Αυτοκινητιστικά νέα

Διαβάζοντας το νήμα και ιδιαίτερα τις αναρτήσεις σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είχα ένα έντονο déjà vu. Διαβάζω τα ιδια πραγματα που διαβάζω, καθε, μα κάθε φορά που κατι καινούριο έρχεται στην Ελλάδα: Ωχ μωρέ και τι το θέλουμε αυτό, θα με ξεβολέψει, πως θα το συνηθίσουμε, δεν είναι για όλους, και εμένα δε μου αρέσει, μας αναγκάζουν να το παρουμε για να βγάλουν λεφτά-και δε συμμαζεύεται.

Κώστα, εδώ κάνεις λάθος. Δεν είμαστε παππούδες και γιαγιάδες, εποχών που δεν ξέρανε τι είναι η τεχνολογία. Κανείς μας δεν αμφισβήτησε ότι μια σωστή υλοποίηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είναι το μέλλον από όλες τις απόψεις.
Αυτό που αμφισβητούμε, είναι η διάθεση, η ικανότητα αλλά και η πιθανότητα, σε αυτή την άμοιρη χώρα να γίνουν πραγματικά βήματα γρήγορα, ώστε να είναι βιώσιμη λύση ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Μην ξεχνάς ότι ο νόμος που ανακοινώσανε, υποχρεώνει από του χρόνου όλα τα νέα ταξί να είναι ηλεκτρικά ή μηδενικών εκπομπών ρύπων. Και από το 2030 δεν θα μπορείς να αγοράσεις αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης.
Σε μια χώρα που η ετήσια αγορά καινούργιων αυτοκινήτων, κινείται στα επίπεδα των 100 000 για ΙΧ και 20000 για επαγγελματικά, πιστεύεις ότι μπορούμε να έχουμε ένα δίκτυο έτοιμο, έστω και το 2030?
Δεν θα μπω στην πολιτική συζήτηση, γιατί για εμένα δεν εξαρτάται από εκεί. Υπάρχουν πολλά άλλα συμφέροντα στην μέση, και ανυπέρβλητη γραφειοκρατία, που δεν έχει σημασία πόσο θέλει μια κυβέρνηση.
Άσε που προσωπικά, βλέπω μέχρι και την αρχαιολογική να μπλέκεται στο θέμα δικτύου και που μπορεί να έχει φορτιστές.
Μια χαρά λοιπόν, μας αρέσουν οι καινούργιες τεχνολογίες, δεν είναι εκεί το θέμα. Είναι στο ότι κάθε φορά που μας επιτρέπουν να απολαύσουμε την ευκολία μιας καινούργιας τεχνολογίας, το κάνουνε για δικό τους σκοπό και με γνώμονα πως θα βγάλουν λεφτά.
Να σου θυμίσω την τελευταία μεγάλη αλλαγή και τεχνολογία που ήρθε στην Ελλάδα, το ψηφιακό χρήμα. Και πότε έγινε αυτό? Με το που όλες οι τράπεζες αποφασίσανε να χρεώνουν το 90% των υπηρεσιών τους. Και ακόμα και η δυνατότητα πληρωμής, πρώτα ήρθε λόγο Viva και τα μηχανάκια που έφερε, όταν παρακάλαγες τράπεζα να σου δώσει. Ξέρω επιχειρήσεις που περιμένανε χρόνια, γιατί η τράπεζα δεν τους έδινε. Και όταν τους έδινε, το ποσοστό χρήσης ήταν χειρότερο από την εφορία.
Έτσι λοιπόν, αυτό φοβάμαι και στο ηλεκτρικό. Την ανάπτυξη δικτύου ικανού να σερβίρει 100 000 ηλεκτρικά τον χρόνο, όχι παραπάνω, μέχρι το 2030. Εσύ πιστεύεις ότι θα γίνει ή ότι μάλλον θα μπει και εκεί πλαφόν φόρτισης κάτω από το 50% όπως βάλανε στα πλοία. Και μην ξεχάσουμε και τα 10 ευρώ παραπάνω για ηλεκτρικό στο πλοίο, γιατί είναι επικίνδυνο λέει.
Δεν είμαστε εμείς το θέμα Κώστα μου, πίστεψε με.
 
