Αυτοκινητιστικά νέα

Είπαμε στο μυαλό σου είναι το πρόβλημα.Οι υπόλοιποι άνθρωποι που θα κάνουν ένα ταξίδι 900 χιλιομέτρων με 2 παιδιά ( ή να στο κάνω καλύτερο βάλε 2 μωρά,δλδ πάνες μπιμπερό γάλα κτλ) θα σταματήσουν 2.857 φορές.Εσύ όμως όχι...
Επειδή όμως διαλέγεις προτάσεις από ολόκληρα κατεβατά που σου γράφουν (και τα ερμηνεύεις όπως θέλεις κιόλας) μπορείς να απαντήσεις πόσες φορές σε μια βδομάδα κάνεις ταξίδι 400 χιλιομέτρων με το σούπερ ντουπερ θερμικό σου αυτοκίνητο?
Μπορείς να απαντήσεις πόσες φορές το μήνα? Γιατί καλά τα τσουρέκια ρε φίλε αλλά μόνο για το Πάσχα.
Κι επειδή η απάντηση στα ερωτήματα είναι πολύ πιθανόν καμία έως μια φορά σταματά επιτέλους.Εκτός κι αν το κάνεις επίτηδες επειδή φτιάχνεσαι με το να διαφωνείς απλά για να διαφωνείς.

Same Sh1t...Different Day..

Απο το μυαλό σου το βγάζεις τώρα αυτό. Εγώ δεν έγραψα για ταξίδι 900 χιλιομέτρων. Κι εσύ προσπαθείς να ξεχειλώσεις το επιχείρημα όπως και άλλοι. Εγώ για 400 χιλιόμετρα έγραψα που είναι και το παράδειγμα που καταρρίφθηκε ότι θα κάνεις έτσι κι αλλιώς στάση.

Τι θες ακριβώς να σου πω. πόσα ταξίδια κάνω το χρόνο; Λίγα, ένα κάθε τρίμηνο περίπου. Ίσως και κάθε δυόμιση μήνες. Σε όσα είναι σε αυτοκινητόδρομο πάντως η στάση δεν είναι στις τρεις και κάτι ώρες - που είναι τα 400 χιλιόμετρα - όταν το ταξίδι είναι μεγαλύτερο.
Δεν έγραψα για 900 χιλιόμετρα πουθενά. Αυτό εσύ το γράφεις στην προσπάθεια να πεις ότι θα κάνεις αναγκαστικά στάση.

Και είναι προφανές ότι δεν έχεις διαβάσει τη συζήτηση. Δεν θα κάτσω στον καθένα τυχαίο που μπαίνει να απαντώ τα ίδια. Ας πάει να τα διαβάσει.
 
Παιδιά, ως συντονιστής, επιτρέψτε μου να συντονίσω τη συζήτηση και να (ξανά)ζητήσω να πάμε λίγο παρακάτω. Δηλαδή εντάξει, το θρεντ δεν παλεύεται πια, γράφουμε τα ίδια και τα ίδια κοντά 10 μέρες τώρα, εσείς δε βαρεθήκατε;

39824fc0b0d0f387dcb8fb9c4878dbffb877ad1d.jpeg
 
Συμφωνώ με τον Ιάσωνα και κάνω την αρχή για άλλο θέμα.

Battery swapping. θεωρείτε ότι είναι εφικτό σε μεγαλύτερα οχήματα ως εναλλακτική της φόρτισης;

Πιστεύετε ότι σε μικρά οχήματα μόνο θα μπορέσει να έχει εφαρμογή;

Στα δίκυκλα είναι καλή λύση, στα αυτοκίνητα όχι; Και αν είναι στα αυτοκίνητα σε ποια; Εκείνα που είναι για την πόλη μόνο;
Πόσο καλή λύση θα ήταν για κάποιον που δεν έχει φορτιστή στο σπίτι του (aka δεν μπορεί να πετάει μπαλαντέζα από το μπαλκόνι) ;
 
  • Like
Reactions: gkas1973
Συμφωνώ με τον Ιάσωνα και κάνω την αρχή για άλλο θέμα.

Battery swapping. θεωρείτε ότι είναι εφικτό σε μεγαλύτερα οχήματα ως εναλλακτική της φόρτισης;

Πιστεύετε ότι σε μικρά οχήματα μόνο θα μπορέσει να έχει εφαρμογή;

Στα δίκυκλα είναι καλή λύση, στα αυτοκίνητα όχι; Και αν είναι στα αυτοκίνητα σε ποια; Εκείνα που είναι για την πόλη μόνο;
Πόσο καλή λύση θα ήταν για κάποιον που δεν έχει φορτιστή στο σπίτι του (aka δεν μπορεί να πετάει μπαλαντέζα από το μπαλκόνι) ;

Μόνο σε στόλους leasing γιατί η μπαταρία θεωρείται αναλώσιμο. Βέβαια σαν ιδέα είναι καλή και μπορςί να "λύσει" διάφορα προβλήματα.
 
