fast:
Session Start: 97
Ramdomness: 20
Lap Gain: 20

Green:
Session Start: 92
Ramdomness: 20
Lap Gain: 10

Slow:
Session Start: 94
Ramdomness: 15
Lap Gain: 60

Old:
Session Start: 86
Ramdomness: 30
Lap Gain: 50

Dust:
Session Start: 83
Ramdomness: 10
Lap Gain: 18


Επεξήγηση της τιμής Randomness:
Η τιμή αυτή προσθέτει ή αφαιρεί στον αρχικό συντελεστή τριβής (Session Start).

Π.χ. στην επιλογή "old" οι τιμές:
Session Start: 86
Ramdomness: 30

σημαίνουν ότι ο αρχικός συντελεστής τριβής της πίστας είναι 86%, μα με μία πιθανότητα τυχαίας αύξησης ή μείωσης στα όρια του 3%. Οπότε αναλογιστείτε πόσο δραματικά μπορεί να αλλάξει το κράτημα σε μια πίστα όταν και η αλλαγή του 1% είναι αντιληπτό κατά την οδήγηση!

Επεξήγηση της τιμής Lap Gain:
Είναι ο αριθμός των γύρων της πίστας ανά αυτοκίνητο που απαιτούνται για να αυξηθεί ο συντελεστής τριβής κατά 1%. Αυτό σημαίνει, περισσότερα αυτοκίνητα μεγαλύτερη αύξηση, κάτι σαν να λέμε ότι όσο ποιο πολύ λάστιχο "αφήνουν" τα αυτοκίνητα στην πίστα τόσο αυξάνεται το κράτημα...
 
Χα χα, ήμουν και εγώ εκεί χτες βράδυ, τέσσερις-πέντε θέσεις ποιο πίσω:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Γεια σας παιδιά. Άρη βλέπω ότι από τότε που κυκλοφόρησε το AC δεν έχεις ξεκολλήσει, όχι σαν μερικούς μερικούς που μόνο λόγια είναι (για μένα μιλάω). Αλλά από εσένα δεν το περίμενα αυτό.....κυκλοφόρησαν αυτά τα δύο και δεν μας ενημέρωσες:

https://www.youtube.com/watch?v=INulerazCYA

http://www.racedepartment.com/downloads/fcm-f1-2014-season-beta.2855/


https://www.youtube.com/watch?v=l2G3yn1HwJA

http://www.racedepartment.com/downloads/corvette-c6r-2013.2852/

Enjoy!:guitarist:
 
Απάντηση: Re: Assetto Corsa (PC racing game)

Γεια σας παιδιά. Άρη βλέπω ότι από τότε που κυκλοφόρησε το AC δεν έχεις ξεκολλήσει, όχι σαν μερικούς μερικούς που μόνο λόγια είναι (για μένα μιλάω). Αλλά από εσένα δεν το περίμενα αυτό.....κυκλοφόρησαν αυτά τα δύο και δεν μας ενημέρωσες:
Enjoy!:guitarist:

Έχεις δίκιο φίλε μου, χαλάρωσα:sleepey: Αυτά τα δύο για κάποιο λόγο (δεν ξέρω γιατί) τα αποφεύγω εδώ και καιρό και υποσυνείδητα ίσως θεώρησα ότι δεν πρέπει να τα μάθετε και εσείς:flipout:. Γενικώς υπάρχει πλέον τόσο υλικό για το AC που "χάνεις εύκολα τη μπάλα!" Πάντως έχω αναφερθεί παλιότερα σ' αυτά τα mod: δες εδώ και εδώ και παλιότερα εδώ.

Λες ότι δεν έχω ξεκολλήσει από τότε που κυκλοφόρησε, μα αυτό είναι που ευχόμουν πάντα: Ένα GranTurismo (όσων αφορά τα γραφικά) με physics από τα καλύτερα racing simulators των PC και τώρα που το βρήκα να μη το χαρώ?
 
