Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι βρισκόμαστε πάλι μπροστά σ' ένα φαινόμενο από εκείνα που αποτελούν τις "γκρίζες ζώνες" του Computer Audio.
Παραδείγματα έχουμε ήδη αρκετά. Με βάση τη θεωρία όλοι οι Software Players θα έπρεπε να παίζουν το ίδιο (bit perfect). Αποτελεί όμως κοινή εμπειρία ήδη στο forum, ότι ακούγονται διαφορετικά. Και μάλιστα οι διαφορές τους είναι μεγαλύτερες από εκείνες των καλών DAC's!
..............................................................................................................................
Δεν γνωρίζουμε ακριβώς ποιοί παράγοντες επιδρούν ακριβώς και πως, αλλά δεν μπορούμε ν' αρνηθούμε γεγονότα που προκύπτουν από τη συλλογική εμπειρία.
Οι διαφορές που αναφέρεις υποδεικνύουν διαφορές στο jitter, αν και δεν μπορούμε να ξέρουμε ποιός, τι και πόσο ακριβώς.
...................................................................................................................................
Ολα bitperfect παιζουν, μετα απο αυτο γινεται το κολπο και αλλα παιζουν ετσι,και αλλα αλλιως .
Απαντησα σε αυτο που αναρωτηθηκε o sonus οτι οι πλαυερς παιζουν ρολο μεγαλυτερο ισως και απ το ντακ γιαυτο και τα μοντερνα ντακ πλεον βαζουν τα φιλτρα στο μενου τους.
Σύντομες Απαντήσεις
-Δεν αναρωτήθηκα. Είμαι βέβαιος. Το έχουμε διαπιστώσει πολλοί εδώ στο forum. Αποτελεί κοινή εμπειρία πολλών από μας.
-Όταν αναφέρουμε το Bit Perfect εννοούμε ότι οι Software Players μεταφέρουν σωστά την ακολουθία των Bits χωρίς να χαθούν, να αλλοιωθούν κάποια. Οι γνωστοί καλοί Software Players που χρησιμοποιούμε το κάνουν και αυτό
γίνεται.
Ο tonal στο
post #45 εξηγεί πολύ ωραία την έννοια του Bit Perfect.
-Άν πρόσεξες το post μου, κάνω μία
υπόθεση: Ότι οι διαφορές που παρατηρούνται οφείλονται στο
jitter. Που μπορούμε με δυό λόγια να το ορίσουμε, ως οποιαδήποτε απόκλιση από τον χρονισμό των Bits.
Ένα απλό παράδειγμα:
Άς πάρουμε το γνωστό σε όλους μας CD. (Ή ένα αρχείο που έχουμε ριπάρει από CD). Ο ήχος, όπως ξέρουμε είναι κωδικοποιημένος σε 44,1 KHz/16 Bits. Τι σημαίνει αυτό;
Ότι κατά την εγγραφή/αναπαραγωγή κάθε δευτερόλεπτο πρέπει να περάσουν 44100 δείγματα (samples) των 16 Bits.
Πόσα Bits λοιπόν πρέπει να φτάνουν στον DAC μας κάθε δευτερόλεπτο;
Άς κάνουμε τις πράξεις:
2 (κανάλια) Χ 16 Bits (δείγμα) Χ 44100 = 1411200 Bits.
Δηλαδή κάθε δευτερόλεπτο πρέπει να φτάνει στα τσιπάκια για αποκωδικοποίηση μία ακολουθία δυαδικών ψηφίων (0, 1) από 1411200 Bits. Πρέπει όμως να φτάνουν
στην ώρα τους. Ούτε δισεκατομμυριοστό του δευτερολέπτου πιο γρήγορα, ή πιο αργά.
Αλλοιώς θα έχουμε jitter. Και οι διαφορές στο jitter είναι ακουστές.
Για να το κάνουμε πιο σαφές:
Η ακολουθία των Bits μπορεί να είναι ολόσωστη και να μεταδίδεται με ακρίβεια χωρίς λάθη. Επομένως έχουμε Bit Perfect.
Η ακολουθία όμως αυτή δεν φτάνει με την απαιτούμενη ακρίβεια στην ώρα της κι' έχουμε απειροελάχιστες μετατοπίσεις στο χρονισμό των Bits, δηλαδή εισάγεται jitter.
Εδώ είναι το σημείο που πάσχουν οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές. Υπάρχει πλήθος παραγόντων που μπορούν να επηρεάσουν το jitter. Οι περισσότεροι δεν έχουν διευκρινιστεί, ούτε τεκμηριωθεί και αποτελούν πεδίο έρευνας.
Γι' αυτό και ανέφερα ότι βρισκόμαστε σε "γκρίζες ζώνες".
Ελπίζω τα παραπάνω να έγιναν κατανοητά. :chinscratch: