Αυτοκινητιστικά νέα

εισαι αδικος γιατι συγκρινεις τελειως διαφορετικα πραγματα. Premium suv με sedan της μισης τιμης, το οποιο εχει καλη ποιοτητα (πολυ καλη θα ελεγα για την τιμη του), αλλα καμμια σχεση με την iX. Εχω μπει σε iX γνωστου και ειδα το σαλονι απο κοντα.

Οσο για τα αλογα, οπως ειπαν ηδη, οταν πας για test drive (γιατι ετοιμοσ εισαι, σε βλεπω :) ) θα δεις οτι ειναι το πιο ευκολο αυτοκινητο που εχεις οδηγησει ποτε στη ζωη σου. Πατας γκαζι λιγο, παει αργα, πατας γκαζι, πιο πολυ, παει προοδευτικα πιο πολυ.
τα phev εχουν το προβλημα οτι ειναι κατασκευασμενα πανω σε θερμικες πλατφορμες και χρησιμοποιουν κομματι του πορτ μπαγαζ για την μπαταρια. Τα ηλεκτρικα δεν θα επρεπε να πασχουν απο τετοια προβληματα, εκτος απο αυτα που χρησιμοποιουν κοινη πλατφορμα με τα θερμικα ξαδερφακια τους. Για αυτο λεμε παντα οτι ειναι καλυτερα να επιλεξεις κανεις ηλεκτρικο το οποιο ειναι στημενο πανω σε ηλεκτρικη πλατφορμα

Αυτό εννόησα και εγώ. Δεν στάθηκα στάθηκα στην ποιότητα κατασκευής αλλά στην αεροδυναμική. Έβαλα τον παράγοντα τιμής μέσα για να τονίσω το ότι δεν έχει γίνει "σοβαρή" μελέτη από την BMW αν και πληρώνεις "σοβαρά" χρήματα.

Αυτή τη στιγμή τα πιο αποδοτικά οχήματα είναι τα Tesla, το EQS Sedan και το Lucid. ΟΚ τα 2 τελευταία είναι σε άλλο επίπεδο τιμής αλλά το βασικό είναι πως και οι 3 εταιρίες τα έχουν σχεδιάσει σαν sedan ΕΧΑΡΧΗΣ.

Με τη σειρά έχουν αεροδυναμικό συντελεστή 0,23, 0,202 και 0,21. Στην BMW είναι 0,25 ενώ στο αντίστοιχης τιμής Model S πάμε στα 0,208. Η διαφορά είναι μεγάλη. Αν προσθέσεις και το εξαιρετικό in house development της Tesla τότε είναι σαν να "κλέβει εκκλησία".

Και εδώ είναι που ο άσχετος δεν καταλαβαίνει και κράζει. Ο "Μήτσος motoring LTD" κατασκευάζει αυτοκίνητα εδώ και ένα αιώνα. Στο υποσυνείδητο του άσχετου είναι Θεός και κατέχει το Zen της αυτοκίνησης. ΔΕΝ μπορεί να καταλάβει και να χωνέψει ότι η "Μαριτίνα engineering" που είναι νέο αίμα στη δουλειά ξαφνικά έφτιαξε κάτι ΚΑΛΥΤΕΡΟ γιατί άλλαξε προσέγγιση στη σχεδίαση και την κατασκευή.

Όταν λοιπόν οι παραδοσιακοί κατασκευαστές σου δίνουν αστεία νούμερα και η Tesla μόνη της τους γλεντάει, βλέπεις όλους τους haters να ξεσαλώνουν χωρίς να καταλαβαίνουν το γιατί συμβαίνει αυτό. Δεν μπορούν να το χωρέσει το μυαλό τους ότι η αγάπη τους κάνει κάτι λάθος.

Η BYD δεν είναι χαζή που αντέγραψε την Taychan. Η Porsche έχει Cd 0,22. Αλλά κοστίζει 200.000 "χήνες". Έρχεται ο Κινέζος και στο πουλάει στο 1/4 της τιμής. Θα σε ξεσκίσει όταν πουλάς "κουτί" με αστεία αυτονομία.

Σήμερα με την τεράστια επεξεργαστική ισχύ είναι τραγικό να μην το εκμεταλλεύεσαι όπως πρέπει.

Indeed, Porsche claims its 0.22Cd drag coefficient is the lowest of any Porsche model, a figure achieved through extensive 3D CFD simulations, around 900 hours in the wind tunnel as a 1:3 model, and then another 1,500 hours in the wind tunnel once full scale.

900 ώρες σε μοντέλο και 1500 ώρες σε κανονικό όχημα. Αστεία νούμερα για όχημα που θέλει χρόνια να αναπτυχθεί.


Έτσι για τη σύγκριση στην φετινή F1 η πρωταθλήτρια Red Bull έχει δικαίωμα να δουλέψει 168 ώρες με "αέρα" στην αεροδυναμική σήραγγα. Και μιλάμε για όχημα που τρέχει σε αγώνες κάθε 2 εβδομάδες και περιορισμό λόγω ανταγωνισμού. Όχι κάτι εντελώς ελεύθερό όπως ένα αυτοκίνητο παραγωγής.
 
Αυτό εννόησα και εγώ. Δεν στάθηκα στάθηκα στην ποιότητα κατασκευής αλλά στην αεροδυναμική. Έβαλα τον παράγοντα τιμής μέσα για να τονίσω το ότι δεν έχει γίνει "σοβαρή" μελέτη από την BMW αν και πληρώνεις "σοβαρά" χρήματα.

Αυτή τη στιγμή τα πιο αποδοτικά οχήματα είναι τα Tesla, το EQS Sedan και το Lucid. ΟΚ τα 2 τελευταία είναι σε άλλο επίπεδο τιμής αλλά το βασικό είναι πως και οι 3 εταιρίες τα έχουν σχεδιάσει σαν sedan ΕΧΑΡΧΗΣ.

Με τη σειρά έχουν αεροδυναμικό συντελεστή 0,23, 0,202 και 0,21. Στην BMW είναι 0,25 ενώ στο αντίστοιχης τιμής Model S πάμε στα 0,208. Η διαφορά είναι μεγάλη. Αν προσθέσεις και το εξαιρετικό in house development της Tesla τότε είναι σαν να "κλέβει εκκλησία".

Και εδώ είναι που ο άσχετος δεν καταλαβαίνει και κράζει. Ο "Μήτσος motoring LTD" κατασκευάζει αυτοκίνητα εδώ και ένα αιώνα. Στο υποσυνείδητο του άσχετου είναι Θεός και κατέχει το Zen της αυτοκίνησης. ΔΕΝ μπορεί να καταλάβει και να χωνέψει ότι η "Μαριτίνα engineering" που είναι νέο αίμα στη δουλειά ξαφνικά έφτιαξε κάτι ΚΑΛΥΤΕΡΟ γιατί άλλαξε προσέγγιση στη σχεδίαση και την κατασκευή.

Όταν λοιπόν οι παραδοσιακοί κατασκευαστές σου δίνουν αστεία νούμερα και η Tesla μόνη της τους γλεντάει, βλέπεις όλους τους haters να ξεσαλώνουν χωρίς να καταλαβαίνουν το γιατί συμβαίνει αυτό. Δεν μπορούν να το χωρέσει το μυαλό τους ότι η αγάπη τους κάνει κάτι λάθος.

Η BYD δεν είναι χαζή που αντέγραψε την Taychan. Η Porsche έχει Cd 0,22. Αλλά κοστίζει 200.000 "χήνες". Έρχεται ο Κινέζος και στο πουλάει στο 1/4 της τιμής. Θα σε ξεσκίσει όταν πουλάς "κουτί" με αστεία αυτονομία.

Σήμερα με την τεράστια επεξεργαστική ισχύ είναι τραγικό να μην το εκμεταλλεύεσαι όπως πρέπει.



900 ώρες σε μοντέλο και 1500 ώρες σε κανονικό όχημα. Αστεία νούμερα για όχημα που θέλει χρόνια να αναπτυχθεί.


Έτσι για τη σύγκριση στην φετινή F1 η πρωταθλήτρια Red Bull έχει δικαίωμα να δουλέψει 168 ώρες με "αέρα" στην αεροδυναμική σήραγγα. Και μιλάμε για όχημα που τρέχει σε αγώνες κάθε 2 εβδομάδες και περιορισμό λόγω ανταγωνισμού. Όχι κάτι εντελώς ελεύθερό όπως ένα αυτοκίνητο παραγωγής.
αυτο που ηθελα να πω εγω ειναι οτι ειναι διαφορετικα προϊοντα και δεν τιθεται θεμα "καλυτερου" και "χειροτερου", ειναι καθαρα τι επιθυμει ο αγοραστης.
Τα τεσλα πανε καλα στις πωλησεις διοτι προσφερουν ενα συνολικα καλο πακετο σε χαμηλη τιμη, αλλα οκ ας μην τα αναγαγουμε στα καλυτερα οχηματα που εχουν φτιαχτει ποτε.
Σε καποια θεματα ειναι οντως εξαιρετικα παντως, ειδικα στο efficiency, τα updates και το αψογο software.
 
Ρε τι μου θυμίζει.. Ελεος με τις αντιγραφές

Μα ίδιο; Δεν πειράζει βρε, land το ένα, land και το άλλο!
 
  • Like
Reactions: DimAsi and vlad66
αυτο που ηθελα να πω εγω ειναι οτι ειναι διαφορετικα προϊοντα και δεν τιθεται θεμα "καλυτερου" και "χειροτερου", ειναι καθαρα τι επιθυμει ο αγοραστης.
Τα τεσλα πανε καλα στις πωλησεις διοτι προσφερουν ενα συνολικα καλο πακετο σε χαμηλη τιμη, αλλα οκ ας μην τα αναγαγουμε στα καλυτερα οχηματα που εχουν φτιαχτει ποτε.
Σε καποια θεματα ειναι οντως εξαιρετικα παντως, ειδικα στο efficiency, τα updates και το αψογο software.

