Αυτοκινητιστικά νέα

Auto-Hold στην ανηφόρα έχουν πλέον και τα χειροκίνητα με συμπλέκτη. Με πατημένο τον συμπλέκτη δεν πάει πίσω.

Δεν είναι θέμα ηλεκτρικών ή όχι. Είναι θέμα ότι μέσα σε όλες αυτές τις καλές εξελίξεις, έχουν γίνει και μερικά φάουλ. Γι' αυτό και πολύ γρήγορα τα φάουλ τα εγκαταλείπουν και γυρνάνε σε εκείνα που λειτουργούν καλύτερα. If it works, it works, the winning team never changes κλπ.
 
Εκεί ένιωθες ότι οδηγούσες ακόμη, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε πως τα σημερινά είναι όντως πιο ξεκούραστα και ασφαλή.

Έχε υπόψιν πάντως ότι αυτό δεν είναι "καθολικά" θετικό, για πολύ κόσμο η οδήγηση δεν είναι απόλαυση αλλά απλά ανάγκη. Προσωπικά είμαι κάπου στη μέση, μου αρέσει να οδηγώ όταν το αυτοκίνητο προσφέρει το κάτιτις παραπάνω (λέγε με επιτάχυνση, γιατί στροφιλίκια κλπ δεν με συναρπάζουν), αλλά συχνά σκέφτομαι πως αν υπήρχε autopilot που είναι αξιόπιστο και μπορούσα να το αγοράσω, θα το είχα ενεργοποιημένο στο 90% των περιπτώσεων.
 
Πάντα θεωρούσα την οδήγηση απόλαυση. Και αυτά που έγραψα στο προηγούμενο μήνυμά μου ήταν υπεραπλουστευτικά.
Και ναι, δεν θεωρώ ότι οδηγείς σήμερα (και σε λίγα χρόνια θα γίνει και κυριολεκτικό αυτό, ακόμη είμαστε στην απλούστευση). Αλλά είναι σωστό και θεμιτό γιατί ταυτόχρονα δεν θα οδηγούν διάφοροι χάροι που έχουμε συναντήσει δεκαετίες τώρα, ενώ και εμείς όταν η βιολογία μας θα έχει μειώσει σημαντικά τα αντανακλαστικά μας θα είμαστε πολύ πιο ασφαλείς για εμάς και τους γύρω μας.
Και σίγουρα δεν θα έχω (μάλλον γιατί ποτέ δεν ξέρεις) το άγχος τι θα κάνουν τα παιδιά μου όταν μάθουν να οδηγούν σε αρκετά χρόνια από σήμερα.
Τα σημερινά αυτοκίνητα είναι πολύ πιο δύσκολο να τα βγάλεις εκτός ορίων. Αλλά ταυτόχρονα αν θες να πας με τα τέσσερα στα λιμανάκια έχεις τεράστιες πιθανότητες να σκοτωθείς αν τα καταφέρεις, ενώ πριν 25 χρόνια πάρα πολλά μικρά φθηνά καθημερινά αυτοκίνητα πήγαιναν με τις πόρτες με 30 κμ και χαιρόσουν ενώ με ένα απλο φρενάρισμα μαζευόντουσαν. Οι παλαιότεροι ας θυμηθούν και τα "διαστημικά" 0-60 με κάτι Wartburg ή τα παντιλίκια σε κάποιο κτήμα στο χωριό με αγροτικό 30+ ετών νιώθοντας λίγο Βατάνεν και Μακρέι (ανάλογα με τη γενιά).

Μην συζητήσουμε για την ασφάλεια. Μεγάλωσα φυσικά χωρίς ζώνη (δεν υπήρχε καν στο πίσω κάθισμα) χοροπηδώντας σε όλο το χώρο. Καθισματάκι αυτοκινήτου θυμάμαι ένα chico κάπου τέλος δεκαετίας του 90 που το χρησιμοποιούσαν ελάχιστοι και μου έκανε εντύπωση τότε (να είναι καλά ο Σταθάκης που μας έμαθε τι είναι οδική ασφάλεια). Λόγω των συχνών ταξιδιών μου στην Υποσαχάρια Αφρική βλέπω συχνά αρκετό κόσμο στην καρότσα αγροτικών για τις μετακινήσεις τους. Από τη μία σκέφτομαι πόσο επικίνδυνο είναι, αλλά θυμάμαι στο χωριό δεκαετία 80 πως να πηγαίνουμε όλα τα παιδιά καρότσα και να τραγουδάμε για την παραλία ήταν ότι πιο απολαυστικό και γεμάτο χαρά.

