Αυτοκινητιστικά νέα

Μπορεί να μη σου φαίνεται λογικό, αλλά είναι , αφού αποσπάσαι κάθε φορά που μπαίνεις σε κουβέντα, είτε είσαι στο κινητό είτε μιλάς με το αυτοκίνητο. Αποσπάσαι πολύ λιγότερο έως καθόλου όταν το χέρι σου μηχανικά ακουμπάει ένα πλήκτρο που ξέρεις τι κάνει. Και αν θες παραπάνω θερμοκρασία, απλά κάνεις επιπλέον κλικ.
Θεωρώ παρανοϊκό το να καταργούνται κουμπιά πολύ χρήσιμα για λόγους κόστους και να πιάνουμε κουβέντα με το αυτοκίνητο για απλά πράγματα.
Και όπως διαβάζεις, την άποψή μου συμμερίζονται και πολλοί μεγάλοι κατασκευαστές οι οποίοι δεσμεύτηκαν πως στα επόμενα μοντέλα θα επιστρέψουν τα κουμπιά για βασικές λειτουργίες όπως ο κλιματισμός.
 
Και φυσικά γι’ αυτό το χάλι κατηγορώ την Tesla που ξεκίνησε τη ηλιθιότητα της οθόνης ταμπλέτ για τα πάντα-όλα, προκειμένου να βγει οικονομικότερα η παραγωγή.
 
Και φυσικά γι’ αυτό το χάλι κατηγορώ την Tesla που ξεκίνησε τη ηλιθιότητα της οθόνης ταμπλέτ για τα πάντα-όλα, προκειμένου να βγει οικονομικότερα η παραγωγή.
Ναι αλλα εκει δουλευει οπως πρέπει! προσωπικα εχω ξεχασει να ασχολουμαι με οτιδηποτε εχει να κανει με φωτισμό και κλιματισμό. Η θερμοκρασια και οι λειτουργιες φωτισμου δρομου ειναι παντα ιδανικες χωρις καμμια απολυτως επεμβαση μου. Συνηθως η συνοδηγος (ορμονικα) παιζει +-ενα βαθμο, αλλιως εποχικα στους 22 η στους 21 μονιμα ρυθμισμένο, Η μονη δουλεια που κανω στην κονσολα ειναι... spotify σκαλισμα και ο πλοηγος πριν ξεκινησω.... τι να τα κανω τα κουμπια? προσωπικα παντα....
 
  • Like
Reactions: avpap
Φίλε sorry, αλλά επειδή έχω σκαλίσει αρκετά Tesla φίλου, παπαριες μάντολες δουλεύει μια χαρά. Και το UI δεν το βρήκα καθόλου εργονομικό. Μην προσπαθούμε να δικαιολογήσουμε τα αδικαιολόγητα. Πάντα τα κουμπιά θα είναι καλύτερα και αμεσότερα συγκριτικά με τις φωνητικές εντολές.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Να ρωτήσω μήπως κάτι δεν αφορά μόνο το δικό μου αυτοκίνητο.
Και εγώ είμαι στη φάση ότι το έχουν παρακάνει με τις οθόνες και όλα τα σπαστικά, γιατί προτιμώ τα παλιομοδήτικα κουμπιά.
Όμως πρέπει να παραδεχθώ ότι οι φωνητικές εντολές δουλεύουν τέλεια και πάρα πολύ εύκολα.
Επίσης έχω 1 hardware κουμπί για το ξεθάμπωμα που είναι σωτήριο γιατί πάει εύκολα το δάκτυλο και με ασφάλεια όταν μερικές φορές σε λίγα δευτερόλεπτα μπορεί να θολώσει όλο το τζάμι.
Το κακό είναι ότι αν το ξαναπατήσεις, απενεργοποιεί το άμεσο ξεθάμπωμα, αλλά δεν κλείνει συνολικά το σύστημα κλιματισμού, απλά το πηγαίνει στην αυτόματη λειτουργία.
Επειδή τον περισσότερο καιρό δεν μου αρέσει να έχω ενεργοποιημένο τον κλιματισμό πρέπει να μπω μέσω του touch screen για να το απενεργοποιήσω πλήρως.
Επίσης δεν υπάρχει φωνητική εντολή για απενεργοποίηση. Λες και θέλει το αυτοκίνητο να μου επιβάλει τον αυτόματο κλιματισμό.
Δουλεύει και σε εσάς έτσι;

Υ.Γ. Μόλις πήρα το αυτοκίνητο ήταν τεράστιος μπελάς να βάλεις ραδιόφωνο. Αυτό ήταν που με ανάγκασε να αρχίσω να χρησιμοποιώ φωνητικές εντολές με τις οποίες όλα γίνονται γρήγορα, σωστά και χωρίς να κοιτάς την οθόνη.
 
