Βάψιμο ξύλου....

Υπάρχει το ενδεχόμενο να ρούφηξε το mdf παραπάνω την βελατούρα σε σχέση με την καβίλια και για αυτό να εμφανίστηκε αυτη η ανεπέστατη ανομοιγένοια? και όταν βάφτηκε όλο το έπιπλο με λευκή ριπολίνη να χτύπησε και στο μάτι;
Ναι
Το mdf ρουφηξε λογω της τρυπας δηλαδη στην "ψυχα" του mdf.
 
  • Like
Reactions: KOSSTV
Ναι το mdf ρουφάει περισσότερο σε σχέση με την καβιλια ..Όμως με 2-3 χέρια(βελατουρα/ριπολινη) αυτο εξαλείφεται....
Όπως τα λες λοιπόν στοκος και έπιπλο στεγνώσαν καλά και δεν μετακινήθηκε...οπότε σε αυτήν την περίπτωση δεν θα έβγαινε προς τα εξω.

Έχε υπόψιν σου ότι μετά το πρώτο χέρι φενεται τι έχεις κάνεις παρολου που με το τριψιμο μπορεί να ειναι πολύ καλό τόσο στην υφή όσο και στο ματι γιατί είναι τέλειος ματ...το εχω παθει πολλές φορές..
Τώρα να ήταν μόνο το mdf που ρουφάνε και να έκανε τόση διαφορά.. ;
Τι να σου πω...
Μια φωτο πως ήταν αρχικά και με τα θα βοηθάγε.
 
Ετριψα το παλαιο κιτρινισμενο με το χερι και τριβειο τις επιπεδες επιφανειες. Δεν εβγαλα ολο το χρωμα αλλα δε νομιζω πως χρειαζοταν αλλα εφυγαν οι βρωμες, και το παλαιο κιτρινισμενο.

Περασα δοκιμαστικα βελατουρα της vitex. Τωρα που στεγνωσε ειναι αρκετα καλο αποτέλεσμα που δε το περιμενα αλλα το προβλημα ηταν πως για καποιο λογο εκανε πολλες φυσαλιδες με το ρολάκι. Πηγα σε 3 μεγαλα και δε βρηκα το morris. Πηρα ενα πορτοκαλι που ειναι σα σφουγγαρι αλλα δε ξερω αν φταιει αυτο για τις φυσαλιδες. Δεν το πιεζα αλλα παρολα αυτα εκανε φυσαλιδες. Το "σουμαρισα" πολλες φορες για να φυγουν. Δεν ειμαι σιγουρος τι μπορει να ειναι λαθος.
 
Αυτο φταει το σφουγγαρι...
Το πορτοκαλί είναι για βερνίκια...
Το άσπρο άφρολεξ είναι για αυτήν την δουλειά..
Ποσό την αραιωσες...;
Γιατί όσο την αραιωνεις τόσο μεγαλύτερες φυσαλίδες βγάζει....
 
Αυτο φταει το σφουγγαρι...
Το πορτοκαλί είναι για βερνίκια...
Το άσπρο άφρολεξ είναι για αυτήν την δουλειά..
Ποσό την αραιωσες...;
Γιατί όσο την αραιωνεις τόσο μεγαλύτερες φυσαλίδες βγάζει....
Δεν εριξα πολυ νερο
Στο κατάλογο της morris παντως έχει παρομοιο πορτοκαλι που λεει πως κανει και για νερου.
Παντως δεν ειδα να εχει φυσαλίδες τωρα που στεγνωσε. Δε ξέρω αν φταιει οτι τα ειχα περασει με πανακι να φυγει η σκονη και λογο υγρασιας δεν ειχε στεγνώσει 100%.
Ίσως το σφουγγάρι να φταίει.
 
