Αυτοκινητιστικά νέα

donk

Senior Member
27 October 2023
552
Το μόνο σοβαρό επιχείρημα για να μη πάρει κάποιος ηλεκτρικό είναι η τιμή του και η απομείωση της αξίας του στο χρόνο. Τα ηλεκτρικά χάνουν πιο γρήγορα την αξία τους γιατί είναι μια νέα τεχνολογία που εξελίσσεται πολύ πιο γρήγορα από τη συμβατική αυτοκίνηση. Αυτό από την άλλη θα δημιουργήσει ευκαιρίες για οικονομικά ηλεκτρικά μεταχειρισμένα πολύ σύντομα.

Η οικονομία στο "καύσιμο" δε θεωρώ πως είναι σοβαρό επιχείρημα υπέρ του ηλεκτρικού, γιατί η τιμή του καυσίμου είναι θέμα πολιτικής. Είχα πάρει diesel τέλος 2015 και σε ένα βράδυ πήγε η τιμή από 0,80 στο 1,30 το λίτρο. Οικονομία στο ηλεκτρικό μπορείς να εξασφαλίσεις μόνο αν έχεις μονοκατοικία με φωτοβολταϊκά, κάτι που δε μπορούν να έχουν όλοι.
Δεν πρόκειτε να υπάρξει μεγάλη αγορά σε μτχ ηλεκτρικά. Ο λόγος είναι ένας. Οι μπαταρίες και το μεγάλο κόστος πιθανής αλλάγης. Έτσι φαντάζομαι. + το ποσοστό ξεζουμίσματος και πως έχει συμπεριφερθεί στις φορτίσεις.
 

donk

Senior Member
27 October 2023
552
Μην πάρεις . Δεν σε υποχρεώνει κανένας
Φίλε μου αυτό δεν είναι απάντηση. Αν έχεις μονοκατοικία όλα είναι εύκολα. αν ζεις σε πολυκατοικία με υπόγειο γκαράζ λίγο καλύτερη η κατάσταση άλλα πρέπει να πάρεις έγκριση και το ΟΚ από τους υπόλοιπους. Αν έχεις πάρκινγκ σε τύπου πυλωτής πάλι πρέπει να πάρεις το ΟΚ από άλλους άλλα είναι εκτεθειμένο το wallbox σε βανδαλισμό (ευκόλα). τώρα αν ζεις στην κυψέλη , ζωγράφου και λοιπές περιοχές που κάνεις τάμα να βρεις πάρκινγκ??? θα πηγαίνεις στο σούπερ μάρκετ και θα κόβεις βόλτες???Υπάρχουν βασικά πράγματα (πέραν της τιμής) που πρέπει να λυθούν.
 
  • Like
Reactions: chocbhed

donk

Senior Member
27 October 2023
552
το αυτοκινητο δεν ειναι ειδος πρωτης αναγκης
στην περιοχή όπου ζω φιλέ μου είναι. όταν το κοντινότερο σούπερ μάρκετ είναι 1,5 χιλιόμετρο μακριά ή περίπου 3 για ΑΤΜ ΕΙΝΑΙ. στα 100 μέτρα έχω μόνο καφέ , κουρείο , ανθοπωλείο και ένα ρώσικο μίνι μάρκετ.
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,968
Αθηνα
στην περιοχή όπου ζω φιλέ μου είναι. όταν το κοντινότερο σούπερ μάρκετ είναι 1,5 χιλιόμετρο μακριά ή περίπου 3 για ΑΤΜ ΕΙΝΑΙ. στα 100 μέτρα έχω μόνο καφέ , κουρείο , ανθοπωλείο και ένα ρώσικο μίνι μάρκετ.
σουπερμαρκετ σου φερνουν και delivery, ΑΤΜ δεν χρειαζεται σε καθημερινη βαση κανενας πλεον. αντε που και που να πας να σηκωνεις λιγα λεφτα για οσους αμοιβονται αποκλειστικα με μαυρα. Οχι, το αυτοκινητο δεν ειναι ειδος πρωτης αναγκης, λεγετε οτι θελετε. Ειναι μια πολυτελεια, την οποια εχουμε συνηθισει να εχουμε, αλλα πρωτης αναγκης δεν ειναι. Δεν ειναι ουτε ρευμα, ουτε νερο, ουτε τροφιμα.
 

