Αυτοκινητιστικά νέα

Όσο αφορά την αυτόνομη οδήγηση θα προτιμούσα να μην το προλάβω!

Μάλλον δεν έχεις μπει ποτέ σε αεροπλάνο ή υπερπόντιο πλοίο. Πάνε οι χειριστές. Last Year όπως έλεγε και η διαφήμιση. Το GPS και οι υπολογιστές να είναι καλά. Και σκέψου εκεί έξω είναι το "άπειρο". Οι δρόμοι όμως είναι ΑΥΣΤΗΡΑ οριοθετημένοι. Ακόμη και στο τελευταίο κατσικοχώρι ο δρόμος είναι συγκεκριμένος και έχει δεξιά και αριστερά όρια. Είτε βράχο, είτε γκρεμό. Πολύ πιο απλά από ότι νομίζουμε.

Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει πλήρη αυτοματοποίηση. Στα πλοία και τα αεροσκάφη έχεις ανά πάσα στιγμή εικόνα του περιβάλλοντος. Δηλαδή η μηχανή ξέρει ότι στα Χ μίλια υπάρχει άλλο πλοίο ή νησί με ραδιοφάρο. Στα αυτοκίνητα δεν υπάρχει αυτή η ενημέρωση. Ότι δηλαδή μπροστά σου έχεις το μπάρμπα Μήτσο με το Datsun του '70. ΠΡΟΣΕΞΕ όμως. Η τεχνολογία ΉΔΗ υπάρχει και την έχουμε ΌΛΟΙ στα χέρια μας. Και δεν είναι τίποτε άλλο από τα κινητά μας και το ενσωματωμένο GPS. Αν οι εταιρίες μπορέσουν και το ενσωματώσουν όπως πρέπει τότε θα γίνει η μετάβαση.
 
Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει πλήρη αυτοματοποίηση. Στα πλοία και τα αεροσκάφη έχεις ανά πάσα στιγμή εικόνα του περιβάλλοντος. Δηλαδή η μηχανή ξέρει ότι στα Χ μίλια υπάρχει άλλο πλοίο ή νησί με ραδιοφάρο. Στα αυτοκίνητα δεν υπάρχει αυτή η ενημέρωση. Ότι δηλαδή μπροστά σου έχεις το μπάρμπα Μήτσο με το Datsun του '70. ΠΡΟΣΕΞΕ όμως. Η τεχνολογία ΉΔΗ υπάρχει και την έχουμε ΌΛΟΙ στα χέρια μας. Και δεν είναι τίποτε άλλο από τα κινητά μας και το ενσωματωμένο GPS. Αν οι εταιρίες μπορέσουν και το ενσωματώσουν όπως πρέπει τότε θα γίνει η μετάβαση.
Τα πρόσφατα αυτοκίνητα το έχουν αυτό. Λέγεται Car2X
 
  • Like
Reactions: koupa
Τα πρόσφατα αυτοκίνητα το έχουν αυτό. Λέγεται Car2X

Δεν το έχω δει πουθενά να αναφέρεται. Όλοι στέκονται στο εξελιγμένο cruise control και όχι το πως λειτουργεί.

Το μόνο που ξέρω είναι ότι η Tesla επιμένει στην οπτική αναγνώριση μέσω καμερών και οι υπόλοιποι έχουν LiDAR με καλύτερα αποτελέσματα σε περίεργες συνθήκες ορατότητας. Για επικοινωνία μεταξύ τους δεν ξέρω κάτι.
 
Δεν το έχω δει πουθενά να αναφέρεται. Όλοι στέκονται στο εξελιγμένο cruise control και όχι το πως λειτουργεί.

Το μόνο που ξέρω είναι ότι η Tesla επιμένει στην οπτική αναγνώριση μέσω καμερών και οι υπόλοιποι έχουν LiDAR με καλύτερα αποτελέσματα σε περίεργες συνθήκες ορατότητας. Για επικοινωνία μεταξύ τους δεν ξέρω κάτι.

Με την επέκταση του 5G θα γίνει ακόμα καλύτερο. Στο ID3 που έχω υποστηρίζει Car2X αλλά η επικοινωνία είναι LTE/4G.
 
  • Like
Reactions: koupa
Μάλλον δεν έχεις μπει ποτέ σε αεροπλάνο ή υπερπόντιο πλοίο. Πάνε οι χειριστές. Last Year όπως έλεγε και η διαφήμιση. Το GPS και οι υπολογιστές να είναι καλά. Και σκέψου εκεί έξω είναι το "άπειρο". Οι δρόμοι όμως είναι ΑΥΣΤΗΡΑ οριοθετημένοι. Ακόμη και στο τελευταίο κατσικοχώρι ο δρόμος είναι συγκεκριμένος και έχει δεξιά και αριστερά όρια. Είτε βράχο, είτε γκρεμό. Πολύ πιο απλά από ότι νομίζουμε.

Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει πλήρη αυτοματοποίηση. Στα πλοία και τα αεροσκάφη έχεις ανά πάσα στιγμή εικόνα του περιβάλλοντος. Δηλαδή η μηχανή ξέρει ότι στα Χ μίλια υπάρχει άλλο πλοίο ή νησί με ραδιοφάρο. Στα αυτοκίνητα δεν υπάρχει αυτή η ενημέρωση. Ότι δηλαδή μπροστά σου έχεις το μπάρμπα Μήτσο με το Datsun του '70. ΠΡΟΣΕΞΕ όμως. Η τεχνολογία ΉΔΗ υπάρχει και την έχουμε ΌΛΟΙ στα χέρια μας. Και δεν είναι τίποτε άλλο από τα κινητά μας και το ενσωματωμένο GPS. Αν οι εταιρίες μπορέσουν και το ενσωματώσουν όπως πρέπει τότε θα γίνει η μετάβαση.
δεν θα έμπαινα σε αεροπλάνο χωρίς πιλότους... σε υπερωκεάνιο , χμ... και να τρακάρει σε κανα νησί κανα παγόβουνο, δε μ@μιέται;; κολύμπι ξέρω.. να πετάω δεν ξέρω...
 
Το είδα και αυτό σήμερα.....


IMG_20240808_182943.jpg


Ολόφρεσκο μοντελάκι (αν κατάλαβα καλά ποιό είναι) και να το "ζμπρώχνουν" μέσα στο εξουσιοδοτημένο...

Ποιός ξέρει από τι έμεινε.. πάντως συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες....
:LOL:


Ουφ... τα κατάφεραν τα παλικάρια

IMG_20240808_182949.jpg
 
δεν θα έμπαινα σε αεροπλάνο χωρίς πιλότους... σε υπερωκεάνιο , χμ... και να τρακάρει σε κανα νησί κανα παγόβουνο, δε μ@μιέται;; κολύμπι ξέρω.. να πετάω δεν ξέρω...

Πέραν της πλάκας. Εδώ και δεκαετίες στα αεροπλάνα οι πιλότοι είναι σχεδόν βοηθητικοί. Αναλαμβάνουν την απογείωση και προσγείωση όχι γιατί δεν μπορεί το μηχάνημα αλλά γιατί είναι το πιο επικίνδυνο κομμάτι και θέλουν να μηδενίσουν τις όποιες πιθανότητες. Αλλά η υπόλοιπη πορεία γίνεται από τον αυτόματο πιλότο. Το ίδιο και στα σύγχρονα πλοία. Ο καπετάνιος και οι υπόλοιποι είναι στη γέφυρα για τον έλεγχο και όχι για να το οδηγούν.

Γι' αυτό τα αεροπλάνα είναι τα ασφαλέστερα μέσα μεταφοράς. Διότι ΔΕΝ υπάρχει πλέον ο ανθρώπινος παράγοντας. Η Γη είναι πλήρως χαρτογραφημένη και υπάρχουν άπειροι δορυφόροι για πληροφορίες. Πάνε τα ατυχήματα όπως στις Άνδεις που οδήγησε σε κανιβαλισμό. Τώρα για να γίνει ατύχημα πρέπει να συμβούν τόσες αστοχίες που δε σε γλιτώνει ούτε ο Θεός, ο Αλλάχ και ο Βούδας μαζί

Όσα ατυχήματα συμβαίνουν είναι σε τίποτα εταιρίες από φτωχές χώρες με ελλειπή συντήρηση και εκπαίδευση. Εμείς εδώ δεν έχουμε τέτοια θέματα διότι οι πιλότοι μας και τα αεροσκάφη μας είναι σε εξαιρετική κατάσταση. Αναφέρομαι γενικά στη Δύση. Άσε που πλέον περνάνε και συχνές αναβαθμίσεις.
 
  • Like
Reactions: vlad66
Έτσι για την ενημέρωση. Πέρυσι το 2023 δεν υπήρχε ΚΑΝΕΝΑ θανατηφόρο ατύχημα σε εμπορική πτήση αλλά ούτε ΑΠΩΛΕΙΑ σκάφους.


Μιλάμε για 20% μεγαλύτερη κίνηση σε σχέση με το 2022 και 32.000.000 πτήσεις.
 