Στον τρίτο κόσμο και ειδικά για δίκυκλα το swapping έχει νόημα γιατί η μπαταρία έχει περίπου όσο το υπόλοιπο μηχανάκι.
Με το πλεονέκτημα ότι το ξεκουμπώνεις από το μηχανάκι και το πας το βράδυ σπίτι για να φορτίσεις το κινητό σου και να έχεις και 2-3 led λάμπες. Μην ξεχνάμε ότι πάνω από 600 εκατομύρια άνθρωποι στην Αφρική δεν έχουν ούτε 1 λάμπα led για το βράδυ και ζουν είτε με κεριά, είτε με τίποτα...Αν πας την μπαταρία σπίτι δεν προσμετράσαι πια στα 600 εκ που ανέφερα.

Τώρα για εμάς έχει νόημα για στόλους οχημάτων αλλά δύσκολα παραπέρα. Ίσως για κινητικότητα σε πόλη με μικρά οχήματα γιατί μετά πρέπει να στήσεις business model που δεν υπάρχουν στα μυαλά του καταναλωτή που είναι το πιο δύσκολο από όλα.
Τι πάει να πει ότι το αυτοκίνητο που θα έχω δεν θα έχει ένα εξάρτημα που θα πρέπει να "νοικιάζω" για να μπορέσω να πάω κάπου, τρελοί είναι;;;
 
Πέραν του θέματος του leasing, υπάρχουν και άλλα θέματα.

Η Tesla στο Model Y σχεδίασε την μπαταρία έτσι ώστε να αποτελεί δομικό τμήμα του αυτοκινήτου.

Με αυτό τον τρόπο πέτυχε μείωση του βάρους του οχήματος κατά 10% και βελτίωση της ακτίνας κατά 16%.

Και η Volvo κάνει αντίστοιχα σχέδια για τα μελλοντικά EVs της, να ενσωματώνει την μπαταρία στο δάπεδο με τέτοιο τρόπο ώστε να βελτιώνει την ακαμψία του αμαξώματος.

Αν η μπαταρία ήταν αφαιρούμενη, τα παραπάνω πλεονεκτήματα θα έκαναν φτερά.

Για πολύ κόσμο τα παραπάνω πλεονεκτήματα είναι πιο σημαντικά από το να αλλάζει η μπαταρία σχετικά γρήγορα.

Επίσης, μην ξεχνάμε ότι η μέση μπαταρία είναι πάνω από 400 κιλά. Για να "αλλάζει" θα πρέπει τα "βενζινάδικα" να εξοπλιστούν με αρκετά ακριβό και ειδικό εξοπλισμό, ο οποίος είναι δύσκολο να προτυποποιηθεί (εξασφαλίζοντας ότι όλες οι μπαταρίες θα είναι συμβατές μεταξύ τους).
 
  • Like
Reactions: athlon6401
Για παράδειγμα αστικής μετακίνησης, ξεφεύγοντας από τους περιορισμούς ενός Citroen Ami, αυτό εδώ έχει ας πούμε ικανή αυτονομία για μια μέρα στο Λεκανοπέδιο, μην ξεχνάμε ότι όλες οι πόλεις δεν είναι το ίδιο μεγάλες. Ειδικά στην Αττική κομματάκι δύσκολο να φτάνουν τα 75 χλμ ενός Ami. Τα 150 όμως μάλλον φτάνουν και περισσεύουν. Κι αν δεν φτάνουν υπάρχει και το battery swap.

Έχει και κλιματισμό. Και χρηστική τελική ταχύτητα για τον αστικό-περιαστικό ιστό.

Έχει μεν τεχνολογία αλλαγής μπαταριών, 3 λεπτά χρόνος - αλληλούια! - ωστόσο χρειάζεται και προσωπικό για να το κάνει και φυσικά ένα (μικρό) station αλλαγής μπαταριών.


Κάτι τέτοιο θα το σκεφτόμουν πολύ σοβαρά πάντως για τις αστικές μετακινήσεις. Βέβαια σίγουρα και τα 15 χιλιάρικα που κοστίζει είναι κάπως, αλλά οι τιμές είναι έτσι κι αλλιώς ένα θέμα σε όλα.
 