Δεν εριξα πολυ νερο
Στο κατάλογο της morris παντως έχει παρομοιο πορτοκαλι που λεει πως κανει και για νερου.
Παντως δεν ειδα να εχει φυσαλίδες τωρα που στεγνωσε. Δε ξέρω αν φταιει οτι τα ειχα περασει με πανακι να φυγει η σκονη και λογο υγρασιας δεν ειχε στεγνώσει 100%.
Ίσως το σφουγγάρι να φταίει.
Μιλαμε για 5-10% το πολυ.. για να απλωσει το υλιξο..
Για νερού ειναι αλλά για βερνίκι μια χαρά κάνει...άμα πάρεις το άσπρο θα καταλάβεις την διαφορά...
Οι φυσαλίδες άμα γίνονται μετά όταν στεγνώνουν αφήνουν μια υφή στην επιφάνεια σαν πορτακαλι/λεμόνι...
Με το άσπρο αυτές σχεδόν εξαφανίζονται...
 
Μιλαμε για 5-10% το πολυ.. για να απλωσει το υλιξο..
Για νερού ειναι αλλά για βερνίκι μια χαρά κάνει...άμα πάρεις το άσπρο θα καταλάβεις την διαφορά...
Οι φυσαλίδες άμα γίνονται μετά όταν στεγνώνουν αφήνουν μια υφή στην επιφάνεια σαν πορτακαλι/λεμόνι...
Με το άσπρο αυτές σχεδόν εξαφανίζονται...
Να προτιμήσω σφουγγάρι ασπρο αντι για κατι αλλο;
 
Να προτιμήσω σφουγγάρι ασπρο αντι για κατι αλλο;
Εγώ χρησιμοποιώ microstar αλλά θέλει περισσοτερη εξικοιωση μέχρι να βγάλεις αποτέλεσμα ..αφήνει και περισσότερο χρώμα και σκεπάζει καλύτερα...αλλά θέλει και αυτό σουμαριαμα...

Το σφουγγάρι το άσπρο αφήνει πολύ καλυτερη επιφάνεια,στρώνει/απλωνει αλλά δεν αφήνει τοσο υλικό για σκεπάσει και θέλει 1-2 χέρια παραπάνω από το microstar και αξίζει μονο σε εντελώς λεία να το χρησιμοποιήσεις...

Στην περίπτωση την δική σου λοιπον που είναι λακα,φαντάζομαι θα είναι λεία,καλό είναι να πάρεις το άσπρο σφουγγάρι αφού το πόσα χέρια θα κάνεις δεν νομίζω να είναι πρόβλημα...
 
Εγώ χρησιμοποιώ microstar αλλά θέλει περισσοτερη εξικοιωση μέχρι να βγάλεις αποτέλεσμα ..αφήνει και περισσότερο χρώμα και σκεπάζει καλύτερα...αλλά θέλει και αυτό σουμαριαμα...

Το σφουγγάρι το άσπρο αφήνει πολύ καλυτερη επιφάνεια,στρώνει/απλωνει αλλά δεν αφήνει τοσο υλικό για σκεπάσει και θέλει 1-2 χέρια παραπάνω από το microstar και αξίζει μονο σε εντελώς λεία να το χρησιμοποιήσεις...

Στην περίπτωση την δική σου λοιπον που είναι λακα,φαντάζομαι θα είναι λεία,καλό είναι να πάρεις το άσπρο σφουγγάρι αφού το πόσα χέρια θα κάνεις δεν νομίζω να είναι πρόβλημα...
Λειο ειναι ειδικά και μετα το τρίψιμο. Ειχε σε κάποια σημεια ατέλειες πχ σταξιματα αλλα δε φαινόταν.
 
Θα τα γραψω εδω μιας και είχε σχέση με τα προηγούμενα ποστ...

Πολλες φορές γίνεται συζητηση για το πιο κυλίνδρακι να χρησιμοποιήσουμε για μια δουλειά που αφορά βάψιμο ξύλου η σιδερου η και ακομη τοιχου...

Στην παρακάτω φωτο βλέπουμε 4 διαφορετικά των 10εκ..υπαρχουν στα ιδια και των 5εκ αλλα και των 18εκ...
Από δεξιά προς στα αριστερα άσπρο άφρολεξ-πορτοκαλί άφρολεξ- κοντοτριχο κυλίνδρακι και κανονικό με μαλλι(microstar).
Στο πλαι η υποδοχη ειναι ιδια...