Δεν ισχυρίστηκα κάτι τέτοιο. Άλλο πράγμα γράφω. Ότι προσέγγισαν την ηλεκτροκίνηση εξαρχής ΣΩΣΤΑ. Ακολούθησε η MB με την EQS και η Lucid. Και τα 3 οχήματα έχουν την ίδια σχεδίαση που αποδίδει. Την ίδια στιγμή οι υπόλοιποι προσπαθούν με αλχημείες να φτιάξουν ηλεκτρικό το οποίο πάσχει στην αυτονομία που είναι το βασικός λόγος που αγοράζεις αυτοκίνητο.

Ο άσχετος ζητάει να δει νούμερα έστω και πλασματικά. Αυτά δεν του τα δίνει κανένας αυτή τη στιγμή εκτός από τους παραπάνω.

Πριν λίγες μέρες έγραψα πως από τη Λαμία μέχρι τη Ναύπακτο υπάρχουν μόνο 22ρηδες στην Άμφισσα. Ποιος θα κάνει τέτοιο ταξίδι χωρίς σωστό προγραμματισμό; Εδώ και στις βασικές αρτηρίες που έχει ισχυρούς φορτιστές και πάλι διαβάζεις διάφορα. Μόνο οι οδηγοί Tesla είναι κάπως άνετοι λόγω efficiency. Οι υπόλοιποι κλαφτα Χαράλαμπε.

Βάλε τώρα να είχαμε τους υπόλοιπους μαζικούς κατασκευαστές με ΣΩΣΤΑ σχεδιασμένα EV και όχι "κουτιά". Μόνο και μόνο η καλή αεροδυναμική θα έδινε σοβαρή επέκταση στην αυτονομία χωρίς άλλες αλλαγές.

Και να φέρω επιπλέον παράδειγμα.

It is 120 mm longer than i30 N five-door and the roof peaks lower by 21 mm compared to the i30 N five-door. Its streamlined shape is demonstrated by a drag coefficient of 0.297 Cd, compared with the i30 N five-door’s 0.320 Cd.

Το τρέχον καλοπουλημένο μοντέλο Hyundai i30. Διαφορά μεταξύ του sedan και του hatchback.
 
  • Like
Reactions: avpap
Λαμια - Ναυπακτος οχι φορτιστες, ουτε καλα καλα δρομος δεν υπαρχει :)

Ζουλιάρηδες... είχαμε πρόσφατα εγκαίνια με καλεσμένο το "Μεγάλο". Θα γίνει ο δρόμος, θα έρχεστε να τρώτε προβατίνα στα χωριά μας και θα σας χρεώνουμε με το κεφάλι. :devilish:

Άστο αυτό με τους δρόμους. Μεγάλη και πονεμένη ιστορία. Δεν θέλω να γράψω περισσότερα δημόσια διότι θα με βγάλουν χουντικό. Θα σας πω μόνο ότι ο Μακαρέζος ήταν από τη Γραβιά και είχε ρίξει χρήμα στην περιοχή μας. Από τότε έχει να γίνει σοβαρό έργο στην περιοχή. Μέχρι τότε τα παραλιακά χωριά ήταν αποκλεισμένα. Ο δρόμος για Πάτρα πήγαινε από τα ορεινά. Εκεί που είναι τώρα το Φράγμα του Μόρνου και μετά δίπλα στο ποτάμι. Μόνο καράβι για τους κάτω και κάτι καρόδρομοι από τα πάνω χωριά. Αν ήθελες να πας απέναντι είχε καράβι Ιτέα - Αίγιο. Τα ξέρω καλά γιατί ο πατέρας μου ήταν χεριστής και είχε δουλέψει όπως και ο αδερφός του. Το 2000 πέρασα Πάτρα και μέχρι το 2008 έμεινα εκεί. Συχνά πυκνά πάμε Ναύπακτο για βόλτα. Ο δρόμος εξακολουθεί και είναι ΤΡΑΓΙΚΟΣ. Ελάχιστα τα έργα. Στον Άγιο Νικόλαο που είχε και πορθμείο ο δρόμος είχε καθίσει σε επικίνδυνο βαθμό. Μάλιστα οι λακούβες ήταν διαμήκεις λες και είχες οργώσει την άσφαλτο. Ευτυχώς πριν χρόνια το έφτιαξαν.

Δυστυχώς οι πολιτικοί του Νομού μας αποδείχτηκαν λίγοι. Έζησα την Πάτρα τα πρώτα χρόνια του 2000 και είδα άλλο πράγμα. Δεν ξέρω πως είναι τώρα αλλά τότε ΧΑΙΡΟΣΟΥΝ να είσαι κάτοικος. Συνεχή έργα. Ναι ξέρω ΠΑΣΟΚΑΡΑ και ΑΝΔΡΕΑΣ. Δεν με νοιάζει. Αυτό που ξέρω είναι ότι πάω και μετά τη γέφυρα του Μόρνου βρίσκομαι σε άλλη χώρα. Όπως αντίστοιχα μετά το Μπράλο στη Φθιώτιδα.

