Αυτοκινητιστικά νέα

Να σκίσουν συγκεκριμένα τους Κινέζους δύσκολο.
Να το κάνουν σε οτιδήποτε εκτός Ευρώπης ναι, αλλά εκεί θα φάμε ξύλο από παντού.
 
Για μισό.. οι Ευρωπαίοι λένε "Οι δασμοί, δήλωσε ο Dombrovskis, βασίζονται «σε σαφή στοιχεία της εκτεταμένης έρευνάς μας και σε πλήρη σεβασμό των κανόνων του ΠΟΕ. Θα συνεργαστούμε τώρα με τις κινεζικές αρχές και όλα τα μέρη με σκοπό την ολοκλήρωση αυτής της έρευνας”."

Οπότε γιατί να δώσω δίκιο στους Κινέζους και όχι τους Ευρωπαίους;
 
  • Like
Reactions: anderm and takisot
Γιατί, δεν θα πρέπει να έχουμε τους ίδιους δασμούς και σε πράγματα που έρχονται από την Αμερική π.χ.;
 
Τα έλεγε ο Μηλιώκας αυτά

Είδα ένα κόσμο να γκρεμίζεται μπροστά μου
Είδα να βάζουν φορτιστές στη γειτονιά μου
Για το καλό μου
Ώσπου δεν άντεξε στο τέλος το μυαλό μου
για το καλό μου
βάλαν δασμούς και στο ηλεκτρικό μου
Diesel,, LPG, ενέσεις χάπια, υβριδικά, για το καλό μου
 
Για μισό.. οι Ευρωπαίοι λένε "Οι δασμοί, δήλωσε ο Dombrovskis, βασίζονται «σε σαφή στοιχεία της εκτεταμένης έρευνάς μας και σε πλήρη σεβασμό των κανόνων του ΠΟΕ. Θα συνεργαστούμε τώρα με τις κινεζικές αρχές και όλα τα μέρη με σκοπό την ολοκλήρωση αυτής της έρευνας”."

Οπότε γιατί να δώσω δίκιο στους Κινέζους και όχι τους Ευρωπαίους;
Καλά αμπελοφιλοσοφιες πολιτικών.
Ξεκάθαρος δάκτυλος Γάλλων ,Γερμανών, Ιταλών για ευνόητους λόγους ....😉
 
Γιατί, δεν θα πρέπει να έχουμε τους ίδιους δασμούς και σε πράγματα που έρχονται από την Αμερική π.χ.;
Αν η Αμερικανική κυβέρνηση επιδοτούσε τους Αμερικανούς κατασκευαστές ώστε να είναι πιο φτηνοί από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές με απώτερο σκοπό να τους κλείσουν, θα έμπαιναν δασμοί και στους Αμερικάνους.

Αυτό είναι το πρόβλημα στην προκειμένη περίπτωση:

“The influx of subsidised Chinese imports at artificially low prices therefore presents a threat of clearly foreseeable and imminent injury to EU industry,” the Commission noted.

 
  • Like
Reactions: avpap and anderm
Αυτά (οι κρυφές επιδοτήσεις) είναι παραμύθια. Οι Κινέζοι μπορούν να κατεβάσουν πολύ παρακάτω την τιμή αν θέλουν. Δε το έκαναν για να έχουν μεγάλο κέρδος. Η ΕΕ θέλει να αρπάξει μέρος από αυτό το κέρδος και να μειώσει τον ανταγωνισμό στα εντός ΕΕ παραγόμενα αυτοκίνητα.

Αλλά ο δυνατός εδώ είναι η Κίνα. Να δω τώρα αν βάλει φόρο στις εξαγωγές μπαταριών σε Ευρωπαϊκές εταιρείες ποιος θα γελάσει καλύτερα.
 
  • Like
Reactions: vlad66
Καλά αμπελοφιλοσοφιες πολιτικών.
Ξεκάθαρος δάκτυλος Γάλλων ,Γερμανών, Ιταλών για ευνόητους λόγους ....😉
βλέπουν λίγο πιο μακριά.. και αυτό που πιστεύω ότι βλέπουν, είναι κινέζος αφεντικό όπως στην Volvo κλπ....
 
