Αυτοκινητιστικά νέα

Δεν ξέρω ποια είναι η λύση...

Δεν ξέρω αν ισχύει πουθενά στον κόσμο, αλλά θα έπρεπε το ΚΤΕΟ να επεκταθεί και σε θέματα υγείας του αυτοκινήτου. Δηλαδή κάποια συγκεκριμένα service να είναι υποχρεωτικά, και να βαράει red flag όταν δεν γίνονται. Αυτό φυσικά απαιτεί χρόνια προετοιμασίας και οργάνωσης σε υποδομή, είναι όμως σημαντικό. Έτσι, όταν αγοράζεις πχ ένα Audi με 40 χιλιάρικα, να υπάρχει σαφές clause στο συμβόλαιο σου ότι θα χρειαστεί να δώσεις άλλα 5 χιλιάρικα μέσα στα 10 χρόνια για συγκεκριμένα προαπαιτούμενα από τον κατασκευαστή που έχεουν να κάνουν με συντήρηση (τυχαία τα νούμερα). Οπότε, αν η τσέπη σου έχει συγκεκριμένο ταβάνι (όπως των περισσότερων από μας), δε θα πέσεις στην παγίδα να πάρεις M3 10ετίας επειδή τη σκοτώνει κάποιος, με τα λεφτά που θα έπαιρνες ένα καινούριο Corolla.
 
Αυτά δεν γίνονται ούτε σε σοβαρές χώρες, πόσο μάλλον εδώ. Το ΚΤΕΟ το πολύ πολύ να σε κόψει για κάνα ελαστικό ΠΟΛΥ φθαρμένο. 17 ετών είναι ο μέσος όρος του στόλου και θα παραμείνει εκεί.
Ποια αυτοκίνητα.....εδώ τρέμουν να ανοίξουν λόγ/σμό ρεύματος.
 
339,1304347826087 είναι το νούμερο της αυτονομίας σύμφωνα με τα προηγούμενα στοιχεία.

Ναι δεν χρειάζεται να συζητάμε συνεχώς το αυτονόητο ότι είναι μισά αυτοκίνητα λόγω της μισής αυτονομίας τους.

Καλά, όχι απλά το τερμάτισες, αλλά ξεκλείδωσες και την κρυφή πίστα.. :D :D :D
 
  • Like
Reactions: karajim80 and avpap
Αθήνα - Μέτσοβο - Αθήνα είναι 920 km. Ξεκινώντας με 80%, οι στάσεις που χρειάζονται είναι:
1. 22 λεπτά Ψαθόπυργος (27-71%)
2. 15 λεπτά ΙΚΕΑ Ιωαννίνων (10-38%)
3. 21 λεπτά ΙΚΕΑ Ιωαννίνων (επιστροφή) (11-62%)
4. 22 λεπτά Ψαθόπυργος (10-62%)
Με max ταχύτητα 143km/h που θέλει ο @Pleo και 120% γενικότερα στα όρια. Οπότε όπου έχει 120 πας όντως με 143, όπου έχει 100 πας με 120, όπου έχει 80 (τούνελ) πας με 96 κτλ
Τα παραπάνω για το παλιό Tesla 3 LR που έχει και ο EVLoader, το νέο έχει καλύτερο efficiency, υπολογισμένα από το καλύτερο trip computer για BEV, το ABRP.

Αν ξεκινήσεις με 100% η στάση 2 είναι περιττή, το πολύ να χρειαστείς 2-3 λεπτά παραπάνω στη στάση 1. Και φυσικά αυτό είναι για ταξίδι μονοκοπανιά. Αν πχ κοιμηθείς στο Μέτσοβο και φορτίσεις με σούκο, το πρωί θα έχεις τουλάχιστον άλλες 20KWh και θα γλυτώσεις άλλα 10 λεπτά.

