Βασικές Αρχές Φωτογραφίας για αρχαρίους

Re: ISO vs SHUTTER SPEED

επειδή το αναφέραμε παραπάνω, ένα παράδειγμα χρήσης της αντιστάθμισης έκθεσης: το θέμα απλό, ο σημερινός απογευματινός καφές μου, σε κατάλευκο φλυτζάνι πάνω στο άσπρο τραπέζι.
Η πρώτη φωτογραφία είναι δίχως αντιστάθμιση έκθεσης. Το κατάλευκο το απέδωσε ως μέσο τόνο, ενώ τον καφέ τον σκοτείνιασε εντελώς. Και μάλιστα παρά το ότι η φωτομέτρηση είναι εν προκειμένω κέντρου βάρους.
Η δεύτερη είναι με αντιστάθμιση +1EV. Είναι πολύ κοντά στο ιδανικό, όμως και πάλι δεν μου κάνει, καθώς θέλω να δείξω περισσότερο το πόσο πέτυχε τον καφέ η γυναίκα μου, το φουσκωμένο καϊμάκι του με τις δύο φουσκάλες.
Οπότε η τρίτη βγήκε με +1 2/3 EV. Έκαψε λίγο τα λευκά και τα έκανε κατά τι εκτυφλωτικότερα από όσο είναι, αλλά έφερε το αποτέλεσμα εκεί που ήθελα. Στην υγειά σας! -bye-
 

Attachments

  • coffee1.jpg
    coffee1.jpg
    39.3 KB · Views: 33
  • coffee2.jpg
    coffee2.jpg
    40.9 KB · Views: 29
  • coffee3.jpg
    coffee3.jpg
    40.1 KB · Views: 38
Απάντηση: Re: ISO vs SHUTTER SPEED

fill in πού όμως? Για ολόκληρη την παραλία ή τη χιονισμένη πλαγιά?
Δεν τις καίει, στα ίσια τις φέρνει. Διότι το φωτόμετρο της μηχανής υποτίθεται πως είναι ρυθμισμένο για να αποδίδει έναν μέσο τόνο, ενώ φυσικά το χιόνι και η λευκή άμμος δεν είναι μέσου τόνου, αλλά κάτασπρα. Έτσι μία φωτογραφία καλοκαιριάτικα σε παραλία, ενώ κανονικά θα έπρεπε να λούζεται στο εκτυφλωτικό ελληνικό φως, μας βγαίνει μουντή. Εάν βέβαια κάνουμε δραστική επέμβαση (εάν υπερβούμε δηλαδή στην αντιστάθμιση το 1EV) υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να κάψουμε τη σκηνή. Πάντως από πείρα λέω ότι το χιόνι χρειάζεται παραπάνω από +1EV αντιστάθμιση (αναλόγως βέβαια και τη μηχανή).


Σωστο αυτο για το Χιονι !! αν εχει χιονι και ηλιοφανεια τοτε παμε και σε... +2 κλικ
 
Re: ISO vs SHUTTER SPEED

Οπότε η τρίτη βγήκε με +1 2/3 EV. Έκαψε λίγο τα λευκά και τα έκανε κατά τι εκτυφλωτικότερα από όσο είναι, αλλά έφερε το αποτέλεσμα εκεί που ήθελα. Στην υγειά σας! -bye-

Φυσικά και συμφωνώ με την μεθοδολογία, αλλά θα έμπαινα και στον πειρασμό να πείραζα τη δεύτερη με gamma correction ή curves ώστε να μην χρειαστεί να κάψουμε και τα λευκά.

