Αυτοκινητιστικά νέα

2-3 ευρώ κόστος σημαίνει στην καλύτερη 3,5 - 4€ τελική τιμή. Αν απλά στοχεύουν να μην χάσουν έσοδα από τα καύσιμα, όχι να τα φορολογήσουν αναλογικά.

Αν το πάνε αναλογικά πηγαίνουμε στα 6-9€ το λίτρο. Προφανώς δεν "παίζει" αυτό.
Όχι ότι "παίζουν" και τα 3,5-4€, αλλά λέμε τώρα..
Το μόνο μακροοικονομικά που μπορεί να οδηγήσει σε μικρότερη ή καθόλου φορολόγηση είναι ότι ανανεώσιμα καύσιμα μπορείς να παράξεις εντός χώρας χωρίς να ξοδέψεις σαν κράτος συνάλλαγμα για εισαγωγές. Οπότε μπορεί θεωρητικά το κράτος να δει τι κερδίζει από τη μείωση εισαγωγών και άρα εκροής συναλλάγματος και να προσαρμόσει ανάλογα το φόρο.
 
Δημήτρη καλοκαιρινά Kumho φοράω, ΑΝ κάνουμε τελικά το ταξίδι στην Ρουμανία, δεν έχω ιδέα τι πρέπει να του βάλω.
Με Μ+S είσαι οκ κ πάρε χιονοκουβέρτες/αλυσίδες για παν ενδεχόμενο , εκτός κ αν έχεις σκοπό για πολύ χιόνι θα προχωρήσεις σε καθαρά χειμερινά για τα οποία έχεις όριο ταχύτητας διότι ζεσταίνονται πολύ γρήγορα κ αλυσίδες .
 
Με Μ+S είσαι οκ κ πάρε χιονοκουβέρτες/αλυσίδες για παν ενδεχόμενο , εκτός κ αν έχεις σκοπό για πολύ χιόνι θα προχωρήσεις σε καθαρά χειμερινά για τα οποία έχεις όριο ταχύτητας διότι ζεσταίνονται πολύ γρήγορα κ αλυσίδες .
Δεν είναι λίγο υπερβολή χειμερινά+αλυσίδες; Τετρακίνητος είμαι..
 
Το βασικότερο που αναιρεί ουσιαστικά το παραπάνω είναι το σχόλιο χαμηλότερα:
"Αξίζει να σημειωθείε εδώ ότι λέγεται, τουλάχιστον προς το παρόν, ότι αυτή η συνέχιση παραγωγής των κινητήρων εσωτερικής καύσης και μετά το 2035, θα γίνει αποδεκτή εφόσον τροφοδοτούνται με «βιώσιμα» καύσιμα,..."
Αυτό απλά θα αφήσει την Porsche, την Ferrari, την Bugatti κλπ να συνεχίσουν ανενόχλητα να παράγουν κινητήρες εσωτερικής καύσης γιατί κανένας άνθρωπος με μέσα οικονομικά δεν θα έχει δυνατότητα να δίνει 3-4-5+ ευρώ για ανανεώσιμα συνθετικά καύσιμα. Και θα δείξει ότι η ΕΕ είναι ευέλικτη. Στην πράξη θα είναι ασύμφορο για όποιον έχει συμβατική οικονομική κατάσταση.

Τα αντίστοιχα καύσιμα της F1 του χρόνου αναμένεται να κοστίζουν περί των 200 ευρώ το λίτρο. Προφανώς αυτό περιλαμβάνει κόστη τεχνολογικής ανάπτυξης κλπ και η μαζική παραγωγή σε μια δεκαετία θα ρίξει σημαντικά το κόστος...αλλά να πάει στα σημερινά 2 ευρώ δεν το βλέπω.
Πρακτικα θεωρω οτι αφηνουν το παραθυρο ανοιχτο ωστε να χαρακτηρισουν "βιωσιμα καυσιμα" ο,τι γουσταρουν. Ναι, βιωσιμα καυσιμα ειναι αυτα που αναφερεις, με το πολυ υψηλο κοστος, αλλα δεν νομιζω οτι το πανε προς τα εκει. Απλα πετανε το μπαλακι παρακατω, ωστε να μην καταρρευσουν οι γερμανικες αυτοκινητοβιομηχανιες, και "εχει ο θεος".
Αν και ειμαι πολυ υπερ της ηλεκτροκινησης, θεωρω τις απαγορευσεις προβληματικες, αλλα απο την αλλη μερια, αν δεν μπουν συγκεκριμενοι στοχοι, οι ανθρωποι εχουν την ταση να χρονοτριβουν.
 
Το πράγμα είναι απλό, τα ηλεκτρικά θα τα αγοράζει από μόνος του ο κόσμος όταν θα είναι καλύτερα σε όλα ή/και φθηνότερα. Όσο είναι ακριβότερα και έχουν κάποια μειονεκτήματα είναι λογικό να είναι προβληματική η μετάβαση. Από κει και πέρα η κάθε χώρα κοιτάει τι την συμφέρει, απεξάρτηση από ορυκτά καύσιμα, καθαρότερη ατμόσφαιρα στις πόλεις ή να στηρίξει την βιομηχανία της; Γι΄ αυτό άλλωστε η ΕΕ δε μπορεί να έχει κοινή γραμμή, τι σχέση έχουμε εμείς πχ με τους Γερμανούς;
 
Το πράγμα είναι απλό, τα ηλεκτρικά θα τα αγοράζει από μόνος του ο κόσμος όταν θα είναι καλύτερα σε όλα ή/και φθηνότερα. Όσο είναι ακριβότερα και έχουν κάποια μειονεκτήματα είναι λογικό να είναι προβληματική η μετάβαση. Από κει και πέρα η κάθε χώρα κοιτάει τι την συμφέρει, απεξάρτηση από ορυκτά καύσιμα, καθαρότερη ατμόσφαιρα στις πόλεις ή να στηρίξει την βιομηχανία της; Γι΄ αυτό άλλωστε η ΕΕ δε μπορεί να έχει κοινή γραμμή, τι σχέση έχουμε εμείς πχ με τους Γερμανούς;
Προφανώς, τα ηλεκτρικά και ακριβά είναι και υπάρχουν και κάποια μειονεκτήματα, ενώ ο μέσος Ελληνας δεν έχει και φράγκα, αν βάλεις στην εξίσωση ότι οι περισσότεροι Ελληνες ζούνε σε πολυκατοικία όπου δύσκολα μπορεί να τα φορτίσει σπίτι του, έδεσε το γλυκό. Πρόσθεσε ότι και σαν λαός είμαστε λίγο δυσκοίλιοι και δύσπιστοι και δεν δεχόμαστε εύκολα αλλαγές και νέα πράγματα...με αυτά σαν δεδομένα η Ελλάδα θα είναι από τις τελευταίες χώρες στην Ευρώπη που θα γεμίσουμε Ηλεκτρικά αμάξια.

Εννοείται ότι δεν έχουμε σχέση με την Γερμανία από όπου και να το πιάσεις...άλλος πλανήτης...
 
Οταν είναι για φόρους όμως μια χαρά έχουμε σχέση με όλους όχι μόνο με την Γερμανία.
Ετσι πάει, υιοθετούμε πάντα τα κακά των άλλων άλλα όχι τα καλά....βάζουμε φόρους σαν την Γερμανία άλλα τι σχέση έχουν π.χ. οι δρόμοι μας με τους δικούς τους που ντρέπεσαι να πατήσεις..
 
