Αυτοκινητιστικά νέα

Οπότε ναι κανείς δεν μιλάει σήμερα για αυτοκίνητα υδρογόνου, αλλά μπορεί σε 10 χρόνια να γίνουν τελικά η εναλλακτική για μεγάλες αποστάσεις με μικρές στάσεις που ακόμη τα σκήπτρα κρατάνε τα μεγάλα diesel.
Πόσα km εννοείς μεγάλες αποστάσεις; Θεωρώ πως δεν υπάρχει επιστροφή πλέον, τα BEV θα κυριαρχήσουν 100%. Η εξέλιξη στις μπαταρίες είναι ραγδαία και το να φτιάξεις ένα δίκτυο φορτιστών ανά 50km είναι δεκάδες φορές φθηνότερο από το να φτιάξεις δίκτυο υδρογόνου, ακόμα κι αν αυτό είναι ανά 300-400km
 
  • Like
Reactions: avpap
Σκέφτομαι για αγορά του αγορά του model y long range. Ωστόσο με προβληματίζει εάν πρέπει να πάω λίγο παραπάνω σε awd. Αξίζει τι λέτε;
 
Σκέφτομαι για αγορά του αγορά του model y long range. Ωστόσο με προβληματίζει εάν πρέπει να πάω λίγο παραπάνω σε awd. Αξίζει τι λέτε;

Εκτος απο την τετρακινηση, υπαρχουν και μικροδιαφορες στο σαλονι και στον εξοπλισμο (βασικο μονο στο ηχοσυστημα). Η διαφορα στις επιδοσεις ειναι υπαρκτη, αλλα ετσι και αλλιως ειναι τοσο γρηγορο και το rwd που δεν ξερω αν εχει νοημα να δωσεις το τριχιλιαρο μονο την εξτρα ισχυ. Το μοναδικο θετικο του lr rwd (εκτος της χαμηλοτερης τιμης) ειναι η μικροτερη καταναλωση (και επομενως μεγαλυτερη εμβελεια).
Προσωπικα, αν ειναι να φτασω στα 50 χιλιαρικα, θα εδινα αλλα 3 για να παρω το 4κινητο, αλλα αυτα ειναι πραγματα που πρεπει να ζυγισεις μονος σου. Να ξερεις παντως, οτι υπο φυσιολογικες συνθηκες, το μπροστα μοτερ δεν συμμετεχει ιδιαιτερα. Δηλαδη εγω το εχω δει να δινει ισχυ μονο σε αποτομες επιταχυνσεις και σε επιταχυνση με τις ροδες στριμμενες (πχ οταν εβγαινα απο στοπ σε επαρχιακο δρομο, οπου ηθελα να επιταχυνω αμεσα). Αν μενεις σε περιοχη με χιονια/παγο, τοτε αξιζει ακομα περισσοτερο το τετρακινητο (αν και εκει θα εχει σημασια να εχεις και σωστα λαστιχα, περισσοτερο απο την 4κινηση).

edit: βλεπω "πικερμι". Παρε το awd, τελος.... :)
 
  • Like
Reactions: karajim80
Εκτος απο την τετρακινηση, υπαρχουν και μικροδιαφορες στο σαλονι και στον εξοπλισμο (βασικο μονο στο ηχοσυστημα). Η διαφορα στις επιδοσεις ειναι υπαρκτη, αλλα ετσι και αλλιως ειναι τοσο γρηγορο και το rwd που δεν ξερω αν εχει νοημα να δωσεις το τριχιλιαρο μονο την εξτρα ισχυ. Το μοναδικο θετικο του lr rwd (εκτος της χαμηλοτερης τιμης) ειναι η μικροτερη καταναλωση (και επομενως μεγαλυτερη εμβελεια).
Προσωπικα, αν ειναι να φτασω στα 50 χιλιαρικα, θα εδινα αλλα 3 για να παρω το 4κινητο, αλλα αυτα ειναι πραγματα που πρεπει να ζυγισεις μονος σου. Να ξερεις παντως, οτι υπο φυσιολογικες συνθηκες, το μπροστα μοτερ δεν συμμετεχει ιδιαιτερα. Δηλαδη εγω το εχω δει να δινει ισχυ μονο σε αποτομες επιταχυνσεις και σε επιταχυνση με τις ροδες στριμμενες (πχ οταν εβγαινα απο στοπ σε επαρχιακο δρομο, οπου ηθελα να επιταχυνω αμεσα). Αν μενεις σε περιοχη με χιονια/παγο, τοτε αξιζει ακομα περισσοτερο το τετρακινητο (αν και εκει θα εχει σημασια να εχεις και σωστα λαστιχα, περισσοτερο απο την 4κινηση).