Last edited:
Swappable χρησιμοποιώ σε κάποια μηχανήματα που'χω στον κήπο (κουρευτική και blower), και είναι πραγματικά πολύ βολική φάση. Ξέρω πχ ότι η κουρευτική μου έχει αυτονομία περί τα 65 λεπτά, που είναι ένα τσικ κάτω από όσο χρειάζομαι για άνετο κούρεμα στην αυλή, οπότε προς το τέλος κουμπώνω τη μπαταρία του blower (που εχει σαφως μικρότερη αυτονομία, αρκετή για όσο απομένει δε) και είμαι κύριος. Έτσι μάλιστα δε χρειάζεται να στεγνώνω τελείως τη μπαταρία και να μειώνω τη διάρκεια ζωης της, τη βγάζω με ένα 15% πάνω της.

Νομίζω αν δε βρεθεί τρόπος για πραγματικά rapid (<5min) φόρτιση, εκεί θα πάει το πράγμα. Και ναι μεν θα τσινίσουν οι κατασκευαστές για τους λόγους που γράφει ο dimdim, αλλά αν καθιερωθεί αυτό σαν στανταρ, μια χαρά θα το βολέψουν, αντίστοιχα και τα πρατήρια.
 
σε σκουτερακια χρησιμοποιειται ηδη αυτο το συστημα σε χωρες της ασιας. Στην ελλαδα υπαρχει μια μαρκα (μου διαφευγει τωρα το ονομα της) η οποια σε αφηνει να βγαλεις την μπαταρια και να την φορτισεις σπιτι σου.
Σε αυτοκινητα τα πραγματα ειναι πολυ πιο δυσκολα. Η nio το εχει κανει, οπου τα αυτοκινητα της μπορουν να αλλαξουν ολοκληρη την μπαταρια. Πας σε συγκεκριμενους σταθμους αλλαγης μπαταριας οπου αυτοματοποιημενα γινεται η αλλαγη, ετσι αντι να φορτισεις, πας, αφηνεις την αδεια και σου βαζει το ρομποτ μια φορτισμενη στο 90%. Στην θεωρια ειναι καλη ιδεα, αλλα πρακτικα ειναι δυσκολο να ανοιξουν πολλοι τετοιοι σταθμοι. Μονο ισως αν υπηρχε ομοιομορφια σε μπαταριες σε ολα τα ηλεκτρικα αυτοκινητα. Δυσκολος εως αδυνατο θεωρω να γινει.
 
Συμφωνώ με τον Ιάσωνα και κάνω την αρχή για άλλο θέμα.

Battery swapping. θεωρείτε ότι είναι εφικτό σε μεγαλύτερα οχήματα ως εναλλακτική της φόρτισης;

Πιστεύετε ότι σε μικρά οχήματα μόνο θα μπορέσει να έχει εφαρμογή;

Στα δίκυκλα είναι καλή λύση, στα αυτοκίνητα όχι; Και αν είναι στα αυτοκίνητα σε ποια; Εκείνα που είναι για την πόλη μόνο;
Πόσο καλή λύση θα ήταν για κάποιον που δεν έχει φορτιστή στο σπίτι του (aka δεν μπορεί να πετάει μπαλαντέζα από το μπαλκόνι) ;
Δεν έχει νόημα. Το έχει κάνει η Nio. Συγνώμη που επαναλαμβάνομαι αλλά αυτά τα έχει μελετήσει όλα και τα έχει απαντήσει ο Bjorn Nyland. Μπορείς να δεις video του σχετικά με το battery swapping και γιατί δεν έχει νόημα. Συνοπτικά το πρώτο πρόβλημα είναι πως παίρνεις την μπαταρία κάποιου άλλου, οπότε κανείς μετά δε προσέχει την υγεία της μπαταρίας του, την ξεσκίζει γιατί δεν είναι δικιά του, είναι αναλώσιμο. Για τον ίδιο λόγο, επειδή είναι αναλώσιμη, κοστίζει και πολύ ακριβότερα. Και φυσικά οι σταθμοί αλλαγής δε μπορεί να είναι πάρα πολλοί, ακόμα και στη Νορβηγία υπάρχουν πολύ λίγοι, συν ότι η διαδικασία αλλαγής της Nio επιβάλλει στον οδηγό να είναι στο όχημα, οπότε είναι τελείως χαμένος χρόνος (στη φόρτιση πας τουαλέτα, παίρνεις καφέ κτλ).

