Αυτοκινητιστικά νέα

Με γεια! Σούπερ αυτοκίνητο!
Πάντως το ζέσταμα μέσω app είναι κυρίως εκεί για να λύσει πραγματικά προβλήματα βόρειων χωρών σε οικονομικότερα ηλεκτρικά και σε PHEV που δεν έρχονται με αντλία θερμότητας για τη θέρμανση της καμπίνας. Αν μιλάμε για ηλεκτρικό με σύστημα θέρμανσης με αντίσταση, χάνεις αρκετό από το range ειδικά σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης, ενώ σε PHEV ξεκινά ο κινητήρας ενώ είσαι φουλ φορτισμένος και δεν τον χρειάζεσαι μόνο και μόνο για τη θέρμανση. Με το app όλα είναι έτοιμα και έχεις και την αυτονομία που σχεδόν περιμένεις. Αν θυμάμαι καλά δεν σε απασχολεί αυτό γιατί έχεις αντλία θερμότητας.
Τα παραπάνω τα διάβαζα καιρό σε φόρουμ απέξω, αλλά τα είδα και εδώ τις τελευταίες ημέρες που ξυπνάμε με 4-6 βαθμούς.
ειναι πολυ βολικο και το καλοκαιρι, οπου ειναι καμινι το αυτοκινητο. Παντως, οπως ειπες, αυτη η δυνατοτητα δεν ειναι προνομιο μονο των ηλεκτρικων αλλα αρκετων καινουριων αυτοκινητων ειτε αμιγως θερμικων ειτε phev
 
  • Like
Reactions: takisot
Η ΕΜΜΟΝΗ και η ΕΠΙΒΟΛΗ από τους χαρτογιακάδες των βρυξελλών για ΑΜΕΣΗ ηλεκτρική μετάβαση μόνο εύκολη υπόθεση δεν είναι.
Αποδεικνύεται περίτρανα ότι ΑΛΛΟ Η ΘΕΩΡΙΑ , ΚΑΙ ΑΛΛΟ Η ΠΡΑΞΗ.

Οσοι έχουν κάποια σχέση και γνωριμίες ΜΕΣΑ στα εργοστάσια, τα ηλεκτρικά τους έχουν ξεμείνει και δεν ξέρουν τι να τα κάνουν. Τελείωσε η πρώτη φουρνιά των early adopters και τώρα κάθονται και τα κοιτάνε, διότι ο κόσμος δεν πείθεται. Είτε λόγω τιμών, είτε λόγω της νέας φασαρίας (μάλλον οι χαρτογιακάδες θα πρέπει να καταστρώσουν πιό επιτακτικά σχέδια π.χ. 5 ευρώ το λίτρο η βενζίνη/πετρέλαιο) .
Ενα ακόμα παράδειγμα (back to reality) :

 
Η ΕΜΜΟΝΗ και η ΕΠΙΒΟΛΗ από τους χαρτογιακάδες των βρυξελλών για ΑΜΕΣΗ ηλεκτρική μετάβαση μόνο εύκολη υπόθεση δεν είναι.
Αποδεικνύεται περίτρανα ότι ΑΛΛΟ Η ΘΕΩΡΙΑ , ΚΑΙ ΑΛΛΟ Η ΠΡΑΞΗ.

Οσοι έχουν κάποια σχέση και γνωριμίες ΜΕΣΑ στα εργοστάσια, τα ηλεκτρικά τους έχουν ξεμείνει και δεν ξέρουν τι να τα κάνουν. Τελείωσε η πρώτη φουρνιά των early adopters και τώρα κάθονται και τα κοιτάνε, διότι ο κόσμος δεν πείθεται. Είτε λόγω τιμών, είτε λόγω της νέας φασαρίας (μάλλον οι χαρτογιακάδες θα πρέπει να καταστρώσουν πιό επιτακτικά σχέδια π.χ. 5 ευρώ το λίτρο η βενζίνη/πετρέλαιο) .
Ενα ακόμα παράδειγμα (back to reality) :