Επειδή είμαι άνθρωπος που διαβάζω ειδήσεις βλέπω ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ τι γίνεται γύρω μου. Εδώ είμαστε άλλη χώρα. Ουγκάντα. Αλλού κάτι γίνεται. Όσα προβλήματα και να έχουμε σαν χώρα υπάρχουν πολιτικοί Βουλευτές, Περιφεριάρχες και Δήμαρχοι που κάνουν καλό στον τόπο τους. Δρόμους και έργα. Έστω αυτά που μπορούν. Εδώ ούτε μια "πέτσα" άσφαλτος. Κάνω κάθε μέρα κάμποσα χιλιόμετρα και λυπάμαι το αυτοκίνητο. Λακούβες, κακοτεχνίες και ότι άλλο μπορείτε να φανταστείτε.
 
Και λίγα λες.
Θα πω βέβαια το κλασσικό κλισέ που το πιστεύω: έχουμε αυτούς που μας αξίζουν.
Μην πας μακριά. Σε μια βδομάδα το 50%+ θα διαλέξει παραλία και φυσικά θα διαμαρτύρονται μετά.
 
  • Love
  • Like
Reactions: vlad66 and koupa
Στο Σκλαβενίτη στην Άμφισσα ήταν να μπει 60ρης από ΔΕΗ Blue - δε τον βλέπω στην εφαρμογή όμως άρα δε μπήκε ακόμα.

Σε κάθε περίπτωση μιλάμε για 150km, δεν έχει πρόβλημα κανένα BEV που είναι για ταξίδια (δε μιλάω για οχήματα με 40 και κάτω KWh) να την βγάλει χωρίς φόρτιση, ακόμα και χειμώνα.

Το μόνο προβληματικό κομμάτι χωρίς DC φορτιστές είναι το Βέροια - Ιωάννινα, 195 km με μεγάλες υψομετρικές διαφορές. Υπάρχουν μέσα στη Κοζάνη DC φορτιστές αλλά χάνεις μισή ώρα τουλάχιστον στην παράκαμψη. Θα πρέπει να γίνει κάποιος στο ύψος των Γρεβενών χωρίς να πρέπει να βγεις πάνω από 1-2 km από την Εγνατία. Μέχρι ο νεός διαχειριστής να φτιάξει τα ΣΕΑ που δεν έφτιαξε ποτέ η δημόσια Εγνατία ΑΕ.
 
Το πρόβλημα είναι ότι πρέπει να είσαι φορτισμένος για να το κάνεις. Άρα θέλει αναγκαστικά στάση Ναύπακτο ή Λαμία. Λαμία ΟΚ έχει καλό φορτιστή στην ΕΟ. Αλλά στη Ναύπακτο δεν ξέρω τι γίνεται.

Επίσης ο δρόμος είναι λίγο χάλια. Για κάποιον που δεν γνωρίζει είναι μπελάς. Αν είσαι γκαντέμης και έχεις κίνηση θα φας χρόνο. Κάποια σημεία είναι και επικίνδυνα. Πχ έχει ευθεία στα Τριζόνια, το Κλοβίνο και την Ερατεινή. Στα υπόλοιπα σημεία πρέπει να είσαι 100% σίγουρος για να περάσεις. ΟΚ τα ηλεκτρικά έχουν καλές ρεπρίζ λόγω ροπής αλλά και πάλι δεν θα ρισκάρεις αν δεν είσαι σίγουρος.

Δυστυχώς όπως έγραψα και πριν είμαστε ξεχασμένοι από το θεό. Έχεις από τη μια την Ιονία οδό που είναι "αεροδρόμιο" και από την άλλη την ΠΑΘΕ με το νέο κομμάτι που άνοιξε και πάει Καρδίτσα μέσω Ξυνιάδας. Ενώ σε αυτά τα κομμάτια βάζεις CC και πας σαν άνθρωπος χωρίς να ανησυχείς για καταναλώσεις κτλ. φτάνεις εδώ που πρέπει να κάνεις τον Νεύτωνα για να ταξιδέψεις.
 
Ωραία, οι Κινέζοι συνεχίζουν να προσπαθούν να λύσουν ένα πρόβλημα που δεν υπάρχει, ειδικά τη στιγμή που μιλάμε για αυτοκίνητο υβριδικό.

Πανέξυπνο.
Μέχρι πόσα χιλ/ώρα μπορούν να κινηθούν με τον ηλεκτροκινητήρα τα υβριδικά σήμερα;;
Πέρασαν τα 60 που ήταν κάποτε;;
 
Μέχρι πόσα χιλ/ώρα μπορούν να κινηθούν με τον ηλεκτροκινητήρα τα υβριδικά σήμερα;;
Πέρασαν τα 60 που ήταν κάποτε;;
rav4 phev παει σιγουρα 100km/h ισως και περισσοτερο, αλλα συμφωνω και εγω με τον δημητρη.
 
