Αυτοκινητιστικά νέα

Δημήτρη, ο supercharger είναι μόνο το 1 κομμάτι του παζλ που το βλέπουμε εμείς.
Μπορεί το δίκτυο ηλεκτροδότησης να υποστηρίξει 1 MW συνεχή παροχή ρεύματος κάπου στην Εθνική οδό (ή ακόμη και μέσα στις πόλεις) για να φορτίζονται απλά 4 αυτοκίνητα παράλληλα;;;

1MW δεν είναι κάτι το τρομερό, ούτε 10 ούτε 100 για το δίκτυο.
Η πρόβλεψη για τις σημερινές ανάγκες πχ είναι 6.7GW.
 
1MW δεν είναι κάτι το τρομερό, ούτε 10 ούτε 100 για το δίκτυο.
Η πρόβλεψη για τις σημερινές ανάγκες πχ είναι 6.7GW.
Ανδρέα το νούμερο της ισχύος από μόνο του δεν λέει κάτι. Μπορεί να απαιτούνται από νέες γραμμές μέσης τάσης, μετασχηματιστές κλπ μέχρι τους χώρους όπου θα μπουν οι ταχυφορτιστές. Όλα γίνονται αλλά με τι κόστος και ποιος πρέπει να πληρώσει αυτό το κόστος. Όπως και σε ένα οικοδομικό τετράγωνο ο ΔΕΔΗΕ ίσως θα πρέπει να ενδυναμώσει σημαντικά το δίκτυο διανομής για να αντέξει ταχυφορτίσεις στη μέση της ημέρας που οι υπόλοιπες καταναλώσεις της ίδιας γραμμής είναι μεγάλες.
Αν δεις το φετινό report του ENTSO-E γράφει συγκεκριμένα στο ίδιο μήκος κύμματος γιατί απλά απαιτείτούνται νέες υποδομές δικτύου.
Promote coordinated planning for charging infrastructure and electric grid through scenario definition, improved modelling and considering the diffusion of “hypercharger hubs” on highways.

Και το ωραίο έρχεται στην κοστολόγηση. Πως βάζουμε τιμή; Το report του 2018 από τo DG ENER γράφει τις βασικές εναλλακτικές που έχουμε.
Πρέπει πχ στα μισά της διαδρομής για Θεσσαλονίκη αν θέλουμε να ταχυφορτίσουμε πλήρως την σχεδόν άδεια μπαταρία μας να πληρώσουμε το ίδιο μέρα μεσημέρι που η κατανάλωση στο δίκτυο είναι μεγάλη και η οριακή τιμή επίσης υψηλή με 2 το βράδυ που το κόστος του ρεύματος είναι σημαντικά χαμηλότερο;
 
Πώς βάζουμε τιμή;; Καθήστε να δείτε. Θα κοστίζει πιο ακριβά από βενζίνη. Θα λέμε που είσαι βενζινούλα μου......καθήστε να δείτε τι megaαρπαχτή έχει να γίνει.
Αλλά είπαμε: πράσινη ανάπτυξη και κωλογικη συνείδηση.
 
Πώς βάζουμε τιμή;; Καθήστε να δείτε. Θα κοστίζει πιο ακριβά από βενζίνη. Θα λέμε που είσαι βενζινούλα μου......καθήστε να δείτε τι megaαρπαχτή έχει να γίνει.
Αλλά είπαμε: πράσινη ανάπτυξη και κωλογικη συνείδηση.
Για να ειναι πιο ακριβο το ρευμα απο την βενζινη θα πρεπει να παει η kwh στα 0,40 απο 0.11 και να μπει fix φορος που να αναλογει στο 70% της τιμης. Καταλαβαινεις τι επιπτωση θα εχει αυτο στην πωληση ρευματος γενικα...
 
Το 0,11 δεν λέει απολύτως τίποτα διότι υπάρχει έξτρα η ρήτρα αναπροσαρμογής όπου εκεί είναι που πέφτει το τσεκουρι. Οποίος δεν θέλει ρήτρα , η τιμή πάει έχει ήδη στα 0,18 από προχθές την Παρασκευη (ΔΕΗ).
Στην Αγγλία αυτή την στιγμή που μιλάμε είναι 0,40 gbp δηλαδή μισό ευρώ η κιλοβατώρα!!

Έρχονται τρελά γλεντια.

Άσχετα από αυτό, εδώ μιλάμε για την τιμή στον ταχυφορτιστη που κάλλιστα μπορεί να είναι ότι τιμή θέλει γιατί πρέπει να βγάλει και η εταιρεία, το βενζινάδικο κλπ.

Και εννοείται η αυξηση θα έχει επίπτωση στα πάντα. Θα αγοράζουμε συσκευές και αντί για contrast θα ρωτάμε πόσο καίνε.
 