Πώς να βάλουν φόρο εξαγωγών; Ποτέ δεν γίνεται αυτό. Φόρο εισαγωγών μπορούν να βάλουν. Αλλά τι ευρωπαϊκό πάει στην Κίνα κι έχει αντίστοιχη δυνατότητα σε πωλήσεις; Η VW έχει εργοστάσιο στην Κίνα, η AIrbus έχει εργοστάσιο στην Κίνα, θα βάλουν δασμούς στο κρασί και στο λάδι; Ε, και τι έγινε, παράγουν και κρασί και λάδι στην Κίνα (λες και καταναλώνουν πολύ).
 
  • Like
Reactions: avpap
Οι συμφωνίες που διέπουν τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου επιτρέπουν αντίστοιχες κινήσεις, αλλά με σαφώς ορισμένη μεθοδολογία και βήματα μέχρι να ενεργοποιηθούν.
Άσχετο/σχετικό παράδειγμα...πως νομίζετε ότι δεν εισάγεται πια ούτε 1 κλιματιστικό μη inverter στην EE προφανώς σε πλήρη συμφωνία με τον ΠΟΕ;
Επίσης πως νομίζετε ότι θα εφαρμοστεί το CBAM; (https://taxation-customs.ec.europa.eu/carbon-border-adjustment-mechanism_en). Αυτό με απλά λόγια σημαίνει ότι τα αβοκάντο Νότιας Αφρικής θα πρέπει να μεταφέρονται στην ΕΕ με πλοία που καίνε ανανεώσιμα καύσιμα ή αλλιώς ο φόρος/δασμός θα είναι τέτοιος που θα κάνει την εισαγωγή τους απαγορευτική (το πλοίο μπορούμε να το ελέγξουμε πολύ πιο εύκολα σε σχέση με το τι λιπάσματα χρησιμοποιήθηκαν για το αβοκάντο και αν είναι από ορυκτά καύσιμα ή όχι - αλλά και αυτό έρχεται σιγά σιγά).

Αντικειμενικά τέτοιες αλλαγές θέλουν χρόνο. Η Πράσινη Συμφωνία είχε δρομολογηθεί πριν το COVID-19 και τον πόλεμο στην Ουκρανία. Λεφτά που δαπανήθηκαν για να μειώσουν τις επιπτώσεις από αυτά πχ θα είχαν κάνει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο προσιτά και θα είχαν βοηθήσει να επεκταθούν πιο γρήγορα οι υποδομές. Αλλά ο κόσμος δεν μπορεί και φυσιολογικά να σκέπτεται έτσι, σκέπτεται μόνο την τσέπη του και τις τιμές των αγαθών που θέλει να αγοράσει. Από την άλλη βέβαια ο πόλεμος στην Ουκρανία έκανε και πολύ συντηρητικούς πολιτικούς να δουν την Πράσινη Συμφωνία τελείως διαφορετικά, ως ένα κομβικό μέσο ενεργειακής ανεξαρτησίας της ΕΕ και προστασίας από εξωτερικές απειλές χωρίς πρακτικά να τους νοιάζει η επίπτωση στο κλίμα παρά κυρίως η επίπτωση στην συνολική ασφάλεια. Ακόμη και έτσι η ρητορική μεγάλου μέρους αυτών παραμένει λαϊκίστικη, γιατί πολύ απλά πρέπει να ξαναεκλεγούν....
 
Last edited:
Αν η Αμερικανική κυβέρνηση επιδοτούσε τους Αμερικανούς κατασκευαστές ώστε να είναι πιο φτηνοί από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές με απώτερο σκοπό να τους κλείσουν, θα έμπαιναν δασμοί και στους Αμερικάνους.

Δεν νομίζω ότι την κόφτει ιδιαίτερα την Κινεζική κυβέρνηση για να κάνει κάτι τέτοιο. Και μόνο στα αυτοκίνητα.
Αλλά ακόμη και έτσι, θα πρέπει να μπουν ανάλογοι δασμοί στα πάντα που έρχονται από Κίνα.
Αλλιώς, στήνουν ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης στην Ευρώπη και του στέλνουν το αυτοκίνητο σε τεύχη.

