Αυτοκινητιστικά νέα

Για να τα πάρουμε ένα-ένα ξεχωριστά.

1. Έκανα λάθος, προφανώς μονοφασικοί φορτιστές μέχρι 7.4 kW.
2. Έχω PHEV (Kuga). Στην Αθήνα τις τελευταίες 2 εβδομάδες χωρίς κλιματισμό στις διαδρομές που κάνω έχω μέση κατανάλωση 5,5 l/100 km ή αλλιώς 9,35 ευρώ. Θέλω περίπου 25 kWh για 100 κμ για αποκλειστική ηλεκτροκίνηση. Αν φορτίσω με 0.40 €/kWh βγαίνει 10 ευρώ. Αν φορτίσω σπίτι με 0.13 €/kWh το κόστος είναι 3,25 ευρώ, δηλαδή το 1/3 και συμφέρει τρελά. Βάσει αυτού είπα ότι από πλευράς κόστος και με τιμή βενζίνης στο 1.70 είναι μία η άλλη να βάλω βενζίνη ή να φορτίσω από δημόσιο φορτιστή. Προφανώς από το σπίτι (ή από δωρεάν φορτιστή) συμφέρει τρελά η ηλεκτροκίνηση. Να σημειώσω ότι το Kuga δουλεύει σαν full hybrid αν δεν το φορτίσεις που δεν γίνεται σε όλα τα PHEV τα οποία αν δεν τα φορτίσεις καίνε τρελά.
3. Τα αμιγώς ηλεκτρικά είναι πιο αποδοτικά σε ηλεκτροκίνηση με περίπου 15 kWh τα 100 km (διορθώστε με όσοι έχετε ηλεκτρικά). Σε δημόσιο φορτιστή θες 6 ευρώ, ενώ στο σπίτι 1,95 ευρώ πολύ πιο φθηνά από οποιαδήποτε συμβατική λύση.
Με βάση τα παραπάνω, σήμερα το 2024 στην Ελλάδα:
Α. Τα αμιγώς ηλεκτρικά είναι τα οικονομικότερα σε κόστος "καυσίμου" ακόμη και από δημόσιο φορτιστή. Πρέπει να αλλάξεις το πως κοιτάς το θέμα ανεφοδιασμού, θέλει αλλαγή νοοτροπίας. Για την καθημερινότητα να μπορείς κάπου να φορτίζεις χωρίς να βγαίνεις από τη ρουτίνα σου (πχ. βράδυ σπίτι, πρωί δουλειά κλπ). Στα ταξίδια θέλει οργάνωση και να κάνεις αυτό που αντικειμενικά είναι σωστό δηλαδή κάθε 2 ώρες 15-20 λεπτά ξεκούραση. Όσο το δίκτυο φορτιστών είναι ελλιπές θέλει να είσαι προνοητικός. Στο μέλλον που θα έχουμε φορτιστές έστω 7.4 kW ακόμη και στον τελευταίο ξενώνα δεν θα υπάρχουν τέτοια θέματα.
Β. Πολλοί (και εγώ μέσα σε αυτούς) δεν νιώθουν οκ με το δίκτυο φορτιστών σε όλη την Ελλάδα ακόμη και τις παιδικές δυσκολίες που έχει η ηλεκτροκίνηση τώρα το 2024. ΑΝ μπορείς να φορτίζεις σπίτι τότε ναι έχει νόημα να πας σε PHEV. Αν ΔΕΝ έχεις δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι full hybrid από πλευράς κόστους (εκτός και αν κάνεις αποκλειστικά μεγάλα ταξίδια σε εθνικές όπου τα diesel με σημαντικά κυβικά ακόμη κρατούν)

Όλα τα παραπάνω βέβαια δεν παίρνουν υπόψη το κόστος αγοράς, γιατί εκεί θες ανάλυση ανά περίπτωση.

Το τι διαλέγει ο καθένας είναι τελείως προσωπικό.
 