  • Like
Reactions: donk
Καμία σχέση, οι απαιτήσεις που έχει το υδρογόνο για μεταφορά - αποθήκευση δεν έχουν σύγκριση με τα ορυκτά καύσιμα.

Με κόστος τα 40$ / KWh για τις μπαταρίες Νατρίου (Sodium-Ion Batteries), σε ένα PV plant των 500KW θα μπορείς να έχεις αποθήκευση του 1/3 της ημερήσιας παραγωγής για απόδοση στο δίκτυο σε ώρες μη ηλιοφάνειας (βράδυ πχ) με 40.000$, ποσό που θα το κάνεις απόσβεση από την υψηλότερη τιμή KWh το βράδυ σε λιγότερο από 2 χρόνια. Μόλις έρθει αυτή η στιγμή που δεν είναι μακριά, 4-5 χρόνια από σήμερα, οποιαδήποτε συζήτηση για την οικονομία του υδρογόνου θα τελειώσει.
Υπομονή
 
Για το υδρογόνο σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους του διευρωπαϊκού δικτύου (TEN-T) θα έχουμε πολύ σύντομα υδρογονάδικα σε αποστάσεις βάσει προτύπων που έχουν τεθεί κεντρικά στις Βρυξέλλες. Η βασική πολιτική της ΕΕ για τις οδικές μεταφορές εμπορευμάτων είναι με υδρογόνο και για αυτό επιδοτεί τρελά την εξάπλωσή τους.
Προφανώς για εμάς τους απλούς ανθρώπους αν είμαστε από τους τυχερούς που θα έχουν στην γειτονιά τους ένα από τα ελάχιστα πρατήρια μπορεί και να το σκεφτούμε.

Η φθηνότερη αποθήκευση ενέργειας σε μεγάλη κλίμακα είναι η μετατροπή των υφισταμένων φραγμάτων σε αντλισιοταμιευτικά και η ΔΕΗ Ανανεώσιμες το προχωρά πολύ έντονα αυτό.

Στη χαμηλή τάση, πριν λίγες ημέρες μας άφησε το net-metering και πήγαμε στο net-billing που έχει νόημα μόνο με την ύπαρξη μπαταρίας στο σπίτι. Με τις επιδοτήσεις που δίνονται για τις μπαταρίες τώρα είναι όλα μια χαρά και για τον πολίτη, ενώ βοηθά και το δίκτυο χαμηλής τάσης γιατί όντως δεν μπορεί να την παλέψει με τόσα φωτοβολταϊκά στις στέγες που έχουν μπει.
 
