Γιώργος Κυριακαράκος
Administration Team
- 17 June 2006
- 10,629
Για να τα πάρουμε ένα-ένα ξεχωριστά.
1. Έκανα λάθος, προφανώς μονοφασικοί φορτιστές μέχρι 7.4 kW.
2. Έχω PHEV (Kuga). Στην Αθήνα τις τελευταίες 2 εβδομάδες χωρίς κλιματισμό στις διαδρομές που κάνω έχω μέση κατανάλωση 5,5 l/100 km ή αλλιώς 9,35 ευρώ. Θέλω περίπου 25 kWh για 100 κμ για αποκλειστική ηλεκτροκίνηση. Αν φορτίσω με 0.40 €/kWh βγαίνει 10 ευρώ. Αν φορτίσω σπίτι με 0.13 €/kWh το κόστος είναι 3,25 ευρώ, δηλαδή το 1/3 και συμφέρει τρελά. Βάσει αυτού είπα ότι από πλευράς κόστος και με τιμή βενζίνης στο 1.70 είναι μία η άλλη να βάλω βενζίνη ή να φορτίσω από δημόσιο φορτιστή. Προφανώς από το σπίτι (ή από δωρεάν φορτιστή) συμφέρει τρελά η ηλεκτροκίνηση. Να σημειώσω ότι το Kuga δουλεύει σαν full hybrid αν δεν το φορτίσεις που δεν γίνεται σε όλα τα PHEV τα οποία αν δεν τα φορτίσεις καίνε τρελά.
3. Τα αμιγώς ηλεκτρικά είναι πιο αποδοτικά σε ηλεκτροκίνηση με περίπου 15 kWh τα 100 km (διορθώστε με όσοι έχετε ηλεκτρικά). Σε δημόσιο φορτιστή θες 6 ευρώ, ενώ στο σπίτι 1,95 ευρώ πολύ πιο φθηνά από οποιαδήποτε συμβατική λύση.
Με βάση τα παραπάνω, σήμερα το 2024 στην Ελλάδα:
Α. Τα αμιγώς ηλεκτρικά είναι τα οικονομικότερα σε κόστος "καυσίμου" ακόμη και από δημόσιο φορτιστή. Πρέπει να αλλάξεις το πως κοιτάς το θέμα ανεφοδιασμού, θέλει αλλαγή νοοτροπίας. Για την καθημερινότητα να μπορείς κάπου να φορτίζεις χωρίς να βγαίνεις από τη ρουτίνα σου (πχ. βράδυ σπίτι, πρωί δουλειά κλπ). Στα ταξίδια θέλει οργάνωση και να κάνεις αυτό που αντικειμενικά είναι σωστό δηλαδή κάθε 2 ώρες 15-20 λεπτά ξεκούραση. Όσο το δίκτυο φορτιστών είναι ελλιπές θέλει να είσαι προνοητικός. Στο μέλλον που θα έχουμε φορτιστές έστω 7.4 kW ακόμη και στον τελευταίο ξενώνα δεν θα υπάρχουν τέτοια θέματα.
Β. Πολλοί (και εγώ μέσα σε αυτούς) δεν νιώθουν οκ με το δίκτυο φορτιστών σε όλη την Ελλάδα ακόμη και τις παιδικές δυσκολίες που έχει η ηλεκτροκίνηση τώρα το 2024. ΑΝ μπορείς να φορτίζεις σπίτι τότε ναι έχει νόημα να πας σε PHEV. Αν ΔΕΝ έχεις δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι full hybrid από πλευράς κόστους (εκτός και αν κάνεις αποκλειστικά μεγάλα ταξίδια σε εθνικές όπου τα diesel με σημαντικά κυβικά ακόμη κρατούν)
Όλα τα παραπάνω βέβαια δεν παίρνουν υπόψη το κόστος αγοράς, γιατί εκεί θες ανάλυση ανά περίπτωση.
Το τι διαλέγει ο καθένας είναι τελείως προσωπικό.
1. Έκανα λάθος, προφανώς μονοφασικοί φορτιστές μέχρι 7.4 kW.
2. Έχω PHEV (Kuga). Στην Αθήνα τις τελευταίες 2 εβδομάδες χωρίς κλιματισμό στις διαδρομές που κάνω έχω μέση κατανάλωση 5,5 l/100 km ή αλλιώς 9,35 ευρώ. Θέλω περίπου 25 kWh για 100 κμ για αποκλειστική ηλεκτροκίνηση. Αν φορτίσω με 0.40 €/kWh βγαίνει 10 ευρώ. Αν φορτίσω σπίτι με 0.13 €/kWh το κόστος είναι 3,25 ευρώ, δηλαδή το 1/3 και συμφέρει τρελά. Βάσει αυτού είπα ότι από πλευράς κόστος και με τιμή βενζίνης στο 1.70 είναι μία η άλλη να βάλω βενζίνη ή να φορτίσω από δημόσιο φορτιστή. Προφανώς από το σπίτι (ή από δωρεάν φορτιστή) συμφέρει τρελά η ηλεκτροκίνηση. Να σημειώσω ότι το Kuga δουλεύει σαν full hybrid αν δεν το φορτίσεις που δεν γίνεται σε όλα τα PHEV τα οποία αν δεν τα φορτίσεις καίνε τρελά.
3. Τα αμιγώς ηλεκτρικά είναι πιο αποδοτικά σε ηλεκτροκίνηση με περίπου 15 kWh τα 100 km (διορθώστε με όσοι έχετε ηλεκτρικά). Σε δημόσιο φορτιστή θες 6 ευρώ, ενώ στο σπίτι 1,95 ευρώ πολύ πιο φθηνά από οποιαδήποτε συμβατική λύση.
Με βάση τα παραπάνω, σήμερα το 2024 στην Ελλάδα:
Α. Τα αμιγώς ηλεκτρικά είναι τα οικονομικότερα σε κόστος "καυσίμου" ακόμη και από δημόσιο φορτιστή. Πρέπει να αλλάξεις το πως κοιτάς το θέμα ανεφοδιασμού, θέλει αλλαγή νοοτροπίας. Για την καθημερινότητα να μπορείς κάπου να φορτίζεις χωρίς να βγαίνεις από τη ρουτίνα σου (πχ. βράδυ σπίτι, πρωί δουλειά κλπ). Στα ταξίδια θέλει οργάνωση και να κάνεις αυτό που αντικειμενικά είναι σωστό δηλαδή κάθε 2 ώρες 15-20 λεπτά ξεκούραση. Όσο το δίκτυο φορτιστών είναι ελλιπές θέλει να είσαι προνοητικός. Στο μέλλον που θα έχουμε φορτιστές έστω 7.4 kW ακόμη και στον τελευταίο ξενώνα δεν θα υπάρχουν τέτοια θέματα.
Β. Πολλοί (και εγώ μέσα σε αυτούς) δεν νιώθουν οκ με το δίκτυο φορτιστών σε όλη την Ελλάδα ακόμη και τις παιδικές δυσκολίες που έχει η ηλεκτροκίνηση τώρα το 2024. ΑΝ μπορείς να φορτίζεις σπίτι τότε ναι έχει νόημα να πας σε PHEV. Αν ΔΕΝ έχεις δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι full hybrid από πλευράς κόστους (εκτός και αν κάνεις αποκλειστικά μεγάλα ταξίδια σε εθνικές όπου τα diesel με σημαντικά κυβικά ακόμη κρατούν)
Όλα τα παραπάνω βέβαια δεν παίρνουν υπόψη το κόστος αγοράς, γιατί εκεί θες ανάλυση ανά περίπτωση.
Το τι διαλέγει ο καθένας είναι τελείως προσωπικό.