Αυτοκινητιστικά νέα

Ξαφνική "παραίτηση" του CEO της Stellantis. Ο συγκεκριμένος ήταν υπέρμαχος της ηλεκτροκίνησης και είχε δώσει αυστηρές οδηγίες σε όλες τις εταιρείες του group ότι θα γίνουν ΟΛΑ τα μοντέλα ηλεκτρικά ΑΜΕΣΑ θέλουν δεν θέλουν. Υπήρχαν αντιρρήσεις από τους managers της κάθε μάρκας , ότι δεν μπορεί να υλοποιηθεί (τουλάχιστον άμεσα) τέτοιο σχέδιο διότι οι πωλήσεις άλλα δείχνουν. Μάλλον τον παραίτησαν.


Βεβαίως υπάρχουν και αντιρρήσεις και από άλλες μάρκες. Τα περί κατάργησης των θερμικών το 2035 Από την Ε.Ε. το ακούω σαν ανέκδοτο.
για την vw που παει χαλια επειδη δεν εσπρωξε την ηλεκτροκινηση τι εχουμε να πουμε;
 
Μια χαρα! Φουλ εξοπλισμενο, καλοι χωροι και σουπερ τιμη!
Με το που θα εχεις στα χερια σου τα χαρτια, βιασου να κανεις αιτηση στο κινουμαι ηλεκτρικα, διοτι τα χρηματα τελειωνουν
Εκανα ήδη απο χθες το βράδυ την αίτηση. Οποτε είμαι οκ.
Τα χρήματα της επιδότησης εξαφανίζονται εν ριπή οφθαλμού.
 
  • Like
Reactions: avpap
για την vw που παει χαλια επειδη δεν εσπρωξε την ηλεκτροκινηση τι εχουμε να πουμε;
Η ηλεκτροκίνηση δεν χρειάζεται σπρώξιμο. Ο κόσμος βλέπει και ενημερώνεται για τα αρνητικά και τα θετικά. Εγινε ένα μεγάλο μπαμ στην αρχή διότι έτρεξαν οι πρώτοι να αγοράσουν (όπως συμβαίνει σε όλα τα νέα προϊόντα). Τώρα λοιπόν που αγόρασαν οι πρώτοι (συντριπτική μειοψηφία) , οι ρυθμοί έχουν πέσει διότι δεν πείθεται η συντριπτική πλειοψηφία και προβληματίζονται όλοι οι ευρωπαίοι κατασκευαστές διότι δεν τσουλάει το πράγμα έτσι όπως το περίμεναν. Και δεν μιλάω για εμας που είμαστε μια πινέζα στις πωλήσεις.
Τα νούμερα λένε την αλήθεια. Κι εγώ είμαι φανατικός των προβολέων, έλα όμως που πεθαίνει σιγά σιγά αυτό το προιόν, δεν πα να αγοράζω κάθε χρόνο προβολέα.
 
για την vw που παει χαλια επειδη δεν εσπρωξε την ηλεκτροκινηση τι εχουμε να πουμε;

Το χαλια για όμιλο που κάνει τζίρο 320δις ειναι σχετικό.

Από εκεί και πέρα, την ηλεκτροκινηση την έσπρωξε, το προϊόν δεν έπεισε. Εάν εξαιρεσουμε το id7, όλα τα υπόλοιπα είναι επιεικώς μέτρια.

Το id3 ξεκινάει στη τιμή του Q3. Πάμε να ρωτήσουμε 100 άτομα στο δρόμο ποιο από τα δύο θα επέλεγαν και μετά θα αναρωτηθούμε όλοι μαζί γιατί δεν πάει καλά.
 
Η ηλεκτροκίνηση δεν χρειάζεται σπρώξιμο. Ο κόσμος βλέπει και ενημερώνεται για τα αρνητικά και τα θετικά. Εγινε ένα μεγάλο μπαμ στην αρχή διότι έτρεξαν οι πρώτοι να αγοράσουν (όπως συμβαίνει σε όλα τα νέα προϊόντα). Τώρα λοιπόν που αγόρασαν οι πρώτοι (συντριπτική μειοψηφία) , οι ρυθμοί έχουν πέσει διότι δεν πείθεται η συντριπτική πλειοψηφία και προβληματίζονται όλοι οι ευρωπαίοι κατασκευαστές διότι δεν τσουλάει το πράγμα έτσι όπως το περίμεναν. Και δεν μιλάω για εμας που είμαστε μια πινέζα στις πωλήσεις.
Τα νούμερα λένε την αλήθεια. Κι εγώ είμαι φανατικός των προβολέων, έλα όμως που πεθαίνει σιγά σιγά αυτό το προιόν, δεν πα να αγοράζω κάθε χρόνο προβολέα.
Για μένα το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι όλες οι νέες τεχνολογίες που πραγματικά εξοικονομούν χρήματα έχουν όλες μεγάλο κόστος απόκτισης και πολύ μικρό κόστος συντήρησης και λειτουργίας για αρκετά χρόνια, κάνοντας τες προσιτές σε αυτούς που τις χρειάζονται (από οικονομικής άποψης)... λιγότερο.
Τα φωτοβολταϊκά τόσα χρόνια ήταν τσάμπα χρήματα, μηδενικό ρίσκο και αποδόσεις μεγαλύτερες του S&P. Αλλά ο απλός κόσμος δεν είχε να επενδύσει. Το κανονιστικό πλαίσιο έβαλε φρένο σε εγκατάσταση σε πολυκατοικίες και έτσι άνθρωποι που θα μπορούσαν με μια μικρή χρηματοδότηση να βάλουν συστήματα των 1000-2000 ευρώ μέσω ESCO και μετά από μια 5ετία να είχαν για άλλα 15-20 χρόνια ένα λογαριασμό λιγότερο να πληρώνουν αυξάνοντας το διαθέσιμο εισόδημά τους. Τελικά μόνο όσοι είχαν μονοκατοικίες έβαλαν. Σημ. όσο υπάρχει επιδότηση μπαταριών στο 90%+ και το net billing συμφέρει.
Και στα ηλεκτρικά ποια οικογένεια που δυσκολεύεται τρελά να αγοράσει ένα Dacia Duster (με υγραέριο) ή ένα MG ZS θα μπορούσε να δώσει τα παραπάνω που θέλει ένα αντίστοιχο ηλεκτρικό;

Αυτό σε τελείως διαφορετική διάσταση συμβαίνει και σε χώρες με καλύτερα εισοδήματα (αν και φυσικά το ύφος είναι τελείως διαφορετικό). Καλός μου φίλος που μένει Γερμανία μόνιμα και χρόνια τώρα αγόραζε κάθε 5 χρόνια καινούργιο αυτοκίνητο έπαθε σοκ τώρα που είναι να αλλάξει που με 50,000 ευρώ δεν μπορεί να πάρει αντίστοιχο με αυτά που είχε πριν και θέλει τουλάχιστον 20,000 ευρώ πάνω για κάτι αντίστοιχο.

Πάντως -προσωπική άποψη- θα πάμε σε μια κατάσταση με 3 κατηγορίες οχημάτων, για την επόμενη δεκαετία γιατί έχει αποδειχθεί η τεχνική υπεροχή τους.
- Φουλ υβριδικά τα οποία θα γίνουν η βάση (τα mild είναι απλή κοροιδία για μένα).
- Plug-in που θα δουλεύουν σαν φουλ υβριδικά.
- Ηλεκτρικά.
Οι αναπτυσσόμενες χώρες θα αγοράζουν από Κίνα και αυτοί που θα πιεστούν περισσότερο είναι όσοι δεν έχουν αρκετά εισοδήματα σε ανεπτυγμένες οικονομίες που βάζουν περιβαλλοντικούς όρους σαν την ΕΕ. Κοινώς ο μέσος Έλληνας την έχει πατήσει και δεν έχει σε κάτι να προσβλέπει...
 
  • Like
Reactions: avpap
Το χαλια για όμιλο που κάνει τζίρο 320δις ειναι σχετικό.

Από εκεί και πέρα, την ηλεκτροκινηση την έσπρωξε, το προϊόν δεν έπεισε. Εάν εξαιρεσουμε το id7, όλα τα υπόλοιπα είναι επιεικώς μέτρια.

Το id3 ξεκινάει στη τιμή του Q3. Πάμε να ρωτήσουμε 100 άτομα στο δρόμο ποιο από τα δύο θα επέλεγαν και μετά θα αναρωτηθούμε όλοι μαζί γιατί δεν πάει καλά.
την εσπρωξε την ηλεκτροκινηση αλλα το id3 κοστιζει οσο το φτηνοτερο τεσλα. Ε δεν ειναι παραλογο που οποιος θελει ηλεκτρικο ΔΕΝ θα παρει id3;
Το id7 ειναι οντως ωραιο, αλλα λογω τιμης δεν εινα οχημα που θα πουλησει πολλα τεμαχια.

Το q4, ΤΩΡΑ που αποφασισαν να το σπρωξουν βοηθωντας το τιμολογιακα, πουλαει καλα. Οχι ομως στα 50-55 χιλιαρικα που ειχε πρωτοβγει.

Επισης, τι να τους κανεις τους τζιρους αν δεν εχεις κερδος ή την προοπτικη για κερδος;
 
Τα νούμερα λένε την αλήθεια. Κι εγώ είμαι φανατικός των προβολέων, έλα όμως που πεθαίνει σιγά σιγά αυτό το προιόν, δεν πα να αγοράζω κάθε χρόνο προβολέα.
Τι λένε τα νούμερα; Υπήρξε μια προσωρινή πτώση ζήτησης σε ηλεκτρικά κυρίως λόγω της διακοπής επιδοτήσεων στη Γερμανία. Το έχουμε δει κι αλλού αυτό να συμβαίνει, αυξάνει η ζήτηση λίγο πριν σταματήσουν οι επιδοτήσεις, μειώνεται μετά και επανέρχεται αυξητικά στον επόμενο χρόνο. Από Ιανουάριο ως Οκτώβριο 2024 η μείωση των BEV στην EU σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι ήταν 4,9%. Το σύνολο των αυτοκινήτων είχε αύξηση 0,7%. Οπότε μπορεί κανείς να πει πως έχουμε μείωση 5,5%. Όμως στη Γερμανία η μείωση είναι σχεδόν 30% και οφείλεται ακριβώς στην περυσινή αύξηση επειδή πλησίαζε το τέλος τον επιδοτήσεων - η δε Γερμανία επηρρεάζει τον ευρωπαϊκό δείκτη κατά 33%! Υπ' όψιν πως η μείωση ήταν στο 6,1% στο 9μηνο και πέσαμε στο 4,9 τώρα. Να δούμε πως θα κλείσει η χρονιά πρώτα και μετά μπορούν να βγουν κάποια συμπεράσματα. Η ουσία είναι πως η αγορά BEV θα επανέλθει αυξητικά από το 25 και μετά αφού θα έχει φύγει από τη μέση η στατιστική ανωμαλία της Γερμανίας. Άλλες χώρες έχουν σημαντικές αυξήσεις στα BEV στο δεκάμηνο, 41% το Βέλγιο, 50% η Δανία, 60% η Κύπρος, ενώ από τις μεγάλες αγορές η Γαλλία είχε αύξηση 3,3% και η Ολλανδία 8,8%. Αν δε προστεθεί και η Αγγλία στα ποσοστά, η οποία έχει αύξηση 14,4%, ρίχνει την πτώση στο 1% μόλις.

Δε ξέρω τι νούμερα φαντάζεστε εσείς αλλά εγώ δε βλέπω κάποιο πρόβλημα.

 
  • Like
Reactions: takisot and avpap
Αν δε λάβουμε υπ' όψιν τη Γερμανία, είχαμε 808314 BEV πέρυσι και 860856 φέτος, αύξηση 6,5%. Οπότε αν συνεχίσει το trend αυτό και μπει και η Γερμανία σε φυσιολογικούς ρυθμούς από το Μάρτιο του 25 (Φεβρουάριο 2024 σταμάτησαν οι τελευταίες επιδοτήσεις), το 2025 θα δει αύξηση ίσως και πάνω από 6,5%

edit: Βέβαια για να φτάσουμε να είναι το 100% BEV το 2035, πρέπει η αύξηση να ανέβει στο 15% περίπου το χρόνο.
 
Last edited:
την εσπρωξε την ηλεκτροκινηση αλλα το id3 κοστιζει οσο το φτηνοτερο τεσλα. Ε δεν ειναι παραλογο που οποιος θελει ηλεκτρικο ΔΕΝ θα παρει id3;
Το id7 ειναι οντως ωραιο, αλλα λογω τιμης δεν εινα οχημα που θα πουλησει πολλα τεμαχια.

Το q4, ΤΩΡΑ που αποφασισαν να το σπρωξουν βοηθωντας το τιμολογιακα, πουλαει καλα. Οχι ομως στα 50-55 χιλιαρικα που ειχε πρωτοβγει.

Επισης, τι να τους κανεις τους τζιρους αν δεν εχεις κερδος ή την προοπτικη για κερδος;

Και μια χαρά κέρδη έχει. 21.5 δις EBITDA. Το ότι μάλλον τα φέρνει η porsche και όχι το id3 ίσως τους δημιουργεί μια αναταραχή, αλλά δικό τους θέμα να λύσουν τα λάθη τους.
Αλλά δεν είναι το θέμα το πως πάει η VW, μια χαρά πάει.

Γιατί δεν πουλάνε αρκετά ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Η δική μου άποψη, έχοντας μεταξύ άλλων και δικό τους αυτοκίνητο αυτή τη περίοδο.

Η πρώτη γενιά ηλεκτρικών που έβγαλαν, και ήθελαν να κρατήσουν στον γνωστό 7ετή κύκλο ανανέωσης τους, ανέβηκε σε λάθος τραίνο με τα id3-4-5 και λιγότερο με το Q4. Θεώρησαν πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρέπει να είναι φουτουριστικά, να έχουν άλλο design με το απόλυτο aero, τελείως διαφορετικά εσωτερικά κλπ. Αυτό το κοινό, θα πάρει tesla και καλά θα κάνει, δεν θα πάρει το κακέκτυπο της VW. Ο λόγος που θα πάρεις Audi είναι πως το αυτοκίνητο θα είναι καλύτερο ως αυτοκίνητο συνολικά. Το Q4 είναι σε παρόμοια τιμή με το Model Y και έχει τραγική ποιότητα για Audi, προσωπικά δεν θα το αγόραζα ποτέ. Το Q6 που είδα τις προάλλες, είναι εξαιρετική υλοποίηση, καλώς κάνει τα διπλάσια από το Model Y, είναι άλλο το κοινό του και τα θεμελιώδη του αυτοκινήτου είναι υλοποιημένα στο επίπεδο που περιμένει ο πελάτης τους. Ο λόγος που θα πάρεις VW είναι πως πρέπει να πρόκειται για το baseline της κάθε κατηγορίας, όπως συμβαίνει με τα θερμικά τους και ουδεμία σχέση δεν έχουν τα αντίστοιχα ηλεκτρικά.

Για τη VW συγκεκριμένα, το id3 θα έπρεπε να είναι ένα αυτοκίνητο στο μέγεθος του golf, με το σχήμα του, τα οδηγικά χαρακτηριστικά του, το εσωτερικό του, και μια καλή αυτονομία, χωρίς ακροβασίες και θα πουλούσε μια χαρά. Το e-golf που έβγαλαν είχε μπαταρία 32KWh, πήγαν και προσάρμοσαν την θερμική πλατφόρμα στο ηλεκτρικό, αστειότητες.
 
  • Like
Reactions: koupa
Ανδρέα μου θα μου επιτρέψεις επειδή ήμουνα πριν 1 εβδομάδα στη Γερμανία .

Η VW δεν τα πάει καθόλου καλά και θα πρέπει ότι κ να γίνει να φύγουν ή 10.000 εργαζόμενοι είτε θέλουν είτε όχι .

Αυτό έγινε πράξη με 1 άρθρο κ 1 νόμο (που έλεγε κ το 15χρονο) που καταπάτησε και τις συμβάσεις ετών που υπήρχαν εξ ου κ οι απεργίες που άρχισαν...

Η αναταραχή είναι τόσο μεγάλη κ αυτό παίζει καθημερινά στα δελτία του χώρια που κάθε μέρα κάνουν συσκέψεις πώς θα το σώσουν ..που δε σώνεται .

Τα νούμερα έρχονται από αλλού κ γι αυτό έχει δοθεί εντολή να σταματήσει αυτό. Αν δεν κατεβάσει τις τιμές στα ηλεκτρικά τότε γκρεμός... και αυτό δε συμφέρει τη γερμανική οικονομία ιδιαίτερα τώρα .