το ΔΥΑΔΟΣΤΑΙ!!!!1111 ξεχασες
 
Οι πωλήσεις ΙΧ πέφτουν γενικότερα. Με αυτή την ατμόσφαιρα και την αβεβαιότητα ποιος θα αγοράσει αυτοκίνητο;
 
Οι πωλήσεις ΙΧ πέφτουν γενικότερα. Με αυτή την ατμόσφαιρα και την αβεβαιότητα ποιος θα αγοράσει αυτοκίνητο;
Αυτό ακριβώς...δεν νομίζω ότι έχει να κάνει μόνο με το "δεν μας αρέσουν ηλεκτρικά".
Υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα γιατί έχεις σήμερα:
- Βενζίνη
- Βενζίνη mild hybrid
- Βενζίνη full hybrid
- Πετρέλαιο
- Διπλό καύσιμο με φυσικό αέριο
- Διπλό καύσιμο με LPG
- Plug-in hybrid
- Ηλεκτρικά

Ακόμη και αν θεωρήσουμε ότι κάποιες επιλογές δεν είναι ουσιαστικές (πχ τα διπλά καύσιμα) και πάλι είναι πολλές. Και μπαίνουν οι αβεβαιότητες:
- Μήπως θα πληρώσω πολύ λιγότερα για ένα με βενζίνη και με την αναμενόμενη άνοδο των τιμών βενζίνης θα θέλω να το σκοτώσω σύντομα γιατί το κόστος λειτουργίας θα είναι ασύμφορο;
- Έχει νόημα να πάω για mild hybrid που πέρα από την είσοδο στο δακτύλιο έχω περισσότερα υποσυστήματα να χαλάσουν χωρίς να είμαι σίγουρος ότι προσφέρουν κάτι ουσιαστικό σε σχέση με το απλό βενζινοκίνητο;
- Τα φουλ υβριδικά ναι είναι δοκιμασμένα πια και ξέρουμε και το κόστος αντικατάστασης των συσσωρευτών. Όμως είναι τόσο ακριβά που σου μπαίνουν ιδέες για PHEV ή ακόμη και full ηλεκτρικό αν φτάσεις εκεί.
- Οκ, τα diesel είναι ακόμη ο βασιλιάς στις μεγάλες αποστάσεις σε εθνικές οδούς και δεύτερες σκέψεις μπαίνουν μόνο αν οι διαδρομές που γίνονται τα πολλά χιλιόμετρα έχουν σοβαρή υποδομή φορτιστών οπότε μήπως να πάω σε ηλεκτρικό, αλλά είμαι σίγουρος ότι μπορεί να κάνει μισό εκατομύριο κμ απροβλημάτιστα όπως ένα μεγάλο diesel;
- Ωραία τα PHEV γεφυρώνουν τις ανησυχίες κάπως και των 2 πλευρών, αλλά είμαστε σοβαροί, σχεδόν 50% πιο ακριβό από το απλό βενζίνης για ένα μέσο SUV;
- Ηλεκτρικό ναι, αλλά η πολυκατοικία μου δεν έχει πρίζα, θα την παλεύω με μπαλαντέζα από το μπαλκόνι και όσο φορτίζει από σούκο το βράδυ γιατί η συνέλευση φοβάται και δεν μου δίνει άδεια να κατεβάσω πρίζα, άσε που έχω ακόμη μονοφασικό; Τι θα γίνει σε μια περίπτωση ανάγκης με τα μικρά σε κάποιο ταξίδι, θα έχω το άγχος να ξεμείνω και να πρέπει να περιμένω μισή ώρα να φορτίσω για να πάω σε νοσοκομείο;

Ε, με δεδομένο ότι τα οικονομικά για το μέσο άνθρωπο δεν είναι και στην καλύτερη φάση στη δεδομένη στιγμή με τον πληθωρισμό στα ύψη αν αυτό που έχει πηγαίνει γιατί είναι πχ 8-12 ετών μπορεί πολύ εύκολα να πει, ας περιμένω άλλα 5 χρόνια μια χαρά θα με βγάλει και βλέπουμε, εξάλλου οικονομικά η μεγάλη πτώση αξίας μετά την αγορά έχει ήδη περάσει οπότε μια η άλλη να το δώσω τώρα ή σε 5 χρόνια...

