Αυτοκινητιστικά νέα

λίγα ακόμη στοιχεία για την επερχόμενη πραγματικότητα ...
Φίλος στην Ιταλία πήγε να φορτίσει σε δημόσιο φορτιστή αλλά τα τζιμάνια οι Ιταλοί είχαν καβατζώσει τις μάνικες χωρίς να έχουν ανάγκη φορτίσεως έχοντας απλώς κουμπώσει στο αυτοκίνητο τον φορτιστή και πήγαν άκοπα και αβασάνιστα για μακαρονάδες και ο φίλος έψαχνε με αγωνία σημείο να φορτίσει πραγματικά

Ελλάδα Βάρκιζα δημοσιο parking 3 θεσεις για ηλεκτρικα η μια πιασμενη απο μη ηλεκτρικο επι δυο μερες η αλλη απο υδραυλικο που απλα πεταχθηκε 10 λεπτα να φτιαξει μια βλαβη.....

Σε αλλο χωρο φιλος τσακωθηκε με συμβατικο που του ειπε μα που να το βαλω εγω και μονον με την απειλη οτι θα καλεσει την αστυνομια (προστιμο 200€) εφυγε βριζοντας και απο την θεση
 
Το πρώτο λύνεται με τη αυξημένη χρέωση αν το έχεις κουμπωμένο χωρίς να φορτίζει. Το κάνουν ήδη πολλές εταιρίες.
Για το τρίτο, χρειάζεται ένα μακρύυυυυυ καλώδιο, να παρκάρεις πίσω από το θερμικό και να ψάχνει εκείνος μετά να σε βρει για να βγει.
 
  • Haha
Reactions: vlad66
Το πρώτο λύνεται με τη αυξημένη χρέωση αν το έχεις κουμπωμένο χωρίς να φορτίζει. Το κάνουν ήδη πολλές εταιρίες.
Για το τρίτο, χρειάζεται ένα μακρύυυυυυ καλώδιο, να παρκάρεις πίσω από το θερμικό και να ψάχνει εκείνος μετά να σε βρει για να βγει.
Σωστά, και όπως γίνεται στη Γερμανία να του στέλνει μήνυμα να το βγάλει κ αν δε.. Τότε του το ξεφορτίζει.

Προτείνω στις εταιρίες όταν το βάζει κ καλά μαιμού να φορτίσει να σφυράει συναγεμός αν δεν ...

Ελληνάρες ...ζουν ανάμεσά μας
 
Πήγα Γερμανία (Dusseldorf) με τον μικρό πέρσι τον Σεπτέμβρη, για ένα φεστιβάλ στην Ολλανδία. Είχα βρει και νοίκιασα το Polestar 2 με 100Ευρώ για 3 μέρες. Ο μικρός το λάτρεψε, όπως και εγώ. Όταν ήρθε η ώρα να το επιστρέψουμε, όχι μόνο δεν έβρισκα ταχυφορτιστή, αλλά και όταν βρήκα, απλά δεν δεχότανε να φορτίσει. Έβγαζε συνέχεια σφάλμα. Προσπάθησα με 3 διαφορετικούς και κάθε φορά, αρνιόταν το σύστημα να φορτίσει. Μίλησα με customer service των φορτιστών και της polestar και στο τέλος, αναγκάστηκα να το πάω αφόρτιστο (όχι πολύ, αλλά δεν ήταν full) και να τους δείξω της φωτογραφίες με τα σφάλματα που έβγαζε. Γλύτωσα τα 25 Ευρώ service fee για την φόρτιση, αλλά πλήρωσα με τις τιμές τις δικές τους τη ίδια την φόρτιση.
Εάν στην Γερμανία, που η Hertz είχε καμιά 100αριά polestar 2 όταν πήγα, δεν βρήκα να φορτίσω, τι ακριβώς συζητάμε?
Ξέρει κανείς τι χρειάζεται για να βάλεις καν φορτιστή στην Ελλάδα, πόσο μάλλον ταχυφορτιστή? Μην το ψάξετε καν, θα τραβάτε τα μαλλιά σας από την γραφειοκρατεία.
Είναι γνωστό πρόβλημα αυτό με τα παλιότερα (πριν το 2024) Polestar 2 και με συγκεκριμένους φορτιστές - τους Tritium αν θυμάμαι καλά - το έχει αναφέρει ο Bjorn Nyland σε ένα review του. Διορθώνεται στραβώνοντας λίγο το pin στη θύρα φόρτισης του αυτοκινήτου, υπάρχει συγκεκριμένο service bulletin και γίνεται εντός εγγύησης δωρεάν. Ένας τρόπος να το αποφύγεις αν δεν έχεις κάνει την επισκευή είναι να κρατάς το βύσμα όταν πρόκειται να ξεκινήσει η φόρτιση με λίγο πίεση προς τα πάνω.