Τους Κινέζους δεν τους πιάνεις με κανένα τρόπο!
Π.χ. βγήκε ο νόμος περί ατμίσματος στην Ευρώπη, όπου οι ατμοποιητές πρέπει να έχουν χωρητικότητα 2ml.
Έβγαλαν και οι κινέζοι ατμοποιητές στα 2ml και σου βάζουν στη συσκευασία και ένα τζαμάκι ανταλλακτικό που ΩΩΩΩΩ ΘΑΥΜΑ! Αποκτά χωρητικότητα 5ml!
Δεν θέλεις αυτό; Squonk! Ο ατμοποιητής δεν χωράει ούτε μισό ml αλλά έχει από κάτω ένα πλαστικό μπουκαλάκι των 10-15ml που τον τροφοδοτεί!
 
Προφανώς κόφτει ιδιαίτερα την Κινεζική κυβέρνηση για να κάνει κάτι τέτοιο. Είναι η ευκαιρία της επιτέλους να μπει ουσιαστικά στην αγορά αυτοκινήτου, κάτι που είχε αποτύχει οικτρά να κάνει τα τελευταία 30 χρόνια (επειδή τα αυτοκίνητα που έφτιαχνε ήταν ΓΤΠ).

Οπότε ναι, σαφώς και θα επιδοτήσει τους τοπικούς κατασκευαστές της αν είναι να διαλύσουν τον ανταγωνισμό και (μακροχρόνια) να αποκτήσει σχεδόν μονοπώλιο στην τρίτη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων του κόσμου (δεύτερη μεγαλύτερη αν δεν υπολογίσεις την Αμερική, την οποία έχουν ξεγράψει από πιθανό πελάτη).

Οι Ευρωπαίοι δεν τρώνε κουτόχορτο. Πήγαν και τους έλεγξαν (όσους συνεργάστηκαν), και είδαν τι συμβαίνει. Γιαυτό και μπαίνουν οι δασμοί.
 
  • Like
Reactions: avpap and takisot
Οι Ευρωπαίοι δεν τρώνε κουτόχορτο. Πήγαν και τους έλεγξαν (όσους συνεργάστηκαν), και είδαν τι συμβαίνει. Γιαυτό και μπαίνουν οι δασμοί.
Είδες εσύ τις αποδείξεις που δικαιολογούν 20% δασμό σε BYD, Gelly και 40% σε SAIC; Όσο είδες τις αποδείξεις περί εργοστασίων όπλων μαζικής καταστροφής του Σαντάμ, άλλο τόσο θα δεις τέτοιες αποδείξεις.

Αντί να κυνηγήσουν την VW ώστε να μας εξηγήσει πως γίνεται να πουλάει στη Κίνα 18000 το ID.3 και εδώ 40.000 κυνηγάμε την Κίνα και ειδικά την SAIC (MG) που ήρθε το MG4 και πήρε τα σώβρακα από ID3 και λοιπά παρόμοια αυτοκίνητα. Δηλαδή τι μας λένε, πως το MG4 που πουλιέται Ελλάδα 36000 με τη μεγάλη μπαταρία, θα πρέπει τώρα να πάει 50000; Για να βγει με το ζόρι πολύ πιο ακριβό από το ID.3 ή να αναγκαστεί η MG να το πουλήσει 40000 να είναι ίδια τιμή με το ID3 και να τσεπώνει τα 10 χιλιάρικα η ΕΕ;
1-2 χρόνια χρόνο θα κερδίσει απλώς η ΕΕ, θα φτιάξει εργοστάσιο η SAIC σε μια ανατολική χώρα της ΕΕ και μετά για να τους σκίσει δε θα πουλάει πλέον 36000 αλλά κάτω από 30000 (γιατί θα φύγει και ο 10% δασμός και τα μεταφορικά) και θα σβήσει τελείως τον ανταγωνισμό.
Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία είναι καταδικασμένη, 1-2 χρόνια χρόνος δε θα τη βοηθήσουν να αλλάξει.
 