  • Like
Reactions: anderm and Kosh
Κώστα, εδώ κάνεις λάθος. Δεν είμαστε παππούδες και γιαγιάδες, εποχών που δεν ξέρανε τι είναι η τεχνολογία. Κανείς μας δεν αμφισβήτησε ότι μια σωστή υλοποίηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είναι το μέλλον από όλες τις απόψεις.
Αυτό που αμφισβητούμε, είναι η διάθεση, η ικανότητα αλλά και η πιθανότητα, σε αυτή την άμοιρη χώρα να γίνουν πραγματικά βήματα γρήγορα, ώστε να είναι βιώσιμη λύση ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Μην ξεχνάς ότι ο νόμος που ανακοινώσανε, υποχρεώνει από του χρόνου όλα τα νέα ταξί να είναι ηλεκτρικά ή μηδενικών εκπομπών ρύπων. Και από το 2030 δεν θα μπορείς να αγοράσεις αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης.
Σε μια χώρα που η ετήσια αγορά καινούργιων αυτοκινήτων, κινείται στα επίπεδα των 100 000 για ΙΧ και 20000 για επαγγελματικά, πιστεύεις ότι μπορούμε να έχουμε ένα δίκτυο έτοιμο, έστω και το 2030?
Δεν θα μπω στην πολιτική συζήτηση, γιατί για εμένα δεν εξαρτάται από εκεί. Υπάρχουν πολλά άλλα συμφέροντα στην μέση, και ανυπέρβλητη γραφειοκρατία, που δεν έχει σημασία πόσο θέλει μια κυβέρνηση.
Άσε που προσωπικά, βλέπω μέχρι και την αρχαιολογική να μπλέκεται στο θέμα δικτύου και που μπορεί να έχει φορτιστές.
Μια χαρά λοιπόν, μας αρέσουν οι καινούργιες τεχνολογίες, δεν είναι εκεί το θέμα. Είναι στο ότι κάθε φορά που μας επιτρέπουν να απολαύσουμε την ευκολία μιας καινούργιας τεχνολογίας, το κάνουνε για δικό τους σκοπό και με γνώμονα πως θα βγάλουν λεφτά.
Να σου θυμίσω την τελευταία μεγάλη αλλαγή και τεχνολογία που ήρθε στην Ελλάδα, το ψηφιακό χρήμα. Και πότε έγινε αυτό? Με το που όλες οι τράπεζες αποφασίσανε να χρεώνουν το 90% των υπηρεσιών τους. Και ακόμα και η δυνατότητα πληρωμής, πρώτα ήρθε λόγο Viva και τα μηχανάκια που έφερε, όταν παρακάλαγες τράπεζα να σου δώσει. Ξέρω επιχειρήσεις που περιμένανε χρόνια, γιατί η τράπεζα δεν τους έδινε. Και όταν τους έδινε, το ποσοστό χρήσης ήταν χειρότερο από την εφορία.
Έτσι λοιπόν, αυτό φοβάμαι και στο ηλεκτρικό. Την ανάπτυξη δικτύου ικανού να σερβίρει 100 000 ηλεκτρικά τον χρόνο, όχι παραπάνω, μέχρι το 2030. Εσύ πιστεύεις ότι θα γίνει ή ότι μάλλον θα μπει και εκεί πλαφόν φόρτισης κάτω από το 50% όπως βάλανε στα πλοία. Και μην ξεχάσουμε και τα 10 ευρώ παραπάνω για ηλεκτρικό στο πλοίο, γιατί είναι επικίνδυνο λέει.
Δεν είμαστε εμείς το θέμα Κώστα μου, πίστεψε με.
Μάριε 100.000 ηλεκτρικά το 2030 ούτε απέξω .
Θα κυκλοφορείς με ότι έχεις από εκεί και μετά.
160.000 θα πάει η αγορά φέτος +60.000 τα εισαγώμενα + + +
Αλλά όλα δεν γίνετε να γίνουν .
Σχετικά με το 10ευρω που λες φταίμε εμείς 100%.
Εγώ έστειλα προσωπικά ξεχεστήριο γράμμα στην εταιρία και τις λέω να μας πει αν με τα 10ευρά θα πάρει κουβέρτες για τα ηλεκτρικά. Ξέρεις τι μπορεί να μου πει ? Μην πάρεις το καράβι μας ...
Απλά τσιμπάει τα 10ευρα και αυξάνει το επασφάλιστρο . Ωραία ! Τότε με αναγκάζει να γίνω Ελληνάρας που τους κράζω ! , σβήνω το EV κ είμαι μόνιμα με τον κινητήρα όταν θα μπω κ ας με σταματήσει .

Εκεί που θα συμφωνήσω ειναι ότι θέλει μεγάλη τομή και να βγει το Ναυτιλίας με την Πυροσβεστική κ να πουν "Πόσα αυτοκίνητα παίρνει ? 100 ? Ωραία 100 κουβέρτες και ας μην είναι όλα ηλεκτρικά .

Δηλαδή μεθαύριο που θα έρθει ξένη νταλίκα ηλεκτρική θα της πει τα ναύλα είναι 1000 ευρώ και να είσαι και 40% φόρτιση ?
 
Εγώ προσωπικά εννοείται πως όχι, αλλά το έφερα σαν παράδειγμα ως το μόνο αυτοκίνητο υδρογόνου παραγωγής, το οποίο έχει μεν πουλήσει κάποια κομμάτια, αλλά διαβάζω ότι σχεδόν όλοι όσοι τα αγόρασαν το έχουν μετανοιώσει.
το μετάνιωσαν γιατί δεν υπάρχουν πρατήρια, ή για άλλους λόγους;;
 
Κυρίως για το ότι δεν υπάρχουν πρατήρια, ή αυτά που υπάρχουν είναι πολύ συχνά χαλασμένα, αλλά και για λόγους κόστους του υδρογόνου, αλλά και πρακτικούς (π.χ. "αντλίες" που παγώνουν από τη χρήση και πρέπει να περιμένεις να ξεπαγώσουν).
 