Οπότε έπεσες στη περίπτωση
 
Δεν βάζεις «ταχυφορτιστη» σπίτι διότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να πληρωσεις 5+ χιλιάρικα. Ac βάζεις με (αναλόγως τις ηλεκτρολογικές εργασίες που πρέπει να γίνουν και με το κόστος αγορας μέσα) 1000-1500 ευρώ και τέλος. Αν θες να είσαι απόλυτα τυπικός, το γνωστοποιείς στον δεδδιε και άντε γεια.
Το τριφασικο ρεύμα σε μονοκατοικία, τι φορτιστή "σηκώνει" ξέρουμε?
Για να βάλεις κάποιον πιο "γρήγορο τι χρειάζεται?

Same Sh1t...Different Day..
 
Το τριφασικο ρεύμα σε μονοκατοικία, τι φορτιστή "σηκώνει" ξέρουμε?
Για να βάλεις κάποιον πιο "γρήγορο τι χρειάζεται?

Same Sh1t...Different Day..
Οι AC είναι τριφασικοί ως 22KW, αν και το 95% των αυτοκινήτων υποστηρίζει AC φόρτιση μέχρι 11KW. Τα 11KW είναι εύκολα διαχειρήσιμα για το κλασικό 25KVA τριφασικό, για 22KW θα είσαι στο όριο οπότε είναι προτιμότερο να συνοδεύονται με επαύξηση στα 35KVA
 
Το έχουμε συζητήσει 100 φορές αυτό Μάριε.

Υπάρχουν εγκυρότατες μελέτες που τεκμηριώνουν πέραν οποιασδήποτε αμφιβολίας ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο καταλήγει να εκπέμπει τάξεις μεγέθους λιγότερο CO2 σε σχέση με ένα αντίστοιχο θερμικό, συνυπολογίζοντας την κατασκευή του αλλά και τη λειτουργία του για τη χρήσιμη ζωή του.
Μετά από 10 χρόνια ίσως? Αλλιώς δεν ισχύει αυτό που λες. Και μπορώ να σου παραθέσω πολλές μελέτες, το τι ακριβώς καταστροφή γίνετε αυτή την στιγμή, μόνο και μόνο για τα υλικά γιατις μπαταρίες. Μην αρχίσουμε να συζητάμε για την φόρτιση.
 
Είναι γνωστό πρόβλημα αυτό με τα παλιότερα (πριν το 2024) Polestar 2 και με συγκεκριμένους φορτιστές - τους Tritium αν θυμάμαι καλά - το έχει αναφέρει ο Bjorn Nyland σε ένα review του. Διορθώνεται στραβώνοντας λίγο το pin στη θύρα φόρτισης του αυτοκινήτου, υπάρχει συγκεκριμένο service bulletin και γίνεται εντός εγγύησης δωρεάν. Ένας τρόπος να το αποφύγεις αν δεν έχεις κάνει την επισκευή είναι να κρατάς το βύσμα όταν πρόκειται να ξεκινήσει η φόρτιση με λίγο πίεση προς τα πάνω.

Οπότε έπεσες στη περίπτωση
Ενδιαφέρον. Το θέμα όμως είναι, ότι σε νοικιάρικο, δεν μπορείς να τα ξέρεις αυτά ή να παίζεις με pin. Απλά το επιστρέφεις και τελειώνεις. Και προφανώς οι ετεαρίες το εκμεταλεύονται.
 