Όσους τους/μας αρέσει νομίζω πως πρέπει να στρεφόμαστε όλο και περισσότερο στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Είναι τρομερά φθηνότερο σήμερα (οκ, αν πας Σέρρες και πας γρήγορα θες ένα σετ ελαστικών που κοστίζει αρκετά) αλλά και πάλι το κάνεις με απίστευτα μεγαλύτερη ασφάλεια. Αγώνες dragster σίγουρα δεν έχουν φτάσει στο σημείο που πρέπει (πχ δες ΗΠΑ που παίζει το race what you bring) αλλά θα πάμε τελικά και εκεί, ενώ έχουμε και αρκετές πίστες καρτ όπου πολλές φορές με λίγα παραπάνω χρήματα μπορείς να νοικιάσεις ένα πιο γρήγορο καρτ.
 
Προσωπικά η οδήγηση είναι διασκέδαση. Ποτέ δεν αγκομάχησα επειδή άλλαζα ταχύτητες (ακόμη και στην κίνηση του Κηφισού). Δεν μου αρέσουν πλέον όλα αυτά που γίνονται για μένα χωρίς εμένα. Δυστυχώς δεν έχω πλέον την οικονομική δυνατότητα όπως παλιά να έχω δεύτερο αυτοκίνητο για αγώνες όποτε ΟΟΟΟΟποτε μπορώ κανά καρτ και αυτό αραιά και που λόγω κόστους.
 
Επειδή υποσχέθηκα κάποια στιγμή να πω πως είναι ο δρόμος από Πάτρα προς Πύργο, ο δρόμος είναι ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟΣ για ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Αφού κάνεις το αναγκαίο σλάλομ που σε κρατάει ξύπνιο, έχουν φτιάξει μία πολύ όμορφη εικονική πλατεία με κορίνες που σε οδηγεί στην παλιά εθνική για κάποια χιλιόμετρα, να βλέπεις και τη θάλασσα αν δεν φύγεις για τη ΒΙΠΕ κατά λάθος.
Από εκεί, συνεχίζεις σε μονή λωρίδα (ναι, δεν έγινε ποτέ διπλή) μέχρι τον Πύργο, με κάποια διαλείματα άπλας που μπορείς να προσπεράσεις το τρακτέρ που πάει με 20.
Γενικά, μέση ταχύτητα στην Πατρών Πύργου είναι τα 60-70 χιλιόμετρα την ώρα.
Δεν ανεβαίνεις για κανένα λόγο πάνω από τα 100 και πέφτεις αρκετές φορές κάπου στα 40.

Γιατί δεν αρκεί να έχεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο, πρέπει να νοιώθεις ότι οι δρόμοι είναι φτιαγμένοι για σένα!
Δεν αγχώνεσαι γιατί σε προσπερνάνε με 120 όταν κανείς δεν μπορεί να πάει πάνω από 80!
 
Επειδή υποσχέθηκα κάποια στιγμή να πω πως είναι ο δρόμος από Πάτρα προς Πύργο, ο δρόμος είναι ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟΣ για ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Αφού κάνεις το αναγκαίο σλάλομ που σε κρατάει ξύπνιο, έχουν φτιάξει μία πολύ όμορφη εικονική πλατεία με κορίνες που σε οδηγεί στην παλιά εθνική για κάποια χιλιόμετρα, να βλέπεις και τη θάλασσα αν δεν φύγεις για τη ΒΙΠΕ κατά λάθος.
Από εκεί, συνεχίζεις σε μονή λωρίδα (ναι, δεν έγινε ποτέ διπλή) μέχρι τον Πύργο, με κάποια διαλείματα άπλας που μπορείς να προσπεράσεις το τρακτέρ που πάει με 20.
Γενικά, μέση ταχύτητα στην Πατρών Πύργου είναι τα 60-70 χιλιόμετρα την ώρα.
Δεν ανεβαίνεις για κανένα λόγο πάνω από τα 100 και πέφτεις αρκετές φορές κάπου στα 40.