  • Like
Reactions: vlad66
Κυρίως για το ότι δεν υπάρχουν πρατήρια, ή αυτά που υπάρχουν είναι πολύ συχνά χαλασμένα, αλλά και για λόγους κόστους του υδρογόνου, αλλά και πρακτικούς (π.χ. "αντλίες" που παγώνουν από τη χρήση και πρέπει να περιμένεις να ξεπαγώσουν).
Ποιο χαρακτηριστικό παράδειγμα από το παρατημένο Mirai στο εγκαταλλειμένο πρατήριο στο Oslo δεν υπάρχει. Κύριος λόγος είναι η τιμή, η Toyota επιδοτούσε το υδρογόνο για τα πρώτα χρόνια που είχες το Mirai (όπως η Tesla είχε δωρεάν φόρτιση), όταν σταμάτησε η επιδότηση οι ιδιοκτήτες διαπίστωσαν το πραγματικό κόστος κίνησης.

Στην Ολλανδία η τιμή είναι στα 20 ευρώ ανά κιλό, στην Γερμανία στα 16 ευρώ ανά κιλό. Μιλάμε για υδρογόνο από steam reforming (φυσικό αέριο) και όχι από ΑΠΕ. Με ένα κιλό κάνεις 100km στην εθνική, 140km εντός αστικού ιστού (με το Mirai)
 
Η δομή της πόλης μας δεν επιτρέπει τέτοιο άλμα σε εξηλεκτρισμό οπότε θα συνεχίζουμε να είμαστε το νεκροταφείο της Ευρώπης αν και έπεσε πόρτα πρόσφατα διότι όλες οι εταιρίες στη Γερμανία τα δίνουν σε εξευτελιστικές τιμές σε μας ΑΛΛΑ κανείς δεν τσίμπησε

Το ίδιο λέμε. :)
Εννοείται ότι το επόμενο αυτοκίνητό μου θα είναι ηλεκτρικό.
Φίλος που πήρε πρόσφατα το MG έχει κάτω από το γραφείο του γκαράζ με φορτιστή. Αργό μεν αλλά δεν τον νοιάζει, παρκάρει εκεί, φορτίζει και το παίρνει μετά από 8 ώρες που θα σχολάσει.
Εγώ μπορώ να βάλω φορτιστή έξω από το σπίτι μου και εννοείται ότι θα το κάνω!
Δεν μιλάω για εμένα συγκεκριμένα, μιλάω για τον μέσο Αθηναίο, Πειραιώτη, Θεσσαλονικιό που δεν παρκάρει έξω από το σπίτι του και δεν έχει φορτιστή κάπου κοντά στη δουλειά του.
Όταν σε αυτή την τριτοκοσμική χώρα πλησιάσουμε τις δομές που έχουν στο εξωτερικό, το ηλεκτρικό θα είναι μονόδρομος.




(π.χ. "αντλίες" που παγώνουν από τη χρήση και πρέπει να περιμένεις να ξεπαγώσουν).

Καλά, αυτό στη χώρα μας, μόνο σε συγκεκριμένες περιοχές μπορεί να συμβεί και εκεί μπορούν να έχουν φορτιστή στο σπίτι τους, σε πιο προστατευμένο περιβάλλον.
 
Δεν κατάλαβες.. το πάγωμα της "αντλίας" είναι λόγω της λειτουργίας της, όχι λόγω κρύου περιβάλλοντος: https://www.weh.com/general-news/pr...ezing-when-refueling-with-pre-cooled-hydrogen

"During the fueling process with pre-cooled hydrogen, cold hydrogen flows through the fueling nozzle at a temperature of -40°C. In warm regions with high humidity, condensation forms in the process. If the fueling nozzle is used again, frost forms due to the cold hydrogen. The formation of ice can lead to an inability to remove the nozzle from the receptacle after fueling, or the necessity of waiting until the nozzle warms up before it can be removed."
 
