Αυτοκινητιστικά νέα

Σωτήριο αυτό πάντως για τους επιβάτες. Επειδή χρησιμοποιώ λεωφορείο που στο τέλος της διαδρομής έχει μια ανηφόρα που αλλάζει κλίση καταλαβαίνω τι ζόρι είναι, και για τον οδηγό και για το όχημα και για τους επιβάτες, ειδικά όταν δεν είναι καθήμενοι.
Ελπίζω να φέρουν και κοντύτερα ηλεκτρικά λεωφορεία κάποια στιγμή, καθώς η Αθήνα έχει πολλές ανηφόρες τέτοιες και στενά.
 
  • Like
Reactions: vlad66
7,21 ευρώ / 100km βγαίνει με τα δεδομένα που δείχνεις (2445,62/33934)*100=7,21 - γιατί δίνει 6,7;

Με ηλεκτρικό φορτίζοντας μόνο σε δημόσιους φορτιστές με 0,50 και μέση κατανάλωση 15KWh/100km, θα είχες κόστος 7,5 ευρώ / 100km ενώ με αργούς φορτιστές AC και κόστος 0,40 θα είχες 6 ευρώ / 100 km

Ξέρεις ποιο είναι το πρόβλημα; Πως αν τα CNG/LNG αποκτούσαν κρίσιμη μάζα, θα αυξανόταν η τιμή σε ένα βράδυ 50 λεπτά όπως έγινε με το diesel κίνησης το 2016. Στο ρεύμα αυτό σίγουρα δε μπορεί να γίνει, δεν γίνεται να υπάρξει ρεύμα κίνησης και ρεύμα μη κίνησης. Βέβαια όταν τα ηλεκτρικά γίνουν πλειοψηφία σίγουρα θα μπουν τέλη κυκλοφορίας με το km και τελικά θα είναι το ίδιο.

Πόσο χρόνο χάνεις για να γεμίσεις με CNG; Επειδή είναι λίγα τα πρατήρια το ρωτάω, αποκλείνεις της πορείας σου για να γεμίσεις ή έχεις κάποιο στις βασικές διαδρομές σου; Τι αυτονομία έχεις μόνο με CNG;
Δεν έχω ιδέα γιατί δε συμφωνούν τα νούμερα να σου πω την αλήθεια.

Έχεις δίκιο για την τιμή του CNG, ήδη έχει πάρει την ανιούσα αλλά και πάλι παραμένει οριακά το φτηνότερο καύσιμο.

Έχω 2 πρατήρια στο δρόμο μου καθημερινά (Θεσσαλονίκη), που νομίζω είναι και προϋπόθεση για τέτοιο όχημα. Αν έχει πάνω από 3-4 αυτοκίνητα αναμονή στο πρατήριο το αφήνω για την επόμενη μερα, αλλά πολυ σπάνια.

Η αυτονομία είναι μικρή, 220χλμ στη πόλη ή 300 εκτός. Πρακτικά γεμίζω περίπου 1 φορά τη βδομαδα για τις καθημερινές μετακινησεις μου.

Σε σχέση με ένα Toledo 1.6 που είχα πριν το κόστος είναι στο 1/3.
 
  • Like
Reactions: athlon6401
Το λεωφορείο "σου" κοστίζει 440.000. Πόσο έκανε το συμβατικό ή τα αρθρωτά CNG που παίρνουμε? Από εκεί εξαρτάται και τι τεχνολογία έχει πάνω του. Δεν βάζω στην εξίσωση την κατανάλωση, είναι άλλο θέμα. Απλώς ρωτάω, όταν συγκρίνεις τι κάνει το ένα και το άλλο, είναι στα ίδια επίπεδα? Μην βάζουμε συμβατικό εικοσαετίας, και άγνωστης κατηγορίας τιμής, με ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό.
Το diesel όχημα της κοινοπραξίας Renault/iveco που δουλεύω 99% από το '04 είχε 150.000€ αν θυμάμαι καλά.
Μια χαρά δουλεύει μέχρι και σήμερα όταν έχει σωστή συντήρηση.
Χαώδης διαφορά τιμής , αλλά μάλλον αυτό είναι το τίμημα για 0 καυσαέρια.

Τώρα σε θέματα που αφορούν αποκλειστικά τον οδηγό και όχι τους επιβάτες ή τον έξω κόσμο, ο γάλλος δεν έχει αντίπαλο.
 
Το diesel όχημα της κοινοπραξίας Renault/iveco που δουλεύω 99% από το '04 είχε 150.000€ αν θυμάμαι καλά.
Μια χαρά δουλεύει μέχρι και σήμερα όταν έχει σωστή συντήρηση.
Χαώδης διαφορά τιμής , αλλά μάλλον αυτό είναι το τίμημα για 0 καυσαέρια.