Δεν βάζεις «ταχυφορτιστη» σπίτι διότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να πληρωσεις 5+ χιλιάρικα. Ac βάζεις με (αναλόγως τις ηλεκτρολογικές εργασίες που πρέπει να γίνουν και με το κόστος αγορας μέσα) 1000-1500 ευρώ και τέλος. Αν θες να είσαι απόλυτα τυπικός, το γνωστοποιείς στον δεδδιε και άντε γεια.
Δεν μιλάω μόνο για σπίτι. Εάν ήξερες πόσο δύσκολο είναι για τις εταιρείες να βάλουν φορτιστές. Ακόμα και για αυτές που θα προσφέρουν σαν υπηρεσία την φόρτιση. Και μιλάω για εταιρείες μεγέθους πάροχος ενέργειας.
Επίσης, το εάν θέλεις να είσαι απόλυτα τυπικός, το γνωστοποιείς στον ΔΕΔΔΗΕ, είναι λάθος. Έχουν αλλάξει τα πράγματα, και ειδικά με τα πιστοποιητικά ηλεκτρονικής εγκατάστασης. Θα πρέπει να γίνει η εγκατάσταση από ηλεκτρολόγο ή εταιρία και δήλωση στην ΔΕΔΔΗΕ ηλεκτρονικά, μαζί με το καινούργιο πιστοποιητικό.
 
Δεν μιλάω μόνο για σπίτι. Εάν ήξερες πόσο δύσκολο είναι για τις εταιρείες να βάλουν φορτιστές. Ακόμα και για αυτές που θα προσφέρουν σαν υπηρεσία την φόρτιση. Και μιλάω για εταιρείες μεγέθους πάροχος ενέργειας.
Επίσης, το εάν θέλεις να είσαι απόλυτα τυπικός, το γνωστοποιείς στον ΔΕΔΔΗΕ, είναι λάθος. Έχουν αλλάξει τα πράγματα, και ειδικά με τα πιστοποιητικά ηλεκτρονικής εγκατάστασης. Θα πρέπει να γίνει η εγκατάσταση από ηλεκτρολόγο ή εταιρία και δήλωση στην ΔΕΔΔΗΕ ηλεκτρονικά, μαζί με το καινούργιο πιστοποιητικό.
προτεινω να μην παρεις ηλεκτρικο για να μην μπλεξεις με την γραφειοκρατια και το εξτρα κοστος της εγκαταστασης του φορτιστη. Επισης, απο τη στιγμη που βρισκεσαι στην γαλλια, τι σημασια εχει για εσενα η ελληνικη γραφειοκρατια και τι χρειαζεται ο δεδδιε; Ασε εμεις να αγχωθουμε για αυτα!
 
Πάντως στον πυκνό αστικό ιστό της Αθήνας και σπίτια προ του 2000, 7 kW και 4 kW θα παίξουν λογικά που κάνουν πρακτικά δουλειά μόνο για phev ή πολύ μικρά ηλεκτρικά. Αυτά μπαίνουν και σε μονοφασικές παροχές που είναι η πλειοψηφία των παροχών και στη χειρότερη κάποιος να αναβαθμίσει (αν σηκώνει το καλώδιο) από τα 8 kVA στα 12 kVA. Βέβαια θέλει σύνεση και συσκευές χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης για να είσαι οκ.
 
Πάντως στον πυκνό αστικό ιστό της Αθήνας και σπίτια προ του 2000, 7 kW και 4 kW θα παίξουν λογικά που κάνουν πρακτικά δουλειά μόνο για phev ή πολύ μικρά ηλεκτρικά. Αυτά μπαίνουν και σε μονοφασικές παροχές που είναι η πλειοψηφία των παροχών και στη χειρότερη κάποιος να αναβαθμίσει (αν σηκώνει το καλώδιο) από τα 8 kVA στα 12 kVA. Βέβαια θέλει σύνεση και συσκευές χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης για να είσαι οκ.
αν μπορεις να φορτιζεις στο σπιτι σου, ακομα και τα 4kw ειναι μια χαρα, δηλ σε ενα βραδυ (8 ωρες) εχει φορτισεις 32kwh που συνηθως μεταφραζεται σε εμβελεια 200-300 χλμ. Γενικα, ο περιορισμος ειναι να μπορεις να φορτιζεις σπιτι, αν εχει λυθει αυτο, η ισχυς φορτισης ειναι το τελευταιο πραγμα που μας ενδιαφερει.
 