  • Like
Reactions: avpap
Φίλε sorry, αλλά επειδή έχω σκαλίσει αρκετά Tesla φίλου, παπαριες μάντολες δουλεύει μια χαρά. Και το UI δεν το βρήκα καθόλου εργονομικό. Μην προσπαθούμε να δικαιολογήσουμε τα αδικαιολόγητα. Πάντα τα κουμπιά θα είναι καλύτερα και αμεσότερα συγκριτικά με τις φωνητικές εντολές.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Αλλο σκαλισμα αλλο να ζεις μαζι του. H διαφορά τεράστια γιατι στην πράξη βλέπεις ποσο πρακτικο ειναι να μην ασχολεισαι με πράγματα που δεν χρειάζονται γιατι εχεις μάθει αλλιως.
Μια χαρα λειτουργικό ειναι γιατι δεν χρειαζεται να ασχοληθω με τιποτα εκτος απο να σεταρω τον πλοηγό και να επιλέξω μουσική. that simple!
Δε μου λείπουν τα hard κουμπια γιατι ΔΕΝ τα χρειάζομαι. Δε χρειαζεται να ασχοληθω με φωτα, ac, με καταναλώσεις, on/off κινητηρα (?) με δε ξερω κι εγω τι άλλο.
Τo GUI ειναι πολυ μπροστα και ολα αυτα που εχει ειναι εντελως αχρείαστα εν κινήσει, τι ακριβώς όμως δε λειτουργει όπως λες? Αλλα μη το κανουμε flame δεν ειναι το topic αυτο,

Τα μονο κουμπια που χρειαζομαι και υπαρχουν hardbuttons ειναι hazard, flash, set ορια ταχυτητας auto steering, media (play, pause, next, prev, volume), υαλοκαθαριστήρες, ταχυτητες, χειρόφρενο. Χωρια που μπορεις να προγραμματισεις και τα κουμπια στο τιμονι να πειραζεις την θερμοκρασια αν θεωρεις οτι το χρειαζεσαι τοσο τακτικα....

ΥΣ και για να ειμαι δικαιος, αρχικα το μονο που με ξενισε ηταν οτι το ντουλαπακι του συνοδηγου ανοιγει απο την οθόνη. Τωρα 2.5 ετη μετα i dont give a dime. εχω τοσους χωρους που το ντουλαπακι δε το ανοιγω σχεδον ποτε γιατι εχει συγκεκριμένη χρήση μόνο.
 
Last edited:
Έχει όντως πολύ πλάκα να βλέπεις τον Τάκη να υπερασπίζεται τα Android των αυτοκινήτων.. :D :D

Αν χρειάζεται να αλλάζεις την θερμοκρασία του κλιματισμού σου εν κινήσει μάλλον κάτι δεν πάει καλά με τον κλιματισμό.

Η μόνη περίπτωση που έχει χρειαστεί να το κάνω αυτό είναι όταν μου το έχει ζητήσει κάποιος συνεπιβάτης.

Αλλιώς η θερμοκρασία δεν έχει λόγο να αλλάζει.

Αλλά και αν χρειαστεί να αλλάξει, προσωπικά το χέρι μου πηγαίνει μηχανικά στην οθόνη εκεί που πρέπει (στο εντελώς κάτω μέρος της, στην άκρη).

Το UI της Tesla είναι κατά γενική ομολογία ότι καλύτερο κυκλοφορεί. Για να το καταλάβεις πρέπει όντως να το ζήσεις.

Και η αξία του να βλέπεις το αμάξι σου να αποκτά νέες δυνατότητες μετά από OTA firmware upgrades είναι ανεκτίμητη.
 
Μητσαρα, μια χαρά είναι ο κλιματισμός στη BMW, απλά αν θες να τον αλλάξεις δεν χρειάζεται να πιάσεις κουβέντα μαζί της αν δεν έχεις όρεξη. Τώρα για το UI της Tesla είναι όντως κορυφαίο αν θες να κάνεις το αμάξι disco και να βάζεις κλανιες για κόρνα 😂
 
  • Haha
Reactions: Φρα.Πε.
Μητσαρα, μια χαρά είναι ο κλιματισμός στη BMW, απλά αν θες να τον αλλάξεις δεν χρειάζεται να πιάσεις κουβέντα μαζί της αν δεν έχεις όρεξη. Τώρα για το UI της Tesla είναι όντως κορυφαίο αν θες να κάνεις το αμάξι disco και να βάζεις κλανιες για κόρνα 😂
Να! βλεπεις που δε το εχεις πειραξει αρκετα! οι κλανιες μπαινουν στα καθίσματα (όχι στην κόρνα) και ειναι ιδανικό οταν μπαινουν και καθονται ανυποψίαστοι !!! Οσο παιδικο παντως κι αν ακούγεται εχουν διασκεδάσει μικροί και μεγάλοι με αυτο το feature :P
 
Σε κάθε περίπτωση σκοπος μου δεν ήταν να προκαλέσω την οργή των φίλτατων κατόχων Tesla, αλλά να αναδείξω ένα πραγματικό πρόβλημα που δεν λύνεται με σοφτγουερικα κόλπα ούτε με φωνητικές εντολές. :)
Όπως είπα, δεν χρειάζεται με το ζόρι να ανακαλύψουμε ξανά τον τροχό. Επειδή γεμίσαμε οθόνες τα αυτοκίνητα, δεν σημαίνει ότι πρέπει να καταργήσουμε τα περισσότερα κουμπιά για να κονομήσουν περισσότερα οι κατασκευαστές.
 
Αλλο σκαλισμα αλλο να ζεις μαζι του. H διαφορά τεράστια γιατι στην πράξη βλέπεις ποσο πρακτικο ειναι να μην ασχολεισαι με πράγματα που δεν χρειάζονται γιατι εχεις μάθει αλλιως.
Μια χαρα λειτουργικό ειναι γιατι δεν χρειαζεται να ασχοληθω με τιποτα εκτος απο να σεταρω τον πλοηγό και να επιλέξω μουσική. that simple!
Δε μου λείπουν τα hard κουμπια γιατι ΔΕΝ τα χρειάζομαι. Δε χρειαζεται να ασχοληθω με φωτα, ac, με καταναλώσεις, on/off κινητηρα (?) με δε ξερω κι εγω τι άλλο.
Τo GUI ειναι πολυ μπροστα και ολα αυτα που εχει ειναι εντελως αχρείαστα εν κινήσει, τι ακριβώς όμως δε λειτουργει όπως λες? Αλλα μη το κανουμε flame δεν ειναι το topic αυτο,

Τα μονο κουμπια που χρειαζομαι και υπαρχουν hardbuttons ειναι hazard, flash, set ορια ταχυτητας auto steering, media (play, pause, next, prev, volume), υαλοκαθαριστήρες, ταχυτητες, χειρόφρενο. Χωρια που μπορεις να προγραμματισεις και τα κουμπια στο τιμονι να πειραζεις την θερμοκρασια αν θεωρεις οτι το χρειαζεσαι τοσο τακτικα....

ΥΣ και για να ειμαι δικαιος, αρχικα το μονο που με ξενισε ηταν οτι το ντουλαπακι του συνοδηγου ανοιγει απο την οθόνη. Τωρα 2.5 ετη μετα i dont give a dime. εχω τοσους χωρους που το ντουλαπακι δε το ανοιγω σχεδον ποτε γιατι εχει συγκεκριμένη χρήση μόνο.
«open glovebox» και όλα καλά 😁
 
  • Like
Reactions: Φρα.Πε.
Επίσης να προσθέσω ότι το πρόβλημα δεν ήταν η τεσλα, αλλά η vag και η πεζω με τα άθλια μενού και sliders για τον κλιματισμό. Τουλάχιστον στα τεσλα δουλεύουν σωστά οι φωνητικές εντολές.
Από εκεί και πέρα το θέμα της εργονομίας είναι υποκειμενικό όπως και της αισθητικές. Οταν μπήκα σε x3 φίλου έπαθα κρίση πανικού από τα κουμπάκια και τους διακόπτες που είδα μπροστά μου.
 