Τώρα σε θέματα που αφορούν αποκλειστικά τον οδηγό και όχι τους επιβάτες ή τον έξω κόσμο, ο γάλλος δεν έχει αντίπαλο.
αν βαλεις τον πληθωρισμο δεν ειναι τοσο χαοτικη η διαφορα οσο νομιζεις
 
  • Like
Reactions: vlad66
Ακριβώς. Αν βλέπω καλά από το 2004 έχουμε συνολικό πληθωρισμό πάνω από 130%.

Οπότε τα 150Κ του 2004 είναι πάνω από 345Κ σε σημερινά λεφτά.
Λίγο υπερβολικό σε βρίσκω, αλλά πάνω κάτω ένα 50-60% το έχουμε φάει στο κεφάλι....
 
Πάντως, να ξέρετε και κάτι άλλο. Αυτή την στιγμή, το κράτος παίρνει τρελά λεφτά από φόρους στην βενζίνη. Για την ακρίβεια, ο φόρος υπολογίζεται σε σταθερό ποσό ανά 1.000 λίτρα και από το 2017, έχει διαμορφωθεί στα 700 ευρώ ανά κυβικό μέτρο ή στα 0,7 ευρώ/λίτρο για τη βενζίνη, στα 410 € για το πετρέλαιο κίνησης και στα 430 € για το υγραέριο κίνησης.
Επίσης, στα καύσιμα υπάρχουν και κάποια ακόμη τέλη, όπως το ανταποδοτικό τέλος ΡΑΕ, η Εισφορά Ειδικού Λογαριασμού Πετρελαιοειδών, το Ειδικό τέλος Δικαιωμάτων Εκτέλεσης Τελωνειακών Εργασιών) καθώς και ο Φ.Π.Α.
Αν συνυπολογιστούν όλα αυτά, η τελική τιμή αυξάνεται έως και 53,6%. Σε συνδυασμό με το κόστος μεταφοράς (βυτιοφόρο) και το κέρδος των πρατηριούχων, η τελική φορολογία ανέρχεται στο 65%.

Από την άλλη, στους φορτιστές ηλεκτρικού, υπάρχει μόνο ΦΠΑ και μάλιστα στο 6% αυτή την στιγμή. Όταν αρχίζουν να πέφτουν τρελά τα κέρδη από τους φόρους στην βενζίνη, τι πιστεύεται θα κάνει το κράτος?

Και για να μην νομίζεται ότι λέω αρλούμπες, ορίστε και ένα άρθρο (στα Αγγλικά) το οποίο λέει πόσα έχει χάσει η Καλιφόρνια μόνο, λόγω των ηλεκτρικών. Και 200 εκατομμύρια τον χρόνο δεν είναι λίγα. Φαντάσου πόσα θα έχανε η Ελλάδα, όταν το 65% της τιμής είναι φόρος, ενώ στην Καλιφόρνια μόνο το 6%.
 
Από την άλλη, στους φορτιστές ηλεκτρικού, υπάρχει μόνο ΦΠΑ και μάλιστα στο 6% αυτή την στιγμή. Όταν αρχίζουν να πέφτουν τρελά τα κέρδη από τους φόρους στην βενζίνη, τι πιστεύεται θα κάνει το κράτος?
Τέλη κυκλοφορίας με το km είναι το πιο πιθανό να συμβεί. Είναι αντίστοιχο με το φόρο στα καύσιμα, υπό την έννοια πως όσα περισσότερα km τόσο μεγαλύτερος φόρος.
 
Πως μπορεί να γίνει αυτό;;
Ένας απλός τρόπος, είναι να το προσθέσουν στην φορολογική δήλωση. Να δηλώνεις τα χιλιόμετρα κάθε χρόνο και να πληρώνεις. 'Η όταν πας στην αντλία φόρτισης, να καταγράφει τα χιλιόμετρα που έχεις διανύσει και να βάζει τον ανάλογο φόρο. Ή δεν ξέρω εγώ τι, τρόπο θα βρούνε, είναι σίγουρο.
 
έτσι φαίνεται..
στην γραμμή 856 (Αιγάλεω-Υμηττός) το πήρα με 72% μπαταρία, μπήκα μέσα σχολασμένος με 50%
μακρινή γραμμή μεν, αλλά χωρίς ιδιαίτερες ανηφόρες/κατηφόρες..
σήμερα στην γραμμή 826 το πήρα με 67% , μπήκα μέσα με 39% μπαταρία
γραμμή με λιγότερα χιλιόμετρα, αλλά πολύ ανηφοριά/κατηφοριά και "στριμωξίδι" στα στενά της Αμφιάλης
είσαι τυχερός που δεν χρησιμοποιώ τα μέσα..:love:
 
  • Haha
Reactions: vlad66
Πως μπορεί να γίνει αυτό;;
Όλα τα αυτοκίνητα πλέον έχουν cloud services που καταγράφουν τα km που έκανες, θα γίνει υποχρεωτικό να δίνονται αυτά τα δεδομένα στο κράτος κάθε Χ μήνες και θα σε χρεώνει ανάλογα.
 