Προσωπικά, επειδή το βασικό αυτοκίνητο είναι leasing, μπορώ να βγάλω πολλά από τα παραπάνω από το μυαλό μου με δεδομένο ότι το αργότερο κάθε 5 χρόνια πρέπει να αλλάζω και πήρα PHEV.

Όμως για τους παραπάνω λόγους συντηρώ ευλαβικά το focus 11 ετών που έχω για δεύτερο και περιμένω να δω τι θα γίνει. Ναι καίει πολύ στην Αθήνα, αλλά σε ταξίδι είναι μια χαρά ακόμη και με 270 Nm ροπή είναι σβέλτο και με τα σημερινά δεδομένα. Για όλους αυτούς τους λόγους μάλλον θα το κρατήσω για άλλη μια 5ετία και βλέπουμε.
 
Άσχετο!! Σκούτερ ή μηχανή. Πολλά τα καλά 2 τα κακά. Πρέπει να έχεις 400 μάτια με ικανότητες μέντιουμ και 3 μήνες αντοχή στο κρύο. Και αυτά βγαίνουν απο το στόμα ενός ορκισμένου αυτοκινητάκια με θητεία σε πίστες , Μαύρη , Βούτα , Λιμανάκια , RIBAS , ΣΕΦ , Λούνα Παρκ , Ζάχο. Με το να έχει στην κατοχή του ουκ ολίγα tuned στο θεό αυτοκίνητα.
 
Η μηχανή για μένα έχει καλύτερο κράτημα καλύτερα φρένα καλύτερο ζύγισμα καλύτερη συμπεριφορά. Μετα από 30 χρόνια στα δίκυκλα αυτά. Τα σκούτερ για μένα δεν είναι "μηχανάκια". Απλά πρέπει να ξέρεις πού μπλέκεις. Και να έχεις κι όλα όσα αναφέρεις κι εσύ.

Same Sh1t... Different Day
 
Αυτό ακριβώς...δεν νομίζω ότι έχει να κάνει μόνο με το "δεν μας αρέσουν ηλεκτρικά".
Υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα γιατί έχεις σήμερα:
- Βενζίνη
- Βενζίνη mild hybrid
- Βενζίνη full hybrid
- Πετρέλαιο
- Διπλό καύσιμο με φυσικό αέριο
- Διπλό καύσιμο με LPG
- Plug-in hybrid
- Ηλεκτρικά

- Οκ, τα diesel είναι ακόμη ο βασιλιάς στις μεγάλες αποστάσεις σε εθνικές οδούς και δεύτερες σκέψεις μπαίνουν μόνο αν οι διαδρομές που γίνονται τα πολλά χιλιόμετρα έχουν σοβαρή υποδομή φορτιστών οπότε μήπως να πάω σε ηλεκτρικό, αλλά είμαι σίγουρος ότι μπορεί να κάνει μισό εκατομύριο κμ απροβλημάτιστα όπως ένα μεγάλο diesel;

- Ηλεκτρικό ναι, αλλά η πολυκατοικία μου δεν έχει πρίζα, θα την παλεύω με μπαλαντέζα από το μπαλκόνι και όσο φορτίζει από σούκο το βράδυ γιατί η συνέλευση φοβάται και δεν μου δίνει άδεια να κατεβάσω πρίζα, άσε που έχω ακόμη μονοφασικό; Τι θα γίνει σε μια περίπτωση ανάγκης με τα μικρά σε κάποιο ταξίδι, θα έχω το άγχος να ξεμείνω και να πρέπει να περιμένω μισή ώρα να φορτίσω για να πάω σε νοσοκομείο;
Για τα diesel:
H εποχή των απροβλημάτιστων diesel,δυστυχώς έχει περάσει ανεπιστρεπτί μετά την τοποθέτηση adblue/φίλτρων/DPF/Knox κτλ.
Αν σου βγάλει 300-400.000χλμ ο κινητήρας,μάλλον είσαι τυχερός και έχοντας βέβαια προηγουμένως πληρώσει τα κέρατά σου σε αντικαταστάσεις των παραπάνω.
Για τα ηλεκτρικά:
Δεν νομίζω ότι η πρίζα είναι το μοναδικό πρόβλημα για την αγορά ηλεκτρικού.Αν θες,ούτε και η αυτονομία/φόρτιση.
Ο περισσότερος κόσμος δεν ξέρει ποιά θα είναι η αξία του αυτοκινήτου του ή αν μπορεί καν να βρεθεί αγοραστής σε 6,7,8,10 χρόνια που θα σκεφτεί να το αντικαταστήσει.
 
Η ΕΜΜΟΝΗ και η ΕΠΙΒΟΛΗ από τους χαρτογιακάδες των βρυξελλών για ΑΜΕΣΗ ηλεκτρική μετάβαση μόνο εύκολη υπόθεση δεν είναι.
Αποδεικνύεται περίτρανα ότι ΑΛΛΟ Η ΘΕΩΡΙΑ , ΚΑΙ ΑΛΛΟ Η ΠΡΑΞΗ.

Οσοι έχουν κάποια σχέση και γνωριμίες ΜΕΣΑ στα εργοστάσια, τα ηλεκτρικά τους έχουν ξεμείνει και δεν ξέρουν τι να τα κάνουν. Τελείωσε η πρώτη φουρνιά των early adopters και τώρα κάθονται και τα κοιτάνε, διότι ο κόσμος δεν πείθεται. Είτε λόγω τιμών, είτε λόγω της νέας φασαρίας (μάλλον οι χαρτογιακάδες θα πρέπει να καταστρώσουν πιό επιτακτικά σχέδια π.χ. 5 ευρώ το λίτρο η βενζίνη/πετρέλαιο) .
Ενα ακόμα παράδειγμα (back to reality) :


Τάσο, το ότι βγάζουν στις κοινές τους πλατφόρμες και θερμικό, εγώ το θεωρώ σχεδόν αυτονόητο. Δεν υπάρχει μόνο το κοινό των ηλεκτρικών στην αγορά. Η Audi με την Porsche χρησιμοποιούν κοινές πλατφόρμες σε αρκετά μοντέλα τους, δεν αναπτύσουν το αυτοκίνητο από το 0.

Όσον αφορά τα BEV, ισχύει πως τους μένουν αυτοκίνητα και τα κοιτάνε. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό όμως, είναι επειδή η αγορά αυτή τη στιγμή είναι αντίστοιχη με την αγορά της πληροφορικής στα 90s. Κάθε αλλαγή πλατφόρμας φέρνει εξαιρετικά μεγάλες αλλαγές που κάνουν τις προηγούμενες κατ ελάχιστον μη θελκτικές προς αγορά.

Παράδειγμα, τα Q6/Macan, έχουν 100KWh μπαταρία, με 270KW φόρτιση και από τα καλύτερα charging curves στην αγορά. Φορτίζεις 67KWh (10-80%) σε 20 λεπτά. Προηγούμενες πλατφόρμες αφενός μπορεί όλη τους η μπαταρία να είχε αυτή τη χωρητικότητα όλη κιόλη και η ταχύτητα φόρτισης για το αντίστοιχο ποσοστό να απαιτούσε πολλαπλάσιο χρόνο, με σημαντικά μειωμένη αυτονομία. Με το που βγεί νέα πλατφόρμα, τα αντίστοιχης τιμής βασισμένα σε προηγούμενες γίνονται κατευθείαν παρωχημένα.

Ο περισσότερος κόσμος δεν ξέρει ποιά θα είναι η αξία του αυτοκινήτου του ή αν μπορεί καν να βρεθεί αγοραστής σε 6,7,8,10 χρόνια που θα σκεφτεί να το αντικαταστήσει.

Αυτό αποτελεί από τα μεγαλύτερα θέματα αυτή τη στιγμή. Τα δε 6-7-10 χρόνια είναι μακριά.
Και δεν θα λυθεί σύντομα, εφόσον βλέπουμε μέχρι και σε model year update, στο ίδιο φυσικό μέγεθος μπαταρίας αύξηση του power density κατά 10KWh. Facelift σε άλλο κατασκευαστή που φτάνει την ισχύ φόρτισης στα 320KW κλπ.

Κατ'επέκταση, είναι δεδομένο πως στη παρούσα χρονική στιγμή, de facto γνωρίζεις πως θα χάνουν αξία με μεγαλύτερο ρυθμό έναντι των αντίστοιχων θερμικών.
 
Άντε, να το πάρει το ποτάμι... 😁

Εδώ οπως το παρέλαβα, τώρα θέλει πλύσιμο 🤣

View attachment 247152
View attachment 247153
View attachment 247157]
Με γιες.

Απορία: Τα ηλεκτρικά στην παράδοση έρχονται με 5% μπαταρία και πρέπει να πας στον πιο κοντινό φορτιστή της αντιπροσωπείας για να φορτίσεις (όπως με τα θερμικά που στα δίνουν με βενζίνη στην ρεζέρβα) ; 😋
 
Δεν ξέρω τι γίνεται με τις πωλήσεις ηλεκτρικών, αλλά φαίνεται πως η αγαπητή Τέσλα του αντιπαθέστατου σκιώδη προέδρου έχει αρχίσει να τρώει μούτζα στην Ευρώπη μετά την ανάμιξη του στα πολιτικά τους. Λέτε να τον σουτάρουν; :)

61fea084-b6fb-41f9-98b6-5d859ae239fe.jpg
 
  • Like
Reactions: anderm
Με δεδομένο πως η Ευρώπη έχει γεμίσει εθνίκια Ιάσονα, μάλλον αύξηση έπρεπε να παρουσιάζει. Αλλού είναι το θέμα νομίζω, και αναφέρθηκε παραπάνω. Οι ενθουσιώδεις ψώνισαν, η μάζα περιμένει.

Δεν ξέρω, πολύ δραματική μου φαίνεται η μείωση για χώρες με πολύ καλές υποδομές, όπου δηλαδή τα ηλεκτρικά δε θα είχαν τα προβλήματα που έχουν στην Ελλάδα.

Παρεπιπτόντως, στην Ελλάδα για το ίδιο διάστημα (σύγκριση 1/2024 με 1/2025) αυξήθηκαν κατά 11%... :cool:
 
Η μηχανή για μένα έχει καλύτερο κράτημα καλύτερα φρένα καλύτερο ζύγισμα καλύτερη συμπεριφορά. Μετα από 30 χρόνια στα δίκυκλα αυτά. Τα σκούτερ για μένα δεν είναι "μηχανάκια". Απλά πρέπει να ξέρεις πού μπλέκεις. Και να έχεις κι όλα όσα αναφέρεις κι εσύ.

Same Sh1t... Different Day
δεν είναι μηχανάκια αλλά πολύ "fun to drive" τα άτιμα... σαν παιχνίδια για μεγάλα παιδιά :LOL:
 
Λίγο αυτό που είπε ο Νίκος παραπάνω, λίγο ότι σιγά σιγά ο κόσμος κοιτάει για ηλεκτρικά και άλλου (ειδικά αν τον ενδιαφέρει και το design / χαρακτήρας - όπου τα τεσλα πάσχουν)…

Στην Ελλάδα πάντα έχουμε delay, λογικό.

ΥΓ Μόνο σκιώδη δεν τον λες. Εδώ βγάζει διάγγελμα από το Οβάλ με τον minime δίπλα να την λέει στον Τραμπ
 
  • Like
Reactions: takisot
Δεν ξέρω τι γίνεται με τις πωλήσεις ηλεκτρικών, αλλά φαίνεται πως η αγαπητή Τέσλα του αντιπαθέστατου σκιώδη προέδρου έχει αρχίσει να τρώει μούτζα στην Ευρώπη μετά την ανάμιξη του στα πολιτικά τους. Λέτε να τον σουτάρουν; :)

View attachment 247384
τις πολλες χοντραδες αρχισε να τις κανει τον ιανουαριο μετα την ορκομωσια. Ακομα και αν υποθεσουμε οτι οι πωλησεις επηρεαζονται απο τη συμπεριφορα του μασκ, ποτε προλαβε να αποτυπωθει στα στατιστικα των πωλησεων; Ολα αυτα παιρνουν λιγο χρονο συνηθως. Επισης, η ελλαδα πρεπει να ειναι απο τις μοναδικες χωρες που κουτσοτρεχει ακομα η επιδοτηση. Αφηστε που λογω του ηλιθιου καθεστωτος του τελος ταξινομησης, αλλα και τις υψηλης τιμης βενζινης (αναλογικα με το εισοδημα μας) τα ηλεκτρικα ειναι περισσοτερο ελκυστικα σε σχεση με αλλες χωρες
Τεραστια σημασια εχει και η αναμονη για την ελευση του juniper. Αν δουμε αντιστοιχες μειωσεις YoY στο Q2, τοτε ναι, ο Μασκ δημιουργει προβλημα στις πωλησεις των τεσλα. Οτιδηποτε αλλο μεχρι τοτε ειναι απλα wishful thinking.
 
Με γιες.

Απορία: Τα ηλεκτρικά στην παράδοση έρχονται με 5% μπαταρία και πρέπει να πας στον πιο κοντινό φορτιστή της αντιπροσωπείας για να φορτίσεις (όπως με τα θερμικά που στα δίνουν με βενζίνη στην ρεζέρβα) ; 😋
Merci. Όχι βρε, είναι κιμπάρηδες. Το παραδίδουν με γεμάτο ντεπόζιτο εεε μπαταρία
😛
 
τις πολλες χοντραδες αρχισε να τις κανει τον ιανουαριο μετα την ορκομωσια. Ακομα και αν υποθεσουμε οτι οι πωλησεις επηρεαζονται απο τη συμπεριφορα του μασκ, ποτε προλαβε να αποτυπωθει στα στατιστικα των πωλησεων; Ολα αυτα παιρνουν λιγο χρονο συνηθως. Επισης, η ελλαδα πρεπει να ειναι απο τις μοναδικες χωρες που κουτσοτρεχει ακομα η επιδοτηση. Αφηστε που λογω του ηλιθιου καθεστωτος του τελος ταξινομησης, αλλα και τις υψηλης τιμης βενζινης (αναλογικα με το εισοδημα μας) τα ηλεκτρικα ειναι περισσοτερο ελκυστικα σε σχεση με αλλες χωρες
Τεραστια σημασια εχει και η αναμονη για την ελευση του juniper. Αν δουμε αντιστοιχες μειωσεις YoY στο Q2, τοτε ναι, ο Μασκ δημιουργει προβλημα στις πωλησεις των τεσλα. Οτιδηποτε αλλο μεχρι τοτε ειναι απλα wishful thinking.
Πάντως ο ημιτρελος δεν βοηθάει με τη συμπεριφορά του. Εγώ ακόμα κι αν είχα ερωτευτεί ένα Tesla, αποκλείεται να το αγόραζα λόγω των παλαβομαρων του Mask.