Άντε στην υγειά μας! -bye-
 
Re: ISO vs SHUTTER SPEED

Σωστό, και όπως είπα θα σταματούσα εκεί γιατί είναι σωστότερο στην απεικόνιση των φωτιστικών συνθηκών (απογευματινός πλάγιος ήλιος) που επικρατούσαν. Όμως τα λευκά εν προκειμένω δεν περιείχαν αξιόλογη πληροφορία (απλό λευκό φλυτζάνι), αντίθετα τα σκοτεινά περιείχαν πληροφορία, την οποία ακολούθως και κατανάλωσα. -bye-

Δυστυχώς οι ψηφιακές έχουν ακόμη σχετικά περιορισμένο δυναμικό εύρος ώστε να μπορούμε να τα έχουμε όλα. Βέβαια και +1 2/3 EV είναι μία πολύ δραστική αντιστάθμιση. Σημειωτέον ότι συνήθως τέτοιες παρεμβάσεις χρειάζονται στα λευκά. Είναι νομίζω εγγενές χαρακτηριστικό της 350D με την οποία τραβήχθηκαν οι φωτο, να υποφωτίζει περίπου 1/3EV. Σε μαύρο πχ θέμα δεν χρειάστηκε παρά μόνο διορθώσω την έκθεση κατά - 1/3 EV.

Φυσικά οι συγκεκριμένες φωτογραφίες δεν τραβήχθηκαν για να επιδείξουν τη συμπεριφορά του φωτομέτρου στα μαύρα και τα άσπρα, αλλά για να απαθανατίσουν δύο μνημειώδη γεγονότα, το ότι με έπιαση η προκοπή και κέρωσα το αυτοκίνητο και ότι η γυναίκα μου μου έφτιαξε καφέ... :flipout: :flipout:
 

Attachments

  • volvo.jpg
    volvo.jpg
    82.1 KB · Views: 36
Re: ISO vs SHUTTER SPEED

Όμως τα λευκά εν προκειμένω δεν περιείχαν αξιόλογη πληροφορία (απλό λευκό φλυτζάνι), αντίθετα τα σκοτεινά περιείχαν πληροφορία, την οποία ακολούθως και κατανάλωσα. -bye-

Φυσικά οι συγκεκριμένες φωτογραφίες δεν τραβήχθηκαν για να επιδείξουν τη συμπεριφορά του φωτομέτρου στα μαύρα και τα άσπρα, αλλά για να απαθανατίσουν δύο μνημειώδη γεγονότα, το ότι με έπιαση η προκοπή και κέρωσα το αυτοκίνητο και ότι η γυναίκα μου μου έφτιαξε καφέ... :flipout: :flipout:

Ήθελα απλά να πω ότι αυτές οι ατάκες ήταν φοβερές!!! :grinning-smiley-043:grinning-smiley-043 (όπως και η ανάλυση, αλλά τα ήξερα αυτά... με τις ατάκες όμως αρχίζει ωραία η μέρα μου, να'σαι καλά!) :grinning-smiley-043:grinning-smiley-043
 
Last edited:
Re: ISO vs SHUTTER SPEED

Σωστό, και όπως είπα θα σταματούσα εκεί γιατί είναι σωστότερο στην απεικόνιση των φωτιστικών συνθηκών (απογευματινός πλάγιος ήλιος) που επικρατούσαν. Όμως τα λευκά εν προκειμένω δεν περιείχαν αξιόλογη πληροφορία (απλό λευκό φλυτζάνι), αντίθετα τα σκοτεινά περιείχαν πληροφορία, την οποία ακολούθως και κατανάλωσα. -bye-

Δοκίμασα παλιότερα κάποιο πρόγραμμα (που ξέχασα πώς το λέγανε) που συνδύαζε δύο λήψεις με διαφορετικές ρυθμίσεις ώστε να μεγαλώσει την δυναμική περιοχή κρατώντας τα καλύτερα κομμάτια και των δύο. Το κόλπο δουλεύει εντυπωσιακά αλλά μάλλον το παράκανα στις δοκιμές και το αποτέλεσμα έμοιαζε κάπως αφύσικο...
Έχεις δοκιμάσει κάτι τέτοιο;

Δυστυχώς οι ψηφιακές έχουν ακόμη σχετικά περιορισμένο δυναμικό εύρος ώστε να μπορούμε να τα έχουμε όλα. Βέβαια και +1 2/3 EV είναι μία πολύ δραστική αντιστάθμιση. Σημειωτέον ότι συνήθως τέτοιες παρεμβάσεις χρειάζονται στα λευκά. Είναι νομίζω εγγενές χαρακτηριστικό της 350D με την οποία τραβήχθηκαν οι φωτο, να υποφωτίζει περίπου 1/3EV. Σε μαύρο πχ θέμα δεν χρειάστηκε παρά μόνο διορθώσω την έκθεση κατά - 1/3 EV.

