Αυτοκινητιστικά νέα

Πάντως ρε παιδιά ,αυτό με τις πλακέτες με τρομάζει σε μακροχρονια χρήση.
Στο WRC το ηλεκτρικό σύστημα του υβριδικού πλέον αυτοκινήτου, είναι μόνιμη πηγή προβλημάτων.
Σε σκληρές προσγειώσεις από άλματα το πρώτο που την "ακούει " είναι το ηλεκτρικό σύστημα του υβριδικού.
Και μιλάμε για κατασκευή ,στρατιωτικών προδιαγραφών.
Σε καθημερινή χρήση με όλες τις αντίξοες συνθήκες να ταλαιπωρεί τις πλακέτες , πόσο να αντέξουν?
Στο δικό μου Πεζώ η οθόνη τα έχει παίξει 3 φορές και φυσικά δεν πρόκειται να την ξαναλαξω....σαν αιτία μάλλον την αποδίδω στα 60αρια συν , που επικρατούν τα καλοκαίρια στην Κρήτη.....βράζουν τα led😵‍💫.
Πραγματικά θα ήθελα να δω ,τι αντοχή θα έχουν τα "Κρητικά" ηλεκτροκίνητα !
την πρόσεξα την μεγάλη πλακέτα στο tesla του βίντεο που ανέβασα και τρόμαξα λίγο.. smd υλικά ουκ ολίγα.. βγαλμένη επευθείας από τον κόσμο του dimdim :LOL:
όμως είναι δίπλα στον εναλλάκτη θερμότητας και αυτά που είδα εκεί με άφησαν με ανοιχτό το στόμα.. μπράβο στους μηχανικούς, hitech η κατασκευή , πολύ αμφιβάλλω αν θα "βγάλει πρόβλημα" σε αυτή την ζωή....
και για να κρατήσω "πισινή" , άλλο το να "αστοχήσει" κάποιο εξάρτημα στην πλακέτα από κατασκευή του και άλλο το να βγάλει πρόβλημα από θερμοκρασία στο μέλλον.

για την ιστορία, τα μπουζοκάλωδα που είχαν βάλει στο focus της Σίας δεν ήταν καν ίδια "μάρκα" και τα 4 ...
αν θέτε φωτός για να δείτε, πέστε μου να τα βγάλω...
τώρα το αυτοκίνητο επιταχύνει από χαμηλές στροφές σε όλες τις ταχύτητες χωρίς τον παραμικρό δισταγμό ή κόψιμο, -δεν δοκίμασα 5η γιατί δεν βγήκα στον Κηφισό, όπου είδα πάλι να γίνεται του ...νιού
για τον Κηφισό και τα όργιά του, μόνο μηχανάκι... :LOL:
 
για την ιστορία, τα μπουζοκάλωδα που είχαν βάλει στο focus της Σίας δεν ήταν καν ίδια "μάρκα" και τα 4 ...
αν θέτε φωτός για να δείτε, πέστε μου να τα βγάλω...
τώρα το αυτοκίνητο επιταχύνει από χαμηλές στροφές σε όλες τις ταχύτητες χωρίς τον παραμικρό δισταγμό ή κόψιμο, -δεν δοκίμασα 5η γιατί δεν βγήκα στον Κηφισό, όπου είδα πάλι να γίνεται του ...νιού
για τον Κηφισό και τα όργιά του, μόνο μηχανάκι... :LOL:
Η ίδια ιστορία στο Hyundai της κόρης μου.
Μας δώσανε μπουζοκαλωδια και καλά γνήσια και όταν τα αλλάξαμε με NGK, το φουκαριαρικο πετούσε.
ΟΜΩΣ στο δικό μου Peugeot τα φτηνά και άγνωστα γαλλικά eyquem μπουζί, είναι σαφώς καλύτερα από τα NGK.
Οπότε δεν είναι όλα για όλους😄
 
