Αυτοκινητιστικά νέα

Θα ήταν χαζή να μη πουλάει πετρέλαιο/φυσικό αέριο, από τη στιγμή που το ζητάνε να το αγοράσουν. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βελτιώνουν το επίπεδο ζωής στις πόλεις, λιγότερα αναπνευστικά προβλήματα, λιγότεροι καρκίνοι, λιγότερη ηχορύπανση κτλ κτλ. Αυτά και μόνο αρκούν σαν θετικό πρόσημο.
Βελτιώνουν το επίπεδο ζωής του Νορβηγού, αλλά κατά τα άλλα συνεχίσουν να μολύνουν ολόκληρο τον πλανήτη.

Τι να πω, μάλλον μόνο εμένα μου φαίνεται κοροϊδία η όλη κατάσταση...
 
  • Like
Reactions: trav
για να μεταβεις σε "πρασινη ενεργεια" χρειαζονται χρηματα. Που θα τα βρεις αυτα, αν εισαι χωρα που κανει προγραμματισμο; Απο τη στιγμη που εχουν συγκεκριμενους πορους που τους δινουν εισοδημα, αυτους θα εκμεταλλευτουν! Ειναι σαν να λες να μην χρησιμοποιησουμε εμεις τα χρηματα απο τον τουρισμο
Αν είναι να γίνεται εις βάρος του περιβάλλοντος, τότε δεν θα έπρεπε να χρησιμοποιούνται οι πόροι! Αλλιώς πως θα σωθεί η ριμαδα η Γη; με ευχολόγια; πως θα αντιστραφεί η καταστροφή του περιβάλλοντος αν συνεχίζονται να χρησιμοποιούνται τα fossil fuels;
 
Εξαρτάται από τη βενζίνη και τα πρόσθετα που έχει. Στο Γιακούτσκ της Γιακουτίας (Ρωσία, Σιβηρία) ας πούμε που τα αυτοκίνητα για να λειτουργήσουν θα πρέπει είτε να είναι σε θερμαινόμενο γκαράζ είτε να είναι συνεχώς σε λειτουργία ο κινητήρας για να μην παγώσει η μηχανή, η βενζίνη εκεί δεν παγώνει.
 
Σε άλλα νέα, δείτε εδώ τι παθαίνει η βενζίνη όταν η θερμοκρασία πέσει κάτω από τους -40 βαθμούς:

Κάπου στους -45 βαθμούς παγώνει η βενζίνη.
Το ντίζελ κάπου στους -25.
Θεωρώ ότι σε μέρη που μπορεί να εμφανιστούν αυτές οι θερμοκρασίες υπάρχουν πρόσθετα που θα το πηγαίνουν πιο χαμηλά.
Όμως, πιο επικίνδυνο είναι το ότι η βενζίνη από τους +40 και πάνω εξατμίζεται και δημιουργεί μία πολύ όμορφη ατμόσφαιρα για βεγγαλικά.

burn-hell.gif
 
Απ' ότι φαίνεται εκεί που γυρίστηκε το βιντεάκι (από το οποίο τράβηξα την φωτό) δεν είχαν βάλει τα κατάλληλα πρόσθετα.. :p

Κατά πάσα πιθανότητα θα ήταν κάποια θερμοκρασία που δεν έχει ξαναυπάρξει εκεί ή θα ήταν πολύ σπάνια και δεν ασχολούνταν να έχουν την κατάλληλη βενζίνη, οπότε και έκατσε η στραβή.
 
Για την ώρα ο κίνδυνος πυρκαγιάς είναι μεγαλύτερος στα AFV στα οποία συμπεριλαμβάνονται και τα ηλεκτρικά. Όπως εξ' άλλου ισχύει πια επισήμως και στην Ελλάδα με την εγκύκλιο του Υπ. Ναυτιλείας.

 
Αφού λύσαμε το θέμα της αυτονομίας των ηλεκτρικών να κάνω μια ερώτηση σχετικά με τα τροχόσπιτα. Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει μόδα το "vanlife". Νέοι άνθρωποι αγοράζουν ένα τυπικό van και το μετατρέπουν σε σπίτι. Κινούνται όπου θέλουν και δουλεύουν από το δρόμο.

Δε θα σταθώ όμως στο κάτω κομμάτι αυτών που πάνε τουαλέτα σε καφετέριες και κάνουν μπάνιο σε Planet Gym αλλά ούτε και στο πάνω κομμάτι με τα motorhomes που βλέπουμε στην F1.