  • Like
Reactions: Tzimisce
Στην δε Καλιφόρνια που ήταν από τους πρωτοπόρους στο υδρογόνο, έφτασε να πωλείται από 33 ως 36$/kg. Και δεν είναι καν πράσινο, από ΑΠΕ, είναι κι εκεί από steam reforming.
 
A, καλά, επειδή απαντούσα για τα ηλεκτρικά το πήρε και αυτό η μπάλα, νόμιζα ότι μιλούσες για φορτιστές.
Γράψε άκυρο :)
 
Κυρίως για το ότι δεν υπάρχουν πρατήρια, ή αυτά που υπάρχουν είναι πολύ συχνά χαλασμένα, αλλά και για λόγους κόστους του υδρογόνου, αλλά και πρακτικούς (π.χ. "αντλίες" που παγώνουν από τη χρήση και πρέπει να περιμένεις να ξεπαγώσουν).


Aκομα και τα αυτοκινητα με φυσικο αεριο CNG (εργοστασιακα οχι μετατροπης) ξερετε ποσα πρατηρια εχουν ?

10 σε ολη την αττικη και αλλα 14 σε ολη την Ελλαδα......
 
  • Wow
Reactions: koupa
Aκομα και τα αυτοκινητα με φυσικο αεριο CNG (εργοστασιακα οχι μετατροπης) ξερετε ποσα πρατηρια εχουν ?

10 σε ολη την αττικη και αλλα 14 σε ολη την Ελλαδα......

Είμαι άσχετος. Τι διαφορά έχει με το αέριο που έχει γεμίσει η χώρα;
 
Τα πρατήρια που λες πουλάνε υγραέριο το οποίο είναι προϊόν κλασματικής απόσταξης, όχι φυσικό αέριο.
koupa αυτο που λες λεγεται στην αγορα καυσιμου LPG.

Εγω μιλησα για τα πρατηρια CNG

Δεν το έχω ψάξει καθόλου. Ακούω αέριο και νόμιζα ότι είναι ένα πράγμα.

Τώρα κατάλαβα τη διαφορά. ΟΚ όσο ζεις μαθαίνεις.
 
Έγραψα χτες εν θερμώ, ότι οι Έλληνες πάσχουν από σύνδρομο κατώτεροτητας, για αυτό και στις συζητήσεις για την ηλεκτροκίνηση, την "θάβουν'.
Κοίταξα λίγο τις στατιστικές πωλήσεων κατά αναλογία κατοίκων στην Ευρώπη και οι πωλήσεις συμβαδίζουν με το εισόδημα των κατοίκων κάθε χώρας.
Εκτός από την έλλειψη υποδομών κλπ, ίσως από τους κύριους λόγους που δεν προχωρά η ηλεκτροκίνηση, είναι το χαμηλότερο εισόδημα, καθώς οι αγοραστές στρέφονται είτε σε φτηνά καινούργια συμβατικά αυτοκίνητα, είτε μεταχειρισμένα.
 
  • Like
Reactions: donk
Έγραψα χτες εν θερμώ, ότι οι Έλληνες πάσχουν από σύνδρομο κατώτεροτητας, για αυτό και στις συζητήσεις για την ηλεκτροκίνηση, την "θάβουν'.
Κοίταξα λίγο τις στατιστικές πωλήσεων κατά αναλογία κατοίκων στην Ευρώπη και οι πωλήσεις συμβαδίζουν με το εισόδημα των κατοίκων κάθε χώρας.
Εκτός από την έλλειψη υποδομών κλπ, ίσως από τους κύριους λόγους που δεν προχωρά η ηλεκτροκίνηση, είναι το χαμηλότερο εισόδημα, καθώς οι αγοραστές στρέφονται είτε σε φτηνά καινούργια συμβατικά αυτοκίνητα, είτε μεταχειρισμένα.

Να γίνω λίγο προκλητικός και να πω ότι δεν είναι τόσο το εισόδημα αλλά στη φτώχια που έχουμε στο μυαλό ότι είμαστε πολίτες δεύτερης κατηγορίας.