Η KUNOS ανακοίνωσε τη νέα της συνεργασία με την RSR Nurburg, μια εταιρεία (σχολή) που παρέχει εκπαιδευτές οδηγούς και πολυτελή σπορ αυτοκίνητα σε δύο μόνιμα εργαστήρια στο "Ring", και στη Spa Francorchamps. Η συνεργασία αυτή θα βοηθήσει να γίνει η ψηφιακή αναπαράσταση της Nordschleife 100% ακριβής και να περιληφθούν στο παιχνίδι όλα τα σημεία αναφοράς που οι πραγματικοί οδηγοί χρησιμοποιούν στις δύο αυτές πίστες. Επίσης αναφέρεται στην ανακοίνωση ότι η συνεργασία αυτή θα επιφέρει και αλλαγές (προς το καλό) στην μηχανή της "φυσικής" των αυτοκινήτων του AC καθώς το team της RSR Nurburg με τη μεγάλη πείρα του και με το μεγάλο στόλο αυτοκινήτων που διαθέτει θα προσφέρει τις υπηρεσίες της στη βελτίωση του Assetto Corsa.

ac_ring07-jpg.61473


10604683_943293545696964_3572057437756695157_o.jpg


10531408_943293559030296_1956543825326455532_o.jpg


10575453_943293552363630_7869251699610593207_o.jpg


1522901_943293705696948_6601410020337509760_o.jpg


Περισσότερα εδώ (Original Article http://www.assettocorsa.net/assetto-corsa-featuring-rsr-nurburg/)
We are pleased to introduce RSR Nurburg, new official partner of Assetto Corsa.

Working at the Nurburgring for the last 15 years, RSR Nurburg features a team of instructors and drivers among the best in the world, together with two permanent workshops and offices, one at the Nurburgring and one at Spa Francorchamps, also base of the Official Driving Academy of the Circuit of Spa Francorchamps.

This partnership will develop on different ways:

Nurburgring Nordschleife
As you already know, Assetto Corsa development team is working hard to reproduce the legendary Nordschleife circuit. The use of laserscan technology allows precision measurements down to less than a centimetre, guaranteeing unprecedented results in terms of realism and fidelity in the dynamic behaviour of our simulated vehicles.
An equally important aspect of driving on a race track is the extensive use of reference points used by experienced drivers to use 100% of the track: RSR Nurbug’s instructors have an extensive knowledge of the track layout and reference points and will co- operate with the development team to include all the visual and geographical reference points used by local drivers to assure the highest possible level of realism: thanks to this co-operation Assetto Corsa will be an invaluable tool to learn and master the most dangerous race track in the world

Handling and Dynamic model
RSR Nurburg and Assetto Corsa share an exclusive garage: BMW M3 E30 and E92, Lotus Exige S, Elise, 2 Eleven, McLaren MP4-12C, together with Nissan GT-R, Toyota GT-86 and many other cars that will be included in Assetto Corsa’s garage. RSR Nurburg’s instructors knowledge, developed driving the same cars on the most comprehensive race track in the world is an invaluable know-how: the dynamic model and handling of the in-game cars will be further refined and developed by the feedback of the instructors thanks to a professional simulator installed at RSR Nurburg’s headquarters, chasing the perfect correspondence between reality and simulation.

Tests, events and contestsAssetto Corsa’s development team has already been supported by RSR Nurburg’s team during the last trip to the Nurburgring Nordschleife, using cars from RSR fleet both for dynamic tests on track and for shooting. This kind of support will be extended to many more tracks like Vallelunga and Spa Francorchamps, where Assetto Corsa’s development team will be able to use RSR Nurburg’s cars for dynamic tests and surveys, with the ultimate goal to deliver the most realistic and perfected car simulation. RSR Nurburg and Kunos Simluazioni are working together to close the gap between simulated environment and real-life, with many initiatives to provide convenient services to all those who want to experience the thrill of driving on the track: stay tuned not to miss big news coming soon!
 
Last edited: