κανονικά πρέπει τα ίδια μέτρα να ισχύουν και για όλα τα euro 3 βενζίνης. Έτσι δεν είναι;
Η έκφραση "η στατιστική είναι ο επιστημονικότερος τρόπος για να ψεύδεται κανείς" βρίσκει την εφαρμογή της και εδώ. Το μόνο δεδομένο είναι ότι τα αυτοκίνητα όπως και οι άλλες εκφάνσεις της βιομηχανικής εποχής μολύνουν και θα μολύνουν. Από εκεί και πέρα μπορεί κάποιος να παρουσιάσει "καθαρά" και "λιγότερο καθαρά" οχήματα κατά το δοκούν. Στο ντίζελ η οιολογική επιβάρυνση είναι σαφής και μετρήσιμη από εκεί και πέρα θα πρέπει να συνεκτιμώνται όλοι οι παράγοντες. Ένα αυτοκίνητο με σύστημα start-stop θα έχει αναφερόμενους λιγότερους ρύπους από εκεί και πέρα η επιπλέον επιβάρυνση της μπαταρίας να επανεκκινεί το όχημα θα φέρει την ταχύτερη εξάντλησή της. Η οικολογική επιβάρυνση καταστροφής της δεν επιβαρύνει τους ρύπους του αυτοκινήτου αλλά είναι συνέπεια της ύπαρξης ενός τέτοιου συστήματος. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τις εξαντλημένες ματαρίες των υβριδικών φαντάζομαι και ενδεχομένως των ηλεκτρικών. Η καταδίκη συνεπώς των αυτοκινήτων σε καθαρά και μή βασίζεται σε αυθαίρετες εκτιμήσεις μέχρι ενός σημείου.