20221231_113334.jpg 20221231_113507.jpg


Τα κυλίνδρακια άφρολεξ είναι πλήρως συνθετικά ενώ τα άλλα 2 ημισυνθετικα..
Για μεγαλες επιφανεις ειναι τα 18αρια(πορτες,ντουλαπια κ.τ.λ) και για μικρες τα αλλα 2( 5εκ & 10εκ )..
Θα αναφέρω που εγώ θεωρώ ότι πρέπει να χρησιμοποιηθεί το καθένα από αυτά και γιατί..μιας και αυτος ειναι ο σκοπος του ποστ...

Ασπρο αφρολεξ

Το ασπρο αφρολεξ/σφουγγάρι χρησιμοποιειται κυριως για ριπολινες, βερνικια και ντούκα..
Μεταξύ νερού η νεφτιου βγάζει καλύτερη επιφάνεια στο δεύτερο..
Αυτό γίνεται γιατί η ριπολινη η το ντούκο νεφτιου δεν μπορουν να πάρουν αέρα τα πολυ μικρά κενά του σφουγγαριου ενώ το πιέζουμε με αποτέλεσμα να μην δημιουργούνται εύκολα φυσαλίδες σε αντίθεση με του νερου που λόγω της σύστασης του δημιουργούνται..με πολύ σουμαρισμα ομως εξαφανίζονται..
Χρησιμοποιειται κυριως για νέες επιφανείες και βγάζει το καλύτερο αποτέλεσμα από τα 4 ασχετως υλικου επιφάνειας..
Το κυλίνδρακι αυτό δεν βγάζει μαλλι η ίνες εύκολα εκτός και εάν μπει υλικό με βάση το νιτρο η την πολυουρεθανη που για μενα ειναι απαγορευτικο.
Δεν αφήνει χρώμα πολυ χρωμα θελει αρκετα χερια εαν γινει με αυτο μονο...

Πορτοκαλι αφρολεξ

Το πορτοκαλί σφουγγάρι μοιάζει το ίδιο αλλά κατά την χρήση δεν κάνει για όλα...
Στην παρακάτω φωτο βλέπουμε ότι το πορτοκαλί άφρολεξ έχει χοντροτερα κενά σε σχεση με το ασπρο και εχει μαλλι/τρίχα που αποτελει το πρόβλημα στην εμφανιση των φυσαλλιδων..
20221231_112940.jpg
Υπαρχει δηλαδη μια παραπανω δυσκολια ώστε να στρωθεί πολύ καλά το υλικό όπως το άσπρο κυλίνδρακι...
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε υλικά όπως και το ασπρο και δεν μπαίνει σε νιτρου και πολυρεθανης υλικά..
Θεωρώ ότι εξαιτίας του χοντροτερου άφρολεξ μπορεί να απλώσει πολύ ωραία τα βερνίκια κρουστάς που είναι παχυτερο σαν υλικό από τα αλλά...
Ούτε και αυτό αφήνει πολύ χρώμα..
Θα το προόριζα για παλιές επιφανειες..


Κοντοτριχο κυλινδρακι

Το κοντοτριχο κυλινδρακι έχει πολύ περισσότερη τρίχα...
Κάνει ότι τα 2 παραπάνω και μπορεί να χρησιμοποιήθει σε όλα τα υλικά..
Δεν αφήνει όμως καλή επιφάνεια...γιατι εδω μιλαμε για μαλλι/τριχα οπως φαινεται και στην παρακατω φωτο...
20221231_113402.jpg
Όσο και να σουμαρεις την επιφάνεια δεν θα γίνει όπως τα άλλα 2...
Θα τα πρότεινα κυρίως για ντούκο..
Εκεί στρώνει το ντούκοχρώμα πολύ καλά..Δεν υπάρχει θέμα φυσσαλιδων γιατί μιλάμε για τρίχα...
Θα το προόριζα και αυτό για παλιές επιφανείες...


Κυλινδρακι microstar

Τέλος άφησα το microstar...
20221231_113158.jpg
Ίσως το απόλυτο κυλίνδρακι για όλες τις παραπανω δουλειές...

Επιπροσθετα μπορει να μπει ως κυλινδρακι για ασταρι νερου η ασταρι μεταλλου για τοιχια οπου το αποτελεσμα της επιφανιας δεν μας ενδιαφερει τοσο..
Κάνει για όλα και αφήνει πολύ καλό ως άριστο αποτέλεσμα..Αφηνεις χρωμα αρκετο και μπορεις να το σουμαρεις οσες φορες θες...Κινδυνος φυσσαλιδων δεν μπορει να υπαρξει εδω αλλα απο το μη καλο σουμαρισμα ομως να αφησει χοντραδια η γραμμες..οποτε θελει εξοικιωση...

Προσωπικα εγω το χρησιμοποιω για τα παντα πια...τα υπολοιπα κατα περιπτωση θα χρησιμοποιηθουν...
Ειδικα για τα βερνικα θεωρω οτι ειναι οτι καλυτερο εχω χρησιμοποιησει για να παρω οσο πιο καλο αποτελεσμα..
Τα 2 παρακατω αποτελουν ισως παραδειγμα με το κυλινδρακι microstar που μπορεις να κανεις το οτιδηποτε αλλα δεν γινεται απο την μια μερα στην αλλη αλλα επειτα απο παρα πολλες δοκιμες και λαθη...

Επιπλο 6.jpg Τραπεζι 10.jpg


Εν κατακλειδι...

Ολα τα κυλινδρακια εχουν βγει για μια δουλεια..αναλογα την χρηση και το υλικο τα δεδομενα περασματος και αποτελεσματος αναλογα το δουλεμα φυσικα παραμετροποιουνται αλλα ως κυρια αρχη ας εχουμε βαση τα παραπανω...
Η εξοικιωση ειναι ειναι το παν...χωρις αυτην δεν εγραφα τα παραπανω....

Ελπιζω να βοηθησα οσους θελουν να ξερουν 5 πραγματα...

Καλη χρονια...!!!!
 
Last edited:
Χρησιμες πληροφοριες Κωστη!! (y)(y)

Aνταλλασσω δυο 35λεπτα μαθηματα για 3D εκτυπωτή με ενα κυλινδρακι microstar 😁
Mε ενα..;:oops:
Ερχομαι αυριο....!!!:D

Υ.γ..θες να με βαλεις και σε αλλα μονοπατια...το ξερω δεν γλυτωνω...;)
 
  • Haha
Reactions: Χιωτης
Δοκιμασα με αφρο και ειχα λιγότερες φυσαλιδες και μαλλον καλυτερο αποτελέσμα.
Πάντως αμφιβάλλω αν μπορει να πετύχει αποτέλεσμα λακκας.
Με προβολεα στο πλαι φαίνονται ατελειες οσο ειναι νωπο.
Αυτο ειναι βελατουρα. Δε ξερω αν στρωνει λαλυτερα η ριπολινη.
 

Attachments

  • 20230101_175953.jpg
    20230101_175953.jpg
    1.6 MB · Views: 20
  • 20230101_175953.jpg
    20230101_175953.jpg
    1.6 MB · Views: 20
  • 20230101_182919.jpg
    20230101_182919.jpg
    1.6 MB · Views: 20
  • 20230101_182904.jpg
    20230101_182904.jpg
    1.2 MB · Views: 20
Δοκιμασα με αφρο και ειχα λιγότερες φυσαλιδες και μαλλον καλυτερο αποτελέσμα.
Πάντως αμφιβάλλω αν μπορει να πετύχει αποτέλεσμα λακκας.
Με προβολεα στο πλαι φαίνονται ατελειες οσο ειναι νωπο.
Αυτο ειναι βελατουρα. Δε ξερω αν στρωνει λαλυτερα η ριπολινη.
Καλά γίνεται να γίνει σύγκριση λακας που γίνεται με πιστόλι με το ρολακι στο χέρι...;
Ούτε να το σκέφτεσαι...απορώ πως το συγκρίνεις...