  • Like
Reactions: vlad66 and opsim
Το πρόβλημα είναι ότι πρέπει να είσαι φορτισμένος για να το κάνεις. Άρα θέλει αναγκαστικά στάση Ναύπακτο ή Λαμία. Λαμία ΟΚ έχει καλό φορτιστή στην ΕΟ. Αλλά στη Ναύπακτο δεν ξέρω τι γίνεται.

Επίσης ο δρόμος είναι λίγο χάλια. Για κάποιον που δεν γνωρίζει είναι μπελάς. Αν είσαι γκαντέμης και έχεις κίνηση θα φας χρόνο. Κάποια σημεία είναι και επικίνδυνα. Πχ έχει ευθεία στα Τριζόνια, το Κλοβίνο και την Ερατεινή. Στα υπόλοιπα σημεία πρέπει να είσαι 100% σίγουρος για να περάσεις. ΟΚ τα ηλεκτρικά έχουν καλές ρεπρίζ λόγω ροπής αλλά και πάλι δεν θα ρισκάρεις αν δεν είσαι σίγουρος.

Δυστυχώς όπως έγραψα και πριν είμαστε ξεχασμένοι από το θεό. Έχεις από τη μια την Ιονία οδό που είναι "αεροδρόμιο" και από την άλλη την ΠΑΘΕ με το νέο κομμάτι που άνοιξε και πάει Καρδίτσα μέσω Ξυνιάδας. Ενώ σε αυτά τα κομμάτια βάζεις CC και πας σαν άνθρωπος χωρίς να ανησυχείς για καταναλώσεις κτλ. φτάνεις εδώ που πρέπει να κάνεις τον Νεύτωνα για να ταξιδέψεις.
η ναυπακτος εχει 150Χ2 στον σκλαβενιτη και τον κλασσικο χαζο30αρη στα lidl, αλλα στα lidl συνηθως ειναι πιασμενοι απο τζαμπατζηδες, οποτε δεν μπορεις να πονταρεις πανω τους. Αν φτασεις ναυπακτο παντως, συνηθως πας μεχρι ευηνοχωρι ή ψαθοπυργο (αν εχεις τεσλα) οποτε δεν ξερω κατα ποσο ειναι αναγκαστικη η φορτιση στην ναυπακτο. Ισως αν εισαι οριακα και πας προς πατρα
 
  • Like
Reactions: koupa
Το πρόβλημα είναι ότι πρέπει να είσαι φορτισμένος για να το κάνεις. Άρα θέλει αναγκαστικά στάση Ναύπακτο ή Λαμία. Λαμία ΟΚ έχει καλό φορτιστή στην ΕΟ. Αλλά στη Ναύπακτο δεν ξέρω τι γίνεται.

Επίσης ο δρόμος είναι λίγο χάλια. Για κάποιον που δεν γνωρίζει είναι μπελάς. Αν είσαι γκαντέμης και έχεις κίνηση θα φας χρόνο. Κάποια σημεία είναι και επικίνδυνα. Πχ έχει ευθεία στα Τριζόνια, το Κλοβίνο και την Ερατεινή. Στα υπόλοιπα σημεία πρέπει να είσαι 100% σίγουρος για να περάσεις. ΟΚ τα ηλεκτρικά έχουν καλές ρεπρίζ λόγω ροπής αλλά και πάλι δεν θα ρισκάρεις αν δεν είσαι σίγουρος.

Δυστυχώς όπως έγραψα και πριν είμαστε ξεχασμένοι από το θεό. Έχεις από τη μια την Ιονία οδό που είναι "αεροδρόμιο" και από την άλλη την ΠΑΘΕ με το νέο κομμάτι που άνοιξε και πάει Καρδίτσα μέσω Ξυνιάδας. Ενώ σε αυτά τα κομμάτια βάζεις CC και πας σαν άνθρωπος χωρίς να ανησυχείς για καταναλώσεις κτλ. φτάνεις εδώ που πρέπει να κάνεις τον Νεύτωνα για να ταξιδέψεις.
Τον ξέρω το δρόμο, για πολλά χρόνια έκανα το Θεσσαλονίκη - Πάτρα μέσω Μπράλου και Άμφισσας. Το ηλεκτρικό έχει ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση σε τέτοιους δρόμους, λόγω χαμηλότερων ταχυτήτων και regen στις κατηφόρες.
Απ' ότι διάβαζα ξεκινά νέα χάραξη για το Μπράλος - Άμφισσα που θα μειώσει και την απόσταση και το χρόνο. Το κομμάτι Ναύπακτος - Ιτέα δε βλέπω να φτιάχνεται σύντομα.
 
