Αστροφωτογράφιση!

Λόγω πρόσφατης δημοσιότητας το κάδρο του Σουνιου εχει γίνει πασίγνωστο απο τον Αλεξ. Μαραγκό
 
Σωστά!
Είχα την χαρά να τον συναντήσω τυχαία το βράδυ αυτό και είχαμε μια πολύ όμορφη κουβέντα καθώς έκανε ένα όμορφο timelapse!!!
 
Η πρωτη μου πετυχημενη προσπαθεια απο αποψη συνθηκων για ληψη του γαλαξια συνδιαστηκε με την βροχη των Περσειδων. Jpg της μηχανης...Εχω κ το raw αλλα δεν ξερω τι περισσοτερο μπορω να παρω:

Perseid meteor cutting the milky way by Teo Bot, on Flickr
 
Πάρα πολύ ωραία με ωθείς να το δοκιμάσω.
Μέσα σε πόλη είναι δύσκολο ε?

Σε ευχαριστώ Παναγιώτη! Μέσα σε πόλη δεν το συζητώ...Λένε ότι με μια ελαφριά φωτορυπανση μπορείς να πάρεις πάλι αποτέλεσμα με την μέθοδο expose To the right...αλλά κατά κανόνα θέλει σκοτάδι μακριά από πόλεις
Εγώ συμβουλευομαι αυτο:
http://www.lightpollutionmap.info/
 
Είναι ο χάρτης φωτορυπανσης. Μακριά από τα χρώματα και θα είσαι εντάξει. Τον πιο εναστρο ουρανό τον εχω δει στο άγιο όρος από την πλευρά που κοιτάει ανατολικά.
 
Είναι ο χάρτης φωτορυπανσης. Μακριά από τα χρώματα και θα είσαι εντάξει. Τον πιο εναστρο ουρανό τον εχω δει στο άγιο όρος από την πλευρά που κοιτάει ανατολικά.

Σωστος!! Στο αγο ορος οπως φαινεται κ στον χαρτη ειναι οι απολυτα ιδανικες συνθηκες ;)

Ελπιζω να σε βοηθησα Παναγιωτη :)
 
Σε ευχαριστώ Παναγιώτη! Μέσα σε πόλη δεν το συζητώ...Λένε ότι με μια ελαφριά φωτορυπανση μπορείς να πάρεις πάλι αποτέλεσμα με την μέθοδο expose To the right...αλλά κατά κανόνα θέλει σκοτάδι μακριά από πόλεις
Εγώ συμβουλευομαι αυτο:
http://www.lightpollutionmap.info/

Υπάρχει και η λύση του φίλτρου LPF ( Light Pollution Filter ) που κόβει τα wavelength των αστικών πηγών φωτορύπανσης ( λάμπες δρόμου, σπιτιών, κλπ ) ( κάτι σαν ND filter ας πούμε, αλλά το οποίο κόβει μόνο τα artificial lights ).
 
Απο οτι καταλαβα σε φωτογραφιση milky way χρειαζονται το λιγοτερο 2 ληψεις...Μια για τον ουρανο κ μια για τα υπολοιπα..
Κ μια επεξεργασμενη...Ελπιζω να μην το παρακανα

St. Nicolas chapel under the milky way by Teo Bot, on Flickr
 
Εξαιρετική φωτογραφία σε όλα της!
Εύγε!

Πάντως κάνεις λάθος, με μια λήψη γίνεται μια χαρά.
Απλά να έχεις ευρυγώνιο φακό, φωτεινό (2.8 minimum) και να μη περάσεις τον κανόνα του 600.

Π.χ. https://flic.kr/p/cxRhp3
 
Εξαρτάται από πολλά αυτό.
Τις φωτιστικές συνθήκες του ουρανού.
Τις φωτιστικές συνθήκες του foreground.
Τι κάμερα έχεις ( αν κυνηγάς το καλύτερο αποτέλεσμα ανάλογα την κάμερα θα πας σε άλλα settings και άλλη "στρατηγική" ), τι φακό έχεις, αν έχεις π.χ. equatorial mount κάνεις ότι γουστάρεις και μεγάλες λήψεις.

Για αρκετά σοβαρό αποτέλεσμα η λέξη είναι ΛΗΨΕΙΣ.
ΠΟΛΛΕΣ ΛΗΨΕΙΣ.
Και κατάλληλη επεξεργασία και stacking αργότερα.
 
Επίσης μεγάλο ρόλο παίζει η θερμοκρασία.
Όσο πιο μεγάλη τόσο περισσότερη υγρασία και θολούρα στην ατμόσφαιρα.
Από ένα σημείο και πάνω, όσο αυξάνεις (χρησιμοποιώντας π.χ. equatorial mount) την διάρκεια της έκθεσης, τόσο περισσότερη ζημιά κάνεις γιατί βγάζεις περισσότερη θολούρα εις βάρος του αχνού γαλαξία.