Αυτή τη στιγμή το marketing της VW είναι στα τάρταρα και οι πελάτες της εγκαταλείπουν μαζικά τη μάρκα όπως συμβαίνει κ με την AUDI .Θέλει ένα γερό ηλεκτροσόκ να στρώσει αλλά θα πληρώσει το τίμημα .

Τα αυτοκίνητά τους δεν παρουσιάζουν καμία καινοτομία και αναλώνονται στο πως θα επαναφέρουν τα κουμπιά πάλι πίσω οπότε καταλαβαίνεις .
Αποτυχίες όπως σκαραβαίος κτλ πληρώνονται τώρα .
 
  • Like
Reactions: karajim80 and avpap
Και μια χαρά κέρδη έχει. 21.5 δις EBITDA. Το ότι μάλλον τα φέρνει η porsche και όχι το id3 ίσως τους δημιουργεί μια αναταραχή, αλλά δικό τους θέμα να λύσουν τα λάθη τους.
Αλλά δεν είναι το θέμα το πως πάει η VW, μια χαρά πάει.

Γιατί δεν πουλάνε αρκετά ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Η δική μου άποψη, έχοντας μεταξύ άλλων και δικό τους αυτοκίνητο αυτή τη περίοδο.

Η πρώτη γενιά ηλεκτρικών που έβγαλαν, και ήθελαν να κρατήσουν στον γνωστό 7ετή κύκλο ανανέωσης τους, ανέβηκε σε λάθος τραίνο με τα id3-4-5 και λιγότερο με το Q4. Θεώρησαν πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρέπει να είναι φουτουριστικά, να έχουν άλλο design με το απόλυτο aero, τελείως διαφορετικά εσωτερικά κλπ. Αυτό το κοινό, θα πάρει tesla και καλά θα κάνει, δεν θα πάρει το κακέκτυπο της VW. Ο λόγος που θα πάρεις Audi είναι πως το αυτοκίνητο θα είναι καλύτερο ως αυτοκίνητο συνολικά. Το Q4 είναι σε παρόμοια τιμή με το Model Y και έχει τραγική ποιότητα για Audi, προσωπικά δεν θα το αγόραζα ποτέ. Το Q6 που είδα τις προάλλες, είναι εξαιρετική υλοποίηση, καλώς κάνει τα διπλάσια από το Model Y, είναι άλλο το κοινό του και τα θεμελιώδη του αυτοκινήτου είναι υλοποιημένα στο επίπεδο που περιμένει ο πελάτης τους. Ο λόγος που θα πάρεις VW είναι πως πρέπει να πρόκειται για το baseline της κάθε κατηγορίας, όπως συμβαίνει με τα θερμικά τους και ουδεμία σχέση δεν έχουν τα αντίστοιχα ηλεκτρικά.

Για τη VW συγκεκριμένα, το id3 θα έπρεπε να είναι ένα αυτοκίνητο στο μέγεθος του golf, με το σχήμα του, τα οδηγικά χαρακτηριστικά του, το εσωτερικό του, και μια καλή αυτονομία, χωρίς ακροβασίες και θα πουλούσε μια χαρά. Το e-golf που έβγαλαν είχε μπαταρία 32KWh, πήγαν και προσάρμοσαν την θερμική πλατφόρμα στο ηλεκτρικό, αστειότητες.
Πολύ ωραία τα λες και συμφωνώ.
2 παρατηρήσεις
Α. Το id3 μια χαρά θα πουλούσε έτσι όπως είναι, αλλά με τιμή 8-10 χιλιάρικα κάτω. Μπορούν να το κάνουν; Αμφιβάλλω.
Β. Αν η Vw τα πάει τόσο καλά γιατί υπάρχουν άπειρα δημοσιεύματα (μιλάω για σοβαρά έντυπα όπως economist) που γράφουν για μεγάλο προβληματισμό στο εσωτερικό της;
 
Η VW δεν πηγαίνει καθόλου μα καθόλου καλά, και είναι αποτέλεσμα κυρίως των επιλογών της που έχουν να κάνουν με την ηλεκτροκίνηση.

Μπορεί τα νούμερα που εμφανίζουν αυτή τη στιγμή να μην είναι πολύ άσχημα, αλλά το outlook είναι τραγικό, και γιαυτό και απολύουν κόσμο, κλείνουν εργοστάσια, κτλ.