Η ίδια ιστορία στο Hyundai της κόρης μου.
Μας δώσανε μπουζοκαλωδια και καλά γνήσια και όταν τα αλλάξαμε με NGK, το φουκαριαρικο πετούσε.
ΟΜΩΣ στο δικό μου Peugeot τα φτηνά και άγνωστα γαλλικά eyquem μπουζί, είναι σαφώς καλύτερα από τα NGK.
Οπότε δεν είναι όλα για όλους😄
από μπουζοκάλωδα είχε ανάγκη το focus.. τα μπουζί τα πήρα προληπτικά..
αυτά που είχε ήταν Motorcraft , δεν ήταν σε κακή κατάσταση (μια χαρά ήταν) αλλά τα άλλαξα (με τα NGK) αφού τα έβγαλα για να δω την κατάστασή τους και είπα -δεν βαριέσαι, δώστους σουτ..
τα μπουζοκάλωδα που έβαλα είναι γνήσια FoMoCo (Ford Motor Company) και φαίνεται αν μεγεθύνεις την φωτογραφία.
καλά να είμαστε και θα γράψω αν και αυτά "κλατάρουν" σύντομα...
 
εισαι λαλακας που θα μπεις στο πορτμπαγκαζ ?

βαλε μια action camera μεσα καλυτερα να τονωσουμε και το φωτογραφικο κομματι της κουβεντας :ROFLMAO:

Και πως θα μετακινούμαστε εμείς που μισούμε τον ήλιο;;;
 
  • Haha
Reactions: vlad66
από μπουζοκάλωδα είχε ανάγκη το focus.. τα μπουζί τα πήρα προληπτικά..
αυτά που είχε ήταν Motorcraft , δεν ήταν σε κακή κατάσταση (μια χαρά ήταν) αλλά τα άλλαξα (με τα NGK) αφού τα έβγαλα για να δω την κατάστασή τους και είπα -δεν βαριέσαι, δώστους σουτ..
τα μπουζοκάλωδα που έβαλα είναι γνήσια FoMoCo (Ford Motor Company) και φαίνεται αν μεγεθύνεις την φωτογραφία.
καλά να είμαστε και θα γράψω αν και αυτά "κλατάρουν" σύντομα...
To ειδα πρόχειρα και ψιλομπερδευτικα.
Πάντως λένε ότι τα μπουζοκαλωδια της NGK,είναι ότι καλύτερο στο είδος,αλλά δεν υπάρχουν πάντα ... όποτε τα βρεις😃
 
To ειδα πρόχειρα και ψιλομπερδευτικα.
Πάντως λένε ότι τα μπουζοκαλωδια της NGK,είναι ότι καλύτερο στο είδος,αλλά δεν υπάρχουν πάντα ... όποτε τα βρεις😃
έπρεπε να πάω μέχρι την μάνα μου στον άνω Κορυδαλλό σε ώρα αιχμής στον Κηφισό και μετά σε παιδικό μου φίλο λίγο παραδίπλα..
γύρισα πριν λίγο που ο Κηφισός ήταν ..απόλαυση.
το 1400άρι μοτέρ του focus είναι βελούδο με τις ροπές του.. ακούει από ..ρελαντί στροφές και με 5η...
στα 4-4,5 χρόνια που "ζω" με το αυτοκίνητο (όχι μόνο με το αυτοκίνητο φυσικά) , πρώτη φορά το "νιώθω" έτσι... με ένα γ@μωσετ μπουζοκάλωδα...!

ναι , όσοι έχουν ηλεκτρικό (και ο dimdim τώρα) θα γελάνε γιατί έχουν μάξιμουμ ροπή από ..0 στροφές;; και με τι ιπποδύναμη.....
οκ, πάω πάσο...

και επειδή έχω πάψει να "φτιάχνομαι" εδώ και χρόνια από κυλινδροπίστονα και εξατμίσεις , θα βάλω μερικές φωτογραφίες από τα ηχεία μου (προ Άρτεμις) , παρέα με ADCOM 5802 με τον προ του....
εσύ Μιχάλη πιστεύω ότι θα αναγνωρίσεις την "μάρκα" των ηχείων , γιατί είσαι "παλιά καραβάνα"... :LOL:
οι λάτρεις των ηλεκτρικών είναι νέα παιδιά και την εποχή που αυτά τα ηχεία "έγραφαν ιστορία" , τα παιδιά ήταν πιτσιρικάδες του δημοτικού και αν....

IMG_20231110_021020[1].jpg


IMG_20231110_021042[1].jpg


IMG_20231110_021047[1].jpg


IMG_20231110_021053[1].jpg
 
Κι ενώ με τα θερμικά, το τελευταίο πράγμα που μπορείς να πάθεις πέφτοντας στο νερό είναι να καείς, με τα ηλεκτρικά ισχύει το αντίθετο !
Πάντως μπορεί να φαίνεται αστείο με την πρώτη ματιά, αλλά σίγουρα θα εξελιχθεί σε σοβαρό πρόβλημα. Είναι τραγικό σαν συμβάν.

 
Κι ενώ με τα θερμικά, το τελευταίο πράγμα που μπορείς να πάθεις πέφτοντας στο νερό είναι να καείς, με τα ηλεκτρικά ισχύει το αντίθετο !
Πάντως μπορεί να φαίνεται αστείο με την πρώτη ματιά, αλλά σίγουρα θα εξελιχθεί σε σοβαρό πρόβλημα. Είναι τραγικό σαν συμβάν.

lol και εψαχνα να βρω απο που μου εστειλαν αυτο το βιντεο. νταξ, newsauto, ολα λογικα :)
 
Ε ναι, μάλλον όλοι συνομοτούν με το newsauto.
ελα, ακομα και εσυ που δεν γουσταρεις ηλεκτρικα, πρεπει να καταλαβαινεις οτι αντικειμενικη ενημερωση σε αυτο το θεμα απο το newsauto δεν θα δεις. Καλα κανουν οι ανθρωποι γιατι παιρνουν τα κλικς και βγαζουν χρηματα.
 
Προτεινω και αυτο το καναλι στο youtube
MacMaster

ειναι ενας αγγλος τυπακος που εχει αγορασει taycan εδω και 2 χρονια (αν θυμαμαι καλα), παει ασταματητα ταξιδια μαζι του και γκρινιαζει σε καθε βιντεο για την ηλεκτροκινηση :)
 
Ένα χαρακτηριστικό που έχουν οι μπαταρίες τύπου LFP, οι οποίες μπαίνουν όλο και σε περισσότερα αυτοκίνητα, είναι ότι δεν πιάνουν τόσο εύκολα φωτιά όσο οι κλασικές λιθίου.

Κατά τα άλλα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αποδεδειγμένα δεκάδες φορές λιγότερες πιθανότητες να αρπάξουν φωτιά σε σχέση με τα θερμικά.

Α, και το newsauto είναι όντως φυλλάδα, όλοι το ξέρουν αυτό. :D
 
  • Love
Reactions: avpap
Ένα χαρακτηριστικό που έχουν οι μπαταρίες τύπου LFP, οι οποίες μπαίνουν όλο και σε περισσότερα αυτοκίνητα, είναι ότι δεν πιάνουν τόσο εύκολα φωτιά όσο οι κλασικές λιθίου.

Κατά τα άλλα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αποδεδειγμένα δεκάδες φορές λιγότερες πιθανότητες να αρπάξουν φωτιά σε σχέση με τα θερμικά.
μα είναι λογικό ειδικά με βενζινοκίνητο!
βενζίνη είναι ρε παιδιά.. αρπάζει φωτιά για πλάκα!
όλα φυσικά ξεκινάνε από τα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου.. πχ, πάει ποντικός και ροκανίζει την μόνωση κάποιου καλωδίου για να "τριμάρει" τους κοπτήρες του που μεγαλώνουν συνέχεια..
από γκαντεμιά το καλώδιο είναι "+" .. βάζεις μπροστά , ακουμπάει το γυμνό καλώδιο σε μέταλλο που πάντα είναι "-" και να ο σπινθήρας.
αυτό από μόνο του δεν φτάνει φυσικά.. λογικά κάποια ασφάλεια θα τα τινάξει και τέλος.. αλλά.. αν κοντά στον σπινθήρα (που μπορεί να τραβάει λίγα αμπέρ και η ασφάλεια να μην τα τινάξει αμέσως) έχουμε λάδια , ξερά φύλλα, τρίχες από γάτα κλπ και το χειρότερο βενζίνη που χάνεται σε μικρή ποσότητα από διαρροή, game over....
το χειρότερο σενάριο (που το έχω δει και προλάβει σε αυτοκίνητο φίλου) είναι να έχει χαλάσει η μόνωση στο συρματόσχοινο που ανοίγει το καπό του μηχανοστασίου..
ακούμπαγε στον θετικό πόλο της μπαταρίας μέχρι που το σύρμα κοκκίνιζε! και εκεί δεν υπάρχει καμία ασφάλεια...

θυμήθηκα και αιτία σπινθήρα χωρίς να πέφτει καμία ασφάλεια.. κομμένο μπουζοκάλωδο.. χαχα.. ο σπινθήρας "κόβει" το αυτοκίνητο και εμείς πατάμε περισσότερο το γκάζι για να πάρει τα πόδια του... και τα παίρνει.. μέχρι να αρπάξει φωτιά η βρωμιά με τα λάδια.. και εκεί πάντα είναι κοντά η τροφοδοσία της βενζίνης...
Α, και το newsauto είναι όντως φυλλάδα, όλοι το ξέρουν αυτό. :D
 
Last edited:
Προτεινω και αυτο το καναλι στο youtube
MacMaster

ειναι ενας αγγλος τυπακος που εχει αγορασει taycan εδω και 2 χρονια (αν θυμαμαι καλα), παει ασταματητα ταξιδια μαζι του και γκρινιαζει σε καθε βιντεο για την ηλεκτροκινηση :)
Βασικά γκρινιάζει για πράγματα τα οποία είναι γνωστά bottlenecks των ηλεκτρικών (range για ταξίδι πάνω από 250 χιλιόμετρα, πιο σύντομη φθορά ελαστικών).

Παρολα αυτά, πήγε και πήρε Taycan...

Γραφικός, to say the least..
 
Last edited:
Το άρθρο πάντως λέει για το τι πιστεύουν και όχι τι ισχύει με τα ηλεκτρικά. Επαναλαμβάνει πολλές φορές τη λέξη believe. Αντιθέτως είναι ξεκάθαρο σε δύο σημεία. Το πρώτο είναι πως η φωτιά στα ηλεκτρικά είναι πολύ πιο δύσκολα αντιμετωπίσιμη (άρα και εξ' ορισμού πολύ πιο επικίνδυνη) και το δεύτερο είναι πως έχουν ακόμα πολύ δρόμο για να βρούνε τους τρόπους να αντιμετωπίσουν τον κίνδυνο αυτόν, καθώς κάθε μέρα έρχονται αντιμέτωποι με νέα δεδομένα.

Το πρακτικό ερώτημα που προκύπτει είναι, αν φτάνει ο κλασικός πυροσβεστήρας που έχουμε υποχρεωτικά στο αυτοκίνητο ή χρειάζεται πιο αποτελεσματικό σύστημα πυρόσβεσης για την ηλεκτρική φωτιά.
 
Βασικά γκρινιάζει για πράγματα τα οποία είναι γνωστά bottlenecks των ηλεκτρικών (range για ταξίδι πάνω από 250 χιλιόμετρα, πιο σύντομη φθορά ελαστικών).

Παρολα αυτά, πήγε και πήρε Taycan...

Γραφικός, to say the least..
καθολου γραφικος, πανεξυπνος! παιρνει views απο το συγκεκριμενο κοινο που θελει να ακουσει αυτην την αποψη και ξεχρεωνει (ή τεσπα βγαζει τα χρηματα που δαπανησε) την taycan :D
Πουλαει ωραια "ειλικρινεια" γιατι τους λεει "να οριστε, εγω αγορασα με τα λεφτα μου ηλεκτρικο και δειτε ποσο χαλια ειναι!" και ετσι αποδεικνυει οτι δεν ειναι "πουλημενος".
Το αστειο της υποθεσης ειναι οτι οπως λες, αυτα για τα οποια γκρινιαζει ειναι τα απολυτως προφανη. Σαν να γκρινιαζω που η ρολς ροις που αγορασα δεν πεταει και για αυτο ειναι για πεταμα.
 
Λοιπόν, εδώ και μια εβδομάδα έχω παραλάβει και ζω με το Model 3 RWD.

Υπάρχουν κάποια πράγματα που μου έχουν κάνει μεγάλη εντύπωση.

Το βασικότερο είναι το ότι όσο πιο αργά πηγαίνεις, τόσο πιο λίγη ενέργεια καις. Θα μου πείτε, λογικό. Όχι, δεν είναι λογικό όταν ισχύει και για το μποτιλιάρισμα!

Όσο πιο σοβαρό το μποτιλιάρισμα, τόσο λιγότερο καις! Αυτό είναι το εντελώς ανάποδο από αυτό που ισχύει στα θερμικά, και είναι κυριολεκτικά ο'τι πρέπει για την κυκλοφοριακή κόλαση που λέγεται Αθήνα.

Παράδειγμα: Για να πάω και να έρθω από τη δουλειά μου διανύω συνολικά περίπου 33 χιλιόμετρα, σε συνθήκες ζόρικου μποτιλιαρίσματος (τα περισσότερα στον Κηφισό).

Μια από αυτές τις ημέρες που σημείωσα τα στατιστικά του αυτοκινήτου την απόσταση αυτή την έκανα σε σύνολο μιάμιση ώρα και κατανάλωσα παρά κάτι 4 KWh.

Με το θερμικό θα είχα μέση κατανάλωση στην καλύτερη 9l/100km και άρα θα είχα κάψει περίπου 3l, δηλαδή με την βενζίνη στο 1.9€ σχεδόν 6€.

Με την KWh στα περίπου 0,15€ με το ηλεκτρικό μου κόστισε 0,6€.

Το 1/10 κυριολεκτικά.

Αλλά και σε συνθήκες γρήγορης οδήγησης τα πράγματα είναι παρόμοια..

Μια από αυτές τις ημέρες έφυγα από το γραφείο βράδυ, οπότε οι δρόμοι ήταν σχετικά άδειοι. Οπότε το πάτησα κάπως.. Απόσταση 17km έγινε σε 17 λεπτά και η συνολική κατανάλωση ήταν 2,8KWh (167 Wh/km).

Οπότε και πάλι, η κατανάλωση ήταν αστεία σε σχέση με θερμικό. Και το fun factor απλά καμία σχέση.....

Ειδικά αν συν-υπολογίσεις ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει παρά κάτι 1800 kgr και που έχει επιδόσεις που -κυριολεκτικά- ντρέπεσαι να τις αξιοποιείς, το κόστος κίνησης είναι παρανοϊκά χαμηλό.

Αυτά τα ολίγα όσο αφορά την κατανάλωση.

Κατά τα άλλα, το αμάξι είναι απλά άψογο. Ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό που μπορεί να μην νιώθει σαν BMW ή Merc αλλά σίγουρα είναι παραπάνω από ικανοποιητική.
Ποιότητα κύλισης και απόσβεσης πολύ καλή, θόρυβος στο εσωτερικό ελάχιστος.

Το βασικότερο ατού όμως είναι το software. Οι άνθρωποι το εξελίσσουν εδώ και σχεδόν 15 χρόνια και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα.

Εύκολα τους λες την Apple της αυτοκίνησης (αλλά με την καλή έννοια :P).

Στα μειονεκτήματα μπορώ να εντοπίσω μόνο ένα: τις διαστάσεις του. No problem για τους Αμερικάνους, slight problem για τους Έλληνες..

Overall το θεωρώ σουρεάλ value for money με την επιδότηση του Κινούμαι Ηλεκτρικά.

Αλλά και χωρίς αυτή, πάλι δεν ξέρω τι παρόμοιο μπορεί να βρεθεί στην αγορά σε αυτή την τιμή (~42Κ).

Αυτά τα ολίγα για την ώρα..
Καλορίζικο και καλοτάξιδο

Αν και ηλ.μηχ. δεν είμαι υπέρ των ηλεκτρικών

Για το 1/10 αμφιβάλλω πολύ οπότε όταν θα σου έρθει ο πρώτος εκκαθαριστικός με ένα 4μηνο γεμάτο φορτίσεις τοτε να δούμε αν θα είναι 0,15 και 1/10

Επίσης κάνε ένα κοστ κοντρόλ στα 200.000χλμ με ένα αντίστοιχο θερμικό με τη διαφορά των χρημάτων που πλήρωσες για το ηλεκτρικό, στα καύσιμα και στο ρεύμα χωρίς να προσθέσεις το επιπλέον κόστος αλλαγής μπαταρίας.

Δεν συζητάω το γεγονός ότι για έστω και ένα μικρό πρόβλημα που μπορεί να έχει το ηλεκτρικό κάποια στιγμή, δεν θα μπορείς να κουνήσεις σε αντίθεση με ένα θερμικό
 
Καλορίζικο και καλοτάξιδο

Αν και ηλ.μηχ. δεν είμαι υπέρ των ηλεκτρικών

Για το 1/10 αμφιβάλλω πολύ οπότε όταν θα σου έρθει ο πρώτος εκκαθαριστικός με ένα 4μηνο γεμάτο φορτίσεις τοτε να δούμε αν θα είναι 0,15 και 1/10

Επίσης κάνε ένα κοστ κοντρόλ στα 200.000χλμ με ένα αντίστοιχο θερμικό με τη διαφορά των χρημάτων που πλήρωσες για το ηλεκτρικό, στα καύσιμα και στο ρεύμα χωρίς να προσθέσεις το επιπλέον κόστος αλλαγής μπαταρίας.

Δεν συζητάω το γεγονός ότι για έστω και ένα μικρό πρόβλημα που μπορεί να έχει το ηλεκτρικό κάποια στιγμή, δεν θα μπορείς να κουνήσεις σε αντίθεση με ένα θερμικό
Δεν υπάρχει περίπτωση στα 200.000 χλμ να εχει δώσει περισσότερα χρήματα για ρεύμα από ένα αντίστοιχο θερμικό με 280 άλογα. Επίσης το tesla είναι φτηνότερο σε αγορά από ένα αντίστοιχο θερμικό.
Εγώ με ένα ταπεινο colt στα 200.000 είχα δώσει 21.000€ .
Επίσης το tesla στα 200.000 χλμ ζήτημα να έχει χάσει το 10% της μπαταρίας. Δηλαδη μέχρι τα 70% χωρητικότητα που θέλει αλλαγή, θα έχει αλλάξει αμάξι...
 
  • Like
Reactions: avpap
Δεν υπάρχει περίπτωση στα 200.000 χλμ να εχει δώσει περισσότερα χρήματα για ρεύμα από ένα αντίστοιχο θερμικό με 280 άλογα. Επίσης το tesla είναι φτηνότερο σε αγορά από ένα αντίστοιχο θερμικό.
Εγώ με ένα ταπεινο colt στα 200.000 είχα δώσει 21.000€ .
Επίσης το tesla στα 200.000 χλμ ζήτημα να έχει χάσει το 10% της μπαταρίας. Δηλαδη μέχρι τα 70% χωρητικότητα που θέλει αλλαγή, θα έχει αλλάξει αμάξι...
Στο Tesla δυστυχώς δεν υπάρχει αντιστοιχία σε ανάλογο θερμικό μοντέλο, σε άλλες εταιρείες που υπάρχει η διαφορά των χρημάτων ηλεκτρικού με θερμικό δεν πρόκειται ποτέ να καλυφθεί ειδικά αν βάλουμε μέσα και την αλλαγή μπαταρίας, όπως επίσης αν βάλουμε και μικροφθορες στο αμάξωμα καθώς είναι πιο ακριβό το κόστος στα ηλεκτρικά

Σε απόλυτη τιμή κόστους καυσίμου φυσικά και υπερισχύει το ηλεκτρικό δεν τίθεται θέμα