  • Like
Reactions: vlad66
Μου αρέσουν οι αναλύσεις σας λες και βρίσκεστε σε καμία Αμερική με προηγμένες βάσεις δεδομένων που μιλάνε όλα τα συστήματα μεταξύ τους.
Λύση Νο1. Αύξηση στο ρεύμα γενικως . Ένα ακόμα τέλος υπέρ ανάπτυξης ηλεκτρικού δικτύου για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Θα ντραπουν λέτε; Μην πάτε μακριά, εδώ αύξησαν το ρεύμα για να βγάλουν τα σπασμένα από τις ρευματοκλοπες. Τι θα κάνετε; Απεργία 😁😁ή θα κόψετε το ρεύμα από αντίδραση; 😁😁😁😁

Λύση Νο2. Τέλη κυκλοφορίας ανά μέγεθος μπαταρίας. Απλούστατο χωρίς εξισώσεις και υπολογισμούς. Όπως τα κυβικά. Δεν τους ενδιαφέρει αν τα 3000 κυβικά είναι από huandai ή από Porsche. Και από ένα μεγάλο νούμερο μπαταρίας και πάνω θα έχει και φόρο πολυτελείας. Μην τον ξεχνάμε τον φόρο πολυτελείας.

Ακόμα είμαστε στον μήνα του μέλιτος με κάτι δωρεάν δακτύλιους κλπ και για καιρό ακόμα θα είμαστε. Τα γλέντια θα ξεκινήσουν όταν γίνουν συντριπτική πλειοψηφία.

Θα χάσει το κράτος από τον φόρο καυσίμων;;;; Γελάνε και τα ρεζερβουάρ 😁😁😁😁😁
 
Όλα τα αυτοκίνητα πλέον έχουν cloud services που καταγράφουν τα km που έκανες, θα γίνει υποχρεωτικό να δίνονται αυτά τα δεδομένα στο κράτος κάθε Χ μήνες και θα σε χρεώνει ανάλογα.

Και γιατί να μην δίνουν τα δεδομένα της φόρτισης κατ' ευθείαν και να περιμένουν να δουν τα χιλιόμετρα;
 
Πάντως, να ξέρετε και κάτι άλλο. Αυτή την στιγμή, το κράτος παίρνει τρελά λεφτά από φόρους στην βενζίνη. Για την ακρίβεια, ο φόρος υπολογίζεται σε σταθερό ποσό ανά 1.000 λίτρα και από το 2017, έχει διαμορφωθεί στα 700 ευρώ ανά κυβικό μέτρο ή στα 0,7 ευρώ/λίτρο για τη βενζίνη, στα 410 € για το πετρέλαιο κίνησης και στα 430 € για το υγραέριο κίνησης.
Επίσης, στα καύσιμα υπάρχουν και κάποια ακόμη τέλη, όπως το ανταποδοτικό τέλος ΡΑΕ, η Εισφορά Ειδικού Λογαριασμού Πετρελαιοειδών, το Ειδικό τέλος Δικαιωμάτων Εκτέλεσης Τελωνειακών Εργασιών) καθώς και ο Φ.Π.Α.
Αν συνυπολογιστούν όλα αυτά, η τελική τιμή αυξάνεται έως και 53,6%. Σε συνδυασμό με το κόστος μεταφοράς (βυτιοφόρο) και το κέρδος των πρατηριούχων, η τελική φορολογία ανέρχεται στο 65%.

Από την άλλη, στους φορτιστές ηλεκτρικού, υπάρχει μόνο ΦΠΑ και μάλιστα στο 6% αυτή την στιγμή. Όταν αρχίζουν να πέφτουν τρελά τα κέρδη από τους φόρους στην βενζίνη, τι πιστεύεται θα κάνει το κράτος?

Και για να μην νομίζεται ότι λέω αρλούμπες, ορίστε και ένα άρθρο (στα Αγγλικά) το οποίο λέει πόσα έχει χάσει η Καλιφόρνια μόνο, λόγω των ηλεκτρικών. Και 200 εκατομμύρια τον χρόνο δεν είναι λίγα. Φαντάσου πόσα θα έχανε η Ελλάδα, όταν το 65% της τιμής είναι φόρος, ενώ στην Καλιφόρνια μόνο το 6%.
Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν όμως ένα τεράστιο οικονομικό πλεονέκτημα για την Ελλάδα: το καύσιμο τους παράγεται εδώ, άρα κερδίζουμε πολλά, εμμέσως, από την μείωση του εμπορικού ελλείμματος. Αυτό δεν ισχύει για τις ΗΠΑ που είναι παραγωγός υδρογονανθράκων.
 
