Αυτοκινητιστικά νέα

Εγώ τους καταλαβαίνω πάντως. Σκέψου να έχεις βάλει το auto pilot για όλα αυτά και να πρέπει να ακουμπάς το τιμόνι που και που και στο τέλος να χρειαστεί να το στρίψεις για να βγεις στην έξοδο. Πολύ κούραση... .
Γι' αυτό σου λέω. Στο τέλος η οδήγηση θα είναι μόνο με app. Θα βάζεις τη διαδρομή και θα ρίχνεις έναν υπνάκο μέχρι να φτάσεις.... φρέσκος.
προσωπικά δεν αμφιβάλλω ότι ένα ηλεκτρικό -πόσο μάλλον ένα Tesla- είναι "άλλο πράγμα" στην αίσθηση της οδήγησης...
αλλά πίστεψέ με , έχω μπουχτίσει τόσο πολύ από οδήγηση που μόνο με το μηχανάκι έχω "όρεξη" να βγαίνω στον δρόμο!!
και μόνο που σκέφτομαι φανάρια και ουρές, φτάνει να με πιάσει ψυχοπλάκωμα...
το πιστεύεις ότι ακόμα και στις βροχερές μέρες προτιμώ να φορέσω το αδιάβροχο παρά να πάρω κάποιο από τα αυτοκίνητα από κάτω;;;
φωνάζει η Σία, -ρε πας καλά;;;;
-κάμε δουλειά σου...! (η απάντησή μου) και βγαίνω στην βροχή με το παπί λες και δεν έχω στον ήλιο μοίρα... :LOL:
 
ΥΓ. Ξεδιάντροπη αντιγραφή του Model 3 το design μπροστά.
main-qimg-a2da3e5cee108dee07b9082727462ea2.webp



Eδω δεν κολλησαν να κοπιαρουν σοβαρα οχηματα σε ενα αυτοκινητακι θα κολλαγαν ?
 
  • Haha
Reactions: Pleo
Εγώ τους καταλαβαίνω πάντως. Σκέψου να έχεις βάλει το auto pilot για όλα αυτά και να πρέπει να ακουμπάς το τιμόνι που και που και στο τέλος να χρειαστεί να το στρίψεις για να βγεις στην έξοδο. Πολύ κούραση... .
Γι' αυτό σου λέω. Στο τέλος η οδήγηση θα είναι μόνο με app. Θα βάζεις τη διαδρομή και θα ρίχνεις έναν υπνάκο μέχρι να φτάσεις.... φρέσκος.
Σε αυτό πατάει η τάση αναγέννησης στην κεντρική Ευρώπη των νυκτερινών τρένων. Από τη μία μειώνεις τρελά το αποτύπωμα άνθρακα με ηλεκτρικά τρένα που καταναλώνουν ανανεώσιμη ενέργεια και από την άλλη είναι σίγουρα πιο ξεκούραστη εμπειρία.


Σίγουρα δεν θα σε πάει το τρένο στο χωριό μας αλλά η χαρά της αυτοκίνησης βλέπω να μειώνεται και να πηγαίνει κυρίως πίσω στο απολύτως χρηστικό.
Δεν βλέπω παράλογο να έχεις έναν αυτοκινητόδρομο που να επιτρέπει ταχύτητες 200-300 κμ/ωρα αλλά πρόσβαση μόνο αν το αυτοκίνητο ελέγχεται στη διαδρομή αυτή από την ΑΙ του αυτοκινητοδρόμου...
 
Τι ειρωνεία όμως ε; Να έχεις άμεση επιτάχυνση, επιδόσεις από άλλο πλανήτη και να πηγαίνεις πιο αργά κι από παπάκι για την αυτονομία... :ROFLMAO:

Πάντως δεν είναι το όλο concept άχρηστο. Διαβάζω τώρα τελευταία για τις μπαταρίες δεύτερης ζωής από παλιά ηλεκτρικά σε σχέση με τη χρήση τους σε σπίτι για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών. Ακόμα και πεσμένες να είναι στο 70-80% αν είναι ικανής χωρητικότητας μπορούν να σε οδηγήσουν στην σχεδόν εντελώς αυτόνομη ενεργειακά κατάσταση στο σπίτι.