Ένα τυπικό τροχόσπιτο όπως αυτά που κυκλοφορούν κατά χιλιάδες στη χώρα μας τα καλοκαίρια και έχει όλα τα κομφόρ. Πόση αυτονομία έχει εκτός δικτύου; Γιατί κάτι βίντεο που βλέπω έχουν πρίζα για εξωτερική τροφοδοσία προφανώς σε κάποιο κάμπινγκ. Αν εξαιρέσουμε το μαγείρεμα που το κάνεις και με γκάζι τι μπαταρίες θες και τι γεννήτρια; Πχ αυτές τις μέρες το κρύο "ξυρίζει" σε όλη τη χώρα. Πως θα ζεσταθείς αν είσαι πχ σε μια παραλία και αγναντεύεις το Αιγαίο; Πόσο θα αντέξει η γεννήτρια; Πρέπει κάθε μέρα να πηγαίνεις βενζινάδικο ή έχεις μια κάποια αυτονομία; Το ίδιο και το καλοκαίρι με τη ζέστη. Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα έχουν μηδενική μόνωση. Ουσιαστικά είναι κινούμενοι φούρνοι. Δε θες AC να δροσιστείς;
 
Για την ώρα ο κίνδυνος πυρκαγιάς είναι μεγαλύτερος στα AFV στα οποία συμπεριλαμβάνονται και τα ηλεκτρικά. Όπως εξ' άλλου ισχύει πια επισήμως και στην Ελλάδα με την εγκύκλιο του Υπ. Ναυτιλείας.

εν τω μεταξυ σε αλλες χωρες εχουν φορτιστες μεσα στα πλοια. Αλλα οκ, στην ελλαδα ειμαι σιγουρος οτι ξερουμε καλυτερα απο τους κουτοφραγκους :)
 
  • Like
Reactions: karajim80
εν τω μεταξυ σε αλλες χωρες εχουν φορτιστες μεσα στα πλοια. Αλλα οκ, στην ελλαδα ειμαι σιγουρος οτι ξερουμε καλυτερα απο τους κουτοφραγκους :)

Νομίζω ότι είχε ξεκινήσει αυτό από την Ισπανία. Μετά ήρθε στην Ελλάδα.
 
Αφού λύσαμε το θέμα της αυτονομίας των ηλεκτρικών να κάνω μια ερώτηση σχετικά με τα τροχόσπιτα. Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει μόδα το "vanlife". Νέοι άνθρωποι αγοράζουν ένα τυπικό van και το μετατρέπουν σε σπίτι. Κινούνται όπου θέλουν και δουλεύουν από το δρόμο.

Δε θα σταθώ όμως στο κάτω κομμάτι αυτών που πάνε τουαλέτα σε καφετέριες και κάνουν μπάνιο σε Planet Gym αλλά ούτε και στο πάνω κομμάτι με τα motorhomes που βλέπουμε στην F1.

Ένα τυπικό τροχόσπιτο όπως αυτά που κυκλοφορούν κατά χιλιάδες στη χώρα μας τα καλοκαίρια και έχει όλα τα κομφόρ. Πόση αυτονομία έχει εκτός δικτύου; Γιατί κάτι βίντεο που βλέπω έχουν πρίζα για εξωτερική τροφοδοσία προφανώς σε κάποιο κάμπινγκ. Αν εξαιρέσουμε το μαγείρεμα που το κάνεις και με γκάζι τι μπαταρίες θες και τι γεννήτρια; Πχ αυτές τις μέρες το κρύο "ξυρίζει" σε όλη τη χώρα. Πως θα ζεσταθείς αν είσαι πχ σε μια παραλία και αγναντεύεις το Αιγαίο; Πόσο θα αντέξει η γεννήτρια; Πρέπει κάθε μέρα να πηγαίνεις βενζινάδικο ή έχεις μια κάποια αυτονομία; Το ίδιο και το καλοκαίρι με τη ζέστη. Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα έχουν μηδενική μόνωση. Ουσιαστικά είναι κινούμενοι φούρνοι. Δε θες AC να δροσιστείς;
ειχαμε παλια τροχοσπιτο. Οσοι πηγαινουν σε οργανωμενα καμπινγκ εχουν λυμενα τα περισσοτερα απο τα προβληματα. Αν πας σε ελευθερο καμπινγκ, απο την στιγμη που μαγειρευεις με γκαζι, δεν εχεις ιδιαιτερα αυξημενες ενεργειακες αναγκες, μονο τον φωτισμο σου και το ψυγειο. Ετσι και αλλιως τον περισσοτερο καιρο τον βγαζεις εξω. Τα τροχοσπιτα εχουν (ή τουλαχιστον ειχαν απο τα χρονια που θυμαμαι) μια μπαταρια αυτοκινητου για τις ενεργειακες τους αναγκες οταν δεν ηταν συνδεδεμενα στο δικτυο. Σχετικα με το θεμα της ζεστης, συνηθως στηνεσαι σε ισκιο, ανοιγεις και ολα τα παραθυρα και την παλευεις ετσι.

Τα αυτοκινουμενα ειναι αλλη φαση, αλλα στην βασικη αρχη δεν αλλαζουν ιδιαιτερα. Δεν εχω δει παντως κανεναν να στηνει γεννητρια, καθως εχεις καυσαερια και συνεχη θορυβο, που κανενα απο τα δυο δεν αρεσουν στους ανθρωπους που κανουν καμπινγκ.
Αυτα ολα ισχυουν για τον θερινο τουρισμο (ή γενικα οταν ο καιρος ειναι καλος) που βλεπουμε στην χωρα μας. Υπαρχουν οντως και ανθρωποι που το κανουν αυτο και τους χειμερινους μηνες. Δεν εχει τυχει να δω κανεναν στην ελλαδα παντως.
 