Τα πιο πολλά σπίτια έχουν μονοφασικο, το grid είναι απαρχιωμενο και κανένας (κυβέρνηση και πάροχοι ρεύματος) δεν θέλει να βάλλει το χέρι στην τσέπη για να το εκσυγχρονισει, είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα 🤣

Ο Μυτιληναίος όπου σταθεί και όπου βρεθεί φωνάζει για το δίκτυο, αλλά δεν βάζει πλάτη να το φτιάξει. Θέλει μόνο να πουλάει το ρεύμα και να κλέβει το κράτος...

Στο Μαρκόπουλο τις προάλλες έγινε βραχυκύκλωμα και δεν είχε ο ΔΕΔΔΗΕ ανταλλακτικά για να αλλάξει τα καλώδια πάνω στον πυλώνα της ΔΕΗ...

Ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι. Ούτε σε 20 χρόνια στην Ελλάδα, όπως θα ήθελε η Ούρσουλα και οι φίλοι της...
 
Last edited:
Τα πιο πολλά σπίτια έχουν μονοφασικο, το grid είναι απαρχιωμενο και κανένας (κυβέρνηση και πάροχοι ρεύματος) δεν θέλει να βάλλει το χέρι στην τσέπη για να το εκσυγχρονισει, είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα 🤣

Ο Μυτιληναίος όπου σταθεί και όπου βρεθεί φωνάζει για το δίκτυο, αλλά δεν βάζει πλάτη να το φτιάξει. Θέλει μόνο να πουλάει το ρεύμα και να κλέβει το κράτος...

Στο Μαρκόπουλο τις προάλλες έγινε βραχυκύκλωμα και δεν είχε ο ΔΕΔΔΗΕ ανταλλακτικά για να αλλάξει τα καλώδια πάνω στον πυλώνα της ΔΕΗ...

Ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι. Ούτε σε 20 χρόνια στην Ελλάδα, όπως θα ήθελε η Ούρσουλα και οι φίλοι της...
απο μονοφασικο φορτιζεις εως 7kw, το οποιο ειναι υπεραρκετο. Οπως ειπα, ακομα και με 4kw (3.6kw για την ακριβεια, οπως βγαινει με τα συγκεριμενα αμπερ φορτισης) εισαι αρχοντας.

edit: οσα γραφω δεν τα λεω για να πεισω κανεναν να αγορασει οτιδηποτε, απλα θελω να λυσω αποριες και ενδοιασμους που σε, αρκετες περιπτωσεις, κακως υπαρχουν.
 
Εντάξει με την 8KVA παροχή αν φορτίζεις με 16A 3,6KW και ανοίξεις και φούρνο και εστίες, θα σου πέσει η ασφάλεια. Θέλει τουλάχιστον 12KVA μονοφασικό αν φορτίζεις αυτοκίνητο.
 
  • Like
Reactions: avpap
Εντάξει με την 8KVA παροχή αν φορτίζεις με 16A 3,6KW και ανοίξεις και φούρνο και εστίες, θα σου πέσει η ασφάλεια. Θέλει τουλάχιστον 12KVA μονοφασικό αν φορτίζεις αυτοκίνητο.
ετσι και αλλιως νομιζω οτι οι περισσοτεροι φορτιζουν βραδυ, οπου δεν υπαρχουν αυτα τα ενεργειακα φορτια. Ανε κανενα ac το καλοκαιρι ή αντλια θερμοτητας το χειμωνα.
Το κακο βεβαιως ειναι οτι θα αλλαξει το "νυχτερινο" και θα γινει "μεσημβρινο" αλλα αυτο ειναι κατι που δεν αποφευγεται.
 
προτεινω να μην παρεις ηλεκτρικο για να μην μπλεξεις με την γραφειοκρατια και το εξτρα κοστος της εγκαταστασης του φορτιστη. Επισης, απο τη στιγμη που βρισκεσαι στην γαλλια, τι σημασια εχει για εσενα η ελληνικη γραφειοκρατια και τι χρειαζεται ο δεδδιε; Ασε εμεις να αγχωθουμε για αυτα!
Νομίζω ότι μιλάμε σοβαρά, ας μην το ξεφτιλίσουμε. Ακόμα και αστεία να το λες, δεν είναι πετυχημένο. Όσο για το ότι μένω Γαλλία, η οικογένεια μου είναι ακόμα Ελλάδα. Αλλά και να μην ήταν, λίγη σημασία έχει.
Από εκεί και πέρα, άσε την Γαλλία καλύτερα. Ορίστε ένα παράδειγμα τελικών τιμών με εγκατάσταση. https://www.norauto.fr/e/installation-borne-de-recharge-electrique.html
Μπορείς άνετα να καταλάβεις από τα χαρακτηριστικά για τι μιλάμε. Και έχεις και μέχρι €500 τον χρόνο έκπτωση στο ποσό που πληρώνεις στην εφορία. Στου φόρους που θα πληρώσεις, όχι στα έσοδα σου.

