Αυτοκινητιστικά νέα

Προσωπικά αν δεν φόρτιζα σπίτι θα φόρτιζα ενώ ψωνίζω στο σούπερ ή σε ταχυφορτιστή.

Αυτή την εποχή καίω κατά μέσο όρο 35-40 KWh την εβδομάδα.

Αυτό θα σήμαινε στάση περίπου 20 λεπτών σε Tesla Super Charger.

Και για να σε προλάβω, μέχρι να αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των ηλεκτρικών στους δρόμους θα έχει αυξηθεί και η χωρητικότητα του δικτύου και οι διαθέσιμοι δημόσιοι φορτιστές.
Απλά ελπίζω ότι γνωρίζεις ότι ζεις στην ελλάδα έτσι???? η σκέψη σου έχει μια λογική! Κάθε πότε πας σούπερ μάρκετ?? κάθε 2 μέρες?? ή 3??
Επίσης υπάρχουν περιοχές κεντρικές δεν μιλάω για μαραθώνα που δεν μπορούν να βάλουν 200mbps. Και εσύ λες θα έχουν αυξηθεί οι διαθέσιμοι φορτιστές??? Σε ποιο επίπεδο ακριβώς ώστε να εξυπηρετούν μαζικά την Κυψέλη??? ή το Περιστέρι?? ή τα Πατήσια?? είμαι 51. Και από τα 15-17 που έχω καταλάβει τι παίζει και τους ρυθμούς ανάπτυξης υπέρ των πολιτών μακάρι να ζω για να δω το 1/3 αυτών που λες! Το σωτήριον έτος 2002 χαιρόμουν που θα έβαζα 24mbps . την στιγμη που η μισή ευρώπη έπαιζε με dsl και Τ3 (εποχή napster).
 
Ακριβώς επειδή είμαστε Ελλάδα η αύξηση του ποσοστού των ηλεκτρικών θα είναι τόσο αργή που θα προλάβουν οι υποδομές να ακολουθήσουν.
Όπως έγραψα, το δίκτυο θα έχει ήδη αναβαθμιστεί αναγκαστικά λόγω των άλλων, πιο ενεργοβόρων, αναγκών.

Μην ξεχνάς επίσης ότι φορτιστές βάζουν και πολλές εταιρείες για τους υπαλλήλους τους.

Και προφανώς κάποια στιγμή και τα πρατήρια θα φτάσουν να έχουν πιο πολλούς ταχυφορτιστές παρά μάνικες.
 
Ακριβώς επειδή είμαστε Ελλάδα η αύξηση του ποσοστού των ηλεκτρικών θα είναι τόσο αργή που θα προλάβουν οι υποδομές να ακολουθήσουν.
Όπως έγραψα, το δίκτυο θα έχει ήδη αναβαθμιστεί αναγκαστικά λόγω των άλλων, πιο ενεργοβόρων, αναγκών.

Μην ξεχνάς επίσης ότι φορτιστές βάζουν και πολλές εταιρείες για τους υπαλλήλους τους.

Και προφανώς κάποια στιγμή και τα πρατήρια θα φτάσουν να έχουν πιο πολλούς ταχυφορτιστές παρά μάνικες.
Καλά όπως σου είπα. Ελπίζω να ζω να δω το 1/3 αυτών.
 
Έτσι κι αλλιώς έχουμε τόση περίσσεια παραγωγής ρεύματος που κλείνουμε μονάδες σε ώρες αιχμής.
 
  • Like
Reactions: koupa
Διαβάζω και διαβάζω διάφορα. Θα κάνω μια απλή ερώτηση. Έχει βρεθεί λύση για το πως θα φορτίζουν οι χιλιάδες πολυκατοικίες στην κυψέλη , στα σεπόλια , στα πατήσια , στο Γαλάτσι ή ζωγράφου ή όπου αλλού (που εξ΄ ορισμού οι ανθρώποι που μένουν εκεί δεν έχουν τα απαιτούμενα χρήματα να αγοράσουν ηλεκτρικό άλλα ας υποθέσουμε ότι έχουν) και ανησυχούμε για την χρέωση, τον χρόνο, και το αν μπορούμε να βάλουμε ταχυφορτιστή????
Όταν φτάσουν όλοι αυτοί να έχουν ηλεκτρικό, θα φορτίζει από 10%-80% σε 10 λεπτά, ίσως και λιγότερο. Οπότε θα πηγαίνουν στο "ρευματάδικο" της εποχής. Κι επειδή θα συμφέρει τις εταιρείες που έχουν μεγάλα parking (πχ μεγάλα supermarket) να βγάζουν το κάτι τι τους από το ρεύμα, θα είναι γεμάτα φορτιστές και αυτά τα parking.