Αν σας είναι πρόβλημα 30λεπτά στάση ανά 500 περίπου km, θα περιμένετε 10+ χρόνια να βελτιωθούν οι μπαταρίες. Πάντως και τώρα είναι πολύ εύκολο το ταξίδι. Θα παρακαλέσω όσους δε γνωρίζουν να μη γράφουν πράγματα που δεν ισχύουν, όπως ότι θα περιμένεις 1 ώρα σε φορτιστή supercharger.
 
Θα μπορούσε και να κλείσει τον κλιματισμό. Το είχε κάνει σε ένα άλλο ταξίδι και έβαλε σκούφο για να φτάσει.
Παιδιά, η αυτονομία, ότι και να πεί, όποιος και να το πεί, σε ταξίδι συνεχίζει να είναι το μοναδικό πρόβλημα των BEV. Για να κάνεις ταξίδι 3 ωρών από τη Λάρισα στην Αθήνα να θέλεις 1 ώρα αναμονή για φόρτιση -και σε superchargers, το λιγότερο είναι μη ιδεατή κατάσταση. Θα το κάνεις για να φτάσεις, αλλά δεν θα πείς "πάντα ονειρευόμουν να πιώ καφέ στο ΣΕΑ της Λάρισας".

Το παραπάνω που έγραψα είναι για εσάς, δεν ισχύουν αυτά που γράφετε. Λάρισα - Αθήνα με Model 3 LR βγαίνει χωρίς φόρτιση.
 
Ποιο είναι το ηλεκτρικό με τη μεγαλύτερη αυτονομία στην πράξη

Εξαιρετικό άρθρο από την ADAC που είναι από τους εγκυρότερους οργανισμούς και δε μασάει τα λόγια της αλλά που είναι αυτά τα αυτοκίνητα ΟΕΟ ?

Δύσκολα ν αποκτήσεις κάποιο αλλά δείχνει πόσο πουσάρουν τα EV για να πάνε παρακάτω , όχι βέβαια εδώ για την μπανανία
 
Καλά, όχι απλά το τερμάτισες, αλλά ξεκλείδωσες και την κρυφή πίστα.. :D :D :D

Αυτά βγαίνουν με 23ΚWh/100 στην μπαταρία του Perfomance. Απλή μέθοδος των τριών και διασταυρώνεται η πληροφορία αυτή και στο βίντεο.

Ξέρω, ξέρω, θα σκάσει όπου νά'ναι το ανυπέρβλητο επιχείρημα των ηλεκτρικών, αν δεν έχει σκάσει ήδη, ότι... κατουριούνται. :ROFLMAO: Εντάξει. Σίγουρα μετά από κάποια ηλικία και με πρώιμα σημάδια διαβήτη ισχύει και αυτό... .
Τα νούμερα αυτά δείχνουν πάντως. Μισά αυτοκίνητα για ταξίδι.
 
Ποιο είναι το ηλεκτρικό με τη μεγαλύτερη αυτονομία στην πράξη

Εξαιρετικό άρθρο από την ADAC που είναι από τους εγκυρότερους οργανισμούς και δε μασάει τα λόγια της αλλά που είναι αυτά τα αυτοκίνητα ΟΕΟ ?

Δύσκολα ν αποκτήσεις κάποιο αλλά δείχνει πόσο πουσάρουν τα EV για να πάνε παρακάτω , όχι βέβαια εδώ για την μπανανία

Ωραίο άρθρο, χρήσιμες οι πληροφορίες, αλλά η αυτονομία είναι μόνο ένας από τους παράγοντες που θα αξιολογήσεις για να διαλέξεις όχημα.

Πολύ κόσμο πολύ απλά δεν τον απασχολεί καθόλου, είτε επειδή κινούνται κυρίως μέσα στην πόλη, είτε επειδή έχουν και ένα θερμικό, είτε επειδή δεν τους πειράζει να κάνουν και 20 λεπτά διάλειμμα όταν ταξιδεύουν.

Είναι πολύ εντυπωσιακό αυτό που έχει γίνει με τα EVs.

