Αυτοκινητιστικά νέα

Το ξυλο της ΑΡΚΟΥΔΑΣ για να αλλαξεις ταχυτητα. Το βλεπεις που βρισκεται ? ΚΑΡΑΤΕ ! Πανσκληρο (και ας δειχνει ντελικατο)
τι πανσκληρο, ΓΡΑΝΙΤΕΝΙΟ ! Σκεψου τωρα, να στριβεις αριστερα και να αλλαζεις και ταχυτητα. ΜΗΝ .... σου γλιστρησει !!!
Λαχταρα ! "Ωπα ωπααααα .... μαζευε μαζευεεεε" ...... χερια ιδρωμενα να παλευουν με θεοστενες λαβες (και στα δυο).

g051.jpg


Nights (and days) on Elm street ! ...............
Ξέρεις γιατί είχαν τεράστια τιμόνια παλιά τα αυτοκίνητα;;
 
Ροπή; :)
Δεν είχαν υδραυλικά τιμόνια και έπρεπε η δύναμη να είναι περισσότερη ή ο μοχλοβραχίονας.

Μπα δεν νομίζω. Με μεγαλύτερη γωνία κάμπερ στους τροχούς την πάλευαν. Ο λόγος που σε όσα αυτοκίνητα με υδραυλικό τιμόνι είναι θεόβαρο με σβηστή τη μηχανή, είναι ότι έχουν μικρότερη γωνία κάμπερ αφού δεν χρειάζεται τόση για να ελαφραίνει το τιμόνι γιατί έχει υποβοήθηση.
Μεγαλύτερη γωνία κάμπερ σημαίνει μικρότερη επιφάνεια επαφής των τροχών με το οδόστρωμα, λιγότερη τριβή και αντίσταση.
 
Last edited:
Δεν ξέρω, υποθέσεις κάνω.

Ομως αυτο .... ξερεις τι δυναμη συνεπαγεται απο την πλευρα του οδηγου ?

Όσο πιο μεγάλος ο μοχλοβραχίονας τόσο λιγότερη δύναμη χρειάζεσαι. ;)
 
Στα αυτοκίνητα με κρεμαγιέρα ανασηκώνεις και το εμπρός μέρος ελαφρά καθώς στρίβεις το τιμόνι. Πάντως επειδή είναι συνδυασμός πραγμάτων, δεν αποκλείεται και να είναι ένας από τους λόγους αυτός, δηλαδή μεγαλύτερης διαμέτρου τιμόνια για βοήθεια στο επιτόπιο στρίψιμο.
Σε πολύ ελαφρυ αυτοκίνητο Fiat Cinquecento Sporting χωρίς υδραυλικό τιμόνι πάντως ήταν παιχνιδάκι να το στρίψεις επιτόπια. Σε άλλα έπρεπε να είσαι αρσιβαρίστας... .
 
Στα αυτοκίνητα με κρεμαγιέρα ανασηκώνεις και το εμπρός μέρος ελαφρά καθώς στρίβεις το τιμόνι. Πάντως επειδή είναι συνδυασμός πραγμάτων, δεν αποκλείεται και να είναι ένας από τους λόγους αυτός, δηλαδή μεγαλύτερης διαμέτρου τιμόνια για βοήθεια στο επιτόπιο στρίψιμο.
Σε πολύ ελαφρυ αυτοκίνητο Fiat Cinquecento Sporting χωρίς υδραυλικό τιμόνι πάντως ήταν παιχνιδάκι να το στρίψεις επιτόπια. Σε άλλα έπρεπε να είσαι αρσιβαρίστας... .
Για δοκίμασέ το με 4 άτομα μέσα και πες μου μετά...
Ενώ στο ανάλογο με ηλεκτρική υποβοήθηση δεν καταλαβαίνεις αν έχεις φορτίο.

Ναι σε όλα όσα λέτε για τα μεγάλα τιμόνια του παρελθόντος.. όμως το 1ο και κύριο είναι αυτό που κατάλαβε ο Tzimisce.
Άλλη μία λύση είναι (ήταν) αυτό που έκανε η audi κάπου το '85-87 με το 80άρι
Πολύστροφη κρεμαγιέρα χωρίς υποβοήθηση για να "φαίνεται" πιο ελαφριά.
Ένας από τους λόγους που τα τότε audi ΔΕΝ ήταν για σβέλτη οδήγηση και τα αγαπούσαν μόνο οι παππούδες.....

Τα υδραυλικά τιμόνια ξεκίνησαν πρώτα από τα φορτηγά και είναι λογικό..
Βασικά τα περισσότερα "βοηθήματα" από κει ξεκίνησαν ..
Μετά περνούσαν στα ΙΧ
Η ...τάνα η Μερσέντες είναι αυτή που έδειχνε τον δρόμο και γι'αυτό μέχρι σήμερα θεωρείται η καλύτερη κατασκευάστρια εταιρεία μεγάλων οχημάτων.. αλλά και η ακριβότερη.
 
Το ZX πάντως είχε εξαιρετικό τιμόνι κι ας μην είχε υποβοήθηση. Ούτε ιδιαίτερο ζόρι στο παρκάρισμα ήταν.
 