Μου αρέσουν οι αναλύσεις σας λες και βρίσκεστε σε καμία Αμερική με προηγμένες βάσεις δεδομένων που μιλάνε όλα τα συστήματα μεταξύ τους.
Λύση Νο1. Αύξηση στο ρεύμα γενικως . Ένα ακόμα τέλος υπέρ ανάπτυξης ηλεκτρικού δικτύου για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Θα ντραπουν λέτε; Μην πάτε μακριά, εδώ αύξησαν το ρεύμα για να βγάλουν τα σπασμένα από τις ρευματοκλοπες. Τι θα κάνετε; Απεργία 😁😁ή θα κόψετε το ρεύμα από αντίδραση; 😁😁😁😁

Λύση Νο2. Τέλη κυκλοφορίας ανά μέγεθος μπαταρίας. Απλούστατο χωρίς εξισώσεις και υπολογισμούς. Όπως τα κυβικά. Δεν τους ενδιαφέρει αν τα 3000 κυβικά είναι από huandai ή από Porsche. Και από ένα μεγάλο νούμερο μπαταρίας και πάνω θα έχει και φόρο πολυτελείας. Μην τον ξεχνάμε τον φόρο πολυτελείας.

Ακόμα είμαστε στον μήνα του μέλιτος με κάτι δωρεάν δακτύλιους κλπ και για καιρό ακόμα θα είμαστε. Τα γλέντια θα ξεκινήσουν όταν γίνουν συντριπτική πλειοψηφία.

Θα χάσει το κράτος από τον φόρο καυσίμων;;;; Γελάνε και τα ρεζερβουάρ 😁😁😁😁😁

Ξέχασες τα ασφάλιστρα με τους φορολογίσιμους ίππους. Λογικά θα γίνει κι αυτό.
 
Και γιατί να μην δίνουν τα δεδομένα της φόρτισης κατ' ευθείαν και να περιμένουν να δουν τα χιλιόμετρα;

Γιατί KWh != χιλιόμετρα απαραίτητα. Τα ηλεκτρικά (αν θέλει ο ιδιοκτήτης) έχουν κατανάλωση και χωρίς να κινούνται, λόγω προηγμένων συστημάτων ασφαλείας, θερμικής διαχείρισης, κτλ.

Επίσης τέλη τα αυτοκίνητα πληρώνουν επειδή κάνουν χρήση του οδικού δικτύου. Είναι εντελώς δίκαιο να πληρώνουν ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύουν.
 
  • Like
Reactions: vlad66
Και γιατί να μην δίνουν τα δεδομένα της φόρτισης κατ' ευθείαν και να περιμένουν να δουν τα χιλιόμετρα;
Γιατί δε θα πιάνει όσους φορτίζουν σπίτι και δε θα είναι δίκαιο.
 
Μόνο που αυτό το κράτος δεν ήταν ποτέ δίκαιο στα αυτοκίνητα. Γιατί να γίνει τώρα;
Θέλεις κινησέ το κάθε μέρα, θέλεις άστο παρκαρισμένο όλο το χρόνο. Τα ίδια τέλη θα πληρώσεις.
Σας ξαναλέω. Το SUM στο τέλος στο excel πρέπει να βγαίνει το ίδιο, είτε θερμικά είναι, είτε ηλεκτρικά , είτε υδρογόνου είτε οτιδήποτε.
Όποιος περιμένει δικαιοσύνη στα αυτοκίνητα ας αλλάξει χώρα.
 
Γιατί δε θα πιάνει όσους φορτίζουν σπίτι και δε θα είναι δίκαιο.

Γιατί να μην τους πιάνει; Τα αυτοκίνητα μπορούν να δίνουν τα δεδομένα για κάθε φόρτιση. Σιγά το δύσκολο. Ένα μαύρο κουτί σε κάθε αυτοκίνητο και τέλος. Όπως τα ρολόγια στα σπίτια.

Τα της δικαιοσύνης δεν ισχύουν έτσι κι αλλιώς στα τέλη κυκλοφορίας και τώρα ανεξάρτητα από τα χιλιόμετρα που κάνεις. Ο φόρος στα καύσιμα είναι το πιο αναλογικό μέτρο μέχρι στιγμής με απλό τρόπο. Ε, το ίδιο θα κάνουν και στα ηλεκτρικά μόλις αρχίσουν να μειώνονται τα έσοδα από τους φόρους των καυσίμων.