Επανερχόμενος λοιπόν στο θέμα μας, ο λόγος που δεν παίρνω αυτή την στιγμή ηλεκτρικό είναι διπλός. Πρώτον, δεν έχω τόσα λεφτά. Δεύτερον, δεν πιστεύω στην τεχνολογία αυτή την στιγμή. Είναι πάρα πολύ νωρίς. Υβριδικό, εάν είχα τα λεφτά πάλι, άνετα.

Όσο για το περιβάλλον δεν με αφορά γιατί δεν είναι πραγματικότητα. Εάν δια μαγείας είχες μπαταρίες για τα ηλεκτρικά, χωρίς να καταστρέφεις τον μισό πλανήτη, το συζητάγαμε. Επίσης, τον άλλο μισό τον καταστρέφεις με την παραγωγή ενέργειας που χρειάζεται για να τα κινήσεις.
Ε, το κάνω ήδη με το συμβατικό μου. Που παρεμπιπτόντως, αγόρασα μεταχειρισμένο στο 1/4 της αρχικής τιμής του, χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα για αμάξι 6 ετών. Για κάνε το ίδιο με ηλεκτρικό 6 ετών και τα ξαναλέμε.
 
απο μονοφασικο φορτιζεις εως 7kw, το οποιο ειναι υπεραρκετο. Οπως ειπα, ακομα και με 4kw (3.6kw για την ακριβεια, οπως βγαινει με τα συγκεριμενα αμπερ φορτισης) εισαι αρχοντας.

edit: οσα γραφω δεν τα λεω για να πεισω κανεναν να αγορασει οτιδηποτε, απλα θελω να λυσω αποριες και ενδοιασμους που σε, αρκετες περιπτωσεις, κακως υπαρχουν.
Ε πώς είναι αρκετό; Ένα Tesla δεν φορτίζεται με 3.6kwh σε ένα βράδυ.
Θεωρούμε ότι το ιδανικό είναι για σπίτι μέσα στο βράδυ να μπορείς να φορτίζεις στο φουλ το ηλεκτρικό.
Αν δεν μπορείς ακόμα και στο σπίτι να φορτίσεις φουλ σε ένα βράδυ το αμάξι, ε κλαφτα χαράλαμπε τότε.
 
Ε πώς είναι αρκετό; Ένα Tesla δεν φορτίζεται με 3.6kwh σε ένα βράδυ.
Θεωρούμε ότι το ιδανικό είναι για σπίτι μέσα στο βράδυ να μπορείς να φορτίζεις στο φουλ το ηλεκτρικό.
Αν δεν μπορείς ακόμα και στο σπίτι να φορτίσεις φουλ σε ένα βράδυ το αμάξι, ε κλαφτα χαράλαμπε τότε.
Αφού ούτε εσυ θα πάρεις ηλεκτρικό, γιατί καίγεσαι ποσο γρήγορα θα φορτίσει; 😛
 
Ε πώς είναι αρκετό; Ένα Tesla δεν φορτίζεται με 3.6kwh σε ένα βράδυ.
Θεωρούμε ότι το ιδανικό είναι για σπίτι μέσα στο βράδυ να μπορείς να φορτίζεις στο φουλ το ηλεκτρικό.
Αν δεν μπορείς ακόμα και στο σπίτι να φορτίσεις φουλ σε ένα βράδυ το αμάξι, ε κλαφτα χαράλαμπε τότε.
Με 3,6 KW από τις 10 το βράδυ ως τις 6 το πρωί φορτίζεις 28 KWh, αρκετές για περίπου 200km εντός πόλης. Υπέρ αρκετό για τη μέση χρήση, δε θα χρειάζεται να το κάνεις ούτε κάθε βράδυ. Αν εξαιρέσεις κάποιες πολύ παλιές πολυκατοικίες, οι περισσότεροι μπορούν να βάλουν τριφασικό 25 KVA