  • Like
Reactions: vlad66
μια χαρά τα λες για τους πιλότους και το ξέρω..

αν τους "καταργήσουν" είναι το θέμα.... :ROFLMAO:
οκ, για το υπόλοιπο του αιώνα δεν νομίζω.. αυτούς που θα ζουν μετά το 2100 θα ήθελα να δω πως θα μπουν σε αεροπλάνο χωρίς πιλότους.... :eek:
 
Έτσι για την ενημέρωση. Πέρυσι το 2023 δεν υπήρχε ΚΑΝΕΝΑ θανατηφόρο ατύχημα σε εμπορική πτήση αλλά ούτε ΑΠΩΛΕΙΑ σκάφους.


Μιλάμε για 20% μεγαλύτερη κίνηση σε σχέση με το 2022 και 32.000.000 πτήσεις.
παρά τα προβλήματα της Boeing....
 
  • Like
Reactions: koupa
μια χαρά τα λες για τους πιλότους και το ξέρω..

αν τους "καταργήσουν" είναι το θέμα.... :ROFLMAO:
οκ, για το υπόλοιπο του αιώνα δεν νομίζω.. αυτούς που θα ζουν μετά το 2100 θα ήθελα να δω πως θα μπουν σε αεροπλάνο χωρίς πιλότους.... :eek:

Θα σου πω 2 απλά πράγματα. Το πρώτο από τον πατέρα μου. Τη δεκαετία του '80 ο παππούς μου έφτιαχνε ΣΑΜΑΡΙΑ για τα εναπομείναντα άλογα της περιοχής. Και αυτό για το μουλάρι που είχε ο άλλος παππούς μου και μας πήγαινε βόλτα με την αδερφή μου. ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ο πατέρας μου χειριζόταν το φορτωτή στο ορυχείο με joystick. Το είχα δει μικρό παιδί και είχα πάθει ΣΟΚ. Σκέψου να παίζεις με τον ΚΙΤΤ και ξαφνικά βλέπεις ένα μηχάνημα δεκάδων τόννων να πάει ΧΩΡΙΣ ΟΔΗΓΟ μέσα σε γαλαρία και να φορτώνει τα φορτηγά.

Το δεύτερο αντίστοιχο ήταν με ένα φίλο του παππού μου. Ο κύριος αυτός ήταν δικαστικός και κάποια στιγμή τη δεκαετία του '50 πήγε Αγγλία και είδε ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ. Όταν τους την περιέγραψε τον κορόϊδευαν. ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΤΟ '50. Μόνο οι γιατροί ήταν πιο σπουδαγμένοι και όμως τον θεώρησαν τρελό.

παρά τα προβλήματα της Boeing....

Ναι διότι οι υπολογιστές και οι τεχνικοί έλεγχοι είναι τόσο εξονυχιστικοί που δεν επιτρέπουν ούτε λασκαρισμένη βίδα. Και από πίσω ο φόβος των πιθανών αγωγών από συγγενείς θυμάτων.
 
  • Like
Reactions: vlad66
Αγωγές, ε; Στην αυτόνομη οδήγηση όταν θα προκληθεί ατύχημα, τη νομική ευθύνη ποιος θα τη φέρει;
 
Αγωγές, ε; Στην αυτόνομη οδήγηση όταν θα προκληθεί ατύχημα, τη νομική ευθύνη ποιος θα τη φέρει;

Επειδή πάω για δουλειά και δεν έχω χρόνο ψάξτε το λίγο και θα δεις τι συμβαίνει σήμερα.
 
Εμάς τους Έλληνες θα έπρεπε να μας απασχολεί ότι κυκλοφορούν ανάμεσα μας πολλοί ιδιώτες και επαγγελματίες που έχουν προκαλέσει θανατηφόρα αυτοκινητιστικά, οδηγούν ξανά με τις ίδιο τρόπο, παρα τα αυτόνομα.

Γνωρίζω άνθρωπο που έχει προκαλέσει 3-4 σοβαρά ατυχήματα, τον βλέπεις να κάνει ότι τρελό και χαζό υπάρχει, και έχει ακόμη δίπλωμα. Είναι θέμα χρόνου να ξανατραυματισει σοβαρά αθώους οδηγούς, πεζούς.
Τον βλέπω να βγαίνει απο διασταυρώσεις χωρίς να κοιτάξει, να περνάει από την δεξιά λωρίδα μπροστά από άλλους να μπαίνει σε αριστερή στροφή και σκέφτομαι ποιο νέο παιδί με μηχανάκι που δεν τον ξέρει θα το κάνει κομμάτια. Και το χειρότερο, να μη μπορείς να κάνεις τίποτα.
 