Πιστεύω σε καμιά εικοσαετία στην Ελλάδα θα το βλέπουμε σοβαρά. Να αλλάξουν και κανα δυο γενιές ηλεκτρικών μέχρι τότε για να γίνουν διαθέσιμες οι μπαταρίες τους.
Είναι επικίνδυνο να μπαίνουν μπαταρίες NCM-NCA στο σπίτι. Μόνο LFP για σπίτι
 
Γι' αυτό σου λέω. Στο τέλος η οδήγηση θα είναι μόνο με app. Θα βάζεις τη διαδρομή και θα ρίχνεις έναν υπνάκο μέχρι να φτάσεις.... φρέσκος.
Και είναι κακό αυτό; Μακάρι να συμβεί, θα γλυτώσουμε από ατυχήματα και κυκλοφοριακές συμφορήσεις.
 
Μιλατε για την "χαρα της αυτοκινησης" και απορω ποσο χαρα προσφερει σε καποιον το πατησια - καλλιθεα (ή βαλτε οποιαδηποτε διαδρομη θελετε μεσα στην αθηνα, οχι οτι η θεσσαλονικη ειναι πολυ καλυτερη). Σε αυτα τα πλαισια γινεται η συντριπτικη πλειοψηφια των χιλιομετρων στη χωρα μας. Οσοι μενετε στην επαρχια εκει τα πραγματα ειναι οντως διαφορετικα, αλλα γνωριζουμε πολυ καλα που βρισκεται η μεγαλη πλειοψηφια του πληθυσμου της χωρας (και δυστυχως ανηκω και εγω σε αυτην).
Σε ταξιδια οντως ειναι πιο ευχαριστη η οδηγηση, τοσο στο εθνικο οσο και στο επαρχιακο δικτυο, ειδικα αν οταν κουραστεις μπορεις να βαλεις για 5' cruise control (ολα τα νεα αυτοκινητα εχουν) και να ξεκουρασεις τα ποδια σου.
 
Ιάσωνα να με συμπαθας ,αλλά μπορείς να μου πεις για πιο λόγο να σταματήσει αυτή η συζήτηση.
Αν νομίζεις ότι θα εκτροχιαστεί , ναι το καταλαβαίνω ,αλλά σε αυτή την περίπτωση σφουγγαρισε τα και τέλος η ιστορία.
Νομίζω οτι γίνεται μια έντονη μεν , αλλά πολιτισμένη συζήτηση που όλο και κάτι καλό θα μας μείνει από αυτήν.
Εξάλλου μέσα από τις αντιθέσεις, βγαίνουν χρήσιμα συμπεράσματα.
Ειδικά τα παιδιά που έχουν ηλεκτρικά, ίσως με τα γραφόμενα τους βοηθήσουν και μας που έχουμε τις αμφιβολίες μας.
Προσωπικά εγώ που στην Κρήτη έχω την μπριζα 10 μέτρα από το αυτοκίνητο , διαβάζοντας τους κατόχους ηλεκτρικών με πολύ ενδιαφέρον,μπορεί να ψηθω ή να κόψω λάσπη.
Και ειδικά τώρα που είμαι συνταξιούχος και μου περισσεύει χρόνος, αυτά που γράφυν οι φίλοι athlon και avpap είναι πολύ χρήσιμα.
Το μόνο που δεν ξέρω είναι τι μάρκα ηλεκτρικά έχουν (ή εγώ δεν το έχω διαβάσει) εκτός του dimdimπου έχει TESLA, ώστε να έχω πιο σφαιρική άποψη.
Γιατί δυστυχώς για TESLA δεν με παίρνει.
Και ένα i20 Hyundai ,που ειχα στο μυαλό μου, μάλλον μοιάζει με μακρυνό όνειρο όταν έχει φτάσει τα 22 χιλιάρικα.
Το θεωρώ κλοπή τόσα χρήματα για ένα (κατά την γνώμη μου) κουβά.
Εγώ έχω το VW ID.3 με την μπαταρία των 58KWh, που δεν είναι 58 αλλά 55, τα υπόλοιπα είναι below zero buffer. Και πλέον μετά από 50.000km έχει πέσει στα 51-52 περίπου.
 