Θεωρητικά μπορεί να γεμίσουν όλοι οι δρόμοι με φορτιστές από τις κολώνες του ΔΕΔΔΗΕ, αλλά δε νομίζω πως θα συμβεί αυτό ποτέ.
 
Ούτως ή άλλως θα χρειαστεί να αναβαθμιστεί το δίκτυο λόγω των αντλιών θερμότητας (που προωθούνται ως πιο οικονομικές σε σχέση με το πετρέλαιο και το αέριο).

Οι καταναλώσεις των αυτοκινήτων θα είναι ένα μικρό κλάσμα σε σχέση με τις καταναλώσεις που θα έχουν οι αντλίες θερμότητας.
Ως καθαρές προωθούνται, πιο οικονομικές δε ξέρω κατά πόσο είναι.

Σε μένα το αυτοκίνητο έκαψε 4400 KWh σε ένα χρόνο (24000 km περίπου) από τις οποίες φόρτισα 2600 στο σπίτι. Η αντλία θερμότητας έκαψε 3100 στο περυσινό χειμώνα και 2500 στο φετινό που ήταν λιγότερο κρύος συν άλλες 750 για ΖΝΧ. Αν χρησιμοποιούσα την αντλία και για κλιματισμό (έχω άλλο σύστημα) θα κατανάλωνε άλλες 2500-3000.
 
Σε σχέση με το πετρέλαιο ειδικά οτιδήποτε άλλο είναι πιο οικονομικό.. Με το αέριο είναι κάπως μικρότερη η διαφορά, αλλά και πάλι υπαρκτή.

Οπότε αν έκανες τα χιλιόμετρα που κάνει ο μέσος Έλληνος οδηγός (~15Κ) θα είχες κάψει περίπου 2750 KWh, και η αντλία θερμότητας σου αν την είχες και για ψύξη θα είχε κάψει περίπου 5000 KWh (το ΖΝΧ δεν ξέρω τι είναι..).

Λογικά ακούγονται τα νούμερα, περίπου το 1/3 της κατανάλωσης να είναι το αυτοκίνητο, κάπως λιγότερο αν συνυπολογίσουμε και τις υπόλοιπες καταναλώσεις ενός μέσου σπιτιού.
 
Και για να σε προλάβω, μέχρι να αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των ηλεκτρικών στους δρόμους θα έχει αυξηθεί και η χωρητικότητα του δικτύου και οι διαθέσιμοι δημόσιοι φορτιστές.
Αυτό για την Ελλάδα είναι στην καλύτερη περίπτωση wishful thinking και δεν μπορεί να τεκμηριωθει στην παρούσα φάση.

Μακαρι να είναι έτσι όπως το εύχεσαι, αλλά η εικόνα του δικτύου δεν δείχνει έτσι.

Εκτός αν προσδιορίζεις το "μέχρι να αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των ηλεκτρικών" σε καμία 20ετια...
 
  • Like
Reactions: donk and Nexus
Το πρόβλημα υπάρχει στη διανομή μέσης τάσης, από όσο μου έχει πει άνθρωπος του ΔΕΔΗΕ.
Σε αυτό πρέπει να επικεντρωθούν όπως και στις μεθόδους αποθήκευσης ενέργειας.
Αν αυτά αντιμετωπιστούν τότε υπάρχει η δυνατότητα για επέκταση των φορτιστών.
Όμως για να δούμε την γενικότερη εικόνα πρέπει να συμπεριλάβουμε και τη δημογραφική εξέλιξη.
Θα έχουμε περισσότερους ηλικιωμένους και κατά συνέπεια λιγότερους οδηγούς
(που είτε δεν θα οδηγούν λόγω προβλημάτων υγείας, είτε γενικότερα λόγω περιορισμού των κινήσεών τους, στα πλαίσια του γήρατος).
Το μεγαλύτερο πρόβλημα πιστεύω πως θα εντοπίζεται στην επάρκεια μέσων μαζικής μεταφοράς (που είναι σχεδόν απαραίτητα στου ηλικιωμένους)
και στην μεγάλη απαίτηση για ενέργεια, από τον εποχούμενο τουρισμό που θα επιβαρύνει απότομα το δίκτυο την τουριστική περίοδο.
 