Πρακτικα θεωρω οτι αφηνουν το παραθυρο ανοιχτο ωστε να χαρακτηρισουν "βιωσιμα καυσιμα" ο,τι γουσταρουν. Ναι, βιωσιμα καυσιμα ειναι αυτα που αναφερεις, με το πολυ υψηλο κοστος, αλλα δεν νομιζω οτι το πανε προς τα εκει. Απλα πετανε το μπαλακι παρακατω, ωστε να μην καταρρευσουν οι γερμανικες αυτοκινητοβιομηχανιες, και "εχει ο θεος".
Αν και ειμαι πολυ υπερ της ηλεκτροκινησης, θεωρω τις απαγορευσεις προβληματικες, αλλα απο την αλλη μερια, αν δεν μπουν συγκεκριμενοι στοχοι, οι ανθρωποι εχουν την ταση να χρονοτριβουν.
Αυτό το σημείο έχει περάσει προ πολλού. Υπάρχουν ήδη delegated acts για το τι είναι βιώσιμο καύσιμο. Οι κανόνες είναι όλοι θεσμοθετημένοι:
Τα 2 delegated acts για Ανανεώσιμα Καύσιμα Μη Βιολογικής Προέλευσης
Το 1 delegated act για Καύσιμα Χαμηλού Άνθρακα
Ταυτόχρονα έχουμε την Renewable Energy Directive (RED) III και το πλαίσιο για τη βιωσιμότητα του άνθρακα από βιολογικές πήγες.

Είναι το πιο ενδελεχές κανονισιτκό πλαίσιο παγκοσμίως και δεν αφήνει τίποτα σε γκρίζες ζώνες.
 
Last edited:
Αυτό το σημείο έχει περάσει προ πολλού. Υπάρχουν ήδη delegated acts για το τι είναι βιώσιμο καύσιμο. Οι κανόνες είναι όλοι θεσμοθετημένοι:
Τα 2 delegated acts για Ανανεώσιμα Καύσιμα Μη Βιολογικής Προέλευσης
Το 1 delegated act για Καύσιμα Χαμηλού Άνθρακα
Ταυτόχρονα έχουμε την Renewable Energy Directive (RED) III και το πλαίσιο για τη βιοσιμότητα του άνθρακα από βιολογικές πήγες.

Είναι το πιο ενδελεχές κανονισιτκό πλαίσιο παγκοσμίως και δεν αφήνει τίποτα σε γκρίζες ζώνες.
εννοεις ειναι τοσο καλα θεσμοθετημενο οσο η απαγορευση πωλησης θερμικων αυτοκινητων απο το 2035 και μετα; :D
 
εννοεις ειναι τοσο καλα θεσμοθετημενο οσο η απαγορευση πωλησης θερμικων αυτοκινητων απο το 2035 και μετα; :D
Όχι...είναι οι λεπτομέρειες που λένε με απίστευτη ακρίβεια τι μπορείς να πουλήσεις και τι όχι. Και οι ορισμοί δεν είναι με λέξεις αλλά με μοντέλα ανάλυσης πλήρους κύκλου ζωής. Είναι technology agnostic, αλλά ότι προτείνεις πρέπει να υπολογίσεις το αποτύπωμα άνθρακα με συγκεκριμένη μεθοδολογία και μόνο τότε μπορείς να βαφτιστείς "ανανεώσιμο καύσιμο".
Να σου δώσω παράδειγμα. Έστω ότι παράγεις πράσινο υδρογόνο με χρήση αποκλειστικά ηλιακής ενέργειας.
Μετά έστω ότι θέλεις να φτιάξεις ανανεώσιμο diesel. Χρειάζεσαι μια πηγή άνθρακα σε μορφή μονοξειδίου του άνθρακα (ή διοξειδίου).
Αν βάλεις φίλτρο στην καμινάδα μονάδας που καίει λιγνίτη το παραγώμενο συνθετικό diesel δεν μπορεί να πέσει βάσει της μεθοδολογίας υπολογισμού κάτω από το όριο και έτσι το καύσιμο ΔΕΝ νοείται ως ανανεώσιμο.
Αν βάλεις φίλτρο στην καμινάδα μονάδας που καίει φυσικό αέριο, θέλει πολύ δουλειά γιατί μπορεί να βγει οριακά εντός του εύρους και όντως να είναι ανανεώσιμο καύσιμο. Αλλά εκεί παίζει ρόλο ακόμη και αν οι αντλίες σε κάποιον αγωγό που φέρνει το φυσικό αέριο στη μονάδα χρησιμοποιεί ανανεώσιμο ρεύμα ή όχι για τις αντλίες.
Αν βάλεις φίλτρο στην καμινάδα μονάδας που καίει βιομάζα πρέπει να αποδείξεις ότι η βιομάζα είναι σύμφωνη με το πλαίσιο βιωσιμότητας της βιομάζας (δεν έρχεται σε ανταγωνισμό με τροφή ή ζωοτροφές, δεν προωθεί αλλαγές χρήσης γης, δεν έχει επίπτωση στο οικοσύστημα από όπου παράγεται και δεν υπάρχει άλλη εφαρμογή που κρίνεται πιο σημαντική από την ενεργειακή αξιοποίησή της). Αν είναι σύμφωνη τότε το καύσιμο σου είναι σίγουρα ανανεώσιμο. Αν η μονάδα παραγωγής ρεύματος από βιομάζα είναι εντός ΕΕ, τότε έχουν κάνει όλη τη δουλειά από πιο πριν και είσαι σίγουρος. Αν όμως εισάγεις αυτό το καύσιμο από κάποια γειτονική χώρα εκτός ΕΕ τότε πρέπει να ξαναγίνει όλη η ανάλυση.
Το αν τα αυτοκίνητα θα έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης ή θα είναι ηλεκτρικά ή θα έχουν κυψέλες καυσίμου είναι τελείως διαφορετικό ζήτημα.
Είμαι -σχεδόν- βέβαιος ότι δεν θα απαγορευτεί ποτέ η παραγωγή και κυκλοφορία οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης όσο τηρούνται κανονισμοί ρύπων. Και εφόσον ήδη υπάρχει τεχνική λύση (ανανεώσιμα συνθετικά καύσιμα) δεν υπάρχει λόγος απαγόρευσης του οχήματος, παρά του καυσίμου. Όποιου η τσέπη από βίτσιο σηκώνει να πληρώνει πολλαπλάσια γιατί να του το απαγορεύσουν εφόσον δεν ρυπαίνει.
 
Δεν είναι λίγο υπερβολή χειμερινά+αλυσίδες; Τετρακίνητος είμαι..
Α δε το ήξερα ότι είσαι 4χ4 . Γι αυτό είπα κ για το χιόνι κ πόσο δύσκολη είναι η διαδρομή . Εγώ έχω M+S 4x4 αλλά πάντα έχω μαζί χιονοκουβέρτες κ αλυσίδες . You never know ;)
 
Α δε το ήξερα ότι είσαι 4χ4 . Γι αυτό είπα κ για το χιόνι κ πόσο δύσκολη είναι η διαδρομή . Εγώ έχω M+S 4x4 αλλά πάντα έχω μαζί χιονοκουβέρτες κ αλυσίδες . You never know ;)
Εσύ Δημήτρη είσαι έτοιμος για οτιδήποτε!!!

Πάντως τα M+S λάστιχα δεν τα κατάλαβα ποτέ.

Έχει πολύ ενδιαφέρον γιατί μερικά χρόνια πίσω ήμασταν κάπου στον Παρνασσό με φίλους και είχαμε 2 Peugeot 3008 το ένα με τα μαμά Μ+S και το άλλο επειδή ήταν ένα χρόνο παλαιότερο είχε αλλάξει λάστιχα και είχε βάλει τυπικά καλοκαιρινά. Βρήκαμε χιόνι και πάγο σε ένα χωματόδρομο στο βουνό και με την ίδια επιλογή στο περιστροφικό για αντίστοιχες συνθήκες τα M+S είχαν τρελή διαφορά που δεν το περίμενα. Αυτό με τα καλοκαιρινά πήγαινε πέρα-δώθε, ενώ το δικό μου ευθεία.

Βέβαια είχα 4 χρόνια τα μαμά λάστιχα και η μόνη φορά που τα χρειάστηκα ήταν τότε. Προφανώς για χρήση στην Ελλάδα σε δρόμο τα θερινά θα ήταν καλύτερη επιλογή.

Όσο για αλυσίδες, από το 2005 είχα περάσει στα πανιά (Autoshock) γιατί οι μαμά ζάντες του τότε αυτοκινήτου δεν άφηναν αρκετό χώρο για να περαστεί αλυσίδα (έβρισκε στο αμορτισέρ). Ευτυχώς ήταν συμβατές και με το Focus που πήρα μετά και υπάρχουν ακόμη. Η μόνη χρήση τους ήταν μια φορά να τις δείξω σε ένα μπλόκο αστυνομίας, δεν τις έχω φορέσει ποτέ.

Από όταν πήρα το 3008 πήρα τις φθηνές κόκκινες κουβέρτες που και αυτές δεν τις έχω τοποθετήσει ποτέ. Ευτυχώς είναι συμβατές και με τα λίγο μεγαλύτερα του Kuga, οπότε είναι στριμωγμένες γύρω από τη ρεζέρβα.

ΥΓ. Αυτό που θα ήθελα να ξέρω είναι πως συμπεριφέρονται στο στεγνό M+S λάστιχα σε σύγκριση με Eco λάστιχα σε γρήγορη οδήγηση...
 
ΥΓ. Αυτό που θα ήθελα να ξέρω είναι πως συμπεριφέρονται στο στεγνό M+S λάστιχα σε σύγκριση με Eco λάστιχα σε γρήγορη οδήγηση...
Γιώργο πάντα είμαι αρματωμένος γιατί ποτέ δεν ξέρεις με αυτό το κλίμα πια τι θα γίνει . Έχει τύχει να χιονίσει τόσο πολύ από το πουθενά κ μαζί με Μ+S κ το πρόγραμμα στο Snow πήγαινα κανονικά αλλά επειδή ποιο πέρα τα πράγματα αγρίεψαν (συνάντησα κομμάτια παγωμένα αποβραδίς ) που τις έβαλα για σιγουριά . Οι αλυσίδες είναι πολύ καλές στον πάγο .

Τα M+S είναι πολύ καλά για χιόνι το οποίο βέβαια δεν έχουμε πολύ, αλλά την καθημερινότητα είναι άψογα . Δε μου ζεσταίνονται καθόλου και στη βροχή πάλι άψογα . Τα δοκίμασα και το καλοκαίρι παραλία άμμο αφού έβαλα πρόγραμμα Sand κ πήγε μπάλα . Τα προτείνω με κλειστά μάτια .
 
Γιώργο πάντα είμαι αρματωμένος γιατί ποτέ δεν ξέρεις με αυτό το κλίμα πια τι θα γίνει . Έχει τύχει να χιονίσει τόσο πολύ από το πουθενά κ μαζί με Μ+S κ το πρόγραμμα στο Snow πήγαινα κανονικά αλλά επειδή ποιο πέρα τα πράγματα αγρίεψαν (συνάντησα κομμάτια παγωμένα αποβραδίς ) που τις έβαλα για σιγουριά . Οι αλυσίδες είναι πολύ καλές στον πάγο .

Τα M+S είναι πολύ καλά για χιόνι το οποίο βέβαια δεν έχουμε πολύ, αλλά την καθημερινότητα είναι άψογα . Δε μου ζεσταίνονται καθόλου και στη βροχή πάλι άψογα . Τα δοκίμασα και το καλοκαίρι παραλία άμμο αφού έβαλα πρόγραμμα Sand κ πήγε μπάλα . Τα προτείνω με κλειστά μάτια .
Να πω την αλήθεια δεν είχα και εγώ θέμα με τα Continental M+S που είχε το Peugeot από το εργοστάσιο. Μετά μου είχε βάλει η leasing Pirelli θερινά. Να πω την αλήθεια ουσιαστικές διαφορές δεν είδα.
Με τα Continental Eco που έχει από το εργοστάσιο το Kuga δεν είμαι φουλ ικανοποιημένος. Σπινάρουν και γλυστράνε πολύ εύκολα. Κατανοητό βέβαια ότι η ιπποδύναμη/ροπή είναι κατά πολύ μεγαλύτερη.
 
Όπως λέει και ο τύπος στο βιντεάκι ο λόγος είναι ένας : money
Μεγάλο cost cut η έλλειψη hard buttons για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Εκεί που θα έπρεπε να σχεδιάζουν κονσόλες, κουμπιά, καλωδιώσεις , τώρα βάζουν τον προγραμματιστή και του λένε φτιάξε μας όλο το air-condition στην οθόνη. Για σκεφτείτε το.