Αυτοκινητιστικά νέα

Πριν λίγες σελίδες ειπώθηκε ότι τα αυτοκίνητα δεν είναι είδη πρώτης ανάγκης. Από τη στιγμή που δεν θεωρείται είδος πρώτης ανάγκης, ως καταναλωτικό προιόν ένα ηλεκτρικό θα πρέπει να καλύπτει τα θέλω μας. Αν δεν τα καλύπτει, δεν πειράζει, υπάρχουν άλλα αυτοκίνητα που καλύπτουν τα θέλω μας.

Έχει γίνει κι εδώ η συζήτηση περί εμβέλειας και αποδείχτηκε ότι είναι ανεπαρκή τα ηλεκτρικά σε αυτό το σημείο και επίσης έχει αποδειχτεί ότι θα πρέπει να επιβαρυνθείς με χρόνο σε στάσεις ακόμα και σε ένα μικρό ταξίδι. Με πολύ συγκεκριμένα παραδείγματα.

Στο μέλλον τι πρόκειται να γίνει, θα το δούμε. Easy come easy go, αλλά μέχρι τότε απάντηση στην εμβέλεια δεν είναι το γιατί την θέλεις τόση εμβέλεια; Γιατί αμέσως η απάντηση που έρχεται ως συνεπακόλουθο είναι γιατί έτσι θέλω.
 
Έχει γίνει κι εδώ η συζήτηση περί εμβέλειας και αποδείχτηκε ότι είναι ανεπαρκή τα ηλεκτρικά σε αυτό το σημείο και επίσης έχει αποδειχτεί ότι θα πρέπει να επιβαρυνθείς με χρόνο σε στάσεις ακόμα και σε ένα μικρό ταξίδι. Με πολύ συγκεκριμένα παραδείγματα.
Το "εχει αποδειχτει" σου μου θυμιζει το παλιο ανεκδοτο

- ...ολοι το λενε;
- ποιοι ολοι;
- ο μπαμπης ο σουγιας, ο μητσος ο πεταλουδας....

:) :) :)
 
Απλώς το αστείο είναι πως οι ενστάσεις για την αυτονομία και οι απαιτήσεις για μεγαλύτερη αυτονομία γίνονται μόνο από άτομα που δεν έχουν εμπειρία χρήσης ηλεκτρικού, ενώ φέρνουν παραδείγματα χρήσης γνωστών τους που έχουν αυτοκίνητα σχεδόν μικροκινητικότητας και όχι long range ηλεκκτικά (αναφέρομαι στον Οικονόμου που έφερνε σαν παράδειγμα ένα Fiat 500 αν θυμάμαι καλά).
Εγώ με το ID3 και την πεσμένη του πλέον μπαταρία των 52KWh (από 56 καινούριο) ξέρω πως θα χρειαστώ και 2 25-30λεπτες στάσεις για να κάνω το Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Δε με ενοχλεί, έτσι κι αλλιώς σταματούσα μια φορά, ε τώρα χρειάζομαι δύο. Αλλά αν είχα long range αυτοκίνητο θα μου αρκούσε μια στάση μόνο, από 15 ως 25 λεπτά ανάλογα το μοντέλο. Κι εγώ νεότερος και χωρίς οικογένεια μπορεί να έκανα μονοκοπανιά το Πάτρα - Θεσσαλονίκη προ Ιόνιας οδού σε 4:30 ώρες non-stop πηγαίνοντας μαλιοκούβαρα. Ναι αυτό δε γίνεται με ηλεκτρικό και δε θα γίνεται για αρκετό καιρό ακόμα - ενδεχομένως δε θα γίνει και ποτέ για οικονομικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Γιατί μπαταρίες 120 KWh, ακόμα κι αν μικρύνουν σε βάρος με τις solid state κάποια στιγμή, σίγουρα δε θα είναι φθηνές.
 
Παιδιά η εμβέλεια δεν είναι θέμα κόντρας "ποιος την έχει μεγαλύτερη" , είναι θέμα ασφάλειας. Τι λέτε τώρα; Σας τυχαίνει κάτι ξαφνικό, ένα νοσοκομείο, κάτι έκτακτο το βραδυ θα σκέφτεσαι εκείνη την στιγμή αν έχεις φορτισμένο το αμάξι; Σοβαρολουγουμε;
Γι αυτό είστε μονίμως έχοντας την έννοια με την μπρίζα άνα χείρας, γιατί αλλιώς... ταξί.
Και μην μου πείτε δεν έχετε έννοια. Κάτω από 30% σας ζώνουν τα φίδια, δεν πα να μου λέτε ότι θέλετε.
 
  • Like
Reactions: donk
Και μην μου πείτε δεν έχετε έννοια. Κάτω από 30% σας ζώνουν τα φίδια, δεν πα να μου λέτε ότι θέλετε.
και για αυτον τον λογο εχω βαρεθει και δεν συμμετεχω σε τετοιες συζητησεις πλεον. Διοτι υπαρχουν παγιωμενες αντιληψεις.
"Εχεις δικιο" λοιπον και ολα καλα
 
και για αυτον τον λογο εχω βαρεθει και δεν συμμετεχω σε τετοιες συζητησεις πλεον. Διοτι υπαρχουν παγιωμενες αντιληψεις.
"Εχεις δικιο" λοιπον και ολα καλα
Μπερδεύεται. Σκέφτεσαι με τα δικά σου δεδομένα και τις αυτονομίες σου. Η συντριπτική πλειοψηφία ΔΕΝ μπορεί να συντηρήσει ηλεκτρικό, ακόμα και ΔΩΡΕΑΝ να τους το έδιναν.
 
Μπερδεύεται. Σκέφτεσαι με τα δικά σου δεδομένα και τις αυτονομίες σου. Η συντριπτική πλειοψηφία ΔΕΝ μπορεί να συντηρήσει ηλεκτρικό, ακόμα και ΔΩΡΕΑΝ να τους το έδιναν.
τι εννοεις "συντηρησει"; να αλλαζει λαστιχα και να βαζει νερο στους υαλοκαθαριστηρες; Αυτο (και πολλα περισσοτερα) εχουν και τα θερμικα!!
 
Το "εχει αποδειχτει" σου μου θυμιζει το παλιο ανεκδοτο

- ...ολοι το λενε;
- ποιοι ολοι;
- ο μπαμπης ο σουγιας, ο μητσος ο πεταλουδας....

:) :) :)

Το λένε οι αριθμοί και τα συγκεκριμένα παραδείγματα. Είναι αρκετές σελίδες πίσω. Αν δεν μπορείς να το βρεις, δεν πειράζει. Δεν χρειάζεται να σκας κι όλας. Παίρνεις ένα θερμικό που μπορεί. :p
 
Παιδιά η εμβέλεια δεν είναι θέμα κόντρας "ποιος την έχει μεγαλύτερη" , είναι θέμα ασφάλειας. Τι λέτε τώρα; Σας τυχαίνει κάτι ξαφνικό, ένα νοσοκομείο, κάτι έκτακτο το βραδυ θα σκέφτεσαι εκείνη την στιγμή αν έχεις φορτισμένο το αμάξι; Σοβαρολουγουμε;
Γι αυτό είστε μονίμως έχοντας την έννοια με την μπρίζα άνα χείρας, γιατί αλλιώς... ταξί.
Και μην μου πείτε δεν έχετε έννοια. Κάτω από 30% σας ζώνουν τα φίδια, δεν πα να μου λέτε ότι θέλετε.
Είσαι εκτός πραγματικότητας
Που είναι ρε φίλε το νοσοκομείο; 200km μακριά; Έλεος δηλαδή, τι γράφετε
 
Η συζήτηση κάνει κύκλους, κάτι το οποίο φυσικά και είναι αναμενόμενο. Οι επιλογές μας κατά βάση (και όχι αποκλειστικά) καθορίζονται από τις πραγματικές ανάγκες μας, το οικονομικό μας υπόβαθρο και την προσωπικότητά μας (αυτό τσουβαλιάζει κάποιον που έχει βάλει φωτοβολταϊκά στο σπίτι του και φορτίζει μόνος του το ηλεκτρικό που είναι από τα πρώτα που είχαν πουληθεί μέχρι κάποιον που ενδιαφέρεται μόνο να απλώσει στο τραπέζι του καφέ ή της επαγγελματικής συνάντησης ένα κλειδί με ένα λογότυπο που τον εκφράζει).
Όταν πήρα πριν σχεδόν 5 χρόνια το αυτοκίνητο που έχω (Peugeot 3008 1.2 βενζίνη) ήθελα να πάρω κατά βάση υβριδικό. Όταν έβαλα κάτω όμως το πραγματικό κόστος, το υπερβάλον για να φύγω από το 3008 και να πήγαινα σε κάποιο αντίστοιχο υβριδικό ήταν τόσο μεγάλο, που τα θέλω μου για το περιβάλλον πήγαν σε δεύτερη μοίρα.
Τώρα που το φθινόπωρο πρέπει να αλλάξω αυτοκίνητο πάλι θα είναι συνδυασμός παραγόντων το τι θα πάρω. Τώρα θα ήθελα να πάρω αμοιγώς ηλεκτρικό, αλλά χωρίς δυνατότητα γρήγορης φόρτισης στο σπίτι με δεδομένες τις προτιμήσεις για συχνά σαββατοκύριακα μακριά από την Αθήνα με έστρεψαν μακριά από αυτή την επιλογή. Βέβαια τώρα, να είναι καλά ο Έλληνας νομοθέτης, με οδήγησε εκείνος σε τι τύπου αυτοκίνητο πρέπει να πάρω μεταξύ mild hybrid, full hybrid και plug-in hybrid γιατί έβαλε ένα όριο τιμής απαλλαγής από φόρο χρήσης εταιρικού αυτοκινήτου Plug-in hybrid στα 40.000 ευρώ τιμή προ φόρων που συμπίεσε τις τιμές αυτοκινήτων εκεί και αυτό σε δεύτερο χρόνο με οδηγεί αποκλειστικά σε plug-in hybrid. Στο σπίτι θα μπορώ να έχω ένα φορτισή 4-7 kW που είναι και όσος απαιτείται από αυτή την κατηγορία και θα βάζω και βενζίνη για όποτε χρειαστεί για κανένα ταξιδάκι...
 
  • Like
Reactions: Pleo
Υπάρχει και η επαρχία ξέρεις. Δεν μένουν όλοι γύρω από τον ευαγγελισμό.
Και φυσικά δεν το ρισκάρεις να είσαι στην τσίτα με ηλεκτρικό και φροντίζεις να είναι φορτισμένο με την πρώτη ευκαιρία. Δεν πειράζει άσε να λέω εγώ.
 
Η συζήτηση κάνει κύκλους, κάτι το οποίο φυσικά και είναι αναμενόμενο. Οι επιλογές μας κατά βάση (και όχι αποκλειστικά) καθορίζονται από τις πραγματικές ανάγκες μας, το οικονομικό μας υπόβαθρο και την προσωπικότητά μας (αυτό τσουβαλιάζει κάποιον που έχει βάλει φωτοβολταϊκά στο σπίτι του και φορτίζει μόνος του το ηλεκτρικό που είναι από τα πρώτα που είχαν πουληθεί μέχρι κάποιον που ενδιαφέρεται μόνο να απλώσει στο τραπέζι του καφέ ή της επαγγελματικής συνάντησης ένα κλειδί με ένα λογότυπο που τον εκφράζει).
Όταν πήρα πριν σχεδόν 5 χρόνια το αυτοκίνητο που έχω (Peugeot 3008 1.2 βενζίνη) ήθελα να πάρω κατά βάση υβριδικό. Όταν έβαλα κάτω όμως το πραγματικό κόστος, το υπερβάλον για να φύγω από το 3008 και να πήγαινα σε κάποιο αντίστοιχο υβριδικό ήταν τόσο μεγάλο, που τα θέλω μου για το περιβάλλον πήγαν σε δεύτερη μοίρα.
Τώρα που το φθινόπωρο πρέπει να αλλάξω αυτοκίνητο πάλι θα είναι συνδυασμός παραγόντων το τι θα πάρω. Τώρα θα ήθελα να πάρω αμοιγώς ηλεκτρικό, αλλά χωρίς δυνατότητα γρήγορης φόρτισης στο σπίτι με δεδομένες τις προτιμήσεις για συχνά σαββατοκύριακα μακριά από την Αθήνα με έστρεψαν μακριά από αυτή την επιλογή. Βέβαια τώρα, να είναι καλά ο Έλληνας νομοθέτης, με οδήγησε εκείνος σε τι τύπου αυτοκίνητο πρέπει να πάρω μεταξύ mild hybrid, full hybrid και plug-in hybrid γιατί έβαλε ένα όριο τιμής απαλλαγής από φόρο χρήσης εταιρικού αυτοκινήτου Plug-in hybrid στα 40.000 ευρώ τιμή προ φόρων που συμπίεσε τις τιμές αυτοκινήτων εκεί και αυτό σε δεύτερο χρόνο με οδηγεί αποκλειστικά σε plug-in hybrid. Στο σπίτι θα μπορώ να έχω ένα φορτισή 4-7 kW που είναι και όσος απαιτείται από αυτή την κατηγορία και θα βάζω και βενζίνη για όποτε χρειαστεί για κανένα ταξιδάκι...
Αφού μπορείς να πάρεις leasing τι αγχώνεσαι; Άστον να φάει τον μουτζούρη η leasing.
Έχουν να βγουν κάτι μεταχειρισμένα ηλεκτρικά από τις εταιρείες leasing σε λίγα χρόνια, μουρλια σκέτη. Κούτα μιλάμε 😁😁😁
 
Δεν μπορώ να καταλάβω εσάς τους υπέρμαχους των ηλεκτρικών, πως "αγνοείτε" το βασικότερο πρόβλημα τους και προσπαθείτε να πείσετε τους άλλους ότι τέτοιο πρόβλημα ΔΕΝ υπάρχει....
Δικαίωμά σας να κλείνετε τα μάτια σας σε αυτό, ΔΕΝ μπορείτε όμως να κάνετε το άσπρο μαύρο.

Το αμαξοστάσιο είναι γεμάτο με ηλεκτρικά.. γιατί βγάζω βάρδια με τέτοιο μόνο μια φορά την εβδομάδα και ΑΝ;;;

Γιατί έχουν "άδειο ντεπόζιτο" και αυτά που βγαίνουν κάθε πρωί, δεν φτάνουν για όλους....

Μη μου πει κανείς ότι θα φτάνουν όταν θα γεμίσει φορτιστές ο τόπος...
Η έμφαση είναι στο ότι το diesel ρίχνει σε κάθε σχόλασμα 250 λίτρα καυσίμου σε 3 λεπτά και είναι έτοιμο να βγει για δουλειά επί τόπου.
Το ηλεκτρικό θα μπει στην πρίζα και θα είναι έτοιμο σε 4,5-5 ώρες.

Να αλλάξω το παράδειγμα;;;
Έφτασα στο χωριό με το ηλεκτρικό μου και με παίρνουν τηλ για κακό λόγο και πρέπει να ξαναγυρίσω Αθήνα επί τόπου..
(Να δω τι θα γράψετε ..ξανά)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: donk
Να αλλάξω το παράδειγμα;;;
Έφτασα στο χωριό με το ηλεκτρονικό μου και με παίρνουν τηλ για κακό λόγο και πρέπει να ξαναγυρίσω Αθήνα επί τόπου..
(Να δω τι θα γράψετε ..ξανά)
Να τους το απαγορεύεις να σε πάρουν τηλέφωνο. Μετά από ένα ταξίδι, χρειάζεσαι σωματική ξεκούραση και ψυχική ανάταση με γιόγκα κλπ. Να τους πεις ότι θα είσαι διαθέσιμος μετά από 10 ώρες (φαντάζομαι στο χωριό θα έχεις μια απλή σούκο) . Τι απαιτήσεις είναι αυτές;
 
Εγώ θυμάμαι πάντως τα θερμικά να έχουν εμβέλεια 350-400km και κανένας δεν είχε πρόβλημα να πάει ταξίδι. Το θέμα είναι πόσο εύκολα βρίσκεις φορτιστή (της προκοπής), όχι πόσα χιλιόμετρα αυτονομία έχει το αυτοκίνητο.

Εκείνης της εποχής τα ηλεκτρικά τι εμβέλεια είχαν; :sneaky:
 
Δεν μπορώ να καταλάβω εσάς τους υπέρμαχους των ηλεκτρικών, πως "αγνοείτε" το βασικότερο πρόβλημα τους και προσπαθείτε να πείσετε τους άλλους ότι τέτοιο πρόβλημα ΔΕΝ υπάρχει....
Δικαίωμά σας να κλείνετε τα μάτια σας σε αυτό, ΔΕΝ μπορείτε όμως να κάνετε το άσπρο μαύρο.

Το αμαξοστάσιο είναι γεμάτο με ηλεκτρικά.. γιατί βγάζω βάρδια με τέτοιο μόνο μια φορά την εβδομάδα και ΑΝ;;;

Γιατί έχουν "άδειο ντεπόζιτο" και αυτά που βγαίνουν κάθε πρωί, δεν φτάνουν για όλους....

Μη μου πει κανείς ότι θα φτάνουν όταν θα γεμίσει φορτιστές ο τόπος...
Η έμφαση είναι στο ότι το diesel ρίχνει σε κάθε σχόλασμα 250 λίτρα καυσίμου σε 3 λεπτά και είναι έτοιμο να βγει για δουλειά επί τόπου.
Το ηλεκτρικό θα μπει στην πρίζα και θα είναι έτοιμο σε 4,5-5 ώρες.

Να αλλάξω το παράδειγμα;;;
Έφτασα στο χωριό με το ηλεκτρικό μου και με παίρνουν τηλ για κακό λόγο και πρέπει να ξαναγυρίσω Αθήνα επί τόπου..
(Να δω τι θα γράψετε ..ξανά)
Φτάνεις με το θερμικό σου στην πχ Αστυπάλαια και σε πέρνουν τηλέφωνο να γυρίσεις για οποιοδήποτε λόγο και το επόμενο καράβι είναι σε 24 ώρες!
 
  • Like
Reactions: koupa
Πέρα από την πλάκα, η όλη κατάσταση μου θυμίζει την περίοδο 87-90 που ψάχναμε να βρούμε πρατήριο με αμόλυβδη για να βάλουμε σε ένα van που είχε φέρει η θεία μου από Αμερική. Υπήρχε μια λίστα σε 1-2 σελίδες α4 για όλη την Ελλάδα. Παρόλα αυτά πήγαμε και Βόρεια Εύβοια και Πήλιο και Προυσό κοιτάζοντας το που υπάρχει πρατήριο. Το θέμα με τα ηλεκτρικά δεν είναι η αυτοτομία τους αλλά ο χρόνος φόρτισης τους σε σχέση με τα θερμικά. Αν αύριο το πρωί καταργηθούν τα πρατήρια που είναι μέσα στις γειτονιές των πόλεων θα δούμε πόσο χρόνο θα θέλουμε για να γεμίσουμε.