Καλά εννοείται ότι τα αυτόματα είναι το μέλλον (και πολύ αργήσαμε να το καταλάβουμε αλλά δεν υπήρχαν και σοβαρές προτάσεις πριν μερικά χρόνια). Το θέμα είναι να συνδυάζονται και με αξιοπιστία έτσι ώστε να μη σου έρθει ο κούκος αηδόνι σε περίπτωση βλάβης.
Για τα CVT έχω υπόψη μου την αρχή λειτουργίας τους που περιέγραψες παραπάνω αλλά δεν ήξερα γιατί τα χρησιμοποιούν τόσο φανατικά οι Ιάπωνες. Φανταζόμουν για λόγους αξιοπιστίας αλλά προφανώς το οικονομικό παίζει ρόλο παντού. Για τις απώλειες ισχύος δεν το γνώριζα.
Πάντως και τα διπλού συμπλέκτη δεν είναι πανάκεια. Υπάρχουν πολλοί που δεν τα συμπαθούν λόγω όχι τόσο ομαλής αλλαγής σχέσεων (προσοχή όχι γρήγορης αλλαγής, άλλο το ένα άλλο το άλλο), ειδικά σε μικρές ταχύτητες μέσα στην πόλη, όπου θεωρούν τα κιβώτια με μετατροπέα ροπής αξεπέραστα. Από την άλλη και με μετατροπέα ροπής έχεις απώλειες (καλά τις απώλειες δεν τις γλυτώνεις με κανένα κιβώτιο απλά τις ελαχιστοποιείς όσο γίνεται) ενώ τα διπλού συμπλέκτη είναι γενικά πιο γρήγορα στις αλλαγές. Βέβαια στην πράξη αυτά μπορεί να έχουν ξεπεραστεί σε πολλές υλοποιήσεις. Πάντως νομίζω τα διπλοσύμπλεκτα - θεωρητικά - είναι πιο κατάλληλα σε μοντέλα επιδόσεων ενώ με μετατροπέα ροπής σε πιο "καθημερινά" μοντέλα. Και πάλι στη θεωρία αυτό, π.χ. πολλά κιβώτια διπλού συμπλέκτη τοποθετούνται σε καθημερινά μοντέλα (Skoda Octavia, Ford Mondeo κτλ.).
Για τα CVT έχω υπόψη μου την αρχή λειτουργίας τους που περιέγραψες παραπάνω αλλά δεν ήξερα γιατί τα χρησιμοποιούν τόσο φανατικά οι Ιάπωνες. Φανταζόμουν για λόγους αξιοπιστίας αλλά προφανώς το οικονομικό παίζει ρόλο παντού. Για τις απώλειες ισχύος δεν το γνώριζα.
Πάντως και τα διπλού συμπλέκτη δεν είναι πανάκεια. Υπάρχουν πολλοί που δεν τα συμπαθούν λόγω όχι τόσο ομαλής αλλαγής σχέσεων (προσοχή όχι γρήγορης αλλαγής, άλλο το ένα άλλο το άλλο), ειδικά σε μικρές ταχύτητες μέσα στην πόλη, όπου θεωρούν τα κιβώτια με μετατροπέα ροπής αξεπέραστα. Από την άλλη και με μετατροπέα ροπής έχεις απώλειες (καλά τις απώλειες δεν τις γλυτώνεις με κανένα κιβώτιο απλά τις ελαχιστοποιείς όσο γίνεται) ενώ τα διπλού συμπλέκτη είναι γενικά πιο γρήγορα στις αλλαγές. Βέβαια στην πράξη αυτά μπορεί να έχουν ξεπεραστεί σε πολλές υλοποιήσεις. Πάντως νομίζω τα διπλοσύμπλεκτα - θεωρητικά - είναι πιο κατάλληλα σε μοντέλα επιδόσεων ενώ με μετατροπέα ροπής σε πιο "καθημερινά" μοντέλα. Και πάλι στη θεωρία αυτό, π.χ. πολλά κιβώτια διπλού συμπλέκτη τοποθετούνται σε καθημερινά μοντέλα (Skoda Octavia, Ford Mondeo κτλ.).