Αυτοκινητιστικά νέα

Επηρεάζεται πάρα πολύ η αυτονομία μεταξυ ταχυτήτων 100,120,150 χιλιόμετρα με ηλεκτρικό και ο λόγος είναι η αντίσταση αέρα που αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο. Η μπαταρία πρέπει να νικήσει όχι μόνο το βάρος του αυτοκινήτου αλλά και τα έξτρα "κιλά" αέρα. Είχα βάλει πριν μερικές σελίδες ένα άρθρο (από το car&driver νομίζω) που το εξηγούσε. Φυσικά και επηρεάζεται και η βενζίνη αλλά εκεί δεν μας καιει. Στο ηλεκτρικό σε καίει που είσαι με το ένα μάτι στην μπαταρία και βλέπεις άμεσα την διαφορά. Το δοκίμασε ο κουμπάρος στην εθνική με το ηλεκτρικό 500άρι και ισχύει όντως.
Δεν είναι τυχαίο που έχουν μικρές τελικές τα ηλεκτρικά του λαού (δεν μιλάμε για plaid).
Σε γενικές γραμμες πάνω από 120 χιλ. ταχύτητα αρχίζει και πέφτει κλάμα για αυτό και δεν βλέπετε τα ηλεκτρικά στην εθνική να τα γκαζωνουν. Ο κανόνας για νορμάλ ηλεκτρικά είναι: στην εθνική πάνε σαν κότες και στην πόλη στα φανάρια κάνουν μαγκιές.
Ρε παιδιά. Τι leaf και τι fiat ηλεκτρικά ; Αυτά ειναι τα κριτήρια σας ; Η πλεμπα της ηλεκτροκινησης;
Τα ηλεκτρικά που δεν βασίστηκαν σε σασί θερμικού και σχεδιάστηκαν ως ηλεκτρικά έχουν την καλυτερη αεροδυναμική στην αυτοκίνηση.
Όλα τα σοβαρά ηλεκτρικά έχουν αεροδυναμικό συντελεστή κοντά στο 0.2 .
Η τελική ταχύτητα τους ειναι πανω από τα 200 και με μια μέση ταχύτητα 130χλμ την ώρα έχουν αυτονομία κοντά στα 350 χιλιόμετρα. Ποιος κάνει 350 χιλιόμετρα την ημέρα με μέση ταχυτητα τα 130 και αγχωνεται;
 
  • Like
Reactions: DimAsi and avpap
Ρε παιδιά. Τι leaf και τι fiat ηλεκτρικά ; Αυτά ειναι τα κριτήρια σας ; Η πλεμπα της ηλεκτροκινησης;
Τα ηλεκτρικά που δεν βασίστηκαν σε σασί θερμικού και σχεδιάστηκαν ως ηλεκτρικά έχουν την καλυτερη αεροδυναμική στην αυτοκίνηση.
Όλα τα σοβαρά ηλεκτρικά έχουν αεροδυναμικό συντελεστή κοντά στο 0.2 .
Η τελική ταχύτητα τους ειναι πανω από τα 200 και με μια μέση ταχύτητα 130χλμ την ώρα έχουν αυτονομία κοντά στα 350 χιλιόμετρα. Ποιος κάνει 350 χιλιόμετρα την ημέρα με μέση ταχυτητα τα 130 και αγχωνεται;
Just for the record, το Leaf Δεν έχει βασιστεί σε σασί θερμικού και έχει CD 0.28. Και αυτό με την 62αρα μπαταρία έχει καλή αυτονομία.
 
340km για tesla model y lr με ΣΤΑΘΕΡΗ ταχυτητα 120km/h.
422km για το model 3 lr (ιδιες συνθηκες με ανω)

Αυτο ειναι για 100->0% μπαταρια. Προφανως κανεις δεν ειναι τοσο ριψοκινδυνος να το κανει αυτο. Θα ταξιδεψει 90-10%, αλλα ουτε κανενας εχει σταθερη ταχυτητα 120km/h σε ενα ταξιδι. Πριν βγει στην εθνικη οδο θα πηγαινει με λιγοτερα, στην εθνικη οδο θα παει πχ με 130 (ή 110-120 αν θελει να κανει οικονομια) και οταν φτασει στον προορισμο, παλι θα πηγαινει με πολυ λιγοτερα. Επισης, σε συνθηκες πολης (μεγαλης/επαρχιακης δεν εχει σημασια), υπαρχει και το regen που επιστρεφει ενεργεια.

Υπαρχει η λογικη οτι σε μακρινα ταξιδια, ειναι πιο γρηγορο (συνολικα) να πας με χαμηλοτερη ταχυτητα, παρά να κανεις περισσοτερες στασεις φορτισης. Για ολα αυτα ομως, βοηθαει τον οδηγο τοσο το αυτοκινητο οσο και εφαρμογες πχ το abrp (a better route planner).
 
  • Like
Reactions: songless_bird
Just for the record, το Leaf Δεν έχει βασιστεί σε σασί θερμικού και έχει CD 0.28. Και αυτό με την 62αρα μπαταρία έχει καλή αυτονομία.
250km στα 120km/h
Καλη, αλλα οχι σε επιπεδα ακριβοτερων αυτοκινητων.

Το leaf αν και ηγηθηκε στα πρωτα βηματα της ηλεκτροκινησης και ηταν ενα απο τα πρωτα mainstream ηλεκτρικα (ισως το πρωτο σχετικα φτηνο), εβγαλε κακο ονομα επειδη δεν ειχε thermal management η μπαταρια του. Το αποτελεσμα ηταν οτι (τα πρωτα leaf, νομιζω προ 2013, αλλα δεν το εχω ψαξει τοσο πολυ) εχαναν πολυ αυτονομια με την παροδο του χρονου.
 
bjorn tests
Η πηγη για τις εμβελειες που αναφερα ειναι απο τον γνωστο youtuber bjorn. Eχει κανει απειρα τεστακια για απειρα αυτοκινητα, τα πιο ενδιαφεροντα ειναι στο tab range. Eχει κανει μαλιστα πολλαπλα range tests για καθε αυτοκινητο, αναλογα με μοντελο, διαμετρο/ειδος ελαστικων, συνθηκες (ταχυτητα, στεγνο/βρεγμενο οδοστρωμα, θερμοκρασια) και ταχυτητα. Μπορειτε να ανατρεξετε και να ψαξετε και μονοι σας!
 
Για ταξίδι θα αισθανόμουν σχετικά άνετα μόνο σε Model S LR ή το EQS 450+ πάντως.
Όταν το EQS από τα 711χλμ αυτονομίας στα 90km/h πέφτει στα 539 με 120km/h, σημαίνει πως στο 80% θα μπορείς να κάνεις 430km. Και το να φτάσεις με 20% μπαταρία σε μέρος με κάποια αβεβαιότητα ως προς την αξιοπιστία και διαθεσιμότητα του δικτύου φόρτισης δεν αποτελεί επιλογή.
 
  • Like
Reactions: avpap
Just for the record, το Leaf Δεν έχει βασιστεί σε σασί θερμικού και έχει CD 0.28. Και αυτό με την 62αρα μπαταρία έχει καλή αυτονομία.
Είναι στην σχεδιαστική φιλοσοφία του ομίλου. Ένα αδερφάκι του micra σχεδιαστικά . Η μεγαλύτερη μπαταρία στην Ελλάδα είναι η 40kw. Οι αισιοδοξες στα χαρτια επιδόσεις της 62αρας βλεπω οτι είναι απλά μια κακή μέρα ενος model 3 σε πραγματικές συνθήκες.
Το μοντέλο δεν θα ανανεωθεί καθώς ήταν αποτυχία.
 
Είμαστε σε μεταβατική φάση σε μια χώρα που δεν φημίζεται για τις γρήγορες και καίριες αντιδράσεις, αλλά μάλλον την καθυστερημένη αντιγραφή χωρίς καν προσαρμογή πριν την εφαρμογή τους.
Σε μια 5ετία τα προβλήματα του να έχεις ηλεκτρικό που συζητάμε εδώ θα αφορούν λιγότερο από το 15% του πληθυσμού της χώρας και στη δεκαετία θα αρχίζει να αλλάζει η νοοτροπία και η γενικότερη αντίληψη της ηλεκτροκίνησης.
Όσοι δεν έχουν υπομονή και θέλουν να μειώσουν τους ρύπους τους λόγω περιβαλλοντικής συνείδησης ας πάρουν ένα από τα πολλά υβριδικά που κυκλοφορούν για 5-7 χρόνια και μετά αλλάζουν σε ηλεκτρικό. Όσοι δεν νοιάζονται τους βλέπω με τα και καλά υβριδικά αν έχουν λεφτά για να μπαίνουν πράσινο δακτύλιο με μια μπαταρία...μπρελόκ και οι υπόλοιποι συμβατικά.

Όσο για e-fuels θα υπάρξουν αλλά θα είναι τόσο ακριβά που θα είναι για λίγους αν και οι κομπίνες στην Ελλάδα θα απογειωθούν με όλους να αγοράζουν συνθετικό ανανεώσιμο diesel για το τρακτέρ ή τη βαμβακοσυλλεκτική τους για γεωργική χρήση με επιδότηση στο θεό και θα την βάζουν στο datsun με καρότσα 20ετίας και σε επιβατικά συμβατικά μερσεντέ 15-25ετίας...
 
Για ταξίδι θα αισθανόμουν σχετικά άνετα μόνο σε Model S LR ή το EQS 450+ πάντως.
Όταν το EQS από τα 711χλμ αυτονομίας στα 90km/h πέφτει στα 539 με 120km/h, σημαίνει πως στο 80% θα μπορείς να κάνεις 430km. Και το να φτάσεις με 20% μπαταρία σε μέρος με κάποια αβεβαιότητα ως προς την αξιοπιστία και διαθεσιμότητα του δικτύου φόρτισης δεν αποτελεί επιλογή.
καταλαβαινω τι θες να πεις, αλλα η κουβεντα αυτη (της μεγαλυτερης αυτονομιας) δεν τελειωνει ποτε. Σημαντικοτερο ειναι να υπαρχει σωστο δικτυο φορτιστων, τουλαχιστον πανω στις εθνικες οδους. Αυτο το πραγμα που πανω στην εγνατια δεν υπαρχει ουτε καν βενζιναδικο, οχι φορτιστης, ειναι τραγικο. Απο εκει και περα, ΟΠΟΥ και να πας, ΟΣΟ μεγαλη αυτονομια και να εχει το αυτοκινητο, θα πρεπει να εχεις συνεννοηθεί οτι θα μπορεις να φορτισεις, εστω με σουκο (αν μιλαμε για διακοπες).
Στην πραγματικοτητα (αν και οσοι εχετε διαβασει τι εχω γραψει, ξερετε οτι ειμαι υπερ των ηλεκτρικων), το ηλεκτρικο αυτοκινητο σου βαζει ενα ακομη "φιλτρο" στις μετακινησεις, προορισμους, καταλυματα. Προσωπικα δεν με ενοχλει και τοσο, διοτι βαζω αρκετα "φιλτρα" απο μονος μου εδω και καιρο :)
 
η συντριπτική πλειοψηφία που ζει στις πόλεις χωρίς γκαράζ (όπως εγώ πχ) , δεν μπορεί να έχει ηλεκτρικό αυτοκίνητο και να ..κοιμάται ήσυχα τα βράδια.. και όχι στο θέμα κλοπής, αλλά στο θέμα φόρτισης...
μια στο τόσο είναι το αυτοκίνητό μου έξω από το σπίτι , άρα μια στο τόσο θα μπορούσα να ρίξω μπαλαντέζα.. (άσε τον φόβο μην την πάρουν οι περαστικοί γύφτοι).

όλα αυτά και άλλα πολλά έλαβε υπόψη του ο κ. Toyota και είπε ότι η εταιρία ποτέ δεν θα βγάλει αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο..
πάντα θα εξελίσσει τους θερμικούς κινητήρες σε καθαρότερους και θα είναι hybrid..

κατά την γνώμη μου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο μέλλον θα είναι "ειδικού σκοπού" και ποτέ δεν θα υπηρετήσουν τον κάτοχο έτσι όπως ένα συμβατικό σήμερα (στα συμβατικά βάζω και τα καλά hybrid)
όσο για τις οικολογικές ευαισθησίες, από αυτά τα λίγα που έχω διαβάσει κατάλαβα ότι το "αποτύπωμα" που αφήνει η κατασκευή ενός ηλεκτρικού, είναι πολύ χειρότερο από αυτή ενός συμβατικού.. ακόμα χειρότερα όταν έρθει η ώρα να ανακυκλωθεί.. μέχρι σήμερα τουλάχιστον, αν στο μέλλον τα πάνε καλύτερα, τόσο το καλύτερο.
 
η συντριπτική πλειοψηφία που ζει στις πόλεις χωρίς γκαράζ (όπως εγώ πχ) , δεν μπορεί να έχει ηλεκτρικό αυτοκίνητο και να ..κοιμάται ήσυχα τα βράδια.. και όχι στο θέμα κλοπής, αλλά στο θέμα φόρτισης...
μια στο τόσο είναι το αυτοκίνητό μου έξω από το σπίτι , άρα μια στο τόσο θα μπορούσα να ρίξω μπαλαντέζα.. (άσε τον φόβο μην την πάρουν οι περαστικοί γύφτοι).

όλα αυτά και άλλα πολλά έλαβε υπόψη του ο κ. Toyota και είπε ότι η εταιρία ποτέ δεν θα βγάλει αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο..
πάντα θα εξελίσσει τους θερμικούς κινητήρες σε καθαρότερους και θα είναι hybrid..

κατά την γνώμη μου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο μέλλον θα είναι "ειδικού σκοπού" και ποτέ δεν θα υπηρετήσουν τον κάτοχο έτσι όπως ένα συμβατικό σήμερα (στα συμβατικά βάζω και τα καλά hybrid)
όσο για τις οικολογικές ευαισθησίες, από αυτά τα λίγα που έχω διαβάσει κατάλαβα ότι το "αποτύπωμα" που αφήνει η κατασκευή ενός ηλεκτρικού, είναι πολύ χειρότερο από αυτή ενός συμβατικού.. ακόμα χειρότερα όταν έρθει η ώρα να ανακυκλωθεί.. μέχρι σήμερα τουλάχιστον, αν στο μέλλον τα πάνε καλύτερα, τόσο το καλύτερο.
Οι πολιτικοί μας στις Βρυξέλλες έχουν ήδη αποφασίσει. Η ηλεκτροκίνηση των πολιτών στην ΕΕ θα είναι με μπαταριοκίνητα αυτοκίνητα σχεδόν απόλυτα.
- Αν αγοράσεις Porsche, Bugatti ή κάτι αντίστοιχο με θερμικό κινητήρα θα μπορείς να αγοράζεις e-fuel με τελική τιμή αντλίας αστρονομική για να μην σκεφτεί κάποιος να το βάλει κάπου αλλού.
- Θα μπορείς αν έχεις χρήματα να αγοράσεις και αυτοκίνητο υδρογόνου. Το δίκτυο θα υπάρχει γιατί πάλι υπάρχει πολιτική απόφαση όλες οι διεθνείς οδικές μεταφορές εμπορευμάτων να γίνονται με υδρογονοκίνητους τράκτορες.
Αυτή είναι η πραγματικότητα που δεν πρόκειται να αλλάξει ότι και να λέμε εμείς. Οι αποφάσεις έχουν ήδη παρθεί πολλά χρόνια, ενώ έχουν πέσει τρελά χρήματα την τελευταία δεκαετία για να είμαστε εδώ που είμαστε τώρα.
Αν η TOYOTA και η όποια TOYOTA δεν θέλει να πουλάει στην ΕΕ και να την χάσει από αγορά μπορεί να μην βγάλει μπαταριοκίνητο, κανείς δεν νοιάζεται στις Βρυξέλλες - είχαν την ευκαιρία τους για Lobbying και την έχασαν, δεν θα έχουν άλλη. Εδώ πέταξαν άκομψα από το παράθυρο ακόμη και τα plug-in hybrid για το μέλλον, για λίγα χρόνια ακόμη θα τα βλέπουμε σε καταλόγους για να μπορούμε να τα αγοράζουμε.


Από την άλλη για εμένα ΚΑΛΑ ΕΚΑΝΑΝ και ΚΑΛΑ ΚΑΝΟΥΝ...η κλιματική αλλαγή με καθαρά επιστημονικά κριτήρια είναι ήδη εδώ και βλέπουμε με τα ίδια μας τα μάτια τις αλλαγές που έρχονται ελπίζοντας ότι αυτό δεν είναι μόνο η αρχή - που δυστυχώς κατά βάση είναι.
Στις Βρυξέλλες το είδαν σχετικά νωρίς και έκαναν ότι έκαναν με πολλά λάθη και ατέλειες, αλλά ΕΚΑΝΑΝ ΚΑΤΙ. Και έβαλαν και το χρήμα για να υποστηρίξουν τις αποφάσεις τους, η Πράσινη Συμφωνία για το 2050 δεν είναι κάτι μικρό. Προφανώς πολλές διαδρομές που επιλέχθηκαν μπορεί να είχαν/έχουν καλύτερες εναλλακτικές, αλλά αυτό που δεν σηκώνει καμία συζήτηση είναι ότι το να μην κάναμε κάτι θα ήταν απλά καταστροφικό για τον κόσμο που θα ζήσουν τα παιδιά μας.

Όσο για την ανακύκλωση ήδη έχουν γίνει τρελές προσπάθεις και θα γίνουν και άλλες. Η πολιτική για Κυκλική Οικονομία δεν είναι ούτε αστεία ούτε εύκολή. Σκεφτείτε να είστε η Miele και η Siemens και να σας υποχρεώνουν να κάνετε ΟΛΕΣ τις συσκευές σας επισκευάσιμες με εργαλεία του εμπορίου, να έχετε δημόσια εγχειρίδια επισκευών και να είστε υποχρεωμένες να έχετε διαθέσιμη γκάμα ανταλλακτικών για πάρα πολλά χρόνια.
Στην ίδια κατεύθυνση σιγά σιγά θα κινηθεί και η αυτοκινητοβιομηχανία. Δεν είναι χαζή η Peugeot που έχει επενδύσει πολλά στην έρευνα για μια πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων που θα αναβαθμίζεται για μια συνολική λειτουργική ζωή στα 25 έτη που ένα βενζινοκίνητο θα έβγαζε πινακίδες ΦΙΛΠΑ και θα κυκλοφορούσε ως αντίκα.
 
Last edited:
όλα αυτά και άλλα πολλά έλαβε υπόψη του ο κ. Toyota και είπε ότι η εταιρία ποτέ δεν θα βγάλει αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο..
πάντα θα εξελίσσει τους θερμικούς κινητήρες σε καθαρότερους και θα είναι hybrid..

Ναι, έτσι έλεγε ο κ. Toyota μέχρι που άρχισαν να κυκλοφορούν φήμες ότι το board of directors ήταν πολύ δυσαρεστημένο και ετοιμάζονταν να τον ξηλώσουν, οπότε λίγες ημέρες μετά έκανε μια ωραία ανακοίνωση ότι το μέλλον είναι ηλεκτρικό..


Οπότε στην Ευρώπη θερμικά από Toyota μέχρι το 2035.
 
Οι πολιτικοί μας στις Βρυξέλλες έχουν ήδη αποφασίσει. Η ηλεκτροκίνηση των πολιτών στην ΕΕ θα είναι με μπαταριοκίνητα αυτοκίνητα σχεδόν απόλυτα.
- Αν αγοράσεις Porsche, Bugatti ή κάτι αντίστοιχο με θερμικό κινητήρα θα μπορείς να αγοράζεις e-fuel με τελική τιμή αντλίας αστρονομική για να μην σκεφτεί κάποιος να το βάλει κάπου αλλού.
- Θα μπορείς αν έχεις χρήματα να αγοράσεις και αυτοκίνητο υδρογόνου. Το δίκτυο θα υπάρχει γιατί πάλι υπάρχει πολιτική απόφαση όλες οι διεθνείς οδικές μεταφορές εμπορευμάτων να γίνονται με υδρογονοκίνητους τράκτορες.
Αυτή είναι η πραγματικότητα που δεν πρόκειται να αλλάξει ότι και να λέμε εμείς. Οι αποφάσεις έχουν ήδη παρθεί πολλά χρόνια, ενώ έχουν πέσει τρελά χρήματα την τελευταία δεκαετία για να είμαστε εδώ που είμαστε τώρα.
Αν η TOYOTA και η όποια TOYOTA δεν θέλει να πουλάει στην ΕΕ και να την χάσει από αγορά μπορεί να μην βγάλει μπαταριοκίνητο, κανείς δεν νοιάζεται στις Βρυξέλλες - είχαν την ευκαιρία τους για Lobbying και την έχασαν, δεν θα έχουν άλλη. Εδώ πέταξαν άκομψα από το παράθυρο ακόμη και τα plug-in hybrid για το μέλλον, για λίγα χρόνια ακόμη θα τα βλέπουμε σε καταλόγους για να μπορούμε να τα αγοράζουμε.


Από την άλλη για εμένα ΚΑΛΑ ΕΚΑΝΑΝ και ΚΑΛΑ ΚΑΝΟΥΝ...η κλιματική αλλαγή με καθαρά επιστημονικά κριτήρια είναι ήδη εδώ και βλέπουμε με τα ίδια μας τα μάτια τις αλλαγές που έρχονται ελπίζοντας ότι αυτό δεν είναι μόνο η αρχή - που δυστυχώς κατά βάση είναι.
Στις Βρυξέλλες το είδαν σχετικά νωρίς και έκαναν ότι έκαναν με πολλά λάθη και ατέλειες, αλλά ΕΚΑΝΑΝ ΚΑΤΙ. Και έβαλαν και το χρήμα για να υποστηρίξουν τις αποφάσεις τους, η Πράσινη Συμφωνία για το 2050 δεν είναι κάτι μικρό. Προφανώς πολλές διαδρομές που επιλέχθηκαν μπορεί να είχαν/έχουν καλύτερες εναλλακτικές, αλλά αυτό που δεν σηκώνει καμία συζήτηση είναι ότι το να μην κάναμε κάτι θα ήταν απλά καταστροφικό για τον κόσμο που θα ζήσουν τα παιδιά μας.

Όσο για την ανακύκλωση ήδη έχουν γίνει τρελές προσπάθεις και θα γίνουν και άλλες. Η πολιτική για Κυκλική Οικονομία δεν είναι ούτε αστεία ούτε εύκολή. Σκεφτείτε να είστε η Miele και η Siemens και να σας υποχρεώνουν να κάνετε ΟΛΕΣ τις συσκευές σας επισκευάσιμες με εργαλεία του εμπορίου, να έχετε δημόσια εγχειρίδια επισκευών και να είστε υποχρεωμένες να έχετε διαθέσιμη γκάμα ανταλλακτικών για πάρα πολλά χρόνια.
Στην ίδια κατεύθυνση σιγά σιγά θα κινηθεί και η αυτοκινητοβιομηχανία. Δεν είναι χαζή η Peugeot που έχει επενδύσει πολλά στην έρευνα για μια πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων που θα αναβαθμίζεται για μια συνολική λειτουργική ζωή στα 25 έτη που ένα βενζινοκίνητο θα έβγαζε πινακίδες ΦΙΛΠΑ και θα κυκλοφορούσε ως αντίκα.
συμφωνω σε ολα, με μια μικρη υποσημειωση για τα phev. Εξ ορισμου, τα phev ειναι μεταβατικο σταδιο, οποτε δεν ειναι οτι οι κακοι θα μας τα απαγορευσουν, αλλα θα παψουν να εχουν λογο υπαρξης.
 
Για ταξίδι θα αισθανόμουν σχετικά άνετα μόνο σε Model S LR ή το EQS 450+ πάντως.
Όταν το EQS από τα 711χλμ αυτονομίας στα 90km/h πέφτει στα 539 με 120km/h, σημαίνει πως στο 80% θα μπορείς να κάνεις 430km. Και το να φτάσεις με 20% μπαταρία σε μέρος με κάποια αβεβαιότητα ως προς την αξιοπιστία και διαθεσιμότητα του δικτύου φόρτισης δεν αποτελεί επιλογή.
Σωστό αλλά δεν είναι αυτή η λύση καθώς δεν γινεται να δώσουν όλοι 100+ χιλιάρικα για να έχουν μεγάλες μπαταρίες.
Η λύση όπως είπα θα ήταν να φορτίζονται σε 5 λεπτά και δίκτυο όπως τα βενζινάδικα. Εκεί δεν θα σε έπιανε καμία αβεβαιότητα κι ας είχες 40άρα μπαταρία.
 
Μα ήδη το Toyota bZ4X (που πωλείται στη χώρα μας) δεν είναι αμιγώς ηλεκτρικό;
 
Καλά άλλο αυτό, το λέω σε σχέση με το σχόλιο ότι η Toyota θα αναπτύσει μόνο υβριδικά.
 
  • Like
Reactions: avpap
Καλά άλλο αυτό, το λέω σε σχέση με το σχόλιο ότι η Toyota θα αναπτύσει μόνο υβριδικά.
α καλα. Προφανως και δεν ισχυει. Οτι ειπε ο δημητρακουδης. Αρον αρον αλλαζει πορεια απο τις χαζες δηλωσεις που ειχαν κανει για την ηλεκτροκινηση. Αν συνεχιζαν στην ιδια ροτα (κατα της ηλεκτροκινησης) θα ειχε μηδενισει η μετοχη τους εντος 2ετιας
 
Οι πολιτικοί μας στις Βρυξέλλες έχουν ήδη αποφασίσει. Η ηλεκτροκίνηση των πολιτών στην ΕΕ θα είναι με μπαταριοκίνητα αυτοκίνητα σχεδόν απόλυτα.
- Αν αγοράσεις Porsche, Bugatti ή κάτι αντίστοιχο με θερμικό κινητήρα θα μπορείς να αγοράζεις e-fuel με τελική τιμή αντλίας αστρονομική για να μην σκεφτεί κάποιος να το βάλει κάπου αλλού.
- Θα μπορείς αν έχεις χρήματα να αγοράσεις και αυτοκίνητο υδρογόνου. Το δίκτυο θα υπάρχει γιατί πάλι υπάρχει πολιτική απόφαση όλες οι διεθνείς οδικές μεταφορές εμπορευμάτων να γίνονται με υδρογονοκίνητους τράκτορες.
Αυτή είναι η πραγματικότητα που δεν πρόκειται να αλλάξει ότι και να λέμε εμείς. Οι αποφάσεις έχουν ήδη παρθεί πολλά χρόνια, ενώ έχουν πέσει τρελά χρήματα την τελευταία δεκαετία για να είμαστε εδώ που είμαστε τώρα.
Αν η TOYOTA και η όποια TOYOTA δεν θέλει να πουλάει στην ΕΕ και να την χάσει από αγορά μπορεί να μην βγάλει μπαταριοκίνητο, κανείς δεν νοιάζεται στις Βρυξέλλες - είχαν την ευκαιρία τους για Lobbying και την έχασαν, δεν θα έχουν άλλη. Εδώ πέταξαν άκομψα από το παράθυρο ακόμη και τα plug-in hybrid για το μέλλον, για λίγα χρόνια ακόμη θα τα βλέπουμε σε καταλόγους για να μπορούμε να τα αγοράζουμε.


Από την άλλη για εμένα ΚΑΛΑ ΕΚΑΝΑΝ και ΚΑΛΑ ΚΑΝΟΥΝ...η κλιματική αλλαγή με καθαρά επιστημονικά κριτήρια είναι ήδη εδώ και βλέπουμε με τα ίδια μας τα μάτια τις αλλαγές που έρχονται ελπίζοντας ότι αυτό δεν είναι μόνο η αρχή - που δυστυχώς κατά βάση είναι.
Στις Βρυξέλλες το είδαν σχετικά νωρίς και έκαναν ότι έκαναν με πολλά λάθη και ατέλειες, αλλά ΕΚΑΝΑΝ ΚΑΤΙ. Και έβαλαν και το χρήμα για να υποστηρίξουν τις αποφάσεις τους, η Πράσινη Συμφωνία για το 2050 δεν είναι κάτι μικρό. Προφανώς πολλές διαδρομές που επιλέχθηκαν μπορεί να είχαν/έχουν καλύτερες εναλλακτικές, αλλά αυτό που δεν σηκώνει καμία συζήτηση είναι ότι το να μην κάναμε κάτι θα ήταν απλά καταστροφικό για τον κόσμο που θα ζήσουν τα παιδιά μας.

Όσο για την ανακύκλωση ήδη έχουν γίνει τρελές προσπάθεις και θα γίνουν και άλλες. Η πολιτική για Κυκλική Οικονομία δεν είναι ούτε αστεία ούτε εύκολή. Σκεφτείτε να είστε η Miele και η Siemens και να σας υποχρεώνουν να κάνετε ΟΛΕΣ τις συσκευές σας επισκευάσιμες με εργαλεία του εμπορίου, να έχετε δημόσια εγχειρίδια επισκευών και να είστε υποχρεωμένες να έχετε διαθέσιμη γκάμα ανταλλακτικών για πάρα πολλά χρόνια.
Στην ίδια κατεύθυνση σιγά σιγά θα κινηθεί και η αυτοκινητοβιομηχανία. Δεν είναι χαζή η Peugeot που έχει επενδύσει πολλά στην έρευνα για μια πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων που θα αναβαθμίζεται για μια συνολική λειτουργική ζωή στα 25 έτη που ένα βενζινοκίνητο θα έβγαζε πινακίδες ΦΙΛΠΑ και θα κυκλοφορούσε ως αντίκα.
όλα αυτά που λες σωστά είναι , μένει να δούμε αν θα μπορέσουν να εφαρμοστούν στην πράξη... δεν θα μου φανεί παράξενο αν οι πολιτικοί τα "μαζέψουν" άρον άρον αύριο.
(το αύριο είναι το αρκετά μακρινό μέλλον και δεν ξέρω αν θα ζω για να το δω...)

προς το παρόν είναι φως φανάρι ότι τα ηλεκτρικά δεν απευθύνονται στο ευρύ κοινό και γι'αυτό το nissan leaf πάτωσε.. (κάτι που δεν ήξερα)
δεν είναι το leaf αυτό που θα δείξει προς τα έξω τον πλούτο , δεν βάζει φωτιά στον δρόμο με τις επιδόσεις του άρα δεν είναι αυτό που θέλει κάποιος με λεφτά για να κάνει πλάκα στις θερμικές 911 κλπ...
και έχει να αντιμετωπίσει όόόόλα τα γνωστά προβλήματα του σήμερα....

το μέλλον θα δείξει αν οι θερμικοί κινητήρες θα πεθάνουν οριστικά.. εγώ λέω όχι και μακάρι να βγω ψεύτης.
 
ωπα λιγο με το leaf. Μια χαρα εχει πουλησει ολα τα χρονια. Μην το βαφτισουμε και αποτυχια. Απλα η nissan αποφασισε (σωστο ή λαθος, θα δειξει) μια διαφορετικη πορεια, παιζοντας στοιχημα πανω στο ariya. Ετοιμαζουν ομως και αντικαταστατη του leaf.