Πρόσφατα πούλησαν και εργοστάσιό τους στην Κίνα: https://edition.cnn.com/2024/11/27/business/volkswagen-china-xinjiang-plant-sold-intl/index.html
 
  • Like
Reactions: koupa
Η VW έχει πρόβλημα όχι σήμερα αλλά στα μεσοπρόθεσμα curves που έρχονται. Θεωρούν πως δεν είναι σωστά τοποθετημένοι στην αγορά για τα επόμενα χρόνια και ορθά θα συμπλήρωνα.
Το βραχυπρόθεσμο που διαβάζετε και διάβασα και εγώ, αφορά την λανθασμένη εκτίμηση τους για τις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη και τη λάθος διαστασιολόγηση της παραγωγής που έκαναν. Το board τους θεωρεί χαμηλό το EBITDA του group ως ποσοστό του τζίρου -και δεν έχει και άδικο.

Οι 10.000 απολύσεις, είναι το 1.5% των υπαλλήλων της. Αυτό που γράφεται για πολλές μεγάλες εταιρίες και δημιουργεί εντύπωση, συνήθως αφορά αναδιοργάνωση. Οι εταιρείες μετά την αναδιοργάνωση καταλήγουν με περισσότερο προσωπικό συνολικά.

Α. Το id3 μια χαρά θα πουλούσε έτσι όπως είναι, αλλά με τιμή 8-10 χιλιάρικα κάτω. Μπορούν να το κάνουν; Αμφιβάλλω.
Β. Αν η Vw τα πάει τόσο καλά γιατί υπάρχουν άπειρα δημοσιεύματα (μιλάω για σοβαρά έντυπα όπως economist) που γράφουν για μεγάλο προβληματισμό στο εσωτερικό της;

Για το Α, αυτό είναι το λάθος για εμένα. Δεν είναι leader της αγοράς η VW ως μάρκα (όχι το group) επειδή είναι φθηνά τα αυτοκίνητα της. Το προϊόν εν προκειμένω είναι κατώτερο των προσδοκιών. Εφόσον θέλουν να διατηρήσουν τη θέση τους στην αγορά, αυτό δεν θα γίνει επειδή θα είναι οι οικονομικότεροι αλλά επειδή στην αντίληψη του αγοραστή των προϊόντων τους, θα ανακτήσουν την ελκυστική αναλογία ποιότητας και τιμής. Με λίγα λόγια, το προϊόν είναι λάθος, όχι η τιμή του για το segment που θέλει να είναι.
 
  • Like
Reactions: xaris33
Επίσης θεωρώ ότι ο κόσμος έχει καταλάβει πως η αυξημένη τιμολόγηση των ηλεκτρικών είναι μια μεγάλη αδικαιολόγητη φούσκα . Με τίποτα δεν ισχύει η καραμέλα ότι είναι ακριβές οι μπαταρίες που να δικαιολογούν αυτές τις τιμές. Απλά βρήκαν ευκαιρία για ανατιμήσεις λόγω νέας τεχνολογίας.
Σκεφτείτε το εξής, πουλάνε το ίδιο αμάξι , τα καθίσματα τα έχουν, τις ρόδες τις έχουν , τις πόρτες τις έχουν, ζαντολαστιχα και φρένα τα έχουν, και το σημαντικότερο: έχουν απαλλαχθει από ένα ΣΚΑΣΜΟ ανταλλακτικά (τρομπες, σωληνάκια, παρασωληνακια, εξατμίσεις, ολόκληρο ΚΙΝΗΤΗΡΑ ) και θελουν να μας πείσουν ότι μια μπαταρία και και κάνα 2 οθόνες ντιζαϊνατες στοιχίζουν περισσότερα χρήματα από όλα αυτά που γλύτωσαν; Άσε τώρα.
 
Επίσης θεωρώ ότι ο κόσμος έχει καταλάβει πως η αυξημένη τιμολόγηση των ηλεκτρικών είναι μια μεγάλη αδικαιολόγητη φούσκα . Με τίποτα δεν ισχύει η καραμέλα ότι είναι ακριβές οι μπαταρίες που να δικαιολογούν αυτές τις τιμές. Απλά βρήκαν ευκαιρία για ανατιμήσεις λόγω νέας τεχνολογίας.
Σκεφτείτε το εξής, πουλάνε το ίδιο αμάξι , τα καθίσματα τα έχουν, τις ρόδες τις έχουν , τις πόρτες τις έχουν, ζαντολαστιχα και φρένα τα έχουν, και το σημαντικότερο: έχουν απαλλαχθει από ένα ΣΚΑΣΜΟ ανταλλακτικά (τρομπες, σωληνάκια, παρασωληνακια, εξατμίσεις, ολόκληρο ΚΙΝΗΤΗΡΑ ) και θελουν να μας πείσουν ότι μια μπαταρία και και κάνα 2 οθόνες ντιζαϊνατες στοιχίζουν περισσότερα χρήματα από όλα αυτά που γλύτωσαν; Άσε τώρα.
Και το R and D cost που θα πάει; Θα το καταπιούν; Ξεχνάς πόσο κόστιζαν παλαιότερα οι projectors και πόσο κοστίζουν τώρα; ή μήπως οι τηλεοράσεις; ή τα κινητά τηλέφωνα;
 
  • Like
Reactions: avpap
Και επίσης το διαρκές software support.

Οι "κλασικοί" κατασκευαστές είχαν συνηθίσει να πουλάνε ένα αμάξι ως έχει και τέλος.. Αν ήθελες σε βάθος χρόνου να του κάνεις update σε ότι λογισμικά είχε είχαν το θράσος να ζητάνε και λεφτά (για να διορθώσουν τα ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ bugs!!).

Κατασκευαστές όπως η Tesla όχι μόνο κάνουν συνέχεια updates αλλά προσθέτουν (μέσω αυτών) και δυνατότητες που δεν υπήρχαν κατά την αγορά του αυτοκινήτου.
Αυτά τα ακούν οι "κλασικοί" κατασκευαστές και τρελαίνονται! Αδιανόητα πράγματα!

Αλλά τελικά όλα αυτά κάπως πληρώνονται ή έχουν ήδη πληρωθεί.
 
Και επίσης το διαρκές software support.

Οι "κλασικοί" κατασκευαστές είχαν συνηθίσει να πουλάνε ένα αμάξι ως έχει και τέλος.. Αν ήθελες σε βάθος χρόνου να του κάνεις update σε ότι λογισμικά είχε είχαν το θράσος να ζητάνε και λεφτά (για να διορθώσουν τα ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ bugs!!).

Κατασκευαστές όπως η Tesla όχι μόνο κάνουν συνέχεια updates αλλά προσθέτουν (μέσω αυτών) και δυνατότητες που δεν υπήρχαν κατά την αγορά του αυτοκινήτου.
Αυτά τα ακούν οι "κλασικοί" κατασκευαστές και τρελαίνονται! Αδιανόητα πράγματα!

Αλλά τελικά όλα αυτά κάπως πληρώνονται ή έχουν ήδη πληρωθεί.
Όντως, τα fart noises κοστίζουν!

😜
 
Η δικη μου απλοικη σκεψη εχει ως εξης....

Δουλεια που δεν την ξερεις μην την κανεις.... εκτος αν εχεις λεφτα να πληρωσεις και απλετο χρονο να διαθεσεις για να τη μαθεις.

Βλεπω να σταματανε να βγαζουν ηλεκτρικα οι παραδοσιακοι κατσκευαστες η να χουν απο ενα δυο για ξεκαρφωμα.

Θα κατασκευαζουν μονο οι κινεζοι και η τεσλα.

Αν δεν εχεις σοφτγουερ δεν προκειται να πας μακρια...

Αν δεν βελτιωθει η αυτονομια, η διαρκεια φορτισης και το δικτυο φορτισης, ηλεκτρικα θα αγοραζουν οι εχοντες που ταυτοχρονα ειναι και οι θελοντες το latest and greatest viral.

Mε το που θα βρεθει η φορμουλα να διαχωρισουν τιμη ηλεκτρικου ρευματος για φορτιση απο τις υπολοιπες χρησεις, η με καποιο εκτακτο τελος χρησης ηλεκτρικων, το κοστος χρησης τους θα παψει να ειναι ελκυστικο. πχ ηδη με τιμες στα 60 λεπτα σε δημοσιους φορτιστες και με καταναλωση στις 22-24kWh (αν πας ανθρωπινα, 120-140, aircondition κτλ) δεν το λες και ευκαιρια.
 