  • Like
Reactions: koupa
εκτος απο την εγνατια (που ειναι στο βορρα) και την αθηνων πατρων, υπαρχει καμμια αλλη ολοκληρωμενη (ή εστω σχεδον ολοκληρωμενη οδος) που να κινειται ανατολικα - δυτικα; Κατι θυμαμαι τρικαλα - αρτα (ή καπου εκει γυρω). Εχει γινει αυτο;
 
Με τη σειρά έχουν αεροδυναμικό συντελεστή 0,23, 0,202 και 0,21. Στην BMW είναι 0,25 ενώ στο αντίστοιχης τιμής Model S πάμε στα 0,208. Η διαφορά είναι μεγάλη. Αν προσθέσεις και το εξαιρετικό in house development της Tesla τότε είναι σαν να "κλέβει εκκλησία".

Και εδώ είναι που ο άσχετος δεν καταλαβαίνει και κράζει. Ο "Μήτσος motoring LTD" κατασκευάζει αυτοκίνητα εδώ και ένα αιώνα. Στο υποσυνείδητο του άσχετου είναι Θεός και κατέχει το Zen της αυτοκίνησης. ΔΕΝ μπορεί να καταλάβει και να χωνέψει ότι η "Μαριτίνα engineering" που είναι νέο αίμα στη δουλειά ξαφνικά έφτιαξε κάτι ΚΑΛΥΤΕΡΟ γιατί άλλαξε προσέγγιση στη σχεδίαση και την κατασκευή.

Όταν λοιπόν οι παραδοσιακοί κατασκευαστές σου δίνουν αστεία νούμερα και η Tesla μόνη της τους γλεντάει, βλέπεις όλους τους haters να ξεσαλώνουν χωρίς να καταλαβαίνουν το γιατί συμβαίνει αυτό. Δεν μπορούν να το χωρέσει το μυαλό τους ότι η αγάπη τους κάνει κάτι λάθος.

Η BYD δεν είναι χαζή που αντέγραψε την Taychan. Η Porsche έχει Cd 0,22. Αλλά κοστίζει 200.000 "χήνες". Έρχεται ο Κινέζος και στο πουλάει στο 1/4 της τιμής. Θα σε ξεσκίσει όταν πουλάς "κουτί" με αστεία αυτονομία.

Γιατί θεωρείς πως το κοινό της Porsche είναι το ίδιο δυνητικό κοινό με αυτό της BYD;
Ή αντίστοιχα το κοινό της BMW είναι το κοινό της tesla και των model 3/Y;

Αυτός που θα αγοράσει το iX έχει τελείως διαφορετικό κριτίριο και σίγουρα δεν είναι ο δείκτης οπισθέλκουσας. Αντίστοιχα, εκείνος που κοιτάζει την Taycan, δεν θα περάσει ούτε έξω από την BYD.

Πρόκειται για τελείως διαφορετικές δεξαμενές δυνητικών αγοραστών, με εξαιρετικά διαφορετικά κριτίρια. Τα model 3/Y ανταγωνίζονται τα αυτοκίνητα της VW από τους "παραδοσιακούς" κατασκευαστές. Δεν θα πάει ποτέ αυτός που ψάχνει Mercedes να πάρει model 3 πόσο μάλλον εκείνος που ψάχνει Porsche.

Η BYD στην Ευρώπη για εμένα θα τα βρεί σχετικά δύσκολα. Όποιος θέλει να αγοράσει από τον κατασκευαστή που έκανε disrupt την αγορά και πρακτικά έφερε την ηλεκτροκίνηση, θα πάρει tesla. Η BYD εκτός και εάν καταφέρει να διαφοροποιήσει σημαντικά το προιόν της, θα είναι ο wannabe στη θέση της Tesla, χωρίς να κάνει και κάτι καλύτερα από τη πρώτη.
 
  • Like
Reactions: avpap and chocbhed
εκτος απο την εγνατια (που ειναι στο βορρα) και την αθηνων πατρων, υπαρχει καμμια αλλη ολοκληρωμενη (ή εστω σχεδον ολοκληρωμενη οδος) που να κινειται ανατολικα - δυτικα; Κατι θυμαμαι τρικαλα - αρτα (ή καπου εκει γυρω). Εχει γινει αυτο;
Για Άρτα - Τρίκαλα δε νομίζω να γίνει κάτι, με την ολοκλήρωση του E65 θα είναι πολύ γρήγορο να πας από Ιόνια - Εγνατία - Ε65. Αν γινόταν απ' ευθείας δρόμος σίγουρα θα κέρδιζες 40-50km αλλά δε νομίζω να γίνει.
Στα σχέδια υπάρχει νέα χάραξη για το δρόμο Λαμία - Καρπενήσι - Ιόνια οδός αλλά δε ξέρω αν προχωράει.

 
  • Like
Reactions: koupa
@anderm Το γράφω πάλι ότι ΔΕΝ συγκρίνω πολυτέλεια ή επιδόσεις ή οτιδήποτε τέτοιο σχετικό.

Γράφω συγκεκριμένα ότι η Tesla και οι λοιποί που έχουν σχεδιάσει ΕΞΑΡΧΗΣ σωστό ηλεκτρικό αυτοκίνητο βασισμένο στους νόμους της φυσικής έχουν κάνει καλή δουλειά. ΑΛΛΑ ο άσχετος χρήστης βλέπει την BMW και την κάθε τέτοια να τοποθετεί ένα κινητήρα σε ένα κουτί και να το πουλάει για ηλεκτρικό. Επειδή όμως στο μυαλό του η BMW είναι αυτοκίνητο και η Tesla παιχνίδι ΔΕΝ μπορεί να το επεξεργαστει σωστά και θεωρεί τα ηλεκτρικά απάτη.

Είναι ακριβώς η ίδια περίπτωση με τις πωλήσεις των Ευρωπαϊκών αυτοκινήτων στην Αμερική. Αν δεις ακόμη και σήμερα τους νοιάζουν οι ποτηροθήκες και όχι η ποιότητα κατασκευής. Πχ τα μεγάλα SUV τους κυκλοφορούν με τερατώδεις V8 και κατανάλωση Saturn V. Την ίδια στιγμή ένα αντίστοιχο ευρωπαϊκό είναι 2 σκαλιά πιο πάνω σε ποιότητα και μικρή κατανάλωση λογω υβριδικού συστήματος. Επειδή παρακολουθώ αρκετούς reviewers από την άλλη όχθη βλέπεις ότι τα τελευταία χρόνια αρχίζουν να δυσανασχετούν. Ναι μεν αλλά ο άλλος είναι πιο οικονομικός και καλύτερος.

Και από κάτω στα σχόλια διαβάζεις αυτό που γράφω. Ότι ο άσχετος προτιμά την "αρχαιολογία" διότι νομίζει ότι είναι καλύτερη. Βλέπεις κάτι hilibillys να σου λένε για κάτι Chevy του 1970 και το πόσο "μαμώ" είναι. Όμως δεν έχουν οδηγήσει κάτι νέο να δουν τις τεράστιες διαφορές. Από την άνεση μέχρι τα διάφορα ηλεκτρονικά που θα σε σώσουν την δύσκολη στιγμή.

Και να αλλάξω λίγο θέμα είναι όπως οι άλλοι στους υπολογιστές. Πόσους διαβάζεις ακόμη και λένε ότι τα Windows κολλάνε; Έχω να δω "πράσινη οθόνη" ΧΡΟΝΙΑ. Η τελευταία φορά που είδα ήταν όταν τερμάτισα μια διεργασία συστήματος κατά λάθος. Αλλά κολλάνε γιατί έχουν μείνει στα 95 και τα XP. Δηλαδή 20 χρόνια πίσω.
 
Η BYD στην Ευρώπη για εμένα θα τα βρεί σχετικά δύσκολα. Όποιος θέλει να αγοράσει από τον κατασκευαστή που έκανε disrupt την αγορά και πρακτικά έφερε την ηλεκτροκίνηση, θα πάρει tesla. Η BYD εκτός και εάν καταφέρει να διαφοροποιήσει σημαντικά το προιόν της, θα είναι ο wannabe στη θέση της Tesla, χωρίς να κάνει και κάτι καλύτερα από τη πρώτη.
Σε ολα τα υπολοιπα συμφωνω 100% για αυτο και δεν σχολιαζω καν.
Σχετικα με την byd θα εχει ενδιαφερον το εγχειρημα της επεκτασης. Αναφερεσαι σε διαφοροποιηση του προϊοντος, το οποιο, ειδικα στα ηλεκτρικα, το θεωρω αρκετα δυσκολο. Δηλ ουτε ηχο εχεις, ουτε κιβωτιο ταχυτητων, μονο γκαζι. Ολα τα ηλεκτρικα γρηγορα ειναι, ειδικα στις τιμες 40+k. Πατας το γκαζι και φευγουν. Οποτε τι μενει; Το τιμονι και η αισθηση του, οι αναρτησεις και, αυτο που βλεπουν ολοι, το software/interface/infotainment. Υπαρχουν αρκετοι που δεν γουσταρουν το μινιμαλ των τεσλα και προτιμουν κατι που να τους θυμιζει περισσοτερο "αυτοκινητο" με τα κουμπακια, διακοπτες κτλπ. Το εχω ακουσει αρκετα αυτο οποτε θεωρω οτι οντως υπαρχει τετοιο αγοραστικο κοινο. Απο την αλλη ομως, αυτοι δεν θελουν να πληρωσουν αυτα που ζητουν οι ευρωπαιοι κατασκευαστες και δεν τους ενδιαφερουν οι premium μαρκες και αυτα που προσφερουν.
Στο συγκεκριμενο κοινο, θεωρω οτι θα βρει απηχηση η byd, αν την αφησουν (βλεπε αυξηση δασμων κτλπ) και αν ακολουθησει λιιιιγο πιο επιθετικη τιμολογιακη πολιτικη. Αυτο που θα ταραξει τα νερα της αυτοκινησης ειναι το seagull οταν με το καλο ερθει και αν μπορεσει να ερθει στην ευρωπη γυρω στα 25χιλιαρικα (προ επιδοτησης) θα γινει χαμουλης.
 