Το συγκεκριμένο φενεται ότι έχει κάποιες μικρες ατέλειες που μπορεί να ήταν εξ αρχής...ο προβολεας δεν έχει ουσία όταν ειναι νωπό...Μετά το βλέπεις στεγνό...
Παντως σε γενικες γραμμες δειχνει καλο για πρωτη φορα....θελει λιγο πιο απαλα το κυλινδρακι στο σουμαρισμα σου...

Όσο αφορά για το καλύτερο δυνατο αποτέλεσμα θέλει πολύ εξοικιωση...Εσύ με την μια,χρησιμοποιώντας για πρώτη φορά τέτοιο κυλινδρακι θες να βγάλεις άριστο αποτέλεσμα...;
Είναι απόλυτα λογικό...Μην βιάζεσαι να βγάλεις συμπεράσματα...

Εγώ χρόνια έκανα για να φτάσω στα αποτελέσματα που είδες στο προηγούμενο ποστ...😉
 
Last edited:
Καλά γίνεται να γίνει σύγκριση λακας που γίνεται με πιστόλι με το ρολακι στο χέρι...;
Ούτε να το σκέφτεσαι...απορώ πως το συγκρίνεις...

Το συγκεκριμένο φενεται ότι έχει κάποιες μικρες ατέλειες που μπορεί να ήταν εξ αρχής...ο προβολεας δεν έχει ουσία όταν ειναι νωπό...Μετά το βλέπεις στεγνό...
Παντως σε γενικες γραμμες δειχνει καλο για πρωτη φορα....θελει λιγο πιο απαλα το κυλινδρακι στο σουμαρισμα σου...

Όσο αφορά για το καλύτερο δυνατο αποτέλεσμα θέλει πολύ εξοικιωση...Εσύ με την μια,χρησιμοποιώντας για πρώτη φορά τέτοιο κυλινδρακι θες να βγάλεις άριστο αποτέλεσμα...;
Είναι απόλυτα λογικό...Μην βιάζεσαι να βγάλεις συμπεράσματα...

Εγώ χρόνια έκανα για να φτάσω στα αποτελέσματα που είδες στο προηγούμενο ποστ...😉
Το ρολακι ειχε λιγο θερμα στο κρατημα ειχε σπασει καπως.
Δε ξέρω αν θα στρώσει η ριπολινη το ιδιο καλά. Λεω να το τριψω λιγο παλι με 320 πριν τη ριπολινη. Γενικα με τη πιεση δεν ημουν σίγουρος ποσο θέλει. Χωρις δυναμη δεν αφηνε χρώμα και δε το εστρωνε. Επισης δε ξερω ποσες φορες θέλει σουμαρισμα καθως λογικα θα εχει ενα οριο.
 
Το ρολακι ειχε λιγο θερμα στο κρατημα ειχε σπασει καπως.
Δε ξέρω αν θα στρώσει η ριπολινη το ιδιο καλά. Λεω να το τριψω λιγο παλι με 320 πριν τη ριπολινη.
Οταν λες ειχε σπασει..;..το σφουγγαρι ειχε κοπει...;
Φυσικα και θελει τριψιμο με αποχαρτο η 320αρη...

Γενικα με τη πιεση δεν ημουν σίγουρος ποσο θέλει. Χωρις δυναμη δεν αφηνε χρώμα και δε το εστρωνε. Επισης δε ξερω ποσες φορες θέλει σουμαρισμα καθως λογικα θα εχει ενα οριο.


Για αυτο σου λεω οτι θελει εξοικιωση...εχεις μελλον μεχρι να φτασεις στο επιθυμιτο αποτελεσμα...... ;)
 
Καλημέρα και καλή χρονια μαστορια μου,

φιλε Paths, ως ερασιτέχνης που είμαι και επειδή παίζω και εγώ με ριπολίνες 1-2 πράγματα που έχω καταλήξει ύστερα από κάποιες κατασκευές που έχω κάνει:

ρολό το Microstar (δεν ήξερα οτι λεγοταν έτσι, από τον Κωστή τώρα το έμαθα, με το μάτι το αγόραζα). Είχα δοκιμάσει και τα άλλα 3, δεν κατάφερα να βρω σημείο επικοινωνίας που λένε. Προφανώς έχουν λόγω ύπαρξης (εξηγησε ο κωστης παραπάνω) αλλά για τις ριπολίνες που παίζω έχω καταλήξει στο microstar και σε μικρό πινέλο με πλούσια τρίχα όπου δεν μπορεί αν μπει το ρολο.
Προσωπικά μετά την βελατούρα περνάω 3 χέρια ριπολίνης ως εξής:
1 χέρι με μπόλικο υλικό στο ρολό. Σταυρωτά περάσματα αν η επιφάνεια το επιτρέπει. Πολύ λιγη πίεση στο πινέλο.
Τρίψιμο καλό και ιδιαίτερα στις γωνίες όπου έχει την τάση να κάθετε περισσότερο υλικό και καθάρισμα με πανί.
2 χέρι με λιγότερο υλικό στο ρολό. Προς μια κατευθυνηση οι κινήσεις. Πίεση ελάχιστη, κάτι λίγο περισσότερο από την πίεση που θα ασκούταν εξαιτίας της βαρύτητας να καταλάβεις.
Ελαφρύ τρυψιματάκι και καθάρισμα με πανί.
3 χέρι με ακόμα λιγότερο υλικό στο ρολό. Προς μια κατευθυνηση οι κινήσεις.

Ειδικά στο 2ο και 3 χέρι
πριν ακουμπήσεις το ρολό στο ξύλο, να έχεις κατανήμει όσο καλύτερα μπορείς την ποσότητα του υλικού στο ρολό
όταν τελειώνω ένα κομμάτι με ένα μικρό πινελάκι περνώ σαν χάδι τις ακμές να μαζέψει/απλώσει όπου μπορεί να έχει μαζευτεί περισσοτερο υλικό.

Παρακάτω το αποτέλεσμα που πέτυχα με την παραπάνω τεχνική:
Δεν έχει καλή ανάλυση, σου λέω απλά κανείς από τους φίλους/φίλες που ήρθαν δεν πιστεύει με τη μία ότι το βάψιμο δεν το έδωσα έξω σε επαγγελματία, και πρέπει να τους το επιβεβαιώση η σύζυγος μου.
Προς Θεού όμως, για ένα έμπειρο μάτι το αποτέλεσμα δεν είναι εφάμιλο με αντιστοιχο επαγγελματικό με πιστόλια και κομπρεσέρ κλπ.
 
Καλημέρα και καλή χρονια μαστορια μου,

φιλε Paths, ως ερασιτέχνης που είμαι και επειδή παίζω και εγώ με ριπολίνες 1-2 πράγματα που έχω καταλήξει ύστερα από κάποιες κατασκευές που έχω κάνει:

ρολό το Microstar (δεν ήξερα οτι λεγοταν έτσι, από τον Κωστή τώρα το έμαθα, με το μάτι το αγόραζα). Είχα δοκιμάσει και τα άλλα 3, δεν κατάφερα να βρω σημείο επικοινωνίας που λένε. Προφανώς έχουν λόγω ύπαρξης (εξηγησε ο κωστης παραπάνω) αλλά για τις ριπολίνες που παίζω έχω καταλήξει στο microstar και σε μικρό πινέλο με πλούσια τρίχα όπου δεν μπορεί αν μπει το ρολο.
Προσωπικά μετά την βελατούρα περνάω 3 χέρια ριπολίνης ως εξής:
1 χέρι με μπόλικο υλικό στο ρολό. Σταυρωτά περάσματα αν η επιφάνεια το επιτρέπει. Πολύ λιγη πίεση στο πινέλο.
Τρίψιμο καλό και ιδιαίτερα στις γωνίες όπου έχει την τάση να κάθετε περισσότερο υλικό και καθάρισμα με πανί.
2 χέρι με λιγότερο υλικό στο ρολό. Προς μια κατευθυνηση οι κινήσεις. Πίεση ελάχιστη, κάτι λίγο περισσότερο από την πίεση που θα ασκούταν εξαιτίας της βαρύτητας να καταλάβεις.
Ελαφρύ τρυψιματάκι και καθάρισμα με πανί.
3 χέρι με ακόμα λιγότερο υλικό στο ρολό. Προς μια κατευθυνηση οι κινήσεις.