Τέτοια θέματα μπορούν να βοηθηθούν και με ελεγχόμενο fill flash ή και κάποιον ανακλαστήρα του φυσικού φωτός. Πάντως το flash δεν κατάφερα ακόμα να το κάνω να μου αρέσει όπως κι αν φωτίσει... Μόνο με ανάκλαση σε ταβάνι ή σε ομπρέλα πλησίαζε σε ότι ήθελα και πάλι κάτι αφύσικο έβγαινε, για τα γούστα μου φυσικά...

Φυσικά οι συγκεκριμένες φωτογραφίες δεν τραβήχθηκαν για να επιδείξουν τη συμπεριφορά του φωτομέτρου στα μαύρα και τα άσπρα, αλλά για να απαθανατίσουν δύο μνημειώδη γεγονότα, το ότι με έπιαση η προκοπή και κέρωσα το αυτοκίνητο και ότι η γυναίκα μου μου έφτιαξε καφέ... :flipout: :flipout:

Α ώστε εσύ έκανες την ζημιά που κέρωσες το αμάξι και από τότε ξαναχάλασε ο καιρός και όλο ψιλοβρέχει... ;)
Εκτός κι αν η αλλαγή ενεργοποιήθηκε απ' την γυναίκα σου που έφτιαξε τον καφέ... :flipout:
 
Re: ISO vs SHUTTER SPEED

δεν ξέρω φίλε μου, μιλάμε για κοσμοϊστορικά φαινόμενα. Να είναι καλά η τεχνολογία που με το exif έχω κρατήσει και την ημερομηνία στην οποία συνέπεσαν

:flipout: :flipout: :flipout: :flipout:
 
Re: ISO vs SHUTTER SPEED

Δυστυχώς οι ψηφιακές έχουν ακόμη σχετικά περιορισμένο δυναμικό εύρος ώστε να μπορούμε να τα έχουμε όλα. Βέβαια και +1 2/3 EV είναι μία πολύ δραστική αντιστάθμιση. Σημειωτέον ότι συνήθως τέτοιες παρεμβάσεις χρειάζονται στα λευκά. Είναι νομίζω εγγενές χαρακτηριστικό της 350D με την οποία τραβήχθηκαν οι φωτο, να υποφωτίζει περίπου 1/3EV. Σε μαύρο πχ θέμα δεν χρειάστηκε παρά μόνο διορθώσω την έκθεση κατά - 1/3 EV.

To ξαναβρήκα το πρόγραμμα που συνδυάζει 2 φωτογραφίες σε 1 με αυξημένη δυναμική περιοχή. Λέγεται photomatix.

Θέλει ίδιες λήψεις διαφορετικά το συνδυασμένο αποτέλεσμα βγάζει μάτι στις διαφορές, όπως στον συνδυασμό της πρώτης και τρίτη φωτογραφίας του καφέ σου που δοκίμασα να συνδυάσω!
Νομίζω όμως ότι και πάλι φαίνεται η λογική με την οποία δουλεύει...
 

Attachments

  • coffee4.jpg
    coffee4.jpg
    147.6 KB · Views: 19
Re: ISO vs SHUTTER SPEED

δεν ξέρω φίλε μου, μιλάμε για κοσμοϊστορικά φαινόμενα. Να είναι καλά η τεχνολογία που με το exif έχω κρατήσει και την ημερομηνία στην οποία συνέπεσαν

:flipout: :flipout: :flipout: :flipout:

Αν μας διαβάσει η γυναίκα σου θα έχουμε κι άλλα έντονα φαινόμενα με αστραπές και βροντές που θα ακούγονται σε όλη την περιοχή σου!! Και δεν αποκλείεται αμέσως μετά να επεκταθούν και στην γειτονιά μου!! :slapface:
 
Re: ISO vs SHUTTER SPEED

Αυτά τα φαινόμενα πάντως... ούτε 1 24ωρο δεν το χάρηκα έτσι γυαλισμένο... Το επόμενο πρωί έβρεχε και το συνεχίζει σχεδόν έτσι 10 μέρες. Να μην πω σαν τι είναι τώρα γιατί θα το διαγράψουν. Ας πούμε πως από volvo έγινε vulva. :flipout:
 
Re: ISO vs SHUTTER SPEED

Αυτά τα φαινόμενα πάντως... ούτε 1 24ωρο δεν το χάρηκα έτσι γυαλισμένο... Το επόμενο πρωί έβρεχε και το συνεχίζει σχεδόν έτσι 10 μέρες. Να μην πω σαν τι είναι τώρα γιατί θα το διαγράψουν. Ας πούμε πως από volvo έγινε vulva. :flipout:

:flipout:
Επιβεβαιώθηκε άλλη μια φορά ο νόμος του Μέρφυ! ;)
Καλά που πρόλαβες τουλάχιστον και το φωτογράφησες φρεσκογυαλισμένο! Αν και με ένα καλό πλύσιμο και πάλι θα φανεί η καλή δουλειά που έκανε το κέρωμα.

Χωρίς κλειστό χώρο στάθμευσης, παρόμοιες προσπάθειες μοιάζουν ενοχλητικά μάταιες.
 
Photography basics

Καλημερα. Σκεφτηκα να ξεκινησουμε ενα νημα,με σκοπο να επεξηγησουμε καποια βασικα πραματα που πρεπει να γνωριζουν ολοι οσοι θελουν να ασχοληθουν με το χομπι της φωτογραφιας.

Θα ξεκινησω με την εκθεση. Οταν καταρχην λεμε εκθεση,αναφερομαστε στη φωτεινοτητα μιας φωτογραφιας.Μια φωτογραφια,χονδρικα μιλωντας,μπορει να βγει υποεκτεθημενη(πιο σκοτεινη απο το κανονικο),κανονικα εκτεθημενη η υπερεκτεθημενη(πιο φωτεινη απ'οτι πρεπει) Βεβαια το τι φωτεινοτητα ταιριαζει σε καθε φωτογραφια ειναι αναλογα και με το θεμα κτλ,απλα καταλαβαινετε οτι καθε φωτογραφια πανω κατω πρεπει να εχει μια φωτεινοτητα που να ταιριαζει στο θεμα,και να μην ειναι αισθητα σκοτεινοτερη η φωτεινοτερη απο το κανονικο.

Η εκθεση λοιπον,εξαρταται απο την ταχυτητα κλειστρου,το διαφραγμα,και την ευαισθησια ISO του αισθητηρα(η του φιλμ).Αυτοι οι τρεις παραγοντες καθοριζουν το "φως" στη φωτογραφια μας,να το πω ετσι με απλα λογια.

Για να δουμε εναν εναν αυτους τους παραγοντες λοιπον,καθως εκτος του φωτος,καθοριζουν και καποια αλλα πραματα οπως θα δουμε.

ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΚΛΕΙΣΤΡΟΥ

Το κλειστρο,ειναι ας πουμε κατι σα μια πορτουλα,ενα παραθυρο μπροστα απο τον αισθητηρα η το φιλμ,που ανοιγει και κλεινει για να περασει η εικονα,το φως ουσιαστικα,πανω στη φωτοευαισθητη επιφανεια(αισθητηρας η φιλμ) Ο χρονος λοιπον που το κλειστρο μενει ανοικτο για να περασει το φως,λεγεται ταχυτητα κλειστρου. Η ταχυτητα κλειστρου μπορει να ειναι απο πολυ αργη/αργη(30 sec,15 sec,10 sec,1 sec,1/4 sec,1/8 κτλ.),εως και γρηγορη/πολυ γρηγορη(1/100,1/500,1/1000 sec κτλ)
Οσο πιο αργη ειναι η ταχυτητα,τοσο πιο πολυ φως περναει,ενω αν ειναι πιο μεγαλη,περναει λιγοτερο φως. Εκτος ομως απο αυτο,η ταχυτητα κλειστρου μπορει να εχει και καποια αλλα αποτελεσματα στη φωτογραφια μας.Για παραδειγμα με πιο αργη ταχυτητα,τα αντικειμενα,ζωα,ανθρωποι κτλ που κουνιουνται,θα βγουν φλου,θολα(Αυτο μπορουμε να το εκμεταλευτουμε δημιουργικα καποιες φορες). Επισης με μια αργη ταχυτητα,ειναι δυσκολο να βγαλουμε στο χερι φωτογραφιες,γιατι βγαινουν κουνημενες και θολες.Με μια ταχυτητα 1/8,1/4 sec πχ,ειναι δυσκολο να πετυχουμε σταθερη φωτο,ειδικα αν χρησιμοποιουμε και πιο μεγαλα ζουμ.Ο σταθεροποιητης(στο φακο η στη μηχανη) βοηθαει λιγο σε αυτες τις περιπτωσεις καποιες φορες.Αν ομως η ταχυτητα πεσει πολυ,τοτε χρειαζομαστε τριποδο,η καπως να στερεοσουμε τη μηχανη.

Αν η ταχυτητα γινει πιο γρηγορη,τοτε ο κινδυνος να βγει κουνημενη η φωτο μειωνεται η και εξαλειφεται τελειως σε υψηλες ταχυτητες,και οτι κινηται στο καδρο μας "παγωνει".

ΔΙΑΦΡΑΓΜΑ

Το διαφραγμα ειναι ενα ανοιγμα στο φακο μεσα,το οποιο ανοιγει και κλεινει,με κατι λεπιδες. Οταν το διαφραγμα ειναι ανοιχτο(μικρα f no,πχ f1.8,f2.8 κτλ)τοτε περναει περισσοτερο φως,ενω οταν κλεινει(f5,6,f 8,f11,f20 κτλ)τοτε μειωνεται το φως που περναει μεσα απο το φακο.

Αλλα και εδω,δεν επηρεαζεται μονο η ποσοτητα του φωτος οταν μεταβαλλεται το διαφραγμα.Αλλαζει και το βαθος πεδιου,δηλαδη η αποσταση μπροστα και πισω απο το σημειο που εχουμε εστιασει,οπου ειναι εστιασμενη η φωτογραφια μας.Οταν το διαφραγμα ειναι ανοικτο,το βαθος πεδιου μικραινει,ενω οταν κλεινει,το βαθος πεδιου μεγαλωνει.(το βαθος πεδιου εξαρταται και απο αλλους παραγοντες οπως την εστιακη αποσταση του φακου,την αποσταση του θεματος απο τη μηχανη κτλ,θα τα δουμε αργοτερα.)

Ετσι εχουμε για το διαφραγμα: Ανοικτο διαφραγμα(μικρο f no)-περισσοτερο φως,μικροτερο βαθος πεδιου. Κλειστο διαφραγμα(μεγαλο f no)-λιγοτερο φως,μεγαλητερο βαθος πεδιου.

ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ISO. Ειναι το ποσο ευαισθητος ειναι ο αισθητηρας της ψηφιακης μηχανης η το φιλμ στο φως. Στα μικροτερα ISO πχ 100,200 εχουμε λιγοτερη ευαισθησια στο φως αλλα και πιο καθαρη εικονα με λιγοτερο ψηφιακο θορυβο(ανεπιθιμητοι κοκκοι μονοχρωματικης φυσης η και χρωματως μπλε/μωβ κοκκινοπου κτλ) Στα μεγαλητερα ISO εχουμε περισσοτερη ευαισθησια στο φως,αλλα δυστυχως και περισσοτερο ψηφιακο θορυβο.

Ειδαμε λοιπον οτι αυτοι οι τρεις παραγοντες επηρεαζουν το φως στην τελικη φωτογραφια μας,αλλα και αλλα πραματα οπως ειδαμε πιο πανω.