  • Like
Reactions: koupa
ειχαμε παλια τροχοσπιτο. Οσοι πηγαινουν σε οργανωμενα καμπινγκ εχουν λυμενα τα περισσοτερα απο τα προβληματα. Αν πας σε ελευθερο καμπινγκ, απο την στιγμη που μαγειρευεις με γκαζι, δεν εχεις ιδιαιτερα αυξημενες ενεργειακες αναγκες, μονο τον φωτισμο σου και το ψυγειο. Ετσι και αλλιως τον περισσοτερο καιρο τον βγαζεις εξω. Τα τροχοσπιτα εχουν (ή τουλαχιστον ειχαν απο τα χρονια που θυμαμαι) μια μπαταρια αυτοκινητου για τις ενεργειακες τους αναγκες οταν δεν ηταν συνδεδεμενα στο δικτυο. Σχετικα με το θεμα της ζεστης, συνηθως στηνεσαι σε ισκιο, ανοιγεις και ολα τα παραθυρα και την παλευεις ετσι.

Τα αυτοκινουμενα ειναι αλλη φαση, αλλα στην βασικη αρχη δεν αλλαζουν ιδιαιτερα. Δεν εχω δει παντως κανεναν να στηνει γεννητρια, καθως εχεις καυσαερια και συνεχη θορυβο, που κανενα απο τα δυο δεν αρεσουν στους ανθρωπους που κανουν καμπινγκ.
Αυτα ολα ισχυουν για τον θερινο τουρισμο (ή γενικα οταν ο καιρος ειναι καλος) που βλεπουμε στην χωρα μας. Υπαρχουν οντως και ανθρωποι που το κανουν αυτο και τους χειμερινους μηνες. Δεν εχει τυχει να δω κανεναν στην ελλαδα παντως.

Επειδή ήμουν πρόσκοπος μέχρι τα 30+ ξέρω πως είναι η φύση. Εμείς εδώ δεν πάμε οργανωμένα αλλά μέσα σε δάσος. Τα πρώτα χρόνια μάλιστα δεν είχαμε καν ρεύμα. Γκάζι για μαγείρεμα και λάμπες θυέλλης για φως. Μετά αρχίσαμε σιγά σιγά με γεννήτρια και λίγες ώρες τη μέρα για τα ψυγεία και μόλις τα τελευταία χρόνια μια μεγάλη δωρεά μας βοήθησε να αγοράσουμε γεννήτρια με καλή απόδοση και πλέον έχουμε ρεύμα όλο το βράδυ.

Αλλά μου κάνει εντύπωση στα αυτοκινούμενα. Διαβάζω για inverters, πάνελ με 400W απόδοση κτλ. Το ψυγείο πρέπει να είναι ανοιχτό όλη την μέρα. Η θέρμανση και η ψύξη τραβάει κάμποσο. Εκτός και αν όντως τα έχουν φορτώσει τόσο πολύ με μπαταρίες και η γεννήτρια κάνει καλή δουλειά για λίγες ώρες φόρτισης και μετά πάλι επιστρέφεις σε αυτές.

Σε άλλα νέα... Στην CES έδωσαν τα πρώτα δείγματα της EQG. Έπεσε και το τελευταίο οχυρό των hardcore petrolheads. Το αυτοκίνητο σύμβολο των Σεΐχηδων έγινε ηλεκτρικό.

 
Αλλά μου κάνει εντύπωση στα αυτοκινούμενα. Διαβάζω για inverters, πάνελ με 400W απόδοση κτλ. Το ψυγείο πρέπει να είναι ανοιχτό όλη την μέρα. Η θέρμανση και η ψύξη τραβάει κάμποσο. Εκτός και αν όντως τα έχουν φορτώσει τόσο πολύ με μπαταρίες και η γεννήτρια κάνει καλή δουλειά για λίγες ώρες φόρτισης και μετά πάλι επιστρέφεις σε αυτές.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Like
Reactions: koupa
εν τω μεταξυ σε αλλες χωρες εχουν φορτιστες μεσα στα πλοια. Αλλα οκ, στην ελλαδα ειμαι σιγουρος οτι ξερουμε καλυτερα απο τους κουτοφραγκους :)
Απαγορεύονται τα ασυνόδευτα ηλεκτρικά. Το ίδιο ισχύει και για τα αυτοκίνητα με αέριο.
 
Εγώ πάλι βλέπω ότι το μέλλον θα είναι όπως στη... Νορβηγία. 😏

Seeking to remove the source of the problem altogether Norwegian ferry operator Havila Kystruten has banned EVs completely. The company, which operates the scenic Hurtigruten coastal route between Bergen and Kirkenes, told Norwegian TV service NRK that the consequences of fires would be far too severe and have since banned EVs from this route.

:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: