εισαι αδικος γιατι συγκρινεις τελειως διαφορετικα πραγματα. Premium suv με sedan της μισης τιμης, το οποιο εχει καλη ποιοτητα (πολυ καλη θα ελεγα για την τιμη του), αλλα καμμια σχεση με την iX. Εχω μπει σε iX γνωστου και ειδα το σαλονι απο κοντα.
Οσο για τα αλογα, οπως ειπαν ηδη, οταν πας για test drive (γιατι ετοιμοσ εισαι, σε βλεπω) θα δεις οτι ειναι το πιο ευκολο αυτοκινητο που εχεις οδηγησει ποτε στη ζωη σου. Πατας γκαζι λιγο, παει αργα, πατας γκαζι, πιο πολυ, παει προοδευτικα πιο πολυ.
τα phev εχουν το προβλημα οτι ειναι κατασκευασμενα πανω σε θερμικες πλατφορμες και χρησιμοποιουν κομματι του πορτ μπαγαζ για την μπαταρια. Τα ηλεκτρικα δεν θα επρεπε να πασχουν απο τετοια προβληματα, εκτος απο αυτα που χρησιμοποιουν κοινη πλατφορμα με τα θερμικα ξαδερφακια τους. Για αυτο λεμε παντα οτι ειναι καλυτερα να επιλεξεις κανεις ηλεκτρικο το οποιο ειναι στημενο πανω σε ηλεκτρικη πλατφορμα
Αυτό εννόησα και εγώ. Δεν στάθηκα στάθηκα στην ποιότητα κατασκευής αλλά στην αεροδυναμική. Έβαλα τον παράγοντα τιμής μέσα για να τονίσω το ότι δεν έχει γίνει "σοβαρή" μελέτη από την BMW αν και πληρώνεις "σοβαρά" χρήματα.
Αυτή τη στιγμή τα πιο αποδοτικά οχήματα είναι τα Tesla, το EQS Sedan και το Lucid. ΟΚ τα 2 τελευταία είναι σε άλλο επίπεδο τιμής αλλά το βασικό είναι πως και οι 3 εταιρίες τα έχουν σχεδιάσει σαν sedan ΕΧΑΡΧΗΣ.
Με τη σειρά έχουν αεροδυναμικό συντελεστή 0,23, 0,202 και 0,21. Στην BMW είναι 0,25 ενώ στο αντίστοιχης τιμής Model S πάμε στα 0,208. Η διαφορά είναι μεγάλη. Αν προσθέσεις και το εξαιρετικό in house development της Tesla τότε είναι σαν να "κλέβει εκκλησία".
Και εδώ είναι που ο άσχετος δεν καταλαβαίνει και κράζει. Ο "Μήτσος motoring LTD" κατασκευάζει αυτοκίνητα εδώ και ένα αιώνα. Στο υποσυνείδητο του άσχετου είναι Θεός και κατέχει το Zen της αυτοκίνησης. ΔΕΝ μπορεί να καταλάβει και να χωνέψει ότι η "Μαριτίνα engineering" που είναι νέο αίμα στη δουλειά ξαφνικά έφτιαξε κάτι ΚΑΛΥΤΕΡΟ γιατί άλλαξε προσέγγιση στη σχεδίαση και την κατασκευή.
Όταν λοιπόν οι παραδοσιακοί κατασκευαστές σου δίνουν αστεία νούμερα και η Tesla μόνη της τους γλεντάει, βλέπεις όλους τους haters να ξεσαλώνουν χωρίς να καταλαβαίνουν το γιατί συμβαίνει αυτό. Δεν μπορούν να το χωρέσει το μυαλό τους ότι η αγάπη τους κάνει κάτι λάθος.
Η BYD δεν είναι χαζή που αντέγραψε την Taychan. Η Porsche έχει Cd 0,22. Αλλά κοστίζει 200.000 "χήνες". Έρχεται ο Κινέζος και στο πουλάει στο 1/4 της τιμής. Θα σε ξεσκίσει όταν πουλάς "κουτί" με αστεία αυτονομία.
Σήμερα με την τεράστια επεξεργαστική ισχύ είναι τραγικό να μην το εκμεταλλεύεσαι όπως πρέπει.
Indeed, Porsche claims its 0.22Cd drag coefficient is the lowest of any Porsche model, a figure achieved through extensive 3D CFD simulations, around 900 hours in the wind tunnel as a 1:3 model, and then another 1,500 hours in the wind tunnel once full scale.
900 ώρες σε μοντέλο και 1500 ώρες σε κανονικό όχημα. Αστεία νούμερα για όχημα που θέλει χρόνια να αναπτυχθεί.
Hours available in Wind Tunnel for F1 2024: Red Bull at 70%, Ferrari at 80%
It is now possible to derive the tables with aerodynamic resources for the first half of 2024, based on the F1 aerodynamic testing regulations
scuderiafans.com
Έτσι για τη σύγκριση στην φετινή F1 η πρωταθλήτρια Red Bull έχει δικαίωμα να δουλέψει 168 ώρες με "αέρα" στην αεροδυναμική σήραγγα. Και μιλάμε για όχημα που τρέχει σε αγώνες κάθε 2 εβδομάδες και περιορισμό λόγω ανταγωνισμού. Όχι κάτι εντελώς ελεύθερό όπως ένα αυτοκίνητο παραγωγής.