AUTO:
Οταν χρησιμοποιουμε τη μηχανη μας στο auto,τοτε η μηχανη μας φωτομετρει και επιλεγει αυτοματα τα παντα,και μπορει το τελικο αποτελεσμα να μην ειναι αυτο που θελουμε.

PROGRAM(P):
Σε αυτη την επιλογη η μηχανη επιλεγει την ταχυτητα κλειστρου και το διαφραγμα,ενω μας δινει την επιλογη να επιλεξουμε το ISO,ενω αν δε συμφωνουμε με το φωτομετρο της μηχανης,μπορουμε να χρησιμοποιησουμε την αντισταθμιση εκθεσης.Αν μειωσουμε λοιπον(-)για να πετυχουμε πιο σκοτεινο αποτελεσμα,η μηχανη θα ρυθμισει αυτοματως κλειστρο και διαφραγμα ωστε να μπει λιγοτερο φως,ενω αν αυξησουμε(+),τοτε θα πειραξει παλι τα κλειστρο και το διαφραγμα ωστε να μπει περισσοτερο φως.

APERTURE PRIORITY(Av η A)
Σε αυτη την επιλογη,μπουρουμε να επιλεξουμε το διαφραγμα,και το iso,και η μηχανη επιλεγει την ταχυτητα κλειστρου.Αν δε συμφωνουμε με τη φωτομετρηση,μπορουμε οπως και πριν,να χρησιμοποιησουμε exposure compensation,την αντισταθμιση εκθεσης δηλαδη.Αν θελουμε πιο σκοτεινο αποτελεσμα μειωνουμε(-)και η μηχανη στην ουσια μεγαλωνει την ταχυτητα κλειστρου για να μπει λιγοτερο φως.Αν θελουμε πιο φωτεινη εικονα,αυξανουμε(+)την εκθεση και η μηχανη μειωνει την ταχυτητα ετσι ωστε να μπει περισσοτερο φως.

SHUTTER PRIORITY(Tv η S)
Σε αυτο το προγραμμα,μπορουμε να επιλεξουμε εμεις την ταχυτητα κλειστρου που θελουμε και το iso,και η μηχανη θα επιλεξει διαφραγμα.Αν δε συμφωνουμε με τη φωτεινοτητα,χρησιμοποιουμε παλι την αντισταθμιση εκθεσης.Αν θελουμε πιο σκοτεινη φωτο,μειωνουμε αναλογα(-)και η μηχανη ουσιαστικα κλεινει το διαφραγμα ωστε να μπει λιγοτερο φως.Αν θελουμε πιο φωτεινη εικονα,αυξανουμε(+)και η μηχανη θα ανοιξει αναλογως το διαφραγμα ωστε να μπει φως.

MANUAL
Εδω τα ρυθμιζουμε εμεις ολα,και την ταχυτητα κλειστρου,και το διαφραγμα,και το iso οσον αφορα την εκθεση.

Οταν δουλευουμε με compact,μια καλη επιλογη ειναι το Program,διοτι σε αυτο η μηχανη θα ρυθμισει αυτοματως το πιο ανοιχτο δυνατον διαφραγμα(το βαθος πεδιου στις κομπακτ δεν αλλαζει σχεδον καθολου ανοικτο/κλειστο να ειναι το διαφραγμα),για να εχουμε και μια πιο μεγαλη ταχυτητα κλειστρου ωστε να μη βγαινει κουνημενη η φωτο οσο ειναι δυνατον,ενω μπορουμε να ρυθμισουμε εμεις και την αντισταθμιση εκθεσης αν δε συμφωνουμε με τη φωτεινοτητα,και φυσικα και το iso για να μην εχουμε πολυ θορυβο.

