Αυτοματισμός - Βοήθεια

petert

New member
18 October 2007
43
Νέα Σμύρνη
Ρε τζιμάνια για ρίξτε καμιά ιδέα.
Το πρόβλημα είναι μικρό σχετικά με αυτά που φτιάχνουμε εδώ μέσα

Έχω φτιάξει εναν αυτοματισμό στο γκαράζ του σπιτιού μου προκειμένου να ανοίγουν τα φώτα με την έλευση του αυτοκινήτου αλλά βασικά να μην τα ξεχνάνε οι υπόλοιποι ανοιχτά όλη μέρα και καίμε τζάμπα (τζάμπα καιει η λάμπα).

Όταν κατεβαίνεις από τη σκάλα έχω εναν αυτόματο κλιμακοστασίου και ένα διακόπτη (μπουτόν) ώστε να ανοίγει κανείς τα φώτα για να παει στο αυτοκινητό του. Μέχρι εκεί καλα.
Ο κλιμακοστασίου δουλεύει όταν του στείλεις έναν έξτρα ουδέτερο

Έχω τώρα και ενα ρανταρ για όταν μπαίνουν τα αυτοκίνητα, που τι κάνει; Οπλίζει ένα ρελε το οποίο μου δίνει πάλι έναν ουδέτερο στην ίδια επαφή του κλιμακοστασίου για να συμβεί το ίδιο (να αρχίσει ο χρονος)

Τα φώτα όμως μένουν ανοιχτά.
Τσεκάρω τον κλιμακοστασίου μόνο του, μια χαρά.
Αλλάζω το ρανταρ γιατί το έχω καιρό και δειχνει αμφιβόλου ποιότητος και ίσως να μην κλείνει όταν τελειώνει ο χρόνος του.
Τίποτα, τα ίδια.
Κοιτάω το ρελέ και μου φαίνεται ότι σαν να κολάει και δίνει συνέχεια εντολή στο κλιμακ. να δουλεύει.
Του χώνω 2 σφαλιάρες, ΚΛΑΚ, ξεοπλίζει και όλα καλα.
Ωραία λέω, ειναι χαλασμένος (η 20χρονη εμπειρία μου βέβαια είναι λίγο σκεπτική)
Τον αλλάζω, πάλι τα ίδια.

Μετράω τη τάση στο πηνίο του και βλέπω 145V. 230V όταν ανοίγει το ρανταρ, 145V όταν κλείνει. Με συνέπεια το πηνίο του ρελε να το θεωρεί ικανοποιητικό και να μην κλείνει.
 

Attachments

  • IMG_0667[1].jpg
    IMG_0667[1].jpg
    38.5 KB · Views: 239
Αυτό τό σύστημα δούλευε σωστά και έπαψε, ή είναι πρώτο τεστ; Άν έχει ξαναδούλέψει, χμμμ... Είναι στίς προδιαγραφές τού ραντάρ τά 145VAC ώς low state; Ή να είναι κάτι μέ τήν αυτεπαγωγή του ρελέ; Βάλε μία MOV κοντά στα 600V παράλληλα στό πηνίο του.
 
που τα βρίσκει τα 145v το πηνίο του ρελαί όταν ανοίγει η επαφή του ραντάρ;
 
Απο την αρχη δε δούλεψε καλά. Αλλά το πρώτο ρανταρ, ήταν προβολέας-ρανταρ (τα κλασικά που βάζουμε σε εξωτερικούς χώρους που με την κινηση ανοίγουν το φως)
Στο γκαράζ είχα τότε 1 λάμπα που είχα παρατηρήσει ότι έμενε ανοιχτή μέχρι που κάηκε.
Δεν ειχα χρόνο να ασχοληθώ και να δω τι φταίει.
Τώρα έκατσα και συμπλήρωσα άλλες 4-5 λάμπες στις αναμονές που έχει βγάλει ο ηλεκτρολόγος.
Οπότε "δεν λέει" να μενουν ανοιχτές

Δεν έχει λογική να σου δινει 145V στην έξοδο μιας και μιλάμε για ρελε μέσα στον ανιχνευτή που ακούγεται όταν οπλιζει.
Τι σκατά, κάνει διαπίδυση εσωτερικά το ρελεδάκι και "φτύνει" 145v;;;
Επίσης αν μετρήσω με το πολύμετρο στο ρανταρ τη φάση που εισέρχεται με τη φάση που εξέρχεται έχω την πρόσθεση τους δλδ 230+145=360κάτι
Τρομερό;;;
Όλο το κύκλωμα δουλεύει με την ίδια παροχή φάσης, δεν δίνω από διαφορετικές ώστε να έχω διαφορές δυναμικού.
Θα κάτσω το ΣΚ να το ψάξω και θα σας πω τι άλλο εντόπισα.

Έχω φτιάξει σε 100 πελάτες τους αυτοματισμούς της αρκούδας και δεν μπορώ να κάνω τα φώτα του γκαράζ μου να ανοίγουν χαχαχαχαχα
 
Μου κάνει εντύπωση το εξής, αν έβαζα μια λάμπα πυράκτωσης στην έξοδο του ρανταρ και συνέχιζε να δίνει 145v η λάμπα θα μισο-άναβε; Τι σκατά ρανταρ είναι;
 
vman, όταν περνάς από το ρανταρ και σε "πιάνει" ανοίγει το ρελε του και δίνει στο κύκλωμα 230. Αυτό που θέλουμε.
Όταν τελειώνει ο χρόνος όμως και το ακούς που κλείνει συνεχίζει (έτσι φαίνεται τουλάχιστον) να δίνει 145.
Οπότε το ρελέ ισχύος εξακολουθεί να λειτουργεί και να "αφήνει" τον ουδέτερο να περνάει προς τον κλιμακοστασίου ο οποίος δεν κλείνει ποτέ.
Για αυτό στο προηγούμενο ρελε ισχύος του έχωνα σφαλιάρα και έκλεινε. Προφανώς τα 145 δεν ήταν αρκετά να συγκρατήσουν την επαφή και γυρναγε σε θέση ηρεμίας. Το καινούργιο που είναι της Legrand παραμένει ανοιχτό.
 
αν κατάλαβα καλά κάπου ή έχεις διαρροή κάποιας φάσης ή είναι χαλασμένο το radar.
Μπορείς να δοκιμάσεις το radar σε ένα μικρό κύκλωμα (ένα radar, relay και λάμπα) στο γραφείο σου να δείς ότι radar και relay δουλεύουν σωστά?

360 είναι η διαφορά δυναμικού από μια φάση σε μια άλλη. Έχεις τριφασικό εκεί έτσι?
 
αυτό το ραντάρ μέσα του εχει ρελεδακι ή το κάνει με τραιακ?
εαν έχει ρελεδακι τότε μήπως παράλληλα στις επαφές του εχει κανα πυκνωτή για προστασία?
αν εχει αυτός για το φορτίο μιας λάμπας είναι αμελητέος αλλά για το πηνίο του ρελε είναι αρκετός για να το συγκρατεί.
αν εχει τραιακ αλλάζει το θέμα.
 
Απάντηση: Re: Αυτοματισμός - Βοήθεια

View attachment 89219

Κατά την γνώμη μου έτσι θα δουλέψει σωστά ο ''αυτοματισμός''.
Τσεκάρισε το αν μπορείς να αλλάξεις την συνδεσμολογία,εαν φυσικά δουλεύει σωστά το radar.
 
Last edited:
Ford, το ξέρω ότι θα μπορούσα να το λειτουργήσω και κατα αυτό το τρόπο, αλλά όταν κάποιος δώσει εντολή από το μπουτόν η φάση θα "γυρίσει" αυτόματα και στο ρελε του ρανταρ, και μόλις φύγει το αυτοκίνητο θα ανοίξει και το ρανταρ. Δεν ήθελα να ενώσω τις 2 (έστω κοινές) φάσεις μαζί. Δε ξέρω τι μπορεί να γίνει.
 
Απάντηση: Re: Αυτοματισμός - Βοήθεια

Ford, το ξέρω ότι θα μπορούσα να το λειτουργήσω και κατα αυτό το τρόπο, αλλά όταν κάποιος δώσει εντολή από το μπουτόν η φάση θα "γυρίσει" αυτόματα και στο ρελε του ρανταρ, και μόλις φύγει το αυτοκίνητο θα ανοίξει και το ρανταρ. Δεν ήθελα να ενώσω τις 2 (έστω κοινές) φάσεις μαζί. Δε ξέρω τι μπορεί να γίνει.


Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα επειδή η φάση είναι κοινή για όλο το κύκλωμα,θα παίζουν παράλληλα και οι δύο αν ενεργοποιηθεί ταυτόχρονα και το radar και ο αυτόματος.
Καλό είναι να μην μπλέκεις τον ουδέτερο με την επιστροφή του μπουτόν παρ'όλο που παίζει με ουδέτερο και αυτή,γιατί όταν πιέζουμε το μπουτόν δίνει στιγμιαία ουδέτερο στον αυτόματο και οπλίζει και όχι συνέχεια όσο ειναι ενεργοποιημένο το ρελέ ισχύος απο το radar.
Δοκίμασε το δεν χάνεις τίποτα και μας ενημερώνεις για το αποτέλεσμα.
Και πολλή προσοχή με το ρεύμα δεν συγχωρεί λάθη όπως θα ξέρεις φαντάζομαι.
Καλή επιτυχία!!!!
 
Απάντηση: Re: Αυτοματισμός - Βοήθεια

η φάση θα "γυρίσει" αυτόματα και στο ρελε του ρανταρ,
Το ρελέ ισχύος που οπλίζει απο την ενεργοποίηση του radar δίνει φάση στην επιστροφή των φωτιστικών απο την ΝΟ επαφή του και εκεί θα γυρίσει πίσω η φάση μετά απο την ενεργοποίηση του αυτόματου κλιμακοστασίου.
Η επιστροφή του radar πάει στο πηνίο του ρελέ ισχύος για να το οπλίσει.
Αρα δεν πάει πίσω η φάση στο ενσωματωμένο ρελεδάκι του radar,αλλά στην ΝΟ επαφή του ρελέ ισχύος.
 
Λοιπον, μετα απο ψαξιμο...τιποτα!
Το ρανταρ δουλευει κανονικα. Μολις ομως η εξοδος του "παταει" στην πηνιο του ρελε ισχυος για να το οπλίσει , αποκτα ξαφνικα μια ταση 140 volt. Μονο του στον αερα ειναι μια χαρα.

Οποτε η λυση ηταν η προτεινομενη. Οποιος δωσει πρωτος αναβει τα φωτα. Εξοδος απο ρανταρ ή ρελε κλιμακοστασιου παει απ´ευθειας στο φορτιο

Πηγα να το κανω επιστημονικα αλλα την πατησα

Ευχαριστω για τις απαντησεις