  • Like
Reactions: simplektis
Διαβάζοντας το νήμα και ιδιαίτερα τις αναρτήσεις σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είχα ένα έντονο déjà vu. Διαβάζω τα ιδια πραγματα που διαβάζω, καθε, μα κάθε φορά που κατι καινούριο έρχεται στην Ελλάδα: Ωχ μωρέ και τι το θέλουμε αυτό, θα με ξεβολέψει, πως θα το συνηθίσουμε, δεν είναι για όλους, και εμένα δε μου αρέσει, μας αναγκάζουν να το παρουμε για να βγάλουν λεφτά-και δε συμμαζεύεται.
Αντί δηλαδή να δούμε κάπως ψύχραιμα τι θετικά και τι αρνητικά έχει το όποιο νέο μας έρχεται από την Εσπερία αρχίζουμε κατευθείαν τη γκρίνια. Έτσι κάναμε με τα ATM (ποιος θα τα αναπληρώνει; πως θα μάθει η γιαγιά να τα χειρίζεται;)με τα καταλυτικά αυτοκίνητα (θα είναι αργά, δεν έχουν επιτάχυνση, ο καταλύτης είναι ακριβός, η αμόλυβδη βενζίνη θα είναι νοθευμένη ) και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο.

Δέν εστιάζουμε ποτέ στα θετικά που έχει κάθε καινοτομία αλλά ψάχνουμε με το μεγεθυντικό φακό ότι αρνητικό για να μεμψιμοιρήσουμε. Έτσι και με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντί να πούμε "τι ωραία, επιτέλους ένα αθόρυβο μέσο μεταφοράς που δε βρωμάει, δεν θέλει σέρβις και λάδια κάθε τρεις και λίγο, δεν κινδυνεύει να χαλάσει από νοθευμένη βενζίνη" εστιάζουμε στα αρνητικά: Στην εμβέλεια των 350-400 χλμ. (όση είχαν τα αυτοκίνητα τη δεκαετία του 70 ή κάνω λάθος;), στο ότι δεν έχει ο καθένας μας ένα φορτιστή στο σπίτι (λες και έχουμε και ο καθένας μας το ατομικό του βενζινάδικο στην πιλοτή της πολυκατοικίας), στη μεγάλη διάρκεια φόρτισης (φυσικά σαν Έλληνες μας είναι αδύνατο να προγραμματίσουμε μια φορά την εβδομάδα να αφιερώσουμε μισή ώρα για να φορτίσουμε ένα αυτοκίνητο, πρέπει όλα να γίνονται ΤΩΡΑ!), στην καταστροφή του περιβάλλοντος από την εξόρυξη σπάνιων γαιών (λες και το κινητό μας δεν έχει σπάνιες γαίες εδώ και δεκαετίες, ενώ η εξόρυξη λιγνίτη στην Πτολεμαίδα δημιούργησε παραδείσιο αρχέγονο δάσος).
Κάποιοι παραπονιούνται και για την υπερβολική παραγωγή ηλεκτρικού από ανανεώσιμες πηγές. Ξεχάσαμε τι εστί εμπορικό έλλειμα και τι ποσοστό αυτού είναι οι εισαγωγές υδρογονανθράκων κάθε είδους. hint: χωρίς αυτές δε θα είχαμε έλλειμα, θα είχαμε πλεόνασμα. Εντάξει παιδιά,συνεχίστε να γκρινιάζετε ελεύθερα. Τζάμπα είναι.
 