Πχ δες τη νεολαία τι αγοράζει. Πάνε όλοι σε κάτι αρχαίες BMW μόνο και μόνο επειδή ήταν κάποτε η πρώτη μούρη. Και να πω ότι είναι καμία M3 ή M5 εντάξει. Αλλά είναι κάτι σάπια 316 και 318. Άσε εκείνα τα Smart που κάνουν σαν μηχανές γκαζόν. Ή το πως είχε γεμίσει η αγορά με τις τραγικές A class πρώτης γενιάς. Και σήμερα πάλι με τα ίδια μοντέλα που είναι Ρενό σε μηχανικά μέρη. Αλλά βλέπεις θέλουμε αστέρι στο καπώ.

Επίσης βλέπω νέα οχήματα με μηχανικό κιβώτιο. Άγνοια και ημιμάθια. Παλιά ΟΚ τα αυτόματα ήταν ακριβότερα και με 1002 προβλήματα. Σήμερα είναι καλύτερα σε όλα τους αλλά επιμένουμε στο μηχανικό σαν μαζόχες.

Γενικά έχουμε έλλειψη παιδείας σε αυτό το κομμάτι. Το αυτοκίνητο είναι ένα ακριβό εργαλείο. Όχι επέκταση του ανδρισμού μας και μέρος επίδειξης. Το αγοράζεις για να πας από εδώ - εκεί. Το να σε πιάνει η μέση σου από τα σκληρά ελατήρια και τα αφτιά σου από την εξάτμιση δεν είναι λογικό.

Όταν ένα σύγχρονο όχημα καίει 6λίτρα και το χρέπι σου θέλει 10-12 ή και παραπάνω είναι ΛΕΦΤΑ κάθε μήνα. Πολύ χοντρικά για 10.000 χλμ το χρόνο θες 800€ παραπάνω μόνο σε καύσιμα. Άσε την υπόλοιπη συντήρηση λόγω παλαιότητας. Το χιλιάρικο που θα δώσεις το χρόνο είναι 4 δόσεις των 250€. Σε βάθος χρόνου μαζεύονται αρκετά χωρίς να το καταλάβεις.

Πχ πόσοι έχουν "καλό" αυτοκίνητο με ασφάλεια που δεν καλύπτει τίποτα; Ακόμη και το πιο απλό που είναι η οδική βοήθεια. Να μην πω για μεικτή σε κάτι ακριβά οχήματα που τα βλέπεις με κρεμασμένες λαμαρίνες.
 
Να γίνω λίγο προκλητικός και να πω ότι δεν είναι τόσο το εισόδημα αλλά στη φτώχια που έχουμε στο μυαλό ότι είμαστε πολίτες δεύτερης κατηγορίας.

Πχ δες τη νεολαία τι αγοράζει. Πάνε όλοι σε κάτι αρχαίες BMW μόνο και μόνο επειδή ήταν κάποτε η πρώτη μούρη. Και να πω ότι είναι καμία M3 ή M5 εντάξει. Αλλά είναι κάτι σάπια 316 και 318. Άσε εκείνα τα Smart που κάνουν σαν μηχανές γκαζόν. Ή το πως είχε γεμίσει η αγορά με τις τραγικές A class πρώτης γενιάς. Και σήμερα πάλι με τα ίδια μοντέλα που είναι Ρενό σε μηχανικά μέρη. Αλλά βλέπεις θέλουμε αστέρι στο καπώ.

Επίσης βλέπω νέα οχήματα με μηχανικό κιβώτιο. Άγνοια και ημιμάθια. Παλιά ΟΚ τα αυτόματα ήταν ακριβότερα και με 1002 προβλήματα. Σήμερα είναι καλύτερα σε όλα τους αλλά επιμένουμε στο μηχανικό σαν μαζόχες.

Γενικά έχουμε έλλειψη παιδείας σε αυτό το κομμάτι. Το αυτοκίνητο είναι ένα ακριβό εργαλείο. Όχι επέκταση του ανδρισμού μας και μέρος επίδειξης. Το αγοράζεις για να πας από εδώ - εκεί. Το να σε πιάνει η μέση σου από τα σκληρά ελατήρια και τα αφτιά σου από την εξάτμιση δεν είναι λογικό.