DimAsi

Supreme Member
25 July 2007
6,196
Αττικό βουνό
Fiat είναι Panda k 500ακια , νοικιάρικα

Με τη Suzuki έχουν κουφαθεί όλοι

MG πάει πολύ καλά

Tesla τραίνο πριν το πρόγραμμα

BYD , LYNK ηλεκτρικά για 1ο μηνα κ βλέπουμε
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,968
Αθηνα
Fiat είναι Panda k 500ακια , νοικιάρικα

Με τη Suzuki έχουν κουφαθεί όλοι

MG πάει πολύ καλά

Tesla τραίνο πριν το πρόγραμμα

BYD , LYNK ηλεκτρικά για 1ο μηνα κ βλέπουμε
με τη suzuki γιατι; παραδοσιακα εχει vfm προϊοντα

tesla, byd, mg θα παιξουν δυνατα και απο εδω και περα μιας και ανακοινωθηκε το κινουμαι ηλεκτρικα 3. Ισως να κανουν κοιλια μεχρι να φτασουν ελλαδα τα καραβια με τις παραγγελιες που θα πεσουν τωρα, αλλα απο σεπτεμβριο βλεπω χαμουλη
 

donk

Senior Member
27 October 2023
552
εγώ πάντως που δουλεύω στον δρόμο, βλέπω τα ηλεκτρικά να αυξάνονται ακόμα και στις "φτωχές" περιοχές.
είναι κάτι που με χαροποιεί αρκετά..
αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι γιατί δεν υπάρχει ανάλογη αύξηση στα ηλεκτρικά 2κυκλα.. με όσους κατόχους έχω μιλήσει είναι όλοι ευχαριστημένοι.
και δεν υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα στην φόρτιση.. παίρνουν την μπαταρία σπίτι τους και την φορτίζουν εκεί.. έχουν και μια 2η που είναι ήδη φορτισμένη και την ρίχνουν στο "εργαλείο".
κάνουν κάπου στα 100-120χιλ μέχρι να αδειάσει και ξανά η ίδια απλή διαδικασία.
και ένα παπί 125cc (βενζίνης), τα ίδια χιλιόμετρα θα κάνει μέχρι να πάει στο βενζινάδικο.. και το κόστος πια δεν είναι όπως παλιά που γέμιζε με 3,5-4€
τώρα θες 6-7€ για πλάκα.
Θα σου πω γιατί μιας και κινούμε χρόνια τώρα με δίκυκλο. Είναι πολύ ακριβά! πχ δεν μπορείς να πας να πάρεις ένα ηλεκτρικό που ΜΑΧ ταχύτητα να είναι τα 70 χιλιόμετρα και να βγείς εθνική - κηφισσό. Θα γυαλίσεις σηματάκι πολύ σύντομα! Άρα πρέπει να πας σε δίκυκλο που πιάνει πάνω από 100. όπερ σημαίνει απότομη αύξηση τιμής κοντά στα 7000. όποτε σου λέει ο άλλος πάω παίρνω ένα ZONTES , THRUST , MBP , VOGE 300 ΚΥΒΙΚΆ με φουλ εξοπλισμό στα 4000
 
  • Like
Reactions: koupa and chocbhed

donk

Senior Member
27 October 2023
552
σουπερμαρκετ σου φερνουν και delivery, ΑΤΜ δεν χρειαζεται σε καθημερινη βαση κανενας πλεον. αντε που και που να πας να σηκωνεις λιγα λεφτα για οσους αμοιβονται αποκλειστικα με μαυρα. Οχι, το αυτοκινητο δεν ειναι ειδος πρωτης αναγκης, λεγετε οτι θελετε. Ειναι μια πολυτελεια, την οποια εχουμε συνηθισει να εχουμε, αλλα πρωτης αναγκης δεν ειναι. Δεν ειναι ουτε ρευμα, ουτε νερο, ουτε τροφιμα.
καλά ότι πεις!
 
  • Like
Reactions: avpap

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
21,610
Αθήνα
Οχι, το αυτοκινητο δεν ειναι ειδος πρωτης αναγκης, λεγετε οτι θελετε. Ειναι μια πολυτελεια, την οποια εχουμε συνηθισει να εχουμε, αλλα πρωτης αναγκης δεν ειναι. Δεν ειναι ουτε ρευμα, ουτε νερο, ουτε τροφιμα.