Στις slr βεβαια,οπου το βαθος πεδιου γενικα ειναι αισθητα ως πολυ μικροτερο(θα εξηγησουμε αλλη στιγμη γιατι),το program ενδεχεται να μας δωσει πολλες φορες ανοικτο διαφραγμα ωστε να πετυχει μια πιο υψηλη ταχυτητα,με αποτελεσμα εξαιτιας του ανοικτου διαφραγματος να μειωθει το βαθος πεδιου σε μια φωτο οπου θα πρεπει κανονικα να ειχαμε μεγαλητερο βαθος πεδιου. Ετσι συστηνεται στις slr να δουλευετε καλητερα με την προτεραιοτητα διαφραγματος η το manual,για να εχετε ελεγχο του βαθους πεδιου.

Να πουμε τωρα δυο πραματα για το τι ειναι τα "στοπ". Οπως ειδαμε πιο πανω η εκθεση(φωτεινοτητα)μιας φωτογραφιας εξαρταται απο την ταχυτητα κλειστρου,το διαφραγμα και το ISO.Αυτα αναλογα πως τα ρυθμιζουμε,αφηνουν λιγοτερο η περισσοτερο φως να περασει στην φωτογραφια μας.

Οταν λεμε ενα στοπ,εννοουμε οτι αν εχουμε μια ποσοτητα φωτος,ενα στοπ λιγοτερο ειναι η μιση ποσοτητα φωτος,ενω ενα στοπ περισσοτερο ειναι η διπλασια.

Για παραδειγμα απο κατω,εχουμε το διαφραγμα να κλεινει 1 στοπ,δηλαδη περναει η μιση ποσοτητα φωτος απο την αρχικη.Σε παρενθεση ειναι τα βηματα 1/3 στοπ που συναντιουνται συνηθως στις μηχανες. f5.0(f5.6,f6.3)f7.1 Δηλαδη κλεισαμε το διαφραγμα ενα στοπ(απο το 5.0 στο 7.1),με αποτελεσμα να περασει η μιση ποσοτητα φωτος απο το φακο απο το αρχικο που ηταν 5.0.Αν απο το 7.1 ανοιγαμε 1 στοπ,δηλαδη f5.0,τοτε θα περνουσε η διπλασια ποσοτητα φωτος.

Παραδειγμα με την ταχυτητα κλειστρου. 1/20 sec(1/25,1/30)1/40

Εδω αυξησαμε,ανεβασαμε την ταχυτητα κατα ενα στοπ,με αποτελεσμα να περναει και απο εδω το μισο φως απ'οτι αρχικα.Αν και παλι απο το 1/40 πηγαιναμε στο 1/20 τοτε ειχαμε 1 στοπ πιο φωτεινη εικονα,δηλαδα διπλασιο φως απο το 1/40.

Το ιδιο και με το iso ISO 100 - ISO 200

τωρα με το iso 200 περναει το διπλασιο φως απ'οτι στο 100(εδω συνηθως στις μηχανες δεν εχουμε βηματα του 1/3,αν και καποιες slr εχουν)Ανεβασαμε ενα στοπ το iso.Αν ειχαμε 200 και πηγαιναμε 100,τοτε μειωναμε ενα στοπ και ειχαμε το μισο φως απο'τι στο 200. Ετσι αναλογα το θεμα μας,τις φωτιστικες συνθηκες,τι θελουμε να πετυχουμε κτλ παιζουμε.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ. Εστω οτι εχουμε μια σωστη εκθεση με 1/100 ταχυτητα,f3.5 διαφραγμα και 100 iso.Εμεις ομως θελουμε να πετυχουμε μεγαλητερο βαθος πεδιου στη φωτογραφια μας(να ειναι πιο καλα εστιασμενη μπροστα και πισω απο το σημειο εστιασης)και πρεπει να κλεισουμε σε f7.1,δηλαδη δυο στοπ.

f3.5(f4.0,f4,5)f5.0(f5.6,f6.3)f7.1

Αν το κανουμε αυτο χωρις να κανουμε τιποτα αλλο,η φωτογραφια θα υποεκτεθει 2 στοπ. και θα βγει σκοτεινη Ετσι,πρεπει να πειραξουμε κατι απο τα αλλα δυο.Αν δε θελουμε να πεσει η ταχυτητα μας καθολου,πρεπει να ανεβασουμε το iso δυο στοπ να παει στο 400,για να αντισταθμισουμε το φως που χαθηκε με το κλεισιμο του διαφραγματος πριν.