Μέχρι πρόσφατα όταν αξιολογούσες ένα αυτοκίνητο κοίταζες τις επιδόσεις του, τα κρατήματά του, την άνεση στην οδήγηση, τις ευκολίες που παρέχει κτλ.

Τώρα ξαφνικά το μόνο κριτήριο έγινε η αυτονομία.
 
Ποιο είναι το ηλεκτρικό με τη μεγαλύτερη αυτονομία στην πράξη

Εξαιρετικό άρθρο από την ADAC που είναι από τους εγκυρότερους οργανισμούς και δε μασάει τα λόγια της αλλά που είναι αυτά τα αυτοκίνητα ΟΕΟ ?

Δύσκολα ν αποκτήσεις κάποιο αλλά δείχνει πόσο πουσάρουν τα EV για να πάνε παρακάτω , όχι βέβαια εδώ για την μπανανία
δεν κατηγορω εσενα, αλλα το newsauto, το οποιο δεν ξερω που βρηκε αυτα τα νουμερα. Μου φανηκαν υπερβολικα υψηλα για αυτο και το εψαξα. Στο σαιτ του adac βρηκα το ακολουθο τεστ

https://www.adac.de/rund-ums-fahrze...roauto/stromverbrauch-elektroautos-adac-test/

Απο οτι καταλαβαινω, τα εχουν τεσταρει σε "μικτο κυκλο", το adac ecotest.

εδω στην σελιδα 3 βλεπετε με την επικεφαλιδα elektrofahrzeug-zyklus , τις ταχυτητες στις οποιες τα τεσταραν.
 
Ποιο είναι το ηλεκτρικό με τη μεγαλύτερη αυτονομία στην πράξη

Εξαιρετικό άρθρο από την ADAC που είναι από τους εγκυρότερους οργανισμούς και δε μασάει τα λόγια της αλλά που είναι αυτά τα αυτοκίνητα ΟΕΟ ?

Δύσκολα ν αποκτήσεις κάποιο αλλά δείχνει πόσο πουσάρουν τα EV για να πάνε παρακάτω , όχι βέβαια εδώ για την μπανανία
Παρακαλώ λίγο κράτει με τους χαρακτηρισμούς για τον τόπο μας. Όποιος ξαναπεί την Ελλάδα μπανανία έχει φύγει για διακοπές.
 
  • Like
Reactions: chocbhed
Tα κριτήρια έχουν αναφερθεί και παλαιότερα (όχι πολύ) στην κουβέντα. Πλέον σε όλα τα προϊόντα ζυγίζεις τις ανάγκες σου και επιλέγεις. Εδώ και πολλά χρόνια δεν καταργούνται προϊόντα προηγούμενων γενεών, αλλά εξακολουθούν να κατασκευάζονται με σκοπό να πωλούνται σε χαμηλότερη τιμή.
Διότι μπορεί να μην καταφέρνεις να φτάσεις ένα iPhone 15, αλλά μπορεί να φτάσεις ένα iPhone 14 ή ένα 13.
Κάτι τέτοιο ήταν ανήκουστο πριν από μερικά χρόνια. Εν τέλει η οικονομία βρήκε τον τρόπο να τους ικανοποιεί όλους.

Έτσι γίνεται και με τα αυτοκίνητα. Όχι ακόμα με τις γενιές τους αλλά με το τι προσφέρει η κάθε τεχνολογία, ποια τα υπέρ και ποια τα κατά. Όπως πάει, κι επειδή έχει αλλάξει η καταναλωτική συνήθεια στο κοινό, προβλέπω να αγοράζεις features αναλόγως lifestyle και στα αυτοκίνητα.
Την Ελλάδα την εξαιρώ γιατί θα συνεχίσει να υπάρχει το one size fits all αναγκαστικά σε μια χώρα που βλέπει την αυτοκίνηση ως την ευκαιρία αρμέγματος και οι κάτοικοι χωρίς άλλη επιλογή διαλέγουν το ένα όχημα που θα μπορέσουν να πάρουν, να το κρατούν για... καμιά δεκαριά χρόνια τουλάχιστον. Και επειδή οι οικονομικές δυσκολίες ποτέ δεν λείπουν, παίρνουν και αναβολή κανά πεντάρι ή εφτάρι χρόνια ακόμα και κάπως έτσι η μέση ηλικία του στόλου είναι εκεί γύρω στα 17 χρόνια.
 
Όπως πάει, κι επειδή έχει αλλάξει η καταναλωτική συνήθεια στο κοινό, προβλέπω να αγοράζεις features αναλόγως lifestyle και στα αυτοκίνητα.
Πάντα συνέβαινε αυτό, εφόσον υπήρχε η οικονομική δυνατότητα.
 
Θα παρακαλέσω όσους δε γνωρίζουν να μη γράφουν πράγματα που δεν ισχύουν, όπως ότι θα περιμένεις 1 ώρα σε φορτιστή supercharger.

Αγαπητέ να ξεκινήσουμε από αυτό.
Στο παρόν νήμα, όπως και σε κάθε νήμα αυτού του χώρου, το κάθε μέλος δύναται να γράψει την άποψη του επί του θέματος όσο αυτή είναι συμβατή με τον κανονισμό. Κατά συνέπεια, αυτές τις παραινέσεις θα ήταν φρόνιμο να τις περιορίσετε, μαζί με το εάν γνωρίζει ή όχι κανείς αυθαίρετα.

Εδώ σχολιάζαμε ένα video, με τον άνθρωπο να ξεκινάει από τη Λάρισα σχεδόν άδειο, συνθήκη που μπορεί εξαιρετικά εύκολα να συμβεί σε κάποιον που δεν ξεκινάει απο το σπίτι του, αλλά πρόκειται για ταξίδι επιστροφής από επαρχία που μπορεί κάλλιστα να έχει περάσει κάποιες μέρες κανείς σε ξενοδοχείο χωρίς charger. Και αναφέρει πως έκανε 47 λεπτά να φορτίσει σε supercharger στο 100%.

Και πάμε τώρα στο κατά πόσο βγαίνει χωρίς φόρτιση το Λάρισα-Αθήνα.

Ως βάση του ABRP, δίνει αυτό:

1721121419543.png

Οι 178 Wh/km, είναι κατανάλωση με ταχύτητα 115, όχι 130-140.
Η κατανάλωση που έχει το αυτοκίνητο με 130-140 δεν είναι επ'ουδενί και για κανέναν λόγο κάτω από 22KWh/100km. 3 εκδρομές έχω κάνει με model 3 σε αυτοκινητόδρομο, σε όλες από περιέργεια βλέπαμε τις καταναλώσεις, μια από αυτές την έκανα και μέσα από το αυτοκίνητο, πήγαμε μόνο με αυτό και εκτός και εάν είναι χαλασμένο, η εικόνα είναι αυτή για το καλοκαίρι.

Προς επιβεβαίωση, άλλο ένα data point.

1721121612190.png

Στα 140km/h, κατανάλωση 23.2 KWh/100km.

Με αυτή τη ταχύτητα λοιπόν, είναι ασφαλές να θεωρήσουμε πως το Λάρισα-Αθήνα, δεν βγαίνει με μια φόρτιση.

Και για να το καθαρίσουμε το πιάτο μας μιας και επανέρχεται συνεχώς. Όποιος γράφει κάτι διαφορετικό, δεν έχει απαραίτητα και εμπάθεια με τα ηλεκτρικά οχήματα. Κάποιος μπορεί να μην έχει κανένα πρόβλημα να πηγαίνει στον αυτοκινητόδρομο με 100km/h, που σε αυτή τη περίπτωση φτάνει Κατερίνη με μια φόρτιση. Ο καθένας κάνει τις επιλογές του, ελέγχει τη συμβατότητα του με ένα BEV σήμερα και αποφασίζει.