Όταν ένα σύγχρονο όχημα καίει 6λίτρα και το χρέπι σου θέλει 10-12 ή και παραπάνω είναι ΛΕΦΤΑ κάθε μήνα. Πολύ χοντρικά για 10.000 χλμ το χρόνο θες 800€ παραπάνω μόνο σε καύσιμα. Άσε την υπόλοιπη συντήρηση λόγω παλαιότητας. Το χιλιάρικο που θα δώσεις το χρόνο είναι 4 δόσεις των 250€. Σε βάθος χρόνου μαζεύονται αρκετά χωρίς να το καταλάβεις.

Πχ πόσοι έχουν "καλό" αυτοκίνητο με ασφάλεια που δεν καλύπτει τίποτα; Ακόμη και το πιο απλό που είναι η οδική βοήθεια. Να μην πω για μεικτή σε κάτι ακριβά οχήματα που τα βλέπεις με κρεμασμένες λαμαρίνες.
στα περισσοτερα ζητηματα που αγγιζεις εχεις δικιο. Το θεμα της ασφαλειας ειναι προβλημα για ολους μας, διοτι οι περισσοτεροι βλεπουν απο marketplace και συγκριτικα, τι ειναι φτηνοτερο και αυτο αγοραζουν, χωρις να δουν καθολου παροχες ή ποσο αξιοπιστη ασφαλιστικη ειναι.

Για τα ηλεκτρικα, το σκεφτονται σοβαρα οσοι α. μπορουν να διαθεσουν τα χρηματα ΚΑΙ β. μπορουν να φορτισουν σπιτι/δουλεια. Στις νεες πολυκατοικιες/συγκροτηματα γενικα υπαρχει προβλεψη και οι συγκατοικοι ειναι πιο διαλλακτικοι να επιτρεψουν φορτιστες. Αντε τωρα να πας σε πολυκατοικια του 1980, που τσακωνονται για κοινοχρηστα να κατσεις να τους πεις για φορτιστες και καλωδια. Ακομα και αν δεν τους ζητησεις να πληρωσουν τιποτα, παλι θα σε κοιταζουν με μισο ματι και θα νομιζουν οτι με καποιον τροπο θα τους κλεψεις.

Τελος, δυστυχως, το χαμηλο εισοδημα συνοδευει την "φτωχια στο μυαλο" (οπως εσυ την αποκαλεις, μικροτερο ευρος σκεψης θα μπορουσε να το πει καποιος αλλος ή αδυναμια να σκεφτουν περα απο την πεπατημενη). Δεν το λεω με κακια, αλλα αν παλευεις καθε μερα να μαζεψεις χρηματα για να ικανοποιησεις τις βασικες σου αναγκες, τι να κατσεις να σκεφτεις για ΑΠΕ, κλιματικη αλλαγη και ηλεκτρικα αυτοκινητα. Οσοι εχουν περασει απο δυσκολη οικονομικη κατασταση το καταλαβαινουν
 
Ακριβώς έτσι είναι. Οταν τα επίσημα στατιστικά αναφέρουν ότι ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνικού στόλου είναι 17 χρόνια, τι να συζητήσουμε; Ποια υβριδικά και ποιά ηλεκτρικά; Ολα αυτά που γράφουμε σελίδες επί σελίδων 10-20 άτομα είναι αερολογίες για την συντριπτική πλειοψηφία.
Κάντε σκηνή να είμασταν εμείς σε μια κουβέντα μεταξύ Ελον Μασκ, Ζουκεμπεργκ, Μπιλ Γκέιτς και Τζεφ Μπέζος οι οποίοι να συζητούσαν αν το νέο τους σκάφος θα πρέπει να είναι 200 ή 250 μέτρα μήκος. Θα κουνάγαμε το κεφάλι συγκαταφατικά ότι τους καταλαβαίνουμε (για να μην νιώθουμε ηλίθιοι) έτσι; :D
Ακριβώς έτσι αισθάνεται η συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου. Ποιά AC και DC και τρίχες κατσαρές. Δυστυχώς δεν πάσχουμε από τεχνολογία, αλλά από χρήμα. Δώσε χρήμα στον κόσμο και ξέρουν πολύ καλά τι αυτοκίνητο πρέπει να πάρουν. Το ότι είμαστε δεύτεροι στην Ευρώπη σε αγοραστική δύναμη από το τέλος (μετά την Βουλγαρία) είναι αδιαψευστος μάρτυρας. Αντε να ευημερεί και ένα 10-20%. Και λοιπόν;