Το 0,11 δεν λέει απολύτως τίποτα διότι υπάρχει έξτρα η ρήτρα αναπροσαρμογής όπου εκεί είναι που πέφτει το τσεκουρι. Οποίος δεν θέλει ρήτρα , η τιμή πάει έχει ήδη στα 0,18 από προχθές την Παρασκευη (ΔΕΗ).
Στην Αγγλία αυτή την στιγμή που μιλάμε είναι 0,40 gbp δηλαδή μισό ευρώ η κιλοβατώρα!!

Έρχονται τρελά γλεντια.

Άσχετα από αυτό, εδώ μιλάμε για την τιμή στον ταχυφορτιστη που κάλλιστα μπορεί να είναι ότι τιμή θέλει γιατί πρέπει να βγάλει και η εταιρεία, το βενζινάδικο κλπ.

Και εννοείται η αυξηση θα έχει επίπτωση στα πάντα. Θα αγοράζουμε συσκευές και αντί για contrast θα ρωτάμε πόσο καίνε.
Να ξερεις παντως πως για καθε 1,7€ /λιτρο βενζινης που βαζεις, το 1.2€ ειναι φοροι. Καταλαβαινεις τι θα πρεπει να γινει στο ρευμα για να γινει ακριβοτερο απο την βενζινη; ειναι αδιανοητη η αυξηση που λες.
 
Εννοείται το ξέρω. Νευριάζω κάθε φορά που βλέπω την απόδειξη από την Shell.😡

Υποτίθεται ότι η νέα καραμέλα στα ηλεκτρικά θα είναι το πολύ χαμηλό κόστος φόρτισης. Έτσι δεν μας λένε συνέχεια; Αυτό λέω. Προβλέπω η φόρτιση στα βενζινάδικα να κοστίζει όσο η βενζίνη.
Ήδη με την αμελητεα αύξηση των ηλεκτρικών ξεκίνησαν να έχουν χρεώσεις οι φορτιστές της Tesla, οι οποίοι είχαν ξεκινήσει δωρεάν.
 
Δεν ξέρω αν μιλάς για Αμερική αλλά για εδώ αυτά έλεγαν. Όχι πριν χρόνια. Φέτος το καλοκαίρι:



Η ιστορία έχει δείξει βέβαια ότι τίποτα δεν παραμένει τσάμπα. Ειδικά τώρα που η ενέργεια χοντροκοστίζει.
 
Δεν ξέρω αν μιλάς για Αμερική αλλά για εδώ αυτά έλεγαν. Όχι πριν χρόνια. Φέτος το καλοκαίρι:

Μα οταν λεει ελευθεροι δεν εννοει δωρεαν. Η tesla δεν επετρεπε την φορτιση αλλων αυτοκινητων στους φορτιστες της. Αυτο δεν σημαινει οτι ηταν δωρεαν για τους κατοχους Tesla..
 
Α Μάλιστα. Θεώρησα ότι εννοούν κι αυτοι δωρεάν όπως έδιναν δωρεάν και τους μη Τesla φορτιστές.

Το σίγουρο ότι θα ξεκινήσουν όλοι τους σιγά σιγά να αρμέγουν την νέα "αγελάδα".
 
Αν έχεις ένα ηλεκτρικό πόλης που το φορτίζεις το βράδυ με απλή τριφασική παροχή από το σπίτι σου δεν υπάρχει περίπτωση να πλησιάσει σε κόστος την βενζίνη. Θα είναι πολύ πολύ φθηνότερο, ειδικά όσο η τιμή της βενζίνης θα τραβάει την ανηφόρα.
Από την άλλη όπως τώρα βλέπουμε διαφορετικές τιμές στα πρατήρια βενζίνης, έτσι θα βλέπουμε κόστος ταχυφόρτισης για να μπορείς σε λιγότερο από ένα τέταρτο να αποθηκεύσεις αρκετή ενέργεια να συνεχίσεις το ταξίδι. Εδώ όντως μπορεί να έχουμε ειδικά τα πρώτα χρόνια κόστη μεγαλύτερα της βενζίνης.
Βέβαια κάτι τύποι με υδρογονοκίνητα με κυψέλη καυσίμου θα χαμογελάνε και θα προσπερνάνε. Εκεί το καύσιμο θα έχει ίδιο κόστος όποια ώρα και να το βάλεις.
Το δίκτυο των υδρογονάδικων μεγαλώνει όλο και περισσότερο και ειδικά στους δρόμους που κινούνται φορτηγά διεθνών μεταφορών σε πολύ λίγο θα υπάρχουν σε όλη την ΕΕ υποδομές (επιδοτούμενες).
 