Διαβάζοντας το νήμα και ιδιαίτερα τις αναρτήσεις σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είχα ένα έντονο déjà vu. Διαβάζω τα ιδια πραγματα που διαβάζω, καθε, μα κάθε φορά που κατι καινούριο έρχεται στην Ελλάδα: Ωχ μωρέ και τι το θέλουμε αυτό, θα με ξεβολέψει, πως θα το συνηθίσουμε, δεν είναι για όλους, και εμένα δε μου αρέσει, μας αναγκάζουν να το παρουμε για να βγάλουν λεφτά-και δε συμμαζεύεται.
Αντί δηλαδή να δούμε κάπως ψύχραιμα τι θετικά και τι αρνητικά έχει το όποιο νέο μας έρχεται από την Εσπερία αρχίζουμε κατευθείαν τη γκρίνια. Έτσι κάναμε με τα ATM (ποιος θα τα αναπληρώνει; πως θα μάθει η γιαγιά να τα χειρίζεται;)με τα καταλυτικά αυτοκίνητα (θα είναι αργά, δεν έχουν επιτάχυνση, ο καταλύτης είναι ακριβός, η αμόλυβδη βενζίνη θα είναι νοθευμένη ) και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο.

Δέν εστιάζουμε ποτέ στα θετικά που έχει κάθε καινοτομία αλλά ψάχνουμε με το μεγεθυντικό φακό ότι αρνητικό για να μεμψιμοιρήσουμε. Έτσι και με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντί να πούμε "τι ωραία, επιτέλους ένα αθόρυβο μέσο μεταφοράς που δε βρωμάει, δεν θέλει σέρβις και λάδια κάθε τρεις και λίγο, δεν κινδυνεύει να χαλάσει από νοθευμένη βενζίνη" εστιάζουμε στα αρνητικά: Στην εμβέλεια των 350-400 χλμ. (όση είχαν τα αυτοκίνητα τη δεκαετία του 70 ή κάνω λάθος;), στο ότι δεν έχει ο καθένας μας ένα φορτιστή στο σπίτι (λες και έχουμε και ο καθένας μας το ατομικό του βενζινάδικο στην πιλοτή της πολυκατοικίας), στη μεγάλη διάρκεια φόρτισης (φυσικά σαν Έλληνες μας είναι αδύνατο να προγραμματίσουμε μια φορά την εβδομάδα να αφιερώσουμε μισή ώρα για να φορτίσουμε ένα αυτοκίνητο, πρέπει όλα να γίνονται ΤΩΡΑ!), στην καταστροφή του περιβάλλοντος από την εξόρυξη σπάνιων γαιών (λες και το κινητό μας δεν έχει σπάνιες γαίες εδώ και δεκαετίες, ενώ η εξόρυξη λιγνίτη στην Πτολεμαίδα δημιούργησε παραδείσιο αρχέγονο δάσος).
Κάποιοι παραπονιούνται και για την υπερβολική παραγωγή ηλεκτρικού από ανανεώσιμες πηγές. Ξεχάσαμε τι εστί εμπορικό έλλειμα και τι ποσοστό αυτού είναι οι εισαγωγές υδρογονανθράκων κάθε είδους. hint: χωρίς αυτές δε θα είχαμε έλλειμα, θα είχαμε πλεόνασμα. Εντάξει παιδιά,συνεχίστε να γκρινιάζετε ελεύθερα. Τζάμπα είναι.
Tο σύνδρομο κατωτερότητας.
Η ζωή όμως με τον ένα ή άλλο τρόπο βρίσκει τον δρόμο της.
Όποιος πιάνει το νόημα πιο νωρίς θα έχει απόλυτη ησυχία οδήγησης χωρίς να σκέφτεται τι ταχύτητα έχει στο κιβώτιο, επιτάχυνση διαστημική, και πολλά άλλα πλεονεκτήματα.
Οι υπόλοιποι ας μιζεριαζουν, δεν είναι για όλους οι αλλαγές εποχών εύκολες.
Φτώχεια στα οικονομικά ίσον και φτώχεια στα μυαλά ισχύει δυστυχώς.
Και το χειρότερο φτώχεια στα οικονομικά να σε κάνει να υποστήριζεις με ψευτοεπιχειρηματα, κατώτερα πραγματα ενώ το ξέρεις ότι είναι κατώτερα.
 
