Καλησπέρα....
εγώ κυκλοφορώ με πετρέλαιο (FORD SMAX TDCi) και μετακινούμαι επίσης εναλλάξ με βενζίνη τούρμπο (VOLVO S60) και με αέριο (AUDI A6 TURBO QUATTRO) . Η συμπεριφορά του VOLVO έχει πολύ μεγάλη διαφορά σε σχέση με το δικό μου να μην κρυβόμαστε, ειδικά σε επιταχύνσεις από στάση. Το AUDI έχει πολύ καλή συμπεριφορά, αλλά δείχνει κρατημένο, τόσο με βενζίνη, όσο και με αέριο μάλλον λόγω της τετρακίνησης που δεν αφήνει το αυτοκίνητο να κάνει χαζά. Το πετρελαιοκίνητο χτυπά ένα προς ένα τα άλλα δυο αυτοκίνητα στις ανηφόρες με φορτίο, ειδικά με τη 5η αλλά υπάρχει και η 6η. Φυσικά είναι και πιο βαρύ κατά 300 κιλά.
Το πετρέλαιο έχει ήδη κάνει 60.000 χλμ. σε 19 μήνες. Καταλαβαίνεις πόσο κινείται. Έχω κάνει δυο service που στοίχισαν 98 και 184 ευρώ. Επόμενο service στα 90.000 χλμ. Ο κινητήρας κινεί και FORD TRANZIT άρα αν βγάλει πρόβλημα (προβληματικός κινητήρας όχι από τη δική μου χρήση), θα κάψει τη FORD. Εκτιμώμενος χρόνος απροβλημάτιστης λειτουργίας του κινητήρα 400.000 χλμ. εκτός πόλης. Έχω ένα φόβο τί θα γίνει αν ξυπνήσω κάποια μέρα με -18 κελσίου και με τα πετρέλαια παγωμένα. Γι αυτό είτε βάζω πετρέλαιο από την ΕΚΟ σε Φλώρινα ή Καστοριά, ή βάζω από τη γειτονική χώρα (FYROM) που δίνε παντού χειμερινό πετρέλαιο ή κάποιο πρόσθετο στα βενζινάδικα της Θεσσαλονίκης. Αυτά όταν η θερμοκρασία ενδέχεται να πέσει κάτω από -10 κελσίου.
Καίει 10 λεπτά/χλμ. με πετρέλαιο 1,42-1,45, δηλ. καίει 7,5 λτρ. Δουλεύει εκτός πόλης με υψηλές ταχύτητες, ενώ δεν ταξιδεύει ποτέ άδειο. Εκτιμώμενο μέσο φορτίο 300 κιλά.
Το άεριο έχει κάνει μέχρι σήμερα 5.000 χλμ. Δεν έχει καμιά διαφορά στην απόδοση από τη βενζίνη. Καίει 10 λεπτά/χλμ. με αέριο 78,5 λπτ. Στα πρώτα 1000 χλμ. υπήρχαν κάποια θεματάκια με το ρεγουλάρισμα του κινητήρα αλλά πλέον λύθηκαν και λειτουργεί ρολόι. Η αντοχή στο χρόνο είναι ένα θέμα. Κανείς δεν μπορεί να μας πει αν ένα αυτοκίνητο με βενζίνη τούμπο θα λειτουργεί απροβλημάτιστα μετά από 100.000 χλμ.