Δεν θα πειστεί κανένας για την αυτονομία βάζοντας διαδρομές με τον γύρο της Ελλάδας λες και το αυτοκίνητο είναι φορτηγό και κάνει διανομές. Το data point που ενδιαφέρει τους περισσότερους στον έλεγχο συμβατότητας με τη ζωή τους είναι εάν μπορούν να πάνε την εκδρομή τους άνετα και να κάνουν εκεί τις βόλτες τους χωρίς άγχος. Για άλλους είμαστε εκεί σήμερα, για άλλους, ίσως είναι απαράδεκτο το να φορτίζουν στο παρκινγκ του βασιλόπουλου περιμένοντας μέσα στο αμάξι.
 
Αγαπητέ να ξεκινήσουμε από αυτό.
Στο παρόν νήμα, όπως και σε κάθε νήμα αυτού του χώρου, το κάθε μέλος δύναται να γράψει την άποψη του επί του θέματος όσο αυτή είναι συμβατή με τον κανονισμό. Κατά συνέπεια, αυτές τις παραινέσεις θα ήταν φρόνιμο να τις περιορίσετε, μαζί με το εάν γνωρίζει ή όχι κανείς αυθαίρετα.

Εδώ σχολιάζαμε ένα video, με τον άνθρωπο να ξεκινάει από τη Λάρισα σχεδόν άδειο, συνθήκη που μπορεί εξαιρετικά εύκολα να συμβεί σε κάποιον που δεν ξεκινάει απο το σπίτι του, αλλά πρόκειται για ταξίδι επιστροφής από επαρχία που μπορεί κάλλιστα να έχει περάσει κάποιες μέρες κανείς σε ξενοδοχείο χωρίς charger. Και αναφέρει πως έκανε 47 λεπτά να φορτίσει σε supercharger στο 100%.

Και πάμε τώρα στο κατά πόσο βγαίνει χωρίς φόρτιση το Λάρισα-Αθήνα.

Ως βάση του ABRP, δίνει αυτό:

View attachment 236212

Οι 178 Wh/km, είναι κατανάλωση με ταχύτητα 115, όχι 130-140.
Η κατανάλωση που έχει το αυτοκίνητο με 130-140 δεν είναι επ'ουδενί και για κανέναν λόγο κάτω από 22KWh/100km. 3 εκδρομές έχω κάνει με model 3 σε αυτοκινητόδρομο, σε όλες από περιέργεια βλέπαμε τις καταναλώσεις, μια από αυτές την έκανα και μέσα από το αυτοκίνητο, πήγαμε μόνο με αυτό και εκτός και εάν είναι χαλασμένο, η εικόνα είναι αυτή για το καλοκαίρι.

Προς επιβεβαίωση, άλλο ένα data point.

View attachment 236213

Στα 140km/h, κατανάλωση 23.2 KWh/100km.

Με αυτή τη ταχύτητα λοιπόν, είναι ασφαλές να θεωρήσουμε πως το Λάρισα-Αθήνα, δεν βγαίνει με μια φόρτιση.

Και για να το καθαρίσουμε το πιάτο μας μιας και επανέρχεται συνεχώς. Όποιος γράφει κάτι διαφορετικό, δεν έχει απαραίτητα και εμπάθεια με τα ηλεκτρικά οχήματα. Κάποιος μπορεί να μην έχει κανένα πρόβλημα να πηγαίνει στον αυτοκινητόδρομο με 100km/h, που σε αυτή τη περίπτωση φτάνει Κατερίνη με μια φόρτιση. Ο καθένας κάνει τις επιλογές του, ελέγχει τη συμβατότητα του με ένα BEV σήμερα και αποφασίζει.

Δεν θα πειστεί κανένας για την αυτονομία βάζοντας διαδρομές με τον γύρο της Ελλάδας λες και το αυτοκίνητο είναι φορτηγό και κάνει διανομές. Το data point που ενδιαφέρει τους περισσότερους στον έλεγχο συμβατότητας με τη ζωή τους είναι εάν μπορούν να πάνε την εκδρομή τους άνετα και να κάνουν εκεί τις βόλτες τους χωρίς άγχος. Για άλλους είμαστε εκεί σήμερα, για άλλους, ίσως είναι απαράδεκτο το να φορτίζουν στο παρκινγκ του βασιλόπουλου περιμένοντας μέσα στο αμάξι.
m3_larisa.png

Κανείς δε φορτίζει στο 100% σε SC, το ότι το έκανε ο EVLoader δε σημαίνει πως δεν είναι χαζομάρα. Φορτίζεις τόσο όσο να φτάσεις στον επόμενο SC που είναι στην Αταλάντη - αν ξεκινάς άδειος.
Το 21,4 είναι απολύτως λογικό γιατί δε μπορείς σε όλη τη διαδρομή να πηγαίνεις με 140. Έχει και τούνελ, έχει και σημεία μετά τις Αφίδνες που έτσι κι αλλιώς δε μπορείς να πας παραπάνω από 100-110.
 
Αυτό που με ξεπερνά είναι το μίσος εναντίων των ηλεκτρικών με δικαιολογίες που μέρα με την ημέρα εξανεμίζονται.
Αυτή τη στιγμή στην αγορά μπορείς να αγοράσεις:
- Απλά βενζινοκίνητα (οκ είναι ελάχιστα και θα εξαφανιστούν γρήγορα, πχ. MG ZS, Cupra Formentor)
- Βενζινοκίνητα + LPG (όσοι ήθελαν έχουν πάρει και ελάχιστοι επιλέγουν αρκετά από αυτά για αυτό το λόγο, απλώς το βλέπουν σαν ένα εξτρά πλεονέκτημα πχ Dacia Duster που είχε τέτοιο κινητήρα στις βασικές εκδόσεις)
- Mild hybrid βενζινοκίνητα, που πρακτικά έχουν έρθει να αντικαταστήσουν την πρώτη κατηγορία και στην ουσία είναι ελάχιστα τα ωφέλη εκτός από το να μπαίνεις δακτύλιο κάθε μέρα από το παράθυρο.
- Full hybrid βενζινοκίνητα με την Toyota να δείχνει το δρόμο πόσο μπορείς να ρίξεις την κατανάλωση με μια πολύ μικρή μπαταριούλα και χωρίς να μπλέκεις με φορτίσεις.
- Plug-in hybrid βενζινοκίνητα που μπορείς να κινείσαι ηλεκτρικά εντός πόλης και να βάζεις βενζίνη όταν βγαίνεις εκτός χωρίς να νοιάζεσαι για σούπερ οργάνωση στάσεων για ταχυφορτιστές κλπ. Η πρώτη γενιά τους είχε το κακό ότι αν δεν φόρτιζες καθόλου και απλά έβαζες βενζίνη έκαιγαν πολύ περισσότερα από τις απλές βενζίνοκίνητες εκδόσεις λόγω βάρους. Δειλά δειλά κάποιοι κατασκευαστές τώρα βάζουν καλύτερο λογισμικό για να συμπεριφερθούν σαν full hybrid όταν δεν μπαίνει πρίζα (πχ. νέο ford kuga).
- Ηλεκτρικά.

Ε, έλεος και τέλος η γκρίνια. Η αγορά (αν έχεις λεφτά) προσφέρει τα πάντα. Διάλεξε ότι σου αρέσει σήμερα και πάρε και είναι πολύ πιθανό σε 5 χρόνια να έχει αλλάξει η επιλογή σου. Τα diesel τα άφησα απέξω γιατί μετά τη φούσκα των μικρών κυβικών diesel που έσκασε είναι μόνο για ειδικές χρήσεις. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να πεισθεί ο οποιοσδήποτε.