Και προς τα εκεί βλέπω να πηγαίνουμε μετά την αρπαχτή των ηλεκτρικων
Δεν το ξέρω από κάπου, σαν αίσθηση το λέω περισσότερο…
 
Το υδρογόνο έχει υιοθετηθεί ήδη σαν τη βασική λύση από την ΕΕ στις οδικές μεταφορές εμπορευμάτων, οπότε από όπου περνάνε νταλίκες θα έχει πρατήρια σίγουρα. Οι άλλες λύσεις (πχ να τα κάνεις τρόλευ ή να φορτίζεις επαγωγικά ασύρματα από το οδόστρωμα).

Νομίζω ότι για τα επόμενα 10-15 χρόνια θα έχουμε πολλούς συμβιβασμούς. Αυτοκίνητα πόλης ηλεκτρικά θα είναι λύση, αλλά τι τα κάνεις στα 7-10 χρόνια που θα θέλουν αντικατάσταση μπαταριών και η αξία του οχήματος πρακτικά θα μηδενίζει. Ίσως να πέσουν οι συσσωρευτές τόσο που να συμφέρει αντικατάσταση, αλλά δεν το βλέπω αυτό να γίνεται σύντομα. Έτσι μάλλον πάμε σε λύσεις leasing όπου δεν θα έχεις ιδιοκτησία και θα επιστρέφεις το αυτοκίνητο στη λήξη του συμβολαίου για να πάρεις άλλο. Και δεν νομίζω να είναι μακριά και τα πρώτα πακέτα που θα περιλαμβάνουν και ένα Χ αριθμό kWh που μπορείς να φορτίσεις χωρίς να πληρώνεις κάτι έξτρα. Να πω ότι στην Καλιφόρνια το υδρογονοκίνητο TOYOTA Mirai σου δίνει 15.000 δολάρια δώρο καύσιμο υδρογόνο με την αγορά του που έχει περίπου 50.000 ευρώ.

To Tesla 3 θέλει κάπου 10 ώρες για πλήρη φόρτιση, οπότε αν πας διακοπές Ζαγοροχώρια θα ζητάς από τον ξενοδόχο μια πρίζα όσο είσαι εκεί το βράδυ και θα την βγάζεις καθαρή και θα πληρώνεις προφανώς ακριβότερα την ταχυφόρτιση στις εθνικές. Σίγουρα όμως χάνεις την ευκολία της ελευθερίας και του πρατηρίου βενζίνης σχεδόν παντού.
Με το υδρογόνο από την άλλη θα έχεις την ευκολία για μεγάλες αποστάσεις, αλλά θα πρέπει να οργανώνεις διαδρομές έτσι που να σε φτάνει το καύσιμο να πας σε πρατήριο πριν τελειώσει. Θα έχουν τα Γιάννενα πρατήριο υδρογόνου και θα θες να κατέβεις να γεμίσεις εκεί στα μισά του 3-5 ημερών ταξίδι σου;
Ίσως να δούμε και υβριδικά μπαταρίας/υδρογόνου (αν και όλα τα υδρογόνου έχουν έστω ενα μικρό συσσωρευτή) σε επίπεδο συσσωρευτών ενός σημερινού prius που αν είναι Plug-in να μπορείς να κάνεις 30-40 km μόνο με φορτισμένη μπαταρία που θα θέλει πολύ λιγότερο (κάπου 1μιση ώρα) για να φορτίσει από πρίζα 220 V.
 