edit: βλεπω "πικερμι". Παρε το awd, τελος.... :)
Ισχύει για την μικρότερη κατανάλωση για το lr rwd αλλά λες μήπως με το awd έχει καλύτερη συμπεριφορά το αυτοκίνητο. Πάντως το έκανα τεστ drive μου φαίνεται έχει πολύ καλά φρένα μπορεί να είναι και πλασεμπο. Πικερμι ναι αλλά δεν κάνω και τραγική γρήγορη οδήγηση:)
 
Ισχύει για την μικρότερη κατανάλωση για το lr rwd αλλά λες μήπως με το awd έχει καλύτερη συμπεριφορά το αυτοκίνητο. Πάντως το έκανα τεστ drive μου φαίνεται έχει πολύ καλά φρένα μπορεί να είναι και πλασεμπο. Πικερμι ναι αλλά δεν κάνω και τραγική γρήγορη οδήγηση:)
Προφανώς το awd θα έχει καλύτερη συμπεριφορά.
Πικερμι πιστεύω θα έχετε πιο συχνά χιόνια σε σχέση με άλλες περιοχές της Αθήνας για αυτό και πρότεινα το τετρακίνητο.
 
  • Like
Reactions: pathfinder

aftermarket κινέζικη μπαταρία για το γνωστό BMW i3, με μεγαλύτερη χωρητικότητα από την πιο μεγάλη μαμίσια. Και τιμή: 5000 ευρώ (5800 $) - όταν η BMW χρεώνει την δικιά της 15 με 20 χιλιάρικα.

Και κάπως έτσι θα μπει τέλος στις αρπαχτές που θέλουν να κάνουν οι αντιπροσωπείες.

edit: κι ένας λόγος που προτιμώ modular μπαταρίες από structural.
 
Πήγα έπαιξα ένα Eurojackpot που δίνει 98.000.000 και θα κερδίσω σίγουρα.

Σήμερα το μεσημέρι με προσπέρασε εν ριπή οφθαλμού μια Porsche cabrio. Δεν είδα τι μοντέλο ήταν γιατί πήγαινε μαλλιοκούβαρα. ΌΜΩΣ ελάχιστα μέτρα πιο κάτω είχα αυτοκίνητο μπροστά και απέναντι ερχόταν λεωφορείο. Ο μ@λ@κ@ς πέρασε ανάμεσα ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΦΡΕΝΑΡΕΙ. Έτσι και γινόταν το μπαμ σίγουρα θα με έπαιρναν τα συντρίμμια διότι δε θα είχα προλάβει να στρίψω στη γωνία.

Συγνώμη για την εικόνα αλλά μέχρι εκεί φτάνουν οι καλλιτεχνικές μου δυνατότητες.

Στιγμιότυπο οθόνης 2025-04-29, 20.35.12.jpeg
 
  • Sad
Reactions: avpap
Πήγα έπαιξα ένα Eurojackpot που δίνει 98.000.000 και θα κερδίσω σίγουρα.

Σήμερα το μεσημέρι με προσπέρασε εν ριπή οφθαλμού μια Porsche cabrio. Δεν είδα τι μοντέλο ήταν γιατί πήγαινε μαλλιοκούβαρα. ΌΜΩΣ ελάχιστα μέτρα πιο κάτω είχα αυτοκίνητο μπροστά και απέναντι ερχόταν λεωφορείο. Ο μ@λ@κ@ς πέρασε ανάμεσα ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΦΡΕΝΑΡΕΙ. Έτσι και γινόταν το μπαμ σίγουρα θα με έπαιρναν τα συντρίμμια διότι δε θα είχα προλάβει να στρίψω στη γωνία.

Συγνώμη για την εικόνα αλλά μέχρι εκεί φτάνουν οι καλλιτεχνικές μου δυνατότητες.

View attachment 251384
μαλλον πηγε να σε προσπερασει χωρις να εχει δει οτι μπροστα σου υπηρχε αλλο αυτοκινητο. Γλυτωσατε ολοι απο θαυμα και ειναι πραγματικα λυπηρο οτι θα ειχε δημιουργηθει δυστυχημα απο ΤΟΣΗ χαζομαρα και απο το πουθενα, Κριμα, κριμα, κριμα....
Οταν πηγαινω πισω απο αλλο οχημα σε επαρχιακο δρομο και αν δεν εχω σκοπο να τον προσπερασω, γενικα αφηνω αποσταση, ωστε να μπορεσει να με προσπερασει καποιος και να μπει αναμεσα μας, αν χρειαστει.
 
Πόσα km εννοείς μεγάλες αποστάσεις; Θεωρώ πως δεν υπάρχει επιστροφή πλέον, τα BEV θα κυριαρχήσουν 100%. Η εξέλιξη στις μπαταρίες είναι ραγδαία και το να φτιάξεις ένα δίκτυο φορτιστών ανά 50km είναι δεκάδες φορές φθηνότερο από το να φτιάξεις δίκτυο υδρογόνου, ακόμα κι αν αυτό είναι ανά 300-400km
Μιλάω για ταξίδια 1000+ κμ. Μόνο σε τέτοια είναι ακόμη και σήμερα πρωταθλητές τα μεγάλα diesel. Ναι για όσους μένουμε Ελλάδα δεν μας αφορά ιδιαίτερα.
Το δίκτυο υδρογόνου με ~10 υδρογονάδικά στην Ελλάδα θα γίνει λόγω πολιτικής απόφασης. Οι ταχυφορτιστές σε μικρές αποστάσεις και μεγαλύτερη ισχύ θα γίνουν λόγω αυξημένης ζήτησης από τη αγορά.
Αυτός που θα πάρει υδρογόνο σε 10 χρόνια θεωρώ θα είναι σε αριθμούς περίπου ίσος με αυτούς που αγοράζουν σήμερα αυτοκίνητο φυσικού αερίου (είναι ελάχιστοι αλλά υπάρχουν όπως και τα πρατήρια είναι ελάχιστα αλλά υπάρχουν).
 
Κοινωνική μίσθωση, γιατί όχι. Με 100 ευρώ το μήνα σου βγαίνει τσάμπα αν κάνεις πολλά κμ εντός πόλης μόνο από τη μείωση του κόστους της βενζίνης. Αν κάνεις 1000 κμ εντός πόλης θες για φόρτιση στο σπίτι από σούκο 18 ευρώ ρεύμα. Με μέση κατανάλωση 7 l/100 km και 1.70 το λίτρο μιλάμε για 119. Κοινώς έχεις τσάμπα αυτοκίνητο, που αν είναι leasing θα έχει φουλ ασφάλεια, πληρωμένο σέρβις/λάστιχα κλπ...

 
Κοινωνική μίσθωση εδώ; 😁😁😁😁😁
Σίγουρα! Αν δηλώνεις κάνα 5χιλιαρο τον χρόνο, αν δεν έχεις κανένα ακίνητο στο όνομα σου, φυσικά ούτε λόγος για χρήματα στην τραπεζα κλπ. ναι τότε μπορεί να δικαιούσαι κοινωνική μίσθωση.
Το χουμε δει το έργο της κοινωνικής ευαισθησίας πολλές φορές.
 
  • Like
Reactions: more peers and trav
Τσάμπα μέταλλο για ευαίσθετες κοινωνικά ομάδες!
Θα βρίσκουμε και ανταλλακτικές μπαταρίες οι υπόλοιποι, στα "ελαφρώς μεταχειρισμένα". :ROFLMAO:
Θα τους έρχεται και πιο φτηνά μια και δεν θα πληρώνουν ρεύμα.
 
  • Haha
Reactions: Tzimisce
ένα μικρο-μεσσαίο ev, με 100€/μήνα εξοφλείται σε 23-33 χρόνια...
(ας πούμε το byd dolphin (28k€) και το kia ev 3 (40k€), ως 2 παραδείγματα δημοφιλών ev).

την ίδια στιγμή το κράτος θα χάνει από τη φορολόγηση ορυκτών καυσίμων ~50€/μήνα για κάθε 1,000 km κίνησης)

δεν χρειάζεται να πούμε κάτι άλλο.......

+++
imo το μεγαλύτερο πρόβλημα για την διάδοση των ev δεν είναι το οικονομικό αλλά η διάθεση της πλειοψηφίας των πολιτών..
(δεν θα το αναλύσω αυτό, γιατί όσο μεγαλώνω νοιώθω ότι γίνομαι μισάνθρωπος πχ για τους 3/4 γύρω μας που δεν τους κάνουν τα "μπαταριοκίνητα" γιατί δεν κάνουν βρουμ-βρουμ λολ)

+++
Υπάρχουν μέτρα που μπορούν όχι μόνο να βοηθήσουν την διεύρυνση της ηλεκτρικής/καθαρής μετακίνησης, αλλα και την χρηματοδότησή της, πχ

Σταδιακά, με ορίζοντα 5-10ετίας:
- 5 €/Lt η βενζίνη και το πετρέλαιο (με επιστροφή για κάποιες εξαιρέσεις που η αλήθεια είναι ότι δεν μπορώ να φανταστώ..)
- μείωση φόρων/δασμών για αγορά 1ου ev κάτω των 50k€, χωρίς εισοδηματικά κριτήρια
- αύξηση φόρου/δασμών για αγορά θερμικών (ανεξαρτήτως τιμής) και διπλή αύξηση άνω των 50k€
- υψηλότατος φόρος πολιτελείας, για αγορά 1ου ΙΧ ev άνω των 50k€, 2ου, 3ου κτλ ανω των 25k€
- μόνο ev taxi και φορτηγά στις μεγάλες πόλεις

Άμεσα
μόνο ηλεκτρικές δημόσιες συγκοινωνίες, που θα καλύπτουν άριστα τις ανάγκες του πολίτη
αξιοποίηση εσόδων στην αναβάθμιση/εκσυγχρονισμό ηλ. δικτύου μεταφοράς και σταθμών φόρτισης και στην έρευνα
αποδοτικά κίνητρα και διευκόλυνση για εγκατάσταση ΑΠΕ παντού
κτλ

πολύ χοντρικά αυτά

δλδ
αν είσαι εφετζής ή κάγκουρας πλήρωνε όσους θέλουν να μετακινούνται αξιοπρεπώς και να μην μολύνουν το περιβάλλον.
 
  • Haha
Reactions: chocbhed
- 5 €/Lt η βενζίνη και το πετρέλαιο (με επιστροφή για κάποιες εξαιρέσεις που η αλήθεια είναι ότι δεν μπορώ να φανταστώ..)

Καταλαβαίνεις ότι σε αυτή την τιμή θα πάει και το θέρμανσης, έτσι;
Μην τους δίνεις ιδέες.
Και όχι, δεν έχω σκοπό να αλλάζω τον τρόπο που θερμαίνομαι τον χειμώνα ανάλογα με τα γούστα της εκάστοτε κυβέρνησης.
 
Εδώ και χρόνια η τιμή πετρελαίου θέρμανσης έχει εξισωθεί με του κίνησης επειδή είναι ανίκανοι να πιάσουν τους φορτηγατζήδες που βάζουν θέρμανσης για να κινηθούν.
Αν πάει το κίνησης στα 5€ που θα πάει το θέρμανσης με αυτή τη φιλοσοφία;
 
Παρουσιάζεται το Μάιο (23-25) στη Δανία, πρώτη ευρωπαϊκή χώρα, το BYD Dolphin Surf, το μικρό ηλεκτρικό της BYD. Οι φήμες λένε για τιμή στις 20000 ευρώ ή και παρακάτω.

 
  • Like
Reactions: avpap