Ειδικά στο 2ο και 3 χέρι
πριν ακουμπήσεις το ρολό στο ξύλο, να έχεις κατανήμει όσο καλύτερα μπορείς την ποσότητα του υλικού στο ρολό
όταν τελειώνω ένα κομμάτι με ένα μικρό πινελάκι περνώ σαν χάδι τις ακμές να μαζέψει/απλώσει όπου μπορεί να έχει μαζευτεί περισσοτερο υλικό.

Παρακάτω το αποτέλεσμα που πέτυχα με την παραπάνω τεχνική:
Δεν έχει καλή ανάλυση, σου λέω απλά κανείς από τους φίλους/φίλες που ήρθαν δεν πιστεύει με τη μία ότι το βάψιμο δεν το έδωσα έξω σε επαγγελματία, και πρέπει να τους το επιβεβαιώση η σύζυγος μου.
Προς Θεού όμως, για ένα έμπειρο μάτι το αποτέλεσμα δεν είναι εφάμιλο με αντιστοιχο επαγγελματικό με πιστόλια και κομπρεσέρ κλπ.
Ειχα δει τη δουλειά σου και μου αρεσε. Θα ειχε ενδιαφέρον να δούμε με φως στο πλαι πως ειναι.
Εμενα δε με βλεπω λογο ελλειψης χρονου να κανω πανω απο 2 χερια.

Περασα πρωτο χερι ριπολινη. Γενικα ψιλοοκ το αποτελεσμα αν και πιστευω εκανα λαθος στο σουμαρισμα που λεει και ο KOSSTV. Δηλαδη φαινονται τα σημεια που σηκωθηκε το ρολο. Δε ξερω αν υπαρχει καποιο τιπ η αν πρεπει να παμε ολη την επιφανεια με μιας για ομοιομορφια στο τελος.
 

Attachments

  • 20230102_180156.jpg
    20230102_180156.jpg
    1 MB · Views: 19
  • 20230102_201003.jpg
    20230102_201003.jpg
    933.6 KB · Views: 19
Αν και το εχω ξαναπει ας το αναφερω αλλη μια...

Το πέρασμα ανεξάρτητος χεριών πάει ως εξής...

Αναλόγως το πλάτος της επιφανείας επιλέγουμε και μήκος κυλίνδρακι..
Θα αναφέρω παράδειγμα με άφρολεξ γιατί με το microstar είναι πιο εύκολα τα πράγματα γιατί το μαλλι/τρίχα του ρόλου φορτώνεται με περισσότερο χρώμα και πάει πολύ πιο γρήγορα...


Εαν έχουμε π.χ. ένα κομμάτι 1.20 μηκος Χ 0.50 πλατος επιλέγουμε 18αρη ρολακι ώστε να απλωθεί το υλικό..
Αρχικα λοιπον απλώνουμε το υλικο 6 φασεις σε επιφάνεια 0.20 Χ 0.50 κάθε φορα από 6 για να συμπληρωθεί ολοκληρο το κομμάτι των 1.20 × 0.50
Δηλ 3 σειρες από 2 παπλώματα η κάθε μια..

Αφού απλώσουμε το υλικό σε ολη την επιφανεια ξεκινάμε από γωνια με την πλευρά που ειναι η βαση του σιδερου του οριζόντιου κυλίνδρου από την μέσα πλευρα(παίζει τεράστιο ρόλο στο να μην αφήσει γραμμες) πηγαινοντας απο πανω προς κατω σε ευθεία κατεύθυνση και προχωρώντας σιγα-σιγα προς την άλλη πλευρά..
Για να δώσω μια τάξη πραγμάτων πόσες φορές πάνω κάτω το παμε ώστε να φτάσει στην άλλη πλευρα στο παράδειγμα μας με ρολακι 18αρη θα χρειαστεί 7-8 φορές..αναλογως υπολογιζεται σε μικροτερη η μεγαλυτερη επιφανεια..
Εδώ "παταμε" το κυλινδρακι για να πάρει και παει το χρώμα παντού..

Εποιτα ξαναξεκιναμε από την αρχή και με πιο απαλό τρόπο "σουμαρουμε" την επιφάνεια..
Αφήνουμε λιγο να "τραβήξει" το χρωμα και εποιτα επανασουμαρουμε..
Το αφήσουμε να "τραβήξει" σχετίζεται και με τις καιρικές συνθήκες.. το καλοκαίρι που στεγνωνει πιο γρήγορα το αφηνουμε 10-20 δεύτερα...το χειμώνα και ένα λεπτό να περάσει δεν έχει θέμα...

Περνάμε λοιπόν πολύ απαλά αυτήν την 3 φορά ισα να ακουμπάει ο κύλινδρος και ελέγχουμε εαν κατά το πέρασμα αφήνει πίσω φουσκαλες/μπιμπικια...
Αν ναι τοτε ξαναπερναμε άλλη μια..

Εαν η επιφάνεια μας έχει "εργαλεια" που θέλουν πινέλο τα περνάμε πρώτα και μετά περνάμε κύλινδρο.. αν και σε κάποιες εξιδυκευμενες περίπτωση πρέπει να γίνει το αντίθετο..

Από εκεί πέρα παίζει ρόλο η απορροφητικότητα της επιφάνειας ώστε να κινηθούμε γρήγορα..
Σε μια ήδη βαμμένη επιφανια δεν χρειάζεται...
Σε καινούργια επιφανεια όπου το ξύλο είναι απορροφητικό πρέπει να κινηθούμε αρκετά γρήγορα πριν στεγνώσει ώστε να μην μας αφήσει γραμμες στα πρώτα χέρια...Μετά σιγά σιγά μας δίνεται ο χρόνος να δουλέψουμε πιο άνετα..
Φυσικά μετά από κάθε χέρι θέλει τριψιμο/αποχαρταρισμα...

Αυτά περί απλωματος...

Άλλο ζήτημα είναι το βουτηγμα στην σκαφη...
Εγώ επιλέγω πάντα μικρή σκαφη των 18εκ..ελέγχω να είναι στεγνή και αν αφορά ριπολινη καλό είναι να πάρουμε καινούργια..
Όταν βουτάμε το κυλίνδρακι δεν το βάζουμε στο χρώμα όλο...το πηγαίνουμε περιοδικά πάνω/κατω και περιστροφικα μέχρι να γεμίσει το ρόλο..
Αυτό το κάνουμε για να πάρει παντού το ίδιο χρωμα ο κύλινδρος ώστε να απλωθεί σωστά στο κομμάτι προς βάψιμο..

Με το microstar επειδή περνει πολύ περισσότερο χρώμα οι κινήσεις είναι λιγότερες και χέρια λιγότερα..
Βέβαια η επιφάνεια δεν Θα βγει τόσο λεία όσο με το σφουγγάρι καθώς θέλει πολύ εξοικιωση το ρόλο για έρθει μέχρι τα επίπεδα του σφουγγαριου που μόνο εμπειρικα και από τις πολλές προσπαθειες έρχεται...

Πολύ σημαντικό είναι το χέρι του καθενός...θέλει σταθερότητα και όχι βεβιασμενες κινήσεις...ηρεμία και προσοχή...


Αυτά.. ελπίζω να έγινα κατανοητός και να βοήθησα...