Του
Το ZX πάντως είχε εξαιρετικό τιμόνι κι ας μην είχε υποβοήθηση. Ούτε ιδιαίτερο ζόρι στο παρκάρισμα ήταν.
Του κουνιάδου μου που ήταν τελευταία γενιά είχε υδραυλικό τιμόνι.
Άλλο μυστήριο αυτοκίνητο.
Είχε παθητική τετραδιευθυνση και είχε στο όριο αλλοπροσαλες αντιδράσεις.
Το είχαν σαν ενιαίο καποιες χρονιές στους ελληνικούς αγώνες και μέχρι να το βρούνε και να το στήσουν , είχαν μουρλαθει στα τετακε!!
 
Δεν ξέρω, υποθέσεις κάνω.



Όσο πιο μεγάλος ο μοχλοβραχίονας τόσο λιγότερη δύναμη χρειάζεσαι. ;)
Τοτε κατι αλλο ειναι που με εκανε να παιζω ξυλο με το τιμονι (κατι μεσα στο τιμονι ισως ?).
Την δυναμη ... την ΑΠΑΙΤΟΥΣΕ ... δεν την διαπραγματευοταν αναλογα την περισταση !
Ναι, το τιμονι ελαφραινε (λιγο) αλλα ξερεις που ? ......... στα 50-60 χλμ/ωρα και πανω.
 
Last edited:
Τιμονάκι Abarth βλέπω και λέει και ότι έχει βάλει λίγο φαρδύτερους τροχούς.

Για να δούμε τι λέει κάποιος πολύ γνωστός και έμπειρος.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
είδα 1-2 βίντεο ακόμα με τον συμπαθέστατο ιταλό..
έχω μια απορία.. πως μπορεί και οδηγάει -γρήγορα μάλιστα- σε αυτή την θέση οδήγησης;;;

@mdvq
πες την γνώμη σου ρε Μιχάλη, γιατί πολύ "διπλωμένος" μου φαίνεται.. λίγο ακόμα και το δεξί γόνατο θα ακούμπαγε στο ταμπλώ.. κάνω λάθος;;
 
Τυπική οδηγική θέση για τα Ιταλικά αυτοκίνητα των 80's και early 90's.
Το γνωστό ζώο "Ιταλοπιθηκος" το οποίο είχε μακριά χέρια και κοντά πόδια. Επίσης τα πεντάλ ήταν τοποθετημένα προς τα δεξιά και όχι στο κέντρο της θέσης του οδηγού.
 
  • Haha
Reactions: koupa
Τυπική οδηγική θέση για τα Ιταλικά αυτοκίνητα των 80's και early 90's.
Το γνωστό ζώο "Ιταλοπιθηκος" το οποίο είχε μακριά χέρια και κοντά πόδια. Επίσης τα πεντάλ ήταν τοποθετημένα προς τα δεξιά και όχι στο κέντρο της θέσης του οδηγού.

Όταν εμείς κάναμε μύτη-τακούνι οι άλλοι έπιναν γάλα με το μπιμπερο. Έμαθα να οδηγάω σε ιταλικό δεκαετίας '70. Πλάγια τοποθετημένα τα πεντάλ και κολλητά. Με μποτάκια timberland που ήταν τότε της μόδας ΔΕΝ οδηγούσες. Πατούσες φρένο και ταυτόχρονα και κάποιο από τα διπλανά πεντάλ. Άσε που δεν είχε μέρος να ξεκουράζεις το αριστερό πόδι. Αναγκαστικά μαζεμένο ή ελαφρά στο συμπλέκτη. Ούτε βουδιστής μοναχός τέτοια προσήλωση για να μην τον πατάω.
 
Τυπική οδηγική θέση για τα Ιταλικά αυτοκίνητα των 80's και early 90's.
Το γνωστό ζώο "Ιταλοπιθηκος" το οποίο είχε μακριά χέρια και κοντά πόδια. Επίσης τα πεντάλ ήταν τοποθετημένα προς τα δεξιά και όχι στο κέντρο της θέσης του οδηγού.
Όταν εμείς κάναμε μύτη-τακούνι οι άλλοι έπιναν γάλα με το μπιμπερο. Έμαθα να οδηγάω σε ιταλικό δεκαετίας '70. Πλάγια τοποθετημένα τα πεντάλ και κολλητά. Με μποτάκια timberland που ήταν τότε της μόδας ΔΕΝ οδηγούσες. Πατούσες φρένο και ταυτόχρονα και κάποιο από τα διπλανά πεντάλ. Άσε που δεν είχε μέρος να ξεκουράζεις το αριστερό πόδι. Αναγκαστικά μαζεμένο ή ελαφρά στο συμπλέκτη. Ούτε βουδιστής μοναχός τέτοια προσήλωση για να μην τον πατάω.

ναι ρε παιδιά, γνωστό αυτό.. αλλά ο άνθρωπος είχε την δυνατότητα να πάει λίίίγο πιο πίσω....
και τα χέρια του ήταν υπερβολικά "διπλωμένα".. θα μπορούσε να τα "ανοίξει" περισσότερο.. έτσι ούτε το λεωφορείο δεν θα μπορούσα να οδηγήσω....
 
Μήπως ήταν Italicus? Δεν θυμάμαι καλά.

Ναι.

Η θέση οδήγησης έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά του… homo italicus, τα πεντάλ προσφέρονται για μύτη τακούνι, όχι όμως για μεγέθη παπουτσιών από 45 και άνω – αλλά ποιος ενδιαφέρεται για όλα αυτά…

Tα δερμάτινα Recaro είναι ό,τι καλύτερο για να μπεις στο κλίμα και να ξεχάσεις την homo italicus διάταξη του τιμονιού και των πεντάλ.