  • Like
Reactions: koupa
Γιώργο σε εμένα αναφέρεσαι; Θεσσαλία, μάλιστα. Μια έκταση που ήταν λίμνη ανέκαθεν, και που αποξηράνθηκε στο πόδι, και στην οποία φαγώθηκαν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για έργα τα οποία δεν έγιναν ποτέ, με αποτέλεσμα η λίμνη να ξαναγίνει; Για αυτήν την περιοχή μιλάμε;
Μήπως να μιλήσουμε και για το Ντουμπάι της χλιδής στο οποίο έχουν πεταχτεί δισεκατομμύρια σε χρυσές τουαλέτες αλλά κανείς δεν σκέφτηκε ότι μπορεί να βρέξει και ότι χρειάζεται αποχέτευση ομβρίων;
Να μιλήσουμε και για το παρ'ολίγον blackout στην Κρήτη προ εικοσαημέρου επειδή η θηριώδης ηλεκτροπαραγωγή από τις ΑΠΕ που έχουν γεμίσει το νησί μπούκωσε το δίκτυο;
Να μιλήσουμε και για το Ελ Νίνιο που είναι σε εξέλιξη και για το οποίο δεν μιλάει κανένας;
Τι θέλω να πω με αυτά; Έμπειρος άνθρωπος είσαι, επιστήμονας είσαι, νομίζω πως κατάλαβες τι εννοώ, οτιδήποτε γράψω παραπάνω θα μπεί σε "γκρίζα ζώνη" των κανονισμών του φόρουμ, κάτι που δεν επιθυμώ. Στην τελική ο καθένας έχει τις απόψεις του.
Νίκο επειδή τυχαίνει να είμαι Θεσσαλός, σε πληροφορώ ότι η Θεσσαλία ήταν λίμνη σε προϊστορικούς χρόνους, περί το 10.000 π.Χ. Η βροχόπτωση που είδαμε δεν έχει παρατηρηθεί ΠΟΤΕ! Όχι μόνο στη νεότερη Ιστορία, όχι μόνο τα τελευταία 500 χρόνια, δεν υπάρχουν καν αρχαιολογικά τεκμήρια για τέτοια βροχόπτωση σε ιστορικούς ή ακόμα και προϊστορικούς χρόνους. Η Ζαγορά είχε 1092 χιλιοστά βροχή σε 1 24ωρο, είναι η βροχή που δέχεται το Εδιμβούργο, η πιο βροχερή πόλη της Ευρώπης, σε 2 χρόνια. Αν μετά από αυτά πιστεύεις ότι η κακοκαιρία Daniel ήταν κάτι φυσιολογικό και δεν υπάρχει κλιματική αλλαγή, σηκώνω τα χέρια ψηλά.
 
  • Like
Reactions: chocbhed
Νίκο επειδή τυχαίνει να είμαι Θεσσαλός, σε πληροφορώ ότι η Θεσσαλία ήταν λίμνη σε προϊστορικούς χρόνους, περί το 10.000 π.Χ. Η βροχόπτωση που είδαμε δεν έχει παρατηρηθεί ΠΟΤΕ! Όχι μόνο στη νεότερη Ιστορία, όχι μόνο τα τελευταία 500 χρόνια, δεν υπάρχουν καν αρχαιολογικά τεκμήρια για τέτοια βροχόπτωση σε ιστορικούς ή ακόμα και προϊστορικούς χρόνους. Η Ζαγορά είχε 1092 χιλιοστά βροχή σε 1 24ωρο, είναι η βροχή που δέχεται το Εδιμβούργο, η πιο βροχερή πόλη της Ευρώπης, σε 2 χρόνια. Αν μετά από αυτά πιστεύεις ότι η κακοκαιρία Daniel ήταν κάτι φυσιολογικό και δεν υπάρχει κλιματική αλλαγή, σηκώνω τα χέρια ψηλά.
Κώστα είπα κάπου πως είμαι αρνητής της κλιματικής αλλαγής; Για τον ανθρωπογενή παράγοντα δεν έχω πειστεί,θα μου πεις το ίδιο σου κάνει, αλλά η γνώμη μου είναι δικαίωμά μου, ειδικά αφού δεν ανήκω σε "ψέκες" που λέτε και εσείς. Και αυτή η στάθμη της θάλασσας όλο ανεβαίνει και όλο η ίδια μένει ρε γμτ.
p.s
Ξέρω τι ήταν ο Daniel, έχω μετεωρολογικό υπόβαθρο και είδα τους χάρτες. Από αυτό το όντως ακραίο γεγονός μέχρι τον ισχυρισμό ότι έρχεται η συντέλεια λόγω κλιματικής κρίσης επειδή έβρεξε-χιόνισε στα ΗΑΕ , μεσολαβεί χάος.