Θα συμφωνήσω με τον Γιώργο και θα διαφωνήσω με τον φίλο μου τον Τάσο.
@Τάσο δεν είναι όλα ίσιωμα και καταστροφή. Πάλι καλά που προχωράει η κυρά Μαριώ (Ελλάδα) σε αυτόν τον ρυθμό και δε θα μείνει πίσω. Πολύ καλά κάνει και προετοιμάζει την αγορά για το τι θα γίνει το 2030. Φαντάσου τι θα γινόταν αν οι κατσαπλιάδες υπήρχαν ακόμα.(ξαφνικά ένα ωραίο πρωί θα ξυπνάγαμε και θα έλεγαν όλοι ηλεκτρικά)....
Ας το πάει έτσι και θα δούμε.
Ξέρεις ότι όλοι εμείς προετοιμαζόμαστε καιρό τώρα για τη μετάβαση σε άλλες πηγές.
Αυτό που λέει ο Γιώργος για το υδρογόνο έχει δίκιο όταν όλη η γκάμα μας αυτή τη στιγμή είναι στο δρόμο δοκιμαστικά .
Η μία μάρκα μας θα είναι αμιγώς ηλεκτρική και η άλλη πάει σε υδρογόνο.
Όλες οι μάρκες απ όσο μιλάω με συναδέλφους το ίδιο κάνουν.
Άλλες μάρκες είναι μπροστά (Tesla) και άλλες έπονται πχ Toyota.
Ο Κορεάτης όμως στην κούρσα θα βγει μπροστά 100% και μη σου πω είναι ήδη.
Ακόμα υπάρχει θέμα τι θα γίνει με το νερό για τα ηλεκτρικά SUV ... Μη σου πω και για όλα ..Και μετά θα δω ποιος μάγκας θα περνάει αέρα τις λίμνες της Αθήνας.Εκεί θα γελάσει κάθε πικραμένος...
Οι τιμές τώρα όπως είπες θ ανέβουν αλλά και θα κατέβουν αλλά να εξισωθούν το βλέπω κομμάτι δύσκολο...απλά στην αρχή θα γίνει γιατί θα χάνει από τους ενδιάμεσους φόρους και πάει λέγοντας .
Όπως πολύ σωστά λέει ο Γιώργος είναι ένα ενδιάμεσο στάδιο αλλά τη 10ετια την βλέπω πιο γρήγορα απ όσο λες .Αλλαξαν οι γενεές και οι νέοι το πάνε τρένο που στο κοντινό μέλλον θα συμφέρει να μην το έχεις δικό σου αλλά να το νοικιάζεις ή leasing και θα φορτίζεις σε 10 λεπτά μη σου πω και πιο γρήγορα. Αν πάλι νομίζεις ότι αυτό είναι όνειρο σου λέω ότι στα δικά μας στον 1ο χρόνο φόρτιζε σε 48 ώρες ! Τώρα είμαστε στις 8 και στην εταιρία είμαστε στις 2 ώρες στον 2ο χρόνο και μας έστειλαν πρόβλεψη update για 30 λεπτά ....
Το τραίνο όποιος δεν ανέβει τώρα το έχασε και θα θυμηθείς τα λόγια μου , τα υπολοιπα στον καφέ που θα κανονίσουμε εκτός και αν σκάσω Μαρμίτα χαχα αλλά να έρθει και ο Γιώργος για να σας πω και τα ενδότερα ..
 
Αν είναι αυτό ανάπτυξη και το μέλλον, σας το χαρίζω με αγάπη. Τι να πρωτοσχολιασω.....Δεν χρειάζεται. Τα γράφουν όλα στα σχόλια από κάτω.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Αν είναι αυτό ανάπτυξη και το μέλλον, σας το χαρίζω με αγάπη. Τι να πρωτοσχολιασω.....Δεν χρειάζεται. Τα γράφουν όλα στα σχόλια από κάτω.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Εντάξει, υπερβολές. Μεταβατική περίοδος είναι, όλα αυτά είναι αναμενόμενα. Το θέμα είναι να συγκρίνουμε το που είμαστε με το που θέλουμε να είμαστε σε 10 χρόνια, τα ενδιάμεσα θα τα ξεπεράσουμε, όπως συνέβη σε όλες τις μεγάλες τεχνολογικές αλλαγές (θυμήσου πόσο τραγικές ήταν οι πρώτες υλοποιήσεις των ABS φρένων, θυμήσου πχ τι γκρίνια ρίξαμε με την έλευση του usb, θυμήσου πόσο χειρότερες από τις CRT ήταν οι πρώτες LCD, κλπ κλπ).
 
Για να παράξεις Η2 σε υψηλή πίεση χρειάζεσαι αρκετό ρεύμα και στη συνέχεια αυτό το Η2 θα παράξει ρεύμα (μέσα στο αυτοκίνητο). Αυτό ρίχνει κατά πολύ το βαθμό απόδοσης της μετατροπής της μιας μορφής ενέργειας στην άλλη. Και στην τελική, γιατί να μη χρησιμοποιήσω το ρεύμα για την παραγωγή του H2 για να φορτίσω τη μπαταρία του ηλεκτρικού? Δεν είναι πιο "λογικό"?
Επιπλέον, τα "βενζινάδικα" ανεφοδιασμού H2 είναι πολύ πιο ακριβά (~x30 φορές) στην κατασκευή από τους σταθμούς φόρτισης.
Τέλος, μην υποτιμάμε ότι το ηλεκτρικό grid φτάνει ήδη μέχρι το σπίτι μου και η ευκολία του να φορτίζω κάθε βράδυ 3-4 ώρες το ηλεκτρικό μου είναι ανυπέρβλητη...
Τα μόνα προβλήματα μέχρι στιγμής είναι το κόστος απόκτησης και η διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Όμως όλο το χρήμα (εταιρειών και κυβερνήσεων) πέφτει στα ηλεκτρικά, οπότε...