25 KWh/ 100 km για κίνηση μέσα σε πόλη με PHEV μου φαίνεται υπερβολικό νούμερο. Έχει WLTP 63 km με 14,4 KWh μπαταρία, η οποία δεν είναι όλη διαθέσιμη αλλά περίπου 13 KWh. Άρα σε κίνηση μέσα στη πόλη (που πετυχαίνεις και περισσότερα km από WLTP) πρέπει να έχει γύρω στις 20 KWh/100km και όχι 25.
 
  • Like
Reactions: opsim
Για να τα πάρουμε ένα-ένα ξεχωριστά.

1. Έκανα λάθος, προφανώς μονοφασικοί φορτιστές μέχρι 7.4 kW.
2. Έχω PHEV (Kuga). Στην Αθήνα τις τελευταίες 2 εβδομάδες χωρίς κλιματισμό στις διαδρομές που κάνω έχω μέση κατανάλωση 5,5 l/100 km ή αλλιώς 9,35 ευρώ. Θέλω περίπου 25 kWh για 100 κμ για αποκλειστική ηλεκτροκίνηση. Αν φορτίσω με 0.40 €/kWh βγαίνει 10 ευρώ. Αν φορτίσω σπίτι με 0.13 €/kWh το κόστος είναι 3,25 ευρώ, δηλαδή το 1/3 και συμφέρει τρελά. Βάσει αυτού είπα ότι από πλευράς κόστος και με τιμή βενζίνης στο 1.70 είναι μία η άλλη να βάλω βενζίνη ή να φορτίσω από δημόσιο φορτιστή. Προφανώς από το σπίτι (ή από δωρεάν φορτιστή) συμφέρει τρελά η ηλεκτροκίνηση. Να σημειώσω ότι το Kuga δουλεύει σαν full hybrid αν δεν το φορτίσεις που δεν γίνεται σε όλα τα PHEV τα οποία αν δεν τα φορτίσεις καίνε τρελά.
3. Τα αμιγώς ηλεκτρικά είναι πιο αποδοτικά σε ηλεκτροκίνηση με περίπου 15 kWh τα 100 km (διορθώστε με όσοι έχετε ηλεκτρικά). Σε δημόσιο φορτιστή θες 6 ευρώ, ενώ στο σπίτι 1,95 ευρώ πολύ πιο φθηνά από οποιαδήποτε συμβατική λύση.
Με βάση τα παραπάνω, σήμερα το 2024 στην Ελλάδα:
Α. Τα αμιγώς ηλεκτρικά είναι τα οικονομικότερα σε κόστος "καυσίμου" ακόμη και από δημόσιο φορτιστή. Πρέπει να αλλάξεις το πως κοιτάς το θέμα ανεφοδιασμού, θέλει αλλαγή νοοτροπίας. Για την καθημερινότητα να μπορείς κάπου να φορτίζεις χωρίς να βγαίνεις από τη ρουτίνα σου (πχ. βράδυ σπίτι, πρωί δουλειά κλπ). Στα ταξίδια θέλει οργάνωση και να κάνεις αυτό που αντικειμενικά είναι σωστό δηλαδή κάθε 2 ώρες 15-20 λεπτά ξεκούραση. Όσο το δίκτυο φορτιστών είναι ελλιπές θέλει να είσαι προνοητικός. Στο μέλλον που θα έχουμε φορτιστές έστω 7.4 kW ακόμη και στον τελευταίο ξενώνα δεν θα υπάρχουν τέτοια θέματα.
Β. Πολλοί (και εγώ μέσα σε αυτούς) δεν νιώθουν οκ με το δίκτυο φορτιστών σε όλη την Ελλάδα ακόμη και τις παιδικές δυσκολίες που έχει η ηλεκτροκίνηση τώρα το 2024. ΑΝ μπορείς να φορτίζεις σπίτι τότε ναι έχει νόημα να πας σε PHEV. Αν ΔΕΝ έχεις δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι full hybrid από πλευράς κόστους (εκτός και αν κάνεις αποκλειστικά μεγάλα ταξίδια σε εθνικές όπου τα diesel με σημαντικά κυβικά ακόμη κρατούν)

Όλα τα παραπάνω βέβαια δεν παίρνουν υπόψη το κόστος αγοράς, γιατί εκεί θες ανάλυση ανά περίπτωση.

Το τι διαλέγει ο καθένας είναι τελείως προσωπικό.
τα ειπες ολα!
ναι, νομιζω οτι ολα τα ηλεκτρικα, εντος πολης ειναι <20kwh/100km. Προσωπικα ειμαι στις 16 και ο δημητρης πιστευω θα ειναι κατω γυρω στις 14 ισως και πιο κατω. Γυρω στο 15αρι πρεπει να ειναι και ο athlon με το id3 του.
 
Last edited:

Ενώ πάω με χίλια τον Έλον εδώ δεν καταλαβαίνω τι κάνει. Έχει φτιάξει μια φοβερή ηλεκτρική πλατφόρμα και την ίδια στιγμή κάνει τα αδύνατα δυνατά να κοντραριστεί με το κράτος. Εδώ και χρόνια επιμένει σε κάμερες με αποδεδειγμένα προβλήματα. Οι υπόλοιποι πάνε σιγά σιγά σε LiDAR που από το λίγο που έχω διαβάσει δεν έχει τέτοια προβλήματα καθώς είναι Laser και δεν καταλαβαίνει από μέρα και νύχτα ούτε σκιές κτλ.

Οι Αμερικάνοι ξέρω ότι είναι πολύ πιο χαλαροί σε πολλούς κανονισμούς παρ' όλα αυτά τον έχουν ξεσκίσει στις έρευνες με τα ατυχήματα. Εδώ στην ΕΕ προβλέπω απαγόρευση κυκλοφορίας αν και όταν επιτραπεί το FSD και γίνει το πρώτο ατύχημα.

Έτσι για την πληροφορία το FSD δεν είναι ακριβώς αυτόνομη οδήγηση όπως νομίζουμε. Απλά είναι πιο εξελιγμένο cruise control. Το επόμενο στάδιο υπάρχει ήδη και το έχει η MB στα "μεγάλα" μοντέλα S-Class και EQS. Βέβαια είναι μόνο στην Καλιφόρνια αλλά έχει μικρή σημασία.

 
  • Like
Reactions: athlon6401

Ενώ πάω με χίλια τον Έλον εδώ δεν καταλαβαίνω τι κάνει. Έχει φτιάξει μια φοβερή ηλεκτρική πλατφόρμα και την ίδια στιγμή κάνει τα αδύνατα δυνατά να κοντραριστεί με το κράτος. Εδώ και χρόνια επιμένει σε κάμερες με αποδεδειγμένα προβλήματα. Οι υπόλοιποι πάνε σιγά σιγά σε LiDAR που από το λίγο που έχω διαβάσει δεν έχει τέτοια προβλήματα καθώς είναι Laser και δεν καταλαβαίνει από μέρα και νύχτα ούτε σκιές κτλ.

Οι Αμερικάνοι ξέρω ότι είναι πολύ πιο χαλαροί σε πολλούς κανονισμούς παρ' όλα αυτά τον έχουν ξεσκίσει στις έρευνες με τα ατυχήματα. Εδώ στην ΕΕ προβλέπω απαγόρευση κυκλοφορίας αν και όταν επιτραπεί το FSD και γίνει το πρώτο ατύχημα.

Έτσι για την πληροφορία το FSD δεν είναι ακριβώς αυτόνομη οδήγηση όπως νομίζουμε. Απλά είναι πιο εξελιγμένο cruise control. Το επόμενο στάδιο υπάρχει ήδη και το έχει η MB στα "μεγάλα" μοντέλα S-Class και EQS. Βέβαια είναι μόνο στην Καλιφόρνια αλλά έχει μικρή σημασία.

Είχε radar και ultrasonic αισθητήρες και οχι μονο τους κατηργησε αλλά σιωπηρά τους αφαίρεσαν και από πουλημένα tesla όταν πήγαιναν για service .

Τα έχουν εξηγήσει πριν 2 χρόνια και μάλιστα προβλέπουν ότι και οι ανταγωνιστές θα βρεθούν στα ίδια προβλήματα και θα τα εγκαταλείψουν.
Η tesla είναι ένα βήμα μπροστά και το πιστεύω ότι είδαν πρώτοι προβλήματα.

 
Είχε radar και ultrasonic αισθητήρες και οχι μονο τους κατηργησε αλλά σιωπηρά τους αφαίρεσαν και από πουλημένα tesla όταν πήγαιναν για service .

Τα έχουν εξηγήσει πριν 2 χρόνια και μάλιστα προβλέπουν ότι και οι ανταγωνιστές θα βρεθούν στα ίδια προβλήματα και θα τα εγκαταλείψουν.
Η tesla είναι ένα βήμα μπροστά και το πιστεύω ότι είδαν πρώτοι προβλήματα.

Δεν αφαιρεσαν με φυσικο τροπο κανενα αισθητηρα, αυτο που εννοεις ειναι οτι με update τους απενεργοποιησαν. Αυτο νομιζω οτι εγινε οταν τα 3αρια προ του 2021 απεκτησαν high definition park assist, στο οποιο δεν χρησιμοποιουνται οντως οι USS. Για το lidar δεν εχω ιδεα μεχρι ποτε το ειχαν τα αυτοκινητα. Νομιζω τα παλια model S το ειχαν και οτι 3αρια και Υ δεν το ειχαν ποτε.

Εχει εμμονες ο Μασκ, αυτο δεν το αμφιβητει κανενας. Εχει ενα συγκεκριμενο οραμα και προσπαθει να προσαρμοσει την τεχνολογια σε αυτο, ενω συχνα αυτη δεν ειναι ετοιμη. Το fsd ειναι πολυ κλασσικο παραδειγμα. Σκεφτεται μακροπροθεσμα, οπου προτιμα το προϊον που πουλαει σημερα να μην ειναι "ετοιμο", αλλα να συλλεγει δεδομενα ωστε να βελτιωθει στο μελλον. Ειναι λογικη πολυ διαφορετικη απο αυτην που υπαρχει στην αυτοκινητοβιομηχανια, οπου οταν ενα αυτοκινητο βγει απο την γραμμη παραγωγης θεωρειται ολοκληρωμενο. Σε καποια πραγματα η λογικη του μασκ βοηθαει παρα πολυ τα προϊοντα του (πχ τα συχνα updates που ερχονται για τα αυτοκινητα και προσθετουν καινοτομα features), σε αλλα ειναι εξοργιστικη (πχ εχουν πληρωσει ανθρωποι στην ελλαδα 7-8χιλιαρικα για fsd, το οποιο ομως δεν δουλευει). Ο καθενας ζυγιζει και αποφασιζει τι θελει.
 
Ναι έχεις δίκιο.
Απλά τότε είχα διαβάσει ότι πέρα από την απενεργοποιηση όταν κάποιος άλλαζε μετά από τρακάρισμα προφυλακτήρα , στον νέο δεν εγκαθιστούσαν ξανά την υπάρχουσα καλωδίωση.
 
Ναι έχεις δίκιο.
Απλά τότε είχα διαβάσει ότι πέρα από την απενεργοποιηση όταν κάποιος άλλαζε μετά από τρακάρισμα προφυλακτήρα , στον νέο δεν εγκαθιστούσαν ξανά την υπάρχουσα καλωδίωση.
αν εγινε αλλαγη προφυλακτηρα, λογικο, διοτι οι νεοι προφυλακτηρες (για τοτε μιλαμε, πανω στην μεταβαση) δεν θα ειχαν καθολου αισθητηρες πανω
 
25 KWh/ 100 km για κίνηση μέσα σε πόλη με PHEV μου φαίνεται υπερβολικό νούμερο. Έχει WLTP 63 km με 14,4 KWh μπαταρία, η οποία δεν είναι όλη διαθέσιμη αλλά περίπου 13 KWh. Άρα σε κίνηση μέσα στη πόλη (που πετυχαίνεις και περισσότερα km από WLTP) πρέπει να έχει γύρω στις 20 KWh/100km και όχι 25.
Έχω κάνει ελάχιστες διαδρομές αποκλειστικά ηλεκτρικά γιατί δεν έχω φορτιστή από το σπίτι. Οπότε ίσως ναι, να έβαλα μεγάλη κατανάλωση σε ρεύμα.

Πάντως δεν σταματά να με εκπλήσει η υβριδική υλοποίηση της Toyota. Έφυγα χθες απόγευμα μέσω κέντρου με πολύ κίνηση από Χολαργό να πάω Δραπετσώνα (έκανα μια ώρα). Ναι υπάρχει υψομετρική διαφορά κάπου 200 μέτρα, αλλά και πάλι νομίζω απίστευτη η κατανάλωση των 3 l/100 km. Στη Συγγρού πήγαινα με 90 (στα σημεία που άνοιγε) και στην παραλιακή λίγο πιο πάνω. Στην επιστροφή που ήταν πιο ανοικτός ο δρόμος και δεν οδηγούσα οικονομικά έκαψε 5.9 l/100 km...

1729579634055.png
 
Κι όμως, αυτά τα 200μ υψομετρική διαφορά είναι που κάνουν την μεγάλη διαφορά στην κατανάλωση.

Εγώ το πρωί που κατεβαίνω Αθήνα έχω μέση κατανάλωση ~85w/km.
Στην επιστροφή που ανεβαίνω έχω ~140w/km.
 
  • Like
Reactions: avpap
τα ειπες ολα!
ναι, νομιζω οτι ολα τα ηλεκτρικα, εντος πολης ειναι <20kwh/100km. Προσωπικα ειμαι στις 16 και ο δημητρης πιστευω θα ειναι κατω γυρω στις 14 ισως και πιο κατω. Γυρω στο 15αρι πρεπει να ειναι και ο athlon με το id3 του.

Εγώ μέχρι τώρα σε έναν χρόνο χρήσης έχω μ.ο. κατανάλωσης 138w/km.

Και το σημαντικότερο: χωρίς καν να προσπαθώ να κάνω οικονομική οδήγηση. Ίσα ίσα.
 
  • Like
Reactions: avpap
Και κάτι ακόμα.

Με το θερμικό έβαζα βενζίνη περίπου 3 φορές το μήνα, με την μέση επίσκεψη στο βενζινάδικο να κρατάει 7-8 λεπτά τουλάχιστον (πληρωμή με πιστωτική, loyalty points και άλλες βλακείες).

Οπότε δαπανούσα ~23 λεπτά το μήνα στο βενζινάδικο. Αρκετά περισσότερο αν έπεφτα και σε ουρά (σπάνιο, αλλά συνέβαινε).

Οπότε τουλάχιστον 276 λεπτά τον χρόνο.

Σχεδόν 5 ώρες τον χρόνο σε βενζινάδικο, χρόνος εντελώς χαμένος, στη βρόμα του βενζινάδικου.

Αυτές είναι 5 ώρες κερδισμένες.

Και ναι, έχει χρειαστεί να είμαι σε σταθμό φόρτισης και να περιμένω να φορτίσει, αλλά αυτός ο χρόνος αφενός ήταν ένα μικρό κλάσμα των 5 ωρών, αφετέρου παράλληλα μπορούσα να κάνω πράγματα (Netflix, Youtube, κτλ).
 
  • Like
  • Love
Reactions: DimAsi and avpap
Και κάτι ακόμα.

Με το θερμικό έβαζα βενζίνη περίπου 3 φορές το μήνα, με την μέση επίσκεψη στο βενζινάδικο να κρατάει 7-8 λεπτά τουλάχιστον (πληρωμή με πιστωτική, loyalty points και άλλες βλακείες).

Οπότε δαπανούσα ~23 λεπτά το μήνα στο βενζινάδικο. Αρκετά περισσότερο αν έπεφτα και σε ουρά (σπάνιο, αλλά συνέβαινε).

Οπότε τουλάχιστον 276 λεπτά τον χρόνο.

Σχεδόν 5 ώρες τον χρόνο σε βενζινάδικο, χρόνος εντελώς χαμένος, στη βρόμα του βενζινάδικου.

Αυτές είναι 5 ώρες κερδισμένες.

Και ναι, έχει χρειαστεί να είμαι σε σταθμό φόρτισης και να περιμένω να φορτίσει, αλλά αυτός ο χρόνος αφενός ήταν ένα μικρό κλάσμα των 5 ωρών, αφετέρου παράλληλα μπορούσα να κάνω πράγματα (Netflix, Youtube, κτλ).
"ναι αλλα οταν πας ταξιδι θα περιμενεις 2 ωρες να φορτισεις και αν πεσεις και σε αλλον που φορτιζει πριν απο εσενα, θα περιμενεις 523523532 ωρες και θα σε χωρισει η γυναικα σου, θα της πληρωνεις διατροφη και θα καταστραφει η ζωη σου" :) :) :)

περα απο την πλακα, εχω καταχαρει οτι δεν χρειαζεται να πηγαινω σε βενζιναδκια για την καθημερινη μου χρηση. Δεν μενω απομερα, αλλα τη σταση στο βενζιναδικο επρεπε να την ενταξω στην διαδρομη μου και στον χρονο μου
 
Υπερβολές εκατέρωθεν. Τα 10 λεπτά σύνολο για 3-4 βόλτες βενζινάδικο το μήνα εύκολα αντισταθμίζονται από μια φόρτιση εκτός σπιτιού, ενώ αν θες στο βενζινάδικο μια χαρά έχεις Netflix και Youtube (εκτός αν έχεις dumbphone με πορτάκι :D)

Ηλεκτρικό δεν παίρνεις για να κερδίσεις χρόνο, ούτε θερμικό παίρνεις για να γλιτώσεις την αναμονή για φόρτιση τη μια φορά το χρόνο που θα χρειαστεί αν βγεις εκτός της νόρμας σου.
 
  • Like
Reactions: chocbhed
Υπερβολές εκατέρωθεν. Τα 10 λεπτά σύνολο για 3-4 βόλτες βενζινάδικο το μήνα εύκολα αντισταθμίζονται από μια φόρτιση εκτός σπιτιού, ενώ αν θες στο βενζινάδικο μια χαρά έχεις Netflix και Youtube (εκτός αν έχεις dumbphone με πορτάκι :D)

Ηλεκτρικό δεν παίρνεις για να κερδίσεις χρόνο, ούτε θερμικό παίρνεις για να γλιτώσεις την αναμονή για φόρτιση τη μια φορά το χρόνο που θα χρειαστεί αν βγεις εκτός της νόρμας σου.
δεν μπορεις να χαρακτηρισεις υπερβολη οταν ετσι το νιωθει καποιος. Προσωπικα χαιρομαι που δεν χρειαζεται να παω στο βενζιναδικο. Αν εσυ θεωρεις οτι εγω δεν χαιρομαι και υπερβαλλω, ειναι δικαιωμα σου, αλλα μαλλον παραλογο να υποθετεις οτι γνωριζεις καλυτερα απο εμενα.
 
δεν μπορεις να χαρακτηρισεις υπερβολη οταν ετσι το νιωθει καποιος. Προσωπικα χαιρομαι που δεν χρειαζεται να παω στο βενζιναδικο. Αν εσυ θεωρεις οτι εγω δεν χαιρομαι και υπερβαλλω, ειναι δικαιωμα σου, αλλα μαλλον παραλογο να υποθετεις οτι γνωριζεις καλυτερα απο εμενα.

Ο καθένας κάνει ό,τι του αρέσει, και μπορεί να προτιμάει τη μια οδό ή την άλλη για τους δικούς του λόγους, και καλά κάνει. Όμως το συγκεκριμένο επιχείρημα είναι αντικειμενικά υπερβολή, διότι ο χρόνος που περνάς στο βενζινάδικο μηνιαίως είναι αμελητέος, ενώ ο χρόνος που θα φας για την παραμικρή φόρτιση εκτός προγράμματος αμέσως τον υπερβαίνει (για συμπλήρωμα φόρτισης, για ολική δεν το συζητάμε καν)

Ειδικά στην Ελλάδα που δε βγαίνεις καν από τη βολή σου, εμείς εδώ που βάζουμε μόνοι μας με τη μάνικα να το καταλάβω.
 
  • Like
Reactions: chocbhed
Ο καθένας κάνει ό,τι του αρέσει, και μπορεί να προτιμάει τη μια οδό ή την άλλη για τους δικούς του λόγους, και καλά κάνει. Όμως το συγκεκριμένο επιχείρημα είναι αντικειμενικά υπερβολή, διότι ο χρόνος που περνάς στο βενζινάδικο μηνιαίως είναι αμελητέος, ενώ ο χρόνος που θα φας για την παραμικρή φόρτιση εκτός προγράμματος αμέσως τον υπερβαίνει (για συμπλήρωμα φόρτισης, για ολική δεν το συζητάμε καν)

Ειδικά στην Ελλάδα που δε βγαίνεις καν από τη βολή σου, εμείς εδώ που βάζουμε μόνοι μας με τη μάνικα να το καταλάβω.
2/2 ομως οπως βλεπεις χαιρομαστε που δεν χρειαζεται να ξαναπαμε βενζιναδικο. Εσενα ισως σου αρεσει η ολη διαδικασια. Φορτιση εκτος σπιτιου γινεται μονο σε ταξιδια, τα οποια στην δικη μου περιπτωση ειναι παντα αναψυχης, οποτε εχω παντα διαφορετικη διαθεση απο οτι στην καθημερινοτητα μου ή σε σχεση με καποιον που παει συχνα ταξιδια για δουλεια. Επομενως, η σταση για φορτιση ειναι διαλειμμα για ξεκουραση και για να πιουμε ή φαμε κατι με την οικογενεια.
 
Το ψάχνω για αγορά. Στο σπίτι υπάρχει πυλωτή. Προς το παρόν έχω μονοφασικο ρεύμα. Δε θέλω να ξεπεράσω τα 24000 ευρώ. Οπότε το σενάριο ηλεκτρικού τύπου tesla το αποκλείουμε. Η αλήθεια είναι ότι γενικά δεν εμπιστεύομαι την ηλεκτροκινηση από πλευράς κόστους σε βάθος χρόνου. Change my mind ;)
Γενικα τα χικιομετρα που κανω ειναι λιγα. Τυπου 8000 το χρονο. Στη δουλεια πηγαινοερχομαι με ηλεκτρικο (πλεον) ποδηλατο. Λογικα για καμια πενταετια αυτο θα συνεχιστει. Ειμαι 48 χρονω πλεον βλεπετε. Οποτε δε νομιζω να εξυπηρετουμαι απο ηλεκτρικο γιατι τζαμπα θα χαλαει η μπαταρια του καθημενο στην πυλωτη. Προφανως οπως παει το πραγμα, παρα τα λιγα χλμ πρέπει να κοιτάξω και το κόστος χρήσης καθώς το αυτοκίνητο αγοράζεται για βάθος δεκαετίας. Οπότε έχω καταλήξει μεταξύ φτηνού full hybrid (λέγε με Toyota yaris cross) και υγραερίου (λεγε με renault captur).
Ή μήπως BYD? Δύσκολη απόφαση.
Το αυτοκίνητο θα είναι το μονο στην τριμελή οικογένεια μας χωρίς να αποκλείω ότι οι ανάγκες μπορεί να μας οδηγήσουν και σε αγορά δεύτερου σε καμία τετραετία.