Επειδή έχω ID3, δε θεωρώ λάθος την αλλαγή σχεδιασμού από το Golf. Για να εκμεταλλευτείς το ηλεκτρικό drivetrain 100% σε χώρους θες χωριστή σχεδίαση με βάση την ηλεκτροκίνηση.
Το πρόβλημα ήταν πως η πρώτη γενιά είχε πολλά μείον, φτηνιάρικα πλαστικά, προβλήματα με το λογισμικό, έλλειψη βασικών δυνατοτήτων (πχ οπισθοκάμερα) σε διάφορα setup κτλ. Τα νέα ID3 είναι πολύ ωραία αυτοκίνητα, φορτίζουν πιο γρήγορα από Tesla (10-80 σε 25 λεπτά vs 28 των Tesla), τα matrix lights είναι εκπληκτικά, το νέο λογισμικό έχει δυνατότητες που χρειάζονταν όπως battery preheating κτλ. Όμως είναι δύσκολο να ανταγωνιστεί το BYD Dolphin όντας 10 με 12 χιλιάδες ακριβότερο, κι ας έχει καλύτερα φώτα, καλύτερη καμπύλη φόρτισης, καλύτερα βοηθήματα οδήγησης κτλ. Η διαφορά είναι μεγάλη στη τιμή για να το αγνοήσει κανείς - αν και για να πούμε και του στραβού το δίκιο αυτή η διαφορά είναι στην Ελλάδα κυρίως - στη Γερμανία το Dolphin έχει 33000 και 40000 το ID3.
 
Αν δεν βελτιωθει η αυτονομια, η διαρκεια φορτισης και το δικτυο φορτισης, ηλεκτρικα θα αγοραζουν οι εχοντες που ταυτοχρονα ειναι και οι θελοντες το latest and greatest viral.

Mε το που θα βρεθει η φορμουλα να διαχωρισουν τιμη ηλεκτρικου ρευματος για φορτιση απο τις υπολοιπες χρησεις, η με καποιο εκτακτο τελος χρησης ηλεκτρικων, το κοστος χρησης τους θα παψει να ειναι ελκυστικο. πχ ηδη με τιμες στα 60 λεπτα σε δημοσιους φορτιστες και με καταναλωση στις 22-24kWh (αν πας ανθρωπινα, 120-140, aircondition κτλ) δεν το λες και ευκαιρια.
Δεν πρόκειται να υπάρξει διαχωρισμός του ρεύματος. Τα έσοδα από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης καυσίμων που θα χάσει το κράτος θα τα πάρει βάζοντας τέλη κυκλοφορίας με βάση τα χιλιόμετρα. Θα δηλώνεις κάθε χρόνο τα km σου και θα πληρώνεις αυτό που πρέπει να πληρώσεις. Τώρα πληρώνεις 70 λεπτά το λίτρο βενζίνη, αν πχ κάνεις με 5 λίτρα 100km, πληρώνεις 3,5 ευρώ ανά 100km. Αν κάνεις 20000 km το χρόνο, πληρώνεις 700 ευρώ το χρόνο σε ΕΦΚ καυσίμων. Ε αυτά θα στα πάρει σαν τέλη κυκλοφορίας. Αυτά φυσικά θα γίνουν πολλά χρόνια αργότερα. Από την άλλη το κράτος θα κερδίσει από τη μείωση εξάρτησης από τα καύσιμα, θα κερδίσει από τη μείωση δαπανών στο ιατρικό σύστημα για όλες αυτές τις ασθένειες που προκαλούν τα θερμικά, οπότε εκτιμώ πως μέρος των χρημάτων λογικά θα απομειώσει τον τελικό φόρο.

Η τιμή που αναφέρεις χρειάζεται μόνο όταν κάνεις ταξίδι σε εθνική - και αυτό είναι ένα μικρό ποσοστό της συνολικής ετήσιας κατανάλωσης. Ακόμα κι αν δε μπορείς να φορτίσεις σπίτι, μπορείς να φορτίζεις σε δημόσιους AC φορτιστές με τιμή κοντά στο 0,32 ευρώ/KWh. Η δε κατανάλωση σε αστικό περιβάλλον είναι πολύ χαμηλότερη.