Αγωγές, ε; Στην αυτόνομη οδήγηση όταν θα προκληθεί ατύχημα, τη νομική ευθύνη ποιος θα τη φέρει;
Αυτό είναι ένα μεγάλο ερώτημα. Τίθεται όμως κι ένα ακόμα:

Έστω χωρίς αυτόνομη οδήγηση έχουμε π.χ. 100 νεκρούς το χρόνο ανά 1 εκατομμύριο οχήματα (εντελώς τυχαίο νούμερο) όπου προφανώς υπάρχει ευθύνη (κάποιου) οδηγού. Αντίστοιχα, με αυτόνομη οδήγηση έχουμε 1 νεκρό το χρόνο για τον ίδιο αριθμό οχημάτων, που - θα πάρω τη χειρότερη περίπτωση - οφείλεται σε software bug και μάλιστα ο άνθρωπος αυτός δε θα πέθαινε αν τον έλεγχο τον είχε ο ίδιος και όχι το software.

Τι προτιμάμε από τα δύο;

Θα μου πεις... οι άνθωποι δεν είναι νούμερα και στατιστικές και αν αυτός ο άνθρωπος που πεθάνει λόγω αυτόνομης οδήγησης είναι κάποιος πολύ κοντινός σου θα το δεις αλλιώς. Από την άλλη όμως υπάρχουν άλλοι 99 που θα ζούσαν αν υπήρχε αυτόνομη οδήγηση, κάποιος εκ των οποίων θα μπορούσε επίσης να είναι δικός σου άνθρωπος.

Δεν παίρνω θέση (προς το παρόν), ένα προβληματισμό θέτω που σίγουρα έχει περάσει απ' το μυαλό όλων μας λίγο πολύ.
 
  • Like
Reactions: koupa
Ο οδηγός πρέπει να έχει πάντα την ευθύνη. Αυτό σημαίνει ότι τα όποια αυτόματα συστήματα δεν έχουν κανέναν ρόλο να απαγορεύουν την τελική απόφαση στον οδηγό. 'Εχω διαβάσει για λίγες περιπτώσεις σε αεροπλάνα που αυτό έχει συμβεί κι έχει οδηγήσει σε ατύχημα.
Επίσης δεν καταλαβαίνω την εμμονή ότι η τεχνολογία θα λύσει τα προβλήματα. Ένα πράγμα που με ανησυχεί αφάνταστα είναι ότι σε νέα μοντέλα δεν υπάρχουν χερούλια στις πόρτες εξωτερικά, ούτε καν μηχανικές κλειδαριές. Αν συμβεί το ατύχημα, πόσο εύκολο θα είναι για κάποιον απ' έξω απλά να ανοίξει την πόρτα;
 
Γιατί;
Για αρχή είμαι petrolhead. ΘΕΛΩ ΝΑ ΟΔΗΓΩ, μου αρέσει να οδηγώ, να έχω τον έλεγχο εγώ. Μου αρέσει η σχέση αυτοκινήτου με εμένα, να αλλάζω ταχύτητες , να νιώθω ότι οδηγώ. Τα υπόλοιπα είναι για κατανάλωση των μπλιμπλικάδων. Και ποιος μου λέει εμένα ότι του την βαράει κάποιου χακάρει τα συστήματα και υποσυστήματα και παίζει συγκρουώμενα στη Συγγρού. Πάρε παράδειγμα το Fate of the Furious 8 (
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
). Kαι μην αρχίσεις τα παραμύθια περί ταινίας ( που αφορά την έκταση ή τον υπερρεαλισμό). Ανετα γίνεται.
 
Last edited:
Και ποιος μου λέει εμένα ότι του την βαράει κάποιου χακάρει τα συστήματα και υποσυστήματα και παίζει συγκρουώμενα στη Συγγρού. Πάρε παράδειγμα το Fate of the Furious 8. Kαι μην αρχίσεις τα παραμύθια περί ταινίας ( που αφορά την έκταση ή τον υπερεαλισμό). Ανετα γίνεται.
Καλά, ας γλιτώσουμε πρώτα από τον καθημερινό μαλάκα δολοφόνο που όχι μόνο οδηγεί σουρωμένος αλλά παράλληλα νομίζει ότι είναι ο νέος Σουμμάχερ, κι ας έχουμε μόνο τα χακαρίσματα που θα συμβαίνουν μια φορά κάθε 50 χρόνια, και αυτά σε ταινίες.