  • Like
Reactions: mdvq
Εγώ έχω το VW ID.3 με την μπαταρία των 58KWh, που δεν είναι 58 αλλά 55, τα υπόλοιπα είναι below zero buffer. Και πλέον μετά από 50.000km έχει πέσει στα 51-52 περίπου.
πως μετρησες το degradation; φαινεται απο το infotainment;
 
Αντί να σαρώσουν όλο το λεκανοπέδιο με κάμερες για ταχύτητα που ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ σκοτώνονται, η όλη έννοια ήταν να βάλουν 12 κάμερες για τις λεωφορειολωριδες....Μιλάμε για τρομερη πρόληψη ......(ως συνήθως)

 
πως μετρησες το degradation; φαινεται απο το infotainment;
Φορτίζεις στο 100%, μηδενίζεις τους μετρητές στο infotainment, εκφορτίζεις όσο πιο κοντά μπορείς στο 0% και πολλαπλασιάζεις τη μέση κατανάλωση με τα km που έκανες. Έτσι μετράει και ο Bjorn Nyland. Ιδανικά πρέπει τα km να τα κάνεις χωρίς να ζορίσεις το κινητήρα (όχι δηλαδή με 130 στην εθνική) γιατί τότε θα έχεις μεγαλύτερες θερμικές απώλειες.
 
Φορτίζεις στο 100%, μηδενίζεις τους μετρητές στο infotainment, εκφορτίζεις όσο πιο κοντά μπορείς στο 0% και πολλαπλασιάζεις τη μέση κατανάλωση με τα km που έκανες. Έτσι μετράει και ο Bjorn Nyland. Ιδανικά πρέπει τα km να τα κάνεις χωρίς να ζορίσεις το κινητήρα (όχι δηλαδή με 130 στην εθνική) γιατί τότε θα έχεις μεγαλύτερες θερμικές απώλειες.
το ειχες κανει αυτο οταν πρωτοπαρελαβες το αυτοκινητο; ρωταω διοτι αν οχι δεν ξερεις (περα απο του οτι εχει διαβασει online) το πραγματικο capacity,ασε που μικροδιαφορες ή λαθακια στην μετρηση μπορουν να επηρεασουν το αποτελεσμα. Παντως πολυ μου φαινεται, αν και ξερω οτι η μεγαλη μειωση ερχεται στα πρωτα 2 χρονια και μετα σταθεροποιειται η κατασταση
 
Αντί να σαρώσουν όλο το λεκανοπέδιο με κάμερες για ταχύτητα που ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ σκοτώνονται, η όλη έννοια ήταν να βάλουν 12 κάμερες για τις λεωφορειολωριδες....Μιλάμε για τρομερη πρόληψη ......(ως συνήθως)

υπάρχει λόγος για αυτό που αν κάτσουμε να τον "αναλύσουμε" θα πρέπει να αλλάξει τίτλο το νήμα....
 
το ειχες κανει αυτο οταν πρωτοπαρελαβες το αυτοκινητο; ρωταω διοτι αν οχι δεν ξερεις (περα απο του οτι εχει διαβασει online) το πραγματικο capacity,ασε που μικροδιαφορες ή λαθακια στην μετρηση μπορουν να επηρεασουν το αποτελεσμα. Παντως πολυ μου φαινεται, αν και ξερω οτι η μεγαλη μειωση ερχεται στα πρωτα 2 χρονια και μετα σταθεροποιειται η κατασταση
Ναι το είχα κάνει στα 20.000 km (το πήρα δεύτερο χέρι όπως προείπα) και είχε 53,5 KWh. Σαν καινούριο εμπιστεύομαι τη μέτρηση του Bjorn που έκανε το αντίστοιχο τεστ και το έβγαλε 55 KWh.

edit: Δες αυτό το video
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: avpap
Φορτίζεις στο 100%, μηδενίζεις τους μετρητές στο infotainment, εκφορτίζεις όσο πιο κοντά μπορείς στο 0% και πολλαπλασιάζεις τη μέση κατανάλωση με τα km που έκανες. Έτσι μετράει και ο Bjorn Nyland. Ιδανικά πρέπει τα km να τα κάνεις χωρίς να ζορίσεις το κινητήρα (όχι δηλαδή με 130 στην εθνική) γιατί τότε θα έχεις μεγαλύτερες θερμικές απώλειες.

To vampire drain πως το προσμετράς;

Από όσο γνωρίζω δεν συνυπολογίζεται στη μέτρηση της μέσης κατανάλωσης. Τουλάχιστον στα Tesla.
 
To vampire drain πως το προσμετράς;

Από όσο γνωρίζω δεν συνυπολογίζεται στη μέτρηση της μέσης κατανάλωσης. Τουλάχιστον στα Tesla.
Δεν έχουν vampire drain τα VW. 10 μέρες στο service, δεν έχει χάσει ούτε 1%. Τα Tesla έχουν γιατί έχουν πολλά συστήματα online και ενεργά (sentry mode κτλ)
 
Μιλατε για την "χαρα της αυτοκινησης" και απορω ποσο χαρα προσφερει σε καποιον το πατησια - καλλιθεα (ή βαλτε οποιαδηποτε διαδρομη θελετε μεσα στην αθηνα, οχι οτι η θεσσαλονικη ειναι πολυ καλυτερη). Σε αυτα τα πλαισια γινεται η συντριπτικη πλειοψηφια των χιλιομετρων στη χωρα μας. Οσοι μενετε στην επαρχια εκει τα πραγματα ειναι οντως διαφορετικα, αλλα γνωριζουμε πολυ καλα που βρισκεται η μεγαλη πλειοψηφια του πληθυσμου της χωρας (και δυστυχως ανηκω και εγω σε αυτην).
Σε ταξιδια οντως ειναι πιο ευχαριστη η οδηγηση, τοσο στο εθνικο οσο και στο επαρχιακο δικτυο, ειδικα αν οταν κουραστεις μπορεις να βαλεις για 5' cruise control (ολα τα νεα αυτοκινητα εχουν) και να ξεκουρασεις τα ποδια σου.

Αυτό με τη χαρά της αυτοκίνησης μου θυμίζει τις αντιδράσεις καμιά 11αριά χρόνια πριν όταν πρωτοέφυγα στις ΗΠΑ και περιέγραφα στους εδώ φίλους μου το πολιτισμικό σοκ του αυτόματου κιβωτίου... με κορόιδευαν όλοι ότι "χάνεις όλη την απόλαυση, τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, κλπ κλπ". Λες και κάθε μέρα τρέχουμε στο Nürburgring, ή οδηγούμε Ferrari με κιβώτιο-χτένα και όλα αυτά έχουν καμιά σημασία.

Από φέτος που έγινε και το ελληνικό αμάξι αυτόματο (και υβριδικό), άλλαξε τελείως η ποιότητα στην καθημερινότητά μου και η όλη μου διάθεση στα (ολοένα και χειρότερα) μποτιλιαρίσματα της Αθήνας
 
  • Like
Reactions: anderm and avpap
Κάποιοι petrolheads ( όπως η αφεντιά μου) οδηγούμε εδώ και 25 χρόνια αυτόματα, σιγά μην άφηνα την ευκαιρία...
Αν γνωρίζεις μια χαρά αναβάσεις κάνεις με τις πεταλούδες στο τιμόνι....
 
Καλά οποιος εξακολουθεί να αγοράζει τα τελευταία χρόνια αμάξι με κουτάλα είναι το λιγότερο άσχετος κι αν δεν είναι άσχετος είναι καρμίρης για να μην πληρώσει έξτρα το αυτόματο.
Το αυτόματο είναι ΟΝΤΩΣ ΟΔΗΓΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ειδικά μέσα σε κινηση.
Αυτές τις αρλουμπες περί οδηγικής απόλαυσης με κουτάλα τις έλεγε και ο κουμπάρος μου. Όταν μαλλιασε στην κυριολεξία η γλώσσα μου να τον πείσω να πάρει αυτόματο και τελικα με άκουσε, σε λίγο καιρο μου είπε: θα έπρεπε να απαγορεύουν να βγαίνουν πλέον αυτοκίνητα με χειροκίνητο.