Tο σύνδρομο κατωτερότητας.
Η ζωή όμως με τον ένα ή άλλο τρόπο βρίσκει τον δρόμο της.
Όποιος πιάνει το νόημα πιο νωρίς θα έχει απόλυτη ησυχία οδήγησης χωρίς να σκέφτεται τι ταχύτητα έχει στο κιβώτιο, επιτάχυνση διαστημική, και πολλά άλλα πλεονεκτήματα.
Οι υπόλοιποι ας μιζεριαζουν, δεν είναι για όλους οι αλλαγές εποχών εύκολες.
Φτώχεια στα οικονομικά ίσον και φτώχεια στα μυαλά ισχύει δυστυχώς.
Και το χειρότερο φτώχεια στα οικονομικά να σε κάνει να υποστήριζεις με ψευτοεπιχειρηματα, κατώτερα πραγματα ενώ το ξέρεις ότι είναι κατώτερα.

Εντάξει, ας μην είμαστε απόλυτοι. 'Oλες οι νέες τεχνολογίες έχουν πάντα και τα δυο άκρα, από τη μία early adopters που είναι διατεθειμένοι να κάνουν κάποιες παραχωρήσεις επειδή γουστάρουν την καινοτομία, κι από την άλλη αυτούς που τις υιοθετούν μόνο όταν δεν έχουν άλλη εναλλακτική. Αυτή τη στιγμή η αγορά των ηλεκτρικών αρχίζει σιγά σιγά να κάνει το άλμα από τους early adopters στο mainstream, όπου θα αρχίσει σιγά σιγά να κινητοποιεί και την ανάπτυξη των σχετικών υποδομών. Μέχρι τότε δεν κατηγορώ κανέναν επειδή φοβάται να κάνει τη μεγάλη κίνηση, αρκεί οι λόγοι τους να είναι καθαρά προσωπικοί και πρακτικοί, και όχι στηριζόμενοι σε συνομοσιολογίες.
 
Ας σταματήσουμε λοιπόν να συζητάμε και να ανταλλάσουμε απόψεις αφού όλα βαίνουν καλώς και για την αυτοκίνηση αλλά και για το κλίμα και την κοινωνία γενικότερα σύμφωνα με τους γνώστες...
 
Οσο και να μην μας αρέσει , ΔΥΣΤΥΧΩΣ από το ρεύμα μέχρι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όλα εμπεριέχουν πολιτικές αποφάσεις. Απλά δεν χρειάζεται να αρχίσουμε και εδώ μέσα τις αντιπαραθέσεις. Αρκετά μας "πυροβολάνε" καθημερινά από παντού,
 
  • Like
Reactions: avpap
Ας σταματήσουμε λοιπόν να συζητάμε και να ανταλλάσουμε απόψεις αφού όλα βαίνουν καλώς και για την αυτοκίνηση αλλά και για το κλίμα και την κοινωνία γενικότερα σύμφωνα με τους γνώστες...
Μπορείς να γράφεις ότι θέλεις εντός των κανονισμών, όπως κι εγώ άλλωστε.
 
Tο σύνδρομο κατωτερότητας.

Δεν θα το έλεγα...
Ζούμε σε μία χώρα που το 50% (τουλάχιστον) του πληθυσμού ζει σε αστικά κέντρα.
Αυτό από μόνο του ακυρώνει τη φιλοσοφία "το φορτίζω ακόμη και στο σπίτι μου" και δημιουργεί προβλήματα από εκεί που δεν υπάρχουν.
Το άλλο φυσικά είναι ότι ζούμε σε μία χώρα που το ηλεκτρικό της δίκτυο πέφτει επειδή λέει ανάβουμε τα air condition το καλοκαίρι.
Που aircondition έχουμε στην Ελλάδα εδώ και 30 χρόνια.
Δεν πρέπει να έχουμε και μία ελάχιστη εμπιστοσύνη προς το κράτος και τις υποδομές του;
Πότε ακριβώς μας την ενέπνευσε;
Όταν για να καταπολεμήσει την παρανομία που κάνουν τα φορτηγά και βάζουν πετρέλαιο θέρμανσης για να κινηθούν εξίσωσε την φορολογία και τώρα παίρνουμε πετρέλαιο θέρμανσης στην τιμή του πετρελαίου κίνησης;
Ποιος μου λέει ότι ένα χρόνο αφού αγοράσω ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν θα μου πει "και που ξέρω τι φορτίζεις, πάρε την κιλοβατώρα στα 5€";