Γιατί δεν αρκεί να έχεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο, πρέπει να νοιώθεις ότι οι δρόμοι είναι φτιαγμένοι για σένα!
Δεν αγχώνεσαι γιατί σε προσπερνάνε με 120 όταν κανείς δεν μπορεί να πάει πάνω από 80!
Μιας που έφερες τη κουβέντα στο θέμα ηλεκτρικών και αυτονομίας, εγώ έκανα την πρώτη μεγαλούτσικη έξοδο προς το χωριό του πατέρα μου στη Πελλοπόνησο με απόλυτη επιτυχία.
Είχα έναν ενδοιασμό διότι στο ορεινό χωριό (Λαμπεια) δεν υπάρχει φορτιστής, οπότε έπρεπε να χρησιμοποιήσω τον αργό φορτιστή μπριζας.
Η διαδρομή είναι 250 χιλιόμετρα, οι δυο ώρες εθνική οδό η μια ώρα επαρχιακός με στροφές. Το αμάξι έχει θεωρητική αυτονομία 470 χιλιόμετρα σε μεικτό κύκλο. Στο πήγαινε, επειδή θα έκανα βόλτα στα χωριά της Αρκαδίας, έκανα μια μισάωρη στάση στους ταχυφορτιστες της Τρίπολης. Πριν επιστρέψω Αθήνα, έβαλα το αμάξι στη μπριζα του σπιτιού όλο το βράδυ και το πρωί ξεκίνησα με 100%.
Όταν επέστρεψα σπίτι (χωρίς στάση) είχα μπαταρία 47%, άρα τα 470 χιλ αυτονομίας που δίνει ο κατασκευαστής είναι ρεαλιστικά.
Στην εθνική οδό οδηγούσα κυρίως με assisted driving με οριο τα 130 χιλ/ωρα και καποιες φορες ανεβαινα εως 150 σε προσπερασεις.
Να σημειωθεί ότι το αμάξι ήταν fully loaded με 5 επιβατες και αποσκευες.
All and all, μια χαρά πήγε το ταξιδι, μου εφυγε το αγχος για τα ηλεκτρικα.
 
Εντάξει, ακόμα πολλοί φορτιστές δεν υπάρχουν για τα υπάρχοντα ηλεκτρικά οχήματα, πόσο μάλλον αν αυξηθούν.
Για να φύγει το υπαρκτό άγχος της αυτονομίας, πρέπει να υπάρχουν σαφώς περισσότεροι φορτιστές στις πόλεις αλλά και στις εθνικές οδούς.
 
Εντάξει, ακόμα πολλοί φορτιστές δεν υπάρχουν για τα υπάρχοντα ηλεκτρικά οχήματα, πόσο μάλλον αν αυξηθούν.
Για να φύγει το υπαρκτό άγχος της αυτονομίας, πρέπει να υπάρχουν σαφώς περισσότεροι φορτιστές στις πόλεις αλλά και στις εθνικές οδούς.

Προφανώς χρειάζονται περισσότεροι φορτιστές και ένας κάποιος προγραμματισμός πριν κάθε ταξίδι, αλλά τα πράγματα δεν είναι τόσο τραγικά όπως τα παρουσιάζουν κάποιοι…
 
Επειδή υποσχέθηκα κάποια στιγμή να πω πως είναι ο δρόμος από Πάτρα προς Πύργο, ο δρόμος είναι ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟΣ για ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Αφού κάνεις το αναγκαίο σλάλομ που σε κρατάει ξύπνιο, έχουν φτιάξει μία πολύ όμορφη εικονική πλατεία με κορίνες που σε οδηγεί στην παλιά εθνική για κάποια χιλιόμετρα, να βλέπεις και τη θάλασσα αν δεν φύγεις για τη ΒΙΠΕ κατά λάθος.
Από εκεί, συνεχίζεις σε μονή λωρίδα (ναι, δεν έγινε ποτέ διπλή) μέχρι τον Πύργο, με κάποια διαλείματα άπλας που μπορείς να προσπεράσεις το τρακτέρ που πάει με 20.
Γενικά, μέση ταχύτητα στην Πατρών Πύργου είναι τα 60-70 χιλιόμετρα την ώρα.
Δεν ανεβαίνεις για κανένα λόγο πάνω από τα 100 και πέφτεις αρκετές φορές κάπου στα 40.

Γιατί δεν αρκεί να έχεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο, πρέπει να νοιώθεις ότι οι δρόμοι είναι φτιαγμένοι για σένα!
Δεν αγχώνεσαι γιατί σε προσπερνάνε με 120 όταν κανείς δεν μπορεί να πάει πάνω από 80!
Νομίζω θα δοθεί το μεγαλύτερο μέρος στην κυκλοφορία τέλος Ιούλη, από Αλισσό ως Πύργο. Το τελευταίο κομμάτι θα δοθεί το Νοέμβριο.
 