Αν δε θελουμε να ανεβασουμε iso,μπορουμε ενναλακτικα να μειωσουμε την ταχυτητα 2 στοπ,να παει δηλαδη στο 1/25 και να παρουμε το χαμενο φως απο εκει.

Μια τριτη λυση ειναι να ανεβασουμε το iso 1 στοπ,στο 200,και να κατεβασουμε την ταχυτητα και αυτη ενα,δηλαδη στο 1/50,ωστε να παρουμε ενναλακτικα με αυτον τον τροπο το χαμενο φως απο τα 2 στοπ που κλεισαμε το διαφραγμα αρχικα.
 
Last edited:
Re: Photography basics

Μην σου κόβω τον οίστρο, αλλά υπάρχει σχετικό θέμα εδώ και τρία χρόνια. Ίσως θα έπρεπε να είχαμε πάρει κάποιες περικοπές και να τις κάνουμε ένα sticky στην κατηγορία, μια και τα μέλη της -πέραν των τακτικών θαμώνων- ανανεώνονται.
 
Re: Photography basics

Ναι να σου πω την αληθεια δεν το ειδα,παροτι εκανα ενα search πριν.Ειπα να γραψω λιγα πραματα γι'αυτους που μπαινουν τωρα στη φωτογραφια,αυτους εχουν slr και δε γνωριζουν πως να χρησιμοποιησουν τα διαφορα modes κτλ.

Και τα εγραφα μια ωρα...

Τελος παντων μηπως να το κρατησουμε εδω,να πουμε και αλλα για την εστιαση ξερω'γω κτλ.
 
Re: Photography basics

Σκεφτόμουν καιρό μήπως κάναμε ένα με παραδείγματα κιόλας, γιατί σκέτο κέιμενο είναι λίγο κουραστικό και δυσνόητο για τον αρχάριο.
Απο την άλλη υπάρχουν ήδη εξαιρετικοί οδηγοί, ίσως να ήταν καλύτερα απλά να είχαμε λινκ σε μερικούς απο αυτούς...
http://digital-photography-school.com/digital-photography-tips-for-beginners

Αυτό ας πούμε έχει μέσα με πολύ καλά παραδείγματα απο τα τελείως βασικά μέχρι τεχνικες πιο προχωρημένες. Αν ήταν να κάναμε κάτι τέτοιο (πχ το κείμενο για το διάφραγμα) θα έλεγα ναι, αλλιώς δεν έχει και πολύ νόημα.
 
Last edited:
Re: Photography basics

Στα Ελληνικα πιστευω πρεπει για να καταλαβαινουν και αυτοι που δε ξερουν καλα Αγγλικα.

Πρεπει να υπαρχει και κοσμος που ισως δε ξερει Αγγλικα καλα.Αλλα εκτος αυτου αν διαβαζεις στα Αγγλικα και προσπαθεις να καταλαβεις ισως κουραζεσαι στο τελος.Μου εχει τυχει παροτι τα Αγγλικα μου δεν ειναι ασχημα.

Τελος παντων εγω θα ελεγα να το κρατησουμε και να συνεχισουμε με αλλες εννοιες.Κακο δεν ειναι.
 
Re: Photography basics

Μην σου κόβω τον οίστρο, αλλά υπάρχει σχετικό θέμα εδώ και τρία χρόνια. Ίσως θα έπρεπε να είχαμε πάρει κάποιες περικοπές και να τις κάνουμε ένα sticky στην κατηγορία, μια και τα μέλη της -πέραν των τακτικών θαμώνων- ανανεώνονται.


Και να συμπληρώσω ότι καλό είναι να μπαίνουν λινκ με την πηγή...
 
Re: Photography basics

Και να συμπληρώσω ότι καλό είναι να μπαίνουν λινκ με την πηγή...

Γεια σου Jim.Βασικα αυτο το εγραψα χωρις να το δω απο καπου,απο αυτα που ξερω πανω κατω.Αν επαιρνα απο καπου θα το εγραφα.