Προτείνω το παρακάτω video, με τίτλο "Why battery swap, wireless charging, hydrogen and charging roads might not be the future"

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ίσως όχι όλη η μπαταρία αλλά ένα τμήμα αυτής (π.χ 30KWh), με ενιαίες διαστάσεις για όλα τα αυτοκίνητα
που θα δίνει ας πούμε το 30 έως 80 % της χωρητικότητας, ώστε με γρήγορο ανεφοδιασμό να φτάσει κάποιος στον προορισμό του,
όπου και θα φορτίσει πλήρως και με την χρονική του άνεση.
Έτσι και οι κατασκευαστές θα έχουν μικρές αντιστάσεις στην συμμόρφωση ενός διεθνούς προτύπου,
αλλά και ο δομικός επηρεασμός του EV θα είναι μικρότερος.
Η χρέωση θα μπορούσε να γίνει με συνδυασμό του ποσού της ενέργειας που έχει αποθηκευμένη
και με ένα μητρώο χρήσης ενσωματωμένο ηλεκτρονικά στην μπαταρία (για θέματα που μειώνουν την αυτονομία,
όπως παλαιότητα, θερμοκρασίες λειτουργίας, αυτοκατανάλωση, αυτοεκφόρτιση κτλ).
 
Last edited:
Για το φίλο που με είχε ρωτήσει, τελικά ίσχυσε η εγγύηση που είχε το αυτοκίνητο στη Γερμανία και εδώ κανονικά. Οπότε η βλάβη καλύφθηκε από την εγγύηση. Ρώτησα πόσο θα είχε αν δεν είχα εγγύηση, αλλά δε μπορούσαν να μου πουν!!! Το οποίο στα αυτιά μου ακούγεται σαν "θα σε χρεώναμε όσα μας έλλειπαν".
 
Συνοπτικά το πρώτο πρόβλημα είναι πως παίρνεις την μπαταρία κάποιου άλλου, οπότε κανείς μετά δε προσέχει την υγεία της μπαταρίας του, την ξεσκίζει γιατί δεν είναι δικιά του, είναι αναλώσιμο. Για τον ίδιο λόγο, επειδή είναι αναλώσιμη, κοστίζει και πολύ ακριβότερα. Και φυσικά οι σταθμοί αλλαγής δε μπορεί να είναι πάρα πολλοί, ακόμα και στη Νορβηγία υπάρχουν πολύ λίγοι, συν ότι η διαδικασία αλλαγής της Nio επιβάλλει στον οδηγό να είναι στο όχημα, οπότε είναι τελείως χαμένος χρόνος (στη φόρτιση πας τουαλέτα, παίρνεις καφέ κτλ).

Το πρώτο λύνεται με ένα 70% guarantee στις μπαταρίες για να γίνουν αποδεκτές για ανταλλαγή στον σταθμό. Νομίζω ότι όπως και να έχει δύσκολα θα χάσουν παραπάνω από αυτό το ποσοστό οι μπαταρίες.
Για να σε προλάβω. Τον έλεγχο μπορείς να τον κάνεις αργότερα καθώς φορτίζει η μπαταρία στο σταθμό. Και αν δεν είναι 70%, θα σου έρχεται ένα μικρό penalty. Αν κι εφόσον δεν μπορούν να βρουν την χωρητικότητα εκείνη τη στιγμή της αλλαγής (κι αυτό λογικά δεν θα είναι μεγάλο εμπόδιο).
Για το δεύτερο δεν κατάλαβα με ποιο τρόπο είναι αναλώσιμη μόνο στο σταθμό; Αναλώσιμη δεν είναι η μπαταρία γενικότερα;
Ο χαμένος χρόνος που προσμετράται με τον οδηγό στο όχημα (φαντάζομαι κι αυτό θα λύνεται εύκολα) αντιστρέφεται όταν μιλάμε για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Χαμένος χρόνος είναι να διαρκεί πάνω από 3 λεπτά ο ανεφοδιασμός ας πούμε. Ο χρόνος είναι χρήμα κλπ.
 
Εγώ πάντως δύσκολα θα άφηνα την μπαταρία που φορτίζω και χρησιμοποιώ με συνέπεια και σύνεση για να φορτωθω μια αμφιβόλου ποιότητας(περισσότερους κύκλους φόρτισης και κακής χρήσης γενικότερα).Ούτε στο τηλέφωνο μου θα έβαζα τέτοια μπαταρία δλδ, όχι σε όχημα.

Same Sh1t...Different Day..
 
Κάτι σαν ενεργειακό νόμισμα.
Αν έχεις ένα πενηντάρικο σε ενδιαφέρει η αξία του και όχι η κατάσταση του (εντός λογικών πλαισίων).
Είναι αγαθό απόλυτα ανταλλάξιμο και σκεφτείτε πως ίσως απουσιάζει κατά την αγορά του αυτοκινήτου.
Πράγμα ευκολότερο σε περίπτωση επικουρικής μπαταρίας όπως είπα πιο πάνω.
 
Δεν έχει νόημα το battery swap γιατί δε λύνει κανένα υπαρκτό πρόβλημα. Ο χρόνος αλλαγής μπαταρίας είναι 7 λεπτά. Προφανώς υπάρχει δυνατότητα μόνο για ένα αυτοκίνητο τη φορά, αλλιώς περιμένεις. Οι σταθμοί της Nio τοποθετούνται ανά 300km περίπου, αλλά τα αυτοκίνητά της δε καλύπτουν από 10-90% αυτά τα 300km (μόνο αυτά που έχουν 100ρες), οπότε συνήθως χρειάζεσαι και μία φόρτιση. Όμως φορτίζουν αργά (max 100KW) οπότε χάνουν παραπάνω χρόνο στη φόρτιση. Αγνοώντας όλα αυτά και μένοντας μόνο στα 7 λεπτά, ουσιαστικά η διαφορά από ένα αυτοκίνητο σαν το KIA EV6 που κάνει το 10-80% σε 16-17 λεπτά, είναι 9-10 λεπτά. Σε αυτά τα λεπτά μπορείς να πας τουαλέτα, να πάρεις καφέ. Στα 7 λεπτά του Nio πρέπει να είσαι στο Nio. Πραγματικά, σχεδόν κανείς δε νοιάζεται γι' αυτά τα 9-10 λεπτά κέρδος ώστε να πληρώσει ένα πολύ πιο ακριβό αυτοκίνητο με τη μπαταρία να είναι επί της ουσίας υπηρεσία. Και φυσικά σε μια χώρα σαν την Ελλάδα, το να έρθουν σταθμοί battery swap της Nio φαντάζει απίθανο. Τα 16-17 λεπτά θα μειωθούν σε επόμενα αυτοκίνητα στα 12-13 λεπτά, οπότε θα μιλάμε για 5-6 λεπτά διαφορά.

Η πιθανότητα να συμφωνήσουν όλοι σε ένα κοινό στάνταρ για μπαταρίες είναι μηδέν. Η μπαταρία, η χημεία της, το BMS, το σύστημα ψύξης της κτλ είναι αυτά που δίνουν ή δε δίνουν πλεονέκτημα σε μια εταιρεία σε σχέση με μια άλλη. Οπότε αυτό το σενάριο δε παίζει να συμβεί ποτέ.
 
Το μικρό που έβαλα πριν κάνει λόγο για 3 λεπτά. Είπαμε ο χρόνος είναι χρήμα. Κάθε καθυστέρηση κοστίζει.

Προφανώς στα μεγαλύτερα αυτοκίνητα και όχι εκείνα που είναι σχεδιασμένα για αστική/περιαστική μετακίνηση, ο χρόνος θα είναι περισσότερος αφού και οι μπαταρίες μεγαλύτερες.

Όμως αναφέρθηκε ένα σενάριο πιο πριν με swappable τμήμα μπαταρίας και όχι ολόκληρη η συστοιχία. Το οποίο τμήμα μπαταρίας μπορεί να γίνει υποχρεωτικά κοινό για όλους τους κατασκευαστές. Την Ε.Ε. τι την έχουμε; Μανούλα είναι σε κάτι τέτοια.
Επίσης αυτό το σενάριο με τις swappable μπαταρίες δεν αποκλείει την φόρτιση όπως τη γνωρίζουμε. Το θέμα είναι να μειωθεί ο χρόνος ανεφοδιασμού όταν χρειάζεται να μην χάνεις χρόνο. Όχι όταν θα μπορείς π.χ. να το έχεις overnight στην πρίζα όπου εκεί δεν σε ενδιαφέρει κι όλας.
 
Το μικρό δεν είναι αυτοκίνητο για ταξίδια, είναι αυτοκίνητο μικροκινητικότητας. Δεν έχει νόημα η ταχύτητα φόρτισης σε αυτά, τα φορτίζεις πάντα σε αργούς AC φορτιστές όταν το παρκάρεις.

Επιμένεις στην ίδια επιχειρηματολογία, δε μπορείς να καταλάβεις ότι κανείς δε νοιάζεται για τα 10 λεπτά. Παραδειγματίσου από ότι γίνεται στη Νορβηγία, αυτό θα γίνει παντού μέχρι το 2035.