Μιας που έφερες τη κουβέντα στο θέμα ηλεκτρικών και αυτονομίας, εγώ έκανα την πρώτη μεγαλούτσικη έξοδο προς το χωριό του πατέρα μου στη Πελλοπόνησο με απόλυτη επιτυχία.
Είχα έναν ενδοιασμό διότι στο ορεινό χωριό (Λαμπεια) δεν υπάρχει φορτιστής, οπότε έπρεπε να χρησιμοποιήσω τον αργό φορτιστή μπριζας.
Η διαδρομή είναι 250 χιλιόμετρα, οι δυο ώρες εθνική οδό η μια ώρα επαρχιακός με στροφές. Το αμάξι έχει θεωρητική αυτονομία 470 χιλιόμετρα σε μεικτό κύκλο. Στο πήγαινε, επειδή θα έκανα βόλτα στα χωριά της Αρκαδίας, έκανα μια μισάωρη στάση στους ταχυφορτιστες της Τρίπολης. Πριν επιστρέψω Αθήνα, έβαλα το αμάξι στη μπριζα του σπιτιού όλο το βράδυ και το πρωί ξεκίνησα με 100%.
Όταν επέστρεψα σπίτι (χωρίς στάση) είχα μπαταρία 47%, άρα τα 470 χιλ αυτονομίας που δίνει ο κατασκευαστής είναι ρεαλιστικά.
Στην εθνική οδό οδηγούσα κυρίως με assisted driving με οριο τα 130 χιλ/ωρα και καποιες φορες ανεβαινα εως 150 σε προσπερασεις.
Να σημειωθεί ότι το αμάξι ήταν fully loaded με 5 επιβατες και αποσκευες.
All and all, μια χαρά πήγε το ταξιδι, μου εφυγε το αγχος για τα ηλεκτρικα.
Αν θυμάμαι καλά έχεις το ID7; Είναι κορυφαίο σε efficiency, στα ίδια επίπεδα με Model 3 ως και ελάχιστα καλύτερο.
 
Προσωπικά η οδήγηση είναι διασκέδαση. Ποτέ δεν αγκομάχησα επειδή άλλαζα ταχύτητες (ακόμη και στην κίνηση του Κηφισού). Δεν μου αρέσουν πλέον όλα αυτά που γίνονται για μένα χωρίς εμένα. Δυστυχώς δεν έχω πλέον την οικονομική δυνατότητα όπως παλιά να έχω δεύτερο αυτοκίνητο για αγώνες όποτε ΟΟΟΟΟποτε μπορώ κανά καρτ και αυτό αραιά και που λόγω κόστους.
Με αυτή τη λογική να είχαμε ακόμα τις στροφές στο πέταλο του Μαλιακού, την Κατάρα και την παλιά Ιόνια οδό για να "διασκεδάζουμε" με τα στροφιλίκια και τις ταχύτητες. Ευτυχώς κάναμε βήματα μπροστά, και στους δρόμους και στην οδήγηση. Τα παιδιά των παιδιών μας θα ακούνε για αυτοκίνητο που το οδηγάς manually και θα γελάνε.
 
H οδήγηση είναι υποκειμενική.
Σε άλλους αρέσει η απόλυτη ησυχία και όλα αυτόματα, μόνο γκάζι & φρένο, ενώ σε άλλους (όπως εγώ), θέλουν να ακούν το μοτέρ να στροφάρει με χειροκίνητο κιβώτιο.
Γούστα...
 
Ναι, μια χαρά. Βέβαια με ρυθμό χελώνας επειδή το είχα κατεβάσει στα 8 Α.


Sent from my iPhone using Tapatalk
μια χαρα και απολυτα ασφαλες για την ηλεκτρολογικη εγκατασταση του σπιτιου. Ετσι και αλλιως σε επαρχιακους δρομους, η καταναλωση ειναι αστεια. Θα το ειδες και εσυ στις βολτες που πηγατε τριγυρω. Εγω ειδα 12-13kwh/100km σε τετοιους δρομους.
 
  • Like
Reactions: takisot
Γύρω στα 320-330km έχεις με 130km/h, σύμφωνα με το τεστ του Battery Life και περίπου 490 km με 90km/h.

Κοιτα, δεν ξέρω πως κάνουν το test, αλλά προφανώς αν πας συνέχεια με 130 km την ώρα, δεν θα έχεις 470 χλμ αυτονομίας. Ο κατασκευαστής λέει για μεικτό κύκλο και φαίνεται ακριβές μιας που στη περίπτωση μου τα 2/3 της διαδρομής τα έκανα σε εθνική και 1/3 σε επαρχιακό και κατανάλωσα το 47% της μπαταρίας για διαδρομή 250 χλμ.


Sent from my iPhone using Tapatalk