Να περιμένουμε το ασθενοφόρο να έρθει από άλλη περιφερειακή ενότητα λες καλύτερα;
 
Εντάξει, μη τρελαθούμε, εννοείται ότι το ΙΧ δεν είναι είδος πρώτης ανάγκης. Αν ήταν θα είχαν πεθάνει χιλιάδες κόσμος που δεν έχουν.

Ίσως είναι πολύ σημαντικό για ορισμένες ειδικές περιπτώσεις, αλλά σίγουρα δεν θεωρείται γενικά "είδος πρώτης ανάγκης".
 
  • Like
Reactions: DimAsi and avpap
Φαντάσου..
Δεν πρόκειτε να υπάρξει μεγάλη αγορά σε μτχ ηλεκτρικά. Ο λόγος είναι ένας. Οι μπαταρίες και το μεγάλο κόστος πιθανής αλλάγης. Έτσι φαντάζομαι. + το ποσοστό ξεζουμίσματος και πως έχει συμπεριφερθεί στις φορτίσεις.
Σε άλλες χώρες που έχουν ηλεκτρικά εδώ και πάνω από 10 χρόνια μια χαρά υπάρχει αγορά μτχ.

Και όχι, δεν τα "σκοτώνουν".

ΥΓ. Υπάρχουν μηχανισμοί για να βρεθεί η υγεία της μπαταρίες.
 
  • Like
Reactions: avpap

DimAsi

Supreme Member
25 July 2007
6,196
Αττικό βουνό
Φίλε μου αυτό δεν είναι απάντηση. Αν έχεις μονοκατοικία όλα είναι εύκολα. αν ζεις σε πολυκατοικία με υπόγειο γκαράζ λίγο καλύτερη η κατάσταση άλλα πρέπει να πάρεις έγκριση και το ΟΚ από τους υπόλοιπους. Αν έχεις πάρκινγκ σε τύπου πυλωτής πάλι πρέπει να πάρεις το ΟΚ από άλλους άλλα είναι εκτεθειμένο το wallbox σε βανδαλισμό (ευκόλα). τώρα αν ζεις στην κυψέλη , ζωγράφου και λοιπές περιοχές που κάνεις τάμα να βρεις πάρκινγκ??? θα πηγαίνεις στο σούπερ μάρκετ και θα κόβεις βόλτες???Υπάρχουν βασικά πράγματα (πέραν της τιμής) που πρέπει να λυθούν.
Αν είσαι σε πολυκατοικία με υπόγειο γκαράζ παίρνεις οκ ΜΟΝΟ από τους ιδιοκτήτες που παρκάρουν εκεί .
Σε πυλωτή απ όλους ή 2/3 και αυτα με νόμο όπως στα λέω .
Βανδαλισμός ? Που μένεις Εξάρχεια ? Στο ασφαλίζει ο πάροχος . Ψάξε το .
Αν μένεις εκεί που αναφέρεις δεν παίρνεις απλά ! πως να το κάνουμε .Να γκρεμίσουμε για να μπουν φορτιστές ? Η να φτιάξεις πάρκινγκ ? Αυτές οι περιοχές που αναφέρεις δε θα έχουν ΠΟΤΕ υποδομή .Απλά . Και το ξέρεις. Άμα θες να μείνεις εκεί ξέρεις κ τις συνέπειες της απόφασης , οπότε μη ν τις φέρνεις για παράδειγμα .
Είπαμε δεν υπάρχει υποδομή .Δημιουργείς υποδομή αλλά σαν χελώνα λόγο της άναρχης δόμησης .
 
  • Like
Reactions: avpap

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
19,036
Μεσευρώπη
τώρα αν ζεις στην κυψέλη , ζωγράφου και λοιπές περιοχές που κάνεις τάμα να βρεις πάρκινγκ??? θα πηγαίνεις στο σούπερ μάρκετ και θα κόβεις βόλτες???Υπάρχουν βασικά πράγματα (πέραν της τιμής) που πρέπει να λυθούν.
Αυτοι που ζουν σε αυτές τις περιοχές πως βαζουν βενζίνη;
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
19,036
Μεσευρώπη
Σε βενζινάδικο καθώς επιστρέφουν ή πάνε στη δουλειά, ή όποτε θα χρειαστεί το μετακινήσουν. Ένα λεπτό υπόθεση είναι.
Τότε λογικά θα μπορούν να κάνουν το ίδιο και σε σταθμούς φόρτισης. Αντί για ένα λεπτό θα τους παίρνει μισή ώρα. Μέχρι το 2030 που θα γίνει υποχρεωτική η πώληση αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων λογικά θα έχουν πέσει και οι χρόνοι φόρτισης.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
21,610
Αθήνα
Τότε λογικά θα μπορούν να κάνουν το ίδιο και σε σταθμούς φόρτισης. Αντί για ένα λεπτό θα τους παίρνει μισή ώρα. Μέχρι το 2030 που θα γίνει υποχρεωτική η πώληση αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων λογικά θα έχουν πέσει και οι χρόνοι φόρτισης.

Δεν το νομίζω. Δεν υπάρχει λόγος να προσθέσουν μισή ώρα στον ήδη βεβαρυμένο μέσο όρο να πας και να έρθεις στη δουλειά που ξεπερνά τη μία ώρα και μιάμιση στην Αθήνα.
Εκεί είναι κυρίως το πρόβλημα.
Ενώ στην άλλη περίπτωση, έχεις φουλάρει μέχρι να σου σκουπίσουν το παρμπριζ. Αν φουλάρεις κι όλας γιατί δεν πολυχρειάζεται αυτό στα θερμικά λόγω εμβέλειας.
 
Πάντως αυτό που εσείς οι πολέμιοι των ηλεκτρικών επιλέγετε να εστιάσετε στο ένα αρνητικό (χρόνος φόρτισης) και κάνετε πως δεν βλέπετε τα άπειρα θετικά (από που να αρχίσω και που να τελειώσω..) είναι πολύ περίεργο.
 

DimAsi

Supreme Member
25 July 2007
6,196
Αττικό βουνό
Δεν το νομίζω. Δεν υπάρχει λόγος να προσθέσουν μισή ώρα στον ήδη βεβαρυμένο μέσο όρο να πας και να έρθεις στη δουλειά που ξεπερνά τη μία ώρα και μιάμιση στην Αθήνα.
Εκεί είναι κυρίως το πρόβλημα.
Ενώ στην άλλη περίπτωση, έχεις φουλάρει μέχρι να σου σκουπίσουν το παρμπριζ. Αν φουλάρεις κι όλας γιατί δεν πολυχρειάζεται αυτό στα θερμικά λόγω εμβέλειας.
300 χλμ την ήμερα θα κάνει ? Άντε να πάει 1 φορά για φόρτιση .Έχει και δημόσιους φορτιστές
60 χλμ θα κάνει ?
Όπως το είπε ο φίλος σε καμιά 10αρια χρόνια θα φορτίζεις πιο γρήγορα + οτι τα ηλεκτρικά ήδη στα update κάνουν όλο και περισσότερη εξοικονόμηση.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
21,610
Αθήνα
300 χλμ την ήμερα θα κάνει ? Άντε να πάει 1 φορά για φόρτιση .Έχει και δημόσιους φορτιστές
60 χλμ θα κάνει ?
Όπως το είπε ο φίλος σε καμιά 10αρια χρόνια θα φορτίζεις πιο γρήγορα + οτι τα ηλεκτρικά ήδη στα update κάνουν όλο και περισσότερη εξοικονόμηση.

Ποιος είπε για 300 χλμ την ημέρα;
60 είναι πιο πιθανό να κάνει, μεγάλο μέρος της μετακίνησης γίνεται και σε αυτοκινητόδρομους μέσα στην πόλη.

Ένα αυτοκίνητο έχει που θα βάζει βενζίνη όπως πάει και έρχεται στη δουλειά ή όποτε διαλέξει να το μετακινήσει, π.χ. να πάει ένα ταξίδι. Ο προγραμματισμός του ανεφοδιασμού έτσι γίνεται στις πυκνοκατοικημένες πόλεις όπως η Αθήνα.
Με τους μεγάλους χρόνους να πας και να έρθεις στη δουλειά σου και με την έλλειψη θέσεων στάθμευσης.

Ο ανεφοδιασμός επειδή διαρκεί λίγες στιγμές, εντάσσεται εύκολα σε οποιαδήποτε μετακίνηση στα θερμικά/υβριδικά. Δεν χρειάζεται καν να το σκεφτείς δηλαδή.

Δεν βλέπω πως θα προτιμήσει να προσθέσει 50% του χρόνου άγχους ακόμα στην καθημερινότητά του ο μέσος Αθηναίος δηλαδή.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: chocbhed