  • Like
Reactions: kosmous and trav
Οπότε ναι, σαφώς και θα επιδοτήσει τους τοπικούς κατασκευαστές της αν είναι να διαλύσουν τον ανταγωνισμό και (μακροχρόνια) να αποκτήσει σχεδόν μονοπώλιο στην τρίτη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων του κόσμου (δεύτερη μεγαλύτερη αν δεν υπολογίσεις την Αμερική, την οποία έχουν ξεγράψει από πιθανό πελάτη).

Δεν είναι όλα άσπρο/μαύρο.
Το να μπει στην αγορά ανταγωνιστικά το καταλαβαίνω. Να καταστρέψει τους πελάτες της όχι.
Είναι μία χώρα (που λέει ο λόγος) που παράγει τα πάντα, ακόμη και για τους "ανταγωνιστές" της.
Αυτό που πιστεύω ότι στοχεύει είναι, ότι και στα κινητά, που έχεις την επιλογή του Xiaomi, του Samsung αλλά και του Apple, άσχετα αν όλα αυτά φτιάχνονται εκεί.

Για να επιδοτήσει η Κινεζική κυβέρνηση αυτοκινητοβιομηχανίες δίνει προφανώς κάποια δις.
Το να δώσει άλλο ένα για να στήσει εργοστάσιο στην Ευρώπη δεν θα την ακουμπήσει ιδιαίτερα.
Ειδικά αν με αυτό τον τρόπο αποφύγει πολλά περισσότερα δις.

Δεν ξέρω κατά πόσο θα αγόραζα αυτοκίνητο Xiaomi, αλλά περιμένω να δω τι μάρκα ήταν αυτό που προκάλεσε εχθές την πυρκαγιά στο εργοστάσιο στην Κηφισιά.
Επανόρθωσε επάξια την... αποφυγή της ρύπανσης στο περιβάλλον για τα επόμενα 80000 χρόνια που πιθανόν θα κυκλοφορούσε.
Τσάμπα πήγαν τα χάρτινα καλαμάκια που έπινα το φραπέ μου και είμαι να σκάσω!
 
Είναι ενδιαφέρον πως κλιμακώνεται μία ανεπιβεβαίωτη πληροφορία σιγά σιγά. Στην αρχή τα site ανέφεραν "σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες η φωτιά φαίνεται να ξεκίνησε από τη φόρτιση μιας μπαταρίας αυτοκινήτου, η οποία θα ερευνηθεί από πραγματογνώμονα της Πυροσβεστικής". Πουθενά δε λέει για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όπως γράφεται εγώ εκτιμώ πως φόρτιζαν εξωτερικά κάποια 12V μπαταρία - πιθανόν φορτηγού. Πουθενά στις φωτογραφίες που έχουν δώσει τα μέσα δε βλέπουμε καμμένο κάποιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Παρ' ολ' αυτά, σήμερα πλέον κάποια site γράφουν για μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Οι μάρτυρες αναφέρουν έκρηξη πάντως πριν τη φωτιά. Ας περιμένουμε την επίσημη ανακοίνωση της πυροσβεστικής πριν καταλήξουμε σε συμπεράσματα.
 
Όντως. Το "μπαταρία αυτοκινήτου" μπορεί να σημαίνει οτιδήποτε. Μπορεί να είναι μπαταρία ενός κλάρκ π.χ.

Θυμίζω ότι δεν υπάρχουν πολλά επιβατικά EVs που να έχουν αφαιρούμενες μπαταρίες.
 
  • Like
Reactions: vlad66
Εγώ πάντως για τα Κινέζικα, τέτοιους φόβους τους έχω. Να πω ψέματα; :ROFLMAO:
εγώ όχι.. εκτός αν δω ηλεκτρικό λφ να λαμπαδιάζει.....

Όχι ότι δεν λαμπαδιάζουν τα diesel...

IMG_20231112_144907.jpg


IMG_20231112_144922.jpg


IMG_20231112_144929.jpg


Αυτό που βλέπουμε παραπάνω ήταν ένα από τα καλύτερα και πιο προσεγμένα λφ που έχουμε / είχαμε
 
Last edited: