Αυτοκινητιστικά νέα

Α. Όταν πατάς το γκάζι μειώνεται η αυτονομία σε ΟΛΑ τα οχήματα

Β. Κάποια στιγμή, για το δικό σου χαβαλέ, πήγαινε στο cosmos και ρωτα για test drive. Σου λέω για το cosmos μιας και μου φαίνεται ότι είσαι βόρειο ελλαδιτης 😂
Φαίνεται ότι είσαι άνθρωπος που σου αρέσουν τα αυτοκίνητα, Ε δεν έχεις μια περιέργεια να οδηγήσεις ένα τέτοιο;

Γ. Δεν σε αναγκάζει κανένας να πάρεις ηλεκτρικό.
Οπως ειπες οταν πατας γκαζι. Πιο πολλα θα καψω αν κατεβασω ταχυτητα παει 6000 στροφες το αμαξι παρα αν πηγαινω σταθερα με cruise control με 160 και 2500 στροφες. Θα οδηγησω καποια στιγμη και ηλεκτρικο ναι απο Χαλκιδικη ειμαι και επειδη δεν βλεπω σχεδον παντου ουτε καν μικρους φορτιστες για ηλεκτρικα λεω οτι εχουμε πολυ δρομο πολλα χρονια ακομα για να παμε εκει.
 
Ένα ηλεκτρικό κάνει τα ίδια χιλιόμετρα με εσένα φτηνότερα ακόμη και αν χρειαστεί να φορτίσει δύο και τρεις φορές. Χώρια το κέρδος από τα σέρβις. Σήμερα μου βγήκε το colt 600€ και τα μισά απο αυτα που πληρωσα δεν υπάρχουν σε ηλεκτρικό.
Αν κάτσεις να υπολογίσεις το κόστος αγοράς + κόστος συντήρησης + καύσιμο ενός μεσου θερμικού θα δεις ότι βγαίνει το ίδιο με ένα ηλεκτρικό premium + το ρεύμα για τα ανάλογα χιλιόμετρα.
Πχ υπολόγισα ότι για τα 210.000 που έχει το colt θα είχα ξοδέψει 10.000 πάνω κάτω σε ρεύμα ενώ αυτη τη στιγμή έχω ξοδέψει για ένα colt 23.000€ σε βενζίνη !
Ειναι πανακριβη η βενζινη δεν το αρνουμαι αντιθετως κραζω πολλες φορες το κρατος για ολους τους φορους που περνει απο τα καυσιμα. Αλλα οταν χρειαστουν αλλαγη οι μπαταριες τι λεφτα θα ζητησουν? Αν ειναι να τα δωσω ολα εκει δωρο αδωρο. Ουτε γινεται να φοβασαι να πατησεις λιγο παραπανω το γκαζι σε αδειο δρομο μην ξεμεινεις απο μπαταρια. Και ποιος μου λεει οτι οταν παει ενα 50%+ σε ηλεκτρικο δεν αρχισουν τα τελη οι φοροι και το 2 3 φορες πανω κοστος του ρευματος. Σε γλυκαινουν τωρα με την επιδοτηση και το φθηνο ρευμα χωρις τελη και οταν ερθει η ωρα θα μας τα παρουν μαζεμενα.
 
Ένας ξενος με tesla και τροχοσπιτο είχε μείνει πάνω στον περιφερειακό Θεσσαλονίκης . Προκάλεσε μεγάλο μποτιλιατισμα καθώς καθόταν μέσα στο αμάξι με το κινητό στο χέρι και φόρτιζε το tesla από το τροχόσπιτο
μας "τιμωρούσε" που δεν του είχαμε σημεία φόρτισης κάθε χιλιόμετρο... :LOL:
 
Ένα ηλεκτρικό κάνει τα ίδια χιλιόμετρα με εσένα φτηνότερα ακόμη και αν χρειαστεί να φορτίσει δύο και τρεις φορές. Χώρια το κέρδος από τα σέρβις. Σήμερα μου βγήκε το colt 600€ και τα μισά απο αυτα που πληρωσα δεν υπάρχουν σε ηλεκτρικό.
Αν κάτσεις να υπολογίσεις το κόστος αγοράς + κόστος συντήρησης + καύσιμο ενός μεσου θερμικού θα δεις ότι βγαίνει το ίδιο με ένα ηλεκτρικό premium + το ρεύμα για τα ανάλογα χιλιόμετρα.
Πχ υπολόγισα ότι για τα 210.000 που έχει το colt θα είχα ξοδέψει 10.000 πάνω κάτω σε ρεύμα ενώ αυτη τη στιγμή έχω ξοδέψει για ένα colt 23.000€ σε βενζίνη !
πραγματικά είμαι περίεργος..
τι σέρβις θέλει ένα ηλεκτρικό;;
οκ, κάποια πράγματα είναι πάνω κάτω κοινά και θέλουν έλεγχο.. οι φούσκες στους μπιλιοφόρους πχ, και οι μπιλιοφόροι κάποια στιγμή θα αλλαχτούν,
τίποτα φίλτρα καμπίνας, κάτι στο φρέον του ac, μπορεί να έχει κανέναν ιμάντα κάπου ;; (μπα.. χλωμό το κόβω), τίποτα βαλβολίνες σε διαφορικά (που σε κάποια αυτοκίνητα δεν θέλουν ποτέ αλλαγή) ;;
τακάκια , δισκόπλακες , αμορτισέρ και τα σχετικά όταν "κάτσουν" , κάτι άλλο που μου διαφεύγει;;
δλδ αν πάρει κάποιος ένα ηλεκτρικό , πότε θα του πουν -έλα για σέρβις για να πέσει και η σφραγίδα στο βιβλίο για να μην χάσεις την εγγύηση ;;
 
Στα Tesla δεν υπάρχει προκαθορισμένο διάστημα για service. Σου λένε "πέρνα σε 2 χρόνια να του ρίξουμε μια ματιά μήπως και θέλει κάτι".

Εν τω μεταξύ αν το αμάξι χρειαστεί κάτι, θα στο πει. Και θα κλείσεις ραντεβού με το σέρβις επιτόπου από την οθόνη του.

Το φίλτρο καμπίνας όταν χρειαστεί άλλαγμα στο στέλνουν σπίτι με κούριερ και το αλλάζεις μόνος σου.

Τακάκια κτλ φθείρονται ελάχιστα γιατί το πιο πολύ φρενάρισμα το κάνει ο ηλεκτροκινητήρας.

Βιβλία και σφραγίδες δεν υπάρχουν. Όλα είναι online.
 
Αλλα οταν χρειαστουν αλλαγη οι μπαταριες τι λεφτα θα ζητησουν? Αν ειναι να τα δωσω ολα εκει δωρο αδωρο.

Τα έχουμε γράψει ξανά και ξανά. Υπάρχουν στοιχεία για την πτώση των μπαταριών. Θα το πετάξεις το αμάξι πριν πέσει τόσο η μπαταρία του ώστε να είναι για αλλαγή.

Ουτε γινεται να φοβασαι να πατησεις λιγο παραπανω το γκαζι σε αδειο δρομο μην ξεμεινεις απο μπαταρια.

Μέσα στην Αθήνα είναι δεδομένο ότι δεν το φοβάσαι. Όσο κάγκουρας και να είσαι θα την βγάλει την ημέρα άνετα.

Σε ταξίδι θέλει λίγο προγραμματισμό αν θέλεις να είσαι άνετος με το γκάζι. Να έχεις βρει τους γρήγορους φορτιστές. Το Plugshare και το ABRP είναι τα εργαλεία σου.
Αν έχεις Tesla και περνάς από Supercharger είσαι άρχοντας, δεν σε νοιάζει τίποτα.

Και ποιος μου λεει οτι οταν παει ενα 50%+ σε ηλεκτρικο δεν αρχισουν τα τελη οι φοροι και το 2 3 φορες πανω κοστος του ρευματος. Σε γλυκαινουν τωρα με την επιδοτηση και το φθηνο ρευμα χωρις τελη και οταν ερθει η ωρα θα μας τα παρουν μαζεμενα.

Το πως θα πάει η τιμή του ρεύματος είναι ένα ερωτηματικό.

Η βενζίνη όμως είναι 100% σίγουρο ότι θα πάει στο διάολο όσο θα περνάνε τα χρόνια.
 
  • Like
Reactions: songless_bird
όπως και να έχει το vw είναι πολύ μεγαλύτερο αυτοκίνητο και εκτός της κατηγορίας του 500
το 500 πρέπει να είναι το πιο μικρό σε μήκος 4θέσιο (άντε και 5θέσιο) αυτοκίνητο.. λίγα χιλιοστά πιο μακρύ από το seicento.
έχει βγει κάτι πιο κοντό ;;
Από αυτή την άποψη ναι δε συγκρίνονται, το 500e είναι 3,60 και το ID.3 4,25
 
  • Like
Reactions: vlad66
Είναι σοβαρά αμάξια τώρα αυτά? Να φοβάσαι να πατησεις λίγο το γκάζι μη και μειωθεί η αυτονομία?
Εγω με audi B8 του 2010 μοντέλο με πρόγραμμα για 215 άλογα έχω σταθερά 6λιτρα στα 100χλμ με σταθερή ταχύτητα 160χλμ στις 2500 στροφές σε περιφερειακους δρόμους και εθνική αυτονομία πανω από 800χλμ με 61λιτρα ντεπόζιτο. Αυτόματο 8ταχυτο με βγήκε 14500 ευρώ πριν 7 χρόνια με 90000 χλμ. Τι να με πουν τα καινούργια ηλεκτρικά αυτή τη στιγμή? Βλέπουμε σε καμία 10ετια η όταν πάει η βενζίνη 3+ ευρώ που εκεί απλά θα είναι ασύμφορο οποιοδήποτε θερμικό.
Να φοβάμαι να πατήσω το γκάζι παραπαει νομίζω να τα βράσω τα ηλεκτρικά σε αυτό το κομμάτι.
Το 160 σου παίζει να είναι και 145 πραγματικό. Εκτός αν μιλάς για ταχύτητα GPS. Το δικό μου τουλάχιστον Nissan Pulsar στα 160 είχε GPS 144. Με το BEV πάω συνήθως με 130 στο cruise control που σημαίνει 127 στο GPS, και η κατανάλωση είναι στις 22KWh/100km. Με 130 cruise control, πετυχαίνεις 115-116km/h μέση ταχύτητα για μια διαδρομή 300km. Με 145 άντε να ανεβάσεις τη μέση σου ωριαία στα 125 και να κερδίσεις 10 λεπτά στα 300km. Δεν έχει νόημα.
Παρ' ολ' αυτά, μια χαρά πας 150 και με το BEV, αν είναι μοντέλο long range. Η κατανάλωση θα ανέβει στις 25 KWh/100km, οπότε θα βγάζει 300km αντί για 500. Σε όλα τα 1000km challenge ο Bjorn Nyland κινείται με μέση ωριαία 120+, που σημαίνει πάνω από 140-150 σε πολλά σημεία. Είναι χαρακτηριστικό το αστείο που κάνει βάζοντας το διαβατήριό του στο σημείο που φαίνεται η ταχύτητα που πηγαίνει.

Στην Ελλάδα βέβαια δεν έχουμε ανά 40-50km 250ρηδες φορτιστές, οπότε δε συμφέρει να πηγαίνεις τόσο γρήγορα γιατί η ταχύτητα αναπλήρωσης είναι αργή.
 
Υ.Γ. η αυτονομία δεν μειώνεται μόνο με το γκάζι. Μειώνεται και με το air-condition/καλοριφέρ, με τα ηλεκτρικά παράθυρα, με την μουσική, με την φόρτιση του κινητού. κ.ο.κ. Θα παρακαλάς να είσαι σε μποτιλιάρισμα για να κερδίζεις κατιτις από το φρενάρισμα.....
Ο κλιματισμός κάνει μία διαφορά, μικρότερη απ' ότι φαντάζεστε. Η θέρμανση σε πολύ ψυχρό κλίμα κάνει μεγαλύτερη διαφορά. Τα άλλα που γράφετε είναι για ανέκδοτο μόνο..
 
  • Like
Reactions: avpap
Από την στιγμή που όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν sim μέσα και επικοινωνούν, θα δούμε τρελά γλέντια στο μέλλον ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ.
Μέχρι που να μην μπορείς να βάλεις μπροστά αν δεν έχεις πληρώσει π.χ. την εφορία. Μην γελάτε. Ένα τσεκακι σε ένα software θα είναι.

To ξέρετε φαντάζομαι ότι η διαφορά του απλού auto pilot από το advanced auto pilot στα Tesla είναι ένα τσεκακι στο software ε; Όταν πληρώσεις τα έξτρα φράγκα, ενεργοποιείται το τσεκακι και ως δια μαγείας έχεις advanced auto pilot.
Πάντα μπορείς να απενεργοποιήσεις το κύκλωμα με τη SIM. Είτε από το μενού, είτε, αν δεν εμπιστεύεσαι το μενού, από fuse.
Αυτά τα συστήματα έρχονται πλέον σε όλα τα οχήματα, όχι μόνο στα BEV.
 
  • Like
Reactions: avpap
Στα Tesla δεν υπάρχει προκαθορισμένο διάστημα για service. Σου λένε "πέρνα σε 2 χρόνια να του ρίξουμε μια ματιά μήπως και θέλει κάτι".

Εν τω μεταξύ αν το αμάξι χρειαστεί κάτι, θα στο πει. Και θα κλείσεις ραντεβού με το σέρβις επιτόπου από την οθόνη του.

Το φίλτρο καμπίνας όταν χρειαστεί άλλαγμα στο στέλνουν σπίτι με κούριερ και το αλλάζεις μόνος σου.

Τακάκια κτλ φθείρονται ελάχιστα γιατί το πιο πολύ φρενάρισμα το κάνει ο ηλεκτροκινητήρας.

Βιβλία και σφραγίδες δεν υπάρχουν. Όλα είναι online.
άρα αν έχουν προσέξει τα σημεία που "πονάνε" περισσότερο ειδικά στους δικούς μας δρόμους, ουσιαστικά δεν θα δεις συνεργείο ποτέ.
και πιστεύω ότι θα τα έχουν προσέξει γιατί το αυτοκίνητο είναι βαρύ..
ελατήρια/αμορτισέρ και μπιλιοφόροι/ημιαξόνια.. άντε και τα ημίμπαρα της κρεμαγιέρας..
κάποιο θέμα με τα ηλεκτρικά του έχει ακουστεί ;;
 
Το πρώτο Μ3 που είχε βγει πριν 5-6 χρόνια είχε μια ευαισθησία στους μπιλιοφόρους αν θυμάμαι καλά, αλλά το διόρθωσαν.

Η Tesla δεν διστάζει να αλλάζει πράγματα στην γραμμή παραγωγής όταν χρειάζεται, αν παρατηρεί κάποιο πρόβλημα / ευαισθησία. Το Μ3 που κυκλοφορεί τώρα έχει πολλές αλλαγές σε σχέση με το πρώτο Μ3, παρότι θεωρητικά είναι το ίδιο αυτοκίνητο.

Με τα ηλεκτρικά δεν έχω ακούσει να έχει υπάρξει ποτέ κάποιο σοβαρό πρόβλημα.
 
  • Like
Reactions: vlad66
σκέφτομαι τώρα το μέλλον...
αν κάποτε βλέπουμε τα θερμικά με το κυάλι , τι επίπτωση θα έχει στην κοινωνία με την ευρύτερη έννοια του όρου.
τα συνεργεία όπου δουλεύει τόσος κόσμος.. οι σχολές που βγάζουν μηχανικούς και ηλεκτρολόγους αυτοκινήτων..
το πως θα αλλάξει η παραγωγή και διάθεση των ανταλλακτικών.. τα μαγαζιά με τα ανταλλακτικά..
ίσως και άλλοι τομείς που μου διαφεύγουν αυτή την στιγμή.
όχι δεν είμαι εναντίον της εξέλιξης.. απλά σκέφτομαι τις σαρωτικές αλλαγές που έρχονται για τις επόμενες γενιές.
 
σκέφτομαι τώρα το μέλλον...
αν κάποτε βλέπουμε τα θερμικά με το κυάλι , τι επίπτωση θα έχει στην κοινωνία με την ευρύτερη έννοια του όρου.
τα συνεργεία όπου δουλεύει τόσος κόσμος.. οι σχολές που βγάζουν μηχανικούς και ηλεκτρολόγους αυτοκινήτων..
το πως θα αλλάξει η παραγωγή και διάθεση των ανταλλακτικών.. τα μαγαζιά με τα ανταλλακτικά..
ίσως και άλλοι τομείς που μου διαφεύγουν αυτή την στιγμή.
όχι δεν είμαι εναντίον της εξέλιξης.. απλά σκέφτομαι τις σαρωτικές αλλαγές που έρχονται για τις επόμενες γενιές.

Θα σου πω όμορφα και ωραία ότι ο ένας παππούς μου ήταν ΣΑΜΑΡΑΣ. Ακόμη τον θυμάμαι να φτιάχνει σαμάρια για μουλάρια και γαϊδούρια. Ο άλλος παππούς μου ήταν τσοπάνης και είχε ζώα οπότε ήταν συχνές οι συναντήσεις των συμπεθέρων για σουλούπωμα και γλέντι.

Έγινε κάτι; Τίποτα απολύτως. Τον ξεπέρασε η εποχή και απόλαυσε την συνταξιοδότηση του. Ο παραγιός που είχε έπιασε δουλειά στα μεταλλεία που είχαμε στην περιοχή. Αλλά αντί ζώα εκεί είχαν μηχανήματα. Εκπαιδεύτηκε σαν χειριστής και όλα καλά.

Τα πάντα αλλάζουν. Κάποτε στις τοπικές βιοτεχνίες ελιάς δούλευαν εκατοντάδες οικογένειες. Σήμερα ελάχιστοι. Αλλά έχουν ανοίξει παράλληλες εργασίες. Πχ φορτηγά. Τότε περίμενες πότε θα έρθει το καράβι να φορτώσει. Σήμερα οι νταλίκες κάνουν ουρά.
 
  • Like
Reactions: vlad66
σκέφτομαι τώρα το μέλλον...
αν κάποτε βλέπουμε τα θερμικά με το κυάλι , τι επίπτωση θα έχει στην κοινωνία με την ευρύτερη έννοια του όρου.
τα συνεργεία όπου δουλεύει τόσος κόσμος.. οι σχολές που βγάζουν μηχανικούς και ηλεκτρολόγους αυτοκινήτων..
το πως θα αλλάξει η παραγωγή και διάθεση των ανταλλακτικών.. τα μαγαζιά με τα ανταλλακτικά..
ίσως και άλλοι τομείς που μου διαφεύγουν αυτή την στιγμή.
όχι δεν είμαι εναντίον της εξέλιξης.. απλά σκέφτομαι τις σαρωτικές αλλαγές που έρχονται για τις επόμενες γενιές.
Θα αναδειχθούν μηχανικοί για τις μπαταρίες και για τους ηλεκτροκινητήρες. Αυτή τη στιγμή οι περισσότερες εταιρείες δε θέλουν να βάζεις "χέρι". Ακόμα και μπαταρίες που είναι modular, αν χαλάσει ένα module έχει τύχει από το service της αντιπροσωπείας να σου πουν να αλλάξεις όλη τη μπαταρία, πράγμα που είναι απαράδεκτο. Το ίδιο και αν χαλάσει κάτι μέσα σε ένα ηλεκτροκινητήρα, σου λένε άλλαξέ τον όλον. Θέλω να πιστεύω πως όταν αυξηθούν τα ανεξάρτητα συνεργεία με εξειδίκευση σε BEV, αυτό θα πάψει να συμβαίνει. Δυστυχώς αυτή τη στιγμή συμβαίνει.

Η επιλογή της Tesla για non-modular μπαταρίες με βρίσκει 100% αντίθετο. Ναι κερδίζουν βάρος, χρησιμοποιούν τη μπαταρία σαν structural μέρος, αλλά αυτό δημιουργεί τεράστιο μειονέκτημα στην επισκευασιμότητα.
 
  • Like
Reactions: vlad66
σκέφτομαι τώρα το μέλλον...
αν κάποτε βλέπουμε τα θερμικά με το κυάλι , τι επίπτωση θα έχει στην κοινωνία με την ευρύτερη έννοια του όρου.
τα συνεργεία όπου δουλεύει τόσος κόσμος.. οι σχολές που βγάζουν μηχανικούς και ηλεκτρολόγους αυτοκινήτων..
το πως θα αλλάξει η παραγωγή και διάθεση των ανταλλακτικών.. τα μαγαζιά με τα ανταλλακτικά..
ίσως και άλλοι τομείς που μου διαφεύγουν αυτή την στιγμή.
όχι δεν είμαι εναντίον της εξέλιξης.. απλά σκέφτομαι τις σαρωτικές αλλαγές που έρχονται για τις επόμενες γενιές.

Δεκαετίες τώρα δεν υπάρχουν στα συνεργεία μηχανικοί με την κλασική έννοια του όρου. Μονταδόροι είναι ως επί το πλείστον. Χαλάει κάτι και το αλλάζουν με ανταλλακτικό. Προφανώς έννοιες όπως ρεκτιφιέ και πλανάρισμα θα εκλείψουν στο μέλλον, αλλά έτσι κι αλλιώς σε κάθε τομέα θες και διαφορετικό μηχανοτεχνίτη. Δεν κάνουν όλοι ρεκτιφιέ, ούτε όλοι είναι καρμπυρατεράδες π.χ. (τι θυμήθηκα τώρα; :LOL:)

Οι σχολές θα εξελίσσουν τη μαθητεία όπως θα εξελίσσεται η τεχνολογία των οχημάτων και η βιομηχανία των ανταλλακτικών έτσι κι αλλιώς box movers είναι αυτοί, τι να αλλάξουν; Τους κωδικούς των ανταλλακτικών; Αυτό κάνουν κάθε μέρα.
οι μόνοι που δεν θα "καταλάβουν κάτι" , θα είναι οι φαναρτζήδες μου φαίνεται.....

Και οι ζυγοσταθμισάδες.
 
  • Like
Reactions: vlad66
Θα αναδειχθούν μηχανικοί για τις μπαταρίες και για τους ηλεκτροκινητήρες. Αυτή τη στιγμή οι περισσότερες εταιρείες δε θέλουν να βάζεις "χέρι". Ακόμα και μπαταρίες που είναι modular, αν χαλάσει ένα module έχει τύχει από το service της αντιπροσωπείας να σου πουν να αλλάξεις όλη τη μπαταρία, πράγμα που είναι απαράδεκτο. Το ίδιο και αν χαλάσει κάτι μέσα σε ένα ηλεκτροκινητήρα, σου λένε άλλαξέ τον όλον. Θέλω να πιστεύω πως όταν αυξηθούν τα ανεξάρτητα συνεργεία με εξειδίκευση σε BEV, αυτό θα πάψει να συμβαίνει. Δυστυχώς αυτή τη στιγμή συμβαίνει.

Η επιλογή της Tesla για non-modular μπαταρίες με βρίσκει 100% αντίθετο. Ναι κερδίζουν βάρος, χρησιμοποιούν τη μπαταρία σαν structural μέρος, αλλά αυτό δημιουργεί τεράστιο μειονέκτημα στην επισκευασιμότητα.
σε αυτό που λες παίζει ρόλο το αν θα αξίζει η επισκευή σε σχέση με το κόστος της αντικατάστασης.
θα σου φέρω ένα απλό παράδειγμα (υπο κλίμακα).. την 1η φορά που χάλασε η μίζα στο μηχανάκι μου , την επισκεύασα (μόνος μου φυσικά).. 3€ είχα δώσει για καρβουνάκια;; ίσως λέω πολλά..
την 2η φορά που ξαναχάλασε, ρώτησα για καινούργια.. 10 και κάτι € ;;;
ε.. δεν ξαναμπήκα στον κόπο.. όπως και την 3η φορά.. 12€ και μάλιστα honda
η επισκευή δεν συμφέρει πάντα.. αν η αγορά καινούργιου ανταλλακτικού είναι περίπου στα ίσα, (βάλε και τα εργατικά της επισκευής μέσα), τότε είναι μονόδρομος...
 
  • Like
Reactions: koupa