Μπα, ειδικά η εργονομία είναι κάτι ξεκάθαρα αντικειμενικό. Και η έλλειψη κουμπιών τη κάνει mission impossible.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Σε κάθε περίπτωση σκοπος μου δεν ήταν να προκαλέσω την οργή των φίλτατων κατόχων Tesla, αλλά να αναδείξω ένα πραγματικό πρόβλημα που δεν λύνεται με σοφτγουερικα κόλπα ούτε φωνητικές εντολές. :)
Όπως είπα, δεν χρειάζεται με το ζόρι να ανακαλύψουμε ξανά τον τροχό. Επειδή γεμίσαμε οθόνες τα αυτοκίνητα, δεν σημαίνει ότι πρέπει να καταργήσουμε τα περισσότερα κουμπιά για να κονομήσουν περισσότερα οι κατασκευαστές.
Μα τα hardbuttons για οτι χρειαζεσαι κατα την οδήγηση υπάρχουν! Μόνο ο κλιματισμος εμεινε κι αυτος.. αν δουλευει σωστά δε τον σκαλιζεις, αν χρειαστει πάλι, δεν ειναι πυρινικη φυσική+ οτι μπορεις να τον εχεις και σε hardbutton με teach!! Συν οτι υπαρχουν και υβριδικές λυσεις που υιοθετουν καποιοι και ειναι βολικές. Κατανοώ οτι δεν ειναι ολοι οι κατασκευαστές στο ιδιο επίπεδο με τις οθόνες και αναγνωρίζω οτι μπορει να υπαρχει πρόβλημα, αλλα είναι doable κρίνοντας την Τ.... Το προβλημα δεν ειναι αν εχουμε οθόνες στα οχηματα, αλλα στο να λειτουργουν σωστά με απλο ευκολο GUI.
 
Καλά οκ. Για εσένα μπορεί αυτό να αρκεί αλλά για μένα είναι εξαιρετικά ανεπαρκές. Σε σημείο που ούτε καν έβαλα την Tesla ως υποψήφιο αυτοκίνητο όταν έψαχνα για EV.
 
Προσωπικά το θεωρώ ηλίθιο να μιλάω στο αμάξι για να κάνω τα αυτονόητα όπως ηλιθιο να μιλάω στην λάμπα, στην tv κλπ.
Και στην τελική δεν γουστάρω να μιλάω σε άψυχα πράγματα.
Μαζι σου!

(στις λάμπες παντως μιλάω στο σπίτι, ειναι βολικό :p )
 
Αν καταλαβαινω καλα απο τη μεχρι τωρα συζητηση, οτι ρυθμιση θεωρειται σημαντικη και θεμα ασφαλους οδηγησης, υπαρχει σε hard button -ακομα και στα Τεσλα- ?
Και συζηταμε περι εργονομιας αυτων ?

Μπορω να μιλαω στην ψηφιακη βοηθο επι ωρες (αν δεν πιανει με την πρωτη) για να μου πετυχει τον ραδιοφωνικο σταθμο, αλλα δεν εχω την πολυτελεια να περιμενω ποτε θα αυξησει την ταχυτητα του υαλοκαθαριστηρα, οταν πλησιαζω ενα φορτηγο σε εθνικη οδο υπο βροχη.
Ευχαριστως να της ζητησω να αλλαξει τον εσωτερικο φωτισμο, σε οση ωρα θελει, αλλα να ης ζηταω να αναψει το φλας πριν στριψω ? Η να μου ρυθμιζει τον καθρεφτη οπισθοπορειας οταν αλλαζω σταση γιατι πιαστηκε η μεση μου ?
Ε, μας φτανουν τα bugs στα κινητα και τα κομπιουτερ, μη τα φορτωθουμε και στο αυτοκινητο... ειναι και θεμα ασφαλειας εκει...

Επισης φανταζομαι συμφωνουμε ολοι, οτι τα μενου οσο καλοσχεδιασμενα και να ειναι, ειναι κινδυνος θανατος να ασχολεισαι οδηγωντας για να φτασεις σε καποια ρυθμιση....