Αυτό σημαίνει ότι η παγωνιά τον χειμώνα κάνει καλό για λήψεις του γαλαξία, ή το καλοκαίρι όσο μεγαλύτερο δυνατό υψόμετρο (η προηγούμενη βγήκε καλοκαίρι αλλά είναι στα 1650 μέτρα περίπου)

Όσον αφορά το stacking είμαι της άποψης ότι από τη στιγμή που θα περιλάβεις στο πλαίσιο και τοπίο, είναι ακατάλληλο.
Το stacking ευθυγραμμίζει τα αστέρια από διαφορετικές λήψεις, αλλά όσο αφορά τα επίγεια... σαλάτα.
To stacking το προτείνω για αντικείμενα στο βαθύ διάστημα (nebulae κ.λπ..)
 
Οταν προπάθησα να βγάλω μια φωτογραφία στις ιδανικές συνθήκες (υψόμετρο, χειμώνας κλπ) να πω ότι αγρίεψα τόσο πολύ που νόμιζα ότι την επόμενη στιγμή θα βγεί η αρκούδα από το δάσος να με φάει. Παρά το γεγονός ότι τα φώτα του αυτοκινήτου & του φακού μου έδιναν κάποια βοήθεια, κατά την διάρκεια της λήψης ένα μόνο τσίκ στο δάσος ήταν ικανό να με κάνει να φρικάρω!

Αυτά τα απόκοσμα σκηνικά θέλουν παρέα, καλή διάθεση και πολλή υπομονή.
 
Οταν προπάθησα να βγάλω μια φωτογραφία στις ιδανικές συνθήκες (υψόμετρο, χειμώνας κλπ) να πω ότι αγρίεψα τόσο πολύ που νόμιζα ότι την επόμενη στιγμή θα βγεί η αρκούδα από το δάσος να με φάει. Παρά το γεγονός ότι τα φώτα του αυτοκινήτου & του φακού μου έδιναν κάποια βοήθεια, κατά την διάρκεια της λήψης ένα μόνο τσίκ στο δάσος ήταν ικανό να με κάνει να φρικάρω!

Αυτά τα απόκοσμα σκηνικά θέλουν παρέα, καλή διάθεση και πολλή υπομονή.

αχχαχαχαχα ξέρω καλά τι εννοείς!

Εγώ πάω συνήθως (όχι πάντα) με ένα κολλητό.
Το κακό είναι ότι και κρυώνει πολύ και σκιάζεται πολύ.

Και πολλές φορές με σταματάει... όπως μια φορά που κατέβηκα στο Βίκο έξω από τα κάγκελα 3-4 μέτρα κάτω στη χαράδρα στις... 12.30 το βράδυ.
Με έκανε και ανέβηκα γιατί με τις φωνές του ξύπνησε όλο το χωριό!

Να σου πω ιστορίες να hesteis στα γέλια! Όπως όταν μια καημένη αλεπού έπεσε από την τρεχάλα της πάνω στο τρίποδο και μετά στα πόδια του, στις 3 το πρωί!
:flipout:

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Μπράβο teo, πολύ ωραίες και οι 2!

Chris τί έγινε, βαρέθηκες φέτος;

Δεν έτυχε!
Να αναμένεις νεότερα πάντως! ;)

Σήμερα ήταν να πάρω τα βουνά να βγάλω τις Περσείδες αλλά το γύρισε σε βροχή και βαριά συννεφιά.
 
Όσο πιο μεγάλη τόσο περισσότερη υγρασία και θολούρα στην ατμόσφαιρα.

Εννοείται πως πηγαίνοντας για το καλύτερο δυνατό αποφεύγεις αυτές τις συνθήκες.

Από ένα σημείο και πάνω, όσο αυξάνεις (χρησιμοποιώντας π.χ. equatorial mount) την διάρκεια της έκθεσης, τόσο περισσότερη ζημιά κάνεις γιατί βγάζεις περισσότερη θολούρα εις βάρος του αχνού γαλαξία.

Αν είσαι σε πολύ καλό location πολλαπλές λήψεις του 1-1μιση λεπτού βγάζουν καλύτερο αποτέλεσμα από περισσότερες των 30s π.χ.
Φυσικά με τέτοιες λήψεις πρέπει να κάνεις και την κατάλληλη "προεργασία" ( αρκετά Dark Frames ) και την κατάλληλη "επεξεργασία" στο registax ( ξεφεύγουμε πολύ από τα basics ).

Αυτό σημαίνει ότι η παγωνιά τον χειμώνα κάνει καλό για λήψεις του γαλαξία, ή το καλοκαίρι όσο μεγαλύτερο δυνατό υψόμετρο (η προηγούμενη βγήκε καλοκαίρι αλλά είναι στα 1650 μέτρα περίπου)

Πρώτο και καθοριστικότερο θέμα είναι πού βρίσκεται ο "πυρήνας" του Milky Way, αστρονομικά το βρίσκεις κοιτώντας τον αστερισμό Scorpius.
Στο βόρειο ημισφαίριο ( που ανήκει η Ελλάδα ) οι καλύτεροι μήνες είναι από Απρίλιο εώς Αύγουστο.
Χειμώνα εδώ το πιο φωτεινό σημείο του Milky Way βρίσκεται την νύχτα κάτω από τον ορίζοντα.

Όσον αφορά το stacking είμαι της άποψης ότι από τη στιγμή που θα περιλάβεις στο πλαίσιο και τοπίο, είναι ακατάλληλο.

Εννοείται το έδαφος το βγάζεις από ένα frame, δεν κάνεις stacking για το έδαφος, αλλά για τον ουρανό.
Μια απλή clipping mask θες.